با زرنگ‌ها، زرنگ‌تر باشید!

حسین علی زاده، گروه سیاسی الف،   4010927047 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
با زرنگ‌ها، زرنگ‌تر باشید!

 

 

موضع گیری‌های سیاسی حمید فرخ نژادها آن قدر بی ارزش و کم اهمیت است که هیچکس حتی دوستان و همکارانشان هم آن را باور نمی کنند و متوجه ناخالصی ها و فرصت طلبی های آن می شوند. آنچه مهم است نوع برخوردهای ساده، سخت و هزینه سازی است که به اسم «امنیت» با این قبیل اظهارات می شود و به جرات می توان گفت تقریبا تمامی اهمیت نسبی و موقتی این رفتارهای سطحی ( فارغ از زمینه مساعدی که ناشی از سال ها ناکارآمدی دولت ها در حل مشکلات مردم است)  از همین نوع برخورد ناشی می شود. برخوردهایی که حتی می توان گفت که این آدم های زرنگ از همان ابتدا روی آن حساب ویژه ای باز می کنند و با علم به این سطحی نگری امنیتی، بخت‌های سیاسی و فرصت طلبانه خود را افزایش می‌دهند.

گیریم حمید فرخ نژادها بخواهند از کشور بروند. چرا باید مانع آن‌ها شد؟ بر ضبط کردن پاسپورت و تعهد گرفتن ازآنها چه معنا یا حتی چه فایده‌ای برای امنیت کشور متصور است؟ همه کسانی که این هنرمندان یا دیگر سلبریتی ها را می شناسند می دانند که اغلب اینان نه دانش سیاسی کافی دارند و نه حتی انگیزه های سالمی در پس پشت موضع گیرهای عموما سطحی شان وجود دارد. چرا باید با وجود چنین ظرفیتی در نقد این قبیل هنرمندان با اقدامات عجولانه و ساده ای که تنها به درد ثبت شدن در گزارش عملکردهای بی خاصیت می خورد به آنها بها داد؟ 

مساله مهم تر برخورد عجیب با آثاری است که این هنرمندان در آن حضور داشته اند. چرا باید حاصل زحمت چند ده نفر یا گاه چند صد نفر را تحت الشعاع فرصت طلبی های یک نفر قرار داد؟ آن هم در برخورد با آثاری که از قضا در راستای اهداف راهبردی همین سیستم سیاسی تولید شده!

برخی در این زمینه ها استدلال می کنند مگر بازیگران با شخصیت حقیقی شان در یک اثر نمایشی حضور دارند؟ بازیگران یک اثر نمایشی در یک قرارداد مانند تمامی بده بستان های اقتصادی دیگر در یک پروژه حضور دارند. کدام پروژه اقتصادی به دلیل مساله دار شدن سیاسی یکی از حاضران در این پروژه تعطیل می شود یا مورد بهره برداری قرار نمی گیرد؟! این واکنش غیر عقلانی از قضا دامنه نارضایتی ها را گسترده تر و دفاع عقلانی را ناممکن می کند وبالاخره باید روزی متوقف شود.

در مقابل برخی دیگر معتقدند نمی توان برای همه هنرمندان یک حکم واحد صادر کرد چرا که برخی از این هنرمندان با علم به همین دشواری ها و پیچیدگی ها، رندانه و به امید گریختن از هزینه های شخصی کنش های شان در این مسیر وارد می شوند!

در هر حال به نظر می رسد این اجماع وجود داشته باشد که نباید در این زمینه به سرعت سراغ برخوردهای سخت که معمولا هم نتیجه ای در برندارد رفت بلکه باید با اندیشیدن به تمهیداتی در قراردادهای این قبیل هنرمندان یا سایر تعهدات موثری که مانع از طراری آنها شود عمل کرد.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۰۶۳۹۷۱۱:۴۶:۰۴ ۱۴۰۱/۹/۲۷
اگر بی اهمیته چرا این همه اظهار نظر؟
....۲۸۰۶۴۳۳۱۲:۲۳:۰۰ ۱۴۰۱/۹/۲۷
فاقد اهمیت
ناشناس۲۸۰۶۴۵۳۱۲:۴۳:۴۷ ۱۴۰۱/۹/۲۷
این هنرپیشه‌ی معلوم‌الحال در سال ۹۷ ماهیت خودش را به عیان و وضوح نشان داد.با اینحال سازمان عریض و طویل سینما و وزارت فرهنگ و نهادهای مربوط ایشان را بکار گرفتند!!
كرمي۲۸۰۶۴۷۳۱۲:۵۹:۰۶ ۱۴۰۱/۹/۲۷
رففتنش مهم نييست. بي ادبي كرده.
ناشناس۲۸۰۶۶۶۹۱۵:۴۶:۴۷ ۱۴۰۱/۹/۲۷
عجیب بودن با بی اهمیت بودن فرق داره! فرض کن توی فینال جام جهانی یه کلاغ بیاد وسط زمین قار قار کنه، آیا توی بازی و نتیجه اون اهمیتی داره، طبیعتا نه ولی همه رسانه‌های دنیا خبرش رو پخش می‌کنن!!
ناشناس۲۸۰۶۴۱۱۱۲:۰۰:۲۲ ۱۴۰۱/۹/۲۷
چرا باید اینقدر ضعف داشته باشیم که بازیگران ،ورزشکاران و... را ممنوع الخروج کنیم ؟؟؟
ناشناس۲۸۰۶۴۱۴۱۲:۰۳:۵۹ ۱۴۰۱/۹/۲۷
چرا مهاجرت کردن یه بازیگر باید باعث تعجب جامعه بشه؟
ناشناس۲۸۰۶۵۰۳۱۳:۳۰:۵۴ ۱۴۰۱/۹/۲۷
از خون جوانان وطن ویزا رسیده !ننگ بر وطن فروش خائن.
ناشناس۲۸۰۶۴۱۶۱۲:۰۴:۲۶ ۱۴۰۱/۹/۲۷
همین که برداشتی یک مقاله درباره موضع گیری سیاسی یک نفر نوشتی میزان اهمیت اون رو نشون میده
ناشناس۲۸۰۶۴۲۱۱۲:۰۸:۳۲ ۱۴۰۱/۹/۲۷
اول شما این را بگو چرا دوباره و چندین باره کار به چنین افراد می دهند و مجوز هم میدهند تا اینگونه شود؟؟ وگرنه راه باز هست و جاده دراز هر کجا خواستند بروند
ناشناس۲۸۰۶۴۳۲۱۲:۲۲:۰۴ ۱۴۰۱/۹/۲۷
اگر توان شنیدن حرفهای مخالف یا موافق را داشتیم به نظر شما اوضاع الان اینطوری بود؟ بحث اهمیت نیست چون اهمیت را هم مردم تعیین می کنند.
ناشناس۲۸۰۶۴۵۲۱۲:۴۲:۴۲ ۱۴۰۱/۹/۲۷
یعنی سر سوزن تحمل انتقاد ندارید! بعد دموکراسی رو نقد می کنید!
ناشناس۲۸۰۶۶۸۲۱۵:۵۵:۰۱ ۱۴۰۱/۹/۲۷
آمریکا که دیکتاتور ترین کشور دنیاست تحریم های غیر انسانی رو یادمونه هنوز
ناشناس۲۸۰۶۷۷۶۱۷:۲۸:۳۷ ۱۴۰۱/۹/۲۷
انتقاد؟ این همه آدم انتقاد می کنن مشکلی نیست ولی این ها انتقاد نمی کنند تخریب و دروغ می گویند در جهت گرفتن گرین کارت
ناشناس۲۸۰۶۴۵۴۱۲:۴۵:۱۰ ۱۴۰۱/۹/۲۷
حمید فرخ نزاد، بازیگر حرفه ای و دوست داشتنی .
علی بیک۲۸۰۶۴۶۵۱۲:۵۵:۵۱ ۱۴۰۱/۹/۲۷
خودسانسوری رو حذف کنید همه چیز درست میشه. به خاطر یک نفر می خواهید یک سریال با حضور چند صد نفر رو حذف کنید. واقعا جای تفکر داره
ناشناس۲۸۰۶۴۶۶۱۲:۵۵:۵۱ ۱۴۰۱/۹/۲۷
اهمیت رو مردم تعیین می کنند.
ناشناس۲۸۰۶۴۷۷۱۳:۰۰:۰۴ ۱۴۰۱/۹/۲۷
موضوع اصلی مطالبات و نارضایتی مردم هست اینا همش حاشیه است
ناشناس۲۸۰۶۵۰۰۱۳:۲۸:۳۸ ۱۴۰۱/۹/۲۷
فرخ نژاد برای چه از خیر درامد بالای خود در ایران گذشت؟
ناشناس۲۸۰۶۷۰۵۱۶:۱۹:۱۷ ۱۴۰۱/۹/۲۷
چون قبلا هر چی بوده خورده و کاسبی الان در چیزهای دیگر هست
کاوه۲۸۰۶۵۶۳۱۴:۲۵:۱۸ ۱۴۰۱/۹/۲۷
سلبریتی ها با گفتن این حرفها می خواهند تعداد لایکهایی که پای پستهایشان زده می شود و یا فالوئرهایشان را زیاد کنند .
ناشناس۲۸۰۶۵۷۱۱۴:۳۱:۰۴ ۱۴۰۱/۹/۲۷
اگر رفتار حمید فرخ نژاد بی اهمییت هست پس چرا اینقدر همه دارید درموردش صحبت میکنید و تحلیل و نقد و بررسی و ..... ؟؟؟؟
ناشناس۲۸۰۶۵۸۸۱۴:۳۹:۴۹ ۱۴۰۱/۹/۲۷
کلا از پول بیت المال نباید سریال ساخته شود اینها باید به بخش خصوصی داده شود.
ناشناس۲۸۰۶۵۹۸۱۴:۵۲:۱۲ ۱۴۰۱/۹/۲۷
اگر این حد از دانش و درایت در مسئولان مربوطه در هر رده ای وجود می داشت دیگر چه نیازی به اعتراض؟ تمام اعتراض سر همین مساله است که کار به دست کسانی سپرده شده که دانش و توانایی کافی برای انجام آن کار ندارند و بیش از آنکه گره از کار خلق ا... باز کنند و سود برسانند و قاتق نان باشند، هزینه می تراشند و قاتل جان می شوند.
ناشناس۲۸۰۶۶۰۱۱۴:۵۵:۲۰ ۱۴۰۱/۹/۲۷
بدترین مدل تنبیه و مجازات ممنوع الخروج کردنه. یه زمانی مجازات، تبعید بود، یعنی مجرم حق نداشت تا یه مدتی در شهر خودش یا کشور خودش آفتابی بشه.
معین۲۸۰۶۶۱۴۱۵:۰۳:۲۸ ۱۴۰۱/۹/۲۷
بله دقیقا با نگارنده این موضوع موافقم. توقیف یا حذف اثرهای تولیدشده و در نوبت پخش بیشتر از عدم توقیف آن هزینه ساز است هم برای عوامل و هم بدنه اجتماعی دولت.
نعیم۲۸۰۶۶۵۴۱۵:۲۹:۰۱ ۱۴۰۱/۹/۲۷
من با دیدگاه شما مخالفم به این دلیل که اصولاً چرا نباید از حاکمیت انتقاد کرد مگر یادمان رفته که انقلاب 57برای چه بود اصلا بودن آزادی مایه ثبات و دوام حکومت است و پرستیژ بین المللی حکومت را افزایش میدهد
هادی۲۸۰۶۶۶۲۱۵:۴۱:۲۹ ۱۴۰۱/۹/۲۷
عزیزان باز یگری هم یک حرفه است مثل لوله کشی، برق کشی، رانندگی... پس شما هم سخت نگیرید وبیش از چیزی که هستن بها ندید... مثلا تا حالا شده از گاز کش خونه تون به دلیل اینکه حرف های کاملا مخالف عقیده شما میزنه ولی کار حرفه ای ش را خوب انجام میده برا انجام کار خونه تون دعوت نکنید؟ بازی گری هم در همین بها بدید مشکلتون حل میشه...
ابو۲۸۰۶۷۰۲۱۶:۱۶:۲۵ ۱۴۰۱/۹/۲۷
اهميت هر اتفاقي به اندازه نتيجه اي است كه از آن ميگيريم متاسفانه خيلي از جوانان الگويشان امثال اين بيمقدار است شايد الان متوجه اشتباه خود شده باشند كه فاصله اين آدم نماها با امثال حاج قاسم سليمانيها فاصله اسفل السافلين تا اعلي عليين است .
ناشناس۲۸۰۶۸۲۷۱۸:۲۸:۴۳ ۱۴۰۱/۹/۲۷
یاد بگیریم با همه بندگان خدا از روی رافت و ادب صحبت کنیم چنانکه اولیای خدا میکردند.
ناشناس۲۸۰۶۷۳۳۱۶:۴۳:۱۳ ۱۴۰۱/۹/۲۷
کاش میشد به زبان قابل فهم برای کسانی که استعداد هنری شان در این مملکت شکوفا شده فهماند که: بلوغ هنری و اجتماعی مردم انقدر شده که بین شخصیت فردی سلبریتی و کار بازیگری و نقش او در فیلمها تفاوت قائل میشوند. البته متاسفانه عده ای هستند که نقش را با شخص در هم امیخته و طرفدار شخص بازیگر میشوند ( و نه صرفا بازی او) و اینگونه برای بازیگر توهم ایجاد میکنند که مردم خودِ شخصِِ بازیگر را دوست دارند. درحالیکه واقعا چنین نیست. کاش میشد این را به انها فهماند که باور کنند رفتن و بودنشان فرقی ندارد.اما همیشه بدهکار مردمی خواهند بود که انها را دیده اند.
ناشناس۲۸۰۶۸۵۲۱۹:۱۲:۵۸ ۱۴۰۱/۹/۲۷
چهره این دو رو فراموش کنید.چرا اینقدر نشان میدید؟ دنبال فالورید؟
محمد ابدی۲۸۰۷۰۳۲۲۳:۳۱:۳۱ ۱۴۰۱/۹/۲۷
البته امثال این بابا نه هنرمند هستند و نه حتی هنرپیشه، بلکه صرفا بازیگر هستند.
مهرداد۲۸۰۷۱۸۱۰۹:۲۸:۰۱ ۱۴۰۱/۹/۲۸
بنظر اگر مقداری منطقی باشیم با بپذیریرم که در وهله اول ایشون نظر خودش رو عنوان کرده .پس بنظر نباید به افراد در مورد اظهار نظرشون سخت گرفت ما باید ظرفیت پذیرش نقد های تند و سخت را نیز داشته باشیم
اکبر۲۸۰۷۲۰۱۰۹:۴۸:۲۷ ۱۴۰۱/۹/۲۸
رفتنش اصلا مهم نیست ، در یک فیلم همبازیش بودم اخلاق بسیار بد و تندی داشت و چند بار عوامل را زد بسیار هم قدرنشناس بود مطالب مطرح شده در مقاله را کاملا موافق هستم
yektanetتریبون

آخرین عناوین