آقای دایی؛ گران حساب نکردید؟!

حسین علی زاده،   4010408046 ۱۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای دایی؛ گران حساب نکردید؟!

آقای علی دایی ستاره محبوب فوتبالمان در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت های نجومی در فوتبال پاسخ هایی داده است که از جهات مختلف قابل بررسی است.

آقای دایی به افزایش قیمت دلار اشاره کرده و اینکه دلار در ۳ سال پیش ۴۲۰۰ تومان بود و حال ۳۰ هزار تومان است. بنابراین عددهای میلیاردی مورد اشاره منتقدان دیگر میلیون است نه میلیارد. دیگر اینکه کسانی که باعث خوشحالی مردم می شوند حق شان است که این رقم ها را دریافت کنند به علاوه اینکه این پرداخت ها در مدت کوتاهی است و فوتبالیست های لیگ برتر اگر مصدومیتی نداشته باشند حداکثر ۱۰ سال از این حقوق ها برخوردارند که باید از همین منبع به فکر آینده و بازنشستگی شان هم  باشند. آقای دایی در تایید سخنان خود به عنوان مثال این را هم گفته است که همین بازیکنان برای خرید یک خانه ۱۰۰ متری در منطقه یک تهران باید ۳۵ میلیارد تومان بپردازد.

متاسفانه هیچ کدام از این دلایل در یک بررسی منصفانه قابل دفاع نیستند. البته به عنوان مقدمه باید گفت نقد این پرداخت های نجومی باید متوجه پرداخت کنندگان باشد نه فوتبالیست های گیرنده این دستمزدها. 

اما درباره دفاعیه آقای دایی باید گفت وضعیت دلار یا اساسا وضعیت اقتصادی کشور فقط فوتبالیست ها را متاثر نمی کند بلکه همه اقشار جامعه در همین اوضاع زندگی می کنند اما تقریبا هیچکدام از این اقشار دریافتی هایی اینچنین از بودجه عمومی کشور ندارند. بارها گفته شده که باشگاهای فوتبال کشور مستقیم و غیر مستقیم از دولت تغذیه می شوند ، اگر این باشگاه ها کاملا خصوصی بودند شاید می شد گفت هر قدر که می خواهند دست و دلبازی کنند و فقط مالیاتشان را بدهند. اما همه می دانیم که چنین نیست. حتی این استدلال که چنین پرداختی هایی در بخش های دیگر دولتی (حکومتی) نیز وجود دارد طبیعتا نافی نقد وارده به پرداخت ها در فوتبال نیست . هر جا که چنین ولخرجی از جیب مردم  و بودجه عمومی به نفع اقلیتی از جامعه صورت می گیرد باید سریعا وارد عمل شد.

آقای دایی گفته است فوتبالیست ها مردم را خوشحال می کنند. به یاد بیاوریم زمانی را که در فوتبال ایران از این بریز و بپاش ها خبری نبود اما موفقیت های فوتبال نیز ادامه داشت و ذره ای هم از خوشحالی هواداران این ورزش کم نمی شد! از آقای دایی که از فضایل اخلاقی زیادی هم در زندگی شخصی خود برخوردار است می پرسیم آیا فقط فوتبالیست ها هستند که کارشان باعث خوشحالی و رضایت مردم است؟! سایر مشاغل بسیار مهم و حساس دیگری نیز در جامعه وجود دارند که تعطیلی ولو کوتاه مدت کار آنان صدمات گاه جبران ناپذیری به زیست یک جامعه می زند اما نه تنها دریافتی آنچنانی ندارند بلکه متاسفانه گاه از حداقل های دریافتی نیز محروم اند. دفاع آقای دایی در این زمینه مبتنی بر برخی مشهورات نادرست درباره قشربندی اجتماعی است که مشاغل مهم را صرفا در برخی حوزه‌های خاص تعریف می کند.

پرداخت های نجومی به فوتبالیست های لیگ برتری و از آن مهمتر ستاره های مشهور، برخلاف نگرانی آقای دایی یقینا به اندازه ای هست که نه تنها برای امروز بلکه برای فردایشان هم کفایت کند. به یاد داشته باشیم که رفاه، یک مفهوم نسبی است و یقینا با این اعداد فوتبالیست های یاد شده نه فقط خودشان بلکه دو نسل آینده خودشان را نیز  بیمه می کنند. فرصت کوتاه درآمد زایی که آقای دایی در استدلال خود  به نفع این فوتبالیست ها به آن شاره می کند از قضا اگر آن طرف ماجرا را هم ببینیم امتیاز مهمتر دیگری است که به آنان داده شده است.  آن طرف ماجرا این است که ورزشکاران یاد شده در مدت کوتاهی درآمدی از بودجه عمومی کشور دارند که یک کارمند با حقوق متعارف در طول عمر خود نیز آن را دریافت نمی کند! 

اما عجیب ترین بخش از اظهارات ورزشکار محبوب ما آقای علی دایی این است که فوتبالیست هایی که دستمزدهای نجومی دارند فقط برای خرید خانه در منطقه یک تهران باید ۳۵ میلیارد تومان بپردازند!  مطمئنا آقای دایی اعتقاد ندارد که دستمزد پرداختی به فوتبالیستها را باید با قیمت آپارتمانی که آنان مایلند خریداری کنند، سنجید و پرداخت کرد! بسیاری از ستارگان فوتبال این کشور به گفته خودشان از مناطق کم برخوردارتر و بلکه محروم به این جایگاه رسیده اند و به علاوه مجموعه مدیریت فوتبال کشور در دهه ۶۰ و ۷۰ را نیز همه به یاد دارند. آیا در آن زمان‌ها که فوتبال ما موفقیت های ملی و آسیایی نیز کم نداشت مسوولان فوتبال و ستارگان هنوز بی همتای آن این طور چرتکه می انداختند و گران حساب می کردند؟! 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۶۴۷۳۶۱۲:۴۳:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۸
اصلا هم محبوب همه نیست ...
ناشناس۲۵۶۴۸۰۸۱۳:۲۲:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۸
علی دایی افتخار ایران است. با همت و تلاش خودش را بالا کشیده است. اگر کراوات می زند و باب طبع عده ای نیست، از نظر مردم چهره ای محبوب است.
ناشناس۲۵۶۴۸۶۵۱۴:۱۴:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۸
کاپیتان علی دایی افتخار فوتبال ایران و اسیاست.
ناشناس۲۵۶۴۸۹۹۱۴:۳۴:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۸
عباس بوعذار چی شد
مخلص مردم ایران۲۵۶۵۲۵۷۱۸:۳۴:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۸
از اسطوره فوتبال ایران که خود از جامعه وقشر ضعیف بوده اند بعیده وباید بداند این پول از کجا وچه منبعی پرداخت میشود وجهت یادآوری اگر بعضی از بازیها باعث خوشهالی مردم میشود ۹۰ درصد بازیها باعث نگرانی افسوس وناراحتی میشود این راهم نسبت به پرداخت حقوق نجومی لحاظ کنید
ناشناس۲۵۶۶۴۶۷۲۱:۰۶:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۹
ظاهرا اینقدر همه رو بدبخت دیدید که کروات رو نشانه سنجش قراردادید ، عزیز هرکسی نوع لباس پوشیدن رو خودش انتخاب میکنه اظهار نظر چه ارتباطی به کروات داره آخه بزنه نزنه واقعا چه اهمیتی داره یعنی هرکس اومد پیش شما چشم بسته اعتماد میکنید و هر کس نزد ندیده منفور
ناشناس۲۵۶۴۸۱۴۱۳:۲۵:۴۶ ۱۴۰۱/۴/۸
دهها ورزشکار حرفه ای تا کنون از ایران مهاجرت کرده اند. زیرا حداقل امکانات و شرایط برای آنها فراهم نبوده است.
ناشناس۲۵۶۵۳۲۵۱۹:۳۳:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۸
بعد کیمیا علیزاده که اینجا واسه برنز پاداش طلا گرفت الان چه کار کرده . روح تختی شاد که داروندارشو واسه ملت حراج کرد البته الانم امثال حسن یزدانی هستن
ناشناس۲۵۶۵۵۲۶۲۳:۴۸:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۸
اون ها مال فوتبال نبودن
ناشناس۲۵۶۴۸۲۷۱۳:۳۰:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۸
چرا استقلال قرارداد وریا غفوری را تجدید نکرد؟!!!!!!!!
راه۲۵۶۴۸۵۲۱۳:۵۰:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۸
فوتبال فاسدترین سرگرمی و غیر ورزشی‌ترین قمار است _____
مهران۲۵۶۴۸۵۷۱۴:۰۱:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۸
چون بازی بلد نیست و حتی مجیدی هم به زور بهش بازی میداد تعداد بازی های فصل گذشته وریا رو ببینی متوجه میشی
ناشناس۲۵۶۵۵۹۹۰۱:۴۷:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۹
مصدوم بود
استقلالی۲۵۶۵۵۶۷۰۰:۵۲:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۹
فصل قبل نابود بود وریا ۵فصل کاپیتان وفیکس بود چه گلی به سرتیم زد این فصل هم که قهرمان شدیم نیمکت نشین بود
ناشناس۲۵۶۴۸۵۵۱۳:۵۱:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۸
خیلی هم محبوب هستند و حالاحالاها کسی به گرد افتخاراتش هم نخواهد رسید
ناشناس۲۵۶۴۸۶۶۱۴:۱۵:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۸
محبوب با افتخار و قهرمانی فرق دارد
م.محسنی۲۵۶۴۹۱۳۱۴:۴۰:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۸
نظر همه محترم هست ولی نگارنده این متن نمیداند که چه کسی را نقد میکند ! علی دائی در کنار مردم همیشه بوده و هست . نگارنده این متن چرا در خصوص صحبتهای جناب دائی که گفتند من در کنار مردم بمانم بهتر است از وزیر شدن.
ناشناس۲۵۶۵۰۰۳۱۵:۵۳:۰۹ ۱۴۰۱/۴/۸
خیلی محبوب و دوست داشتنی است
ناشناس۲۵۶۵۱۶۰۱۷:۱۵:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۸
واقعا مرد بزرگی هست
ناشناس۲۵۶۵۰۰۷۱۵:۵۳:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۸
دایی مردبزرگ‌جامعه‌ست
ناشناس۲۵۶۵۱۰۸۱۶:۴۰:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۸
ببینید ما ایرانی ها احساسات بالا وغیرقابل دفاعی داریم چرا چون بی دلیل یکی را که شایسته ان همه تعریف وتمجید نیست را بهش بها میدهیم وکافی ست ده نفر اول تعریف کنند همه شروع به تعریف وبه اوج میکشیم بدون اینکه بدانیم با انکه مستحق هست یا نه کسی هست که تشابه اسمی دارد حالا دلیل حرفم اینکه کافی مثلا درفوتبال اسطوره بوده میخواهیم مربی ش کنیم که اصلا استحقاق مربیگری راندارد حالا بیا ببین ان اسطوره بودنش هم میرود زیر سوال وده چیز دیگر وخدا نکند بخواهند باهاش سیاسی رفتار کنند بله سالیان سال اهل دوپینگ کردن بوده ونمیبینید چهره اش تابلو وداره از معتاد جماعت دفاع میکنه ودیگه باید دفن کرد یک عمر سعی وتلاش شب وروز زحمت ها وشب نخوابی ها واینکه درجهان نمونه وتا بحال نداشته وشاید هم مادری نزاید چون ایشانرا وحال بیا ودرستش کن وچشم بسته بشما میگویم که ناراحتی های روحی روانی وخستگی مفرط ودر ورزش کنار گذاشتن ها واقعا بی ارزش میکند انسانرا درنزد خود انسان وبنده حقیر انتظارم ازاین عزیز اینکه راحت زندگی کن بیشتر ازانکه تلاش به کار درگیر کارکنی خودرا درجاهای خوب با انکه دوست میداری وراحت هستی باش وهرچقدر که مشغول چرتگه باشی بیش ازانچه که باید بخوری وبخورانی نیازنیست وداری چون امسال شما درسته 10 سال مفید در صحنه هستید درواقع 40 سال بیش ازاز یک انسان که 30 سال بازنشسته میشود خسته وخستگی های مفرط دارید پس تا توانی زندگی با دوست داشتن نه به تظاهر وهرجا رفتی چون میشناسند خودت باش وخودت باش وخانواده. وانان که دوستت دارند ودوست داری باشی باش
ناشناس۲۵۶۵۱۷۳۱۷:۲۰:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۸
هست
ناشناس۲۵۶۵۲۲۰۱۸:۰۴:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۸
اصولا اگر ما می‌خواهیم در سطح بین‌المللی حرفه ای دنیا بازی کنیم باید حقوق‌ها و همه چیزمان بین‌المللی باشد.
رضا۲۵۶۵۲۹۰۱۸:۵۷:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۸
علی آقا پروین یادت بخیر اززمین خاکی هایت وگلهایت ومردانگی ات الان باید قدرپروین ها وحجازی ها رامتوجه شد حجازی روحت شاد مرد اهنین دروازه ایران باهمه احترام برای دوستان ونظراتشون علاقه شخصی ام به علی کریمی علی دایی و...اماازحرفهای آقای دایی متوجه شدم که اختلاف طبقاتی درجامعه ورزشی رسوخ کرده مگر یک فوتبالیست چقدر پول نیازداره که ی کارگرمعمولی نیازنداره همه ماانسانها نیاز به یک شرایط اولیه داریم راحت 35میلیارد میگوید همه مردم باید امکانات داشته باشند آقای دایی اینجا مردم پول ی چلوکباب ندارن 6ماه گوشت نمیخورند جناب دایی ولی آخرسرهمه در یک قبر یک ونیم متری میخوابیم لطفا فکرکل مردم باش حرفاتون عجیب بود .
ناشناس۲۵۶۶۳۹۷۱۹:۱۵:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۹
حتی محبوب خانواده اش نیست واقعا گل گفتی
ناشناس۲۵۶۴۷۴۱۱۲:۴۵:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۸
یک فوتبالیست حداقل می دود و عرق می ریزد. نظرتان در مورد آقا زاده ها یا رانتخوارهایی که بدون زحمت بیت المال را به یغما می برند، چیست؟
ناشناس۲۵۶۴۸۱۲۱۳:۲۴:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۸
چون آقازاده‌ها اختلاس می‌کنن پس کار فوتبالیستها اشکال نداره!!
ناشناس۲۵۶۴۸۴۷۱۳:۴۶:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۸
بله. چون کسی کاری با هاشون نداره.
ناشناس۲۵۶۴۸۲۰۱۳:۲۸:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۸
طرف با ماشین زده بود دو نفر رو کشته بود، بهش گفتن چرا اینکار رو کردی؟ گفت داعش روزی ۲۰۰نفر رو با اسلحه می‌کشه حالا اومدین به من گیر دادین!؟ چقدر استدلالش شبیه شماست!!!!!!
ناشناس۲۵۶۴۸۴۸۱۳:۴۸:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۸
امثال ساشا سبحانی بیشتر رو مخ هستند، یا فوتبالیست ها؟؟؟؟
ناشناس۲۵۶۴۹۶۹۱۵:۳۲:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۸
اگه جوابم رو با دقت می‌خوندی دوباره سوال نمی‌پرسیدی!!
ناشناس۲۵۶۴۹۷۷۱۵:۳۷:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۸
ساشا یه نفره، فوتبالیست‌ها تو هر تیم 25 نفر
فربد۲۵۶۴۹۵۴۱۵:۱۶:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۸
فوتبالیست ها پولی رو نمیدزدند زحمت میکشن مردم دوستشون دارن پول در میارن هر چند دستمزدشون جلوی بخور بخورهای خودی ها اصلا به حساب نمیاد
ناشناس۲۵۶۴۸۴۰۱۳:۳۷:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۸
اگه گزارش الف در مورد آقازاده ها بود ایشون میگفتند: فوتبالیست‌ها رو هم اضافه کنید الکی ۴۰ میلیارد میگیرند
ناشناس۲۵۶۴۸۵۸۱۴:۰۱:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۸
ژنهای خوب جایگاه والایی دارند!
ناشناس۲۵۶۴۷۴۶۱۲:۴۷:۰۷ ۱۴۰۱/۴/۸
اگر رسانه نداشتند این فوتبالی ها الان درآمدشان مانند خیلی از ورزشکاران دیگری می بود یا هم سطح مردم عادی مشکل از رسانه ها هست که زیاد اینها را تبلیغ می کنند
ناشناس۲۵۶۴۷۵۸۱۲:۵۳:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۸
حق با دایی است. ورزشکاران حرفه ای در تمام کشورهای دنیا از لحاظ مالی تامین هستند.
ناشناس۲۵۶۴۷۹۴۱۳:۱۰:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۸
وقتی یک ماشین زپرتی چینی شده 1 میلیارد، وقتی خانه در پائین ترین نقط شهر شده متری 40 میلیون، حق با دایی است.
ناشناس۲۵۶۴۷۹۶۱۳:۱۳:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۸
یک تعویض روغن و فیلتر روغن و فیلتر هوا برای پژو 206 انجام دادم، شد نیم میلیون تومن! پول بی ارزش شده است.
ناشناس۲۵۶۴۷۹۹۱۳:۱۴:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۸
ورزشکاران حرفه ای در همه جای دنیا از پول دولت تامین می شوند؟! الکی حرف می زنی که یه چیزی گفته باشی دیگه !
ناشناس۲۵۶۴۸۰۳۱۳:۲۰:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۸
تقصیر دولت است که همه امور را در دست گرفته.
ناشناس۲۵۶۴۸۱۳۱۳:۲۴:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۸
بله؟ امارات، عربستان، آذربایجان....... چرا باید یک ورزشکار مدال آور المپیکی در کشور بیکار بوده و روی به دست فروشی آورد؟؟؟
ناشناس۲۵۶۴۸۳۴۱۳:۳۳:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۸
استقلال و پرسپولیس خصوصی سازی شده اند.
ناشناس۲۵۶۴۹۳۹۱۵:۰۲:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۸
فوتبالی ها سالهاست می زنم تو سرشون که فوتبال خصوصی بشه اما ایندولته که رهاشون نمی کنه. نکته دوم اینکه ممکنه فوتبالیست ها مثل پادوانی دچار مصدومیت طولانی بشن و برای همیشه خانه نشین یا فلج بشن ، پس ناچارند پول زیاد بگیرند البته باید مبلغ های فعلی مقداری کمتر بشه
ایوب۲۵۶۶۴۱۵۱۹:۴۳:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۹
یه کارگرم ممکنه سرکار ازارتفاع بیفته وبمیره ویا ناقص بشه! خیلی بیشتر ازفوتبالیست هم زحمت میکشه! سرمای زمستون وگرمای تابستون از صبح تاشب باید مثل.... کار کنه!!! اما چرا کمترین دستمزدو میگیره؟! اما فوتبالیست واسه خودش ورزش میکنه ودستمزد میلیاردی میگیره! اونم بدون هیییچ افتخاری... کشتی گیرا که خیلی بیشتر زحمت میکشن وخییییلی بیشتر افتخار کسب کردن! الان من خودم پارسال برج چهار از ارتفاع افتادم وجمجمم خرد شده. یه قسمت از استخون جمجممم ازبین رفته وتوعمل دوقراره پلاتین بذارن. چشم راست اومده پایین. هردوگونه شکسته. سینوسهام ازبین رفته. فک بالا شدیدا شکستکه وجابجا شده. بینی شکسته. کاسه چشم شکسته. پشت جمجمم شکته. بویایی ازدست دادم. یکی از رگهای خونی مغزم ازبین رفته. دندونم شکسته وپزشک قانونی یک ساله داره منو اذیت میکنه. دکتر خودشون میگه اعصاب بویایی ازبین رفتن و.... منتها مسئولین پزشک قانونی ازپرونده کم میکنن ومیگن بازم باید بررسی بشه!!!!! یک ساله بیکارم و6تا عمل دیگه دارم که سه سال طول میکشه! منتها دکترا میگن وضعیت سرت ناجوره وفعلا نمیشه عمل کرد... اگه به زحمته که کارگر بدبخت بیشتر از هرکسی زحمت میکشه ویا خیلی شغلهای دیگه که واقعا کارشون سخته.،
ناشناس۲۵۶۵۱۲۶۱۶:۵۲:۴۶ ۱۴۰۱/۴/۸
شما از فوتبال چی میدونی؟همه جای دنیا باشگاههای دنیا از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات و فروش لباس به هوادار و بلیط پول در میارن نه از دولت و به همین دلیل بازیکن هست که صد میلیون دلار قیمت سکه یعنی سه هزار میلیارد تومان...ولی تو ایران دولت دست از سر باشگاهها برنمیداره چون می‌ترسه...به همین دلیل دو باشگاه معروف ایران از آسیا حذف شدند.امسال ده درصد سهام همین دوباشگاه تو بورس به هر باشگاه حدود چهارصد میلیارد تومان سرمایه تزریق کرد‌وحالا هوادار دوست داره از پول خودش میلیاردی هزینه کنند و بازیکن خوب بخرند اگه بزارن....
ناشناس۲۵۶۴۷۶۷۱۲:۵۶:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۸
نمیشه منطقه ۲ یا ۳ خونه بخرن!؟
ناشناس۲۵۶۴۷۷۱۱۲:۵۷:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۸
آدم میمونه تو کارهای خدا...به کجاها میرسند از پول و در واقع سفره مردم که کم میشه و به آنها داده میشه
ناشناس۲۵۶۴۷۷۲۱۲:۵۷:۵۶ ۱۴۰۱/۴/۸
بنده با مدرک دکترا در سال 1387 حقوقی حدود 1.5 میلیون تومان در ماه داشتم. دلار در آن ایام 900 تومان بود. یعنی حقوقم در حدود 1700 دلار در ماه بود. اکنون بعد از گذشت 14 سال و این همه تورم و گرانی حقوقم 18 میلیون تومان در ماه است که با دلار 31 هزار تومان می شود 560 دلار!!!!!
ناشناس۲۵۶۴۹۸۳۱۵:۴۲:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۸
من هم دقیقا همینطور
ناشناس۲۵۶۵۱۱۲۱۶:۴۲:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۸
پس ما فرهنگیا چی بگیم که با حقوق ۸ الی ۹ملیون‌ودریافتی ۵ملیون‌!!! راستی واقعا چه طور زندگی می کنیم ؟!!
ناشناس۲۵۶۵۰۳۴۱۶:۰۸:۴۶ ۱۴۰۱/۴/۸
حالا جالبه ماها رو در دهک ده قرار دادن یعنی مرفه ترین و ثروتمند ترین دهک جامعه. آقای میرکاظمی هم با کلک جلوی افزایش حقوق اعضای هیات علمی را گرفته.
ناشناس۲۵۶۵۳۳۲۱۹:۳۹:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۸
ایشون درآمد سال 87 که سرکوب شده بود را محاسبه کرده!!
ناشناس۲۵۶۵۲۵۰۱۸:۲۷:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۸
اينكه همه جي به دلار حساب ميكنيد....عجيبه. خب برو بنزين و نان و دارو و اب و برق و كاز رو هم دلاري حساب كن ببين جقدر ميخوري
ناشناس۲۵۶۴۷۷۳۱۲:۵۸:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۸
عدم توزیع صحیح ثروت در کشور عده ای را زیادی مست کرده
ناشناس۲۵۶۴۷۷۷۱۲:۵۹:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۸
دایی...از وقتی مربی شده هیچ وقت نتوانتسته نتیجه خوبی بگیرد ...
ناشناس۲۵۶۴۸۲۸۱۳:۳۱:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۸
دوبار قهرمان جام حذفی و یکبار قهرمان لیگ برتر شده
ناشناس۲۵۶۵۱۳۳۱۶:۵۷:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۸
تمام فهم و درکت از فوتبال همین است؟
علی۲۵۶۴۷۸۵۱۳:۰۳:۴۰ ۱۴۰۱/۴/۸
در اینجا مشکل اصلی چیز دیگری است ، اگر باشگاه ها خصوصی باشند و کانال های پخش کننده مسابقات خصوصی ، حساب کتاب بازیکنان و باشگاه ها بر اساس در امد و اسپانسر ها است و نه پولی از جیب ملت می رود نه بازیکنان ناراضی می شوند ، مشکل مانند خیلی جاهای دیگر انحصار است.
ناشناس۲۵۶۴۷۸۷۱۳:۰۵:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۸
قیمت بازیکن فوتبال دیگه قیمت مرغ نیستش که بشه روش قیمت تعزیراتی بزارن چون مردم همه مجبور به استفاده ازش هستن چه اشکال داره یه بازیکن میگه من 20 میلیارد میگیرم تو تیم شما بازی میکنم دوحالت داره 1. یا بودجه تیم و ارزش بازیکن 20 میلیارد هست که خوب بهش بدن 2. یا بودجه تیم و ارزش بازیکن 20 میلیارد نیست خوب اون بازیکن رو نگیرن
ناشناس۲۵۶۴۹۴۵۱۵:۰۹:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۸
خوب دوست عزیز، معلومه! باشگاه ها که درآمد آنچنانی ندارند. این پول را از جیب ملت می دهند. بعد بعضی ها فکر می کنند حاصل عرقیه که توی زمین می ریزند.
ناشناس۲۵۶۵۲۷۳۱۸:۴۲:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۸
عزیز مشکل از بازیکن نیستش مشکل از مدیر باشگاه هستش که پول زیادتر از گیفیت یا بودجه خودشون میدن واگرنه وضیفه بازیکن عرق ریختن و دنبال توپ دویدن هستش یکی الان بیاد بگه حقوقت دوبرابر بشه من هیچ وقت نمیگم نه این شده حکایت فوتبالیستهای ما شغل اونها اینه فوتبال بازی کنن خوب هرجا پول بیشتر بدن میرن بازی میکنن هیچ ایرادی بهشون نیست همه دنبال پول هستیم دیگه ولی مشکل از مدیر ها هستش
ناشناس۲۵۶۴۷۹۰۱۳:۰۵:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۸
آقای دایی حرف بدی نزده توزیع فقر افتخار نیست تا زمانی که درآمد غیر قانونی نیست هر چه بیشتر بهتر اگر مشکلی هست حقوقدانها بررسی کنند تا قانون تغییر کند و فوتبالیستها هم درآمد نجومی در ایران نداشته باشند و انشالله با مهاجرت به کشورهای عرب خلیج فارس عاقبت بخیر شوند.
ناشناس۲۵۶۴۸۰۴۱۳:۲۱:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۸
انشاءالله شما هم عاقبت به خیر بشی، با این طرز فکرت، هرچند امیدی ندارم!!
ناشناس۲۵۶۴۸۶۷۱۴:۱۵:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۸
دقیقا کجای طرز فکرش ایراد داره؟ اینکه میگه قانونی عمل کنید؟ یا منکر مهاجرت نخبگان و مفاخر کشورید؟ خبرنگار تلویزیون خودمون تو یه کشور دیگه مرتب گزارش میکرده که فلان کشور اروپایی اوضاعش بده و غرب آشغاله بازنشست که شده تو همون کشور مونده و حاضر نشده برگرده ایران اونوقت به دایی گیر میدیدم که تو همین کشور زندگی میکنه و پولش رو خرج میکنه اینم فراری بدید
ناشناس۲۵۶۴۹۶۶۱۵:۳۰:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۸
اشکال حرفش اینه که می‌گه اگه برای کاری منع قانونی وجود نداشت پس اون کار اشکال نداره!!!! حقوق‌های نجومی هم کاملا براساس قانون پرداخت می‌شد چرا به اونا اعتراض داشتین!؟ دلالان عزیز میوه که قیمت میوه رو چند برابر می‌کنن و یک ریال مالیات نمی‌دهند هم هیچ کار غیر قانونی نمی‌کنن، چرا به اونا اعتراض دارین!؟ آقای دایی که این حرف رو زده خودش یه تیم تاسیس کنه هر چقدر دوست داشت از جیب مبارک به بازیکنانش پرداخت کنه!
مرتضی۲۵۶۵۰۸۶۱۶:۳۲:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۸
دقیقا
ناشناس۲۵۶۵۰۱۱۱۵:۵۶:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۸
علی دایی عشق
مهران۲۵۶۴۷۹۳۱۳:۰۷:۵۶ ۱۴۰۱/۴/۸
هر وقت خصوصی شدن اون موقع هر چقدر دوست داشتید پول بدین اما نه از بیت المال جالب اینکه باشگاه های خصوصی ایران همشون مشکل مالی سنگین دارند چون کلا فوتبال ایران ارزش هزینه کردن ندارد و اگر پول دولت نباشد که از جیب مردم داره داده میشه تمام این باشگاه ها تعطیل خواهند شد حالا جالب تر اینکه یه بازیکنی واقعا بازی خوبی داره مثل وحید امیری و ... یه پولی میگیره الان بازیکن های دسته چندم هم تو تیم های پرسپولیس و استقلال و سپاهان میرن رقم های هنگفت میگیرن
ناشناس۲۵۶۴۷۹۵۱۳:۱۰:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۸
آیا حقوق دیگر مردم کشور هم به این اندازه رشده داشته است . اگر یک کارمند که مثلا 10 میلیون حقوق میگیرد چند سال باید کار کند تا اندازه یکسال یک فوتبالیت که 20 میلیارد تومان درآمد داشته باشد. اگر تمام عمرش هم کار کند و چیزی هم نخورد تازه میشود 10 میلیارد تومان ؟ آیا عدالت اینطور حکم میکند که از بودجه بیت المال یکی آن برد و یکی این؟ حالا بقیه خانواده هایی که کمتر از 10 میلیون درامد دارند بماند؟
ناشناس۲۵۶۴۸۱۰۱۳:۲۴:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۸
پس ورزشهای دیگر، چرا نجومی نمیگرند؟
جواد۲۵۶۴۹۰۸۱۴:۳۸:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۸
چون فوتبال پولساز است و تجارتی موفق پرطرفدارترین و پربیننده ترین ورزش حرفه ای جهان
ساختمان۲۵۶۴۸۱۶۱۳:۲۶:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۸
ورزشکاران حرفه ای حقوق های کلان می گیرند اما مالیات کلان هم می دهند. ما با حقوق بالای شما مشکل نداریم با فرار مالیاتی شما مشکل داریم. از آن گذشته چرا با وجود دستمزدهای نجومی هیچ گاه فوتبال ما دستاورد قابل توجهی به جز صعود به جام جهانی نداشته است؟ حتی فوتبالیت های خارج نشین هم دستاوردی جز نشستن در نیمکت ذخیره تیم های مطرح و بازی در دقیقه 90 نداشته اند.
ناشناس۲۵۶۴۸۲۲۱۳:۲۹:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۸
مشکل فقیر شدن کلیت جامعه است که همه را به جان هم انداخته. اقتصاد کشور در حال کوچک شدن است. و همه متضرر می شوند
ناشناس۲۵۶۴۸۲۹۱۳:۳۲:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۸
اگر باشگاه ها خصوصی شوند دیگر مشکلی وجود ندارد. هر چقدر گرفتند نوش جان شان. مشکل این جاست که از بودجه عمومی و بیت المال این پول ها خرج می شود و ملت راضی نیستند که از کیسه آن ها به جیب بازیکن ها ریخته شود
ناشناس۲۵۶۴۸۳۵۱۳:۳۴:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۸
دایی در این مملکت مسوولیتی ندارد زیاد میگیرد یا کم میگیرد مسوولان باید پاسخگو باشند. قیمت دلار هم که در واقع نشان دهنده ارزش پول ملی است حاصل عملکرد ذایی و بقیه مردم نیست مسوولان باید پاسخگو باشند. دایی هم مثل بقیه مردم از مشکلات صحبت کرده پاسخ او هم باید بطور شفاف توسط مسوولان داده شود. جنگ دارا و ندار راه نیاندازید که به نفع هیچکس نیست. تنها حاصلش فرار سرمایه ها و بیکاری مردم است.
امیراسد۲۵۶۴۸۴۶۱۳:۴۲:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۸
نکته جالب در صحبتهای آقای دایی عزیز؛ نرخ تعیین کردن وسط دعواست. به این معنی که اولا ایشان فوتبالیستها را مستحق و لایق داشتن یک آپارتمانِ حداقل ۱۰۰ متری در منطقه "یک" تهران می دانند و ثانیا، آپارتمان را در منطقه یک تهران، متری ۳۵۰ میلیون تومان حساب می کنند!
ناشناس۲۵۶۵۳۳۴۱۹:۴۰:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۸
چون درآمدش بالا هست همه چیز را لوکس می بیند
صمصام۲۵۶۴۸۷۲۱۴:۲۲:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۸
آیا در آن زمان‌ها که فوتبال ما موفقیت های ملی و آسیایی نیز کم نداشت مسوولان فوتبال و ستارگان هنوز بی همتای آن این طور چرتکه می انداختند و گران حساب می کردند؟ نخیر جناب علیزاده ...کاملا مشخص است که اینطور مانند آقای دایی چرتکه نمی انداختند برادر عزیز آقای دایی بر اساس حال و روز اقتصاد کشور حساب کرده اند مثل دولت که بودجه را بر اساس حال امروز اقتصاد کشور بسته است مثل کاسب و میوه فروش و خدماتی و نانوا و ...و...و...و...و...صدها شاغل دیگری که بر اساس حال فعلی اقتصاد کشور ما و با دلار 31900 حساب میکنند در دهه 60 و 70 اقتصاد کشور مثل الان اینقدر شهر هرت و بی ثبات نبود اصلا نیاز به چرتکه و حساب و کتاب نبود. ثبات نسبی در معیشت و کسب و کار مردم بود جناب علیزاده نمیدانم چند سال دارید اما الااقل باید 40 ساله باشید و بدانید که در این مملکت ارزش پول جیب شما امروز تا فردا باهم متفاوت است( گاهی هم از صبح تا ظهر) انوقت شما چطور از دو نسل بعد حرف زده اید ؟؟؟؟!!! اتفاقا شما خیلی خیلی زیاد حساب کرده اید یک مثال میزنم تا خوب بفهمید در دهه 70 انتظار برای خانه دار شدن حد اکثر 15 سال بود اما الان طبق اظهار پایگاه خبری رجا نیوز به 200سال رسیده است ...انوقت چطور انتقاد کرده اید که آقای دایی گران حساب کرده اند ؟؟؟ ظاهرا از وضع اقتصاد مملکت انقدر بی خبرید که نمیدانید ارزش پول توی جیبتان از دیروز تا امروز تفاوت وجود دارد اقا دایی گران حساب نکرده اند شما حساب و کتاب بلد نیستید ! مخلص کلام دعا کنید دلار به همان 7 تومن دهه 60 برگردد اونوقت اگر آقای دایی گران حساب کردند دارشان بزنید !
ناشناس۲۵۶۴۸۸۸۱۴:۲۹:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۸
بنده هم از پرداخت نجومی از جیب ملت دل خوشی ندارم اما باید به این موضوع توجه کرد که دست باشگاهها برای درامد زایی بسته است توی تمام جهان درآمد باشگاهها از پخش تلویزیونی و ... هست که تمام این موارد در ایران دست دولت است آدم نمی داند باید از چه کسی انتقاد کند ولی به هر حال دریافتهای فوتبالیستهای ایران با توانایی های شان هم تناسبی ندارد
ناشناس۲۵۶۴۸۹۳۱۴:۳۲:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۸
بابا قیمت یه ظرف فسقلی سوپ بود ۲۰۰۰ تومان الان همون ظرف فسقلی سرخالی ۲۰۰۸۰ تومان ،تازه ازیه جای سطح پایین،آدامسو چیپسو پفک بماند،وقتی بی ارزش ترین چیزا که جلوی چشممون نمیامد ده برابر شده ، ارزش پول اومده پایین، الانوسر قیمت فوتبالیستا که تا دنیا دنیا بوده توی هر کشوری بالاترین دستمزدو داشتنو کجای دلمون بذاریم،علی دایی بنده خدا که قانون دستمزد فوتبال دنیارو تنظیم نکرده،الانم که سالیان ساله از فوتبال حذفش کردن،الان دیگه هرکی دو تاشوت زیر توپ میزنه طلب میلیارد داره، از بس پول بی ارزش شده
ناشناس۲۵۶۴۹۰۰۱۴:۳۴:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۸
آیینه چون عیب تو بنمود راست خود،شکن آیینه شکستن خطاست ارزش پول ملی از سال ۹۶ تا امروز یک هشتم و از سال ۹۲ تا انروز یک بیست و نهم شده است. سقوط ارزش پول ملی ناشی از بیکفایتی است. حالا کارمندان را تلکه میکنند اشکالی ندارد. کارمند اسیر دولت است ولی ورزشکار و هنر پیشه و تاجر و خدمات
محسن۲۵۶۴۹۰۲۱۴:۳۵:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۸
اخه مگه ورزش فقط فوتبال ؟ ، در ضمن مقصر فوتبالیست نیست مقصر کسی که از بیت المال یا از طرف شرکتهای دولتی چنین نرخی را میزنند . وگرنه بروند از افریقا بازیکن بیارن هم ارزانتره هم بهتر بازی میکنند . تمام
ناشناس۲۵۶۴۹۱۹۱۴:۴۳:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۸
نظر آقای دایی به نظر من درست البته در کشوری که دولت بودجه ای به تیم های ورزشی ندهد مشابه وضعیت کشور های اروپایی که خودشان باید بروند و پول دربیاورند. ولی در کشور ما وضعیت متفاوت است و بنده به عنوان یک شهروند به هیچ وجه راضی نیستم که دولت به تیم های ورزشی کمک کند و از بودجه عمومی به تیم های خاص کمک کند. دولت باید بودجه ورزش همگانی را تقویت کند. این فوتبال دولتی به هیچ درد جوانان و کشور نمیخورد
ناشناس۲۵۶۴۹۴۴۱۵:۰۵:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۸
یک فرق بین شغل فوتبالیست حرفه ای و سایر مشاغل هست. اولا دهها هزار نفر فوتبال بازی می کنند اما 300 نفر لیگ برتر راه پیدا می کنند که می توانند حقوق خوب بگیرند. دوم اینکه مدت زمانی که می توانند این حقوق را بگیرند محدود به زمان توان بازی و عدم مسدومیت است و مهم تر اینکه اگر به بازیکن خوبی مبلغ مورد نظر را ندهند با توجه به از بین رفتن ارزش پول ملی آنور آب بیشتر حاضرند پرداخد کنند. مگر دولت همه چیز را با مردم دلاری محاسبه نمی کند و منتش را می گذارد آنها هم دلاری حساب می کنند اگر کارمندان هم امکان داشتند از دولت طلب حقوق دلاری می کردند
ایرانی۲۵۶۴۹۵۹۱۵:۲۱:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۸
سلام چرا با کسی که برای ایران اعتبار کسب کرده و حرف دل مردم را می‌زند نگاه بدبینانه دارید خود آقا یا خانم محترمی که این نقد را فرمودند جقدر برای نام ایران زحمت کشیده اند اجازه دهید افراد بزرگ کشور راحت نطر بدهند
حافظ۲۵۶۴۹۷۱۱۵:۳۲:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۸
دایی چهره ای ماندگار در عرصه جهانی و داخلی است ولی چنددهه بی ثباتی در اقتصاد باعث مهاجرت وسوختن استعداد های شده که بعد ها اثرات آن مشخص می‌شود وحرف ایشان کاملاً درسته ومدیریت ناکارآمد باعث نارضایتی همه اقشار جامعه شده
ناشناس۲۵۶۵۰۰۵۱۵:۵۳:۱۹ ۱۴۰۱/۴/۸
جناب دایی مملکتی که حداقل دستمزدش 5میلیونه روی چه حساب یه مشت آدمی که هیچگونه حرفه ای ندارند باید درآمد کلان داشته باشند
مهدی۲۵۶۵۰۳۸۱۶:۰۹:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۸
علی دایی محبوب دلها، مؤدب، باوقار، لایق آقایی ، سلطان وشهریار فوتبال ایران، لیاقت ریاست برفوتبال دنیا را دارد چه برسد به ایران، آسیا، اروپا، اگر حسودان بگذارند انشالله به آنجاهم خواهد رسید. غیور و جسور و رئوف، شریف، شرافتمند،و... خداوند حافظش باشد، خاری درچشم دشمنان ایران وایرانی بوده و خواهد بود.
شاهرخ۲۵۶۵۰۶۹۱۶:۲۶:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۸
... مگر این فوتبالیستها چه گلی و چا تاجی برسر این ملت زجر کشیده بامعرفت باشرف زده اند که همه رقمه پای این مملکت ایستاده اند....حالا حقیقتا پرستاران عزیز ما..مرزداران غیور ما..کارگران خدماتی شهرداری.وووو دیگر عزیزان خدوم ملت مردم را دلگرم و خوشحال میکنند.یا امثال سلبریتیهای بی درد هنری...ورزشی..که تا آب زیر پوستشان رفت خدا را بنده نبوده بعضا شروع به وطن گریزی نموده حتی تا وطنفروشی هم رفته اند نه آقای دایی اینها مردم را خوشحال نمیکند... مثلا آقا یحیی ۴۰ میلیارد تومان برای یکسال گرفته این جز ناراحتی کجاش ملتو خوشحال میکنه
علی۲۵۶۵۰۷۷۱۶:۲۹:۱۹ ۱۴۰۱/۴/۸
اگه عدالت پرداخت درهمه جایکسان بود اشکالی نداره که یک فوتبالیست اینقدردستمزد بگیره ولی متاسفانه ماشاهدیم که درهمین عصر کارگران وبازنشسته های ما ونیزدیگراشغلهاکه کم هم زحمت نکشیده اند ودرخفاباعث راحتی وآسایش مابوده انددرفقر وبدبختی دست وپا میزنندحال خودتان منصفانه قضاوت کنید
محسن۲۵۶۵۰۹۶۱۶:۳۴:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۸
فوتبال باید تماما به بخش خصوصی واگذار بشه تا دولت الکی پول بیت المال رو خرج نکنه و بازار عرضه و تقاضای خرید بازیکن هم تنطیم بشه. ضمنا نظرات خیلی از دوستان عجیب و غریب است. مثلا اومدن گفتن دایی فوتبالیست محبوبی هست. دقیقا چه ربطی داره؟ شما باید دیدگاه خودتون رو نسبت به صحیح بودن یا غلط بودن نظرات علی دایی مشخص کنید که قطعا نظراتش پر از عیب و ایراد هست.
ناشناس۲۵۶۵۱۲۱۱۶:۵۰:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۸
کشتی گیرها ووالیبالیستها ووزنه بردارها هم مردم روخوشحال می کنن خوب
ناشناس۲۵۶۵۱۴۰۱۷:۰۱:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۸
بله اقای دایی راست میگوید باید هر چی پول هست به فوتبالیست ها بدهند تا هم مردم خوشحال شوند وهم ایشان بتوانن خانه 35 میلیاردی بخرند
ناشناس۲۵۶۵۶۹۴۰۶:۵۶:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۹
حسد مشکلات شما را حل نمیکند.
حمید۲۵۶۵۲۰۰۱۷:۴۷:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۸
در این مملکت هرکسی هنر و یا تخصصی دارد ازش درآمد نجومی کسب میکند. و این فقط مختص فوتبالیست ها، خوانندگان، آرتیست ها و... چرا کسی نمیگوید فلان پزشک متخصص، اگر پول گرفتن بد است باید برای همه بد باشد. اون کسی که به زور دانشگاه آزاد مدرک گرفته و با رانت به پست های مدیریتی رسیده چرا نه، اما فوتبالیستی که جونش رو کف دستش گذاشته و کل درامدش هم در یک بازه ۱۰تا ۱۵ ساله است و در این بازه فقط چند سالش رو دوران اوجش هست چرا نباید استفاده کند، فوتبالیست های دهه های ۵۰،۶۰،۷۰ الان کجان، کی از حال روزشون خبر داره، از مسافرکشی با موتور بگیر تا کارهای دیگه رو انجام میدن برای یک لقمه نون. آقا فوتبالیست هاهم حقشون هست مثل پژشکان ، هنر مندان ودیگر شغلهای پر درامد، درامد خوب داشته باشند.
ناشناس۲۵۶۵۳۳۰۱۹:۳۷:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۸
همین بازیکنان در یک فصل به اندازه یک کارگر با مدرک لیسانس در 30سال هنوز بیشتر می گیرد ، حالا 1015سال دیگه چقدر میشه.
ناشناس۲۵۶۵۲۰۳۱۷:۴۸:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۸
بزرگ‌مرد ایران شیر مرد یک ایرانی اصیل مردم دار
ناشناس۲۵۶۶۱۸۷۱۵:۳۷:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۹
یک اردبیلی اصیل
ناشناس۲۵۶۵۲۰۵۱۷:۵۰:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۸
از بالا تا پایین حرفش غلطه از کیسه ی خودشان که نیست این بذل و بخشش. داره از کیسه ی ملت بخرج میتراشه و پول میده. فوتبالیست چکار مفیدی برای ملت انجام داده که باید اینجوری بهش‌ پول داد؟ نخیر آقا بنده به عنوان یک فرد رضایت به دست زدن ایشون و امثال ایشون به قرانی از اموال خودم که به ناحق در اختیار ایشون و بقیه قرا گرفته ندارم. حالا تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل
احمد۲۵۶۵۲۰۸۱۷:۵۲:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۸
صبر بسیار بباید تا مادر گیتی دگربار چو علی دایی بزاید
ناشناس۲۵۶۶۰۶۹۱۳:۴۰:۰۲ ۱۴۰۱/۴/۹
هر روز دراردبیل هزارها مثل ایشون زاییده میشه
علی۲۵۶۵۲۲۲۱۸:۰۵:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۸
از نظر بنده علی داایی واقعا ادم خوب با افتخار قابل احترمی هستن چون رک حرف میزنه چون درد جامعونو میگه چون طرفدار مردمش هست واینکه ادم بسیار خیری هستن چون بنده شناخت داارم ونیازیم نداره برا کسی پاچه خواری کنه اینجور ادما تو ایران برا خیلیا باعث ناراحتین چون واقعیت اونا رو برملا میکنه عشق اقای داایی❤️❤️❤️❤️
ایرانی۲۵۶۵۲۲۷۱۸:۰۸:۱۹ ۱۴۰۱/۴/۸
گروهی هستنددرمملکت که پولهای خوبی میگیرند و پولهای خوبی گیرشون میادایناچی می‌دونن ماهی 5و۶میلیون حقوق چیه؟می گویند زحمت میکشند بایدبگیرن.خدایی کارگری که ازصبح کارمیکنه زحمت نمیکشد ؟
حسینی۲۵۶۵۲۳۸۱۸:۱۷:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۸
واقعا تاسف آور هست که ما بازنشستگان بازد با حقوق پنج میلیونی زندگی کنیم و جالب اینحا هست با این حقوق ویک پراید ۱۱۱دهک دهم حساب شده و جزو طبقه مرفه. واقعا مسؤلان چطور اینکار را انجام می‌دهند.خجالت هم خوب چیزی هست. ۵میلیون یک سوم خط فقر هست ولی دهک دهم.قابل توجه مسئولان دلسوز.
ناشناس۲۵۶۵۲۵۵۱۸:۲۹:۵۶ ۱۴۰۱/۴/۸
آقای دایی گفته فوتبالیست ها مردم را خوشحال می کنند پس حقشونه پول زیاد بگیرند! خب بزرگوار وقتی همین فوتبالیست ها با باخت های خودشون اعصاب یک ملت را تا مدتها به هم می‌ریزند اونوقت چه جور باید باهاشون حساب کرد؟!
علیرضا۲۵۶۵۸۵۳۱۰:۴۷:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۹
حرفش درست هست. فوتبالیست نه بیمه دارن نه تامین. اگه یه لحظه آسیب ببند دیگه چه کنند؟ باید درامد ملیاردی داشته باشن. البته منظورم فوتبالیست های تراز اول هستن
خودم۲۵۶۵۸۸۱۱۱:۱۵:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۹
سلبریتی پرستها
ناشناس۲۵۶۵۹۹۱۱۲:۴۴:۱۲ ۱۴۰۱/۴/۹
زیاد شلوغ نکنین همین فرهاد مجیدی رفت امارات مربی شد به ارز آزاد حساب کنین 42 میلیارد گرفته واسه یک یک فصل
مرصاد۲۵۶۶۰۴۰۱۳:۲۳:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۹
شخصا راضی نیستم دیناری از بیت المال مسلمین بابت دستمزد آنچنانی به فوتبالیستها پرداخت شود راههای رسیدن به شادی هم فراوانه
هادی۲۵۶۶۰۷۱۱۳:۴۰:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۹
آقای دایی از افتخارات ایران ماست... ایشان یک انسان با وجدان و مردمی و شجاع هست ایشان همیشه در هر حالی کمک حال مردمه... خدا بهش سلامتی بده... مثل بعضی ها نیست که خودنمایی کنه... مثلا در اواخر دوران ک ونا بعضی ها به بیمارستان‌ها رفتن تا خودنمایی کنن و آخرش خواستن بنام خودشون تموم کنن و کلزحمات کادر پزشکی رو نادیده بگیرن...
معینی۲۵۶۶۰۸۱۱۳:۵۱:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۹
آقایان حکومتی، بیایید برای همیشه فوتبال را از حکومتتان جدا کنید تا این گونه، ادعاها را بشکنید. فرض کنید ورزش و بویژه، فوتبال را آزاد کردید و به گفته همین علی دایی،" مانند همه جای دنیا " فوتبال، خودکفا شد بنابر این باید درآمد زا شود و از این درآمد، به بازیکنانش دستمزد دهد فرض کنید ورزشگاهها متعلق به باشگاهها شود و هرکدام، ۱۰۰ هزار تماشاگر را درخود، جای دهد. اگر هر هفته ۱۰۰۰۰۰ تماشاگر داشته باشند و هر بلیط هم ۱۰۰۰۰۰ تومان باشد در ۱۵ هفته رویهمرفته ۱۵۰ میلیارد تومان می شود که ۲۵ بازیکن و یک سرمربی و سه مربی و یک سرپرست و مدیر تیم و....... که می بینید نمیشه. نه ورزشگاهها ۱۰۰۰۰۰ نفری اند نه مردم توان خرید بلیط ۱۰۰۰۰۰ تومانی را دارند و نه هواپیماها رایگانن و .... آقای علی دایی در کدام کشور زندگی می کنند؟؟
ناشناس۲۵۶۶۱۶۴۱۵:۱۳:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۹
پزشکان و پرستاران که جان هزاران نفر را نجات داده و میدهند باعث خوشحالی افراد نمیشه ایا ان کارگری که با عرق ریختن زمین شما را میسازه وخانواده با لب خندان وارد میشوند خوشحالی نیست این دو نمونه کوچکی بود ان کارگر بگه من خانوادهات را خوشحال کردم خانه در منطقه یک میخوام نه اقای دائی این درست نیست
...۲۵۶۶۱۸۰۱۵:۳۱:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۹
آقای دایی شخصیتی محبوبی دارند و همه ما ایرانی ها کم دوستش نداریم ولی این دلایل اصلا منطقی نیستند اگر قرار باشد با خوشحال کردن مردم به کسی مبالغ نجومی پرداخت کنن پس مطمئنا مشاغلی هستند که خیلی بیشتر مردم را شاد می‌کنند و بعلاوه مگر قرار است هر شخصی که فوتبالیست شد در منطقه یک تهران ساکن شود خب برود در یک شهری که مناسب تر هستند ساکن شود یا در مناطق دیگر پایتخت مگر مردم عادی چه تفاوتی با فوتبالیست ها دارند مگر زندگی‌شان نمی‌چرخد
ناشناس۲۵۶۶۴۵۰۲۰:۴۵:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۹
کلا در تمام باشگاههای فوتبال ایران کسانی که قرارداد بالا از نظر شما دارن شاید به بیست نفر هم نرسند،اما بیش
ناشناس۲۵۶۶۴۷۹۲۱:۱۸:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۹
سلام اینجانب پرستار بازنشسته باسی سال سابقه درخدمت مردم شریف بوده و خدا میداند که دل چه خانواده‌های را در طول خدمت شاد نکرده‌ام اما جهت تهیه سرپناهی تاکنون قسط میدهم رفاه بایستی برای همه باشد نه قشر خاصی !!!! از پانزده تیر 1400 حکمی برای ما زده‌اند ولی بعلت کمبود بودجه اجرا نشده ولی من نمی دانم بودجه این پرداخت های نجومی از کجا می آید آیا این عدالت است ؟؟؟؟
ناشناس۲۵۶۶۵۹۹۰۰:۱۱:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۰
دروغ بزرگ «بعد از ده سال فوتبال بازنشسته می‌شوند »پس بعد از فوتبال همه بیکارند از قدیم گفتند هیچ بقالی نمیگه ماستم ترشه.
اصغر کربلایی۲۵۶۶۶۰۷۰۰:۳۴:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۱۰
نمیخواهم بی احترامی کنم ولی فقط به آقای دایی میگویم مگر در تهران فقط افرادی که تو منطقه یک تهران و در خانه های چند ده میلیاردی زندگی میکنند انسان هستند و بقیه انسان نیستند! به عنوان مثال یک پرستار کل حقوقش در یک سال در بهترین شرایط و بهترین بیمارستانها با مدرک کارشناسی ارشد در سال به ۲۰۰ملیون تومان نمیرسد آنهم با اینهمه مشکلات و تحصیلات و بازی با جانشان در تمام مدت عمرشان که جزو مشاغل حساس هم می‌باشد که بالاترین حقوق برای یک همچنان انسانهای شریفی اگر ۳۰سال طاقت بیاورند کل دریافتی آنها میشود نزدیک ۷/۵ملیارد با تمام مزایا و حق همه چیز و در صورتیکه هستند پرستارانی که برای کل کارشان در طول ۳۰سال به نرخ امروز اگر حساب کنیم دریافتی تمام عمرشان میشود ۴میلیارد.
حقی۲۵۶۶۶۸۵۰۵:۱۸:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱۰
با سلام ـ جانبازان ، پرستاران ، و رفتگرهای شهرداری ، بازنشستگان عرق نریختند و مردم را شاد نکردند که باید مستاجر باشند ، و توان پرداخت حق الاجاره خود در جنوبی ترین و غرب ترین مناطق استان تهران را هم ندارند . خدا بزرگ است ،
ناشناس۲۵۶۶۹۸۷۱۱:۵۱:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۰
سلام اگر باشگاه‌ها برای عوامل وکارمندان دولتی ان سازمان سودی ندارند چه بهتر خصوصی کنید حتما یک نفعی در ان سازمانها است که سنگ اندازی میشود وجلوی خصوصی سازی باشگاه‌ها گرفته شده از جیب مردم بینوا وتا خرخره بدهکار و زیر فشار تورم هیچ ترتیب اثری دیده نمیشود
کاوه۲۵۶۷۰۹۴۱۳:۴۸:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۰
نویسنده این متن بداند که 40سال قبل در اروپا هم درآمد فوتبالیست ها کمتر بود. الان درآمد فوتبال از اسپانسر. از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی خیلی بالا رفته و پول خودشانه. توی ایران نمیذارن فوتبال درآمد خودش رو داشته باشه. وگرنه نیازی به پول دولتی نیست.
عباس۲۵۶۷۱۸۲۱۵:۴۶:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۱۰
۱۰ساله همه دارند تو سر خودشون میزنند فوتبال باید خصوصی بشه حالا چرا دولتها دست از سر فوتبال بر نمیدارند که تو بیای بگی از پول بیت المال حقوق فوتبالیستها پرداخت میشه خوب برو به حکومت بگو
نادر۲۵۶۷۳۱۰۱۸:۲۲:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۱۰
آقای دایی وبقیه فوتبالیستها اگر رفتید ازحارج از کشور پول گرفتید نوشجان اما اگر از بیت المال که همتون هم گرفتید و میگیرید و سر سفره تان میبرید وبه زن وبچه هایتان میدهید بدانید مردم راضی نیستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین