راه اندازی خط تولید میوه خشک

گزارش بازرگانی،   4010219085

راه اندازی خط تولید میوه خشک و شروع کسب و کار تولید چیپس میوه، نیازمند داشتن دانش اولیه و خرید دستگاه ها و تجهیزاتی دارد. این دستگاه ها با توجه به نوع محصول، حجم تولید و میزان سرمایه مشخص می شوند. انواع دستگاه خشک کن میوه، وان شستشو، اسلایسر،پوست کن و دستگاه های بسته بندی مختلفی نظیر دستگاه توزین و دستگاه سیل وکیوم در تولید میوه خشک مورد استفاده قرار می گیرند.

تولید انواع میوه خشک در ایران به دو صورت خشکبار سنتی و تولید میوه خشک صنعتی می باشد که در فصل های مختلف انجام می شود. با توجه به خط تولید شما دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز به شما پیشنهاد می دهد.



راه اندازی کسب و کار تولید میوه خشک

جهت راه اندازی خط تولید میوه خشک، مراحلی باید طی شود که در مراحل فرآوری به تجهیزاتی متناسب با هر مرحله احتیاج می باشد. در کسب و کار های خانگی و تولید چیپس میوه در منزل تنها به دستگاه برش برای برش و ورقه ورقه کردن میوه ها احتیاج است. اما در خط های کارگاهی و صنعتی به تمامی تجهیزات احتیاج است که در ادامه به توضیح تمام مراحل و تجهیزات هر مرحله می پردازیم.


شرکت آراد ماشین سازنده تمامی دستگاه های مورد نیاز در خط تولید میوه خشک در ظرفیت های خانگی، کارگاهی و صنعتی است. با توجه به فضای کار شما امکان طراحی یک خط کامل با جانمایی درست و دقیق دستگاه ها به صورت کارشناسی شده وجود دارد.



دستگاه شستشوی میوه

اولین مرحله در تولید انواع میوه خشک و یا سبزیجات خشک، شستشوی میوه و سبزی تازه می باشد. برای شستشو محصولات به یک وان و یا اصطلاحا به یک لگن احتیاج است. در مواردی که میزان میوه کم باشد وان معمولی پیشنهاد می شود که بصورت پلی اتیلن ( پلاستیکی ) و یا استیل در ظرفیت های مختلف موجود می باشد. در این مدل میوه ها و مواد اولیه را در آب و مواد پاک کننده ریخته و بعد از مدتی از آب گرفته می شوند. در این روش از لحاظ تمیزی، بهداشت زیادی رعایت نمی شود. و بیشتر در کارگاه های تولیدی کوچک و ظرفیت پایین کاربرد دارد.

همچنین در موارد ی که میزان میوه و سبزی بیشتر از500 کیلو و یا یک تن به بالا باشد وان های شستشو اتومات پیشنهاد می شود. در برخی از موارد وان های اتومات مجهز به سیستم گردش در آب بوده که باعث پاکیزگی بیشتر و از بین بردن آلودگی ها بطور کامل می شود.



دستگاه پوست کن و هسته گیر

پس از مرحله ی شستشو میوه ها در برخی موارد با توجه به نوع میوه به عمل پوست گیری احتیاج بوده و بعد از آن نیز هسته گیری انجام می شود. میوه هایی مثل سیب، کیوی و... را با دستگاه پوست کن پوست گیری کرده و در صورت نیاز میوه ای مثل سیب را با استفاده از دستگاه هسته گیر، هسته گیری می کنیم که این دستگاه در سه نوع دستی، اهرمی و پنوماتیک ساخته می شود که مدل پنوماتیک بصورت تک، دو و ... سنبه ساخته می شود.



دستگاه اسلایسر میوه

پس از مراحل پوست کنی و هسته گیری، در خط تولید میوه خشک مرحله ی اسلایس میوه ها انجام می گیرد که معمولا در ضخامت های 6 و یا 8 میلیمتر برش داده می شوند. عمل برش توسط اسلایسر های دستی و برقی انجام می شود. اسلایسر های برقی قابل ساخت در سرعت های مختلف می باشند. معمولا در تولید میوه خشک اسلایسر های دستی به دلیل دقت بیشتر در برش ها پیشنهاد می شوند. و حاصل دقت بیشتر در برش های میوه، ظاهر زیبا می باشد که در تولید میوه خشک ظاهر زیبا مهم بوده و از فاکتور های اصلی خرید می باشد و نشان از کیفیت محصول دارد.



دستگاه خشک کن میوه

آخرین مرحله فرآوری میوه خشک قرار دادن میوه های اسلایس شده و یا برش خورده در دستگاه های خشک کن می باشد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی آراد ماشین ، انواع میوه، سبزی، گیاهان دارویی، گوشت، مواد غذایی، شیمیایی، دارویی و … را نیز خشک می کند و راهی آسان برای رهایی از یک پروسه قدیمی است که برای نگهداری از محصولات استفاده می شد. روش خشک کردن محصولات، باعث می شود که بتوان آن ها را برای مدت طولانی استفاده کرد.

دستگاه های خشک کنی که معمولا در کارگاه های تولید میوه خشک استفاده می شوند خشک کن های کابینی بوده که در ظرفیت های مختلف ساخته می شود. شرکت آراد ماشین سازنده دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات بصورت تخصصی می باشد. دستگاه ها بصورت نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شوند و مدل های صنعتی بصورت تک کابین، دو کابین، سه کابین و سه کابین پلاس ساخته می شوند که تنها تفاوت در بین آن ها تعداد سینی و در نتیجه ظرفیت دستگاه می باشد واز نظر کیفیت کاملا یکسان هستند و میوه ها کاملا یکسان خشک می شوند.



دستگاه بسته بندی میوه خشک

بسته بندی از مهمترین بخش ها در تولید و عرضه محصول در بازار می باشد و بسته بندی مناسب با محصول و ظاهر مشتری پسند، تاثیر مستقیم در فروش محصول شما دارد. بسته بندی شکیل، زیبا و متناسب با محصول شما هزینه ی اضافی نیست بلکه یک نوع سرمایه گذاری است.



دستگاه پرکن و دوخت

ساده ترین روش بسته بندی میوه خشک، استفاده از دستگاه پرکن یا توزین رومیزی نیمه اتومات برای بسته بندی بصورت پاکتی و یا نایلونی است. این دستگاه دارای پدال بوده و مناسب محصولات گرانولی می باشد. با فشردن پدال میوه خشک درون پاکت تخلیه شده و در کنار آن از دستگاه دوخت برای پرس کردن لبه پاکت های زیپ کیپ و یا سلفون استفاده می شود.



دستگاه توزین

از دیگر روش های بسته بندی استفاده از دستگاه توزین است. دستگاه توزین بصورت اتومات عمل می کند و عمل وزن کردن، پر کردن و دوخت سلفون را بصورت اتومات و بدون دخالت اپراتور انجام می دهد. این دستگاه معمولا در خط های بزرگ و صنعتی تولید میوه خشک استفاده می شود و بصورت دو توزین، چهار توزین و مولتی هد قابل ساخت می باشد.



دستگاه سیل وکیوم

از مدل بسته بندی هایی که بیشتر در زمینه صادرات پیشنهاد می شود، بسته بندی میوه خشک در ظرف های با کیفیت و دارای ظاهری شکیل است. این مدل بسته بندی توسط دستگاه سیل انجام می شود که یک لایه سلفون را بر روی لبه ی ظرف پرس می کند.

دستگاه سیل وکیوم جزو دسته سیل های حرارتی بحساب می آید. تفاوت این دستگاه با دیگر دستگاه های سیل در این است که امکان نصب پمپ وکیوم روی این دستگاه وجود دارد. به کمک پمپ وکیوم هوای موجود در ظرف جهت افزایش زمان ماندگاری محصول، تخلیه می شود.

این دستگاه در مدلهای مختلف ساخته می شود و می توان برای بسته بندی میوه خشک در سطوح خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی از آن استفاده کرد. از فاکتورهای اثر گذار در قیمت دستگاه سیل وکیوم می توان به نوع دستگاه، تعداد قالب ها و ابعاد آن اشاره کرد.



قیمت خط تولید میوه خشک

قیمت خط تولید میوه خشک با توجه به خانگی، نیمه صنعتی (کارگاهی) و صنعتی بودن متفاوت است بسته به تجهیزات مورد نیاز هر خط، قیمت متغیر است. در خط های خانگی دستگاه اسلایسر کوچک کافی می باشد و در خط های کارگاهی و صنعتی نیز با توجه به ظرفیت های تولید، دستگاه و تجهیزات مورد نیاز متفاوت است.

برای اطلاع از قیمت دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در خط تولید چیپس میوه به وبسایت aradmachinery.com مراجعه کنید.



حاشیه سود و درآمد تولید میوه خشک

با یک محاسبه ساده و بررسی قیمت میوه تازه، قیمت دستگاه ها، هزینه نیروی انسانی و فضای کار و در نهایت مقایسه آن با قیمت میوه خشک می توان به حاشیه سود بالای این کار پی برد. البته فاکتورهای متعددی در میزان سود حاصل از این کار اثرگذار است.

نوع میوه و قیمت خرید آن، زمان فروش محصول خشک شده، نوع بسته بندی و... می تواند میزان درآمد تولید میوه خشک را تحت تاثیر قرار دهد.

مجموع مزایای میوه خشک باعث شده است که تولید چیپس میوه بصورت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی، طرحی با توجیه اقتصادی مناسب و حاشیه سود بالا باشد.

شرکت آراد ماشین خط تولید میوه خشک از مرحله ی شستشو تا مرحله ی بسته بندی را ارائه می دهد و دستگاه ها دارای یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین