قدرت هوشمند!

گروه سیاسی الف،   4010228111

قدرت هوشمند!

جوزف ساموئل ناي ، استاد دانشگاه هاروارد واضع نظريه جنگ نرم و تحليلگر ارشد كاخ سفيد در كتاب «آينده، قدرت» مي‌گويد: «قدرت هوشمند تركيبي از قدرت سخت و قهريه و قدرت نرم ، متقاعدسازي و جذب است.»

او معتقد است در اتاق فكر واشنگتن، آمريكايي‌ها با تجهيز به اين قدرت، سلطه خود را در جهان مديريت مي‌كنند.
آنچه جوزف ناي از آن به عنوان قدرت هوشمند آمريكايي ياد مي‌كند يك توهّم است. پشت اين قدرت يك هوش شيطاني وجود دارد كه فقط به زياده‌خواهي در قدرت، نژادپرستي، كسب جنون‌آميز ثروت، شهوت‌پرستي، ظلم و ستم و جنگ وخونريزي پايان‌ناپذير فکر می کند، اين قدرت شيطاني يك جريان پليد را در تاريخ بشر نمايندگي مي‌كند. جرياني كه در برابر انبيا و اولياي الهي صف كشيدند و انسان‌هاي بي‌گناه را همراه با رهبران الهي كشتند و مظهر ستم و استبداد جهاني هستند.
پديداري انقلاب اسلامي، آغاز توليد يك قدرت هوشمند مبتني بر گفتمان مهدويت است كه طي نيم قرن اخير در برابر سلطه جنون‌آميز آمريكا اعلام موجوديت كرد. قدرت جديدي كه امام خميني (ره) با پايمردي روحانيت و ملت بيدار، آگاه و فداكار ايران وارد معادلات و مناسبات قدرت در جهان كرده يك قدرت الهي است. پشت اين قدرت يك هوش الهي مبتني بر «عدل» و «علم» قرار دارد. اين قدرت برخاسته از «صدق» و «وفاي به عهد» و متكي به قدرت لايزال الهي است شكست و ناكامي در آن راه ندارد.
اینکه دولت رئیسی در غوغای تحریم های ظالمانه،‌تورم روز افزون جهانی و تهدید های سخت و نرم آمریکا در مذاکرات هسته ای،‌با آرامش و اطمینان خاطر،‌با  اتحاد قوا و بصیرت مثال زدنی مردم یک جراحی اقتصادی را بدون خونریزی با موفقیت انجام می دهد،‌نشان گر آن است که جمهوری اسلامی با قدرت هوشمند اداره می شود و اقتدار خود را در داخل و خارج به رخ دشمنان انقلاب می کشد.
از قدرت هوشمند آمريكايي‌ها در تحولات جهاني به‌ويژه قرن بيست و يكم قدرت سخت و قهريه حذف شده است. آمريكايي‌ها نمي‌توانند همه جا دست به ماشه باشند چيزي به نام «مكانيزم ماشه» ندارند . آنها قدرت متقاعدسازي و جذب را هم از دست داده‌اند فعلا به قدرت نرم تكيه دارند كه به زودي با قدرت سخت انقلاب اسلامي مجبور به پذيرش شكست خواهند شد.
آمريكايي‌ها آتش‌بيار جنگ اوكراين هستند. فشار چكمه آنها در اروپا روي گلوي روس‌ها با بسط و توسعه سلطه ناتو، آستانه تحمل مسكو را به آخر رساند. روس‌ها مجبور شدند از موجوديت خود دفاع كنند و نگذارند روياي آمريكايي‌ها در تقسيم و تجزيه روسيه به 5 ايالت در درازمدت تحقق پيدا كنند.
آمريكايي‌ها با جنگ اوكراين دست به كار خطرناكي زدند. آنها جهان را در آستانه يك «جنگ هسته‌اي» و «جنگ جهاني غذا» قرار دادند.
آمريكايي‌ها درجنگ اوكراين دارند جيب اروپايي‌ها را مي‌زنند. اين چيزي نيست كه نخبگان و رهبران اروپا نفهمند. آمريكايي‌ها با حمايت مطلق و بي‌چون و چرا از صهيونيست‌ها ننگ حمايت از يك رژيم نامشروع ، جعلي و اشغالگر را پذيرفته‌اند. آمريكايي‌ها با بهره‌گيري از قدرت هوشمند شيطاني، حمايت از يك رژيم مبتني بر آپارتايد و نژادپرستي و كودك‌كشي را همواره طي 70سال گذشته در كارنامه سياست خارجي خود دارند.
آمريكايي‌ها با لشكركشي مغول‌وار به غرب آسيا ؛ عراق، افغانستان و سوريه را به خاك وخون كشيدند اما قدرت هوشمند آنها جواب نداد .آنها با خفت و خواري از افغانستان فرار كردند و مجبور شدند ميلياردها دلار ادوات نظامي و زيرساخت‌هاي نظامي خود را به‌جا بگذارند. آمريكايي‌ها در عراق و سوريه زير تيغ خط مقاومت هر روز تلفات مي‌دهند و در نگاه چپ به ايران ضربه عين‌الاسد و سقوط پهپاد فوق پيشرفته خود را دريافت كردند. آمريكايي‌ها در حمايت از رژيم صهيونيستي با حق وتوهاي ظالمانه چهره كريهي از خود به‌جاي گذاشتند اعتبار و آبرويي از نظر كارنامه حقوق بشر ندارند. آمريكايي‌ها در تسليم ملت يمن در حمايت از قارون‌هاي عرب خليج فارس نيز شكست خورده‌اند.
كارنامه اين سياست‌هاي تجاوزكارانه اين است كه 40 درصد مردم بزرگترين و ثروتمندترين دولت جهان به زير خط فقر بروند و شمار زيادي از مردم آن در ايالت‌هاي به اصطلاح «متحده» شب را تا صبح درحاشيه خيابان‌هاي شهر به سر می برند و شهرداران اين ايالت‌ها را براي جمع‌وجور كردن فضولات انساني سر كار بگذارند.
آمريكا با اين سياست‌هاي تجاوزكارانه مبتني بر قدرت هوشمند شيطاني بدهكارترين دولت جهان است. آمريكاي دوران ترامپ و بايدن بي‌ريخت‌ترين چهره را به لحاظ دموكراسي و آزادي دارد. آمريكايي‌ها بدعهدترين دولت در جهان هستند ، قوانين و مقررات جهاني را كه خود درتنظيمات آن نقش داشتند، نقض مي‌كنند و عملا نظمي كه خود ظالمانه برقرار كرده‌اند را بيش از پيش به‌هم ريخته‌اند.
آنچه كه از تحولات جهاني در دنياي امروز به ذهن هر انسان مي‌رسد اين است كه معادلات قدرت در جهان به‌هم ريخته است. چين، روسيه ، هند و به‌ويژه ايران از ويرانه‌هاي نظم قديم سربرآورده‌اند و نظم آمريكايي مبتني بر قدرت هوشمند شيطاني را قبول ندارند.
امروز جهانيان شاهدند نظم آمريكايي در درون و برون آنها در جهان دچار فروپاشي است. هيچ‌كس حاضر نيست در مسابقات قدرت در جهان روي اسب مرده وارد شرط‌بندي شود.
رهبران كنوني آمريكا دچار هذيان‌گويي سياسي شده‌اند. واقعيات جهان را درك نمي‌كنند. حرص و طمع چشم وگوش و ادراكات عقلي آنها را كور كرده است.
آنها دچار يك «توهّم» و «خواب‌آلودگي سياسي» هستند كه فقط با مشت مقاومت ملت‌ها حاضر به پذيرش واقعيات هزاره سوم ميلادي هستند. به‌زودي اين مشت بر فرق سر آنها فرود خواهد آمد.
آمريكا بايد بداند ملت ايران با قدرت هوشمند الهي آنها را به زانو درمي‌آورد.
ملت ايران امروز نه به اتكاي قدرت نظامي بي‌نظيرش در زمين، هوا ، دريا و فضا نه به اتكاي قدرت موشكي و پهپادي و قدرت سايبري ، بلكه به دليل پرچمداري دفاع از مظلوم و پرچمداري اسلام ناب محمدي (ص) و دين‌داري در جهان و مبارزه بي‌وقفه و بي‌امان با امپرياليسم جهاني قدرتمند است و هر روز بر اين قدرت به فضل الهي مي‌افزايد.
ايران امروز به دليل پرچم‌داري آزادي قدس و رهايي قبله اول مسلمين جهان و نيز پرچم‌داري دموكراسي و آزادي واقعي در جهان قدرتمند است و ملت‌هاي جهان اين قدرت را به رسميت شناخته‌اند و در حمايت از آن ترديد ندارند.
هرچند  آمريكايي‌ها بيش از 40 سال است از به رسميت شناختن جمهوري اسلامي طفره مي‌روند و هر روز بهانه‌اي براي ستيز و دشمني با ملت ايران ساز مي‌كنند . آمريكا از اين قدرت مي‌ترسد و آنچه از ايران‌هراسي و اسلام‌هراسي و شيعه‌هراسي مطرح مي‌كنند ، فقط در كاخ سفيد ، كاخ اليزه ، كاخ ملكه انگليس و دربارهاي فاسد كشورهاي عرب قارون‌صفت خريدار دارد والا ملت‌هاي جهان به قدرت هوشمند ملت ايران افتخار مي‌كنند و از آن تا پاي جان دفاع مي‌كنند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین