بهترین روش ‌های درآمد برای دانشجویان ایرانی

گزارش بازرگانی،   4010505020

اگر به عنوان یک دانشجو به دنبال روش‌های مختلف کسب درآمد برای خود هستید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، به شما می‌گوییم که چه کار باید بکنید. در ابتدا لازم است برای دستیابی به درآمد قابل توجه، بدانید که هر چقدر بیشتر یاد بگیرید و مهارت کسب کنید برای شما بهتر است. اما بسیاری از افراد وجود دارند که با وجود داشتن تخصص، هنوز نتوانسته‌اند به درآمد دلخواه برسند. واقعیت این است که دنیای امروز با سرعت زیادی در حال توسعه است و یک دانشجوی موفق باید بتواند خود را با دنیای جدید وفق بدهد. گسترش فناوری بلاک چین، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تأثیرات بازار بورس، درآمد قابل توجه فریلنسری وغیره از جمله دلایلی است که باید به روز باشید. یک اقدام هوشمندانه برای رسیدن به سود بیشتر، انجام روش‌های مختلف کسب درآمد از طریق دلار است. در ادامه تعدادی از این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

فروش دوره ‌های آموزشی

راه‌های مختلفی وجود دارد که از طریق دانش و مهارت خاصی که دارید درآمد کسب کنید. یکی از آن راه‌ها، تدریس و آموزش آن مهارت است. خوشبختانه امروزه می‌توان از روش‌های مختلف و بدون نیاز به حضور فیزیکی در آموزشگاه‌ها به تدریس پرداخت. نه تنها می‌توانید به صورت آنلاین آموزش بدهید بلکه این امکان وجود دارد پکیج‌های ویدئویی تهیه کنید و دوره‌های آموزشی خود را بفروشید. سایت‌های مختلفی وجود دارد که به شما در فروش دوره‌ها به شما کمک می‌کند. Udemy یکی از سایت‌هایی است که با فروش دوره‌های آموزشی از طریق آن، می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید.

توجه کنید که این کار تنها برای تدریس به زبان انگلیسی نیست و دوره‌هایی که با زبان فارسی هم عرضه می‌شوند برای فارسی زبان‌های خارج از ایران قابل استفاده هستند.

تولید محتوا در یوتیوب

یکی از راه‌های کسب درآمد (دلاری) برای دانشجویان راه‌اندازی یک کانال یوتیوب است که حداقل۱۰۰۰ سابسکرایبر (کاربر دنبال‌کننده) داشته باشد. تولید محتوا در کانال باید به گونه‌ای باشد که در طی ۱ سال، در مجموع ۴۰۰۰ ساعت ویدئو آپلود کنید. تولید محتوا می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد و مخاطب را جذب کند.

معامله در بازار فارکس

تبادلات ارزی از دیگر راه‌های به دست آوردن درآمد از طریق دلار است. آنچه که در بازار فارکس بسیار اهمیت دارد، یادگیری ترفند‌های معامله‌گری و کسب دانش و تخصص است. بنابراین اگر بدون دانش و تخصص وارد این بازار شوید احتمال دارد مقدار قابل توجهی از سرمایه خود را از دست بدهید. امروز سایت‌ها و منابع زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کسب مهارت معامله‌گری استفاده کنید.

فروش کتاب الکترونیکی در سایت آمازون

نوشتن کتاب الکترونیکی و فروش آن در سایت آمازون یک راه کم هزینه برای کسب درآمد از طریق کتاب است. کتابی که می‌نویسید چه به زبان فارسی و چه انگلیسی در سایت عرضه کنید و آن‌ها را به افراد مختلف بفروشید اگر کتاب شما به زبان انگلیسی باشد با درآمد بیشتری مواجه خواهید بود و افراد در سراسر جهان می‌توانند آن را از شما بخرند.

همکاری با سایت ‌های فریلنسری خارجی

فریلنسری شامل مهارت‌های مختلفی از جمله برنامه‌نویسی، طراحی سایت، تولید محتوا وغیره می‌شود. چنانچه مهارت خاصی دارید می‌توانید با سایت‌های خارجی در آن زمینه همکاری کنید. این کار می‌تواند برای شما یک رزومه قوی بسازد و به پیشرفت شما کمک کند. می‌توانید ابتدا همکاری خود را با دستمزد کم آغاز کنید و با قوی‌تر شدن رزومه‌تان سطح درآمد و سایت‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید را بالاتر ببرید. همچنین این فرصت برای شما وجود دارد که کارفرما، شما را به همکاری طولانی مدت دعوت بکند و قرارداد دائمی با شما بنویسد.

عکاسی و فروش عکس

عکاسی یکی از آن مشاغلی است که با داشتن پشتکار در کنار دانش و خلاقیت می‌توانید از آن درآمد خوبی داشته باشید. عکاس‌هایی که از استعداد، ذوق و مهارت لازم برخوردار هستند می‌توانند بهترین آثار خود را در سایت‌های مختلف فروش عکس قرار دهند و آن‌ها را بفروشند. می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، سایت‌های معتبر مخصوص این کار را پیدا کنید و از آن استفاده کنید؛ وب سایت Shutterstock یک سایت معتبر در زمینه فروش عکس است.

افیلیت مارکتینگ برای آمازون

افیلیت مارکتینگ یا همان بازاریابی وابسته، یکی از پردرآمدترین روش‌های کسب و کار آنلاین است. افرادی که در این حوزه مهارت و پشتکار کافی دارند می‌توانند با استفاده از آن درآمد قابل توجهی داشته باشند. آمازون یک فروشگاه اینترنتی بسیار بزرگ و شناخته شده در سراسر جهان است؛ این سایت بسیار مشتاق است که در زمینه افیلیت مارکتینگ نیرو جذب کند. بنابراین می‌توانید برای فروش محصولات و ارائه خدمات آمازون، به آن‌ها کمک کنید و از آن‌ها پورسانت (سود فروش) به صورت دلار دریافت کنید.

فعالیت در زمینه ارز ‌های دیجیتال

ارز دیجیتال یک پدیده نوظهور در بازار‌های مالی به شمار می‌رود که با سرعت زیادی در حال گسترش در سراسر نقاط جهان است. اگر می‌خواهید یک درآمد منحصر به فرد و عالی داشته باشید، می‌توانید وارد دنیای ارز‌های دیجیتال شوید و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنید. بعضی افراد که اصطلاحا به آن‌ها تریدر گفته می‌شود، تمام وقت و انرژی خود را صرف معامله ارز‌های دیجیتال می‌کنند و به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند. برای اطلاعات بیشتر در این حوزه، میتوانید مقالات مختلف و خودآموز را مطالعه کنید.

 

 

پاسخگویی به سؤالات دیگران

جالب است بدانید که سایت‌هایی وجود دارند که برای پاسخگویی به پرسش‌های دیگران طراحی شده‌اند. این سؤالات در زمینه‌های مختلفی مطرح می‌شود و افرادی که دارای تخصص در هر زمینه هستند می‌توانند به این پرسش‌ها پاسخ بدهند. بنابراین در صورت تسلط روی زبان انگلیسی و ارائه مدرک تخصصی خود به سایت مورد نظر، می‌توانید در ازای جواب دادن به سؤال‌های دیگران، به دلار دستمزد بگیرید. سایت‌هایی مانند AskWonder و JustAnswer دو سایت معروف در این زمینه هستند.

فروش آثاری هنری در قالب NFT

خرید و فروش NFT‌ها از روش‌های نوظهور و بی‌نظیر کسب درآمد در دنیای امروز است که هنرمندان، طرفداران کلکسیون‌ها و گیمر‌ها می‌توانند از این فرصت، بهترین استفاده را بکنند. NFT‌ها توکن‌های غیرقابل تعویض (غیر مثلی) هستند؛ یعنی نمی‌توان آن‌ها را با توکن‌ها یا ارز‌های دیگر تعویض کرد.

بازار NFT فرصت مناسبی برای دسترسی به بازار‌های بین‌المللی در اختیار صاحبان اثار هنری و کلکسیونی قرار می‌دهد. این آثار می‌تواند تصاویر عکاسی، گرافیکی، کلکسیون و اقلام بازی‌ها باشد. برای مثال، بسیاری از افراد از طریق بازی Bored Ape Yacht Club در اکوسیستم یوگالبز، می‌مون‌های کلکسیونی در قالب توکن ایجاد می‌کنند و آن را در بازار NFT می‌فروشند. سرمایه‌گذاران برای ثبت مالکیت اثر دیجیتال خود و فروش آن‌ها باید وارد بازار‌هایی مانند OpenSea.Io و Rarible شوید. برای این کار ابتدا باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید.

کسب درآمد با بازی

اگر با دنیای متاورس آشنا باشید احتمالا بازی‌های متاورسی را هم می‌شناسید. بازی‌های کریپتویی معروفی مانند دیسنترالند، اکسی اینفینیتی و سندباکس، پلتفرم‌هایی هستند که به شما این امکان را می‌دهند از طریق بازی کردن، ارز دیجیتال پاداش بگیرید. در این بازی‌ها می‌توانید اقلام و ویژگی‌هایی که کسب می‌کنید را با استفاده از توکن بومی بازی بفروشید و به عنوون یک گیمر درآمد داشته باشید. شرکت یوگالبز ( yuga labs) و انیموکا برندز (Animoca Brands) از جمله توسعه‌دهندگان بازی‌های NFT هستند.

کسب درآمد با تماشای فیلم ‌های تبلیغاتی

آیا میدانستید که با تماشای فیلم عای تبلیغاتی هم می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید. کافی است وارد سایت Swagbucks شوید و بدون اینکه تخصص خاصی داشته باشید و به زبان انگلیسی مسلط باشید می‌توانید ویدئو‌های تبلیغاتی را مشاهده کنید و پاداش بگیرید. سایت‌های متعددی وجود دارد که این امکان در در اختیار شما قرار می‌دهد در وقت‌های اضافه خود یک درآمد اضافه داشته باشید.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دیجیتال

امروز فروشگاه‌های اینترنتی گسترش زیادی پیدا کرده‌اند و از کاربران از شهر‌های مختلف دور از محل زندگی خود می‌توانند سفارش خود را خریداری کنند. اما یک راه هوشمندانه برای فروش محصولات و خدمات، ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی فروش محصولات دیجیتالی است. یعنی در این آنلاین شاپ‌ها می‌توانید فایل‌های قابل دانلود مانند، مقالات، محصولات آموزشی، کتاب وغیره بفروشید. یک شیوه نوین برای فروش این محصولات، از طریق ارز‌های دیجیتال است و انتقال به درگاه پرداخت ارز دیجیتال است. خریداران می‌توانند مثلا از صرافی، رمز ارز شیبا بخرند و از طریق آن هزینه خرید محصول را پرداخت کنند.

سخن پایانی

رسیدن به درآمد در دنیای امروز نیازمند شناخت روش‌های نوین درآمد زایی و به کار‌گیری روش‌های هوشمندانه است. برای مثال، یکی از شیوه‌های هوشمندانه برای به دست آوردن درآمد بیشتر، کسب درآمد از طریق دلار است. روش‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها دلار کسب کنید. می‌توانید از راه‌های گوناگونی، خدمات و کالای دیجیتال خود را در بازار جهانی بفروشید؛ با به کار‌گیری مهارت و تخصص خود به تولید محتوا بپردازید؛ با شرکت‌های خارجی همکاری کنید؛ سهام بخرید؛ ارز دیجیتال بخرید و از تکنولوژی‌های روز دنیا از جمله بلاک چین نهایت بهترین استفاده را بکنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین