چگونه یک انبار صنعتی هوشمند بسازیم؟

گزارش بازرگانی،   4010205022

هوشمندسازی انبارهای صنعتی با پیشرفت هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و قفسه بندی انبار هوشمند به شدت مورد توجه قرار گرفته است. انبارها با استفاده از فناوری های جدید رباتیک و دستگاه های تقویت شده به کارگران این امکان را می دهند که در زمان و تلاش کمتری می توانند کارهای بیشتری را انجام دهند.

انبارهای هوشمند و مکانیزه در عین افزایش توان عملیاتی، سطوح بالایی از کارآیی را به وجود می آورند. طبق گزارش هایی جمع آوری شده 77 درصد از متخصصان عملیات انبار اذعان داشته اند که برای مدرن کردن انبارهای خود نیاز به ارتقای فناوری دارند اما در انجام این کار کند هستند.

طرح‌های تکمیلی جدید مانند انبارداری بر اساس تقاضا، اپراتورها را ملزم به ایجاد محیطی انعطاف‌پذیر و سازگار کرده است. در این مقاله، می خواهیم در مورد نحوه ساخت یک انبار خودکار، قفسه های صنعتی انبار و 3 فناوری اصلی که این قابلیت‌های جدید را امکان‌پذیر می‌کنند، بحث کنیم. اتوماسیون انبار و قفسه بندی انبار نیازی به یک انتقال کامل ندارد و بسیاری از مدیران انبارها استقرارهای جزئی و ترکیبی را انتخاب می کنند. هر شرکتی باید تعادل مناسبی بین هزینه و عملکرد اتوماسیون پیدا کند.



در فناوری نرم افزار دیجیتال سرمایه گذاری کنید

مانند بسیاری از فرآیندهای تجاری این روزها، عملیات انبار باید از طریق یک پلتفرم نرم افزاری اختصاصی هماهنگ شود. استفاده از برنامه‌ای مانند راه‌حل مدیریت انبار (WMS) امکان سفارشی‌سازی نقش‌ها، مدیریت انجام گردش‌های کاری و خودکارسازی کارهای معمول را فراهم می‌کند. بسیاری از فرآیندهای حیاتی انبار مانند صورتحساب، چیدن و مرتب سازی و قفسه بندی صنعتی انبار را می توان با نرم افزار مدیریت انبار سیار با سخت افزار اتوماسیون به شدت بهبود بخشید. یک WMS همچنین می تواند با استفاده از یک API به سایر ابزارهای نرم افزاری متصل شود تا قابلیت همکاری بین سیستم های دیجیتال شما ایجاد کند.

اکثر پلتفرم‌های مدیریت انبار موجود در بازار امروز، استقرارهای ابری را نیز ارائه می‌کنند و به کارمندان اجازه می‌دهند تقریباً از هر دستگاه یا مکانی به سیستم دسترسی داشته باشند. این راه‌اندازی‌های ابری می‌توانند کارمندان دفتر، پرسنل انبار و شرکای تدارکات را برای ایجاد یک حلقه تکمیل کامل به هم متصل کنند. هنگام پیکربندی یک سیستم مدیریت انبار مبتنی برابر، باید اولویت بالایی برای امنیت و بررسی شیوه های ذخیره سازی داده ها و قفسه بندی انبار داشته باشید. همچنین می‌توانید ویژگی‌های تجزیه و تحلیل و گزارش نرم‌افزار خود را سفارشی کنید تا به تیم خود دید کاملی نسبت به تمام عملیات‌های حیاتی انبار بدهید.



برچسب های بارکد و برچسب های RFID را پیاده سازی کنید

یکی دیگر از گام‌های مهم در هنگام خودکارسازی انبار، افزودن برچسب‌های بارکد یا برچسب‌های RFID به محصولات، اقلام موجود و قفسه صنعتی در انبار خود است. این دارایی ها می تواند شامل تجهیزات ثابت در انبار شما، واحدهای در حال انجام کار، قطعات یدکی و کالاهای نهایی باشد. چسباندن برچسب ها به محموله ها، بسته ها و قفسه ها به شما امکان می دهد حرکت هر کالا را تا رسیدن به مقصد انتخابی ردیابی کنید. انواع راه حل های برچسب بارکد انبار برای هر کاربرد انباری موجود است، مانند برچسب های کف انبار، برچسب های قفسه انبار، برچسب های بارکد بازتابنده و علائم برای کاربردهای انبارهای دوربرد، ظروف قابل برگشت، برچسب های بارکد ظروف و سینی، پالت برچسب های بارکد و موارد دیگر است.

پس از اختصاص یک برچسب بارکد منحصر به فرد به یک مورد، این اطلاعات می تواند به WMS شما اضافه شود تا یک سیستم ثبت سوابق قابل اعتماد ایجاد شود. داده های اضافی، مانند سوابق نگهداری یا هزینه های تولید، می تواند به هر ورودی اضافه شود و توسط تیم مالی شما برای کمک به کنترل هزینه ها استفاده شود. مهم‌ترین ملاحظات هنگام برچسب‌گذاری موجودی و دارایی‌های خود، ایجاد رویه‌های واضح و آموزش صحیح کارکنان برای ایجاد، به‌روزرسانی، اعمال و از کار انداختن برچسب‌های دارایی شما در صورت لزوم است.

فناوری رباتیک را یکپارچه کنید

شاید حیاتی ترین جزء برای اتوماسیون پیشرفته انبار، فناوری رباتیک باشد. اشکال مختلفی از سخت افزار اتوماسیون وجود دارد که در یک محیط انبار مفید هستند. اینها را می توان به طور مستقل یا گاهی با هم ترکیب کرد تا یک سیستم مدیریت انبار بسیار خودکار ایجاد کند. برخی از محبوب ترین فناوری ها عبارتند از:



ربات های مشارکتی (Cobots). یک ربات مشارکتی طراحی شده است تا به جمع کننده ها در طبقات انبار کمک کند و انجام کارهای اساسی را آسان تر کند. این کوبات ها همچنین می توانند برای پیاده سازی ذخیره سازی و بازیابی خودکار (ASRS)، یک روش سریع و مدرن برای جابجایی موجودی در انبار استفاده شوند. چندین طرح کوبات مختلف در دسترس است که بسیاری از آنها سطح بالایی از سفارشی‌سازی را می‌دهند تا بتوانید فناوری مطابق با نیازهای انبار خود را انتخاب کنید.

وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار (AGVs). یکی از رایج ترین انواع AGV لیفتراک های خودکار هستند. این لیفتراک های مدرن از فناوری هایی مانند بینایی ماشین و مسیریابی برای خودکار کردن حرکت پالت ها در قفسه بندی به طور کامل یا جزئی استفاده می کنند. اتوماسیون را می توان با استفاده از حسگرهای متصل و سایر سخت افزارهای یکپارچه به دیگر وسایل نقلیه انبار اضافه کرد. یک روش معمول برای انتخاب AGV ها این است که شیوه های انبار موجود را مرور کنید و فناوری را انتخاب کنید که می تواند بر روی کاری که قبلا انجام می دادید بهبود ببخشید.

وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAVs). اکنون بسیاری از کسب و کارها از هواپیماهای بدون سرنشین که به آنها پهپاد نیز می گویند، برای اسکن پالت ها و قطعات در سرتاسر یک انبار استفاده می کنند. این می تواند در زمان قابل توجهی صرفه جویی ایجاد کند زیرا این پهپادها می توانند برای تکمیل اسکن به هر مکانی در ساختمان پرواز کنند. پهپادها همچنین می توانند برای نظارت بر خطوط کشتیرانی و محوطه بیرونی اطراف یک انبار برای تکمیل اقدامات نظارتی و امنیتی موجود استفاده شوند. انتظار می‌رود استفاده از پهپادها در سال‌های آینده به‌طور چشمگیری افزایش یابد زیرا شرکت‌ها از آن‌ها برای تکمیل تحویل آخرین مایل و اشکال پیشرفته اتوماسیون موجودی استفاده می‌کنند.

امروزه مقدار زیادی فناوری برای خودکارسازی انبارها وجود دارد. از آنجایی که رابط های کاربری همچنان بهبود می یابند، کارگران می توانند با این ابزارها به روش هایی که امروزه به سختی تصور می کنیم ارتباط برقرار کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای آماده‌سازی انبار شما برای آینده، ایجاد یک رویکرد ثابت اما تهاجمی برای ارزیابی، انتخاب و پیاده‌سازی فناوری‌های جدید اتوماسیون است. هم‌گامی با آخرین روند اتوماسیون انبار به شما کمک می‌کند بفهمید چگونه این ابزارهای جدید می‌توانند تأثیر مثبتی بر عملکرد انبار و کارایی کارگران داشته باشند.



 

سخن آخر

در فرآیند ایجاد ساخت انبارهای صنعتی عوامل متعددی می تواند تاثیرگذار باشد که یکی از آن موارد نوع قفسه بندی صنعتی انبار شماست.

غرض از به میان آوردن این موضوع، آن است که بتوانیم اوژن سیستم جهان را به شما معرفی کنیم. چرا که اوژن یکی از تولید کننده های انواع قفسه بندی انبار با کیفیت و سطح جهانی است.

قفسه بندی هایی از نوع هوشمند و اتوماتیک همچون قفسه بندی انبار پالت راک اتوماتیک و قفسه بندی هوشمند انبار، مناسب انبار خود را می توانید با مشاوره تخصصی از کارشناسان اوژن برای انبار خود فراهم آورید.

برای ارتباط با کارشناسان اوژن فقط کافیست با شماره های 02188838838 و 02188309044 ارتباط برقرار نمایید.

و همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره محصولات و اوژن می توانید به وبسایت رسمی شرکت اوژن با آدرس www.ozhanco.com نیز مراجعه نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین