مرغ‌های ماهیخوار و ماهی های کوچک !

ابوالفضل فیضی‌خواه،   4010426044 ۳۰۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
مرغ‌های ماهیخوار و ماهی های کوچک !

دختری با حجاب به کسی که در فیلم نمی بینیمش می گوید تو فیلم می گیری برای فلانی در فلان جا من فیلمت را می فرستم برای سپاه !

این تهدید، به آتش خشم و غضبی که دقایقی است میان دو طرف آغاز شده می دمد و میانداری یک خانم میانسال هم ظاهرا جواب نمی دهد و دخترک، با کمی زد و خورد، به مقصد رسیده و نرسیده در ایستگاه بعدی پیاده می شود و می رود اما خشونت و خشمی که بی دلیل و بی فایده به آن دامن زده شده نه فقط برای مسافران این اتوبوس بلکه از طریق ثبت و انتشار در فضای مجازی به وسعت یک کشور پراکنده می شود! 

دختر محجبه فکر کرده است دارد با یک رفتار سازمان یافته درباره علیه حجاب مبارزه می کند و خانم بدحجاب یا بی حجاب هم احتمالا مستظهر به هشتگی که از آن سوی آب ها مغزش را نشانه گرفته به خیال خام همراهی همه زنان وارد این کارزار بی حاصل شده !

هدف ما اما از اشاره به این دو لبه تیز قیچی که مشغول دریدن یکپارچگی فرهنگی ایرانیان است طرح این پرسش است که تکلیف اکثریت خاموش ایرانیان مسلمان و وطن دوست در این دعوای بیحاصل چیست؟ همان مردمی که در این اتوبوس هم بیشتر نظاره گرند و حل و فصل کننده و آنقدر شعور دارند که بدانند مساله حجاب و عفاف یک محصول سیاسی نیست. 

همان مردمی که می دانند راه برخورد با این اندک هنجارشکنان عموما کم دانش این نیست که در هر مقام و موقعیتی صرفا برای تشفی خاطر فردی به تهدیدهای بیجا روی آورده شود.

این نوع رفتار ساده انگارانه و بی حاصل، بازی کردن در زمین همان هشتگ سازانی است که با دیدن این همه ساده دلی و خامی در پشت صحنه ریسه می روند! چرا که خوب می دانند بدون این ها ، آن ها کاری از پیش نمی برند. چون می دانند که باورهای هزاران ساله را نمی توان یک شبه با کنش های سطحی سیاسی زایل کرد و برای تسریع در این پروژه شوم نیاز به خوراک بیشتری هست و چه بهتر که ماهیان کوچک بیشتری در این دام بیفتند! فرقی هم نمی کند این ماهی های کوچولو سیاه باشند یا سفید یا قرمز؟!     
 

دیدگاه کاربران

محمدرضا۲۵۸۶۵۹۵۱۱:۵۴:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
سلام. اینرا به شهروندان ساده و نجیب این مرز و بوم نگو، این مطلب را برای صاحبان تریبون و میز و صندلی و امضا بفرست که دایما بر شیپور دو قطبی حجاب و بیحجابی میدمند!!!!!
ناشناس۲۵۸۶۶۸۲۱۲:۲۸:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
وقتی قانونی وضع می گردد که هیچ پایه و اساسی ندارد، مردم آن را نادیده می گیرند. مانند قانون منع داشتن ماهواره، مانند فیلتریگ اینترنت و استفاده از فیلتر شکن. مانند حجاب اجباری.
ناشناس۲۵۸۶۷۱۷۱۲:۴۳:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
جالب است وقتی می بینند که مردم اعتنایی نمی کنند، به جای اینکه خودشان را اصلاح کنند سعی در پافشاری بیشتر می کنند. با ارسال امواج پارازیت، با مصوب کردن طرح صیانت، با اجرا انواع و اقسام طرح حجاب و عفاف!!!!
ای ام۲۵۸۷۱۷۵۱۷:۰۰:۱۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
سلام اخوی بلاخره مسلمون که هستی آن شاالله قرآن رو قبول داری خوش آمد دیگران اینقدر برات مهمه!
ناشناس۲۵۸۹۴۴۱۱۲:۱۳:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۲۸
دوست عزیز و مسلمان من. میتوانید بفرمایید منظورتان از ربط دادن بحث به قرآن بدون سند و دلیل چه بود ؟ نکند ماهی ای دیگر باشیم !
ناشناس۲۵۸۷۲۰۴۱۷:۱۵:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
قانون کلاه ایمنی اجباری هم قانون مسخره ای به نظر میرسه اما بعد از تصادف قدرشو می دونید
ناشناس۲۵۸۸۵۶۹۱۵:۵۴:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
چرا شما به موتور سوارها تذكر نمي دهيد . در صورتي كه جانشان را نجات خواهيد داد با تذكر و لي دوست داريد به كسي كه حجاب نداره تذكر بدين
سلام۲۵۸۷۵۰۵۲۰:۲۸:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کاربر گرامی تو برو خانواده ات رو میل خودت رها کن چکار به مردم داری
ناشناس۲۵۸۶۸۹۹۱۴:۲۱:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مانند قانون مبارزه با مواد مخدر مانند قانون مبارزه با قاچاق کالا مانند قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی مانند ...
ناشناس۲۵۸۶۹۳۹۱۴:۴۹:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
که هم پارک ها مملو از مواد مخدر هست و هم بازار پر از کالای قاچاق و هم حکومت پر از مفسدین ریز و درشت خانه از پای بست ویران شده متاسفانه
ناشناس۲۵۸۷۰۷۵۱۶:۰۲:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ولی اگر شما را با مواد مخدر بگیرند بد بلایی سرتان می آید اگر نگیرند هم پریدید
ناشناس۲۵۸۸۲۳۶۱۱:۲۲:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۲۷
ببخشید مگه اینارو مهار کردن که اینو مهار کنن
ناشناس۲۵۸۷۱۸۶۱۷:۰۵:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
سلام قوانین اسلام معمولا مطابق فطرت و عقلانیت است و نمونه دین گریزی میشه غرب افسارگسیخته که از ضعیف ترین قبح شکنیهاش از دواج با حیوانات و اشیاست. احتمال تاثیر و رعایت ادب و احترام از شرطهای اولیه اثر گذاشتن یک توصیه به دیگریست. البته احترام به قانون مقوله ای جداست و نیروی انتظامی به عنوان مسئول خیلی جای کار داره
ناشناس۲۵۸۷۵۹۳۲۱:۴۰:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
گمان نکن این فسادها که مثال زدی فقط در غرب هست تفاوت اونا با جوامعی مثل ما اینه که اونا پنهان نمی کنن !
ناشناس۲۵۸۷۶۲۵۲۲:۰۲:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حجاب افتخار من است
ناشناس۲۵۸۷۶۸۱۲۲:۵۷:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
باسلام. مگر پوشش ایرانیان قبل از انقلاب وحتی قبل از اسلام بهترین پوشش نبوده؟کلاچه وچهارقط های گلدار وپیشانی بندها وپیراهن و تن بانهای چین دار، چه مشگلی داشت که حالا به جای این ها و... لباسهای بدن نما رایج شده است؟
ناشناس۲۵۸۸۲۱۴۱۱:۰۶:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
اگر غرب رفته بودی ،نظرت کاملا عوض میشد.
بانو۲۵۸۷۴۵۴۱۹:۵۴:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
شمااول بگو مسلمانی یانه؟ اگر نیستی تواین بحثا اظهارنظر نکن چون هرمسلمانی میدونه پایه و اساس حجاب و منع فحشا قرآنه
ناشناس۲۵۸۷۶۶۶۲۲:۴۹:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کدوم ایه از قران به حجاب اجباری اشاره کرده ؟؟
ناشناس۲۵۸۹۲۷۰۱۰:۰۲:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۲۸
جالبه که شما از خود قران جلوترید .کجای دین و قرا گفته پوشش اجباریه؟ من خانم محجبه ای هستم اما احجاب اجباری رو قبول ندارم. الان مگه اکثر مردم حجاب دارند این پوشش ها کجاش حجابه. نباید زور گفت در این زمینه. لطفا مردم رو رودرروی هم قرار ندهید.بد عواقبی دارد.
ناشناس۲۵۸۹۴۵۳۱۲:۲۳:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۲۸
خانم مسلمان این همه قرآن میخوای معنیشم وجدانن بلدی به نظر شما چند در صد از مردم معنی قرآن را بردند التماس تفکر ،
محسن۲۵۸۶۶۹۷۱۲:۳۵:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دقیقا، همون کس یا کسانی که ایران و ایرانی رو به خودی و نا خودی تقسیم کردند.
ناشناس۲۵۸۷۱۳۰۱۶:۳۳:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
برای اصلاح الگوی عفاف و حجاب اول از همه باید غیرت پ شرف از دست رفته مردان را بازگرداند اگر دیگر بشود جون خیلی سخت است
ناشناس۲۵۸۷۱۹۱۱۷:۰۶:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
یعنی مردان چکار کنن ؟ طرف با زن بی حجابش توی خیابون راه می ره و اگه تذکر بدهی گردنت را می شکنه حالا شما بگو غیرت یا فلان طرف می گه اگه غیرت به زدن توی سر زنهاست من بی غیرتم!
ناشناس۲۵۸۷۲۷۴۱۷:۵۳:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
غیرت و شرف به نگاه نکردن است نه پوشاندن
مهران۲۵۸۶۸۱۹۱۳:۲۷:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مردم چهل سال با حجاب کم و زیاد کنار هم بدون مشکل زندگی میکردن حتی کسانی که مثلا گشت ارشاد هم گیر بهشون میداد نهایتا با یه تعهد تموم میشد اون کسانی که مردم رو به جون هم دارند میاندازند امثال مسیح علی نژاد هستند که خودشون وقتی ایران بودن حاضر نبودن حجاب از سر بردارند ولی وقتی رفتن اون ور مردم رو.تشویق به بی قانونی میکنند کاری که خودشون انجام نمیدادن وقتی ایران بودن
ناشناس۲۵۸۶۸۶۹۱۴:۰۱:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دوست من تعهد گرفتن و درگیری با مردم یه جایی کارد را به استخوان مردم می رسونه کدام کشور مسلمان به خاطر حجاب اینطور مردم را اذیت کرده ؟ فکرمی کنی یک روز علاف پلیس امنیت اخلاقی شدن و با گناه و بی گناه تعهد دادن خیلی خوشایند مردمه؟ می دونی چند هزار هموطن بی ربط و بی گناه به خاطر اشتباه یا انتقام گیری گرفتار پلیس امنیت اخلاقی شدن و بدون سند و مدرک تعهد دادن یا ماشینشون را در پارکینگ خواباندن ؟ دوست من داشت به خاطر همین پیامک های فیک طلاق می گرفت ! اگر قانون حجاب اجباری و گشت ارشاد و بگیر و ببند نبود امثال مسیح علی نژاد چه کاری ازشون می آمد؟ خودشان حجاب را سیاسی کردند خودشان مردم را خشمگین کردند انتظار دارند که مردم عاصی و خشمگین گول امثال علی نژاد را نخورند ؟ شماها که عقل کل هستید و دلسوز ایران هستید چرا کار را به اینجا رساندین ؟
ناشناس۲۵۸۶۹۰۶۱۴:۲۴:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حالا چرا اون خانم که حجاب نداشت اینقدر بی ادب بود و جیغ و داد می‌کرد!!!!!؟؟
ناشناس۲۵۸۶۹۳۵۱۴:۴۶:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اون خانم محجبه ساکت بود ؟
ناشناس۲۵۸۷۱۰۵۱۶:۱۷:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کلیپ رو ببین. برای اینکه خانم چادری دستش رو چنگ انداخته بود و زخمی کرده بود
ناشناس۲۵۸۷۱۲۳۱۶:۲۷:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
و اون خانم‌محجبه ساکت ایستاده بود ؟
ناشناس۲۵۸۸۶۰۱۱۶:۲۵:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
اینا رو زیاد دیدم حیا و عفت هم ندارن، نه توی پوشش نه توی کلام
ناشناس۲۵۸۹۶۵۲۱۴:۵۹:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۲۸
چون زن حجابی بهش گیر داده بود حجابتو رعایت کن ایناهم پرتش کردن بیرون
ناشناس۲۵۸۶۹۴۴۱۴:۵۰:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مطمئن باشید مسیح علی نژاد به عنوان حامی بی حجابی در خارج کشور و افرادی در داخل به عنوان مخالف و معتقد به سخت گیری وبگیر و ببند بدحجابان هردو دستشان در یک کاسه است و برای یک هدف کار می کنند و هدفشان فقط ایجاد دلزدگی نسبت به دستورات دینی و در نهایت دین گریزی ( که تا حد زیادی هم دران موفق شده اند ) ودرگیری و چند دستگی بین مردم است و متاسفانه در هر دو سمت هم عده ای افراد ساده دل بدون تفکر دنبال آنها حرکت می کنند ونقشه آنها را پیاده می کنند .
ناشناس۲۵۸۷۱۱۹۱۶:۲۳:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اونهایی که مسیح علینژاد رو پررنگ کردند هدفشون فروپاشی اجتماعی ایرانه. فقط حجاب نیست مثلا سعی میکنه بین مردم و ورزشکاران هم فاصله بندازه.
ناشناس۲۵۸۷۱۴۰۱۶:۳۸:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
یعنی اون همه تشکیلات و سازمان و بودجه از زن ۴۰کیلو کم میارن ؟
ناشناس۲۵۸۸۲۲۶۱۱:۱۵:۱۲ ۱۴۰۱/۴/۲۷
مساله فقط شخص مسیخ علینژاد نیست. دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و اسراییل و عربستان با کلی پول و سرمایه و رسانه پشت چنین جریاناتی هستند. البته ما هم کم کاری و ضعف داریم.
ناشناس۲۵۸۷۴۳۹۱۹:۴۵:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
پیرو فرمایشات شما عزیز متاسفانه به جای اینکه تابع قانون باشیم چرا باید همدیگر را لت وپاره کنیم.من چادری هستم فرزندم مانتویی هست اما به قدری رعایت می کند که من چادری شاید آنطور مواظب حجابم نباشم چرا تا به حال کسی ما را امر ونهی نکرده است پس ربطی به حجاب ندارد اگر قانونی پایمال شود باید امر به معروف ونهی از منکر کرد.اما متاسفانه در فضای مجازی عده ای از بانوان عزیز با برداشتن روسری خود متاسفانه نمی دانم می خواهند به کجا برسند من به عنوان خانم بارها به جای اینها از خودم سوال می کنم که هدف از اینکار چه می تواند باشد.به جای اینکه همین خانم در امور فرهنگی اقتصادی پرورش فرزندان با اصالت تلاش کند با این رفتار می خواهد چه بگوید.ایا بگوید که نابع قانون جنگل هست وشهر خود را با چه می خواهد به چالش بکشانیم دانم خدا همه ما را هدایت کند.
ناشناس۲۵۸۶۹۴۵۱۴:۵۰:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
سايت الف با تشكر از تحليل زيباو منطقي تان اين سخنان را جدا. از همه مردم بايد بيشتر مسئولين مملكت به ان توجه كنند و بنظر ميرسد احتمالاً عده اى عامدانه مخصوصاً تلاش ميكنند اين وضعيت بوجود بيايد ووحتى تشديد شود چرا ؟؟ تا دزدى هاى بيت المال / خروج ارز و ثروت كشور به كانادا و كشورهاى فروشنده ملك , گرانى و تورم ناشى از بيخردى مديريت كشور وووو تحت الشاع مسائلى مثل حجاب قرار گيرد …
ناشناس۲۵۸۷۸۲۴۰۱:۲۶:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲۷
لطفا به عقاید یکدیگر احترام بگذارید. هیچ اجباری در دین نیست الکی آب به آسیاب دشمن نریزید خودتان شعورمند رفتار کنید.
لرررزز۲۵۸۸۰۱۰۰۸:۴۶:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۲۷
سلام گرانی وبدبختی مردم راول کردنندجوانان مابیکارنندسن ازدواجشان از۳۵سال هم گذشته اگرهم بخواهدازدواج کنندآنقدرمانع سرراهش هست ساخت وسرکه هیچ چون مصالح آنقدرگران شده که برای جوانان فکرساخت خانه هم نمی توانندبکننداجاره بهانه زیاد$اگربه فکرجامعه اسلامی وابران ویرانی هستیدجلوی گرانی رابگیریداصلاهرکی به هرکی شده وهیچ کس نیست که نظارت براجناس واقلام ومصالح و....کندسرمردم راهرچندوقت یکباره یک چیزیم میکنندیکبارروغن یکباربرنج یک بدحجاب و...ومردم عزیزایران رابه جان هم می اندازند
ناشناس۲۵۸۸۰۳۱۰۹:۱۴:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۷
ماهی گوشتخوار خانمهای بی حجابی هستن که ارامش و سلامت خانواده ها را می جوند همانها که از دنیای مدرن فقط ارایش و عریانی را یاد گرفته اند و دریغ از خواندن یک کتاب علمی درباره روحیات و واکنش مردان به پوشش، حتی در کتابهای غربی مثل understanding psychology هم به تاثیر پوشش بر رفتار مردان اشاره شده ولی چه میشه کرد با زتان معتاد به رفتارهای نمایشی
ایمان۲۵۸۹۴۰۱۱۱:۳۶:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۲۸
سلام خدایی راست میگه والا من خودم چندسال پیش چند تا خانم لهستانی و آقای لهستانی مهمان ما بودن خدایش هیچ حس غریزی نسبت بهشون نداشتم چون نه هیچ گونه کار جلف یا تیپ جلفی نداشتن ولی بعضی از خانمهای کشورم....... بعدا میگن فلان جا به فلان خانم تجاوز شد من نمیدونم واقعا بعضیا چرا همه چی رو از حد میگذرونن فقط میتونم بگم اللهم عجل لولیکل الفرح
ناشناس۲۵۸۶۵۹۸۱۱:۵۴:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
متاسفانه سكوت اكثر مومنين در قضيه حجاب باعث شده بي حجابي در كشور گسترش پيدا نمايد. امر به معروف و نهي از منكر در اين زمانه در مورد حجاب از نماز واجب تر است. مومنين در قضيه حجاب مقهور اين جمله شده اند "اين همه فساد در كشور مشكل موي دختران است"
ناشناس۲۵۸۶۶۸۵۱۲:۳۰:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
همین امر و نهی ها باعث اختلاف و گرفتاری و فحاشی بین مردم شده بارها شاهد درگیری در اتوبوس به خاطر حجاب بوده ام واقعا زشته از القاب و الفاظی استفاده می شه که واقعا شرم دارم از گفتنش
علی۲۵۸۸۴۰۲۱۳:۲۹:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۲۷
اگه روش امر و نهی بعضی درست نبوده دلیل نمی‌شه که اصل امر و نهی رو کنار بذاریم. امر به معروف و نهی از منکر یکی از مترقی‌ترین مفاهیم دینی هستش. یعنی مردم نسبت به سرنوشت هم‌دیگه و سرنوشت جامعه حساس و پیگیر هستند.
d s۲۵۸۶۶۸۷۱۲:۳۰:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
چقدر راحت فتوا صادر میکنید !!!!!
ناشناس۲۵۸۶۷۰۰۱۲:۳۶:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
توی اتوبوس در درگیری بین با حجاب و بی حجاب و در میان فحش و فحش کاری دو فحش زشت ... مبادله شد ! هفته ها گرفتار توضیح معنی این دو واژه برای پسرم بودم ! دهن گرفته بود و ول نمی کرد ! مشاور گفت توجه نکنید تا فراموش کند چون واکنش نشان دادن اوضاع را بدتر می کند و بدتر از آن می ترسیدم که در جایی مثل مدرسه یا کوچه یا جمع خانواده این فحش ها را بازگو کند و آبروی ما برود
ناشناس۲۵۸۹۴۱۴۱۱:۴۵:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۸
دیگه پیاز داغشو زیاد نکن . دوتافحش دونفرباحجابو وبیحجابو دیده کارش به مشاور کشیده . اونم توجامعه ای که ملت انقدر عصبین ، پشت چراغ قرمز وایمیاستن ده تا فحش به چراغ قرمز اتوماتیک میدند
ناشناس۲۵۸۹۴۵۰۱۲:۲۱:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۲۸
بهزیستی مشاور رایگان داره همه که مثل شما عقل کل نیستند من و اطرافیانم از مشاوران تلفنی بهزیستی برای حل مشکلات تربیتی فرزندم استفاده می کنم و بسیار راضی هستم وقتی فرزندم 4 ساله بود یک فحش زشت از یک متوری یاد گرفته بود و به محض عصبانیت نثار کوچک و بزرگ می کرد یا وقتی لجباز بود از مشاوران متبحر بهزیستی خیلی کمک گرفتم شما هم این کار را بکن که زود قضاوت کردن را درمان کنی
ناشناس۲۵۸۶۷۰۸۱۲:۴۰:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
آقا شما چی کاره هستید که در مورد حجاب یا بی حجابی دیگران نظر بدی؟ سرت توی کار خودت باشه و زندگی خودتو کن یاد بگیر به نظر دیگران احترام بذاری
ناشناس۲۵۸۶۸۸۷۱۴:۱۲:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
تو از کجا می دونی دعوا از تذکر دادن در مورد حجاب شروع شده
ناشناس۲۵۸۶۹۰۱۱۴:۲۲:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
الان شما به نظر دیگران احترام گذاشتی!؟
ناشناس۲۵۸۷۰۶۹۱۶:۰۰:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
از نظر شماها احترام یعنی اینکه شماها در تمام موضوعات شخصی و اجتماعی امر کنید و بقیه بگن چشم ! اگر مقاومت کنند یعنی بی احترامی !
ناشناس۲۵۸۷۰۴۵۱۵:۴۸:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
متاسفانه عده ای حتی تذکر زبانی رو هم بر نمی تابند . به اسم آزادی حق انتخاب پوشش برای خودشون قائلند ولی غافل از ابن هستند که آزادی برای همه است. آزادی دو طرفه است . جمله آزادی فقط برای خودم خودخواهی و استبداد. اگه بنده بعنوان یک بی حجاب برای خودم حق انتخاب پوشش قائل هستم باید این ظرفیت رو داشته باشم که برای یک فردی که دغدغه مذهبی داره این حق آزادی بیان رو قائل باشم تا نظر و تذکر خودشو در خصوص حجاب بتونه بگه و آزاد باشه به تکلیف مذهبی امربه معروف خودش عمل کنه. الان دیگه بحث بگیر و ببند برای حجاب نیست چون بگیر ببندی دیگه نمی بینم . بحث تذکر یا عدم تذکره . دارن به شیوه ای جلو میرن که دیگه همه بی تفاوت بین و کسی جرات تذکر نداشته باشه. تا وقتی بحث بگیر ببند در خصوص حجاب بود من مخالف بگیر ببند بودم و هستم ولی وقتی بحث در منع تذکر دادنه این دیگه فرق می کنه. این هم خلاف آزادی بیانه و هم خلاف اسلام. چطور میتونی در کشوری با اکثریت مسلمان یک مسلمان رو مجبور کنی به وظیفه مذهبی امربه معروف خودش عمل نکنه و حتی زک تذکر شفاهی هم نده . تذکر که دیگه دعوا نداره طرف یا گو میکنه یا نمیکنه دیگه
علی۲۵۸۹۴۰۷۱۱:۴۰:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۲۸
مثل اینکه راستی راستی آخردالزمان شده معروف منکر میشه و منکر معروف ی عده هم که خودشون رو زدن به خواب ی عده دیگردهم بی بندو باری و هرزگی رو کلاس میدونن
ناشناس۲۵۸۷۰۴۹۱۵:۵۲:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
خوب دوست عزیز الان شما خودت به نظر بقیه احترام نمیزاری . احترام به نظر بقیه دو جانبه و متقابله . اگه میخوای کسی به نظر شما احترام بزاره وقتی تذکر میده و امربه معروف میکنه شما هم باید به نظرش احترام بزاری و جار و جنجال و دعوا راه نندازی و نظرتو محترمانه بگی ولی جدیدا برخی از بدحجاب ها و بی حجاب ها بگیر ببند که هیچی اصلا وجود نداره دیگه .تحمل حتی تذکر شفاهی هم ندارن
ناشناس۲۵۸۷۴۵۰۱۹:۵۲:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
عزیز اونوقت باید انسان نباشیم که انقدر بی تفاوت باشیم .خواهر یا برادر دینی عزیز اونوقت دیگر نیازی نبود که کوچه و محله وشهر تشکیل شود و همه باید در جنگل سر کوه یا کویر زندگی می کردیم زندگی اجتماعی می طلبد که نگذاریم بی قانونی شود.درست است نباید در زندگی خصوصی مردم سرک کشید.اما جایی که فساد به اجتماع رخنه کند دانسته یا ندانسته همه به آن دامن بزنند بایدکسانی باشند ومرجعی باشد که جلوی آنها را بگیرد.اینها که که بی حجابی می کنند خواهران مادران ودختران این مرز و بوم هستند از خارج که نیامده اند ما بی تفاوت باشیم.حالا دانسته یا ندانسته دنبال طیفی راه افتاده اند باید با ملایمت و منطق با آنها برخورد شود.
بانو۲۵۸۷۴۵۸۱۹:۵۶:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
نه بابا!!! همه ساکت باشن که امثال این خانوم فاتحه عفت مملکت رو بخونن آره؟؟؟ شمااگر میخوای بهت گیر ندن درست بپوش و راه برو
ناشناس۲۵۸۷۶۷۱۲۲:۵۱:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
شما چکاره اید که ایشون رو امر و نهی میکنید ، سرت تو کار خودت باشه و زندگی خودتو بکن
سید جواد۲۵۸۷۸۴۵۰۲:۰۶:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
همه نظرها قابل احترام نیست مثلا اگر یکی نظر بده شما رو بکشیم باید به نظرش احترام بذاریم؟! نظر درباره بی‌حجابی باعث فروپاشی اخلاق و عقت و حیا در جامعه است و در این مورد کسی نظر شخصی نداده بلکه خداوندی که انسان رو خلق کرده دستور به حجاب داده و عقل هم اهمیت حجاب رو درک میکنه
ناشناس۲۵۸۷۹۷۳۰۷:۱۸:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۲۷
اگه کسی آمد و خواست حق قانونی تو را پایمال کنه، بهش کاری نداشته باش چون نظرش اینه، میخاد آزاد باشه ، چرا جلوش را می گیری؟ اصلا بزار با چاقو ترا بزنه ، آزادیش رو محدود نکن. حجاب یعنی جلوی چشم متعرض به ناموس را بگیر تا شمشیر نگاهش تبدیل به قاتل آبرویت نشود و این در همه جا قانون است. مرد حسابی تو آزاد باشی نگاه کنی او خودش را نپوشاند. مگه میشه ، مگه داریم.
ناشناس۲۵۸۸۱۷۷۱۰:۳۷:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۲۷
اون خانواده هایی که به خاطر بی حجابی و دلربایی بعضی ها از هم پاشیدن هم داشتن زندگی شون رو میکردن.کسی که امر به معروف می کنه هم سرش تو زندگی خودشه،نمی خواد خانوادش به خاطر هرزه ها از هم بپاشه
ناشناس۲۵۸۸۲۳۴۱۱:۲۲:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۲۷
شما تو خونه و خلوت خودت هر کاری دوست داری بکن کسی حق نداره چیزی بگه،اما وقتی اومدی تو جامعه باید قانون رو رعایت کنی،چون بی قانونی تو لطمه به جامعه می زنه و بی حجابی هم بی قانونیه. پس نباید گفت شما چکار دارید.
ناشناس۲۵۸۸۴۰۸۱۳:۳۵:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۲۷
اول اینکه تو خونش نشسته نبوده ک بهش تذکرداده وقتی یه نفر تواجتماع یه کار اشتباه میکنه باید بهش تذکر دادچون اجتماع مختص یه نفرنیست نتیجش میشه وصغ بد اجتماعی الان ک هرکس ساز خودش رو میزنه مثل اشغال ریختن ک ممکنه فرزند کوچیک تر ببینه وتکرار کنه باید فرهنگ سازی بشه از راه درستش نه ب این صورت
ناشناس۲۵۸۸۷۶۷۱۹:۲۳:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
وقتی کسی میاد توی خیابون و جامعه دیگه نمیشه گفت به کسی ربط نداره.
گنجی۲۵۸۶۷۵۱۱۲:۵۵:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
باید درک کنی که امر به معروف و نهی ار منکر کار تو نیست الان دیگه فقط حرف از آدم خاص پذیرفته می شود و امثال تو باعث برانگیختن حس لج بازی مردم می شوید بهترین امر به معروف شما این است که ساکت باشی چون مقدمات امر به معروف را نمی دانی و علم آن را نداری و شایسته این کار نیستی ضمنا نهی از منکر وقتی جواب می دهد که شامل همه منکر ها بشود نه اینکه ما روزی از دم 100 تا بانک رد شویم و بخاطر ربا کک مان هم نگزد نه اینکه خانواده ای در نجف آباد بخاطر فلاکت های اقتصادی و اجتماعی که گریبان همه خانواده ها را گرفته ، 5 نفره خود کشی کنند و آب از آب تکان نخورد
ناشناس۲۵۸۶۸۵۱۱۳:۴۹:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
شما فکر نمی کنی احترام مومنان در این تنش و زد و خورد و فحاشی ها از بین می ره ؟!
ناشناس۲۵۸۶۸۹۲۱۴:۱۷:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ناشکیبایی، ناشکیبایی را تشدید میکند. چه کسانی از تیز کردن لبه های اخلافات فرهنگی، عقیدتی، قومی یا زبانی سود میبرند؟
احسان۲۵۸۷۳۰۸۱۸:۲۴:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
« امر به معروف و نهي از منكر در اين زمانه در مورد حجاب از نماز واجب تر است.»؟!! مشکل اصلی امثال ایشون هستند که کمترین اطلاعی از دین ندارند و اینگونه نظر می دهند. یعنی دو کلمه در مورد « وجوب و شرایط» امر به معروف و نهی از منکر نمی دانند ، یک کلمه از امام حسین نمی دانند که خروجش بر حاکم ظالم را امر به معروف و نهی از منکر می داند.. آنوقت می آیند و کل یک امر دینی را تقلیل می دهند به گیر دادن به پوشش دیگران .
سلطان۲۵۸۷۴۹۱۲۰:۱۸:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کاش بجای حجاب جلوگیری از اختلاس واجب میشد یا دروغ یا گرانی یا فساد مسئولین یا اقازاده های اونور اب یا شرمندگی پدر وهمسری که با دست خالی میره خونه
ناشناس۲۵۸۷۷۷۳۰۰:۱۸:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۲۷
همه چیز به نوبت خوبه همه چیزا باهم قاطی نکنیم تا یه چیز میشه میرین سراغ این حرفا ینی چی هرچیزی جای خودشو داره
ناشناس۲۵۸۷۵۲۱۲۰:۴۰:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
آخه وقتی اعضای خانوده خود همین به اصطلاح مبلغان حجاب در کشورهای دیگر بی حجاب مشعول عیش و نوش و عشق و حالند، حرف آنها خریدار دارد یا اثر میکند؟ ...
ناشناس۲۵۸۷۸۹۶۰۲:۵۲:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۲۷
مردم کم بدبختی دارن بعد مگه دنبال شر میگردن برن بگن حجابتو رعایت کن که با فحش و کتک روبه رو شن اصلا چرا این کامنت ارسال شده فکر کن یه نفر این کامنتو بخونه بره به یه بی حجاب بگه حجابتو رعایت کن یکی دیگه از این فیلما درست میشه میاد بیرون امر به معروف کیلو چنده به من و تو چه که کی چطور زندگی میکنه
ناشناس۲۵۸۶۶۰۲۱۱:۵۶:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
این هشتگ سازان محصول دستورات و کج فهمی های افرادی است که بین مردم ایران اختلاف انداخته
ناشناس۲۵۸۶۶۱۸۱۲:۰۲:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
از بچگی به ما گفتند، یکی از اصول اولیه امر به معروف و نهی از منکر، احتمال تاثیر هست. زبان خوش هم شرط دیگر هست. اگر هدف هدایت است، بیایید یاد بگیریم امر به معروف رو با لبخند شروع کنیم و اگر دیدیم طرف عصبانی شد، سریع عذرخواهی کنیم. اینگونه احتمال تاثیر هست، اما اگر هدف اعمال قدرت باشد همین میشود که در این فیلم مورد اشاره دیده شد. باید بپذیریم که معروف اول خوشرویی و حفظ آرامش هست.
ناشناس۲۵۸۶۸۸۶۱۴:۱۱:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
این حرفتون خیلی درسته
مهیاس۲۵۸۶۹۸۵۱۵:۱۱:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
خدا به پیامبر هم فرمود، ما تو رو پیامبر کردیم فقط بخاطر اخلاق و خوی خوش
ناشناس۲۵۸۶۹۸۶۱۵:۱۱:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اینکه یک امر معروف است یا منکر نسبی است و به عقاید شخص ارتباط دارد.
ناشناس۲۵۸۷۸۷۳۰۲:۳۸:۱۲ ۱۴۰۱/۴/۲۷
خیر و شر به تفکر ربطی نداره یه چیز ثابته مثل سیاه و سفید
ناشناس۲۵۸۸۲۱۲۱۱:۰۵:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۲۷
عجب چه استدلالی!!!
ناشناس۲۵۸۶۹۹۵۱۵:۱۵:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
در نظام جمهوری اسلامی همواره مجریان بزور متوسل میشن نتیجه عکس میده .آقا چرا زور ؟ یک رفراندوم بزارید مردم هرچه خواستند همون بشه .گرفتاری پشت گرفتاری نه ازدواج هست آنها هم که ازدواج کردن دارن طلاق میگیرن .بیکاری .فساد .فحشا .اعتیاد .آلودگی هوا .بی آبی. فرسودگی زیر ساخت‌های کشور . هی گیر دادید به حجاب .با با این چه وضعیه درست کردید
ناشناس۲۵۸۷۱۲۸۱۶:۳۲:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مردم ایران از زور گویی خوشش نماید
ناشناس۲۵۸۷۸۱۸۰۱:۱۷:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
آفرین همینه همه جا موقع تربیت چه اجتماعی چه خانوادگی زبون نرم بهتر جواب میده تا زد و خورد مثلا دائما دارن اینها رو تکرار میکنن اما موقع عمل همه به خشونت توجه بیشتر دارن
ناشناس۲۵۸۸۰۷۳۰۹:۵۰:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
احتمال تاثیر ناقصه! و نه احتمال تاثیر تامه، در امر به معروف مدنظر است. یعنی شما یکی از اون چند نفری باشی که بعد از تذکر به فرد گناه کار، نهایتا باعث بشه رعایت بکنه، گرچه ممکنه صرفا، با تذکر شما، دست از گناه برنداره. اگه ناراحت شد، عذرخواهی کنیم!!!!
گلی۲۵۸۸۱۴۵۱۰:۲۲:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
سلام دقیقا من هم با نظر شما موافقم ‌ حتما خانمی که حجاب داشتند خیلی مودبانه برطرف مقابل حرف نزدند که این جوری برگشته بهش .در ضمن خانم چادری نباید دیکه بگو مگو میکرد .همانطور که کسی حق نداره چادر کسی را به زور از سرش در بیاره همانقدر هم نباید به زور کسی را واداربه حجاب کرد .که اشتباه بزرگی
مهدی۲۵۸۶۶۱۹۱۲:۰۲:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
فشار اقتصادی کم بود فشار فرهنگی هم اضافه شده بنده موافق جدی حجابم اما نه به این سبک کاش آنها که باید بگردند بگردند و ردپای نفوذ را در این جریان حجاب حجاب پیدا کنند
ناشناس۲۵۸۷۰۷۲۱۶:۰۱:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
بله یک سیاست موذیانه داره مردم را مقابل هم قرار می ده ! چرا مسئولین خواب هستند
ناشناس۲۵۸۷۲۰۳۱۷:۱۵:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اصلا شاید سیاست خود مسوولان قرار دادن مردم در مقابل هم باشد. سیاست تفرقه بنداز حکومت کن
ناشناس۲۵۸۸۵۸۲۱۶:۰۹:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
بنده هم موافق رعایت حجاب هستم ولی باید به جد از انداختن مردم به جان هم اجتناب کرد و این مجادله های شخصی کاری از پیش نبرده و زنان و دختران نامعتقد به حجاب را جری تر کرده
ناشناس۲۵۸۶۶۲۴۱۲:۰۴:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اصرار بر حجاب و امر به معروف و نهی از منکر تا کنون چه خروجی و نتیجه ای داشته است؟ چند درصد بی حجاب ها در این سالها به دلیل امر به معروف با حجاب شده اند. نتیجه امر به معروف جز ایجاد درگیری در بین شهروندان و دوگانه سازی جامعه هیچ نخواهد بود
حمید۲۵۸۶۹۳۴۱۴:۴۵:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
چادر به سر کردن نتیجه دینداری نیست، اسلام بسیار فراتر از آن چیزی هست که بشر بتواند فکرش را بکند، کسی که اسلام می آورد یعنی خودشو از لحاظ روحی و روانی تسلیم خدا میکند حجاب لازم هست ولی کافی نیست
ناشناس۲۵۸۶۶۲۷۱۲:۰۶:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
استعمارگران دیروز و استعمارگرتران امروز ، به کمک فضای مجازی ، در هر چه که فکرش را بکنیم در حال دوقطبی سازی در جامعه هستند . حاکمیت مطلقا نتوانسته با این هجمه مقابله کند . من عمده ترین دلیلش را مدیرانی می دانم که شایسته ی صندلیشان نیستند بویژه مدیران فرهنگی . جمهوری اسلامی بپذیرد که در چهل سال گذشته نتوانسته کادر سازی کند . فراونند افراد بدردبخور که سایه نشینند و کم نیستند چاپلوسان فرصت طلب که پست نشینند . متاسفانه بعید می دانم این آش شور ، درست شدنی باشد .
ناشناس۲۵۸۶۶۲۸۱۲:۰۶:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
نظام سرمایه داری میانه خوبی با خانواده نداره. چون میخواد افراد فقط روی کار متمرکز باشند و تعهدشون فقط به کار و پول باشه نه مهر و عاطفه. یعنی برده مدرن میخواد. به همین خاطر روابط جنسی خارج از ازدواج رو تبلیغ میکنه. حجاب و پوشش هم اساسا برای مستحکمتر شدن حریم خانواده و کاهش روابط جنسی خارج از ازدواج درست شده.
عمران۲۵۸۶۸۹۳۱۴:۱۷:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
عزیزم نظر شما جایز توجه است اما تنها در صورت انتخاب آگاهانه و نه از روی پیروی کورکورانه یا از ترس. حجاب بدونِ انتخابِ آگاهانه به مفسده های دیگر می انجامد نمونه ی مشکلاتش را الان در جامعه میبینید که تفرقه و تظاهر و ایجاد نفرت فقط بخشی از آن هاست.
ناشناس۲۵۸۶۶۲۹۱۲:۰۷:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کم دانش؟!!! لطفا یه آمار بگیرید ببیند طرفداران حجاب اجباری سطح تحصیلاتشان در چه حد است و طرفداران حجاب اختیاری چه میزان سطح تحصیلات دارند؟
ناشناس۲۵۸۶۸۰۲۱۳:۱۹:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
التماس تفکر مقصود علوم ظاهری و مدارک تحصیلی نیست در عالم معنا و انسانیت اینا کیلو چنده؟؟؟؟!!!! علوم ظاهری را ول کن و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا اینقدر به این علوم و مدارک ظاهری نچسبید. والله اون عالم پشیمانی سودی ندارد. البته اگر باور داشته باشید التماس تفکر
ناشناس۲۵۸۷۰۸۵۱۶:۰۶:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
.اگر بی حجاب زیاد است دسته گل خودتان است اگر کم است که نباید اینقدر مهم کرد
ناشناس۲۵۸۷۴۱۳۱۹:۳۰:۴۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
التماس تفکر راه انداختی ولی خودت ذره ای تفکر نمیکنی که علمای دین که غالبا در این سالها در خلوت و سکوت بوده اند چه نظری در مورد حجاب ا دارند متاسفانه فقط یاد گرفتید یه بقیه بگید التماس تفکر التماس تفکر...
ناشناس۲۵۸۶۶۳۰۱۲:۰۸:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مرز بین «امر به معروف و نهی از منکر» با «فضولی» در کار مردم چیست؟
ناشناس۲۵۸۶۷۲۲۱۲:۴۴:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
شرع! مشخص هست. مطالعه بفرمایید
ناشناس۲۵۸۶۹۰۳۱۴:۲۲:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حجاب جزو اصول دین است یا فروع دین؟ برای مبارزه با دروغ و نفاق که اکبر گناهان است قانون وضع نشده برای حجاب شده؟!!!! اگر شرع مشخص است چرا دست دزدها و اختلاس گرهای کله گنده قطع نمیشه؟!!!
بی نام۲۵۸۷۴۷۱۲۰:۰۲:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
بی حجابی اگر در خفا و کار شخصی باشه گناه اصغره نه در ملأ عام و دردید همگان. بادتون باشه کوچیک شمردن هرگناهی خودش گناه بزرگیه.برای اختلاس هم قانون هم از لطفا همه چیزرو قاطی نکنین باهم
ناشناس۲۵۸۶۸۹۱۱۴:۱۶:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
آخه بعضی جوونها مادر پدرشون از سر دلسوزی یک چیزی بگن هم برداشت فضولی میکنن
ناشناس۲۵۸۷۱۱۶۱۶:۲۲:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
فًضولی که معنای دیگه ای داره . فضولی یعنی از امورات شخصی و سرز دیگران بخوای طر دربیاری .آیا حجاب در خیابان مخفی هست . .این توجیه الکی هست .اصلا فضولی نیست ولی خوب امر به معروف و نهی از منکر هم شرایط و چهارچوبی داره که باید رعایت کرد . باید رفتار خوب داست و خوش برخورد بود و تذکر دوستانه داد و هر جایی هم حس کردی میخواد طرف عصبانی بشه و به درگیری بکشه طرف رو رها کنی و واگذارش کنی به خدا
ناشناس۲۵۸۷۹۸۴۰۸:۱۱:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۷
حجاب تو خونه خصوصیه . نمیشه رفت گفت تو خونه چی بپوش . میشه فضولی . تو اجتماع باید درست بود.
ناشناس۲۵۸۹۸۸۲۱۷:۰۷:۴۶ ۱۴۰۱/۴/۲۸
فضولی مربوط سرک کشیدن به چهاردیواری مردم است اما امر به معروف مربوط به جامعه است
ناشناس۲۵۸۶۶۳۲۱۲:۰۹:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
توی همین کلیپ نشان داده می شود که همین خانم چادری چنگ انداخته است و مچ دست خانم بی حجاب را به شدت خراش داده است. با این راه ها به کجا می رسید؟ مردم با چنگ انداختن و داد و فریاد محجبه می شوند؟
ناشناس۲۵۸۶۸۸۸۱۴:۱۳:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اتفاقا بی حجاب ها همیشه اهل هوچی گری و مظلوم نمایی هستند در این موارد! تو فیلم هم اولین کسی که توهین آمیز حرف زد اون خانم بی حجاب بود.
ناشناس۲۵۸۶۹۳۸۱۴:۴۹:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اینکه یک غریبه به خودش اجازه بده در شخصی ترین امور دیگران دخالت کنه توهین آمیز نیست ؟ این نگاه از بالای محجبه هاست که درگیری بوجود آورده
ناشناس۲۵۸۷۶۰۴۲۱:۴۸:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
نوع پوشش و حجاب ، چه برای مرد و چه زن تا زمانی که تو حریم خصوصی خودشه یه امر شخصیه ... وقتی توی حریم عمومیه دیگه شخصی نیست ... باید از قانون جاری مملکت تبعیت کنه ... حتی اگه خوشش نیاد ... سیگارکشیدنم یه امر شخصیه ، پس چرا توی فضای عمومی ممنوعه ؟
ناشناس۲۵۸۷۱۱۳۱۶:۲۱:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اون خانم داد میزد چون زخمی شده بود. شما رو زخمی کنن سکوت میکنی؟
علی۲۵۸۷۳۲۵۱۸:۳۳:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
انسان ازهرچیزی منع بشه حریص ترمیشه.دربحث حجاب که یک انتخابه زور وجبرنتیجه معکوس میده.
ناشناس۲۵۸۶۶۳۵۱۲:۱۰:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
من با حجاب موافقم این فیلم و دهها فیلم مشابه را دیده ام و از درون به خاطر این همه بی تدبیری و ظاهر بینی له شده ام دختر محجبه پیاده نشد بلکه بیرونش کردند ! به کجا داریم می رویم ؟ حجب و حیا فقط به پوشش نیست اینکه دو انسان در یک مکان عمومی اینطور به هم فحاشی می کنند پرده های حجب و حیا را پاره نمی کند ؟ اینکه دختران نوجوان بر سر یک زن یا مرد میان سال که تذکر حجاب داده فریاد می کشند و ناسزا می گویند و فحاشی می کنند و زن و مرد میان سال هم با همین روش پاسخ می دهد حرمت بزرگتر و کوچکتری را از بین نمی برد ؟ به نظر می رسد فشار اقتصادی و اجتماعی به جایی رسیده که مردم با کمترین تلنگری می ترکند و این صحنه ها بوجود می آید در تمام درگیری ها به دلیل حجاب اکثریت مدافع بی حجابها هستند ! در تمام فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود این واقعیت مشهود است چرا اینطوره ؟ به حرمت حجاب و احترام بزرگتر ها صدمه نزده ایم ؟؟؟؟؟ در ترکیه و دیگر کشورهای مسلمان زنان محجبه و مردان متشرع به تمام معنا بین مردم احترام دارند و معتمد هستند چرا که خود داوطلبانه این سبک زندگی را انتخاب کرده اند وگرنه می توانستند طور دیگری باشند در جامعه ما چگونه است ؟
ناشناس۲۵۸۶۶۳۷۱۲:۱۰:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
متاسفانه جامعه را به جان هم انداختید بزارید مردم زندگیشان بکنند هیچ کسی با نصحیت و تذکر و تعهد گرفتن درست نمیشود بلکه لجبازی در جامعه بیشتر میشود
ناشناس۲۵۸۶۶۴۲۱۲:۱۲:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
خخخخخ سپاه بیکار شده به موی بانوان رسیدگی کنه.
ناشناس۲۵۸۶۶۴۳۱۲:۱۳:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
محجبه ها افتادند به جان مردم باید جلویشان گرفت
ناشناس۲۵۸۶۶۸۳۱۲:۲۹:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
والا این بی حجابها هستن که افتادن به جان شرم و حیا و عفاف در جامعه
ناشناس۲۵۸۷۰۹۵۱۶:۱۱:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
احسنت
ناشناس۲۵۸۶۶۸۹۱۲:۳۱:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
با این جملات مردمو به جون هم ننداز محجبه‌ها با کسی کار ندارن بیخود آتیش بیار معرکه نباشید یه عده بی بند و بار که به محجبه‌ها متلک میندازن باید خجالت بکشن
ناشناس۲۵۸۶۷۵۷۱۲:۵۷:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
پس کیا هستن که هر روز گیر می دن به زن و دختر مردم؟ تو همین ویدیو همین خانم دست خانم کم حجاب رو به شدت خراش داده
ناشناس۲۵۸۶۸۰۳۱۳:۱۹:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
تا جایی که ما دیدیم که محجبه شروع می کنن به تذکر دادن و امر و نهی کردن
ناشناس۲۵۸۶۸۹۵۱۴:۱۹:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
آفرین، پس حتما قبلش یک منکری رخ داده که بعدش نهی از منکر اتفاق افتاده خوبه که از وسط قضاوت نکنیم
ناشناس۲۵۸۷۰۸۰۱۶:۰۴:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
تذکر دادن حق هر فردی هست . هم حق مذهبی در چهارچوب امربه معروف و نهی از منکر در کشوری با اکثریت مسلمان و هم حقی است در چهارچوبد آزادی بیان . بلا میتونیم بگیم با اجبار مخالفیم ولی دیگه نمیشه جلو تذکر دوستانه کسی رو گرفت .البته تذکر دهنده باید همه جوانب رو در نظر بگیره و دوستانه و با روی خوش تذکر بده و فرد مقابل هم طرفیت رو داشته باشه وواگه براز خودش حق آزادی پوشش قائل هست برای تذکر دهنده هم حق آزادی بیان جهت تذکر دادن قائل باشه
ناشناس۲۵۸۷۳۶۹۱۹:۰۹:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
تذکر دادن به تنهایی البته با زبان خوش و با متانت و به دور از برخورد تند و فیزیکی اشکالی نداره هم وظیفه شرعی یک مسلمانه و هم حق شهروندی فرد در چهار چوب آزادی بیان
داود۲۵۸۷۰۸۲۱۶:۰۵:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
یه کمی با خودت تنها فکر کن ببین تو جامعه چه کسانی دنبال بی احترامی و وحشی بازی هستند البته که معلومه با قصد این متن را نوشته ای چراکه .... بماند
ناشناس۲۵۸۹۰۶۲۰۵:۳۳:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۲۸
اگه قرار باشه شوهر تو با چندتا خانم کار کنه مطمئن باش میگی محجبه باشه ،خود بی حجابتونم خودتون و قبول ندارید
مهدی۲۵۸۶۶۴۴۱۲:۱۴:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مردم رو به جون هم نندازید
ناشناس۲۵۸۶۶۴۵۱۲:۱۴:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
وحدت ملی گوهر گرانقدری است که ضامن بقای کشور است. قدرش را بدانیم و با این رفتارها آن را خدشه دار نکنیم.
ناشناس۲۵۸۶۶۸۴۱۲:۲۹:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
بسیار عالی نوشته اید. این کار دقیقا مقاصد آنسوی آب نشین هاست
ناشناس۲۵۸۶۸۶۶۱۳:۵۸:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
این دقیقا هدف مسئولین بی سواد ماست که مردم به جون هم بی افتن اونها هم هرکار خواستن بکنن دلیل اصرارشونم همینه هیچ هنری ندارند
ناشناس۲۵۸۶۶۴۶۱۲:۱۴:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
هدف غربیها و اسراییل تغییر حکومت در ایران نیست هدفشون فروپاشی ایرانه. به همین خاطر دارن سعی میکن توی جامعه شکاف درست کنن. مثلا همین کاری که مسیح علینژاد میکنه. هدف اینه که مساله حجاب در فضای آرام حل نشه و دایم با تنش و درگیری اجتماعی همراه بشه. جدیدا بنیانهای هویت ملی ایران رو هم بصورت تدریجی هدف قرار گرفتند. مثلا همین جریان مسیح علینژاد داره سعی میکنه دو دستگی ایجاد کنه در حمایت مردم از تیم ملی. یا همون کاری که نخست وزیر کانادا کرد. اوایل به بهانه سپاه یا حمایت تیم یا بازیکن یا مربی از سپاه و بعد به بهانه منافع تیم ملی برای حکومت. کم کم به بقیه زمینه های هویت ملی ما هم حمله میکنند و به خیال خود میخوان موزیانه این کار رو پیش ببرند. امیدوارم مردم و مسئولان هشیار باشند. همبستگی ملی مهمترین سرمایه ماست.
ناشناس۲۵۸۶۶۴۷۱۲:۱۴:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
نویسنده محترم بسیار تفاوت است بین اعتقاد به حجاب با اعتقاد به اجباری بودن آن. بخشی پوششی که عرف جامعه است را به انتخاب خود برمی گزینند ولی این حق را نیز به دیگران میدهند که نوع دیگری از پوشش را انتخاب کنند.
ناشناس۲۵۸۶۶۴۸۱۲:۱۴:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
هر دو گروه خواسته یا نا خواسته در دام دو قطبی سازی افتادند که به ضرر منافع ملی است،متاسفانه گروههای تندرو از داخل و خارج از این جریانات حمایت می کنند.
محمد۲۵۸۶۹۰۹۱۴:۲۴:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دوقطبی سازی ایران از مدت ها قبل شروع شده. دارا و ندار. بی حجاب و باحجاب. ژن خوب و مردم عادی.
مهرداد۲۵۸۶۶۵۵۱۲:۱۸:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
متاسفانه مسئله حجاب از یک مبحث دینی در حال تبدیل شدن به یک مسئله سیاسی است و در حال دوپاره کردن جامعه ایران و بسیار برای اینده ایران این وضعیت خطرناک است و اتحاد مردم در اثر بی تدبیری مسیولین در حال از بین رفتن است
ناشناس۲۵۸۶۶۷۸۱۲:۲۸:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اجازه بدین هر کسی بر حسب فهم خودش لباس بپوشد .وگرنه آن گونه که جلو رضا خان ایستادند جلو شما هم ایستاده اند... ومی ایستند اگر به قانون مینازید رضا خان هم قانون داشت .
ناشناس۲۵۸۶۶۷۹۱۲:۲۸:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حق با دختر با حجاب است دخترهای بی حجاب بد دهن هستن که جامعه رو به فحشا کشیدن
ناشناس۲۵۸۶۷۸۳۱۳:۰۹:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دفاع از حق طبیعی اسمش شده بد دهنی؟ اگر به همین خانم چادری بگن بر خلاف میلت چادرت رو در بیار چیکار می کنه؟
ناشناس۲۵۸۷۴۸۵۲۰:۱۳:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حق طبیعی! متعفن ترین و ابلهانه ترین حرف تاریخ بشریت. خوبه امثال کانت و هگل و نیچه زنده نیستند تا عبارات متعفن «حق طبیعی» و «حق بدیهی» و «حق اولیه» رو بشنوند.
علی۲۵۸۹۴۸۹۱۲:۴۹:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۸
حجاب یک باور دینی هستش آیا بددحجابی یا بی حجابی هم باور دینیه؟ اصلا معنی حجاب چیه؟وبرای چیه؟وچرا روش تاکیده؟ آیا بدحجابی و بی حجابی پایه خانواده رو متزلزل میکنه؟ اینها رو با کمی تامل و نظاره گرربودنداجتماعی میتونیم تحلیلش کنیم لطفا کمی تفکر
ناشناس۲۵۸۷۶۱۰۲۱:۵۱:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
یعنی شما حجاب رو که یکی از قوانین حکومت اسلامی هست ،انجام یا عدم انجامش رو به میل شخص قرار میدی ؟! منِ راننده بر خلاف میلم از چراغ قرمز عبور نمیکنم در حالی که میلم به عبور از چراغه و نمیخوام صبر کنم. آیا اگر بر خلاف میلم پشت چراغ بایستم جریمه میشم و به عنوان خاطی مجازات میشم ؟یا بر اساس میلم قانون رو نادیده بگیرم و احیانا کسی رو هم زیر کنم ؟! چرا اگر کسی به مال کسی تعرض کنه به عنوان دزد مال شناخته میشه و طبق قانون همه خواستارن باهاش برخورد بشه ؟ در حالی که میشه بگیم ایشون نظر شخصیشه و میل داره مال مردم رو بدزده ؟! طبق استدلال دوستان نباید کسی معترض به دزد باشه ؟! در مورد قانون حجاب که بعضی مغرضانه از اسم حجاب اجباری براش استفاده میکنن ،نمیشه گفت کسی که این قانون رو زیر پا میگذاره ،طبق قانون مجازات داره ؟! چرا اگر کسی در جامعه در حال دیدن دزدی مال کسی باشه همه بسیج میشن علیه آن دزد برای احیای حق کسی که به مالش تجاوز شده ؟! و همه هم این کار رو ارج میذارن. اما چرا وقتی با بی حجابی و بد حجابی که در سطح جامعه (البته به صورت صحیح وحکم اسلامیش) برخورد و تذکر داده میشه ،عده ای میگن به تو چه ؟تو چرا فضولی میکنی ؟تو چکار به زندگی مردم داری و امثالهم چرا اینجا کسی که به این منکر مثل دزدی و...حساس نیست ؟ من بارها دیدم کسانی که در خیابان به کسی بگن خانم یا آقا ،کیف پولتون افتاده ، یا در ماشینتون بازه و... چرا ؟! مگه تو فضولی ؟ به تو چه ؟ خودش مالش از دستش میره چی از تو کم میشه ؟ اما مشکل اینجاست که ما اگر انسان سالمی باشیم ،از روی دلسوزی به طرف میگیم که مالت در حال از دست رفتنه. اگرم انسانیت نداشته باشیم هیچ که نمیگیم ،مال طرف رو هم میدزدیم. در مسئله حجاب و عفاف هم همینه. وقتی منِ نوعی انسانیت داشته باشم هم وطن و هم دین خودم رو از سر دلسوزی هشدار وتذکرمیدم که این راهی که شما میری، عاقبتش اول دامن پاک خودت رو میگیره اما اگر آدم نباشم دم نمیزنم و دزد ناموس مردم میشم. دزد آرامش مردم میشم. دزدی که حتماً نباید با دست باشه که اسم دزدی برش اطلاق بشه. چشمها فراوان دزدی میکنن فکرها فراوان دزدی میکنن قلب ها فراوان دزدی میکنن اگر انسانیت به معنای واقعی کلمه نباشه . تومنون بِبَعض و تکفرون ببعض نباشیم. برای سعادت دنیامون، حتی اگر به آخرت ایمان نداشته باشیم نیازمند عمل به تمام دستورات خداییم.
ناشناس۲۵۸۹۴۶۳۱۲:۲۹:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۸
قوانین رانندگی در کل دنیا وجود داره و رعایت کردنش الزامه در کل دنیا دزد و قاتل و قاچاقچی را زندانی و مجازات می کنند ولی حجاب فقط در ایران و افغانستان اجباریه و به خاطرش مردم را کتک می زنند و مجازات می کنند عربستان و سوریه و ترکیه و لبنان و عمان و .....همه حجاب اختیاری دارند نمی شه موضوعی که در کل دنیا به اختیار مردم گذاشته شده را اجباری کنید و با گشت ارشاد و کتک و ابروریزی مردم را مقابل همدیگه قرار بدهید و انتظار داشته باشید جامعه این زورگویی را تحمل کند
ناشناس۲۵۸۶۸۰۶۱۳:۲۰:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
شما توی این فیلم دیدی که فقط بی حجاب بد دهنی کرد ؟
ناشناس۲۵۸۶۶۹۰۱۲:۳۱:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
باید پرسید که این خانم محجبه با چه توجیه شرعی و قانونی از آبروی سپاه هزینه میکند و نقش سپاه را در حد فیلم بازی با زنان بد حجاب پایین آورده به نظر من این قضیه مشکوک است
ناشناس۲۵۸۶۶۹۱۱۲:۳۲:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
واقعا دستگا ها امنیتی کجا هستن که بعضی ها انقدر وقیحانه فیلم میفرستن برای شبکه های خارج از کشور که ردیف بودجه دارن در جنگ فرهنگی علیه ایران؟
ناشناس۲۵۸۶۷۴۱۱۲:۵۴:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
فیلم فرستادن جرمه؟!
ناشناس۲۵۸۷۳۷۴۱۹:۱۳:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
صددرصد جرمه . نمیشه که ار کسی یک دوربین دستش بگیره و از هر جایی فیلم بگیره و برای رسانه های خارجی که مشخصه از کجا بودجه می گیرن و چه اهدافی رو دنبال می کنند فرستاد ‌ یک خبرنگار جریانش متفاوته . خبرنگار تابع اصول و ضوابطی هست و مجوزهای لازم براز فعالیت در کشور میزبان رو اخذ کرده و کارت خبرنگاری داره . آموزش دیده و حرفه ای هست و میدونه از کجا حق داره فیلم بگیره و از کجا نگیره
ناشناس۲۵۸۷۴۹۰۲۰:۱۸:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اره جرمه، توی آمریکا، مثلا پرچمدار آزادی بیان، یا بهتره بگیم عازادی بیان، یک نفر که شبکه های لبنانی رو توی ماهواره های مردم آمریکا میاورده رو به ۶ سال زندان محکوم کردند ! البته از جماعتی که تا این حد سفیه و بلیه هست که عبارت مزخرف نصف خزر مال ما بوده و به روسیه باج داده شده رو تکرار میکنه، خوندن اخبار روز دنیا انتظاری نمیره، فقط یک مزخرفی باید منوتو و امثالهم تولید کنند تا اینا با سفاهت و بلاهت بیمارگونشون، و با تیراژ بسیار بالا تکرار کنند
علی۲۵۸۹۵۰۰۱۲:۵۹:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۲۸
فیلم گرفتن از هر شخصیتی و نشر آن جرم میباشد و فضولی در کار در کار یک خانواده بنام.ایران غلط کاریست
ناشناس۲۵۸۶۷۷۹۱۳:۰۷:۵۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
فیلم گرفتن و فرستادن چه اشکالی داره؟ مگر خبرنگار صدا و سیما از تمامی اعتراضات در غرب فیلم نمی گیرد؟ مگر فیلم گرفته شده از سیاه پوست های کشته شده در آمریکا صبح تا شب از صدا و سیما پخش نمی شد؟ یک بام و دو هوا نمیشه
ناشناس۲۵۸۶۸۵۲۱۳:۵۰:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
از هر کجا که بشود نظر خود را اعلام کرد کاملا درست و مطلوب است. این مشکل کشور است که جایی برای ابراز عقیده اش ندارد نه اون بنده خدا
خ ث۲۵۸۶۶۹۹۱۲:۳۶:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اگر می خواهید چیزی را نابود کنید از آن بد دفاع کنید . مبانی اعتقادی ( دین ) و عرفی جامعه ( مسایلی مانند حجاب ) با رفتارها ی عجیب و دفاعیات غلط شما از بین رفته است . فقط خواهش میکنم شما کاری نداشته باشید جامعه خودش به تعادل میرسه . بسیاری از افراد جامعه به خاطر لجبازی با شما از آن طرف بام افتاده اند
ناشناس۲۵۸۷۰۵۳۱۵:۵۳:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
احسنت... یک عمر مسلمان و زرتشتی و یهودی و مسیحی در این کشور با آرامش کنار هم زندگی میکردند و حرمت همدیگر را در همه جا و بسیاری از مناسبتها رعایت میکردند تا اینکه حجاب اجباری فاصله اعتقادی همه را در هم آمیخت. با نهایت تاسف باید بگویم دین و شعائر دینی و فرهنگی را سیاسی کردید و نتیجه اش را در دور شدن مردم از اعتقادات پیشین دیدید. بجای این روش های پوسیده روش بزرگان و اولیا را سرلوحه قرار دهید
ناشناس۲۵۸۶۷۰۴۱۲:۳۸:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دوران اینکه کی به کی بگه چی بپوشه گذشته! هر پوششی که داریم بهتر هست یاد بگیریم چطور کنار هم زندگی کنیم و به نظرات هم احترام بذاریم.
ناشناس۲۵۸۷۲۵۴۱۷:۴۱:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کسی نگفته چی بپوشید فحشا ممنوعه و در ایران ممنوع خواهند ماند به امید نابودی هرچی بی حیا و فاسد
ناشناس۲۵۸۷۳۸۰۱۹:۱۷:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اینکه کسی مشخص کنه چی بپوشی و چی نپوشی یک بحثه و اینکه کسی فقط تذکر بده یک بحث دیگه . هیچ زمانی کسی نمیتونسته و نمیتونه تعیین کنه چی بپوشی و چی نپوشی. اجبار در مساله حجاب نه کار درستی هست و نه اصلا عملیه ولی تذکر دادن با خوشروئی و زبان خوش هم یک حق و تکلیف مذهبی در چهارچوب امربه معروف و نهی از منکره و هم یک حق شهروندی در چهارچوب آزادی بیان
ناشناس۲۵۸۷۴۹۴۲۰:۲۱:۴۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
باز هم جمله ای متعفن، به نظرات هم احترام بگذارید! نظراتی که ممکنه به کلی ناقض هم باشند.
نیما۲۵۸۶۷۱۵۱۲:۴۱:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
1000 ساله فرهنگی عقبیم
ناشناس۲۵۸۶۷۳۰۱۲:۴۹:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
چرا فکر میکنیم که از 8 میلیارد انسان این کره خاکی بیشتر میفهمیم؟ تازه نه تنها این 8 میلیارد بلکه میلیارد ها نفر در طول تاریخ. حتی تاریخ اسلام. کجا چنین بدعتی بوده که به لباس مردم گیر بدن؟
ناشناس۲۵۸۶۷۴۶۱۲:۵۵:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ترا به خدا اینطور ابکی تحلیل نکنید . عصر عید قربان رفتم ایران مال واکسن بزنم زدیم و هشت و نیم شب بود صدا شنیدیم به دنبال ان رفتیم کنار اسنخر بابا ایران نبود گشت نبود . بابا در جریان نیستی .
ناشناس۲۵۸۶۷۵۴۱۲:۵۶:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
متاسفانه دو قطبی شدن جامعه سمی مهلک برای حفظ اقتدار نظام و‌کشور و ملت هست عده ای در قالب محجبه در حال پیشبرد مقاصد شوم استکباری هستند و با کمال تاسف از طرف برخی از سیاسیون بی سیاست و ارگان های دولتی که‌متوجه فاجعه ی در پیش رو نیستند نا آگاهانه یا آگاهانه حمایت و شارژ می شوند آینده شوم این‌دو قطبی سازی دامن محجب و بی حجاب را با هم می گیرد و همه را مثل هم می سوزاند
ناشناس۲۵۸۶۸۸۰۱۴:۰۸:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دقیقا همینطوره
ناشناس۲۵۸۷۵۰۱۲۰:۲۶:۱۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دو قطبی نیست، کلا برانداز جماعت ربع قطب هم حساب نمیشه، بعضی توهم برداشتند که اینا زیادند
ناشناس۲۵۸۷۵۵۴۲۱:۱۰:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
داداش قانون اساسي تكليف رومعلوم كرده!يك كلمه رفراندوم
ناشناس۲۵۸۶۷۶۴۱۳:۰۰:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
من به عنوان یک مرد از این‌جامعه با حجاب بانوان موافقم اما من هم در بسیاری از موارد نتوانسته ام رفتار واقعا وقیحانه برخی به اصطلاح محجب را تحمل کنم و از بانوان با حجاب کمتر حمایت کرده ام و در باب امر به معروف بانوی محجبه را از ادامه ی بحث منع کرده ام نمی توان به بهانه ی حجاب به دیگر بانوان نسبت های رکیک بدهیم چون خود این الفاظ جرمند و قابل پیگیری
ناشناس۲۵۸۶۷۶۸۱۳:۰۲:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مطلب پر مغذی بود
بهرام۲۵۸۸۶۲۱۱۶:۴۶:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۲۷
مغز عزیزم
ناشناس۲۵۸۶۷۶۹۱۳:۰۲:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
بازداشت خانم های ید حجاب به غیر از دشمن سازی دیگری انجام نمی دهد و عصبیت جامعه را از محجبان بالا می برد
ناشناس۲۵۸۶۷۸۶۱۳:۱۰:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
درست یا غلط رفتار خانم چادری را کاری ندارم.. ولی آخرش هم اون چادری با مظلومیت و فحش بیرون انداخته شد... مثل همه قضایای دیگه...
ناشناس۲۵۸۶۷۸۷۱۳:۱۰:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
به قول استاد رایفی پور مردم نگذاريد حواستونو پرت کنن !حجاب رو ولش کن!دلار چند؟پرايد چند؟روغن چند؟برنج چند؟تخم مرغ چند؟
ناشناس۲۵۸۶۸۷۸۱۴:۰۶:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مردم بطور جدی و واقعی به خاطر حجاب درگیر هستند مگه می شه ولش کرد ؟
ناشناس۲۵۸۶۷۹۷۱۳:۱۶:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حجاب اجبارب و بی حجابی اجباری و خلاصه هر مورد اجباری مثل ماهواره و ویدئو و ... در نهایت محکوم به شکستند این ها را نمی توان با قانونی مثل بستن‌کمربند ایمنی مقایسه کرد چرا که مردم برای بستن کمربند واقعا توجیه شدند و کسی هم به جریمه ی عدم بستن‌کمربند ایمنی اعتراضی نمی کند به جریمه ی سبقت ممنوع اعتراض نمی کنند چرا که کاملا توجیه شده اند و برای همه اعمال می شود اما در حالی که دزدان در حال غارتند و راست راست برا خودشون می گردند نمی توان کسی را وادار به اجرای حدودی کرد که بیشتر قوانین آن حدود اصلا اجرا نمی شود
حسین زاده۲۵۸۶۸۰۸۱۳:۲۱:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اولا حجاب فقط چادر نیست...بعد هم حمایت غلط دولتی از این سبک از حجاب در عمل به ضرر این نوع حجاب تمام شده و در عمل دارندگان این نوع حجاب مظلوم واقع شده وبا مشکلات بیشتری تردد میکنند و متاسفانه بخواهیم یا نخواهیم بخش از جامعه در عین اینکه تا حد زیادی از آنها مذهبی هم هستند دارندگان این نوع حجاب (علی الخصوص جوانان ) راپرچمداران و طرفداران سیستمی میدانند که باعث و بانی مشکلاتشان گردیده و به این دید به آنها نگاه میکنند...
علی۲۵۸۶۸۰۹۱۳:۲۱:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
رفتار این دختر چادری صددرصد مصداق یک عمل مجرمانه هست و قطعا باید مورد پیگیری قضایی قرار بگیره ، چون علاوه بر جنبه جرم شخصی باعث جریحه دار شدن افکار عمومی جامعه شده و اثرات مخرب اون در سطح جامعه پدیدار خواهد شد
ناشناس۲۵۸۷۶۴۷۲۲:۲۸:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ببخشید اشتباه تایپ نکردید دختر با حجاب رفتارش باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شدیا اون خانم بی حجاب که دیگران را تحریک کرد که اون خانم محجبه را از ماشین بندازند بیرون
م۲۵۸۸۶۶۴۱۷:۱۴:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۲۷
رفتار آن خانم بی حجاب چی؟
م۲۵۸۸۶۶۷۱۷:۱۸:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
قطعا اول آن خانم بی حجاب رفتار مجرمانه داره
ناشناس۲۵۸۶۸۲۴۱۳:۳۲:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
متاسفانه بعد از انقلاب دو قطبی های فراوانی در کشور ایجاد شده که وحدت ملی و در امنیت و آینده کشور را بخطر انداخته: باحجاب و بی حجاب، انقلابی و‌ غیر انقلابی، خودی و‌غیر خودی، ....
علیرضا۲۵۸۶۸۳۷۱۳:۳۹:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
سلام 1- هیچ چیز اجباری هیج جا جواب نداد پس تو این کشور هم جواب نخواهد داد 2- جامعه رو دو قطبی کردن خطر بسیار بزرگی است که متاسفانه به شدت در ایران در حال شکل گرفتن هست 3- 42 سال ادعای اسلامی ترین کشور رو کردیم ولی هیچ کار واقعا اساسی برای همون چیری هم که ادعا داشتیم نکردیم حالا جامعه پر شده از افکار سطحی و سمی و حالا می خواهیم با زور و تهدید و .... با این همه سردرگمی مبارزه کنیم که متاسفانه جز شکست چیزی در برنداشته و نخواهد داشت
غلامرضا ج۲۵۸۶۸۳۹۱۳:۴۰:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اگر در مساله حجاب زور و اجباری نبود به نظر من تعداد محجبه ها زیاد می شد هر چیزی سخت گیری بشه مردم بیشتر لج می کنند
ناشناس۲۵۸۶۸۴۴۱۳:۴۳:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کمتر از چند سال (۳-۵ سال) با این حجاب اجباری، صیانت اینترنت و بی مسئولیتی ها مردم مشکل رو نه از حکومت بلکه از خود دین میبینن و با اصل دین مخالفت میکنن… اذار و هشدار زیاده اما عبرت کمه
ناشناس۲۵۸۶۹۰۵۱۴:۲۴:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
الان کشورهای آزاد، خیلی دیندار هستند؟ مهم ارتقای سطح فهم مردم هست، اگر این نباشه آزادی تنها، هیچ‌فایده ای نداره
ناشناس۲۵۸۷۰۸۱۱۶:۰۵:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
بستگی داره دینداری رو چی تعریف کنی اگر حفظ بعضی ظواهره که افغانستان مقام اول رو داره اگر عدالت اجتماعی، کم بودن فاصله طبقاتی و راستگویی مسوولان و حفظ محیط زیست و ... اینا منظورته که.... اصلا ولش کن
ناشناس۲۵۸۷۱۲۴۱۶:۲۷:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
تا اینکه دینداری رو چی بدونی ... ظواهر دین یا انسانیت .
ناشناس۲۵۸۷۳۷۳۱۹:۱۱:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
فرض کنید یعنی انسانیت، الان با این طرز امر به معروف، مردم انسانیت را کنار میگذارن؟ نمیگذارن که. یعنی اگر انسانیت را بگذارن کنار ربطی به امر به معروف نداشته، خودشون این انتخاب را کردن
ناشناس۲۵۸۷۱۴۷۱۶:۴۲:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مگه قرار نیست انسانها به واسطه نزدیکی به خداوند از آرامش معنوی و برکت در زندگی برخوردار شوند ؟ شما به ارتباط خودت با خداوند بپرداز بگذار بقیه از این نعمت بی بهره بمانند کی گفته شما وظیفه داری همه را به زور به بهشت ببری ؟
کاربر۲۵۸۶۸۴۸۱۳:۴۷:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
بازی حجاب برای پوشاندن تورم و گرانی حاصل از حذف ارز 4200 که خود دولت هم به اشتباه کردن افتاده و درخواست بازگشت داده لازم است.
ناشناس۲۵۸۶۸۵۰۱۳:۴۹:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
سردار شهید قاسم سلیمانی چه نگاهی به بی حجابان داشت؟ اگر او را مسئول این امر می کردند چگونه اقدام می کرد؟ بعید می دانم که حتی به خانواده خودش هم در این خصوص اجبار می نمود. وقتی هیچ فرد با حجابی نتوانسته در جامعه الگو شود چه انتظاری از خانم ها باید داشت؟ شما فقط یک خانم با حجاب را معرفی کنید که توانسته باشد برای نسل جوان الگو باشد. ... این است که مردم این ها را نمی پذیرند. در مدارس هم اجبار به دانش آموزان موجب تنفر از حجاب و دین شده است. با این بگیر و ببندها حتما مردم و حاکمیت در مقابل هم قرار می گیرند. حاج آقا کاظم صدیقی هم اخیرا با بخشنامه هایی تنش را در سطح دستگاه های اجرایی زیاد می کنند. الان آرامش و نزدیکی مردم و حاکمیت مهم ترین نیاز جامعه است.
ایران کهن۲۵۸۶۸۶۳۱۳:۵۵:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اون خانوم اگه محجبه بود ازاین کارا نمی‌کرد محجبه بودن به چادر و روسری نیست.
ناشناس۲۵۸۸۲۰۶۱۰:۵۹:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۲۷
دقیقا این خانم به اصطلاح محجبه ابروی هر چه محجبه را برده
ناشناس۲۵۸۶۸۶۴۱۳:۵۵:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
نویسنده محترم افکار مردم را باید سرگرم جزئیات کرد آنهایی که عفاف و حجاب را راه انداختن نه به فکر اسلام هستند و نه دین وگرنه از ابتدا در طی این 43 سال فرهنگ سازی درست میکردن که یک خانم به داشتن حجاب افتخار کنه و به واسطه رسیدن به یکسری منفعت اینکار را انجام ندهد یک نمونه آن مجری های صدا و سیما و هزاران نمونه میشه مثال زد که حجاب را برای نردبان ترقی استفاده کردن پ ن: چه شد که رضاخان با آن همه زور و قلدردی نتوانست چادر از سر زنان ایرانی بردارد ولی الان خودجوش بانوان اینکار را انجام می دهند؟
ناشناس۲۵۸۶۸۷۰۱۴:۰۱:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دوست عزیز، قانون تحمیلی هست دیگه.
علی۲۵۸۶۸۷۵۱۴:۰۴:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مگه ما جمهوری نیستیم ، یک رفراندوم در خصوص حجاب بزارید دیگه بعدش حرف حدیث نباشه
ناشناس۲۵۸۶۹۴۶۱۴:۵۱:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
رفراندوم خوبه به شرطی که مردم بتونن مستقل فکر کنند و نظر بدن نه اینکه رسانه های خارجی فکر بخشی از مردم رو تحت کنترل داشته باشند و نتیجه نظرسنجی رو تعیین کنند.
ناشناس۲۵۸۷۱۴۲۱۶:۳۹:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
از کجا معلوم که افکار شما تحت تاثیر دیگری نباشه ؟ نمی شه هر کس با شما مخالف بود را به وابستگی فکری متهم کنیم یعنی مردم خودشان درک فهم ندارند ؟
ناشناس۲۵۸۷۲۸۱۱۸:۰۰:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
عزیزم اگه شما اینقدر ضعیف النفس هستی که با دیدن برنامه نظرت کن فیکون میشه اینو به بقیه تسری نده
علی۲۵۸۷۳۴۰۱۸:۴۳:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
برادر از اون حرفا زدی ، در مورد کودکان صحبت نمی کنیم در مورد مردم بالغ
علی۲۵۸۸۷۷۹۱۹:۴۰:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۲۷
ماباحجاب مشکلی نداریم باادم هایی که مثل شما فکرمیکنند گرفتارشدیم انگار تمام بدبختی‌ها ما شبکه های خارجیند
سام۲۵۸۷۰۷۰۱۶:۰۱:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
جمهوری اسلامی! نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر
ناشناس۲۵۸۷۰۹۹۱۶:۱۳:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
رفراندوم چی ؟ اینها حتی به رفراندوم هم اهمیت نمیدن. همین مسیح علی نژاد خودش گفت اگه همه مردم هم به حجاب رای بدن و فقط یک نفر به بی حجابی رای بده باز من هستم.چون معتقدند این یک امر شخصی هست. بعدش هم الان که دیگه حجاب اجباری نمی بینم که بخوان رفراندوم بزارن. من که اجباری نمی بینم در جامعه .الان بحث فقط تذکر دادن یا ندادنه
ناشناس۲۵۸۷۵۶۵۲۱:۱۴:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
داداش پس به نظرشما اصل٥٩قانون اساسي كه به رفراندوم ونظر اكثريت تاكيد داره رو بايد انداخت سطل اشغال؟
ناشناس۲۵۸۷۱۱۴۱۶:۲۱:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
قرار نیست برای هر چیزی که به مزاج شما خوش نیامد رفراندوم برگزار کنن ، رفراندوم اول انقلاب با رای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی آری گفت . اسلامی یعنی قانون اسلام .... مطمئن باش اگه رفراندوم اعدام روحانی و خاتمی رو برگزار کنن هیچ شکی نمیمونه
ناشناس۲۵۸۹۸۳۸۱۶:۵۴:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۲۸
چطوره یک رفراندوم هم برای ازادی فروش مواد مخدر در اماکن عمومی بگذاریم؟
ناشناس۲۵۸۹۸۴۳۱۶:۵۵:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۲۸
جمهوری نیستیم جمهوری اسلامی هستیم و براش چندصدهزار دسته گل فدا کردیم
ناشناس۲۵۸۶۸۷۶۱۴:۰۴:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اینترنشنال داره از دستگیری اون خانم معترض به حجاب خبر می ده و انواع و اقسام تحلیل گرها دارن مردم را عصبانی تر می کنن ! چرا خوراک برای این رسانه ها ایجاد می کنید؟ دنیا در مورد ما چی می گه ؟ دو تا زن به خاطر روسری در اتوبوس درگیر شدند و فحاشی کردند و حاکمیت طرف زن محجبه را گرفت ! انتظار دارین اینطور محجبه ها بین مردم محبوب شوند ؟!
ناشناس۲۵۸۶۸۸۱۱۴:۰۹:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
همه چی مملکت حل شده تنهامشکل حجابه
ناشناس۲۵۸۶۸۸۳۱۴:۱۰:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
باید یک نفر عاقل این غائله را ختم کند. هرچند قشنگ معلوم است که دولت عنان واختیار اقتصاد و معیشت و اشتغال از کف داده و با طرفداران انقلابی ترش نشسته اند فکر کرده اند چه کنند که کسی از افتضاح به بار امده خیلی سر درنیاورد. البته این باسوادان دکترا دار !!نمی دانند که تخم نفرتی که الان می کارند چندوقت دیگر اتشی می شود بر سر و رویشان.. کمی تفکر... کمی طمانینه کمی تعقل..کم مسلمانی لطفا....
ناشناس۲۵۸۶۸۹۰۱۴:۱۶:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مگر امر به معروف در نهایت هدفش ایجاد معروف نیست؟آیا با این برخوردها میل به حجاب در جامعه زیاد میشه؟؟؟آیا این برخوردها خودش حجاب زدا نیست؟آیا این پوشش آبکی خانمها که به عنوان حجاب جا افتاده و کسی هم با اون کاری نداره ،حجاب واقعیه...اینا که همه بدنشون بیرونه و کسی هم کاریشون نداره....نه برادر من حجاب شده ابزار سیاسی نه مسیح علی نژاد دلش واسه آزادی بانوان سوخته و نه حکومت دغدعه دیندار کردن مردم رو داره...فقط لج و لج بازیه...ما در دام امثال مسیح افتادیم که سعی در ایجاد نفرت در جامعه و دور کردن مردم از حکومت و در نهایت براندازی رو داره.من نمیدونم چرا ما خودمون تو این بازی افتادیم..میدونید چقدر متدینین جامعه از این رفتارهای بگیر و ببند و جدالهای بی حاصل ناراحتند؟میدونید ۷۰ درصد خانمهای محجبه با حجاب اجباری مخالفند؟؟بابا بشینید این قضیه رو حل کنید...مگه ویدیو و ماهواره و استین کوتاه و ممنوعیت ارایش موی پسران و شلوار لی و مانتو جلو باز و چکمه و.....‌‌جواب داد که حالا این بده..الان با انتشار هر فیلم یک چکش محکم به پایه های نظام داره میخوره.من مخالف این نظامم در خیلی جاها ولی میدونید فردای سقوط چه جهنمی در انتظارمونه؟؟؟
ناشناس۲۵۸۶۸۹۶۱۴:۱۹:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دادكان يك جمله قشنگ به مسئولين داشت كه خيلي قشنگ بود كه گفت آقايان شما نياميد كه مردم را با ايمان كنيد چون مردم خودشان دين و ايمان داشتند شما آمديد كه براي مردم رفاه ، آرامش و امنيت بياوريد
ناشناس۲۵۸۶۹۰۷۱۴:۲۴:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مساله اصلی غرب حجاب نیست میخواد به چهارچوب خانواده و روابط فامیلی که بنیان زندگی جامعه ایرانیه ضربه بزنه تا جامعه ایران از درون دچار فروپاشی بشه.
ناشناس۲۵۸۷۵۹۴۲۱:۴۰:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کل دنیا و تمام کشورهای مسلمان که حجاب اختیاری دارند خانواده وجود نداره!
مثبت نگر۲۵۸۶۹۳۲۱۴:۴۳:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اتفاقا شما حجاب رو به یک مسئله سیاسی وفرمایشی تبدیل کردید الکی هم ادرس غلط ندید
ناشناس۲۵۸۶۹۶۵۱۵:۰۳:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
قطعا انتظار درک و فهم از کسانی نباید داشت که قانون که هیچ، اعتباری برای خدای خودشون قائل نیستند و فقط چیزی که به مذاقشون خوش میادو قبول میکنند و برای دلیل هم میتراشن. حالا کی انتظار داره افرادی که اینچنین هستند، بیان وسط نظر دادن افراد مختلف، حرمتی رو حفظ کنند و یا اصلا بر اساس اصولی صحبت کنند..
مریم۲۵۸۶۹۸۷۱۵:۱۱:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
مسأله حجاب رو ولش کن از روندافزایش قیمت گوشت ،روغن ،لبنیات ،نان و ...صحبت کنید چرا کشور ایران با این همه ثروت و منابع باید همچین وضعیتی داشته باشه؟؟
ناشناس۲۵۸۷۰۰۶۱۵:۲۰:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
نویسنده پس از اینکه دیدگاه مسافرین اتوبوس را به نفع خود بدون دلیل مصادره می کند،سعی در توجیه و حمایت از رفتار زن محجبه میکند.غافل از اینکه نه تنها دو طرف ماجرا قربانی محسوب می شوند بلکه با فراگیر شدن این دست از برخوردها و ایجاد دو قطبی در این مورد(که مسئولیت آن به طور کامل به عهده حکومت جمهوری اسلامی است.)،باید شاهد تنشها و برخوردهای بیشتر و شدید تری (متأسفانه) باشیم.باید دقت داشت که نیازهای اساسی و اولیه مردم با این موضوع از دیدگاه روانشناسی پیوستگی تنگاتنگی دارد.با وجود فساد در دستگاههای حکومتی و خروج سرمایه توسط وابستگان مدیران این دستگاه ها ایجاد این تنش فرهنگی می تواند بسیار خطرناک باشد.چراکه مردم با دستگاه فاسدی مواجه هستند که خود داعیه مبارزه با فساد را داردو این نوعاً و منطقاً خشم و عصبیت را برای جامعه خسته و سرخورده به وجود خواهد آورد.شکست این پروژه به دلیل نبود مجری و مدیریت پاکدست در نطفه خواهد بود.
ناشناس۲۵۸۷۰۱۵۱۵:۲۹:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ای کاش از همان اول حجاب اجباری روی تبلیغ حجاب کار می شد الان خیلی ها که حجاب الکی دارند حجاب کامل داشتند هر چیز اجباری از جای دیگر نشت میکنه و بدتر میکنه
مجید۲۵۸۷۰۲۰۱۵:۳۲:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
متاسفانه مشکلات ما رو خوب خلاصه کردن به مسله حجاب و بد حجابی تو جامعه عزیزان با حجاب و بد حجاب هر دو دارید راه اشتباهی رو میرید فعلا مشکل ما مشکل اختلاف سطح درآمد هاست تو همین تهران آیا میدونید آپارتمانهای هستند که چند صد میلیارد معامله میشن و ماشین های هستند که قیمت آنها ده ها میلیارد که با آن میشه ده ها و شاید صدها خانواده رو سر سامان داد خانواده های که از سطل های دنبال غذا می گردند و هر چند وقت سر همون سطل زباله با هم یا با ماموران شهرداری زد و خورد می کنند حالا تو با حجاب برو گیر بده به خواهر بد حجابت و اون رو تهدید من و خواهر بد حجاب تو هم خوش باشه
ناشناس۲۵۸۷۰۲۷۱۵:۳۷:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حجاب يكى از مصاديق مهم اعمال حاكميت حكومت اسلامى است. اساسا يك فرق مهم حكومت اسلامى و غير اسلامى همين حجاب هست. از زمان حكومت حضرت رسول (ص) در مدينه چنين بوده.
سام۲۵۸۷۰۶۸۱۶:۰۰:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
قبلا پونز میکرد تو پیشونی دختر ها گفتن اشتباه و تندرویه! حالا با زبان خوش میان میگن قانون رو رعایت بکنید ازشون فیلم میگیرن و فحاشی میکنن و توی دنیا پخش میکنن کتکشون هم میزنن، باز یه عده میگن گیر دادن به حجاب تندرروی هست! احتمالا پسفردا کسی که حجاب داره تندرو محسوب میشه آدم خوبا همه لخت باید باشن!
محمد۲۵۸۷۰۹۲۱۶:۱۱:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
من موافق بی حجابی نیستم ولی چرا در این برهه از زمان حاکمیت مشکلات اقتصادی و معیشتی را فراموش کرده و مسئله حجاب رو اینقدر بولد کرده !!! «حجاب اولین خاکریزه نباید کوتاه بیائیم» !!!!! مردم از این ناراحت و جری شدند که هیچ کس مشکلات اصلی رو نمی‌بینه و گیر دادید به یه سری مسایل فرعی !!!! اختلاس ؛ مدیران نالایق؛ مصوبات و قوانین بی فایده مجلس و .... همه عاملی شدن برای یاس و ناامیدی و لجبازی مردم !!! چشمها رو باید شست .....
ناشناس۲۵۸۷۰۹۳۱۶:۱۱:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حجاب وقتی در کنار اجبار باشد ودیگر قوانین در کنار بی قانونی جز این چه انتظاری دارید ؟
فاطمه۲۵۸۷۰۹۴۱۶:۱۱:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حجاب هیچ ربطی به سیاست و چهل سال انقلاب و گرانی ندارد حجاب مال 1400سال پیش هست که خداوند به پیامبر ش برای زنان و دختران مسلمان در قرآن نازل کرد و سفارش ائمه معصومین برای شیعیان و واجب شرعی هست ووووو
ناشناس۲۵۸۷۱۷۲۱۶:۵۹:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
پس چرا در کشورهای مسلمان دیگر حجاب اجباری نیست ؟ اونها خدا و پیامبر و قرآن دیگری دارند ؟
ناشناس۲۵۸۷۲۱۹۱۷:۲۵:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
شما نگران نباشید. این جماعت اول از همه خودشون براشون مهم هست. خوششون بیاد، میپذیرن،بدشون بیاد رد میکنه. خدا و پیغمبر هم همینطوره براشون. اسمش هم عقلانیت مدرن هست!
سعید۲۵۸۷۱۰۸۱۶:۱۷:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
روی فیلم نصفه و نیمه تحلیل میکنید ؟؟ فیلم کامل نشون میده که خانم با حجاب به خانم بی حجاب اشاره میکنه که روسریت افتاده و شاید حواست نیست ، اون هم با کمک یکی دیگه ، خانم بد حجاب رو میزنن !!حالا قسمت آخر فیلم رو نشونتون دادن بدون تفکر یا درک واقعیت هزاران نظر دادین
ناشناس۲۵۸۷۱۲۰۱۶:۲۵:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
این مسله حجاب فقط برای گمراه کردن مردم از مسایل اصلی است وگرنه حجاب وبی حجابی همیشه بوده وخواهد بود
ناشناس۲۵۸۷۱۲۱۱۶:۲۶:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کی میخوایین دست از این حجاب بردارید بابا همه یه اعتقاداتی دارن که باید بهشون احترام گذاشت چرا مردمو دو دسته میکنید و بجون هم‌میندازید
محمد۲۵۸۷۱۲۷۱۶:۳۲:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
جامعه داره دو قطبی میشه و این اصلا خوب نیست
ناشناس۲۵۸۷۲۶۴۱۷:۴۸:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
دنیا از ابتدای خلقش دو قطبی بوده بین خیر و شر انسان فاسد و انسان سالم خیر و شر هرگز با هم کنار نمیان
ناشناس۲۵۸۷۹۱۴۰۳:۲۸:۵۶ ۱۴۰۱/۴/۲۷
الان لابد شما در سمت حقین؟ اره الانم دارین باشر مبارزه می کنین؟
محمود۲۵۸۷۱۲۹۱۶:۳۳:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
قانون مجری دارد. هرکس حق ندارد مجری قانون شود .میشود مثال سال 61 امکان اینکه بودن شناسنامه با همسرت بری بیرون
حافظ۲۵۸۷۱۳۳۱۶:۳۴:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
نه اون سیاست رژیم قبل صحیح بوده نه این رفتار، اصولاً هیچ سیاست اجباری در هیچ جامعه ای جواب نمی‌دهد
سعید۲۵۸۷۱۳۵۱۶:۳۵:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
نمی‌دونم چرا هرچی غربگدای بدبخت به اصطلاح روشنفکر ریختن تو این سایت الف حرفشون هم یه چیزه؛ میگن چون ما وضعیت اقتصادی کشور خرابه پس نباید حجاب داشته باشیم یعنی اگه اوضاع اقتصادی گل و بلبل بشه شما با حجاب میشید؟ هرکسی که حجابش رو رعایت نکنه نه دین داره و نه شرم و حیا
ناشناس۲۵۸۷۱۳۸۱۶:۳۷:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
متاسفانه این طرح نه تنها باعث نشد که مردم حجاب داشته باشن بلکه با عث شد مردم روشون بهم بیشتر باز بشه و این خیلی بدتر از بی حجابی هستش
علویا۲۵۸۷۱۴۱۱۶:۳۸:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حمله اون خانوم بی حجاب اصلا قابل توجیح و دفاع نیست درهر شرایطی
ناشناس۲۵۸۷۵۷۹۲۱:۲۹:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
یعنی خانم باحجاب حق داره هر جور دلش میخواد رفتار کنه و خانم بی حجاب در هر شرایطی حق دفاع از خودشو نداره؟
داود۲۵۸۷۱۵۷۱۶:۵۱:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اگر گرانی درست می شد بهتر می شد جلو بی حجابی را گرفت
M. T۲۵۸۷۱۶۷۱۶:۵۷:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اول دزدی های مملکتو درست کنید بعد برید دنبال حجاب و... هیچی درست نیست دنبال حجاب و اینترنت ملی و.... میرن
ناشناس۲۵۸۷۱۶۹۱۶:۵۷:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ما توش موندیم چطور جلو بی حجابی را میشه بگیرید ولی جلو گرانی را نمیتوانید بگیرید
ب۲۵۸۷۱۸۷۱۷:۰۵:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۲۶
به دولت مردان یکم به خود بیاید ببیند وباز نگری کنید بعد از چهل سال ملت ایران هشت سال دفاع مقدس کردیم وچه جوانان پاکی ازدست دادیم و داریم تمام نخبه‌ها را از این مملکت فراری میدهیم بعد از چهل سال سفرها خالی دیگر بس است بخود بیاید
درود۲۵۸۷۱۹۴۱۷:۰۸:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
هدف راباید برسی کرد نه افراط
ب۲۵۸۷۲۲۰۱۷:۲۷:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ملت ایران باید چکار کنند یه حکومت میاد با زور چادر از سر خانمها بردارد یکی دیگر به زور چادر بر سر کند یا مهدی ادرکنی
من۲۵۸۷۲۵۷۱۷:۴۳:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
خیلیا تو ایران اصلا دین اسلام رو قبول ندارن فقط ب اجبار مسلمونن
ناشناس۲۵۸۸۵۰۷۱۵:۰۴:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۲۷
ندارن به درک..۹۸درصد مردم به این جمهوری رای دادن بقیه هم باید طبق قوانین عمل کنند وسلام حجاب هم جزء قوانین هست بابا برو تو خونت هرجور میخوای باش اصلا لخت شو چرا خودت نمایش میدی
ناشناس۲۵۸۷۲۷۸۱۷:۵۶:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
سلام برترین آمر به معروف و ناهی منکر حضرت ابا عبدالله حسین ع هستند در طول تاریخ . چه کردند؟ نقد قدرت . یزید را به چالش کشیدن نهی از منکر است
ایرانی۲۵۸۷۲۸۰۱۷:۵۸:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
بخدا قسم مشکل مامردم بی‌حجابی ویا بد حجابی نیست مشکل اصلی ما امروز گرانی وتورم که کمر مردمو شکسته
لیلی۲۵۸۷۲۸۳۱۸:۰۰:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
آقا چرا جوسازی سازی میکنید ؟
غلام۲۵۸۷۲۸۵۱۸:۰۲:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
واقعا متاسفم مشکل مگه حجابه مشکل غارت این مملکت وبیکاری جوانان ومردمی که این همه سرمایه توی مملکت دارن ولی دنبال درآمددرون سطل آشغال هستند
پیشرو۲۵۸۷۲۸۶۱۸:۰۳:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ملت رو مثل عروسک خیمه شب بازی گرفتن حجاب اجباری فقط طرز فکرمردم گمراه کردن به ناکجا اباد.مردم به جون هم انداختن.مردم دنبال نخود سیاه، دولتم با گرون کردن اجناس کار های خودشون پیش ببرن،
بینام۲۵۸۷۲۹۶۱۸:۱۳:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حجاب اجباری مثل ازدواج اجباری جواب نخواهد داد فرهنگ اصیل ایرانی درحال افول است خودتان باعث شدید
وحید۲۵۸۷۳۰۹۱۸:۲۴:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۶
زمان حجاب اجباری و تحمیل دیدگاه سیاسی به مردم به اتمام رسیده حق انتخاب پوشش برای هر شخص محفوظ و جزو حریم شخصی بوده و هیچ کس حق دخالت ندارد
ناشناس۲۵۸۷۸۹۷۰۲:۵۳:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۲۷
جامعه حریم شخصی شما ها نیست
هیچ کس۲۵۸۷۹۶۳۰۶:۵۱:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
چطور بیحجابی اجباری در دوران شاه ایراد ندارد انگاه حجاب اجباری در دوران جمهوری اسامی ایراد دارد؟ اولا خیلی بی منطقی ثانیا حجاب اگر اجباری بود الان مردم با این وضع در خیابان نبودند ثالثا من مذهبی نیستم ولی از روی مطالعه امار میدانم ک حجاب یک مساله کاملا اجتماعی برای زنان و مردان است
سعید۲۵۸۸۴۳۱۱۳:۵۲:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
درود بر شما با چنین نظری...، اما دوست عزیز، کو گوش شنوا...، حکومت چیزی میگوید، عاملین به معروف چیز دیگری میگویند و مردم هم نسبت به دیدگاهشان، آنچه می‌بینند را قضاوت میکنند. در این میان این حکومت و حاکمان هستند که باید یکبار برای همیشه، تکلیف مسائلی اینچنینی را مشخص نمایند، غیر از این باشد، دیگر تو خود حدیث مفصل بخوان از این مُجمَل...!!
ناشناس۲۵۸۸۵۶۱۱۵:۴۸:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۲۷
حریم شخصی در خانه و محدوده شخصی معنا پیدا می کند نه در مکانهای عمومی.
ناشناس۲۵۸۹۸۲۵۱۶:۴۷:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۲۸
حریم شخصی توی خونه و اتاقه نه کف خیابون و اتوبوس
حیدری۲۵۸۷۳۱۴۱۸:۲۶:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ماایرانی هستیم یانه چه ربطی به دین داره حجاب ایرانیان برمیگرده به چندهزارسال پیش مواظب باشید مهره دشمنای ایران نشیم
جعفری1۲۵۸۷۳۲۰۱۸:۲۹:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
وقتی توی خونه هامون خبر از نماز نیست منتظر این وقایع اینچنینی بایید باشیم ولا پدر بزرگها و مادر بزرگهای این عزیزان همه شان نماز خون بودن آیا فرزندانشان که والدین این عزیزان بودن همچنین رفتاری داشتن؟مسیر را هممون میدونیم خودمون گول نزنیم
ناشناس۲۵۸۷۳۴۶۱۸:۴۷:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
یکی معرکه می گیرد ویکی فیلمبرداری وارسال می کند بعد بگویید اینها مزدور نیستند
ناشناس۲۵۸۷۵۹۶۲۱:۴۱:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۲۶
کی معرکه گرفته ؟
ناشناس۲۵۸۷۳۷۵۱۹:۱۴:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۲۶
عزیزان با این رفتارها دین را تخریب می کنید خواهشا چهره بدی از دین نشان ندهید اجازه دهید که افراد مومن و معتقد محترم بمانند
خسته۲۵۸۸۷۹۶۱۹:۵۵:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۲۷
خیلی با حرفت موافقم کاش یاد بگیرن انسانیت بهم یاد بدن و نشون بدن
میترا۲۵۸۷۴۱۶۱۹:۳۱:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۲۶
من خودم و خونواده م همه چادری هستیم همه با حجابیم ولی حجاب اجباری شرعا و عقلا اشتباست آقا اشتباست، حجاب رو اول عقل باید بپذیره نمیشه تحمیل کرد، همون‌طور که رسول الله و امیرالمومنین حجاب رو واجب کردن نه اجبار
ناشناس۲۵۸۷۵۳۷۲۱:۰۱:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۲۶
ما از حجاب کوتاه نمیاییم ما بدهکار خون شهداییم.
ناشناس۲۵۸۷۵۷۷۲۱:۲۶:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
اونجا که میگه فیلم تو میفرستم برای سپاه چرا باید بفرسته برای سپاه ؟ سپاه حامی مردمه یا محلی برای ترساندن مردم؟ اون خانم دزد بوده اشوب گر بوده احتلاس کرده امنیت ملی رو بخطر انداخته که باید تحویل سپاه بشه؟ همین رفتار باعث میشه مردم اعتمادی به سپاه نداشته باشن هر رفتاری در سطح شهر مگه مربوط به سپاه میشه؟
ع ا ز۲۵۸۷۶۲۲۲۲:۰۰:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۲۶
باید با زنهای بد حجاب که نیروهای غرب گدایان هستند و دارند هنجار شکنی میکنند و آرامش عمومی را مختل میکنند و سوژه برای تلویزیون اینترنشنال و من و تو تهیه میکنند و عاملان فساد در جامعه هستند و نقض قانون میکنند باید با اشد مجازات و بدون رفعت اسلامی با آنها بر خورد بشود .
مرجان۲۵۸۷۶۳۵۲۲:۰۹:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۲۶
به خدا خسته شدیم انقدر شال میزاریم هرکی دین خودش رو داشته باشه دیگه این مو با مو آقایان چه فرقی میکنه تروخدا بس کنید
بانوی محجبه۲۵۸۷۶۷۳۲۲:۵۲:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۲۶
بنده ی خدا خانومه توی جمع بدحجابا افتاده و به شخصیتش توهینِ وحشتناکی شده بهش حمله ور شدن و ابروشو بردن مگه بنده ی خدا چیگفت؟
سعید۲۵۸۷۷۳۴۲۳:۵۵:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۲۶
حکومت اگه واقعا اسلامی باشه باید جلوی این هرزه های فاسد که دارن برای شبکه های معاند گزارش میفرستن قاطعانه بایستد تا حساب کار دستشون بیاد
ناشناس۲۵۸۷۷۶۰۰۰:۱۳:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
نا امیدی مردم از آینده نامعاوم . مردم خودشان را تنها میدانند وبیحجابی را وسیله ای برای اعتراض
ناشناس۲۵۸۷۷۹۲۰۰:۳۸:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۲۷
اخه چرا مردم و به جان هم انداختن این ها در شان خانم های ایرانی هست که سوژه رسانه ها شدند و اینقدر به هم حرف های زشت بزنن و همه تماشا کنن کم بدبختی داریم تو خدا دست بردارید اینقدر زنای ایرانی رو مضحکه دنیا نکنید
هم وطن۲۵۸۷۸۱۶۰۱:۱۴:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
چه غم انگیز هست در جامعه ای زندگی می کنیم که یاد نگرفته ایم بایدبه عقاید هم احترام بگذاریم واقعا باعث تاسف هست
ناشناس۲۵۸۷۹۳۵۰۴:۴۲:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۲۷
کسی که حجاب داره باید عفت کلام هم داشته باشه.بی حجابی جامعه جوان ایرانی رو تخریب میکنه.واین خواسته دشمن هست.
ناشناس۲۵۸۷۹۴۷۰۵:۱۱:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۲۷
بايدجلوى زنان بى حجاب گرفته شود آنها باعث زياد شدن فساد در جامعه اسلامى ميشوند آن هم در شرايط فعلى كه بعضى از جوانان قادر به ازدواج نيستند بى حجابى بى حيايى يك بيماريست كه بايد معالجه شود.
ناشناس۲۵۸۷۹۵۲۰۶:۱۴:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۲۷
طرفدارى بيجا از زنان بى حجاب و بى حيا جواب پس دادن دارد اينها باعث تبليغ بى عفتى در جامعه اسلامى إيران هستند .
ناشناس۲۵۸۸۰۲۰۰۸:۵۴:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۲۷
کارهای مهمتر هست که بخوان عملی کنند.مثل اشتغال و ازدواج جوانان.درست کردن اقتصاد ورشکسته.
ا. ک۲۵۸۸۱۵۸۱۰:۲۶:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۲۷
وقتی حکم خدا رو و تحریف میکنیم همینه در هردو آیه حجاب هم احزاب و هم نور حجاب به زنان مومن اشاره شده نه زنان مسلمان فرق مسلمان و مومن روهم برید ببینید چیه
ناشناس۲۵۸۸۱۸۳۱۰:۴۰:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۲۷
این خانوم فقط یه تذکر زبانی داد به هیچ وجه حق نداشتند به خاطر یه تذکر زبانی انقد بهش توهین و فحاشی کنند.اون خانوم هتاک هم باید به شدید ترین شکل ممکن مجازات بشه
ناشناس۲۵۸۸۲۳۱۱۱:۲۰:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۲۷
به اون غربزده یا نزده کاری ندارم ولی این که فیلم رو برای سپاه می فرستم یعنی چی؟
ناشناس۲۵۸۸۲۴۱۱۱:۲۴:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۲۷
تمام مشکل مملکت ما حل شده مانده حجاب فکری بحال گرانیها کنید
ناشناس۲۵۸۸۳۰۵۱۲:۱۰:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲۷
ایران در کل مردمش باحجاب کامل نبودند سر و وضع زنای قاجار ببینید زوری نتیجه نمیده
اسحاق۲۵۸۸۳۱۱۱۲:۱۴:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۲۷
نویسنده ی محترم (هزاران ساله) رو کاش توی تمام ابعاد فرهنگ ایران استفاده میکردین نه فقط وقتی گیر و گرفتاری داری قسم حضرت عباسی یا دم خروس
ناشناس۲۵۸۸۳۱۲۱۲:۱۶:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۲۷
حجاب داشتن چیز بدی نیست وقانون دین است اما اینکه مردم در مقابل هم قرار بگیرند نه تنها موثر نیست بلکه باعث دو دستگی میشه می شود از طریق صدا وسیما ویرایش در خصوص رعایت حجاب کارهای فرهنگی کرد در مدارس به کسایی که در طول سال حجاب و رعایت کردند جایزه داد
غزل۲۵۸۸۳۱۳۱۲:۱۶:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۲۷
این چه امر به معروفی بود که دست دختره مردما گاز گرفت.
فرهاد۲۵۸۸۳۳۰۱۲:۲۸:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۲۷
طبق قانون مامور دولت باید لباس فرم داشته باشه و هر کسی که بدون لباس فرم استخدام رسمی بخواد با مردم برخورد قهر امیز کنه در همان محل پاسخش داده بشه
ناشناس۲۵۸۸۴۰۹۱۳:۳۵:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
خود را بکشید هم نمی‌توانید فطرت انسان را تغییر دهید. تمایل به چیزهایی که دورشان خط قرمز کشیده می‌شود در فطرت انسان است همانطور که آدم در بهشت با آن همه نعمت و امکانات باز هم رفت سراغ میوه ممنوعه. از او خواسته شده بود فقط یک مورد را رعایت کند ولی فطرتش اجازه نداد. حجاب را اختیاری کنید خواهید دید با برداشته شدن خط قرمز همه خودبخود بعد از چند وقت محجبه می‌شوند. در مورد اون خانم محجبه هم که تهدید کرد میفرستم واسه سپاه باید بگم با این کار ضربه بدی به سپاه زدی و یک وقت فکر نکنی داشتی کار خوبی میکردی
نگار۲۵۸۸۵۱۷۱۵:۱۱:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
آفرین به شجاعت این خانم آمر به معروف ، واقعا باید خیلی شجاع باشی با کسانی که حیا و عفت ندارند و بی آبرو بازی در میارند ، مقابله کنی ، خدا حافظت باشد ، ای یار امام زمان .
فهیم۲۵۸۸۵۲۴۱۵:۱۸:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
می خواند مردم را به جان هم بندازند. کسی نگه نان نداریم دارو نداریم گرانی کمرمان را شکست.بله
ناشناس۲۵۸۸۵۶۲۱۵:۴۸:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۲۷
فعلا انسانهاى شريفى كه امر به معروف مى كنند شاهد اين هستيم كه به آنها توهين ميشود حمله مى كنند و حتى از اتوبوس آنها را بيرون مى كنند!!!!!! دولت براى خانم هايى كه بى عفتى و بى حيايي راميخواهند در جامعه در كشور اسلامى عادى جلوه بدهندبايد فكرى بكند.
امیر۲۵۸۸۵۷۶۱۵:۵۹:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۲۷
بابا جان هر کسی سرش تو لاک خودش باشه
موسوی۲۵۸۸۵۹۷۱۶:۲۱:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۲۷
حجاب وحفظ حجاب یکی ازارکان دین اسلامه،منشأاون الهام گرفته ازکتاب آسمانی قرآنه،ربطی به این حکومت ویااون حکومت نداره. ولی خب وقتی کیدوفتنه ظهورمیکنه اول پایه واساس یک موضوعی رانشونه میگیره،پس بایدهوشیارانه عمل کرد
ناشناس۲۵۸۸۶۱۰۱۶:۳۶:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۲۷
توی فیلم دست های بسیاری دختر محجبه را هل می دهند و می زنند و زبان های زیادی علیه او می چرخند اما چند زبان علیه دختر بدحجاب فحاش می چرخد و او را نهی می کند؟ سکوت دینداران باعث گستاخی و رواج بدحجابی شد. بی غیرتی مردان که فقط تماشاچی بودند. من فیلم رو دیده ام توی فیلم اسم از مسیح علی‌نژاد آوردن اما اسم از سپاه نیاوردن ایشون که این مطلب رو نوشتن این سپاه رو از کجا آوردن. لطفا با مدرک صحبت کنید. هدف شما دقیقا طرفداری از خانم بدحجاب است و منفور کردن آمران به معروف و محجبه هاست.
سپیده۲۵۸۸۶۱۳۱۶:۳۸:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۲۷
چرا دست بردن روسری خانم محجبه رو بردارن؟ تاوقتی امثال مسیح علینژاد کار یاد خانم های مملکت ما میدن این وحشیگری ها از یه زن ایرانی عید نیست
ایرانی۲۵۸۸۶۹۰۱۷:۴۴:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۲۷
مشکل اختلاس ، بیکاری جوانان ، دریافت حقوق به اندازه حداقل خط فقر حل شود بقیه مشکلات حل خواهد شد
مهدی۲۵۸۸۷۰۱۱۷:۵۹:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
این چیزا ونوشته هارا باید به آنهاییکه دهان باز می کنن وهر حرفی را نسنجیده می گویند باید گفت که هم مردم را بجان هم میاندازند وهم خوراکی برای آنور آبیها تهیه می کنند قانون هم که دراین کشور جایی ندارد هروقت قانون جلوی دزدی وفسادورانت ووووووو را گرفت بقیه مسایل حل میشود.
ناشناس۲۵۸۸۷۱۶۱۸:۲۲:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۲۷
اول باید خودشون به درک کامل از حجاب برسن.. بدبدختی و بی حجابی از اونجا شروع شد که مرد خانواده را بی پول و بدبخت کردن که از ترس نداری و سرکوب زنش،، گردن خم کنه به بی حجابی و آرایش زنش،،، وقتی جامعه غیرت مرد را میگیره نتیجش میشه این،،باور کنید عامل اصلی فقره بخدا فقره دیدم که میگم
علیمراد۲۵۸۸۷۲۳۱۸:۲۸:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۲۷
حجاب و طرز پوشش یه مسأله شخصی و حریم خصوصی افرادهست و به کسی ربطی نداره که چه کسی چطور لباس می‌پوشه یا چطور زندگی میکنه
ناشناس۲۵۸۸۷۴۵۱۹:۰۰:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۲۷
بنظرم شما میخواهید به زور ملت ایران را به بهشت ببرید نمیدانم اگه کسی نخواهد به بهشت نرود چه باید کند مگر در قرآن انتخاب دین به اختیار نیست به نظرمن حجاب هم یک موضوع شخصیست وباید نوع پوشش هر شخصی آزادنه باشد
ناشناس۲۵۸۸۷۶۳۱۹:۲۱:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۲۷
زمان پیغمبرم بی حجاب وباحجاب کنار هم بودن هر کسی باید خودش بداند که حجابش رارعایت کنه هیچ کاری به زور نمیشه حتی پذیرفتن دین
ناشناس۲۵۸۸۷۶۴۱۹:۲۲:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۲۷
تصویر برداری شخصی از افراد و اشخاص حاضر در یک مکان خصوصی یا عمومی مستلزم کسب از اجازه آنهاست اعتراض به چنین اشخاصی که بدون اجازه اقدام به این کار میکند امری بدیهی است و اقدامات و هنجار شکنی و توهین و تهدید را به آسانی میتوان از طریق قانونی پیگیری کرد.
م۲۵۸۸۸۱۹۲۰:۳۵:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
اگه هر ارگانی که واقعا دم ازحجاب میزنه چرا خودش وسط نمیاد چرا مردم رو میندازه به جون همدیگه. به نظرم مردم اصلا نباید خودشون رو درگیراین مسئله کنند
ناشناس۲۵۸۸۸۲۲۲۰:۴۳:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۲۷
دشمن با بی حجابی می خواهد خانواده هارا از هم بپاشاند بعضی از مردم با مسیح علینژادهمراشودند خانوادی مسیح علینژاد می گویند ما دختری ب این اسم ونشان،نداریم کسی ازش حمایت نمی کند فقط افرارد بی حجاب وبی حیا که دارن با این کار دختران را ب بی حجابی تشویق می کنند خداوند ب زنان حیا وابرو عطا کرداست ولی فکر میکنم ب زنانی ک بد حجاب هستند حیا وابرو عطا نکرد
ناشناس۲۵۸۸۸۳۳۲۱:۰۴:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۲۷
وقتی بی بندو باری امنیتی قانونی میشه هرکس میخواهد بر میل خودش عقده گشایی کند. بی احترامی به اعتقادات همدیگر شروع می شود .و هر روز دامن زده میشود . اما تاکی و تا کجا ؟؟؟ پایانی ندارد چون زمین بشدت گرد است و هر روز نوبت یک گروه اعتقادیست . بد بخت وا ادمهای امی ساده که زندگی خود را خراب سیاست باز ها میکنیم.
ناشناس۲۵۸۸۸۸۳۲۲:۱۴:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۲۷
برویدجلوی اختلاسها را بگیرید جلوی گرانی ها وهرج ومرج ها را بگیرید
ناشناس۲۵۸۸۹۵۰۰۰:۰۰:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۲۸
هر کس برای خودش حق انتخاب دارد هیچکس نباید برای کسی تصمیم بگیرد . ما هم قاضی نیستیم که قضاوت کنیم و برای خودمان فتوا
ناشناس۲۵۸۹۸۰۲۱۶:۳۱:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۲۸
همین نظر تو یعنی فتوا و قضاوت کار دیگران. الان یکی توی اتوبوس مواد بکشه بازم همین حرف رو می زنی؟
ناشناس۲۵۸۹۰۷۲۰۶:۱۰:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۲۸
من و یاد کشتی کج زنان انداخت،فقط یه داور کم داشت
مهدی۲۵۸۹۳۸۲۱۱:۰۹:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۲۸
باید دنبال علت بی غیرتی جوانان باشیم
yektanetتریبون

آخرین عناوین