عدم واردات تلویزیون سامسونگ چه تبعاتی در پی داشته است؟

گزارش بازرگانی،   4010124028 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

شرکت های کره ای از جمله سامسونگ و ال جی از گذشته های دور نقش پر رنگی در بازار ایران و مبادلات تجاری با کشور ما داشته اند. توقف واردات کالاهای کره ای یکی از عجیب ترین اتفاقاتی است که در دنیای اقتصاد و تجارت بین الملل ایران رخ داد و بسیاری از ایرانیان را شوکه کرد. این شرکت ها از اعتبار بسیار زیادی نزد مردم برخوردار بودند و قیمت مناسبی را هم در مقایسه با کیفیت و رضایت مشتری برای کالا در نظر می گرفتند. همه این موارد تحت تاثیر توقف عدم واردات کالاهای کره ای از جمله تلویزیون سامسونگ قرار گرفت و تبعاتی را هم به دنبال داشت که سعی می کنیم در این مقاله به بررسی آن ها بپردازیم.

چرا واردات تلویزیون سامسونگ به ایران متوقف شد؟

حجم بسیار بالای محصولات کره ای در بازارهای ایران اولین و مهمترین مسئله ای بود که باعث شد تا چنین تصمیمی اتخاذ شود. حجم محصولات کره ای در بازار ایران به قدری زیاد بود که همه بازار را تحت الشعاع قرار می داد. این مسئله فعالیت کارگاه ها و شرکت های داخلی را برای تولید محصولات ملی تحت تاثیر قرار داده بود و باعث می شد تا تولید کننده ایرانی قادر به فروش محصولات خود نباشد. همه این موارد در قالب شکوه و شکایت هایی به مقام معظم رهبری ارائه گردید و موجب شد تا تصمیماتی در این خصوص اخذ گردد.

باتوجه به اینکه شرکت های کره ای در سال 2018 به دنبال تشدید تحریم های امریکا همه سرمایه گذاری های خود را از ایران خارج ساختند و نقش قابل توجهی در افزایش بی سابقه قیمت محصولات کره ای در ایران داشتند شرایط کافی برای دستور توقف واردات این محصول از جانب مقام معظم رهبری فراهم گردید.

بنابراین ایشان طی نامه ای به رییس جمهور وقت یعنی آقای رییسی دستور دادند تا واردات تلویزیون سامسونگ و سایر کالاهای کره ای به ایران متوقف گردد. این دستور در سال 2021 صادر گردید و در نهایت به توقف واردات کالاهای کره ای منجر گردید.

تبعات عدم واردات تلویزیون سامسونگ به ایران چیست؟

در میان اغلب کالاهایی که از شرکت های کره ای روانه ایران می شد تلویزیون سامسونگ جایگاه ویژه ای داشت؛ کیفیت بسیار بالا و رقابت با برترین برندهای جهانی باعث شده است تا نسل پیشرفته تلویزیون ها از طریق شرکت سامسونگ وارد ایران شود و چشم ایرانیان را به روی نقطه عطفی از طراحی و تولید تلویزیون های هوشمند باز نماید. با توقف واردات محصولات کره ای روند واردات این تلویزیون ها نیز مختل و در نهایت قطع شد اما تبعات آن را نمی توان نادیده گرفت:

  • به بن بست خوردن محصولات کره ای برای ورود به بازارهای ایرانی باعث گردید تا قاچاق این محصولات افزایش یابد و قیمت محصولات قاچاقی نیز به شدت افزایش پیدا کند.
  • بسیاری از محصولات قاچاقی با عیوب جدی همراه بودند و مصرف کنندگان را بیش از پیش به اجناس موجود در بازار ایران بی اعتماد ساخت.
  • مردم ملزم شده اند تا در میان برندهای محدودی که احتمالا علاقه چندانی هم به ظاهر و کیفیت آن ها ندارند یک محصول را برگزیده و خریداری نمایند.
  • امکان خرید تلویزیون سامسونگ با ضمانت نامه رسمی از بین رفت و مردم مجبور شده اند تلویزیون های خود را با اجناس دیگر که از کیفیت قابل قبولی برخوردار نمی باشند تعویض نمایند.

در صورت خراب شدن تلویزیون سامسونگ باید چکار کنیم؟

قطعا کسانی که صاحب یک تلویزیون سامسونگ هستند بعد از وقوع این اتفاقات نگران اوضاع و احوال تلویزیون خود هستند. شاید این سوال را از خود بپرسند که اگر تلویزیون ما خراب شود چکار باید بکنیم؟ حتما شما نیز از تعویض تلویزیون باکیفیت خود با یک محصول سطح پایین تر واهمه دارید!

به هر حال تماشای برنامه های تلویزیونی بخش قابل توجهی از ساعات ما را در طول شبانه روز را در بر می گیرد و با توجه به گران شدن سایر تفریحات می توان گفت همین تلویزیون نگاه کردن یکی از ارزان ترین و قابل دسترس ترین تفریحاتی است که ایرانیان در زندگی امروز دارند.

خراب شدن تلویزیون سامسونگ به معنای خارج شدن آن از رده نمی باشد؛ البته نمی توان این واقعیت را انکار نمود که هر وسیله ای یک عمر مفید دارد و اصولا بعد از آن زمان و بعد از چند بار تعمیر اساسی دیگر قابلیت خود را به معنای واقعی از دست می دهد اما قطعا برای چند سال آینده بهترین روش ممکن در این زمینه تعمیر تلویزیون سامسونگ است.

در صورت استفاده بهینه از تلویزیون خود و تعمیر آن توسط شرکت های مجاز و معتبر می توانید با خیال راحت برای سالیان متوالی از آن استفاده نمایید. ما قصد داریم در این مقاله یکی از بهترین مراکز مجاز تعمیر تلویزیون سامسونگ در ایران را به شما معرفی کنیم.

بهترین مرکز تعمیر تلویزیون سامسونگ در ایران

قطعا بعد از مطالعه مطالب فوق به دنبال شناخت مراکزی هستید که از اعتبار و مهارت کافی برای تعمیر وسایل و لوازم خانه از جمله تعمیر تلویزیون سامسونگ برخوردار هستند. ما در این خصوص مجموعه کارباما را به شما پیشنهاد می دهیم.

این مجموعه دارای تکنسین های بسیار زیادی است که هر کدام از آن ها مهارت کافی برای تلویزیون ها و سایر لوازم خانگی شما با مارک های کره ای را دارند. البته فعالیت آن ها صرفا به تعمیر لوازم خانگی کره ای محدود نمی باشد اما قطعا با توجه به حضور پر رنگ این برندها طی دهه های گذشته در بازار ایران باید بگوییم که بخش قابل توجهی از مهارت این تکنسین ها به تعمیر لوازم کره ای اختصاص یافته است.

در صورت خراب شدن تلویزیون سامسونگ به جای تعویض آن بهتر است دست بکار شوید و آن را تعمیر کنید؛ البته خودتان نه بلکه توسط تعمیرکارانی که نتیجه مطلوب را برای شما تضمین می کنند. بله! درست متوجه شدید؛ مجموعه کاراباما علاوه بر تعمیر تلویزیون سامسونگ و سایر لوازم خانگی به ارائه ضمانت نامه نیز مبادرت می ورزد تا در صورت عدم رضایت از تعمیر وسیله مورد نظر و خراب شدن مجدد آن در یک بازه زمانی مشخص بتوانید جهت رفع اشکال و تعمیر اساسی یا در صورت نیاز برای عودت وجه پرداخت شده اقدام نمایید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۶۴۴۴۶۱۱:۱۰:۵۲ ۱۴۰۱/۱/۲۴
پول گزاف به خاطر یه کوچولو کیفیت بالاتر؟ من ترجیح میدم برندهای ارزانتر داخلی بخرم
ناشناس۲۴۶۴۹۳۱۱۹:۲۴:۵۴ ۱۴۰۱/۱/۲۴
مگر اختلاف قیمت برند های داخلی با سامسونگ چقدر است؟
ناشناس۲۴۶۵۰۰۴۲۱:۱۵:۴۸ ۱۴۰۱/۱/۲۴
یه تلویزیون ال جی سال ۹۵ خریدم، یه دونه امسال از این مونتاژیای داخلی با استفاده از قطعات چینی، الله وکیلی میخوام بیای مقایسه کنی ببینی اون تکنولوژی ۶ سال پیش رو با این. اصلا اون کجا و این کجا
ناشناس۲۴۶۵۱۵۰۰۰:۰۵:۴۶ ۱۴۰۱/۱/۲۵
من تازه دوو خریدم .به دلم نمی نشینه
ناشناس۲۴۶۴۵۱۶۱۲:۲۰:۰۳ ۱۴۰۱/۱/۲۴
چین یکه تاز میدان بوده بنام تولید داخلی
ناشناس۲۴۶۴۵۹۷۱۳:۲۷:۲۷ ۱۴۰۱/۱/۲۴
شما دارین به برندی تبلیغ می کنید که همراه تحریما علیه مردم مظلوم ایران بود... این تذهبون
امیری۲۴۶۵۰۴۳۲۱:۵۱:۵۰ ۱۴۰۱/۱/۲۴
احسنت
مهدی۲۴۶۵۳۵۴۰۸:۴۳:۴۱ ۱۴۰۱/۱/۲۵
مگر سامسونگ نوکر ما بود که بخواهد بخاطر تحریم‌ها تاوان بدهد
سعید۲۴۶۴۶۳۵۱۴:۰۰:۲۰ ۱۴۰۱/۱/۲۴
عدم واردات سبب گران شدن وحشتناک تلویزیونهای بی کیفیت داخلی
ناشناس۲۴۶۴۶۵۵۱۴:۲۶:۱۳ ۱۴۰۱/۱/۲۴
عالی
ناشناس۲۴۶۴۷۰۸۱۵:۲۱:۲۷ ۱۴۰۱/۱/۲۴
دولت بایدواردات ازکره راشروع کندچون بیشترین لوازم ملت کره ای میباشد
ناشناس۲۴۶۴۷۳۲۱۵:۴۲:۵۹ ۱۴۰۱/۱/۲۴
اتفاقا زیاد تحریفی از نظر کیفیت نداشت وبرند سونی از همه اینها سراز هستش.
ناشناس۲۴۶۴۷۳۷۱۵:۴۸:۵۷ ۱۴۰۱/۱/۲۴
باید هم واردات آزاد باشه هم جنس ایرانی برای تمام اقشار جامعه این کار مافیایی داخلی برای فروش اجناس مارک های خودشونو آخه قیمتشون هم بالا هست برای قشر متوسط
ناشناس۲۴۶۴۷۷۳۱۶:۲۵:۵۵ ۱۴۰۱/۱/۲۴
من یک تلویزیون ایکس ویژن گرفتم و ازش راضی ام. البته این مقاله تبلیغاتی است و ادعاهایش نیز برای تبلیغات است. اما از وبسایت الف بعید بود!
نوری۲۴۶۴۸۰۹۱۷:۰۳:۳۵ ۱۴۰۱/۱/۲۴
بنظربنده بترین هست
ناشناس۲۴۶۴۸۴۴۱۷:۵۶:۴۴ ۱۴۰۱/۱/۲۴
کلا فرهنگ ما تمایل به استفاده از کالاهای خارجی است. چون ملی‌گرایی ضعیف است
شایسته پود۲۴۶۴۸۷۹۱۸:۳۴:۵۶ ۱۴۰۱/۱/۲۴
این مطلب اصلا جالب نبود چون ماهیت کره نسبت به مردم ایران وشوم بودن آن کاملا آشکار شده است.ما ملت بدبختیم.
ناشناس۲۴۶۴۸۸۸۱۸:۴۲:۱۶ ۱۴۰۱/۱/۲۴
من تلویزیونC715برندTCL خریدم خیلی هم راضیم
akbar۲۴۶۴۸۹۸۱۸:۴۸:۲۲ ۱۴۰۱/۱/۲۴
خود سامسونگ اینقدر تبلیغ نکرده بود ک شما تبلیغشو کردی ۶۵ اینچ سامسونگ داشتم ۴تا۵تا خط رنگی بالای صفحه پدیدارشد ک با کلی جنگ و دعوا تعویضش کردن و منم درجا فروختم پاناسونیک خریدم
ناشناس۲۴۶۴۹۱۳۱۹:۰۱:۳۸ ۱۴۰۱/۱/۲۴
برندهای داخلی هم خیلی خوبند .
ناشناس۲۴۶۴۹۲۶۱۹:۱۶:۲۱ ۱۴۰۱/۱/۲۴
سامسونگ والجی چون استاندارد عمرشان بلندمدت است . ایستادند جلوی واردات آنها شدند...
ناشناس۲۴۶۴۹۳۰۱۹:۲۱:۵۱ ۱۴۰۱/۱/۲۴
سامسونگ کیفیت مناسب و قیمت در حد جیب مردم ایران داشت .
ناشناس۲۴۶۴۹۶۱۲۰:۳۱:۳۷ ۱۴۰۱/۱/۲۴
اصلا هم تلویزیون هاش در مقایسه با رقبای کره و ژاپنی خوب نیس، اتفاقا جزو تلویزیونهای متوسط بازار هس
محمد۲۴۶۴۹۷۹۲۰:۵۶:۱۱ ۱۴۰۱/۱/۲۴
من یک جی پلاس خریدم خیلی ازش راضی هستم تولید داخل هم هست و تصویر بسیار با کیفیتی داره البته مونتاژ داخل
ناشناس۲۴۶۵۰۰۷۲۱:۱۶:۴۹ ۱۴۰۱/۱/۲۴
دوست خوبم اگر تحریمیم چرا قطعات همون ال جی وارد میشه ولی کامل وارد نمیشه
ناشناس۲۴۶۵۰۱۰۲۱:۱۸:۳۸ ۱۴۰۱/۱/۲۴
چرت وو کلا تبلیغ سامسونگ گوش به فرمان دشمن ایران
مهدی۲۴۶۵۰۷۲۲۲:۲۲:۲۷ ۱۴۰۱/۱/۲۴
چه فرقی میکنه اون موقع جنس کره ای تو داخل مونتاژ میکردیم الآن جنس بی کیفیت چینی تحت نام تولید ملی مونتاژ میکنیم.
أبوالفضل۲۴۶۵۱۱۶۲۳:۱۲:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۲۴
ایکس ویژن یک برند ایرانی و عالی است بهتر از برندهای ایرانی خریداری کنیم
علیرضا۲۴۶۵۱۵۲۰۰:۱۵:۳۵ ۱۴۰۱/۱/۲۵
البته کره ای ها نامردی کردند و ما هم باید آنها را تحریم میکردیم ولی تولید داخل مثل دوو با گران کردن قیمت محصولات به چند برابر قیمت واردات از کره انجامید . یعنی سوئ استفاده خودی‌ها از آب گل آلود . بعضی موقع آدم فکر میکنه غریبه ها بهتر از خودی ها هستند .
ایمان۲۴۶۵۱۵۷۰۰:۲۴:۵۱ ۱۴۰۱/۱/۲۵
من مارشال خریدم کیفیت عالی
بهزاد۲۴۶۵۱۸۲۰۱:۱۹:۱۱ ۱۴۰۱/۱/۲۵
باعث شده من ۲۰ بدم تلویزیون آشغال tcr بخرم که به درد جرز دیوار هم نمیخوره ، سرمایه از جیب ما میره
امیر محمد۲۴۶۵۱۹۷۰۱:۵۳:۰۵ ۱۴۰۱/۱/۲۵
کره نوکری امریکا را میکند بنظر من حتی اگر محصولات مشابه کره ای هم دربازار نباشد .باز هم باید هیچ چیز از کره وارد نکنیم .حتی اگر لازم باشد ازخود امریکا وارد کنیم
شعیب۲۴۶۵۲۶۷۰۵:۳۲:۴۶ ۱۴۰۱/۱/۲۵
کی گفته تلویزیونهای خارجی وارد نمیشه سامسونگ رو با نام تلویزیون سام وارد بازار کردن
حسین۲۴۶۵۲۷۲۰۵:۴۳:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۲۵
سامسونگ کجا کیفیت کجا! مطمئنی حالت خوبه!
ناشناس۲۴۶۵۲۹۴۰۶:۴۲:۰۱ ۱۴۰۱/۱/۲۵
به جای تبلیغ برای اجنبی که تا تونسته دوشیده سر بزنگاه هم دست ملت ایران رو گذاشته تو گردو برای شرکتهای دانش بنیان و پویای داخلی تبلیغ کنین البته نه مونتاژ کارها
ناشناس۲۴۶۵۳۰۳۰۷:۱۳:۵۷ ۱۴۰۱/۱/۲۵
آخه سامسونگ هم شد برند همه محصولاتش چرته LG خیلی سرتره
حسین۲۴۶۵۳۸۹۰۹:۴۴:۵۲ ۱۴۰۱/۱/۲۵
با متن معلوم از متضرر های این قانون هستی و گرنه همه می دونن تلوزیون های ال جی بهتر از سامسونگ هستن
ناشناس۲۴۶۵۳۹۸۰۹:۵۹:۰۹ ۱۴۰۱/۱/۲۵
به نفع تولیدکنندگان داخلی واردات ممنوع شد واونا هم مثل خودروسازان داخلی هرگز به فکر تنوع وکیفیت تولید نخواهند بود وفقط به مردم داره ظلم میشه
سیدموسی۲۴۶۵۴۲۷۱۰:۲۹:۰۶ ۱۴۰۱/۱/۲۵
الآن فقط تلویزیون بی کیفیت داخلی وجود داره
Javad۲۴۶۵۴۷۷۱۱:۰۸:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۲۵
یه تلویزیون پارس داریم هنوز که هنوزه سگش می ارزه به سامسونگ
سلام مابایدیادبگیرازتولید۲۴۶۵۴۸۷۱۱:۱۷:۱۹ ۱۴۰۱/۱/۲۵
سلام مابایدیادبگیریم ازتولیدکشورخودمان استفاده کنیم تامحتاج دیگران نشویم
اسفندیار رفیعی کشتلی۲۴۶۵۵۰۹۱۱:۴۶:۴۵ ۱۴۰۱/۱/۲۵
استفاده از تولیدات هرکشوری بجز آمریکا و نوچه هایی از کره جنوبی بهترین و اولی ترین وظیفه هر ایرانی است تا کارگران کره ای گرسنه بمانند و به مسئولیتشان بفهمانند آهستگی به آمریکا هزینه دارد
کورش۲۴۶۵۶۹۴۱۶:۰۴:۰۶ ۱۴۰۱/۱/۲۵
شرکتهایی که خودشان ملت ایران را تحریم کردند باید تا ابد از بازار ایران اخراج شود
ناشناس۲۴۶۵۸۷۱۲۰:۳۵:۱۴ ۱۴۰۱/۱/۲۵
تولید کنندگان داخلی لوازم خانگی دنبال یک بازار انحصاری مثل خودرو بودند تا پوست مردم بدبخت را بکنند
بی نام۲۴۶۵۹۱۱۲۱:۵۱:۵۹ ۱۴۰۱/۱/۲۵
من تلویزیون مونتاژ بی کیفیت چینی با مارک داخلی سون..یا خرید کردم دو هفته بعد خاموش میکرد واقعا هیچ برندی سونی و سامسونگ و الجی نمیشه
Hamed۲۴۶۶۰۶۰۰۳:۲۰:۳۱ ۱۴۰۱/۱/۲۶
ضرری که از تولیدات مونتاژ چینی به نام داخلی برسرمایه مردم و کشور وارد می شود بسیار اندوهبار و فاجعه است...فقط جیب چینی ها و قلابی فروشا پر میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین