مشکل‌های مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست

گروه تعاملی الف،   4010321002 ۱۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
مشکل‌های مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست

گروه تعاملی الف - فضل‌الله عرب:

شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته به ریاست رییس‌جمهور تشکیل جلسه داد و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بار دیگر (برای بار چندم!) اصلاحیه خورد و به تصویب رسید. این مصوبه هنوز ابلاغ نشده و از دیروز که خبر تصویبش رسانه‌ای شد اعتراضات بسیاری را برانگیخت. بعید هم هست که با اینهمه ایرادات ریاضی که پیوست عدالت هم ندارد با همین شکل و شمایل ابلاغ شود. کلیات این مصوبه (برای کنکور ۱۴۰۲) به این صورت است:

۱- برای شرکت در هر کنکور باید الزاماً دیپلم مربوط به همان کنکور را داشته باشی و سوابق تحصیلی‌ات هم کامل باشد

۲- کنکور ۴۰٪ و سابقه تحصیلی سال دوازدهم ۶۰٪ تاثیر قطعی در پذیرش دانشجو تاثیر خواهد داشت.

۳- دروس عمومی از کنکور حذف می‌شود.

۴- کنکور دو بار در سال و فقط از دروس تخصصی خواهد بود.

-----------

این مصوبه غیرکارشناسی و شتاب‌زده ایرادات زیادی دارد که به ذکر چند نمونه از آن‌ها خواهیم‌ پرداخت:

​​​​​​۱- هر سال حدود ۷۰۰ هزار پشت‌ کنکوری در کنکور شرکت می‌کنند که مجبور کردن این تعداد داوطلب به شرکت در امتحانات ترمیم معدل (یا تغییر دیپلم) آموزش و پرورش باعث عسر و حرج آن‌ها خواهد شد و هزینه و وقت زیادی را برای این کار باید صرف کنند. احتمالا غیر از هزینه هنگفت خرید کتاب برای کنکور تستی و امتحانات تشریحی باید حدود ۴-۳ میلیون‌تومان‌هم‌به جیب آموزش و پرورش بریزند که در این شرایط اسف‌بار اقتصادی ظلم مضاعف است. در اصل آموزش و پرورش زیرساخت لازم برای برگزاری امتحانات نهایی برای سال دهم، یازدهم و دوازدهم به اضافه‌ی پشت کنکوری‌ها که قطعاً بالای دو میلیون نفر هستند را ندارد! آموزش و پروش بستر لازم برای برگزاری حداقل سالی ۳۰ امتحان نهایی برای این تعداد داوطلب را ندارد. حتی اگر فرض کنیم پول و بودجه‌ی لازم را از جیب دانش‌اموزان درآوَرَد! برقراری امنیت این تعداد ازمون کار بسیار سختی است.

۲- امتحانات آموزش و پرورش اساساً برای تفکیک و تراز کردن داوطلبان برگزار نمی‌شوند و شبیه امتحانات دانشگاه  فقط کارکردی جهت پاس کردن دروس دارند. هر سال حدود ۷۰ هزار نفر معدل ۲۰ در کنکور شرکت می‌کنند! حال آن‌که سطح سختی سؤالات کنکور به نحوی است که رتبه ۱ را از رتبه ۲ هم‌تفکیک می‌کند و به ندرت دو داوطلب با تراز مشابه در کنکور میبینیم! طبق این مصوبه هرکس معدلی پایین‌تر از ۱۹.۶۰ را کسب کرده باشد باید قید رشته‌ای مثل پزشکی را برای همیشه بزند یا به خاطر کسب نمره ۱۹.۷۵ در یک‌درس دنبال امتحان ترمیم‌معدل برای رساندن نمره به ۲۰ باشد و در این دور باطل گرفتار شود! اگر انتظار داشته باشیم امتحانات آموزش و پرورش قدرت تفکیک داوطلبان را داشته باشد باید مشابه سؤالات کنکور سخت و پیچیده طراحی شود و این موضوع باعث می‌شود حداقل ۷۰٪ دانش‌اموزان مردود شوند. دانش‌آموزی که معدلش ۱۱ شده اما رتبه زیر ۱۰۰ کنکور تجربی را کسب کرده به اندازه تمام کم‌کاری‌های گذشته برای سال کنکور زحمت کشیده و اتفاقا این موضوع باید مایه خرسندی نظام آموزشی باشد که یک داوطلب بتواند با کنکور، تمام گذشته ناموفق تحصیلی‌اش را جبران کند! البته که مصوبه جدید هم راه جبران را باز گذاشته اما با صرف چند میلیون‌تومان هزینه! نه صرفاً تلاش!

۳- تقلب در امتحانات اموزش و‌ پرورش بسیار سهل‌تر از تقلب در کنکور است! مراقبت‌ها کمتر است و‌تایم برگزاری امتحان (نسبت به کنکور که برای حل هر تست زیر ۴۰ ثانیه فرصت داری) زیاد است! دیده‌ایم که یک نفر برگه‌ی خود را ۲۰ دقیقه بعد از شروع ازمون تحویل می‌دهد و از حوزه خارج می‌شود و حتی نمره ۲۰ می‌گیرد! اما تایم برگزاری امتحان که حداقل ۹۰ دقیقه است (و سؤالات آسان‌تر نسبت به کنکور) بستر مناسبی برای افراد متقلب فراهم می‌کند. مطمئن باشید اگر پای تصاحب صندلی پزشکی تهران هم در میان باشد متقلبان با انگیزه‌های بیشتر و روش‌های خفن‌تری وارد بازار مکاره‌ی تقلب در امتحانات اموزش و پرورش خواهند شد.

نکته: در کنکور سراسری هم امکان تقلب هست اما چون یک‌بار در سال برگزار می‌شد می‌توان با قطع اینترنت سراسری در زمان ۴ ساعته‌ی برگزاری کنکور یا ارائه چند پاسخ‌برگ به داوطلبان، جلوی تقلب را گرفت. برای تقلب در کنکور سراسری یک نفر باید با موبایل وارد حوزه شود، از صفحه سؤالات عکس بگیرد، آن را به فردی بیرون از حوزه ارسال کند و فردی که بیرون‌حوزه است و به همه دروس مسلط است(!) سؤال را حل کند و مجددا برای داوطلب ارسال کند و داوطلب آن را از روی گوشی ببیند و وارد پاسخ‌برگ کند! اگر تعداد پاسخ‌برگ‌ها زیاد باشد و مثلا هر بیست دقیقه یک‌بار پاسخ‌برگ‌ها جمع شود و پاسخ‌برگ‌های دروس بعدی جایگزین شود و از آن‌جا که حتی فرصت پاسخگویی به هر سؤال زیر یک دقیقه است زمان کافی برای اینهمه فعل و‌ انفعال وجود ندارد. برای کنکور ۱۴۰۱ سازمان سنجش قصد دارد به جای دو پاسخ‌برگ عمومی و اختصاصی سه پاسخ‌برگ به داوطلبان بدهد (یک عمومی و دو پاسخ برگ اختصاصی). قطعا امکان تقلب بسیار کمتر خواهد شد و سازمان سنجش می‌تواند با رصد کانال‌هایی که کلید کنکور را منتشر کرده‌اند کلید منتشرشده را با کارنامه‌ی داوطلبان تطبیق دهد و هر داوطلبی که پاسخ‌برگش مشابه کلید این کانال‌های تلگرامی بود ازمون مجدد بگیرد. کاری که امسال هم انجام شد و نتایج کنکور حدود ۵۰۰ داوطلب ابطال شد! (سوالات ریاضی بسیار سخت طراحی شده بود و ظاهرا درصد بالای این افراد در در ریاضی بیخ گلویشان را گرفت!) آیا آموزش و پرورش می‌تواند در تمام این ۴۰-۳۰ آزمونی که قرار است هر سال برگزار کند این تمهیدات را بیندیشد؟

۴- اگر یک‌ نفر سابقه تحصیلی سال دوازدهم را در سال ۱۴۰۲ به دست بیاورد و داوطلب دیگری در سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی این دو داوطلب (برای کنکور ۱۴۰۳) نمی‌تواند به صورت عادلانه تراز شود و مورد مقایسه قرار گیرد چون سطح سختی امتحانات در سال‌های مختلف متفاوت است. اما کنکور این مشکل را ندارد و چند صد هزار داوطلب در یک ازمون مشابه تراز می‌شوند. اگر هم قرار باشد امتحانات آموزش و پرورش قدرت تفکیک داوطلبان را داشته باشد بسیار سخت‌تر طراحی خواهد شد و دانش‌آموزان بارها برای بالا بردن نمره مجبورند در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند و این موضوع دوباره باعث پروار شدن مافیای آموزشی (انتشارات کمک‌درسی و مؤسسات و...) خواهد شد! یعنی دقیقا کنکور باقی خواهد ماند اما مؤسسات و انتشارات کنکور علاوه بر کنکور بازار جدید و بکری تحت عنوان «موفقیت در امتحانات تشریحی آموزش و پرورش» به وجود می‌آورند! وزارت آ پ اعلام‌کرده تا ده‌بار می‌توان در امتحان ترمیم معدل شرکت کرد و دانش‌آموزان نگران نباشند! دوستی با طعنه می‌گفت اگر امکان دارد که بارها در امتحان ترمیم‌ معدل شرکت کرد و معدل را ارتقا داد این موضوع که باز به نفع پولدارهاست که هزینه چند بار شرکت در امتحانات ترمیم معدل را دارند! و تازه بعد که معدلشان بیست شد دوباره باید همه در کنکور شرکت کنند تا رتبه نهایی آن‌ها مشخص شود!! دقیقا با این کارها چه هدفی قرار است دنبال شود؟ دقیقاً کدام یک از تصمیمات این مصوبه به نفع قشر محروم جامعه یا به ضرر مافیای کنکور است؟

۵- این مصوبه (برخلاف شعارهای مسئولین مربوطه) باعث رونق کسب و کار مافیای کنکور و مؤسسات اموزشی و انتشارات کمک اموزشی خواهد شد چون هم از بازار کنکور متنفع می‌شوند و هم از امتحانات آموزش و پرورش. یعنی هم از آخور می‌خورند و هم از توبره!

۶- به خاطر حذف دروس عمومی از کنکور و تمرکز کامل روی دروس اختصاصی، سطح سختی سؤالات اختصاصی بسیار بالا خواهد رفت و داوطلبان مجبورند هزینه بیشتری را برای تسلط روی دروس اختصاصی خرج کنند. سؤالات کنکور به اصطلاح بسیار «وحشی‌تر» طراحی خواهد شد. افرادی که سؤالات درس ریاضی کنکور ۱۴۰۰ (به خصوص در کنکور تجربی) را بررسی کرده‌اند متوجه عرایض بنده خواهند شد. چند سالی است که لزوم مطالعه‌ی دروس اختصاصی از روی منبع اول و منبع دوم باب شده به اینصورت که داوطلب یک درس مثل زیست را برای تثبیت درصدهای ۵۰٪ به اتمام می‌رساند و برای رسیدن به درصد ۷۰٪ و بالاتر مجبور است منبع تستی دوم که تست‌های سنگین‌تر و چالشی‌تری دارد را مطالعه کند. همین روند باعث شده سری کتاب‌های آی‌کیوی انتشارات گاج، نردبام انتشارات خیلی سبز و... به وجود بیایند! اگر قرار باشد سؤالات سخت‌تر شوند احتمالا داوطلبان مجبورند دروس اختصاصی را ۳منبعی مطالعه کنند! در صورتی که ازین خوشحال بودند که دیگر نیاز نیست برای دروس عمومی هزینه کنند! ضمن اینکه خیلی ها با مطالعه کتاب های عمومی اموزش و پرورش (و حتی بدون کمک گرفتن از کتاب‌های کمک آموزشی و تست در این دروس)  به درصدهای خوبی در دروس عمومی می‌رسیدند. این مسئله به خصوص برای داوطلبانی که از مناطق محروم در کنکور شرکت میکردند (و پولی برای خرید محتوای کمک آموزشی ندارند) حائز اهمیت بود. سازمان سنجش احتمالا به خاطر اینکه پول طراحی و چاپ سؤالات عمومی را نخواهد پرداخت کند تصمیم به حذف دروس عمومی گرفته.

۷- گفته شده کنکور ۱۴۰۲ دو بار در سال برگزار می‌شود (یک بار قبل عید و یک بار بعد عید) و نتایج آن هم تا دو سال معتبر خواهد بود. (شبیه ازمون تافل و آیلتس!) حال آنکه آزمون‌های زبانی شبیه تافل و‌آیلتس اصلا ازمون‌هایی برای رقابت بین داوطلبان نیستند و شبیه پاس کردن یک درس هستند. این قسمت هم با هر عقل سلیم و منطق ریاضی بسیار ناپخته و غیرکارشناسی است! چطور میتوان تراز داوطلبان را در کنکورهای متفاوت با هم‌تراز کرد؟ سطح سختی سؤالات در دو کنکور، متفاوت است و مقایسه تراز به دست آمده ازین ازمون‌ها توسط داوطلبان از نظر ریاضی غیرممکن است! هنوز خیلی‌ها در این کشور پول یک بار ثبت نام در کنکور را هم ندارند اما این مصوبه داوطلبان را وادار می‌کند در این شرایط ملتهب اقتصادی در چند امتحان ترمیم معدل و چند کنکور شرکت کنند! اگر دنبال عدالت هستید روی مؤلفان کتاب‌های درسی آموزش و پرورش نظارت کنید و توضیح دهید چرا دروس هر سال دچار تغییر می‌شوند تا داوطلبان نتوانند از کتاب‌های دست دوم موجود در کتابخانه‌ها استفاده کنند؟ کلی کتاب کمک‌درسی و تستی هر سال به عنوان کاغذ باطله دور ریخته می‌شود!! اگر کتاب‌های درسی هر سال تغییر نکند می‌توانید کتابخانه‌های مناطق محروم را با کتاب‌های کمک‌درسی و تستی شارژ کنید تا داوطلبان آن مناطق بتوانند تا چند سال ازین کتاب‌ها استفاده کنند.

۸- پروسه برگزاری هر کنکور سراسری معمولا از ابتدای خرداد سال قبل‌تر استارت می‌خورَد و باید تمام‌ قوانین و جزئیات مربوط به کنکور سراسری از یک سال قبل به داوطلبان اعلام‌ شود تا داوطلبان بر اساس این قوانین خود را اماده کنکور کنند. قرار بود تا نیمه اول خرداد تمام جزئیات مربوط به کنکور ۱۴۰۲ مشخص و تبیین شود اما رییس سازمان سنجش و مسئولان مربوطه فقط کلیات را اعلام کرده‌اند و ارائه جزئیات را به پایان شهریور موکول کرده‌اند! معلوم نیست چرا اینقدر عجله برای اجرای شتاب‌زده این مصوبه وجود دارد. کنکور اگر هم بد و ناعادلانه باشد قرار نیست با یک طرح ناعادلانه‌تر، غیرکارشناسی، مطالعه‌نشده، ناپخته و شتاب‌زده آن را کمرنگ و حذف کنیم! به اصطلاح «بدتر» را جایگزین «بد» کنیم!

۹- گفته شده ۶۰٪ سابقه تحصیلی قطعی در کنکور ۱۴۰۲ مربوط به امتحانات نهایی سال دوازدهم است. (چون برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ سابقه تحصیلی دهم ویازدهم‌ موجود نیست!) برای کنکور ۱۴۰۳ این ۶۰٪ شامل امتحانات نهایی یازدهم و دوازدهم و برای کنکور ۱۴۰۴ این ۶۰٪ شامل امتحانات نهایی دهم، یازدهم و‌ دوازدهم است! من که متوجه نمی‌شوم وقتی سوابق تحصیلی‌ای موجود نیست چه اصراری است که با هر مقدار از سابقه تحصیلی «باید» این عدد ۶۰٪ حفظ شود! این قسمت مصوبه هم از نظر ریاضی مشکلات اساسی دارد!

۱۰- این مصوبه نه تنها استرس کنکور را حذف نمی‌کند بلکه آن را به کل دوران متوسطه دوم (دهم، یازدهم، دوازدهم) منتقل می‌کند.

۱۱- این مصوبه باعث رونق مدارس غیرانتفاعی خواهد شد چون طبق آمار، میانگین معدل کتبی این مدارس حدود ۳ نمره بالاتر از معدل مدارس دولتی و مناطق محروم‌ است. به هر حال از دانش‌آموزان پول می‌گیرند و قطعا از امکانات و معلمان بهتری استفاده می‌کنند.

۱۲- لازم به ذکر است که کنکور ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ هم با تاثیر قطعی معدل برگزار شد که نتایج فاجعه‌بار آن دو کنکور هم درس عبرتی برای مسئولین آموزشی کشور نشد. حدود چند هفته به برگزاری کنکور ۱۳۹۵ تاثیر قطعی معدل با شکایت یک داوطلب به دیوان عدالت اداری،  لغو شد. برای کنکور ۹۷ و ۹۸ هم دعوای اموزش و پرورش و مجلس برای قطعی یا مثبت اعلام شدن تاثیر معدل بالا گرفت که نمایندگان مجلس موفق شدند قضیه را رفع و رجوع کنند. برای مصوبه جدید که دیروز به تصویب رسید هم چند ماه پیش ۲۷۳ نماینده مجلس با امضای یک‌ نامه، مخالفتشان را با تصویب این مصوبه اعلام کردند اما با این حال باز هم شورای عالی انقلاب فرهنگی کار خود را می‌کند! به نظر می‌رسد اصرار شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجرای شتاب‌زده این مصوبه علیرغم مخالفت ۸۰ درصدی داوطلبان کنکور از روی بی‌اطلاعی باشد نه از روی عناد و دشمنی.

جالب است که یکی از مسئولان سازمان سنجش در گفتگوی خبری دیشب به نظرسنجی برگزار شده در اپلیکیشن «شاد» درباره کنکور استناد کرد! و گفت از آن‌جا که اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی مخالف برگزاری کنکور به شیوه فعلی بوده‌اند پس مصوبه شورای انقلاب درست است! این نظرسنجی بین همه دانش‌اموزان (غیرکنکوری) حتی دانش‌اموز کلاس اول و مدیران و معلمان مدارس که لابد خواهان گرفتن سهم آموزش‌ و پرورش از پذیرش دانشگاه‌ها هستند فاقد اعتبار است. احتمال زیادی می‌رود که نتایج همین نظرسنجی در تصمیمی‌گیری اقای رییسی تعیین‌کننده بوده باشد.

اگر دنبال نظرسنجی هستید در خود سایت سازمان سنجش امکان نظرسنجی با احراز هویت (درج شماره موبایل و کد ملی) فراهم کنید تا ببینید که چطور بالای ۸۰٪ داوطلبان کنکور مخالف این مصوبه هستند. به نظرم آن ۲۰٪ موافق هم اطلاع دقیقی از جزئیات این مصوبه و بلایی که قرار است سرشان بیاید ندارند.  ۱۳- حتی محدودیت دیپلم هم ناعادلانه است!

رستگار رحمانی از یکی از روستاهای کردستان علیرغم اینکه دیپلم ریاضی داشت موفق شد رتبه یک کنکور تجربی ۱۳۸۸ را کسب کند و اکنون در حال تحصیل در رشته جراحی مغز است! اعمال محدودیت دیپلم‌ باعث کنار گذاشته شدن چنین نخبه‌هایی می‌شود. هرکس بیشتر تلاش کرده باشد باید در بهترین رشته و دانشگاه تحصیل کند‌. کسی که با اعمال محدودیت دیپلم موافق است داوطلب تنبلی است که می‌خواهد میدان خالی از رقیب باشد تا راحت‌تر در کنکور موفق شود که اتفاقا این‌گونه افراد تنگ‌نظر موفق هم‌ نخواهند شد. چون برای موفقیت در کنکور دنبال کمک معیشتی بقیه و قوانین محدود‌کننده و ناعادلانه هستند! رتبه یک کنکور تجربی ۹۵ و ۹۸ هم دیپلمه‌ی ریاضی بوده‌اند. اخذ  دیپلم تجربی برای کسانی که دیپلم‌ تجربی ندارند اما در کنکور تجربی رتبه می‌گیرند غیر از صرف وقت و‌ هزینه هیچ دردسری ندارد! فقط یک سنگ جلوی پای آن‌هاست و در این شرایط وخیم اقتصادی باید چند میلیون تومان بابت یک دیپلم بی ارزش هزینه کنند! اگر کنکور ریاضی بدون داوطلب مانده است دلیل آن را در وضعیت بازار کار جستجو کنید! نه اینکه داوطلبان را مجبور کنید در رشته‌هایی که بازار کار ندارند تحصیل کنند و دانشکده های فنی مهندسی همچنان به فعالیت ادامه دهند! مگر چه برنامه‌ای برای مهندسان گذشته داشته‌اید و چه استفاده ای از آ‌ن‌ها کرده‌اید که الان از تعداد کم داوطلبان کنکور ریاضی نگران شده‌اید و می‌گویید اینده علمی و تولید کشور در خطر است؟ بررسی کنید ببینید چه تعداد مهندس در شرکت اسنپ در حال رانندگی هستند!

حتی طرحی که ۵  سال پیش تحت عنوان «هدایت تحصیلی» دانش‌آموزان سال دهم را مجبور می‌کرد در رشته‌ای که آموزش و پرورش برایشان تعیین کرد ادامه تحصیل دهند شکست خورد. نمی‌توان کسی را به زور و اجبار مجبور کرد صندلی رشته‌ها و دانشگاه‌های بدون متقاضی را پر کند! چند سال پیش دولت سوئد تمام دانشکده‌های دندانپزشکی را تعطیل کرد، چون با پیشگیری‌های انجام‌شده نیازی به تربیت دندانپزشک بیشتر نمی‌دید. سوئد نیازی به دندانپزشک احساس نکرد و دانشکده‌های این رشته را تعطیل کرد تا نیاز نباشد با بودجه دولت برای کشورهای اتحادیه اروپا یا بقیه کشورها دندانپزشک تربیت کند! اگر تعداد داوطلبان کنکور ریاضی کم شده است ظرفیت پذیرش مهندس در دانشگاه‌های فنی مهندسی را کم‌ کنید یا حتی بعضی از این دانشکده‌ها را تعطیل کنید! چه اصراری است این همه مهندس تربیت کنید وقتی بستر لازم برای استخدام و به کارگیری این تعداد مهندس در داخل کشور وجود ندارد؟ بالاخره با این قیمت دلار و وضعیت بازار کار همه که امکان مهاجرت ندارند! اجازه دهید حتی اگر قرار است یک فارغ‌التحصیل دانشگاه بیکار بماند با تصمیم خودش و طبق انتخاب خودش مسیر تحصیلی‌اش را طی کرده باشد نه با اجبار و هدایت تحصیلی شما!

اگر یک روز هیچ‌کدام از راننده‌های اسنپ فارغ‌التحصیل لیسانس و فوق‌لیسانس رشته های مهندسی نبودند دوباره بچه‌ها را به سمت کنکور ریاضی و رشته‌های مهندسی سوق دهید! تا آن روز اجازه دهید خود داوطلبان برای آینده‌ی تحصیلی خود تصمیم بگیرند و در تصمیم آن‌ها دخالت نکنید! دیگر کسی خواهان تحصیل در رشته‌های بدون بازار کار نیست و اگر زودتر اقدام می‌کردید نیازی نبود امروز دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا بعضی دانشکده‌ها را ادغام یا تعطیل کنید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۳۷۲۰۱۰۶:۱۶:۲۸ ۱۴۰۱/۳/۲۱
تکلیفتون رو با خودتون روشن کنید! تا دیروز میگفتن کنکور رو حذف کنید و این کنکور کار مافیا هست . حالا الان یادتون افتاده که احتمال تقلب و حضور همون مافیای کنکور در امتحانات نهایی بیشتر هستش ؟
امیر۲۵۳۷۷۱۴۱۲:۴۸:۱۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این مصوبه به حذف کنکور نمی انجامد هنوز هم مخالف کنکوریم اما این مصوبه بدتر از وضعیت حال هست
محمد۲۵۳۸۵۳۰۲۲:۰۸:۳۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
اتفاقا این مصوبه گامی مهم در جهت بهبود عدالت اموزشی کشور و گامی مهم در راستای حذف کنکور میباشد
روشن۲۵۳۷۹۶۷۱۵:۲۳:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این طرح مافیارو که کم نمیکنه به کنار کنکور رو که حذف نمیکنه به کنار بدتر باعث میشه استرس بچه ها زیادتر شه و مافیا قدر تر ۸۵ درصد رشته ها کنکور ندارن و بقیه امکان حذف کنکور براشون وجود ندارد
Unknown۲۵۳۸۱۷۰۱۷:۴۲:۳۲ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این مصوبه در جهت حذف کنکور نیست! بلکه درجهت تولید 3 کنکور درگر به علاوه کنکور فعلی می باشد!
احمد۲۵۳۸۱۸۹۱۷:۵۵:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
واقعا این ایرادات رو به گوش رئیس جمهور برسانید و مانع از ابلاغ این مصوبه شوید.
محمد دانیال۲۵۳۹۹۱۸۱۹:۰۱:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۲۲
باید اصولی بردارن کنکورو نه اینکه بدتر بشه اوضاع و بزنن چشمشم کور کنن
ناشناس۲۵۳۷۲۱۲۰۶:۲۷:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۲۱
چه کنکور باشد چه نباشد، درصد بزرگی از افراد فاقد صلاحیت علمی با استفاده از سهمیه وارد دانشگاه می شوند.
روشن۲۵۳۷۹۸۲۱۵:۳۱:۱۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
و با این طرح اخیر بچه های دهک های بالا هم به جمع سهمیه دار ها اضافه میشن و بچه های محروم تر به کل از رقابت حذف چون با قطعی شدن معدل ۲۵ صدم نمره هم اهمیت چندین برابری دارد و خود به خود باعث ایجاد مافیای جدید اموزشی موازی با مافیای کنکور ایجاد میشود
ناشناس۲۵۳۸۰۳۲۱۵:۵۶:۲۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
انواع سهمیه ها و نحوه پذیرش آن ها را بنویسید. ۲۰ نمره
ناشناس۲۵۳۷۲۱۳۰۶:۳۰:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
کنکور تنها یک نان دانی و اسم است. مافیایی بزرگی از کنکور نان حرام می خورند.
روشن۲۵۳۷۹۷۸۱۵:۲۷:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۲۱
با این طرح نهایی هم میشه کنکور دوم و مافیای بزرگتری موازی با مافیای کنکور ساخته میشه همچنین شکاف طبقاتی هم افزایش پیدا میکنه حقیقت امر اینه که برداشتن کنکور برای رشته محل های باقی مانده غیر ممکنه چون خواهان زیادی دارن اما این طرح هم راه حل نیست چون باعث میشه که کورسو امید قشر ضعیف با هزینه های مضاعفی که بهشون برای نهایی تحمیل میشه گرفته شه
ناشناس۲۵۳۷۲۱۶۰۶:۳۵:۵۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
رفتن به دانشگاه برای افراد با استعداد و باهوش ، تنها شانس آنها را برای مهاجرت از کشور افزایش می دهد. رفتن به دانشگاه برای افراد کم سواد و فاقد صلاحیت از طریق سهمیه هم تنها به آنها لقب دکتر و مهندس داده تا در سلسه مراتب شغلی خودی ها در جای بالاتری قرار گیرند!
تبریزی۲۵۳۷۲۱۹۰۶:۴۲:۴۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
شما در کجای دنیا و در کدوم کنکور ورودی دانشگاه سراغ داری که درس انگلیسی جزو دروسش نباشه؟ مسئولین کشور اونقدر بی سواد و بی منطق هستن که حتی اهمیت زبان انگلیسی برای تحصیل در مقاطع بالا و سوادآموزی و زندگی روزمره رو درک نمی کنن. کسی که به زبان انگلیسی مسلط نباشه از دسترسی به 90 درصد اطلاعات موجود در جهان محروم می مونه. اگه فقط یه درس در بین دروس هست که بدون استثنا به درد همه می خوره اون هم انگلیسیه. حذف کنید و بیشتر از گذشته بر طبل بی سوادی بکوبید.
ناشناس۲۵۳۷۳۵۴۰۹:۰۸:۰۰ ۱۴۰۱/۳/۲۱
زبان انگلیسی را زبان دشمن و آشنایی با فرهنگش می پندارند!
ناشناس۲۵۳۷۶۵۲۱۲:۱۳:۳۹ ۱۴۰۱/۳/۲۱
الان سطح زبان عمومی بسیاری از نوجوونها از اساتید دانشگاه هم بالاتره. زبان تخصصی هم در دانشگاه یاد میگیرن پس این ایراد درست نیست
ناشناس۲۵۳۸۱۰۶۱۶:۵۵:۱۹ ۱۴۰۱/۳/۲۱
اون بسیاری از نوجوان ها دوروبر شماست خیلی ها با همین زبان کنکور کمی با زبان انگلیسی آشنا می شوند. فقط به خودتان نیندیشید
بینام۲۵۳۹۷۸۱۱۷:۱۷:۵۸ ۱۴۰۱/۳/۲۲
تو که کلاس زبان رفتی اره اون بدبخت روستایی چه گناهی کرده
ناشناس۲۵۳۷۲۲۰۰۶:۴۴:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
نظام آموزش کشور، مدرسه و دانشگاه، دچار بیماری حاد و مزمن بدخیم است. شهریه های چند ده میلیونی مدارس خصوصی و عدم عدالت آموزشی، معلم هایی که برای تامین معاش مسافرکشی، سرایداری و..... می کنند، آموزشگاه های کنکور که هزاران میلیارد تومان گردش مالی سالانه دارند، انواع سهمیه برای ورود بی سوادان به دانشگاهها، استخدام اساتید سفارشی فاقد صلاحیت، دانشگاههای فاقد تجهیزات مدرن آموزشی و پژوهشی، تنها گوشه ای از علائم این بیماری هستند.
ناشناس۲۵۳۷۲۳۴۰۷:۱۵:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
اگر سیستم آموزشی کشور درست بود و اگر به آموزش و علم بها داده می شد، این مملکت این همه مشکل ریز و درشت نداشت.
ناشناس۲۵۳۷۲۳۵۰۷:۱۹:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
بعد از 44 سال، مگر هنوز انقلاب فرهنگی صورت می گیرد که شورای انقلاب فرهنگی فعال است؟ پس کی نوبت به ثبات فرهنگی می رسد؟
امیر اسدی۲۵۳۷۲۶۳۰۷:۴۷:۴۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
با سلام،متن عالی هستش ولی کو گوش شنوا
ناشناس۲۵۳۷۳۱۳۰۸:۳۵:۳۶ ۱۴۰۱/۳/۲۱
"اگر یک روز هیچ‌کدام از راننده‌های اسنپ فارغ‌التحصیل لیسانس و فوق‌لیسانس رشته های مهندسی نبودند دوباره بچه‌ها را به سمت کنکور ریاضی و رشته‌های مهندسی سوق دهید!" این اتفاق که نمیفته ولی به زودی شاهد حضور پرشور رشته های علوم تجربی در اسنپ خواهیم بود
فرهاد۲۵۳۸۲۱۴۱۸:۱۵:۱۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
فعلا بازار کار پتانسیل جذب کادر درمان داره. نداشته باشه هم‌مهاجرت کاری با رشته ای مث پرستاری راحت.تر از مهاجرت کاری با رشته مهندسیه
پیمان۲۵۳۷۴۸۵۱۰:۲۹:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
کل داستان این است که اصلا شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچ ردی در قانون اساسی ندارد. حضرت امام هم که دستور بازنگری قانون اساسی را سال 68 دادند و نهادهای جدیدی مثل مجمع تشخیص را در آن گنجاندند عمدا اشاره ای به این شورا نکردند. این شورا به همه چیز دخالت میکند جز انقلاب فرهنگی.
ناشناس۲۵۳۷۵۱۱۱۰:۴۱:۵۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
اصلا جایگاه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی کجاست و این نهاد به چه حقی در کار قانونگذاری که از حقوق و تکالیف مجلس است دخالت می کند؟
ناشناس۲۵۳۷۵۴۳۱۱:۰۵:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۲۱
سلام. سوال مهم اینه که چگونه تصمیماتی به این مهمی که تقریبا همه ی کشور را تحت تاثیر قرار میده اینجوری گرفته میشه؟ در هر صورت فاجعه باره، چه از روی جهل باشه چه از روی عمد و با اهداف خاص.
ناشناس۲۵۳۷۵۷۲۱۱:۱۹:۱۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
مملکت پر شده از دکتر قلابی هایی که با سهمیه های خاص مدرک گرفتن و مشاغل کلیدی رو هم در اختیار دارن. به دانشگاه های خصوصی واقعی مجوز بدهید که خودشون سیلابس و واحدهای درسی شون رم تعیین کنن و بعد ببینین فارغ التحصیلان کدام دانشگاه بیشتر به درد مردم و مملکت می خورن. از طریق دانشگاه های بی خاصیت فعلی هم به آقا زاده ها مدرک بدهید که دلشان نشکند.
ناشناس۲۵۳۷۶۴۳۱۲:۰۴:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
بسیار مطلب جامع و کاملی بود. از نویسنده محترم تشکر می کنم. به عنوان یک دبیر باسابقه با اکثر مطالب بیان شده، موافق هستم.
رضا۲۵۳۷۶۵۷۱۲:۱۶:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
من کنکوری با معدل 10 شهرستانی مناطق محرومم هستم با این طرح عملا من از کنکور حذف میشم حق ما ضایع میشه زندگی من امثال من تباه میشه اینده ای دیگه نداریم من کاری از دستم بر نمیاد چون اینده ای برام نمیمونه ولی صبح تا شب نفرین خودتون بچه هاتون میکنم به خاک سیاه بشینید ترمم معدل اولا من دیگه توان ندارم برم از صفر شروع کنم معدل بکشم بالا سال 92 درس تمام کردم برای من زشت نیست برم در به در مدارس بشم برای نمره بعد دوما ما کارگری میکنیم پولم کجاس بیارم خرج ترمییم معدل کنم یه کم لنسان باشید زندگی ما رو تباه نکنید تو رو به اون خدایی که میپرستین
ناشناس۲۵۳۸۷۲۳۰۰:۵۹:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۲۲
برای معاونت حقوقی رئیس جمهوری نامه بنویس. ایشون خیلی مخالفه. سرچ کن معاون حقوقی رئیس جمهور در سایت و در بخش ارتباط با ما درخواستت رو بنویس
ناشناس۲۵۳۷۶۶۲۱۲:۱۹:۲۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
تصمیم حذف دروس عمومی از کنکور تصمیم درستی هست. سوالات دروسی مثل معارف در کنکور خیلی مسخره شده بود حذف اینها از کنکور اجازه میده تمرکز معلمین بر رشد دانش زبانی و دروسی مثل انشا و املا که خیلی مهم هستند برگردانده بشه و دانش آموزان فرصت لذت بردن از این دروس را داشته باشن و در دروسی مثل معارف اسلامی فرصت بحث شبهات در کلاس های درسی و بحث و گفتگو بین دانش آموزان فراهم بشه.
خدیجه۲۵۳۸۲۵۱۱۸:۳۱:۴۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
با این مصوبه هیشکی به دروس عمومی توجهی نخواهد کرد
ناشناس۲۵۳۸۵۵۵۲۲:۳۵:۳۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
کاملا موافقم
آکام۲۵۳۹۶۰۵۱۵:۱۸:۵۰ ۱۴۰۱/۳/۲۲
مشکلی با حذف عمومی نیست مشکل کمبود و نبود قانون هستش: تصحیح امتحانات نهایی به صلیقه تصحیح کننده امنیت و بودجه امتحانات نهایی برای شهریور/دی/خرداد فشار زیاد به سال دوازدهمیا چون هم امتحانات نهایی هم کنکور مهم است و مورد دیگر اینکه فرست ترمیم معدل ندارند و باید پشت کنکور بمانند تا ترمیم معدل شرکت کنند قانونی برای فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی (نظام قدیم) برای ترمیم معدل در این طرح نیست تمام واسلام
ح۲۵۳۷۷۳۰۱۲:۵۷:۴۸ ۱۴۰۱/۳/۲۱
باید دوسه سال قبل تصویب میشد الان اجرا نه این که یهویی تصویب بشه بعد اجرا ملت این همه خرج کردن واس عمومیا الان میگین نیست ؟
ح۲۵۳۷۷۳۳۱۲:۵۹:۳۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
ما این همه خرج عمومیا کردیم الان میگین نیست یهو تصویب میشه یهو اجرا این چه وضعشه ؟ واقعا که عجب تصمیماتی
ناشناس۲۵۳۷۷۴۱۱۳:۰۱:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
اگه این طرح براکنکور۱۴۰۲باشه من نظام قدیمم توروستاهم زندگی میکنم امکانات صفرچراباید بااین تصمیم هابیچاره بشیم یکی حرف مارو ب گوش این اقای رییسی یا دیگرعوامل برسونه بخداازاسترس مردیم
دلسوز۲۵۳۷۷۷۵۱۳:۲۰:۱۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
واقعا برای این بی تدبیری و شتابزدگی متاسفم و وای به حال کنکوریهای ۱۴۰۲
دانیال۲۵۳۷۷۸۰۱۳:۲۶:۲۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این طرح فاجعه ای بیش نیست که مافیای کنکور رو به تمامی دوره های تحصیلی هدایت و پایدار میکنه باتوجه به گسترش و وجود فضای آموزشی_مجازی دست مافیای کنکور کم رنگ میشه اینا نمیخوا بزارن ...
ناشناس۲۵۳۷۸۲۹۱۳:۵۳:۴۲ ۱۴۰۱/۳/۲۱
سوال مهم اینه که چرا با این عجله استرس پسرمن ۱۰۰برابر شده لطفا تجدید نظر کنید
ناشناس۲۵۳۷۸۷۸۱۴:۱۶:۳۶ ۱۴۰۱/۳/۲۱
کنکور ۱۴۰۲فجیع ترین کنکور تاریخ ایران است که دودش هم فقط به چشم مناطق محروم می رود چونکه مناطق محروم قبلا می توانستند از دروس عمومی نمره کسب کنند اما الان با سختی دورس تخصصی متاسفانه هیچکس قبول نمی شود ومعدل هم فقط برای مدارس خاص خوب هست
ناشناس۲۵۳۷۸۹۴۱۴:۲۵:۳۹ ۱۴۰۱/۳/۲۱
مخالف طرح جدید کنکور هستم
ناشناس۲۵۳۷۹۰۵۱۴:۳۴:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
قلم فرسایی کردی اما عادل نبودی .و فقط از یک منظر موضوع را دیدی . بالاخره یه جایی باید جایگاه آموزش و پرورش مشخص شود. معدل ۱۱ که پزشکی قبول شود چه جای افتخاری دارد که ازش دفاع می کنید
ناشناس۲۵۳۸۱۸۵۱۷:۵۳:۴۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
به نظر شما کسی که با پول معدل ونمره خریده و بیست شده جای افتخار داره؟
ناشناس۲۵۴۰۰۰۷۲۰:۰۵:۰۰ ۱۴۰۱/۳/۲۲
عزیز خوب مطالعه نکردی الان معدل ۱۹/۵ هم عملا داره حذف میشه
محسن۲۵۳۷۹۶۶۱۵:۲۳:۲۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این طرح پر از بی عدالتی و اشکال هست امیدواریم با همت امثال اقای توکلی و دیده بان عدالت و نمایندگان مجلس این طرح استرس زا برای کنکوری ها حذف بشه
ناشناس۲۵۳۷۹۸۱۱۵:۲۹:۳۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این طرح نه تنها باعث کم رنگ شدن نقش مافیای کنکور نمیشود بلکه زین پس شاهد حضور گسترده مافیای کنکور در تمامی پایه های تحصیلی با کمک مافیای آموزش پرورش و به صورت هم تشریحی هم تستی خواهیم بود این طرح استرس و هزینه یک دانش آموز بیچاره را هزار برابر میکند
ناشناس۲۵۳۷۹۸۳۱۵:۳۱:۳۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
سراسر بی عدالتیه... نمایندگان مجلس و معاونت حقوقی رئیس جمهور که مخالف این طرح هستن کاری کنن لطفا... فاتحه عدالت اموزشی رو باید خوند
زینب۲۵۳۷۹۹۹۱۵:۳۶:۴۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
اگر امتحان نهایی رو سخت تر کنن که غربالگری بیشتر صورت بگیره بازم حق یه عده ضایع میشه. چون بعضیا سالای گذشته که امتحانا آسون بوده و تقلب راحت تر بوده ۲۰ گرفتن و الان از بقیه توی کنکور جلو میفتن. این انصافه به نظرتون؟
عرفان۲۵۳۸۸۴۸۰۷:۰۰:۱۲ ۱۴۰۱/۳/۲۲
نه اینطوری نیست. مسلما برای این راهکار دارن مشکل اینه که ممکنه توی تصحیح اشتباهاتی پیش بیاد.دیگه کسی رو که قبلا ۲۰ گرفته رو با الان مقایسه نمی کنن که
ممد۲۵۳۸۰۰۰۱۵:۳۷:۰۰ ۱۴۰۱/۳/۲۱
من که موافق این طرحم،فقط مافیا مخالفن
نرگس۲۵۳۸۲۱۷۱۸:۱۷:۲۶ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این مصوبه ناعادلانه هیچ طرح و برنامه ای برای ۷۰۰ هزار داوطلب پشت کنکوری نداره. لابد این ۸۰ درصد از کنکوری ها که در حال اعتراضند همشون مافیای کنکور هستند! همین‌کامنت‌ها ذیل مطلب را هم بخونی و‌تعداد مثبت و‌منفی‌هاشو بررسی کنی متوجه میشی چه‌تعداد موافق و چه تعداد مخالفند. تناسبش میاد دستت
ناشناس۲۵۳۸۳۸۰۲۰:۰۴:۵۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
شما خود مافیا هستی پررنگترین معایب این طرح فشار مالی به فقرا ، و کاهش امنیت کنکور است . توضیحات نویسنده را بخوان تا بفهمی چرا خودت مافیا هستی . من خودم پول و وقت ندارم چهل تا کتاب رو بگیرم را برا امتحان مدرسه
رضا۲۵۳۸۰۰۹۱۵:۴۳:۳۸ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای درست کردن ابروی داوطلبان ورود به دانشگاه ،چشم آن ها را از کاسه در خواهد آورد اگر بلد نیستید که اصلاحش کنید لااقل به بدترش نکنید...کنکور به روال سابقش بسیار بهتر از این مصوبه ناعادلانه و هزینه بر شورا برای داوطلبان مناطق محروم است
رها سلیمی۲۵۳۸۰۱۶۱۵:۴۷:۰۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این مصوبه نه تنها دست مافیا‌ی کنکور رو کوتاه نمیکنه بلکه مافیای امتحان نهایی رو هم وارد بازار میکنه. امتحانات نهایی اصلا و ابدا پتانسیل تفکیک درست دانش آموزان از هم رو نداره، فقط نیم نمره کمتر هر کسی رو هزاران نفر عقب میندازه و باید حالا علاوه بر هزینه های سرسام آور کتاب و کلاس کنکور هزینه‌ی ترمیم معدل و غیره هم متحمل بشه.
رها کنکوری۲۵۳۸۰۲۲۱۵:۵۰:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
بچه های مناطق محروم و کم امکانات و کسانی که توانایی ثبت نام تو مدارس غیر انتفاعی رو نداشتن که راحت با بیست فارغ التحصیل بشن چه گناهی کردن؟ علاوه بر پول کتاب و کلاس کنکور باید برای ترمیم معدل هم هزینه کنیم؟؟ این مصوبه قبلا هم ثابت کرده که فقط و فقط ضد عدالت آموزشیه. باید لغو بشه
امیر۲۵۳۸۰۳۴۱۶:۰۰:۰۹ ۱۴۰۱/۳/۲۱
به عنوان یه دانش اموزی که کنکور 1402 قراره بده میگم این طرح واقعا عالیه و باعث کاهش فشار دانش اموزان میشه.ضمنن حدود چند ساله که دارن واسه اعمال این تغییرات برنامه ریزی میکنن پس مطمعنن تمام موانع و مشکلاتی که ممکنه ایجاد بشه رو پیش بینی کردن و واسش راهی دارن.همچنین طبق قانون اساسی کشور مصوبات این شورا لازم الاجرا هستش.
وحید۲۵۳۸۲۲۱۱۸:۱۹:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
من به عنوان یه کنکوری ۱۴۰۲ کاملا مخالف این مصوبه هستم
ناشناس۲۵۳۹۷۱۰۱۶:۳۱:۳۰ ۱۴۰۱/۳/۲۲
شما که دانش آموز کنکوری هستین کی فرصت کردین قانون اساسی رو مطالعه کنین که به واجب الاجرا بودن مصوبات شورا پی بردین؟
ناشناس۲۵۳۸۰۳۶۱۶:۰۲:۴۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
با این طرح نه تنها فشار از روی دانش آموزان برداشته نمیشه که فشار مضاعف تر میشه به جای یک کنکور باید ده ها کنکور داد و با نگرفتن هر بیست و پنج صدم نمره داوطلب هزاران نفر عقب میفته و فشار مالی زیادیم بر روی دوش خانواده ها و داوطلبین عزینه های ترمیم معدل داره.
علی۲۵۳۸۰۳۹۱۶:۰۶:۵۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
دوستان تو پویش لغو تاثیر قطعی معدل شرکت کنید چیزی نمونده تا تکمیل بشه لطفا حمایت کنید
ناشناس۲۵۳۸۰۴۴۱۶:۱۲:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
مثل همیشه اصل را ول کردید و به فرع چسبیدید! چرا باید حقوق پزشکان اینقدر بالا باشد و حقوق بقیه بسیار ناچیز! اگر این مشکل را حل کردید کنکور خود به خود درست خواهد شد!
کامران۲۵۳۸۲۲۵۱۸:۲۰:۵۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
حقوق پزشکان‌هم‌درست میشه. هر سال قراره ۲۰٪ به ظرفیت پذیرش پزشکی اضافه بشه و به مرور تعدادشون که زیاد بشه دستمزشون پایین میاد. همین‌کنکور ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۰۰ نفر به ظرفیت پزشکی اضافه شد و از ۸۰۰۰ به ۹۶۰۰ نفر رسیده
سارا۲۵۳۸۰۴۶۱۶:۱۶:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
خدا خیرتان بده بااین توضیحات کامل
ناشناس۲۵۳۸۰۵۶۱۶:۲۳:۳۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
خدا یا خودت کاری کن اینا سر عقل بیان و مصوبه رو لغو کنن یا امام رضا کمک کن
آسمان۲۵۳۸۰۶۱۱۶:۲۵:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
ما مخالف مصوبه جدید کنکور هستیم
نیلوفر۲۵۳۸۰۶۶۱۶:۲۷:۲۸ ۱۴۰۱/۳/۲۱
والله که این جوری با این مصوبه جدید استرس ما بیشتر شد
کنکوری۲۵۳۸۰۶۸۱۶:۲۸:۲۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
این مصوبه جز ظلم و تحمیل فشار های سنگین افتصادی و استرس زیاد به خانواده ها فایده دیگری نداره حتی داوطلبین نظام قدیم رو هم در نظر نگرفته!!!
حسام۲۵۳۸۰۷۱۱۶:۳۱:۵۰ ۱۴۰۱/۳/۲۱
با آینده جوان ها قمار نکنید/چرا مصوبه ای ک تمام منافع آن متوجه موسسات کنکوریست باید تصویب شود؟؟؟
محمد۲۵۳۸۰۷۳۱۶:۳۳:۴۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
موافق طرح جدید کنکور هستم. خیلی هم خوبه
ناشناس۲۵۳۸۱۷۶۱۷:۴۶:۴۶ ۱۴۰۱/۳/۲۱
مثل سال ۹۴ میشه بعد کنکور که با درصد بالا رتبت به رشته های خوب دانشگاه ازاد هم به زور رسید و بلایی که سر ما اوردن سرتون اومد میفهمی عمق خوبیاشو واسه ۲۵ صدم نمره باید بجنگی دیگه هرکس زیر ۲۰ باشه با این تعداد معدل بالا باید از خیر ۲۰ دانشگاه برتر بگذره
کنکوری ۱۴۰۲۲۵۳۸۲۲۶۱۸:۲۱:۲۰ ۱۴۰۱/۳/۲۱
من‌مخالفم.
مهدی۲۵۳۸۰۷۷۱۶:۳۸:۱۹ ۱۴۰۱/۳/۲۱
طرح تاثیر قطعی معدل شورای انقلاب فرهنگی خلاف عدالت آموزشی بوده و باعث بدبختی داوطلبین کنکور و دانش آموزان این مرز و بوم میشود کنکور به همین روش فعلی بهترین و عادلانه ترین راه برای ورود به دانشگاه است. شورای انقلاب فرهنگی صلاحیت ورود به مبحث کنکور و حق قانون گذاری ندارد.
محمدرضا طاهری نساج۲۵۳۸۰۸۱۱۶:۴۰:۵۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
همه کاره هیچ کاره است وهرکس باید به رشته ای برود که استعداد آنرا دارد تا بتواند روی پای خود پول دربیاورد.اگر حسن یزدانی برای کشتی گیرشدن مجبور بود در ریاضیات رقابت کند الآن کشتی ازچنین نابغه ای محروم بود.درشیوه گذشته کنکور در رشته ریاضی-فیزیک،اکثربچه هایی که بالاترین درصد ریاضی وفیزیک درکل ایران دارندبخاطر دروس عمومی،از راهیابی به ۲۰دانشگاه برتر مهندسی محروم می شوند واین طنز ماجراست.شهید شهریاری ها ومرحوم میرزاخانی ها نماد اینگونه افراد هستند.پس من با طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی وحذف دروس عمومی وتاثیر درکنکور موافقم.
کنکور۲۵۳۸۲۳۰۱۸:۲۲:۵۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
شما تا وقتی داوطلب کنکوری نباشی حق اظهار نظر درباره این مصوبه و موافقت با اونو‌ نداری. فعلا که ۸۰٪ بچه‌ها شدیدا مخالفند با این مصوبه
آکام۲۵۳۹۴۸۹۱۴:۱۶:۲۹ ۱۴۰۱/۳/۲۲
مشکلی با حذف عمومی نیست مشکل کمبود و نبود قانون هستش: تصحیح امتحانات نهایی به صلیقه تصحیح کننده امنیت و بودجه امتحانات نهایی برای شهریور/دی/خرداد فشار زیاد به سال دوازدهمیا چون هم امتحانات نهایی هم کنکور مهم است و مورد دیگر اینکه فرست ترمیم معدل ندارند و باید پشت کنکور بمانند تا ترمیم معدل شرکت کنند قانونی برای فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی (نظام قدیم) برای ترمیم معدل در این طرح نیست تمام واسلام
ناشناس۲۵۳۸۰۸۹۱۶:۴۵:۰۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
مخالف این مصوبه ناعادلانه هستم یک نظام قدیمی از مناطق محروم
حمید۲۵۳۸۰۹۱۱۶:۴۵:۴۰ ۱۴۰۱/۳/۲۱
من به عنوان یک دانش آموز به شدت با تک تک بندهاش مخالفم لطفا لغو کنید
نآزی۲۵۳۸۰۹۲۱۶:۴۵:۴۶ ۱۴۰۱/۳/۲۱
ای خدا هرسآل باید استرس ی قانون جدید برا کنکور داشته باشن دانش اموزا؛این چجور کنکوریه خیلی از رتبه هایی ک خوب اومده بخاطر درصد عمومی ها بوده الان ک عمومی ها بوده الان ک حذفش کردین..چجوری این همه امتحانو بدیم وقتی نه پولش هست نه وقتش بریم کتابایی بخونیم که حتی واسه کنکور نمیاد!!!توروخدا لغوش کنین مردیم از این همه استرس
ارشیا۲۵۳۸۰۹۳۱۶:۴۶:۲۶ ۱۴۰۱/۳/۲۱
والا من پول ندارم برای هر درس اونجوری که میگن 50 تا 70 تومن هزینه کنم . اگه پولدار بودم که میرفتم دانشگاه آزاد و پشت کنکور نمیموندم . جوری میگن ده بار میشه نهایی داد انگار پولشو اونا میدن. اینه آموزش رایگان؟
ناشناس۲۵۳۸۰۹۹۱۶:۵۰:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
شک نکنید که این طرح تصویب میشه و دلیل اصلی هم کمبود بودجه آموش پرورش که دولت توان تامین بودجه نداره و از این راه میخوان جبران کنند!!!اصلا هم برای اینها نه دانش آموز مهمه نه خانواده ها و هیچ درکی هم ندارند چون فرزندان خودشان راحت در کشورهای همسایه تحصیل و با رانت به بهترین دانشگاه ها منتقل میشوند !!!چه بخواهید چه نخواهید طرح تصویب میشه چون بودجه ندارند باید از جیب ملت پول در بیاورند
حمید۲۵۳۸۲۳۵۱۸:۲۴:۳۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
کسی پول نداره به اموزش و پرورش بده. خیلی ها قید ادامه تحصیل و رفتن به دانشگاه را میزنند
دکتر بیکار۲۵۳۸۱۰۰۱۶:۵۱:۱۲ ۱۴۰۱/۳/۲۱
بشدت مخالف طرح جدید کنکور هستم
محمد۲۵۳۸۱۰۳۱۶:۵۳:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۲۱
.چطور بعد ازین همه امتحان دادن دوباره بیایم ترمیم کنیم؟با کدوم پول و روحیه؟البته ماکه پسر وزیر نیستیم بخاطرمون از نظرشون برگردن.خدا میدونه چطور دور هم نشستن و واسه تکوندن جیب مردم نقشه کشیدن که موضوع به این مهمی رو یهو تصویب کردن.البته از ماست که برماست
فاطمه۲۵۳۸۱۵۰۱۷:۲۲:۵۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
پرازایراده الان کسایی که نظام قدیم بودن تکلیفشون چیه؟ کاش دربرابرحرف حق انقد ایستادگی نکنن این مصوبه پرازایرادوغلطه کلایایدلغو بشه
نازنین امانی۲۵۳۸۱۵۲۱۷:۲۴:۲۲ ۱۴۰۱/۳/۲۱
در سایت سنجش یه نظر سنجی بزارید با درج کد ملی تا ببینید چطور ۹۰ درصد داوطلبین کنکور مخالفن...
فاطمه۲۵۳۸۱۶۵۱۷:۴۰:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۲۱
پراازایراده مصوبه چرادربرابرحرف حق ایستادگی میکنن؟ دیگه چقدپول میخواید که حاضرید اینده وزندگی وامید ماهارونابودکنید
honey۲۵۳۸۱۶۷۱۷:۴۱:۳۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
عالی بود ممنون از شما
ناشناس۲۵۳۸۲۱۳۱۸:۱۴:۳۶ ۱۴۰۱/۳/۲۱
دانش آموزان مناطق محروم با این طرح امکان رسیدن به دانشگاه را از دست خواهند دادچون اینان نه امکان دست رسی به کلاسهای خصوصی خواهند داشت نه هزینه آنرا .
نجمه۲۵۳۸۲۳۲۱۸:۲۳:۳۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
با تک‌تک بندهای این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شدیداً مخالفم . کمک کنید لغو شه لطفا
دبیر بازنشسته۲۵۳۸۲۵۵۱۸:۳۳:۵۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
یادداشت جامعی بود. این مصوبه مغایر با عدالت آموزشی است
فرانک۲۵۳۸۳۱۱۱۹:۲۶:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
فقط سوالم اینه که آیا خود نماینده های مجلس هم به همین صراحت و شفافیت از این ایرادات اطلاع دارن؟
م۲۵۳۸۳۷۹۲۰:۰۳:۵۸ ۱۴۰۱/۳/۲۱
لغوووو کنید این طرح بی اساسو ،با آینده و ذهن جوانان باری نکنید
بی نام۲۵۳۸۳۸۲۲۰:۰۶:۳۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
مخالف برگزاری دوکنکور در۱۴۰۲وهمیچنین دروس عمومی حذف بشن ومعدل ۴۰درصدی تاثیر قطعی داشته باشه. اگه دین ندارین حداقل آزاد مرد باشین.ظلم نکنین.
ناشناس۲۵۳۸۳۸۸۲۰:۱۲:۱۶ ۱۴۰۱/۳/۲۱
تعداد زیادی کارشناس از این مصوبه ایرادات اساسی گرفته اند. اما مسئولین گوش شنوا ندارند. اجرای این مصوبه نتایج فاجعه بار دارد.
میثم۲۵۳۸۴۰۸۲۰:۲۴:۰۲ ۱۴۰۱/۳/۲۱
لطفاً جلوی این مصوبه پر از بی عدالتی رو بگیرید،این مصوبه امید و آرزوهای جوانان و کنکوری های مناطق محروم را نابود میکند، #لغو_مصوبه_شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
بهار۲۵۳۸۵۲۰۲۲:۰۴:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۲۱
هر سال باید استرس کنکور داشته باشیم به جایی که از استرس ما کم کنن زیاد هم میکنن لطفا کنکور دوبار در سال نباشه لطفا عمومی ها حذف نکنید
ناشناس۲۵۳۸۶۰۷۲۳:۰۷:۳۶ ۱۴۰۱/۳/۲۱
تمام بچه های مناطق محروم و دانش آموزانی که پول مدرسه غیرانتفاعی و معلم خصوصی ندارند، زیر چرخ دنده های این طرح له میشوند.
حامد۲۵۳۸۶۰۸۲۳:۰۷:۴۲ ۱۴۰۱/۳/۲۱
شورای عالی انقلاب فرهنگی منحل کنید به کنکور هم دست نزنید
ناشناس۲۵۳۸۶۱۶۲۳:۱۵:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۲۱
حقیقتا تحلیل جامعی بود واقعا سخن از زبان ما کنکوریها می‌گویی
Ss۲۵۳۸۶۴۹۲۳:۵۰:۱۵ ۱۴۰۱/۳/۲۱
یک طرح کاملا غیر منطقیه . لطفا از کنکوری ها نظرسنجی کنید ببینید چه تعداد موافقن با سرنوشت اونها بازی نکنید
ناشناس۲۵۳۸۸۰۲۰۴:۳۳:۴۱ ۱۴۰۱/۳/۲۲
چرا هیچ توجهی نمیکنن؟من اگر تاثیرقطعی بشه نمیتونم برم ترمیم کنم پول ندارم واز روزی این خبراومده از غصه دارم میمیرم چجوری میخوان اون دنیا جوابگو باشن ..
علی۲۵۳۸۹۸۵۰۸:۵۴:۴۴ ۱۴۰۱/۳/۲۲
مخالف این طرح هستم نه به گسترش بی عدالتی
ناشناس۲۵۳۹۱۲۳۱۰:۲۸:۱۶ ۱۴۰۱/۳/۲۲
مخالف این طرحم
رضا۲۵۳۹۱۳۴۱۰:۳۵:۳۰ ۱۴۰۱/۳/۲۲
درود خدا بر شما با این تحلیل درست واقعا که حرف کاملا منطقی بود
رضا۲۵۳۹۱۷۲۱۰:۵۶:۲۶ ۱۴۰۱/۳/۲۲
#لغو تاثیر قطعی معدل # لغو حذف دروس عمومی از کنکور
فاطمه۲۵۳۹۲۰۹۱۱:۲۷:۰۷ ۱۴۰۱/۳/۲۲
با این کار یک کنکور تبدیل می‌شود به چهار کنکور. نه تنها استرس کم تر نمی شود بلکه بیشتر هم می‌شود و هزینه هه چند برابر می‌شود. لطفا این طرح را لغو کنید.
ناشناس۲۵۳۹۵۳۰۱۴:۴۰:۱۳ ۱۴۰۱/۳/۲۲
در پیشگاه اهل خرد نیست محترم هر آن کس که فکر جامعه را محترم نداشت ( فرخی یزدی) کاش به نظرات مخالف هم توجه میشد ویک طرفه تصمیم گیری نمیشد
ناشناس۲۵۳۹۵۵۵۱۴:۵۳:۲۰ ۱۴۰۱/۳/۲۲
با سرنوشت یه عده داره بازی میشه لطفا جلوی این مصوبه گرفته بشه
ناشناس۲۵۳۹۶۹۹۱۶:۲۷:۴۸ ۱۴۰۱/۳/۲۲
رونق مدارس تضمین معدل! فساد
علی۲۵۳۹۷۵۹۱۷:۰۳:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۲۲
مخالف تاثیر قطعی معدل هستم اگه میخوان حق معدل بالا ها ضایع نشه همون تاثیر مثبت معدل رو اعمال کنند
سمانه۲۵۳۹۸۶۸۱۸:۲۳:۳۰ ۱۴۰۱/۳/۲۲
واقعا این چ سیاستیه که ب جای کم کردن استرس کنکوریا بدتر میکنن شرایطو واقعا شاید کسی شرایط دوباره امتحان دادنوترمیم معدلو نداش
محمد۲۵۳۹۹۴۷۱۹:۲۴:۱۲ ۱۴۰۱/۳/۲۲
آقا نمیشه قانون تصویب نکنید باور کنید هیچ اتفاقی نمی افتد
ناشناس۲۵۳۹۹۹۰۱۹:۵۶:۲۷ ۱۴۰۱/۳/۲۲
با این اوضاع می خوان هیچ کس مهاجرت نکنه و جلوی موسساتی که بورس تحصیلی برای یک کشور دیگه رو می دن می گیرند و میگن که چرا دانش آموز نخبه نباید از کشور بیرون بره بمونه که این همه بلا سرشون بیارن
ناشناس۲۵۴۰۰۰۴۲۰:۰۳:۵۴ ۱۴۰۱/۳/۲۲
ساختمان مترو پل چون اساس و پایه هاش مشکل داشت و درست براش برنامه ریزی نشده بود ریخت این طرح عجله ای و بی پایه و اساس هم همینجوره روی صحبتم با موافقا هستش امیدوارم زیر آوار این طرح عجولانه نمونید.
ناشناس۲۵۴۰۰۲۱۲۰:۱۱:۴۱ ۱۴۰۱/۳/۲۲
احسنت به علم نویسنده که اینقدر جامع ودلسوزانه مساله را نقد کردند کاش امسال شما در راس تصمیم گیری کنکور بودید
علی۲۵۴۰۳۲۷۰۰:۰۵:۴۸ ۱۴۰۱/۳/۲۳
الان اگه یه دانش آموز نمره ۱۹/۷۵ هم بگیره بهش میگن خاک تو سرت این چه نمره ایه برو دوباره امتحان بده
محمد۲۵۴۰۴۱۰۰۱:۱۳:۴۳ ۱۴۰۱/۳/۲۳
اینکه معدل ۲۰ بره پزشکی دیگه خیلی نوبره میتونن بگن از ۱۸ ب بالا امتیاز کامل ۱۶ تا ۱۸ مثلا ۸۰ درصد و ۱۴ تا ۱۶ ۶۰ درصد امتیاز داره تا افراد بتونن جبران کنن و یا در کنکور رقابت کنن
فاطمه۲۵۴۰۵۶۷۰۷:۳۱:۴۶ ۱۴۰۱/۳/۲۳
بچه ها حذف درس های عمومی و خصوصا قطعی شدن معدل یعنی حذف قشر ضعیف و فقیر جامعه از تحصیل ، مثل قدیم بشه رعیت و ارباب که رعیت حق تحصیل نداشت ، بچه ها معلوم شده این مصوبه که عاملی خیلی پیگیره و میخواد اجراش کنه دختر و پسر خودش رتبه های پایینی تو کنکور کسب کردند میخواد اونا رو بفرسته دانشگاه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین