۴ روش تبلیغاتی آفلاین که هنوز هم موثرند؛ از آنها غافل نشوید!

گزارش بازرگانی،   4010421034

در دنیای مدرن امروز، رسانه‌های دیجیتال به پلتفرمی برای تبلیغات بسیاری از کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک تبدیل شده‌اند. در مقایسه با بازاریابی سنتی، تبلیغات آنلاین هزینۀ کمتری دارد و اندازه‌گیری بازدهی آن نیز راحت‌تر است.

با این وجود بسیاری از روش‌های تبلیغات آفلاین و سنتی می‌توانند در پیشرفت بیزینس شما مؤثر باشند. در واقع بهترین استراتژی‌های بازاریابی، به صورت ترکیبی از تکنیک‌های آنلاین و تبلیغات آفلاین استفاده می‌کنند.

تبلیغات آفلاین (Offline Marketing) چیست؟

بازاریابی آفلاین به هر نوع تبلیغی گفته می‌شود که برای انتقال پیام خود از رسانه‌های سنتی استفاده می‌کند. این رسانه‌ها شامل مواردی همچون تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و رویدادهای حضوری هستند.

بر خلاف بازاریابی آنلاین، رسانه‌های آفلاین برای اجرای موفقیت‌آمیز یک کمپین تبلیغاتی، به اینترنت نیاز ندارند؛ با این حال در حاضر، در اغلب موارد از آفلاین مارکتینگ برای تکمیل روش‌های بازاریابی آنلاین استفاده می‌شود تا تبلیغات بازدهی بیشتری به همراه داشته باشند.

روش‌های کاربردی تبلیغات آفلاین

اگرچه این روزها بسیاری از مشاغل بر روی تبلیغات دیجیتال متمرکز شده‌اند، اما کانال‌های سنتی تبلیغات [حتی شاید بیشتر از گذشته به دلیل کم‌بودن رقیب] همچنان حائز اهمیت هستند. برای بهینه‌سازی تبلیغات آفلاین، لازم است بدانید که کدام تاکتیک‌ها هنوز کاربردی هستند و بر اساس استراتژی کسب‌وکار، درصدی از بودجۀ خود را به آن‌ها اختصاص دهید. برخی از روش‌های تبلیغات آفلاین که همچنان متداول و کاربردی هستند، عبارتند از:

۱) کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت خاص، یکی از بهترین روش‌ها برای پیشرفت کسب‌وکار شماست. با طراحی منحصر به فردی که بتواند ارزش‌ها و خلاقیت برند شما را منعکس کند، خود را از رقبا متمایز کنید. همچنین مانند تمام طرح‌های چاپی دیگر، هدف خود از تبلیغ را نسبت به هزینه‌های اجرای آن بسنجدید.

الگوهای زیادی برای چاپ ارزان کارت ویزیت وجود دارد اما اگر طرح یا نوع خاصی از چاپ را در نظر دارید، می‌توانید از خدمات چاپ دیجیتال مجموعۀ چاپ آقا استفاده کنید. برای چاپ کارت ویزیت از لوگو، سبک فونت و رنگ هویت بصری خود استفاده کنید.

۲) بروشور و تراکت

چاپ بروشور و تراکت تبلیغاتی، یکی دیگر از روش‌های تبلیغات آفلاین برای ارائۀ پیام برند به بازار هدف است. چاپ بروشور برای کسب‌وکارهایی مانند ساختمان‌سازی و بیزینس‌های دیگری که ممکن است در نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنند، روشی مطمئن جهت جذب مشتری خواهد بود.

روش‌های خلاقانۀ زیادی وجود دارد که می‌توانید در چاپ تراکت تبلیغاتی و بروشور پیاده کرده و توجه بازار هدف را به خود جلب کنید؛ بنابراین مطمئن شوید که آن‌ها را به صورتی طراحی کنید تا بتوانند پیام برند شما را به خوبی اطلاع‌رسانی کنند.

۴) ست اداری

شرکت‌ها با ایجاد مکان‌‌های کاری مبتنی بر تجربه و مطابق با روندهای مدرن، با کارمندان و مشتریان خود ارتباط برقرار خواهند کرد. امروزه محل کار، ایده‌‌ها و پیام‌های یک برند را منعکس می‌کند. با این اوصاف چاپ ست اداری حرفه ای می‌تواند برای همۀ شرکت‌ها و مشاغل، اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

الگوی استفاده شده در طراحی چاپ ست اداری، نشان‌دهندۀ نوع کسب‌وکار و همچنین اطلاعات مورد نیاز مشتری است. توجه داشته باشید که استفاده از ست‌های اداری، به شرکت‌های بزرگ محدود نمی‌شود! حتی اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید نیز می‌توانید از این روش تبلیغ آفلاین برای حرفه‌ای‌تر کردن روابط تجاری خود استفاده کنید.

۵) هدایای تبلیغاتی

یکی از روش‌های متداول حفظ مشتری در استراتژی‌های بازاریابی آفلاین، چاپ هدایای تبلیغاتی است. برخی از کسب و کارها با ارائۀ رایگان محصولاتی مثل ماگ، تی‌شرت، خودکار، دفتر و مواردی از این قبیل به مشتریان، خدمات و محصولات خود را تبلیغ می‌کنند. از پرکاربردترین هدایای تبلیغاتی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویم رومیزی

چاپ تقویم رومیزی اختصاصی، یکی از روش‌های جالب و مقرون‌ به‌صرفه برای تبلیغات آفلاین بلندمدت است. تقویم‌های رومیزی، ابزاری کاربردی هستند که می‌توانند در سازمان‌ها و کسب و کارهای متفاوت، مورد استفاده قرار بگیرند.

دفترچه برنامه‌ریزی

اگر برای هدایای تبلیغاتی خود به فکر وسایل کاربردی‌تری هستید، چاپ دفترچه اختصاصی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. لوگوی خود را به هر یک از صفحات دفترچه اضافه کنید تا برند و کسب‌وکار شما را به مخاطبان یادآوری کند.

نکاتی که باید برای تبلیغات آفلاین خود بدانید

اگرچه رسانه‌های دیجیتال نقش مهمی در افزایش فروش بسیاری از کسب‌وکارها دارند، نمی‌توان از اهمیت تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و سایر رسانه‌های آفلاین در زندگی روزمره بیشتر مخاطبان غافل شد.

شما می‌توانید از این کانال‌های تبلیغاتی برای تبلیغ نام و خدمات برند به مخاطبان هدف خود استفاده کنید. با در نظر گرفتن رسانه‌های آفلاین در استراتژی بازاریابی، می‌توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

قرار گرفتن مداوم مخاطب در معرض یک نام تجاری، باعث تلقین حس آشنایی و جلب اعتماد بیشتر می‌شود. رسانه‌های آفلاین همچنین فرصت خوبی برای جذب مشتریان به رسانه‌های آنلاین شما فراهم خواهند کرد.

جالب است بدانید که برخی از شرکت‌هایی که در زمینه‌های حمل و نقل، خدمات بیمه و مواردی از این قبیل فعالیت دارند، با اجرای تبلیغات آفلاین برای نسل‌های قدیمی‌تر، موفقیت بیشتری کسب می‌کنند!

سخن پایانی؛ روش‌های بازاریابی باید با بیزینس‌پلن شما هماهنگ باشد!

قبل از اینکه هر یک از این روش‌های تبلیغات آفلاین را به اجرا درآورید، مطمئن شوید که آن‌ها از طرح کلی کسب و کار و اهداف شما پشتیبانی و بازگشت سرمایه را تضمین می‌کنند. استراتژی‌های خود را هوشمندانه تدوین کنید و برای تصمیم‌گیری، امور مالی کسب‌وکار را مد نظر داشته باشید.

برای طراحی و چاپ محصولات تبلیغاتی خود، می‌توانید از خدمات مجموعۀ چاپ آقا استفاده کنید. این مجموعه با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های صنعت چاپ دیجیتال، محصولات شما را با کیفیتی بالا، سرعتی فوق‌العاده و قیمت مناسب چاپ می‌کند. برای سفارش یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به وبسایت چاپ آقا مراجعه کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین