آشنایی با طعم های بیادماندی غذاهای محلی شهرهای گرگان

گزارش بازرگانی،   4010406082

شهرهای مختلف ایران غذای محلی(غذاهای محلی) مخصوص به خود را دارند. در سفارش غذا گرگان از اسنپ فود نیز می‌توانید از انواع غذاهای محلی شهر گرگان، موارد مورد علاقه خود را امتحان کنید. این فرصتی عالی است که از سفارش غذا از اسنپ فود استفاده کرده و بدون هیچ دغدغه‌ای غذای محبوب سنتی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

در این مطلب تعدادی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی گرگان را معرفی خواهیم کرد که قطعا شما را مجذوب خود می‌سازند. با ما همراه باشید.

غذاهای محلی گرگان

از جمله غذاهای محلی گرگان که نباید از دست داد، موارد زیر قابل توجه هستند:

چکدرمه، غذای محبوب ترکمن ها

چکدرمه یکی از مشهورترین غذاهای محلی گرگان به حساب می‌آید. اگر بخواهیم این غذا را به یکی از غذاهای روتین و رایج ایرانی تشبیه کنیم؛ باید گفت که چکدرمه شباهت زیادی به استامبولی پلو دارد.

در این غذا از برنج، گوشت، رب گوجه فرنگی، پیاز، روغن و ادویه استفاده می‌شود. جالب است بدانید که طبق سنت مردم گرگان، چکدرمه باید در دیگ‌های سنتی به نام قازان طبخ شود.چکدرمه با مرغ هم در گرگان بسیار محبوب هست و طعم بسیار عالی دارد.

نخودپلو گرگانی

نخودپلوی گرگان شهرت زیادی دارد. این غذا به جز نخود با رب انار طبخ شده و گوشت همراه آن، می‌تواند گوشت مرغ یا گوشت قرمز باشد. همین طور استفاده از گوشت چرخ کرده قلقلی نیز در این غذا فوق العاده شده و اتفاقا رواج زیادی در گرگان دارد.



باسترمه پلو گلستانی

باسترمه در واقع یک غذای دریایی است که در آن از ماهی ازون برون استفاده می‌شود. در این غذا به جز ماهی، برنج، سیب زمینی، انار و ادویه های مختلف نیز به کار گرفته می‌شود. ترکیب انار با ماهی در این غذا، باعث می‌شود که طعمی کاملا متفاوت را تجربه کرده و این غذای محلی گرگان بتواند شما را به راستی شگفت زده کند.

خورشت ساک

گرگانی‌ها، معمولا خورشت ساک را به عنوان غذای نذری پخته و نوعی غذای مقدس در این شهر محسوب می‌شود، البته شما می‌توانید این غذا را با سفارش غذا آنلاین گرگان از اسنپ فود تهیه کنید. برای تهیه خورشت ساک، از گوشت گوسفند، سیر، اسفناج، پیاز، آرد، نخود و روغن استفاده می‌شود. هر چه قدر این خورشت بیشتر جا بیفتد، طعم بهتری خواهد داشت.

بولامه یا بولاماق

بولامه را می‌توان نوعی دسر یا پیش غذای مقوی گرگانی دانست که زمان زیادی نیز برای پخت آن لازم است. شما باید پیش از هر چیزی برنج را خیس کرده و سپس آن را سرخ کنید.

پس از سرخ شدن برنج، باید برای 8 ساعت در آب جوش ریخته و جوشیده شود. با طی کردن این فرآیند برنج به حالت خمیر درخواهد آمد که با اضافه کردن شکر و خارج کردن روغن اضافی، غذای خوشمزه بولامه آماده می‌شود.



بورک، طعم بیادماندنی غذاهای گستان

اشتباه نکنید هنوز داریم به لیست غذای محلی گرگان می‌پردازیم. بله، مردم گرگان نیز غذایی سنتی شبیه به بورک ترکیه دارند. بورک محلی گرگان با گوشت و سبزیجات معطر پر شده و به عنوان میان وعده یک غذای عالی به حساب می‌آید. البته در گرگان به جز این نوع بورک، بورک اسفناج نیز طرفداران زیادی دارد.

از دیگر موارد بورک های گرگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورک تنوری(گوشت چرخ کرده)
  • بورک پنیری(سبزیجات و پنیر پیتزا)
  • قاتلاق بورک (گوشت چرخ کرده تنوری)
  • کاپالی بورک(گوشت چرخ کرده پنیری)
  • بورک روغنی (گوشت چرخ کرده)
  • بورک روغنی با سیب زمینی (گوشت چرخ کرده،‌سیب زمینی)
  • بورک اسفناج

ماش پلو یا پلو ماش گرگانی

ماش پلو شبیه به عدس پلو طبخ شده و در آن به جای عدس از ماش استفاده می‌شود. شما می توانید ماش پلو را با گوشت چرخ کرده یا گوشت خرد شده قیمه ای، تهیه کنید. البته در گرگان، ماش پلو با گوشت چرخ کرده و ادویه مخصوص طبخ می‌شود. اگر زمان پخت و پز ندارید به سادگی با سرچ کردن در اپ اسنپفود سفارش آنلاین غذا گرگان، می‌توانید به راحتی بهترین ماش پلو را به صورت اینترنتی خریداری کرده و نوش جان کنید.

ماش پتی خارش شهر گرگان

اگر به دنبال یک غذای بسیار مقوی از غذاهای سنتی گرگان هستید، ماش پتی خارش را از دست ندهید. مواد اولیه طبخ این غذا فوق العاده مفید هستند و از جمله آن‌ها می‌توان به لوبیا چشم بلبلی، ماش، لبو، رب انار، سیر، کدو تنبل، اسفناج و ... اشاره کرد.

این غذا در حقیقت یک نوع خورشت است که طعمی عالی داشته و به دلیل خواص ماش پتی (داشتن ویتامین های ضروری بدن) بیشتر در فصل زمستان پخته می‌شود.



آش ماش گرگانی(ماشله)

از آش‌های سنتی گرگان نیز آش ماش شهرت بیشتری دارد. در این آش از عدس، گوشت چرخ کرده، ماش، گشنیز، جعفری، پیاز و ادویه‌های تند استفاده می‌شود.

سفارش آنلاین غذا از رستوران های گرگان

اگر میل به غذای محلی گرگان دارید، به راحتی از سرویس سفارش آنلاین غذا از رستوران‌های گرگان استفاده کرده و غذاهای مورد علاقه خود را از نزدیک‌ترین رستوران‌ها تحویل بگیرید. با سفارش غذا از اسنپ فود، مزایای عالی آن یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه و همین طور دریافت سریع غذا را تجربه خواهید کرد.

کلام آخر

سفارش غذا از اسنپ فود برای گرگانی‌ها یا مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، فرصتی بی نظیر به حساب می‌آید. کافی است که با نصب اپلیکیشن اسنپ فود https://snappfood.ir/app و یا مراجعه به وب سایت آن، بهترین تجربه سفارش غذا گرگان را داشته باشید. شما چه تجربه‌ای در این باره دارید؟



اطلاعات اسنپ فود :

ایمیل : info@snappfood.ir

اینستاگرام: https://www.instagram.com/snappfood_ir

اپ اسنپفود: https://snappfood.ir/app







yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین