سایه هراس بر زندگی بولتون بعد از شهادت سردار سلیمانی

  4020114109

مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید از مصائب زندگی تحت حفاظت ۲۴ ساعته بعد از ترور سردار سلیمانی می‌گوید.

سایه هراس بر زندگی بولتون بعد از شهادت سردار سلیمانی

به گزارش فارس، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در گفت‌وگو با پایگاه نشنال از عوض شدن زندگی‌اش به دلیل حفاظت ۲۴ ساعته از او بعد از ترور سردار سلیمانی گفته است. 

او می‌گوید: «این موضوع به وضوح نشان‌دهنده کارهایی است که ایران قادر به انجام آن است و قصد انجام آن را دارند.»

نشنال به نقل از بولتون نوشته او می‌گوید زندگی‌اش بعد از آنکه اف‌بی‌آی طرحی برای ترورش را خنثی کرد عوض شده است. 

رسانه‌های آمریکایی آبان‌ماه گذشته گزارش داده بودند دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده برنامه حفاظت از مقام‌های سابق این کشور که در ترور سردار سلیمانی دخیل بوده‌اند را تمدید کرده است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۲۳ آبان‌ماه گزارش داده بود دولت بایدن به این نتیجه رسیده که تهدیدهای جانی علیه مقام‌های سابق دولت ایالات متحده از جمله «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا و «برایان هوک»، مسئول امور ایران کماکان معتبر و موثق هستند.

مطابق آن گزارش، وزارت خارجه آمریکا به کنگره اطلاع داده بود که هم پامپئو و هم برایان هوک به دلیل فعالیت‌هایشان در دولت ترامپ «در معرض تهدید جدی و باورپذیر از یک دولت خارجی یا عامل یک دولت خارجی قرار دارند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس چند ماه قبل‌تر از آن گزارش داده بود دولت فدرال آمریکا به طور تقریبی دو میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار دلار در ماه برای محافظت از این دو مقام سابق هزینه می‌کند. در آن گزارش به رقم حفاظت از بولتون اشاره‌ای نشده بود. 

در آن گزارش که ماه مارس سال گذشته میلادی در آسوشیتدپرس منتشر شد تأکید شده بود هزینه محافظت از «برایان هوک» ۱۷۵ هزار دلار در هر ماه و برای «مایک پامپئو»  ۲ میلیون دلار در هر ماه برآورد شده است.

مایک پامپئو، دی‌ماه دو سال پیش در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، خواستار افزایش حافظت فیزیکی از خودش و دونالد ترامپ شده بود. او روز ۱۴ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به شبکه فاکس‌نیوز گفت: « «متاسفانه تهدیدهای زیادی در مناطق مختلف جهان (علیه آمریکا) وجود دارد و شما درباره تهدیداتی که از ایران نشأت می‌گیرد، درست گفتید، این تهدیدات بی سابقه است، شما یک کشوری دارید که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و کشوری بسیار توانمند است، آنها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است».

یک روز قبل از اظهارات پامپئو آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور  جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی‌ها گفته بود: «حاج قاسم سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود، شما هم سیادت عراق را شکستید و هم یک ملت را ترور  کردید، نه یک شخص را. در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد چه باید کرد؟ باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی رئیس جمهور وقت امریکا محاکمه شود، باید قصاص شود، باید حکم خدا در مورد او جاری شود».

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران افزود: «اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ، پامپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شدT در یک دادگاه عادلانه که آنها به این جنایت هولناک‌شان رسیدگی شد، به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه، شک نکنید به تمام دولتمردان امریکایی‌ می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد»

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل این قتل را غیرقانونی دانسته و بهانه‌های آمریکا در توجیه آن را رد کرده است.

گزارش‌های مختلفی حاکی است که پامپئو و بولتون جزو اصلی‌ترین افراد دخیل در تصمیم دولت ترامپ برای تصمیم سردار سلیمانی بوده‌اند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین