کشوری که در آن هیچ خبر خوبی وجود ندارد !

حسین رجائی، گروه سیاسی الف،   4010411011 ۳۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
کشوری که در آن هیچ خبر خوبی وجود ندارد !

برای بار چندم به مستعمره روسیه و چین تبدیل شده ایم .... هر آن ممکن است قیمت دلار تا 70 هزار تومان خودش را بالا بکشد ... فساد و بی عدالتی سر تا سر کشور را فرا گرفته... روسیه بازارهای نفتی ما را تصاحب کرده و نفت چندانی به فروش نرفته است ... در چنین شرایطی دولت هم نتوانسته موفقیتی در مذاکرات با طرف غربی بدست آورد و بزودی موج جدید فشار و تحریم جهانی هم علیه کشور ما آغاز خواهد شد. این ها بخشی از وضعیت به غایت فاجعه باری است که در آن قرار داریم البته نه در فضای حقیقی کشور که دولت جدید با روحیه و انرژی بالا مشغول آواربرداری از خرابی های گذشته و ساختن دوباره کشور است، بلکه در دنیای موازی که در فضای رسانه ای کشور ساخته شده است. دنیایی که مسئولان به بار آوردن خرابی های یاد شده، یکسالی است به آنجا کوچ کرده اند.

فرض کنید کسانی که هشت سال با تصمیم های غلط و خسارت بارشان، خرابی های بسیار به بار آورده اند ناگهان از عرصه اجرایی کشور به عرصه رسانه ای کوچ کنند. کسانی که واهمه دارند عملکرد هشت ساله شان در نسبت با عملکرد دولت جدید سنجیده شود. در این صورت چه اتفاقی می افتد!؟ قطعا خودشان و حامیان پیدا و پنهان رسانه ایشان، چندین برابر آن خرابی هایی که در فضای حقیقی کشور به بار آورده اند را در عرصه رسانه ای تولید خواهند کرد. محصولشان همین آوار خبرهای بدی است که در طول یکسال گذشته، شبانه روز بر سر ملت خراب می شود و می بینیم در حالیکه دولتی بر سر کار آمده که شرایط کشور را نسبت به سال های قبل کاملا دگرگون و متحول کرده، اما افکار عمومی همچنان در یأس و نگرانی به سر می برد. محصولشان همین وضعیت مضحکی است که برخی هنوز دارند برای واکسن آمریکایی و انگلیسی مرثیه سرایی میکنند!  

در دنیای موازی که مخالفان دولت ساخته اند، ایران کشوری است که هر هفته یکبار مستعمره چین و روسیه می شود نه آن کشوری که همین چند روز پیش در ترکمنستان دیدیم رئیس جمهور روسیه قدم به قدم دنبال رئیس جمهورش می آمد تا بتواند با وی چندکلامی سخن بگوید. نه آن کشوری که عزت رئیس جمهورش در بین رؤسای جمهور کشورهای حاشیه دریای خزر زبانزد می شود. نه آن کشوری که در چند ماه گذشته به محل ترافیک رفت و آمد مقامات بلندپایه خارجی تبدیل شده است. نه آن کشوری که به لطف سیاست هوشمندانه دولت جدید در اولویت ارتباط با همسایگان، صادراتش به کشورهای همسایه در طول یکسال گذشته 96 درصد رشد کرده است. نه آن کشوری که میزان کل تجارت خارجی اش در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل، 20 درصد رشد داشته است (آن هم با تراز تجاری مثبت 605 میلیون دلاری). نه آن کشوری که علیرغم همه دروغ هایی که می گویند اوپک اعلام کرد درآمدی نفتی اش سه برابر شده است (که البته قطعا بیش از این حرفهاست چون آن بخشی که با دور زدن تحریم ها به فروش میرسد را اوپک خبر ندارد). نه آن کشوری که برخلاف بسیاری از آن کشورهای پرمدعای غربی، توانسته به لطف خدا بیماری کرونا را با موفقیت مهار کند.  

طنز به غایت تلخی است که کسانی که روابط خارجی کشور را منهدم کرده اند، اکنون پشت دستگاه رسانه ای کشور نشسته و چنین عملکرد قابل تحسینی را تمسخر می کنند. کسانی را تخریب می کنند که مشغول اصلاح خرابکاری های ایشان هستند. در جهان موازی اینها، دلار تا الان چندین بار مرز هفتاد هزار تومان را رد کرده است. ولی در دنیای واقعی می بینیم که دلار حتی پس از انجام اقدام اصلاحی بزرگی همانند حذف ارز ترجیحی، پیک قیمتی دوران مدیریتی خود ایشان را هم رد نکرده است. البته این اقدامات اصلاحی را باید خود آن ها انجام می دادند ولی مثل بقیه بارهای بر زمین مانده و تصمیم های غلط شان بر گردن این دولت افتاده است. مثل مدیریت فاجعه بار کرونایشان که این دولت مجبور شد آن را جمع کند. مثل بدهی ماهیانه 12 هزار میلیاردی شان که این دولت باید هر ماه تسویه کند. مثل قطعیهای آب و برق تابستان گذشته شان که علیرغم تشدید خشکسالی، دولت جدید دارد آن را مدیریت می کند.

چطور کسانی که چندین سال رشد اقتصادی منفی را برای کشور رقم زدند و حامیان رسانه ایشان که در تمام آن سالها سکوت کردند، می توانند عملکرد اقتصادی دولتی را زیر سوال ببرند که رشد اقتصادی کشور را به مرز پنج درصد رسانده است!؟ کسانی که جز رسیدن به توافق هسته ای و کمک گرفتن از غرب، راه حل دیگری را برای حل مشکلات اقتصادی کشور نمی شناختند، با چه رویی دولتی را تخریب می کنند که بدون باج دادن به غربی ها، اقتصاد کشور را احیا کرده است!؟

در طول یکسال گذشته هر وقت مذاکرات شکست میخورد فریاد میزدند که: دیدید گفتیم اینها بلد نیستند مذاکره کنند و برعکس هرگاه احساس میکردند رسیدن به توافق نزدیک است، آشوب می کردند که: دیدید اینها هم دنبال همان برجام هستند. همینقدر متناقض و دو رو! 
این روزها هم دائما از موضع حق به جانب کلیپ های از آقای ظریف منتشر می کنند که گفته است: اگر کسی بتواند دو خط یا دو صفحه به برجام اضافه کند، در برابرش تعظیم می کنم. طوری درباره شق القمر برجام صحبت می کنند که کسی نداند فکر می کند از ترس ضمانت های اجرایی سنگینش، دولت اوباما بند به بند تعهداتش را اجرا کرده و دولت ترامپ جرات نکرده آن را پاره کرده و دور بیندازد. اصلا به فرض محال که شما بهترین توافق دنیا را نوشته اید، توافقی که فقط روی کاغذ بهترین باشد و به اجرا نرسد به چه می ارزد!؟ یعنی واقعا نمی فهمید که اگر این دولت نه ماه است دارد چانه زنی می کند، بخاطر آنست که مگر چاله چوله های توافقی که نوشته اید را قدری پر کند تا دوباره مثل آب خوردن زیرش نزنند!؟

رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان در جمع مقامات قضایی، بر مسئولیت دستگاه قضا در حفظ امنیت روانی جامعه تأکید کردند. به نظر میرسد اکنون که عملیات تخریبی در کشور از بخش واقعی و اقتصاد به بخش مجازی و رسانه ای منتقل شده، اهمیت این مسئله دو چندان است. قطعا نقدهای بسیاری به عملکرد دولت فعلی هم وارد است. بویژه در نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی و یارانه آرد که گرانی های اخیر را به بار آورده است. ولی این جنگ روانی که در آن با بمباران اخبار دروغ، روح و روان ملت را نشانه گرفته اند، با فضای نقد بی نهایت فاصله دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۶۷۷۳۰۰۹:۱۶:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در روستای ما هر هفته هم عروسی هست و هم عزا. در خانواده هم شادیم به‌خاطر نعمت‌های بی‌شماری و هم غمگینیم به‌خاطر عیب‌های خودمان یا مشکلاتی. در کشور هم همین‌جور است. ولی نظرات پایین خبرهای تابناک و الف و… را چند ماه با دقت می‌خواندم و کسانی فقط موج منفی به من می‌دادند و البته در کنار نگفتن خوبی‌ها و تکرار در گفتن بدی‌ها، دروغ‌هایی را هم القا می‌کردند یا مشکلی یک هفته‌ای و نقطه‌ای را به همهٔ کشور و آینده نسبت می‌دادند و…
ناشناس۲۵۶۷۸۳۴۱۰:۱۱:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خوشی من روزی است که ببینم همه مردم خوش هستند.
ناشناس۲۵۶۷۹۵۶۱۰:۵۸:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ونزوئلا با گرفتن رضایت آمریکا بعد از دوسال به صورت قانونی و آشکار به اروپا نفت صادر کرد. چطور ونزوئلا توانست از شرایط موجود جهان استفاده کرده و این کار را انجام دهد، اما ما نمی توانیم؟؟
ناشناس۲۵۶۸۰۲۷۱۱:۲۹:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بسیکویت ساقه طلایی شده 13،500 تومان!!!!!!!!!!
ناشناس۲۵۶۸۰۶۵۱۱:۴۴:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
موقعیکه رییسی سر کار آمد 4500 تومن بود.
ناشناس۲۵۶۸۰۷۶۱۱:۴۶:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کم کم خریدن آدامس و بستنی و بیسکویت و پفک برای بچه های مردم آرزو خواهد شد.
ناشناس۲۵۶۸۲۰۰۱۲:۴۲:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اصلاح قیمتی سرکوب شده دولت قبل بود
ناشناس۲۵۶۸۲۲۶۱۲:۵۳:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
سطح درک و تحلیل اصلاح طلبان در حد همین بیسکویت ساقه طلایی و آدامس و پفک هست! البته زبان دنیا رو هم بلد هستن!
ناشناس۲۵۶۸۲۴۸۱۳:۰۲:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
750 میلیون یورو فساد بابت نهاده های دامی که اصلاً وارد نشده، در وزارت جهاد کشاورزی کدام رییس جمهور اتفاق افتاده؟؟؟؟؟!
ناشناس۲۵۶۸۲۷۱۱۳:۱۶:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
آیا سامانه بازرگام هنوز فعال است؟!!!!!!!!
ناشناس۲۵۶۸۳۲۷۱۳:۴۶:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
صف تمام شده!!!!
ناشناس۲۵۶۸۳۸۱۱۴:۰۹:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خوب که چی؟ هنوز یه ماه نشد جلویش گرفتند و مگر قرار هست فساد برای همیشه تمام شود؟
ناشناس۲۵۶۸۴۷۸۱۴:۵۵:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
موقعی که رئیسی سرکار اومد 9500 تومان بود.
ناشناس۲۵۶۸۴۸۲۱۴:۵۶:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
افزایش قیمت ارد و روغن و لبنیات جهانی است و بدلیل جنگ اوکراین است.
ناشناس۲۵۶۸۴۹۰۱۴:۵۹:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
سال 92 قیمت بیسکوئیت ساقه طلایی 450 تومان بود در پایان کار دولت روحانی 9500 تومان شده بود.
ناشناس۲۵۶۸۹۵۲۱۹:۳۶:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
پارسال این موقع مردم تو صف های طویل مرغ و تخم مرغ و روغن بودند و روزانه 700 نفر فوتی کرونا داشتیم و مردم برای تزریق واکسن به ارمنستان سفر می کردند و 30 میلیون تومان هزینه می کردند خوشبختانه با تدابیر دولت جدید این مشکلات مرتفع شدند.
ناشناس۲۵۶۸۱۱۹۱۲:۰۲:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
متن را نخوانده نظر می دهی ما نفتمان را صادر می کنیم آن هم بدون اجازه امریکا مگر بد است یا شماها باید حتما از اربابتان اجازه بگیرید ؟
ناشناس۲۵۶۸۲۴۰۱۲:۵۸:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
آیا درآمدهای نفتی در زمان تحریم حسابرسی می شوند؟ چه دستگاهی مسئول این کار است؟
ناشناس۲۵۶۸۲۴۱۱۲:۵۹:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
آیا مجلس از قرادادهای نفتی موجود اطلاعی دارد؟
ناشناس۲۵۶۸۵۰۸۱۵:۰۹:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در دولت روحانی همه قراردادها از جمله قراردادهای نفتی موسوم به IPC و قراردادهای خرید بوئینگ و ایرباس و رنو و پژو و حتی امار طلاق هم محرمانه بود.
ناشناس۲۵۶۸۲۷۴۱۳:۱۸:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در دولت جدید صادرات نفت 3 برابر و صادرات غیرنفتی 50 درصد افزایش یافته و ارز حاصله به کشور اومده است ما از ونزوئلا بیشتر نفت می فروشیم.
ناشناس۲۵۶۸۳۸۷۱۴:۱۳:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
پس چرا در داخل کمبود ارز داریم و قیمتش 32 هزار تومانه؟
ناشناس۲۵۶۸۴۱۲۱۴:۲۱:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در زمان روحانی با وجود برجام صادرات نفت صفر شده بود اما حالا بدون برجام روزانه 1/5 میلیون بشکه نفت می فروشیم و ارز حاصله هم به کشور می اید.
ناشناس۲۵۶۸۴۲۱۱۴:۲۵:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
چون تورم دارید این برای هزار بار
ناشناس۲۵۶۸۴۵۱۱۴:۴۱:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
الحمدلله کمبود ارز نداریم اگر کمبود ارز بود الان قیمت دلار 50 هزار تومان شده بود.
ناشناس۲۵۶۸۶۳۷۱۶:۱۳:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
الان که روسیه رو میخوان تحت فشار قرار بدن رفتن سراغ ونزوئلا
ناشناس۲۵۶۸۶۹۷۱۶:۴۸:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دنبال اینی که آمریکا بخواد به ایران اجازه فروش نفت و بده. آمریکا باید التماس کنه بنده خدا. خودشون به خاطر کمبود نفت به چه کنم چه کنم افتادن. تا جایی که بایدن اومد دستبوس بن سلمان قاتل.
علی۲۵۶۹۰۰۲۲۰:۳۰:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
چون اروپا نیاز داشت وگر نه هنوز باید در تحریم میموند
ناشناس۲۵۶۷۹۷۱۱۱:۰۴:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تا «خودی» و «غیر خودی» بر چیده نشده و خوشی تنها به ژنهای خوب و آقازاده ها محدود نشود، اوضاع بر همین روال خواهد بود.
ناشناس۲۵۶۸۰۴۵۱۱:۳۷:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
عجیبتر اینکه بعضیها هنوز دنبال کسایی هستن که خودشون رو ژن برتر می‌دونن!!
ناشناس۲۵۶۸۱۹۵۱۲:۳۹:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اقا همه اینها کنار . فقط بگو دلار چند ؟؟ دلار چند ؟ دلار چند ؟ دلار چند ؟ دلار چند ؟ دلار چند ؟ .. ....
ساعت 13:05، شنبه 11 تیر۲۵۶۸۲۵۱۱۳:۰۵:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دلار: 32،800 تومان
ناشناس۲۵۶۸۲۷۸۱۳:۲۰:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خوشبختانه با تدابیر دولت مشکلی در تامین ارز وجود ندارد و قیمت دلار کنترل شده است.
ناشناس۲۵۶۸۴۱۴۱۴:۲۲:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اگر دولت بی تدبیر روحانی بود الان قیمت دلار 70 هزار تومان شده بود.
ناشناس۲۵۶۸۴۴۶۱۴:۳۸:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۵۶۸۴۴۸۱۴:۳۹:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردمو زیر بار فشار اقتصادی له کردند.
ناشناس۲۵۶۸۴۴۹۱۴:۴۰:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
این ها می خواهند دلار همیشه ثابت باشد ولی حقوق ها و اجناس چند برابر شود
ناشناس۲۵۶۸۲۳۱۱۲:۵۴:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
همین غیر خودی در راس کار آمدن می شود وضع شما در این چند دهه
ناشناس۲۵۶۷۹۷۸۱۱:۰۷:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مردم ما مردم قانعی هستند. نه مازراتی می خواهند، نه ویلا در باستی هیلز و نه بستنی طلا. تنها داشتن یک سقف بالاسر، شکم سیر برای خود و خانواده و یک کار شرافتندانه برایشان کفایت می کند.
ناشناس۲۵۶۸۰۳۴۱۱:۳۳:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
فعلا" سه تاش رو هواست!!!
ناشناس۲۵۶۸۰۴۴۱۱:۳۷:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
جای تاسف است که مسئولان این حداقل ها را نمی توانند تامین کنند.
ناشناس۲۵۶۸۴۰۷۱۴:۱۹:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
همین که روزهای بدون فوتی کرونا را تجربه می کنیم مدیون اقای رئیسی هستیم در دوران روحانی روزانه 700 نفر فوتی کرونا داشتیم.
ناشناس۲۵۶۷۹۸۱۱۱:۰۸:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دوست عزیز احساس خوشبختی کاملا نسبیه!
ناشناس۲۵۶۸۰۱۷۱۱:۲۳:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
نظرت در مورد آقا زاده هایی که آمریکا و اروپا در حال زندگی لاکچری هستند، چیست؟ نظرت در مورد ساشا سبحانی چیست؟
ناشناس۲۵۶۸۲۰۴۱۲:۴۳:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مقامی که شخصا فرزندش را بفرستد آنجا بله وگرنه دخلی به آنها ندارد
ناشناس۲۵۶۸۳۳۴۱۳:۴۸:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
آن مقام هم نباید پست حساسی داشته باشد
ناشناس۲۵۶۸۹۶۴۱۹:۴۸:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خوشبختی با رفاه اقتصادی مردم که یک بحث معتبر است متفاوت است.
حسن۲۵۶۹۵۳۰۰۹:۳۱:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
اوضاع اگر از این هم بدتر ادامه پیدا کند فرقی به حال ما نمیکند چون این نزدیک چهار سال است ماها بخصوص مسناجریم با فقر و تنگدستی دست و پنجه نرم میکنیم .نهایت ش یک روزه زودتر مردن ..بهتر
ناشناس۲۵۶۸۷۵۱۱۷:۳۴:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در دنیا چنین چیزی وجود نداره
ناشناس۲۵۶۸۹۰۳۱۹:۰۸:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما اگه به فکر خوشی مردم باشی، سعی میکنی بهشون امید بدی نه اینکه با دروغ بیس چهارساعته بمباران اخبار منفیشون کنی
ناشناس۲۵۶۷۸۶۳۱۰:۱۸:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مذاکره کننده ارشد آمریکا: احتمال توافق بعد از مذاکرات دوحه کمتر شده. خواسته‌های مبهم و گشودن پرونده‌های حل و فصل شده به ما نشان داد که ایران ابتدا باید با خودش مذاکره کند!!!
ناشناس۲۵۶۸۲۸۵۱۳:۲۴:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
هدف امریکا از مذاکره باجگیری در مسائل فرا برجامی( موشکی و منطقه ای) است اما باید بداند ایران باج نخواهد داد.
هادی۲۵۶۹۶۲۴۱۰:۴۹:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
نمی دونم منظورتون از باج چیه، آیا اینایی که داریم به روسیه میدیم اسمشون چیه، سهممون از دریای خزر، بازار نفت چین، چندین سال حقوق دانشمندان روسی در نیروگاه هسته ای بوشهر که برق بوشهر رو هم نمیتونه تامین کنه
ناشناس۲۵۶۸۲۸۶۱۳:۲۴:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
به به زبان گوی دشمن هم که هستی که دنبال برجام های بعدی هستند ولی به در بسته خوردن
ناشناس۲۵۶۷۸۶۶۱۰:۱۹:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در دنیای امروز دیگر نمی توان دور خود حصار کشید و منزوی زندگی کرد. تمام کشورها به یکدیگر نیازمند هستند. خودکفایی و خود زیستی و تئوریهایی از این دست دیگر کاربردی نیستند.
ناشناس۲۵۶۸۲۸۰۱۳:۲۲:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خود کفایی یعنی افسار همه چیز دست خودت باشد و نه منع صادرات و واردات
ناشناس۲۵۶۸۲۸۷۱۳:۲۶:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خوشبختانه در 10 ماه گذشته صادرات ایران به 15 کشور همسایه 96 درصد رشد داشته است این یعنی با اومدن دولت جدید از انزوا خارج شدیم.
ناشناس۲۵۶۸۳۷۱۱۴:۰۳:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
عراق فقط در ماه گذشته ۱۱ میلیارد نفت فروخته. از کدوم گشایش حرف می زنی؟ دو ساله که دنبال ازاد کردن ۷ میلیارد از کره هستیم. کجای کاری؟
ناشناس۲۵۶۸۴۲۰۱۴:۲۴:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ایران در چند ماه گذشته 25 میلیارد دلار نفت فروخته و 2 میلیارد دلار بلوکه شده در عراق و 3/5 میلیارد دلار بلوکه شده در یکی دیگر از کشورها ازاد شده است.
ناشناس۲۵۶۸۴۵۸۱۴:۴۴:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اگر دولت روحانی بود الان قیمت دلار 70 هزار تومان شده بود خدا رو شکر دولت جدید در تامین ارز مورد نیاز کشور مشکلی ندارد.
ناشناس۲۵۶۸۴۷۲۱۴:۵۲:۱۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ممكنه بفرماييد اين ٩٦ درصد رشد صادرات به كشورهاي همسايه كلا ميشه چند میلیارد دلار چی واسه خودتون نوشابه باز می کنین
ناشناس۲۵۶۸۹۱۸۱۹:۱۴:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
حدود 40 میلیارد دلار به کشورهای همسایه صادرات داشتیم که رقم قابل توجهی است.
کارگر۲۵۶۸۷۹۰۱۷:۵۸:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کدوم انزوا خارج شدیم؟!! فکر کنم جیب شما با این شرایط خوب جفت وجوره!!!! هر روز یه مشکل و گرونی تازه رئیس جمهور قول داده سال بعد اجناس بیشتری رو گرون کنه! راست میگی یه اثر از صادرات به کشور های دیگه و منفعتشو واسه ملت بگو؟!!!
ناشناس۲۵۶۹۰۰۴۲۰:۳۱:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
پس دلیل این گرونیا رشد صادراته؟
آرش۲۵۶۹۱۲۶۲۲:۰۲:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
نتیجه اش برای مردم چی بوده؟؟
ناشناس۲۵۶۹۲۶۱۰۰:۲۲:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
اونوقت چرا دلار سربالایی شد؟؟؟
ناشناس۲۵۶۷۸۷۱۱۰:۲۱:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تابناک که بدجور نظرات مخالف خودش را سانسور می کند انگار شده ضد ایرانی آنجا حداقل اینجا یک کمی بهتر هست
ناشناس۲۵۶۷۹۵۷۱۰:۵۹:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
عراق تنها از فروش نفت در ماه اردیبهشت 11 میلیارد دلار درآمد داشته است!
ناشناس۲۵۶۸۰۰۵۱۱:۱۷:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
هنوز که دنبال فروش نفت خام هستید
ناشناس۲۵۶۸۰۴۹۱۱:۳۹:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تعجب من هم از همینه که چرا با اینهمه درآمد اینقدر کشورشون ویرانه شده و درست نمی‌شه!؟
ناشناس۲۵۶۸۰۵۴۱۱:۴۰:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
چه فایده، با اینهمه درآمد نفتی، تا وقتی آمریکا اونجا پایگاه داره و داعش رو تجهیز می‌کنه، عراق ویرانه‌ای بیش نخواهد بود.
ناشناس۲۵۶۸۴۶۳۱۴:۴۷:۱۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
امریکا در اروپا هم پایگاه داره
ناشناس۲۵۶۸۲۹۰۱۳:۲۷:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
با دیپلماسی فعال دولت جدید 2 میلیارد دلار بلوکه شده در عراق ازاد شد.
ناشناس۲۵۶۸۰۵۵۱۱:۴۱:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
قانون اصلی دولت ها: هیچ مشکل مهمی حل نمی شود، فقط از دولتی به دولت دیگر متقل می شود!
ناشناس۲۵۶۸۴۲۲۱۴:۲۶:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تنها راه نجات ایران حذف غربگدایان از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است
ناشناس۲۵۶۷۹۱۳۱۰:۳۷:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در کشوری که هر روز خبر زلزله هست و نود درصد از ساختمان ها مقاوم نیستن هیچ وقت خبر خوشی وجود ندارد از ژاپن یاد بگیرید
ناشناس۲۵۶۸۲۹۵۱۳:۲۹:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ژاپن این روزها دچار گرمای شدید و از کار افتادن نیروگاههای برق اتمی و کمبود شدید برق شده است.
ناشناس۲۵۶۸۳۶۷۱۴:۰۲:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مگه تودر ژاپن زندگی می کنی ؟
ناشناس۲۵۶۸۳۸۲۱۴:۰۹:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اخبار ژاپن را در رسانه های بین المللی دنبال کنید.
ناشناس۲۵۶۸۱۴۱۱۲:۱۵:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
لطفا 4 تا خبر خوبی که ظرف یکسال گذشته شنیدی در این مملکت بگو. بگو شاید من نشنیدیم. شاید اوضاع اقتصادی و معیشتی عده ای از مردم خوب شده و من خبر ندارم. بگو از اخبار خوب سیاسی که اوضاع بهتر شده و من نمی دانم. بگو از سرمایه گذاری خارجی کشور
ناشناس۲۵۶۸۴۳۱۱۴:۳۲:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
واردات 150 میلیون دوز واکسن در مدت 3 ماه و مهار کرونا مهم ترین خبر خوش در دولت جدید بود.
ناشناس۲۵۶۸۷۰۷۱۶:۵۹:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
صورت خریدش کو ؟ می خوایم تاریخ خرید این واکسن ها رو ببینیم درخواست زیادیه ؟!
ناشناس۲۵۶۸۷۲۹۱۷:۱۹:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بعد اینکه کشورهای تولید کننده واکسن اضافی آوردن
ناشناس۲۵۶۸۹۰۲۱۹:۰۷:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
قیمت ها را با اینده مقایسه کن خوشحال میشی عزیزم و میبینی چقدر در شرایط خوبی قرار داری الان
ناشناس۲۵۶۸۹۲۶۱۹:۱۷:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اون هم که خرید روحانی بود .
ناشناس۲۵۶۸۵۷۱۱۵:۴۱:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
من مملکت خودمو دوست دارم و برای آبادانی آن هر تلاشی لازم باشه ،انجام میدم.بانظر این دوستم کاملا موافقم که هیچ خبر خوشی ما که نشنیدیم.بجز اختلاس پشت اختلاس. به چه چیز این مملکت دلخوش کنیم که انگیزه ای بشه برای کار و تلاش؟ باشه قبول ،دولت قبلی بد بود.شما که میدونستید اوضاعش خرابه ،پس چرا اومدید جلو و گفتید ما درستش میکنیم؟اگه از دستتون کاری برنمی‌آمد، چرا ندادید دست دلسوزش؟ بخدا منابعی که ما داریم تمام مشکلات کشور و حل میکنه
بهمن۲۵۶۸۷۰۵۱۶:۵۷:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اگر اخبار را از رسانه های داخلی پیگیری کنید حتما خبر خوب هم می شنوید . نه اینکه خبر را از دشمنان این ملت بشنوید!
ناشناس۲۵۶۸۲۱۵۱۲:۵۰:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اینکه کشوری که به لحاظ منابع ثروتمندترین کشور منطقه است الان افزایش فروش چند میلیون دلار به کشورهای همسایه براش دستاورد حساب میشه خودش نشان دهنده ی وضع کشور است.
ناشناس۲۵۶۸۴۲۶۱۴:۳۰:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بودجه کشور از محل درامد منابع زیرزمینی نباید تامین بشود بلکه درامد صادرات این منابع باید سرمایه گذاری بشوند هزینه های جاری کشور باید از طریق صادرات غیرنفتی و کشاورزی و غیره تامین بشود همانند ترکیه که از محل صادرات به کشورهای همسایه درامد قابل توجهی کسب می کند.
ناشناس۲۵۶۹۲۶۴۰۰:۲۵:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۱۲
صادرات کشاورزی!!! خودمون اندر خم یک کوچه ایم
ناشناس۲۵۶۸۴۳۸۱۴:۳۵:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ثروت همه‌جا هست. زمین‌های اروپا و آمریکا را دست بزن تا طلا و گاز و خیلی چیزهای دیگر پیدا کنی. بنای اروپا و آمریکا بر غارت منابع و معادن دیگران و آلوده‌کردن محیط دیگران است و خودشان بهرهٔ نهایی را می‌برند.
ناشناس۲۵۶۸۲۲۰۱۲:۵۲:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اگر هشت سال تخلف و خرابی بوده چرا محکوم و تعقیب نمی شوند؟ تا کی باید بشنویم این جور و آن طور تحویل گرفته شد... و این سیکل معیوب همچنان رایج شده است.
ناشناس۲۵۶۸۳۸۵۱۴:۱۰:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
محاکمه و مجازات روحانی و مدیران بی کفایت دولتش یک مطالبه عمومی است امیدواریم که محقق بشود.
ناشناس۲۵۶۸۴۵۹۱۴:۴۵:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
ناشناس۲۵۶۸۶۵۴۱۶:۲۱:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مطالبه عمومی باید از طریق نمایندگان مجلس انجام شود که نماینده عموم مردم هستند .
ناشناس۲۵۶۸۷۱۰۱۷:۰۱:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بله از خدامونه اما ، اما یه شرط داره با پخش مستقیم از صدا سیما !!
علی۲۵۶۹۱۱۶۲۱:۵۶:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کاش آقای رییسی محاکمه بشه مگه همون روحانی25درصد افزایش حقوق ندادولی رییسی 10درصدافزایش داد
مجید احمدی۲۵۶۸۳۹۴۱۴:۱۴:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
چند سطر پایین تر خبر بخون پژو پارس شد ۴۷۵ میلیون تومن اینه گشایش و خوبی ها چرا پرت و پلا میگی زندگی روزمره مردم یه چیز دیگه میگه هر روز بدتر از دیروز
کار گر و فرهنگی۲۵۶۸۸۲۴۱۸:۲۲:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
هر روز سخت تر از روز قبل کار می کنیم اما باز به اندازه نان شب کار کرده ایم و هیچ پسندازی نداریم ما اوضاع رو خوب نمی بینیم چو واقعا اوضاع خیلی افتضاح
حمید۲۵۶۷۷۳۱۰۹:۱۶:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما خبر خوب رو دو تا شو بگو.
ناشناس۲۵۶۷۸۱۰۰۹:۵۳:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در آرشیو همین سایت بگرد!
ناشناس۲۵۶۷۸۶۸۱۰:۲۰:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
آنانی که وضعیت مردم را به این روز انداخته اند باید در روز قیامت جوابگو باشند.
ناشناس۲۵۶۸۲۹۶۱۳:۳۰:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
ناشناس۲۵۶۸۳۳۶۱۳:۴۸:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مشکل شما این است که به قیامت اعتقاد داری ولی نمیدانی که آنها به قیامت اعتقاد ندارند.
ناشناس۲۵۶۷۸۸۶۱۰:۲۳:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
زندگی با عزت و آسوده حق مسلم ایرانیان است.
ناشناس۲۵۶۷۹۲۲۱۰:۴۲:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
البته زندگی با عزت و آسوده با کار و تلاش به دست میاد نه با التماس و خواهش از بیگانه!
ناشناس۲۵۶۷۸۳۱۱۰:۰۸:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در ایران همه چیز در هم و به هم ریخته است. تنها فاکتورهایی که دارای نظم هستند عبارتند از: افزایش گرانی، تورم، بی کاری، سرقت، آلودگی محیط زیست، طلاق، اعتیاد.......
ناشناس۲۵۶۸۲۴۵۱۳:۰۱:۴۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
البته بهتره بگیم تنها فاکتورهایی که رسانه‌های خاص به اطلاع شما رسوندن!!
حسین رجایی (نویسنده)۲۵۶۷۸۷۷۱۰:۲۱:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
پس اینهمه که در متن آمده، چه بود!؟ شاید باید عینک های تیره مان را عوض کنیم...
ناشناس۲۵۶۷۹۷۳۱۱:۰۶:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
پس چرا گرانی بیداد میکنه، برنج تیرماه 1400 کیلویی 40 هزارتومان بود همان برنج الان کیلویی 140هزارتومان دهها که هیچ صدها مورد اینطوری میتونم نام ببرم
ناشناس۲۵۶۸۲۹۸۱۳:۳۱:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تورم میراث شوم دولت قبل است اگر دولت بی تدبیر اصلاح طلبان تداوم داشت با این بحران غذایی که در اثر جنگ اوکراین بوجود اومده قحطی می شد.
ناشناس۲۵۶۸۴۲۵۱۴:۳۰:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اینو که نویسنده متن همه رو انداخت گردن روحانی !!
مجید محسنی۲۵۶۸۱۷۳۱۲:۳۳:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
جناب نگارنده ای کاش می نوشتید که چند درصد مردم مشکل نان دارند! واقعا فکر می کنید مردم نمیدانند مشکل کجاست؟! فساد،تحریم،مدیران نالایق
ناشناس۲۵۶۸۳۰۱۱۳:۳۲:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 96 را می خورند خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۲۵۶۷۹۰۶۱۰:۳۳:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مردم خودشون بازار میرن. نیازی نیست اینها چیزی بگن
ناشناس۲۵۶۷۹۵۹۱۱:۰۰:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
یعنی زمان روحانی بازار نمی‌رفتن!؟
مسعود۲۵۶۹۵۶۴۰۹:۵۷:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۱۲
والا زمان روحانی اینطوری گرانی نبود ،نه اینکه اون موقع عالی بود
مهران۲۵۶۷۹۲۴۱۰:۴۳:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خبر خوب ؟ ده ها خبر خوب از ورزشی تا علمی ولی واضح ترینش درحالی که هنوز اروپایی ها وا مریکایی ها روزانه دویست سیصد کشته کرونا دارند در ایران تقریبا دو سه نفر است حالا فرض کن برعکس بود یعنی در امریکا و اروپا کشته های کرونا تک رقمی بود و در ایران سه رقمی چه جنجالی علیه ایران درست میکردن؟ در خیلی زمینه ها خبر خوب داریم حتی تو بحث اقتصادی که اوضاع داغون هست هم خبر خوب هست از راه اندازی کریدور ایران تا قراردادهای مهم و ... که نتیجه اش البته بعدا مشخص میشه
ناشناس۲۵۶۸۴۲۳۱۴:۲۷:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خب باید نسبت به جمعیت بگی جمعیت اونجا ۶۰۰ میلیونه ایران ۸۰ میلیونه
ناشناس۲۵۶۸۴۶۲۱۴:۴۶:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
انگلیس و فرانسه با حدود 60 میلیون جمعیت اکنون روزانه میانگین 200 نفر فوتی کرونا را ثبت می کنند.
مهران۲۵۶۸۴۶۵۱۴:۴۷:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اولا اقای باسواد که در زمینه ماست مالی فعالیت دارید جمعیت امریکا سیصد و بیست میلیون هست ثانیا کشورهای اروپایی از جمله انگلستان جمعیتشون از ایران کمتر است و ثالثا حداقل کمی ضرب و تقسیم و درصد بلد باشی متوجه میشید وقتی فوتی های ایران زیر پنج نفر اما در امریکا حداقل دویست نفر هست یعنی حداقل تعداد کشته های امریکا چهل برابر ایران است و جمعیتشون چهار برابر یعنی تعداد کشته هاشون به صورت درصدی ده برابر ایران است اما در مورد اروپا و کشورهایی نظیر انگلیس و فرانسه که جمعیتشون کمتر از ایران است که فاجعه تر هم هست
سارا۲۵۶۹۴۰۳۰۶:۴۵:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۱۲
ببخشید دارید در مورد کدوم کشور حرف میزنید که 600میلیون جمعیت داره؟تا جایی که من میدانم آمریکا که گنده ترشونه حدود300میلیون جمعیت داره.بنظرم باید گفت مرغ همسایه غازه.
ناشناس۲۵۶۹۵۸۱۱۰:۰۸:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۱۲
آمار کرونا در ایران دست کم پنج برابر اعلامی است .کسانی که فوتی داشتند رفتند قبرستان می دانند
ناشناس۲۵۶۸۷۲۸۱۷:۱۸:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مرغ کیلویی 60هزار برنج ۱۱۰هزار ماکارونی-روغن نباتی-گندم-جو-ذرت- ووووووووالی اخر
مصیب۲۵۶۷۷۳۷۰۹:۱۹:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ضربه ای که روحانی به این مملکت زد مغول نزد
ناشناس۲۵۶۷۸۰۶۰۹:۵۱:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تورم در دولت اول روحانی و تا قبل از خروج ترامپ از برجام زیر ده در صد بود
ناشناس۲۵۶۷۸۵۷۱۰:۱۷:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بعله با سرکوب دلار و برخی کالاهای استراتژیک خیلی کارها در اول می شود کرد و بعد فاجعه چند برابری!
ناشناس۲۵۶۷۸۵۹۱۰:۱۷:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خب برادر همون سرکوب تورم دوره اول خودش رو توی دور دوم نشون داد دیگه!!
ناشناس۲۵۶۸۰۲۳۱۱:۲۷:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تازه ارز 4200 هم اضافه کردن به آن سرکوب، یعنی ببین چی کار کردن با ایران
ناشناس۲۵۶۸۳۰۷۱۳:۳۵:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۵۶۸۴۳۲۱۴:۳۴:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
حالا این گوی واین میدان شما برای بایدن که به قول خودتان دنباله رو ترامپ است هزینه بسازید !!
ناشناس۲۵۶۸۴۶۶۱۴:۴۸:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
برجام نافرجام نشان داد که هزینه سازش از مقاومت بیشتر است و فشار بیشتری به معیشت مردم وارد می اورد.
ناشناس۲۵۶۸۴۷۵۱۴:۵۴:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
وقتی امریکا و اروپا اراده ای برای لغو تحریم ها ندارند باید قید برجام را بزنند.
ناشناس۲۵۶۸۳۰۹۱۳:۳۶:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بجایش دولت روحانی در 4 سال دوم رکورددار تورم و شاخص فلاکت در 75 سال اخیر شد.
ناشناس۲۵۶۷۸۱۹۰۹:۵۸:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
انداختن گردن دولت قبلی یکم قدیمی شده
ناشناس۲۵۶۷۹۳۱۱۰:۴۵:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
روحانی یک استثنا در دولت‌های بعد از انقلاب است!!
ناشناس۲۵۶۷۹۳۳۱۰:۴۵:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
پس قبول داری که روحانی الکی داشت همه چی رو گردن دولت قبل مینداخت!؟
ناشناس۲۵۶۸۲۰۶۱۲:۴۵:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
احمدی نژاد ! اره الکی بود کارنامه احمدی نژاد خیلی درخشان بود با اون فروش نفت و اون تورم . آقای کاغذ پاره !
ناشناس۲۵۶۸۲۸۸۱۳:۲۶:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اوضاع شما در پایان آن دولت بهتر بود یا آخر دولت روحانی؟
ناشناس۲۵۶۸۳۰۴۱۳:۳۴:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دولت احمدی نژاد در اوج تحریم ها در سالهای 90 و 91 حدود 180 میلیارد دلار نفت فروخت اما روحانی در 2 سال پایانی با وجود برجام نمیتوانست نفت بفروشد.
ناشناس۲۵۶۷۹۹۵۱۱:۱۴:۱۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
قدیمی شده؟ همین ارز 4200 قدیمی هست که باید چوبش را بخوریم و اقتصاد نابود بشود به خاطر ان؟
ناشناس۲۵۶۷۸۷۴۱۰:۲۱:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در یک سال دولت رییسی که به غرب باج ندادید چرا وضعیت اقتصادی به این صورت درآمد؟؟؟؟ تورم
ناشناس۲۵۶۷۹۲۸۱۰:۴۴:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دولتمردان روحانی تا مرداد پارسال می‌گفتن تقصیر احمدی نژاده شما هم تایید می‌کردی، الان همه چی شد تقصیر رئیسی!؟
ناشناس۲۵۶۸۲۲۹۱۲:۵۴:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کارنامه احمدی نژاد با اون تورم و فروش نفت قابل دفاع نیست . احمدی نژاد اقتصاد را نابود کرد
ناشناس۲۵۶۸۳۱۱۱۳:۳۸:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کارنامه روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست 4 سال پیاپی تورم 60 درصدی و رشد اقتصادی منفی داشت.
ناشناس۲۵۶۷۹۶۷۱۱:۰۴:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دارند آوار برداری کارهای ضد اقتصادی قبلی ها را انجام می‌دهند +اصلاح ساختار که نتیحه اش چند سال بعد است
ناشناس۲۵۶۷۹۳۵۱۰:۴۶:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اینا که منفی زدن عاشق روحانی شدن؟
من۲۵۶۸۹۲۸۱۹:۱۸:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ما عاشق روحانی بودیم
ناشناس۲۵۶۹۲۲۹۲۳:۴۸:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ضربه ای دولت سیزدهم در طول این چند ماه به مردم زده آمریکا از اول انقلاب تا الان نزده
ناشناس۲۵۶۹۲۸۰۰۰:۴۳:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
درود بر حرف حقیقت
ناشناس۲۵۶۷۷۴۲۰۹:۲۲:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
. مردم تا زمانی که رفاه و پیشرفت رو در زندگی خودشان لمس نکنند به این آمارها هیچ اهمیتی نمیدهند
ناشناس۲۵۶۸۳۱۵۱۳:۳۹:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مردمی که برای کنسرت رای میدهند و به سوابق مدیریتی طرف توجهی ندارند نباید انتظار رفاه و پیشرفت داشته باشند.
ناشناس۲۵۶۷۷۵۰۰۹:۲۵:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تنها مادر ژاپنی شهید ایرانی بعد از دهها سال زندگی در ایران روز جمعه در بیمارستان به رحمت ایزدی رفت آزادی انتخاب چه اندازه نعمت بزرگ الهی است. از دین خود به اسلام و شیعه گروید. سرزمینش را ترک کرد و به ایران مهاجرت کرد. در خدمت دولت ایران در رادیو ایران مشغول شد. فرزندش را برای ایران بدرقه کرد تا به شهادت رسید . تمام عمر به اینها افتخار میکرد. اما وقتی بیمار شد سفیر ژاپن در بیمارستان حضور پیدا کرد و به او از سوی خود و دولت و مردم ژاپن ادای احترام کرد و او را نمونه و الگو فرهنگی نامید. آیا سفرای ما در موارد مشابه در کشورهای محل ماموریت که اتفاقا بسیار هستند همان کار سفیر ژاپن را انجام میدهند یا آنها را خودباخته که به کشور و فرهنگ خود پشت کردند می نامیم؟ تفاوت‌ها همین جاها مشخص میشود. برای ژاپنی ریشه مهم هست نه شاخ و برگ
ناشناس۲۵۶۷۸۶۷۱۰:۲۰:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بستگی داره مثلا آیا مسیح علینژاد که از وزیر امور خارجه آمریکا تقاضا می‌کنه پدر ایران رو در بیاره با ایشون قابل مقایسه هست!؟
ناشناس۲۵۶۷۸۸۳۱۰:۲۳:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
این همه هزینه ای که در چاه ویل هسته ای ریخته شد، جز ضرر و پس رفت مملکت نتیجه ای نداشت.
ناشناس۲۵۶۷۹۹۹۱۱:۱۵:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ذهن ناموس فروشان هسته ای که هیچ خاک را هم واگذار می کنند و می‌گویند می خواهیم چی کار
ناشناس۲۵۶۸۳۱۷۱۳:۴۰:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خسارات برجام بی فرجام برای کشور بیش از 10 تریلیون دلار بود.
ناشناس۲۵۶۷۷۵۳۰۹:۲۵:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در طول یکسال گذشته هر وقت مذاکرات شکست میخورد فریاد میزدند که: دیدید گفتیم اینها بلد نیستند مذاکره کنند و برعکس هرگاه احساس میکردند رسیدن به توافق نزدیک است، آشوب می کردند که: دیدید اینها هم دنبال همان برجام هستند. همینقدر متناقض و دو رو! اصل مطلب همینه!
ناشناس۲۵۶۸۴۴۷۱۴:۳۹:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
واقعیت هم همینه که تیم جدید خیلی دلش می خواست خودش قهرمان توافق باشه
ناشناس۲۵۶۷۷۵۵۰۹:۲۶:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ایران توی بازسازی کشور عراق و سوریه هم حتی نتونسته جزو سه کشور برتر بشه (برنامه ثریا)!!! شما فکر میکنید مردم نمیفهمن ولی گذشت اون دوره دیگه!
ناشناس۲۵۶۷۸۰۹۰۹:۵۲:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
چه ربطی دارد؟
ناشناس۲۵۶۷۸۷۸۱۰:۲۱:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دوست عزیز توجه داری که کدوم دولت سر کار بوده و چه دیدگاهی داشته!!!
ناشناس۲۵۶۷۸۸۵۱۰:۲۳:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تعداد سفرهای روحانی به کشورهای همسایه ایران در ۸ سال رو با تعداد سفرهای رئیسی در ۸ ماه مقایسه کنی دلیلش رو متوجه می‌شی!! فکر کردی مردم نمی‌فهمن، اما دیگه اون دوره گذشت!!
علی۲۵۶۷۹۴۹۱۰:۵۴:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دوست عزیز مجموع تولید ناخالص ملی کشور های همسایه چقدر است ؟
ناشناس۲۵۶۸۰۹۸۱۱:۵۲:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اینقدری هست که کالا بفروشید و دنبال گدایی از دشمنان نباشید
ناشناس۲۵۶۸۰۹۹۱۱:۵۳:۱۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
به نظرت ۴۰۰ میلیون نفر کشورهای همسایه روزی یه نون بخوان بخورن چقدر میشه!؟ ضمنا فقط صادرات نیست، ترانزیت کالا یکی از مهمترین مزایای جغرافیایی ایران هست که میشه به اندازه نفت از اون درآمد کسب کرد، علاوه بر اون امنیت زیادی هم برای ایران ایجاد می‌کنه!!
ناشناس۲۵۶۸۳۲۴۱۳:۴۴:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کشورهای همسایه بازار صادراتی بزرگی برای ایران هستن و از این طریق می توانیم سالیانه حداقل 100 میلیارد دلار درامد کسب کنیم.
ناشناس۲۵۶۸۰۲۲۱۱:۲۷:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
افتادیم دنبال 4 تا کشور بدرد نخور و باج میدیم که به آمریکا باج ندیم!! همین ونزوئلا ( اگر اناشالله اخبار و مطالعات داشته باشد) ترجیح داد بره به آمریکا بفروشه نفت رو!
ناشناس۲۵۶۸۰۶۹۱۱:۴۵:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما که مطالعات وسیع داری بفرمایید که ونزوئلا ترجیح داده به آمریکا بفروشه نفت رو، یا آمریکا ترجیح داده از ونزوئلا بخره نفت رو!؟ متوجه هستی که این دوتا با هم خیلی فرق داره!!
ناشناس۲۵۶۸۰۷۲۱۱:۴۵:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما که مطالعات وسیع داری بفرمایید که ونزوئلا ترجیح داده به آمریکا بفروشه نفت رو، یا آمریکا ترجیح داده از ونزوئلا بخره نفت رو!؟ متوجه هستی که این دوتا با هم خیلی فرق داره!!
ناشناس۲۵۶۸۱۰۳۱۱:۵۳:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
امریکا جانت دنبال همکاری نیست در ضمن ونزوئلا بدون باج دادن آمریکا را مجبور به راه آمدن کرد
ناشناس۲۵۶۸۱۰۶۱۱:۵۵:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
می‌گن عراق توی اردیبهشت ۱۱ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته، اگه فقط ایران ده درصد اون رو جذب کنه سالی ده ۱۵ میلیارد دلار فقط از عراق میشه، مابقی بماند!!
ناشناس۲۵۶۸۱۳۱۱۲:۰۹:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اتفاقا داریم چند کشور رو میکشونیم دنبال خودمون،که شرفش وافتخارش بیشتر از افتادن دنبال کشورهای غارتگر و جنایت کار قلدر هست
ناشناس۲۵۶۸۳۲۰۱۳:۴۲:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ونزوئلا با حمایت ایران تحریم های امریکا را خنثی کرد و گرنه اقتصادش نابود شده بود.
ناشناس۲۵۶۸۳۲۱۱۳:۴۳:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
سارا۲۵۶۹۴۰۸۰۶:۵۱:۱۲ ۱۴۰۱/۴/۱۲
دنیا فقط آمریکا و جیره بگیراش نیستن.
مهران۲۵۶۷۹۳۰۱۰:۴۴:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
حالا اگر ایران بازسازی عراق و سوریه رو برعهده میگرفت همین تو میگفتی بیا پول های ما رو خرج سوریه و عراق کردن یا میگفتی چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است یعنی همش در حال چرت وپرت گفتنید
ناشناس۲۵۶۸۰۸۶۱۱:۴۹:۴۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
می‌گن گربه رو هر طوری بندازی هوا، چهار دست و پا میاد پایین، همیشه هر اتفاقی بیفته ایران مقصره!!!! اگه چند وقت دیگه کشته شدن سالانه بیش از ۴۰۰۰ سیاهپوست توی زندانهای آمریکا رو گردن ایران انداختن تعجب نکنید!! بعید نیست توی دادگاه آمریکا از ایران غرامت هم بگیرن و یه عده توی ایران این کار رو تایید کنن!!
ناشناس۲۵۶۷۷۵۹۰۹:۲۶:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
به فرض که فضای مجازی مسموم و کذب است.شما لطفا بدون اینکه توجیه کنید یک خبر خوب و واقعی به مردم بدهید تا دلشان خوش باشد.
ناشناس۲۵۶۷۸۵۴۱۰:۱۶:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اگر بخواهی گوش کنی هست
ناشناس۲۵۶۷۸۶۵۱۰:۱۹:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در همین مقاله چند مورد آن ذکر شده منتهی چون انسان ذاتا منفی را بیشتر می بیند و می گوید و در کنار آن وقتی سیاست هم قاطی آن برای منفی نگر می شود مانند این نوشته شما
ناشناس۲۵۶۷۷۶۱۰۹:۲۷:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بارها گفتیم اصلاح طلبی یعنی آشوب و تحریم و چند وقتی هم هست چیزی در چنته ندارند روی به بازی های خاله زنک آوردن آن هم در ضربه زدن به منافع ملی چرا اجازه رخنه در حاکمیت به این طیف داده می شود که کشور را دچار بحران عمدی کنند؟
ناشناس۲۵۶۷۷۶۴۰۹:۲۹:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
با توجه به گشایش‌هایی که بدون برجام در اقتصاد در حال بروز است بانیان برجام هر شب دعا می‌کنند که آمریکا شروط ایران را بپذیرد و برجام احیا شود، چرا؟ خب مشخصه، می‌خوان بگن این برجام بوده که باعث بهبود اقتصاد شده نه تلاش‌های دولت، و همه دستاوردهای دولت رو به اسم خودشون سند بزنن!!
ناشناس۲۵۶۷۸۸۱۱۰:۲۳:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
امریکا دنبال دو چیز هست اول برجام های بعدی دوم هم اینکه کارایی تحریم ها از بین نرود که دنبال توافق هست چون کارایی تحریم فقط برای چند سال هست و بعد مانند اولش کارایی ندارد
ناشناس۲۵۶۷۹۷۷۱۱:۰۷:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
چه کشور باحالی هستیم 20 سال به شکل غیر قانونی مذاکره می کنیم و قبل وبعد هر مذاکره بازار ما ولو به شکل موقتی بالا و پایین می شود و بعد هر توافق هم تحریم بیشتر ولی روی یک پاشنه هستیم و همان راه را تکرار می کنیم!
ناشناس۲۵۶۷۷۶۷۰۹:۳۳:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
این 5 درصد رشد اقتصادی کجاست، نویسنده محترم... شما تو این مملکت زندگی نمیکنی؟؟؟/ گوشت و مرغ نمیخر؟؟؟ اجاره نمیدی (حتما یه خونه بالاشهر داری)؟؟؟؟، مرد مومن کمر مردم تو این یکسال که هیچ تو همین سه ماهه از گرونی شکسته، خود وزیر اقتصاد میگه مردم حق دارن معترض باشن از تورمی که گریبان گیرشون شده... بس کنید فروش نفت بیشتر شده! صادرات بیشتر شده! بس کنید مردم واقعیت رو وقتی برنج 150 هزار تومنی میخرن با گوشت و پوست حس میکنن
ناشناس۲۵۶۷۷۷۰۰۹:۳۵:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اشتباه گفتی از اصلاح قیمتی ارز چون اصلا نباید درست می کردن این دشمنان ایران، که در ظاهر و قشنگ آن برای قشر ضعیف بود ولی در اصل جهت بیچاره کردن همه مردم بود به خاطر دستکاری به آن گستردگی در نرخ ها که بعد یک سال از ایجاد ان تورم و ارز را دوبرابر نرخ واقعی کرد و اگر نبود الان دلار زیر 20 هزار تومان و تورم هم نصف الان می‌بود و الان همان ها با تبلیغات برای ساده لوحان....!!!
ناشناس۲۵۶۸۱۵۵۱۲:۲۴:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اصلاح قیمت ارز کاری اشتباهی بود که انجام میشد و اقتصاد کشور را مصرفی کرده بود، تحریم ها این شدت مصرفگرایی و وابسته گی و نداشتن اقتصادتولید محور را نمایانتر کرد،در کشورهای دارای اقتصاد قوی اگر یارانه یا کمکی میخواهند به مردم برسانند آنرا به مصرف کنندگان تولیدات داخلی دارای فناوریهای بالا بصورت وام کم بهره ویا تحقیقات علمی و آموزشی میدهند!
ناشناس۲۵۶۷۷۷۴۰۹:۳۸:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
۱۰سال پیش آمریکا می‌گفت همه گزینه‌ها روی میزه!! در حال حاضر تنها گزینه روی میز هوچیگری رسانه‌ایه، مثلا یه چرخ هواپیما خراب بشه، اینقدر جو رسانه‌ای می‌دن که آدم فکر می‌کنه اسرائیل در یک حمله هوایی غافلگیرانه کل تاسیسات هسته‌ای نطنز رو با خاک یکسان کرده!!
ناشناس۲۵۶۷۹۱۱۱۰:۳۵:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
این انرژی هسته ای توهمی شما جز تحریم چیزی برای ملت نداشته . پنج در صد برق کشور رو فراهم نکرده
ناشناس۲۵۶۷۹۷۵۱۱:۰۶:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
البته توهم رو اونایی دارن که فکر می‌کنن تحریمها بخاطر هسته‌ایه!!!!!!!! دلیلش هم کاملا مشخصه، با برجام هرآنچه که غربیها درباره هسته‌ای گفتن ما انجام دادیم اما تحریمها کمتر که نشد، بیشتر هم شد!!!! بارها هم خودشون گفتن که ما می‌خواهیم برجام رو سکویی برای مذاکره درباره سایر مسائل قرار بدیم!!!! البته می‌دونم عمق توهم شما اینقدر بالاست که چیزهایی به این وضوح رو درک نمی‌کنی!!
ناشناس۲۵۶۷۹۸۰۱۱:۰۸:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دوباره توهم زدی فکر کردی تحریمها بخاطر هسته‌ایه!؟!؟
ناشناس۲۵۶۷۹۸۵۱۱:۰۹:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
زمینه تحریم که دوستان غرب گرای شما در دولت اصلاحات ایجاد کردن با بین‌المللی کردن مسئله داخلی ایران
ناشناس۲۵۶۸۰۸۹۱۱:۵۰:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
5 درصد؟!!! نیروگاه بوشهر 1000 مگاوات برق تولید می کنه و مصرف امروز کشور 59000 مگاوات. یعنی حدود 1/5 درصد نیاز کشور
ناشناس۲۵۶۸۳۲۹۱۳:۴۶:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۲۵۶۸۳۳۱۱۳:۴۷:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
وقتی با برجام صنعت هسته ای تعلیق و تخریب شد چرا تحریمها با بهانه های موشکی و منطقه ای چرا بر قرار شد ؟!
alef۲۵۶۷۷۷۵۰۹:۳۹:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
الف عزیز به فرض که صحبت شما درست باشد.مسئله اینجاست که مردم این اثرات و کارآمدیها را در سفره و زندگی روزمره خود احساس نمیکنند.
ناشناس۲۵۶۷۹۰۴۱۰:۳۲:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دلیلش اینه که اقتصاد یه شبه درست نمی‌شه!!
ناشناس۲۵۶۸۱۱۶۱۲:۰۲:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
چندشنبه درست میشه؟ بگید ما اینقدر منتظر نمونیم.
ناشناس۲۵۶۸۳۳۳۱۳:۴۸:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
برای آواربرداری و بازسازی خرابکاری های 8 سال گذشته حداقل 4 سال زمان لازم است.
حميد۲۵۶۸۱۲۰۱۲:۰۳:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
يك شبه هم خراب نميشه.
ناشناس۲۵۶۸۲۴۹۱۳:۰۴:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
قطعا حداقل ۸ سال زمان لازم داره که قیمت خونه ده برابر بشه!
ناشناس۲۵۶۷۹۱۵۱۰:۳۸:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
قیمت برخی اقلام در پایان کار روحانی و امروز دلار از 23 هزارتومن رسیده به 33 هزار تومان پراید از 160 میلیون تومان امروز 205 میلیون تومان قیمت سکه هم از 11 میلیون تومان رسیده به 16 میلیون تومان خامه صبحانه یک نفره از 6500 رسیده به 12 هزار تومن شیر پاکتی از 16 هزار تومن رسیده به 25 هزار تومن شما این ها رو احساس نمی کنید؟
ناشناس۲۵۶۸۳۹۱۱۴:۱۴:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در سال 92 قیمت دلار 3 هزار تومان و برنج 4 هزار تومان و مرغ 5 هزار تومان و پراید 17 میلیون بود روحانی باید پاسخگو باشد چرا با وجود مذاکره و برجام قیمت همه اقلام 10 الی 20 برابر گران شد ؟!
ناشناس۲۵۶۸۴۸۵۱۴:۵۷:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دلیلش این بود که سیاستهای احمدی نژاد ما رو برد زیر تحریمهای کمر شکن وروز به روز قیمتها رو به افزایش بود یادمه در عرض دو روز سکه از ۹۰۰هزار تومان رسید به ۲ملیون تومن !! خب در این روند شدید افزایش قیمتها روحانی آمد و بعد از کلی تلاش ظریف توانست ایران رو از بند ۷شورای امنیت که مجوزی بود برای حمله نظامی به ایران (که حتی روسیه وچین هم با آن همراه بودند ) نجات بده و برجام هم امضا شد تا اینجای کار تورم در ایران یک رقمی شد!! اما همین که ترامپ برجام را نقض کرد دوباره همان روند افزایش قیمت که از دولت احمدی نژاد شروع شده بود ادامه پیدا کرد پس چیزی که بعد از نقض برجام هم دولت روحانی و هم الان دولت رئیسی را با مشکل مواجه کرده نقض برجام است نه برجام !!
ناشناس۲۵۶۸۵۷۷۱۵:۴۳:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما یادت نمیاد ولی ما یادمان هست آشوب 88 راه انداختید و در خیابان می گفتید اوباما اوباما یا با ما یا با آنها و کدخدایتان هم همه شما را تحریم کرد!
ناشناس۲۵۶۸۵۹۵۱۵:۵۱:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
یک بقالی اینطوری نمی رفت متنی که از قبل برایش آماده کردن بودن را امضا کند که سراسر اشکال فنی و حقوقی داشت
ناشناس۲۵۶۸۹۳۰۱۹:۲۰:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۲۵۶۸۳۹۳۱۴:۱۴:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اگه همه استدلال‌هات همینطوری باشه که حق داری بازم به روحانی رای بدی!!
ناشناس۲۵۶۷۷۷۷۰۹:۳۹:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
برجام و قبل آن سعد اباد توافقات ننگین هستند که آیندگان از ما به بد می گویند که به چه حقی به خاطر دشمنان رفتید مذاکره تا صنعت و دانش را محدود و مسدود کنید
ناشناس۲۵۶۷۷۸۶۰۹:۴۲:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
آقا جان یه کاری کنید حال این مردم خوب بشه این دولت و اون دولت نداره آخه مردم چه گناهی دارند!!!
ناشناس۲۵۶۷۸۴۹۱۰:۱۴:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
گند دولت روحانی رو باید اول جمع کنه یا نه ؟
ناشناس۲۵۶۷۸۷۳۱۰:۲۱:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
سعی خودشون رو کردن عزیز متاسفانه نشد ! مثلاً قیمت روغن رو یک شبه شش برابر کردن از چپس گرفته تا نان روغنی و شیرینی چند برابر شد ! متاسفانه حال مردم خوب نشد
ناشناس۲۵۶۷۹۰۸۱۰:۳۳:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
باز یک چیزی پیدا می کنند برای خراب کردن ذهن ها
ناشناس۲۵۶۷۸۰۰۰۹:۴۸:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
جناب رجایی بزرگوار با سلام و احترام اتفاقا اخبار خوب در ایران زیاد است. اما متعلق به حوزه هایی است که حاکمیت نتوانسته هنوز آنها را تسخیر کند.
ناشناس۲۵۶۷۸۰۵۰۹:۵۱:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
روسیه با ایران گرم گرفته چون الان منافع خودش گیره چون نمی خواد نفت ایران وارد بازار بشه وقتی روسیه فولادش رو با تخفیف فروخت مگه با ایران هماهنگ کرد
ناشناس۲۵۶۷۹۸۹۱۱:۱۲:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
پس قبل از جنگ اوکراین که رئیسی رفت روسیه چی بود!؟ همکاری با ایران توی سوریه چی بود!؟
ناشناس۲۵۶۷۹۹۳۱۱:۱۲:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
به هر دلیلی باشه باید از موقعیت استفاده کنیم!
ناشناس۲۵۶۸۳۳۷۱۳:۵۰:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اتحاد چین و روسیه و ایران و احیای جاده ابریشم می تواند منافع اقتصادی بسیاری برای کشور ما بهمراه داشته باشد.
ناشناس۲۵۶۸۶۳۲۱۶:۰۹:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
و وقتی که در اپک در کنار عربستان وامارات ودر مقابل ایران ایستاد !!
ناشناس۲۵۶۷۸۱۱۰۹:۵۳:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در دولت اول روحانی تا قبل از خروج ترامپ دیوانه از برجام تورم زیر ده درصد بود بی خود گرانی را گردن روحانی نیندازید
ناشناس۲۵۶۷۸۹۳۱۰:۲۷:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دوست عزیز اولا تورم کم بود اما نه اینقدر بیخود آمارسازی نکن!! دوماً اون تورم پایین بخاطر سرکوب قیمت دلار با ارز پاشی بود نه کارآمدی دولت، همینکه دست دولت خالی شد تورم سر به فلک کشید!؟!؟
ناشناس۲۵۶۷۸۹۶۱۰:۲۸:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
یک سوال ساده چرا دلار از سال 92 تا94 که برجام در کار نبود ثابت بود و یا تا اوایل سال 96؟ و چرا از پاییز سال 96 شروع شد به گران شدن کرد در حالی که آمریکا در سال 97 از برجام خارج شد؟
ناشناس۲۵۶۸۰۴۷۱۱:۳۸:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بخاطر اینکه سال 92 که روحانی روی کار اومد، خوشبینی بازار نسبت به آینده منجر به کاهش تقاضای ارزی و افزایش سرمایه گذاری داخلی نتیجتا بهبود شاخصه های اقتصادی گردید. و برعکس همین اتفاق با شروع رقابت های انتخاباتی آمریکا و شعار برهم زنی برجام هم قبل از روی کار آمدن ترامپ رخ داد
ناشناس۲۵۶۸۴۳۷۱۴:۳۵:۱۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
از سال 84 تا 90 که برجام نبود چطور قیمت دلار ثابت بود ؟!
ناشناس۲۵۶۸۴۷۷۱۴:۵۵:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
عزیزم سال 84 دلار 700 تومن بود ... موقع اتمام دوره آقای احمدی نژاد 4000 شد
ناشناس۲۵۶۸۵۴۹۱۵:۳۰:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دلار 900 تومان و 3600 تحویل داده شد چون تورم آن سرکوب شده بود بدون قیمت سازی گران‌تر اما دولت روحانی...!
ناشناس۲۵۶۸۹۳۱۱۹:۲۲:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دولت احمدی نژاد دلار را هزار تومان تحویل گرفت و 3 هزار تومان تحویل داد دروغ نگوئید.
ناشناس۲۵۶۸۵۴۳۱۵:۲۸:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
قیمت ها بر اساس شاخص های کلان اقتصادی حرکت می کند و نه خوش‌بینی های موقت!
ناشناس۲۵۶۸۵۶۵۱۵:۳۷:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
آن وقت دکی جون چرا دلار از سال 98 که 33 هزار تومان کردن تا الان بالاتر نرفته؟!!‌‌!
ناشناس۲۵۶۸۵۸۸۱۵:۴۹:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خوش بینی برای کاهش تقاضای ارز ان هم با اخبار؟ مثل اینکه نمی دانی دولت پول ها را در بانک سرکوب کرد با سودهای انچنانی که بتوانداقتصاد را سرکوب کند در کنار سرکوب دلاری؟
ناشناس۲۵۶۷۸۹۷۱۰:۲۸:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ظاهرا صحبتهای چند روز پیش همتی، رئیس بانک مرکزی روحانی رو نشنیدی که اینطوری حرف می‌زنی!!!
ناشناس۲۵۶۷۸۹۹۱۰:۳۰:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
من فکر می‌کردم زمان روحانی قیمت خونه ده برابر شد، الان با توضیحات شما فهمیدم اشتباه می‌کردم!!
ناشناس۲۵۶۷۹۲۱۱۰:۴۲:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
قیمت خونه با دلار بالا می‌ره عمو جان ربطی به روحانی نداره
ناشناس۲۵۶۸۰۱۴۱۱:۲۲:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بر اساس تورم بالا می رود و خود دلار هم بر اساس تورم ولی برای اولین بار در ایران دولت قبل در سال 98 دلار را 2 برابر بیشتر نرخ واقعی کرد تا اینکه تورم خودش را به عدد دلار رساند
ناشناس۲۵۶۸۱۱۲۱۱:۵۹:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
یادمه که می‌گفتی قیمت دلار رو خود دولت بالا می‌بره!!!
ناشناس۲۵۶۸۱۴۷۱۲:۱۹:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما انگاری سیاست های عباس آخوندی وزیر راه و مسکن دولت اول روحانی در خصوص تعطیلی کامل پروژه مسکن مهر یادت رفته.! الان ایشان بایر پاسخگو باشه. نه اینکه راس راس بگرده.
ناشناس۲۵۶۸۳۴۷۱۳:۵۳:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
افزایش 10 برابری قیمت دلار و سکه و خودرو و مسکن و غیره نتیجه سوء مدیریت دولت روحانی بود.
ناشناس۲۵۶۷۹۴۰۱۰:۴۸:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در یک سال دولت رییسی که به غرب باج ندادید چرا وضعیت اقتصادی به این صورت درآمد؟؟؟
ناشناس۲۵۶۸۰۰۹۱۱:۲۰:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
به چه صورتی در آمده؟
ناشناس۲۵۶۸۱۵۹۱۲:۲۶:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما خودتو ناراحت نكن . همه چيز عاليه !!
ناشناس۲۵۶۸۲۲۳۱۲:۵۲:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
انگار قبل گرانی نبود و الان آمده!
ناشناس۲۵۶۸۳۵۰۱۳:۵۵:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تورم لجام گسیخته میراث شوم دولت روحانی است به دولت رئیسی مربوط نیست.
ناشناس۲۵۶۸۳۵۴۱۳:۵۶:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در 8 سال دولت روحانی که به امریکا و غرب باج دادند چرا قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و غیره بیش از 10 برابر شد ؟!
ناشناس۲۵۶۸۳۳۹۱۳:۵۱:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تورم 4 سال دولت دوم روحانی نتیجه اتخاذ سیاست های غلط خارجی و اقتصادی در 4 سال اول دولتش بود.
ناشناس۲۵۶۸۳۴۶۱۳:۵۲:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
دولت روحانی حجم نقدینگی را 10 برابر کرد و 500 هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه چاپ کرد و امروز همین بلای جان کشور شده است.
ناشناس۲۵۶۸۶۰۱۱۵:۵۴:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
حداقل نصف این پول ها در تولید می برد که تورم ایجاد نکند اینقدر
ناشناس۲۵۶۷۸۲۱۱۰:۰۰:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خیلی ممنون خیلی زحمت کشیدید مرغ 60000 تومان پارسال همین موقع 27000 پنیر 400 گرمی بسته ایی سال 1400 مبلغ 22000 امسال 42000
ناشناس۲۵۶۸۱۷۲۱۲:۳۳:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اولا ،یارانه هارو پس برای چی زیاد کردن؟ دوما،هنوز دولت تازه کارشو شروع کرده و آوار برداری و بدهیهای دولت قبلی بیشتر از این اجازه رفع فشارها از مردم رو نمیده،و زمان میبرد!
ناشناس۲۵۶۸۲۸۲۱۳:۲۳:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
این دولت یک روز آوار برداری می کند یک روز جراحی اقتصادی می کند یک روز و.....کلا حرف های تخیلی ... خسته نباشید که این کار ها را می کنید ولی مردم را با ندانم کاری ها بیچاره کردید و با تورم خرداد ماه سالجاری رکورد تورم را کسب کردید.
ناشناس۲۵۶۸۳۵۲۱۳:۵۵:۵۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
رکورد تورم که مال دوستان شما هست با تورم 60درصدی بعد انقلاب
ناشناس۲۵۶۸۳۵۸۱۳:۵۸:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
رکورددار تورم دولت روحانی با نرخ 60 درصد بود.
ناشناس۲۵۶۸۳۵۶۱۳:۵۷:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مرغ پارسال این موقع با کمبود شدید مواجه بود و قیمت اون 55000 تومان شده بود.
ناشناس۲۵۶۸۳۹۶۱۴:۱۵:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
پارسال این موقع مردم در صف های طویل مرغ و روغن بودند.
ناشناس۲۵۶۷۸۲۶۱۰:۰۴:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
به نظر می رسد نتوانید دیگر برجام را با بایدن امضا کنید. چون اصولا ضمانتی از آن سو در کار نیست و چماق هسته ای ما نیز بهتر است، در همین وضعیت بماند تا در زمان رییس جمهوری بعدی آمریکا پایین بیاید. بینوا ملتی که تورم ناشی از آن و عدم استفاده از مزایای برجام را باز هم باید بر دوش بگیرد.
ناشناس۲۵۶۸۲۹۷۱۳:۳۱:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
نگران نباش با تمام شدن برجام آقایان یاد می گیرند اقتصاد را علمی اداره کنند
ناشناس۲۵۶۸۳۶۱۱۳:۵۹:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
برجام خسارت محض بود زیرا نه تنها سبب لغو تحریم ها نشد بلکه باعث تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن شد.
ناشناس۲۵۶۷۸۲۹۱۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما هم یاد گرفتید و مرتبا تکرار می کنید؛ آواربرداری، آوار برداری. بفرمایید تا کی طول می کشه.
ناشناس۲۵۶۸۳۶۳۱۴:۰۰:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
برای اواربرداری و بازسازی خرابی های 8 سال گذشته حداقل 4 سال زمان لازم است.
ناشناس۲۵۶۸۸۳۸۱۸:۳۰:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
حداقل 4 سال یعني چي؟اينطوری 400 سال هم طول بکشه ميشه حداقل 4 سال
ایرانی۲۵۶۷۸۴۳۱۰:۱۳:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
روحانی و دارودسته ش باید محاکمه بشن مخصوصا همتی و ظریف برجام این ها بجز بتن ریختن در رآکتور اراک چه نفعی برای ایران داشت - حالا آدرس غلط میدن
ناشناس۲۵۶۷۸۹۲۱۰:۲۶:۵۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خبر خوش دولت به ملت بعد گرانی مرغ و روغن و. برنج و شیر و پنیر آرد آزاد » بقیه کالاها سال دیگه گران میشه خدانگهدار تا سال بعد
ناشناس۲۵۶۸۳۶۶۱۴:۰۲:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
همین که قحطی نشده باید خدا را شکر کنیم پارسال این موقع با کمبود روغن و مرغ و برق و اب مواجه بودیم شانس اوردیم روحانی رفت.
ناشناس۲۵۶۷۹۰۲۱۰:۳۱:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ارز ترجیحی ایجاد نمی شد قیمت دلار زیر 20 هزار تومان و تورم نصف الان می بود و آن را از عمد ایجاد کردن برای ضربه زدن به مردم ولو در ظاهر که قیمت ها را پایین نگه داشتن مسئله اول این هست
حسن۲۵۶۷۹۱۶۱۰:۴۰:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما بقول خودت دوتا خبر خوب بده مردم شارژ بشن قیمتها دراین یک سال چند برابر دزدی چند برابر کم فروشی بیدادمیکنه کمبود بیداد میکنه فقر بیداد میکنه بازم بگم
علی۲۵۶۷۹۴۱۱۰:۴۹:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
هیچکس از کشورش تنفر نداره ، هر دیدگاه سیاسی و مذهبی هم داشته باشه خوب را می گوید خوب بد را می گوید بد ، ولی نگارنده عزیز حساب کتاب ساده است ، در کشور ما بغیر از قیمت سوخت و انرژی بقیه قیمت ها جهانی شده ، طبقه ضعیف در اروپا حداقل ماهی ۲۰۰۰ یورو حقوق می گیرد شما انتظار داری من با حقوق ۳۰۰ یورویی و‌هزینه ۲۰۰۰ یورویی به به چه چه کنم؟
ناشناس۲۵۶۸۴۰۱۱۴:۱۶:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما اگر نارحتی برو اروپا زندگی کن.
حسام۲۵۶۸۹۶۲۱۹:۴۵:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
داداش گرجستانم دیگه ویزا میخواد بلگرادم کلا ۱۰۰ روز لغو روادید کرد ۱۰۰ هزار ایرانی پناهنده شدن ، اروپا و‌امریکا فقط برای از ما بهترون هستن
ناشناس۲۵۶۹۲۳۵۲۳:۵۶:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
مملکت برای همه هست تو چی کاره هستی که بگی برو ؟
ناشناس۲۵۶۹۵۵۷۰۹:۵۳:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
با این شرایط اقتصادی که سیستم‌ مطبوع شما برای مردم درست کرده تا ساوجبلاغ هم نمیشه رفت چه برسه به اروپا ثانیا مگه کشور ملک پدری شماست که هر کی دیدگاهش باهاتون در تضاد باشه باید بره از ایران؟
ناشناس۲۵۶۷۹۶۰۱۱:۰۱:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
راستی این پولها کجا میره؟ کجا خرج میشه؟ تسنیم: افزایش ۳ برابری درآمد نفتی ایران/ فروش ۲۵ میلیارد دلار نفت در سال ۲۰۲۱ اوپک: ایران از محل فروش نفت در سال ۲۰۲۱ افزون بر ۲۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است
ناشناس۲۵۶۸۰۵۰۱۱:۳۹:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اصلا نباید خرج بشود و خیلی خرج شود باید خرج زیر ساخت شود و نه حقوق و دستکاری در قیمت ها
ثابت۲۵۶۸۰۶۸۱۱:۴۵:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
چه تاثیری در زندگی مردم داشت اصلا پول نفت کجا هزینه شد.
ناشناس۲۵۶۸۱۰۹۱۱:۵۷:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
پارسال فقط حدود ۲۰میلیارد دلار کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ وارد کشور شد.
ناشناس۲۵۶۸۱۸۴۱۲:۳۶:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در چاههایی که دولت مثلا لیبرال کنده ریخته میشه!افتاد!
ناشناس۲۵۶۸۳۶۹۱۴:۰۳:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اصلاح طلبان کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و بانک مرکزی را با خزانه خالی تحویل دادند.
ناشناس۲۵۶۸۰۱۵۱۱:۲۳:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
موضوع مقایسه این دولت با آن دولت نیست چراکه عملا همه از میزان نفوذ و قدرت دولتها آگاهند شاخصهای اقتصادی و فرهنگی جامعه به خوبی همه چیز را نشان می دهند
ناشناس۲۵۶۸۱۲۲۱۲:۰۴:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
غربگدایان بدبخت هایی هستند که هنوز به این فهم نرسیده اند مملکت باید توسط خود مرم ساخته شود و غرب و امریکا به غیر ایجاد مشکل و مانع تراشی کاری برایمان نمی کنند
ناشناس۲۵۶۸۱۵۱۱۲:۲۱:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اگر آن دولت خطا و خلاف کرد باید به دادگاه احضار شود. چرا نمی شود؟
ناشناس۲۵۶۸۲۵۳۱۳:۰۶:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
آخه اونایی که سال ۸۸ توهم تقلب زده بودن ممکنه دوباره غده توهمشون باد کنه برای کشور دردسر درست کنن!! می‌دونی که خیلی خطرناکن، همینطوری بهتره!!
علیجانی۲۵۶۸۱۵۲۱۲:۲۲:۱۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تبلیغات جهنمی غرب تمامیت خواه نمیگذارد حقایق دیده شود بمباران خبرهای دروغ اجازه دیده شدن به واقعیت ها را نمیدهد موضوع این دولت و آن دولت را فراموش کنید آمریکایی ها به کمتر از تسلیم و نوکری ما راضی نیستند
ناشناس۲۵۶۸۱۷۶۱۲:۳۵:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
یک موفقیت دولت فعلی را میشود نام ببرید. - بهبود اوضاع معیشتی مردم؟ - تثبیت ارزش پول ملی؟ - ارتقاء جایگاه سیاسی ایران در جهان؟ - رفع تبعیض و ایجاد عدالت همه شمول؟ - کمتر شدن آسیب به محیط زیست.؟
ناشناس۲۵۶۸۳۱۲۱۳:۳۸:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
- واردات انبوه واکسن در حالی که سخنگوی دولت قبل می‌گفت بدون fatf نمی‌شه - صفر شدن فوتی‌های کرونا و بازگشایی مدارس و کسب و کارها - عضویت شانگهای درصورتی که ظریف می‌گفت بدون fatf نمی‌شه - افزایش رکورد صادرات غیر نفتی - مثبت شدن تراز تجاری در ماه‌های اخیر - آغاز ترانزیت ریلی شرق به غرب و برعکس از مسیر ایران - جلوگیری از افزایش نرخ ارز و نوسان قیمت ارز در محدوده ۳۰ هزار تومن - ثبت رکورد حمل بار ریلی در تاریخ کشور - سواپ گاز ترکمنستان به آذربایجان که هم مشکل گاز شرق کشور رو رفع می‌کنه هم سودآوری داره. - بهبود روابط با تاجیکستان بعد از سالها - راه اندازی سامانه کسب مجوزهای کسب و کار - حذف ارز ترجیحی - افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران - افزایش صادرات نفت به بیش از یک میلیون بشکه. - دریافت طلب ایران از عراق بعد از چند سال - دریافت طلب ایران از انگلیس بعد از ۴۳ سال - افزایش ۳۰۰ هزار واحدی شاخص بورس .... دیگه حوصله ندارم. قرار نیست یه دولت در عرض یکسال همه مشکلات رو حل کنه باید انتظارات منطقی باشه!
ناشناس۲۵۶۸۴۸۳۱۴:۵۶:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
فقط جهت اطلاع حضرت عالی دلار ۳۳ بقیه امار هم که دادی شبیه همین نرخ دلار
ناشناس۲۵۶۸۵۵۷۱۵:۳۴:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
نگران نباش مانند شما ضد ایرانی ها دلار را 10 برابر نمی کنند
علی۲۵۶۹۰۷۹۲۱:۲۵:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
در محدوده‌ی 30 هزار تومان هستش. یا دروغ می‌گید یا به‌تون گرون فروختن.
جعفر۲۵۶۸۸۰۲۱۸:۰۵:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
عزیز شما که این همه کار خوب نوشتی در ۸ ماه ولی من یا عزیزان دیگه بجز بدبختی و سختی و کرانی روغن ۹۰ تومانی یکشبه شد۴۰۰تومان گوشت ۱۰۰ تومانی شد ۲۰۰ تومان مرغ ۲۵ تومانی شد ۸۰ تومان و خیلی چیزهای دیگه مردم ما با این چیزها زندگی می کنند و جلوی خانوادشون خجالت زده هستند طرف دخترش یا عروسش میاد خونه باید شرمندگی بکشه
رهگذر۲۵۶۹۱۷۲۲۲:۴۵:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
۵ برابر شدن قیمت روغن
ناشناس۲۵۶۸۳۷۶۱۴:۰۶:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
افزایش 3 برابری صادرات نفت افزایش 96 درصدی صادرات به کشورهای همسایه و بازگشت ارز حاصله به کشور عضویت در پیمان شانگهای و انعقاد سواپ گازی با ترکمنستان و اذربایجان و ازادسازی سواحل و پرداخت ماهیانه 12 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت قبل بخشی از خدمات دولت جدید است.
ناشناس۲۵۶۸۹۱۰۱۹:۱۰:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ولی من آثار این حرفهای شما را در بهبود وضعیت سفره ام نمیبینم بلکه هر روز سفره ام بیشتر تحلیل میرود.
حسین۲۵۶۸۲۱۳۱۲:۴۹:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
برای این قبیل ایرانیانی که بجز منافع شخصی برای هیچ کار دیگری ارزش قائل نیستند متاسفم.
ناشناس۲۵۶۸۲۲۲۱۲:۵۲:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اولا که در دولت قبل، تا پنج سال همه چیز با ثبات بود دوما دولت پر کار مورد نظر شما از همان اول ثبات ندارد..
ناشناس۲۵۶۸۹۳۵۱۹:۲۷:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
احمدی نژاد کشور را بدون بدهی و بانک مرکزی را با 650 تن طلا و مقادیر زیادی ارز تحویل داد اما روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و خزانه خالی تحویل داد.
ناشناس۲۵۶۸۲۳۴۱۲:۵۵:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۱
سایت الف در دوره روحانی چند تا خبر خوش به ما داد؟
ناشناس۲۵۶۸۲۶۳۱۳:۱۰:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
از کی بزنیم به حساب دولت جدید؟! ماه بعد، سال بعد؟ 8 سال بعد ....؟
ناشناس۲۵۶۸۲۷۲۱۳:۱۷:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
تا وقتی که اتحادی در کشور اتفاق نیفته و دائم این جناح ها برای خراب کردن هم دارند تلاش می کنند راه به جایی نخواهیم برد والسلام
امین۲۵۶۸۳۲۲۱۳:۴۴:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
طرفداران دولت رئیسی به چه مجوزی از دولت روحانی انتقاد میکنند. کافیست به کارنامه تاسف‌بار ورئیسی نگاهی بیندازید.
ناشناس۲۵۶۸۹۴۰۱۹:۳۲:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کارنامه روحانی تاسف بارتر بود زیرا قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره بیش از 10 برابر گران شد در هیچ دولتی این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
ناشناس۲۵۶۸۳۳۸۱۳:۵۰:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اگه من رییس جمهور بودم تنگه هرمزو میبستم تا هیچ غربی نتواند انرژی دریافت کند و هیچ چیزی هم ب اعراب نرسه از برجام هم ک خارج شدم بمب اتم میساختم و اگه حرفو دوتا میکردن اسراییلو ک خیلی دوسش دارن و باخاک یکسان میکردم مثل کره ای ها باید غیرت داشت این همه حقارت بسته دیگه بخدا کمی جنم نشون بدید و قاطع باشید حساب کار دستشون میاد
صالح۲۵۶۸۸۸۱۱۸:۵۶:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
ببخشید با چه ابزاری این کار را میکردی؟با چه سلاحی؟
اسد اله۲۵۶۹۲۱۶۲۳:۳۲:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خدا رحم کرده که شما رئیس جمهور نشدید . وگرنه جنگ جهانی سوم رو راه می انداختی .
ایرانی۲۵۶۸۳۸۴۱۴:۰۹:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما جای دنیای واقعی و مجازی را با هم اشتباه نگرقته اید ؟
ناشناس۲۵۶۸۴۵۵۱۴:۴۲:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
فقط سه سطر اول این مطلب حقیقته
ناشناس۲۵۶۸۵۳۷۱۵:۲۶:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
بهتره دولت رییسی گناه را گردن روحانی نندازه و بجای این توجیهات بیاد توضیح بده که چرا ظرف 11 ماه قیمت اجناس 10 برابر شده!!!!
ناشناس۲۵۶۸۸۵۸۱۸:۴۶:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
اگه می‌گفتی در عرض ۱۱ ماه ۱۱ برابر شده قافیه قشنگ‌تر بود!!
ناشناس۲۵۶۸۹۴۴۱۹:۳۳:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۱۱
روحانی چرا قیمت اجناس را در مدت 8 سال بیش از 100 برابر گران کرد ؟!
محسن۲۵۶۹۴۱۷۰۷:۰۷:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۱۲
چون دولت رئیسی مشغول رفع گندکاریهای دولت قبله تازه خدا رو شکر قحطی نداریم که اگه روحانی بود دچار قحطی هم میشدیم در ضمن افزایش قیمت ها جهانیه همه جای دنیا هست تازه اونجا افزایش قیمت سوخت هم دارن دوست عزیز نمی خوای بیدار بشی
ناشناس۲۵۶۸۵۶۰۱۵:۳۵:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
خوب معلومه روسیه تو باتلاق اوکراین گیر کرده و به هرکشوری حتی طالبان نیاز داره
ناشناس۲۵۶۸۸۵۰۱۸:۴۰:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
الان اینکه قیمت بنزین توی آمریکا و اروپا رکورد تاریخی خودش رو رد کرده و تورم به بیشترین حد رسیده یعنی روسیه توی باتلاق گیر کرده!؟ چه جالب!! ببین آمریکا توی چه باتلاقی گیر کرده که دست به دامن ونزوئلا برای خرید نفت شده!!!
حسن۲۵۶۸۶۲۳۱۶:۰۵:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کسانی که این وضعیت را بوجود آورده اند الان در بهترین نقاط بالای شهر تهران سرگرم خندیدن به ریش دولت جدید هستند. روحانی اگر محاکمه شود بسیاری از رمز رازهای نهفته آشکار می‌گردد . قطعا برای به این روز افتادن مملکت نقشه هوایی کشیده اند
ناشناس۲۵۶۸۸۲۸۱۸:۲۲:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کسی باید محاکمه بشه عامل تحریم هاست
علی۲۵۶۸۶۸۳۱۶:۴۱:۴۷ ۱۴۰۱/۴/۱۱
چند خبر خوب ۱= رفع فقر وبیکاری جوانان ۲=ارزان شدن اجاره خانه نسبت به سال گذشته ۳=بهتر شدن وًَضع معیشتی مردم ۴=ارزان شدن کالای اساسی مثل برنج گوشت مرغ ۵=ارزان شدن ماشین ۶= دیگه دارید پررو می شید !!!!
خدایا شکرت۲۵۶۸۷۰۲۱۶:۵۲:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۱۱
نظرات دوستان جالب بود و طرفداری این دوستمون هم قابل تأمل ،اما یه نکته وجود داره که ممکنه خیلی دوستان توجهی بهش نکنن،اونم اینکه چرا هی دولت قبلی و دولت فعلی میکنید؟؟همون آقای روحانی که هی دارید ازش انتقاد میکنید دستپخت همین سیستمه،رییسی هم همینجور،پس الکی با هم دعوا نکنید
ناشناس۲۵۶۸۷۱۳۱۷:۰۵:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
فقط دعا میکنم که خداوند به این دولت محترم کمک کند که تلاششان به نتیجه برسد و مردم را از این گرفتاری نجات دهد.چون نیتشان خیر است البته مبارزه با فساد سازمان یافته و بزرگ توسط قوه محترم قضائیه بال دوم هواپیمای اقتصاد کشور است
چمندر۲۵۶۸۷۹۴۱۸:۰۰:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۱
با برجام یا بی برجام هوشیار باشید سرزمین مان پابرجا بماند .
امیر۲۵۶۸۸۰۵۱۸:۰۸:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱۱
واقعیت جامعه تو سفره های مردم مشخصه .دولت ها هم که شما میگفتید تدارکات چی هستند حالا چی شده همه کاره شدن .
مهدی۲۵۶۸۹۴۸۱۹:۳۵:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱۱
کشورهای اروپایی همه با گرفتن مالیات درست،اداره میشن. ولی تو کشور ما مالیات فقط از کارگر و کارمند گرفته میشه. شما فکر کن حقوقت زیر خط فقر باشه و ازت مالیات بگیرن. این فقط توی کشور ما اجرا میشه
F.A۲۵۶۸۹۶۷۱۹:۵۲:۱۹ ۱۴۰۱/۴/۱۱
شما تورم و گرانی را مهار کنید بقیه اش پیش کش.
ناشناس۲۵۶۹۰۵۰۲۱:۰۲:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۱
گیرم که صادرات به هزار درصد برسد وقتی هشتمان گرو نهمان است چه فایده
مسعود۲۵۶۹۲۸۳۰۰:۴۶:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۱۲
احسنت. تحلیل بسیار زیبا و به حق. انشالله خائنین به وطن و دشمنان در هر عرصه ای لال و ناتوان گردند.
ناشناس۲۵۶۹۳۲۴۰۱:۵۱:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۱۲
خداوکیلی مرردم رو چی فرض کردیداین رشد اقتصادی که میگید یعنی چی؟ چیزی که در زنددزندگی مردم تاثیرمثبت داشته باشه ، قدرت خریدمردم بیشتر بشه ماکه ندیدیم هیچ بدترهم شده.
محمد مهاجر۲۵۶۹۳۹۳۰۶:۳۲:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
از دولت خواهش می کنیم اوضاع اقتصاد مردم و به سال قبل برگردونه همین دیگه هیچ کاری نکنه بهتره مردم چیزی رو قبول می کنند که می بینند
عباسعلی۲۵۶۹۵۶۸۱۰:۰۱:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
البته در دوره روحانی مجلس وغیره کارشکنی کردند ولی الان دولت و مجلس وغیره همسو هستند ببینیم و تعریف کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. درباره توبه تتلو

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. چرا این همه بد اخلاقی؟

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  6. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  7. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  8. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  9. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  10. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  11. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  12. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  15. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  19. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  20. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  21. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  22. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  23. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  24. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  25. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

آخرین عناوین