واکنش مرعشی به پیشنهاد تغییر قانون اساسی/ اصرار میرکاظمی بر حذف ارز ۴۲۰۰/ مزایای پیشنهاد امیرعبداللهیان

گروه سیاسی الف،   4001201058 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش مرعشی به پیشنهاد تغییر قانون اساسی/ اصرار میرکاظمی بر حذف ارز ۴۲۰۰/ مزایای پیشنهاد امیرعبداللهیان

افزایش آمار فوتی های کرونا

پس از فروکش موج پنجم با کرونای دلتا و کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر روزانه این بیماری در کشور و همچنین به دنبال شیوع کرونای امیکرون، امروز بعد از ۱۲۹ روز آمار فوتیهای روزانه کرونا در کشور به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۱۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۴۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۷۸ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۹۷ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۶۷۹ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده اند.

بنابراین مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۱۹ هزار و ۳۹۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

باهنر: لاریجانی در حزبی که روحانی رئیسش باشد نمی‌رود

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا درباره آینده سیاسی حسن روحانی به صبح نو گفت: «آقای روحانی از نظر ساختار شخصی، اصولا آدم تشکیلاتی نیست؛ جذاب نیست که نیروها را جمع کند و نگه دارد و با آن‌ها کنار بیاید. یکی از اشکالاتی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیدم این است که رابطه‌اش با مردم رابطه علنی نبود و ویترین جذابی نداشت. ارتباط وجود نداشت... آقای روحانی چنین ظرفیتی برای گرفتن جای هاشمی را ندارد.»

باهنر درباره همکاری سیاسی احتمالی مابین روحانی و علی لاریجانی در آینده گفت: «یکی از اتهامات آقای لاریجانی این بود که با دولت همکاری کرده بود. در دنیا هم همین‌طور است و مجلس و دولت ممکن است از دو حزب متفاوت باشند ولی باید با هم همکاری بکنند و باید در حکمرانی با هم هماهنگ باشند، مملکت را نمی‌توان قفل کرد...

 لاریجانی در حزبی که روحانی رییسش باشد نمی‌رود. آقای لاریجانی و آقای روحانی هم‌موضع نیستند و فقط براساس اینکه در مجلس در زمان آقای لاریجانی به دولت آقای روحانی کمک شد نمی‌توان این دو را هم‌موضع دانست یا آن‌ها را در یک حزب قرار داد. همکاری دولت‌ها و مجلس الزام است و ربطی به اشخاص و حزب‌ها ندارد...

به‌طور اخص آقای لاریجانی ظرفیت‌های زیادی دارند که باید برای نظام استفاده شود. نه ایشان باید کاری بکنند و نه دیگران کاری بکنند که ایشان حذف شود. حیف است و ایشان ‌هم‌اکنون هم جزو اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مشاور عالی رهبری هستند. حسم این است که آقای لاریجانی قرار نیست یواش‌یواش به‌سمت بازنشستگی برود و کنار گذاشته شود.»

***

واکنش مرعشی به پیشنهاد تغییر قانون اساسی

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران، درباره پیشنهاد تغییر قانون اساسی درگفتگو با اعتمادآنلاین «مشکلات ساختاری شکل‌گرفته بر اساس قانون اساسی» را ریشه مهم مشکلات فعلی در نظام جمهوری اسلامی به شمار آورد و تصریح کرد: با وجود این مشکلات ساختاری بر مبنای قانون اساسی، اما نباید علت همه مشکلات را در قانون اساسی جست‌وجو کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران، ریشه دوم مشکلات فعلی کشور را «سیاست‌ها و راهبردهای کلان کشور» خواند و گفت: هر چقدر هم به دنبال اصلاح قانون اساسی باشیم و بگوییم قانون اساسی هیچ مشکلی نداشته، باز هم راهبردهای اساسی و سیاست‌های کلان کشور مساله مهمی است که می‌تواند چالش‌زا باشد.

مرعشی سومین دلیل مشکلات امروز کشور را محدودیت توانایی و ظرفیت‌های منابع انسانی شامل مسائل کارشناسی و مدیریتی کشور به حساب آورد و گفت: با این میزان ذخیره منابع انسانی فعلی- چه در بخش کارشناسی و چه در بخش مدیریتی در حوزه دولتی، عمومی و خصوصی- حتی اگر ما قانون اساسی و سیاست‌ها را به شایستگی اصلاح کنیم، باز هم با این میزان استعداد و ظرفیت منابع اقتصادی قادر به اداره مناسب کشور نیستیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران خاطرنشان کرد: این سه مساله از آن رو قابل توجه است که تصور نکنیم با اصلاح قانون اساسی قرار است معجزه رخ بدهد چراکه مشکلات ریشه‌ای دیگری نیز در وضعیت امروز کشور دخیل است.

مرعشی در ادامه با اشاره به پیشنهاد اصلاح قانون اساسی گفت: اصلاح قانون اساسی در ایران از نگاه من نه شدنی است و نه اولویت‌دار است.

او افزود: ما با ظرفیت‌هایی که در همین قانون اساسی هست و با اصلاح سیاست‌ها و تغییر نگاه به منابع انسانی باید اصلاحات کشور را پیش بگیریم.

***

مزایای پیشنهاد امیرعبداللهیان درباره تضمین توافق

 وزیر امورخارجه کشورمان چند روز قبل در گفت‌وگو با «فایننشال‌تایمز» پیشنهاد کرد که کنگره آمریکا در مورد تعهد خود به توافق هسته‌ای با تهران «بیانیه سیاسی» ارائه کند. فواد ایزدی، تحلیلگر مسائل آمریکا درباره این پیشنهاد به همشهری گفت: «نکته‌ای که وزیر امورخارجه کشورمان اخیرا به آن اشاره کرد، پیشنهاد درست و هوشمندانه‌ای بود؛ چراکه به‌نظر من ابتدا باید از میزان جدیت طرف مقابل در اجرای تعهدات‌شان مطمئن شویم و بعد از آن به سمت توافق نهایی حرکت کنیم. با توجه به وضعیت موجود در کنگره، صدور بیانیه سیاسی حداقل کاری است که آنها می‌توانند در شرایط کنونی انجام دهند...

مهم این است که اکنون باید متوجه شویم آنها به تعهدات‌شان پایبند خواهند بود یا نه؛ چون بعد از پایان مذاکرات دیگر دیر است. درحال‌حاضر باید دید که رابرت مالی تا چه میزان پشتوانه حاکمیتی دارد. به‌نظر من حتی شاید زودتر از این باید پیشنهاد «صدور بیانیه سیاسی» مطرح می‌شد.

اگر آمریکایی‌ها از ارائه چنین تضمینی طفره بروند، یعنی اینکه حرف‌های مالی قابل اعتماد نیست و درنهایت در مسیر پیش‌رو دچار چالش می‌شویم. باید درنظر داشت که در شرایط کنونی تقریبا همه نمایندگان جمهوریخواه و تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان دمکرات‌ (ازجمله چاک شومر، رهبر دمکرات‌ها در سنا و رابرت منندز، رئیس دمکرات‌ کمیته روابط خارجی سنا) مخالف روند فعلی مذاکرات در وین هستند و می‌توانند با همکاری یکدیگر به حرکت دولت بایدن در این حوزه جهت بدهند و قوه مجریه را در مسیر دلخواه خود هدایت کنند؛ بنابراین باید موضع رسمی کنگره آمریکا درباره توافق از الان مشخص شود؛ نه بعد از توافق احتمالی.

آمریکایی‌ها درنهایت یا می‌پذیرند که بیانیه سیاسی ازسوی کنگره صادر شود یا اینکه طفره می‌روند؛ این به ‌آن معنا نیست که همه‌چیز را رها کنیم. اما زمانی که مشخص شود نماینده آمریکا در وین پشتوانه حاکمیتی ندارد، دیگر نمی‌تواند در قامت مدعی توافق هسته‌ای ظاهر شود.

برملا شدن این موضوع می‌تواند در روند مذاکرات بسیار مؤثر و کارساز باشد؛ چراکه مشخص می‌شود هر قولی که بدهد، بدون پشتوانه خواهد بود. با توجه به این موضوع، تیم‌ مذاکره‌کننده کشورمان دست بازتری برای پیشبرد رایزنی‌ها خواهد داشت.»

***

جلسه غیرعلنی مجلس درباره حذف ارز 4200

به گزارش ایسنا، سیدنظام موسوی سخنگوی هیئت رییسه مجلس در حاشیه جلسه علنی مجلس در توضیح نشست غیر علنی گفت که این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بانک مرکزی و مسئولانی از دستگاه های امنیتی و نظارتی همچون رئیس سازمان اطلاعات سپاه تشکیل شد و آن ها نگاه کارشناسانه دستگاه های امنیتی را تشریح کردند.

همچنین رئیس دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس نیز درباره بودجه و ارز ترجیحی به بیان توضیحاتی پرداختند. روسای کمیسیون های اقتصادی، برنامه و بودجه، کشاورزی، انرژی و جهش تولید و ۶ نفر از نمایندگان مجلس به قید قرعه نظراتشان را درباره بودجه مطرح کردند.

موسوی همچنین با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مینی بر مخالفت با حذف ارز  ترجیحی گفت:کمیسیون تلفیق ۹ میلیارد دلار برای تخصیص ارز ترجیحی تصویب کرد منتها  دولت کماکان بر حذف ارز ترجیحی اصرار دارد بدین دلیل که لایحه بودجه را بر این مبنا تنظیم کرده است، ما در این باره در نشست غیرعلنی گفت و گوی جدی با دولت داشتیم مبنی بر اینکه در کل باید فضا را به سمتی ببریم که هرگونه تصمیم گیری درخصوص ارز ترجیحی معیشت مردم به ویژه نظام حمایتی برای دهک های پایین و اقشار کم درآمد جامعه با مشکل مواجه نشده و معیشت آنها تضمین شود. دولت نیز تاکید داشت آمادگی لازم را درخصوص تامین معیشت اقشار کم درآمد جامعه در صورت حذف ارز ترجیحی را دارد و مابه ازای تغییر وضعیت ارز ترجیحی را در قالب یارانه نقدی یا بن کالا به آنها پرداخت خواهد کرد.

اصرار میرکاظمی بر حذف ارز 4200

به گزارش فارس، سید مسعود میرکاظمی در نشست غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد که مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه به منظور بازگشت ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی، موجب ناهمترازی در بودجه می‌شود. من از نمایندگان می‌خواهم تا در بررسی بودجه در صحن مجلس در این رابطه به لایحه دولت بازگردند و به آن رأی دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی با توجه به منابع و مصارفی که در این حوزه وجود دارد، نه یک پیشنهاد بلکه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس دیوان محاسبات نیز در این جلسه ضمن تایید گفته‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی گفت: برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال جاری 16 میلیارد دلار هزینه می‌شود و این به این معناست که ما ماهانه 1.5 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی هزینه می‌کنیم.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردند و بر این نکته تاکید داشتند که دولت به جای اصلاح ارز باید اصلاح نظام ارزی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار خود قرار دهد و نظام حمایتی هیچ گاه نباید با نظام ارزی کشور مرتبط و متصل باشد.

وی افزود: نمایندگان عنوان کردند که تاکنون 80 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافته اما از ابعاد مختلف دارای ایراد و اشکال بوده است.

***

۶ شرط مجلس برای توافق در وین

به گزارش ایرنا، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه با امضای ۲۵۰ نفر از نمایندگان خطاب به ریاست جمهور قرائت شد که طی آن در خواست کردند:

۱_... باید از تجربیات سابق درس عبرت بگیریم و با خط قرمز قرار دادن منافع ملت ایران بدون اخذ تضامین لازم متعهد به هیچ توافقی با بدعهدان نگردیم .

۲-دولت تروریست آمریکا و سایر کشورهای عهد شکن غربی باید تضمین دهند که از برجام خارج نمی‌شوند.

۳- رژیم آمریکا و سایر کشورهای طرف برجام باید تعهد دهند که از مکانیزم ماشه استفاده نخواهند کرد.

 ۴- رژیم آمریکا و سه کشور اروپایی باید به ملت ایران تعهد دهند که تحریمها علیه ملت ایران به بهانه‌های واهی هسته‌ای، تروریسم ،موشکی و حقوق بشر را لغو کنند از جمله باید تحریم های کاتسا ،کاتسا یوترن و آیسا حذف شوند.

۵ -در مقام اجرا باید ابتدا آمریکا و سایر  بدعهدان برجام به تعهدات خود در قبال تحریم‌ها عمل کنند و بعد از راستی‌آزمایی ایران به سراغ انجام تعهدات خود رفته و آن را انجام دهد.

۶- مطابق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی  دولت جمهوری اسلامی  ایران موظف است انجام تعهدات طرف غربی در لغو تحریم ها به ویژه تحریم های نفتی ، بانکی و بازگشت پول صادرات به صورت بانکی و بدون هیچ مشکلی را به مجلس شورای اسلامی گزارش کنند و در صورت تایید و تصویب، مجلس می‌تواند نسبت به گامهای کاهشی در زمینه هسته ای اقدام نماید.

***

ثبت 7 هزار پیشنهاد نمایندگان مجلس درباره بودجه 1401 !

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره تعداد پیشنهاد‌ات نمایندگان در لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: تاکنون بیش از 7 هزار پیشنهاد نمایندگان برای لایحه بودجه 1401 در سامانه نمایندگان ثبت شده است.

وی افزود: تعداد پیشنهاد‌ات ثبت شده درباره لایحه بودجه نسبت به سال گذشته 75 درصد بیشتر شده است ولی سعی داریم با سرعت بیشتر این پیشنهاد‌ات را‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کنیم.

***

پیشنهاد خاتمی برای بازسازی تشکیلاتی اصلاح طلبان

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح طلب، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و عضو جبهه اصلاحات ایران، درباره موضوع کناره‌گیری خاتمی از فعالیت سیاسی به سایت «خبر سراسری» گفت: «در دو ملاقات اخیری که ما با آقای خاتمی داشتیم که آخرین آن مربوط به جمعی از اعضا شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بود که قبل از برگزاری کنگره با ایشان دیدار کردیم و قبلا هم جمع هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران با ایشان ملاقات کردیم من چنین چیزی برداشت نکردم که ایشان بخواهند از جایگاه خود کنار بروند. البته باید ببینیم مقصود آقای محمدرضا خاتمی چیست چون آقای خاتمی اکنون عضو مجمع روحانیون مبارز هست. اگرچه او از نام رهبری جریان اصلاحات ممانعت دارند و شاید منظور همین باشد به هر حال آقای خاتمی نقش رهبری معنوی را دارند و برای کنگره‌های اخیر تشکیلات‌های اصلاح‌طلبان از جمله تشکیلات انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها پیام مکتوب می‌فرستند و نقش رهبری معنوی را دارند و شاید از عبارت رهبری عملیاتی مفهوم خاصی مد نظر باشد».

این فعال سیاسی سپس نسبت به آینده رهبری جریان اصلاحات و تغییرات ساختار تشکیلاتی آنها افزود: «فرض این مسئله خیلی قابل تحقق نیست الان در جبهه اصلاحات تعدادی از اشخاص حقیقی و عضو در واقع از طریق رایزنی و حداقل مشاوره و بعضا معرفی آقای خاتمی عضو شده‌اند البته ممکن است یک نوسازی تشکیلاتی در جبهه اصلاحات لازم باشد. توصیه آقای خاتمی نیز این بوده است که ادغام‌هایی صورت بگیرد و چند حزب گسترده‌تر و فراگیرتر با ادغام احزاب کوچکتر انجام شود و از سوی دیگر فعال‌ترشدن تشکیلات جبهه اصلاحات در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها نیز مدنظر است یعنی تمرکزی که الان در تهران هست خیلی مؤثر نیست و به نوعی لازم است احزاب و شخصیت‌ها در سطح کشور و استان‌ها مشارکت بیشتری در جبهه اصلاحات داشته باشند البته قبل ایده پارلمان اصلاحات مطرح شده است و می تواند آن ایده بنظرم دوباره مطرح شود حداقل یکی از گزینه ها می تواند ایجاد پارلمان اصلاحات برای گسترده تر کردن و اثرگذار‌تر کردن فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی اصلاح طلبان باشد».

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۱۴۷۷۵۲۲:۲۷:۰۲ ۱۴۰۰/۱۲/۱
نتیجه این توافقات که اگر صورت گیرد از الان مشخص هست، تحریم بیشتر در چند سال اینده
ناشناس۲۴۱۵۱۰۰۰۸:۵۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱۲/۲
لاله افتخاری: نیازمند تاسیس قرارگاه برای فرزندآوری هستیم
ناشناس۲۴۱۵۳۷۵۱۲:۱۸:۳۹ ۱۴۰۰/۱۲/۲
روحانی قرارگاه مرغ تشکیل داد اما حتی قیمت مرغ و تخم مرغ را نتوانست کنترل بکند.
ناشناس۲۴۱۵۱۰۳۰۸:۵۸:۱۰ ۱۴۰۰/۱۲/۲
آیا سامانه بازرگام میوه شب عید هم توزیع می کند؟
ناشناس۲۴۱۵۱۰۸۰۹:۰۲:۰۷ ۱۴۰۰/۱۲/۲
اینترنت مخابرات 8 مگ دارم. مدتی است سرعت دانلود آن در طول روز از 150K و شبها از 80K فراتر نمی رود. چرا؟
ناشناس۲۴۱۵۳۰۷۱۱:۳۴:۵۱ ۱۴۰۰/۱۲/۲
در 8 سال گذشته تعداد کاربران اینترنت افزایش یافته اما زیرساخت ها توسعه نیافته دلیل مشکلات اینترنت این است.
ناشناس۲۴۱۵۴۰۶۱۲:۳۵:۵۹ ۱۴۰۰/۱۲/۲
ما 4 مگ هست تا 5 هم می‌رود و کم نمی شود چرا؟
ناشناس۲۴۱۴۷۷۷۲۲:۲۸:۱۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱
جناب رئیسی از دولت قبل درس عبرت بگیر و به جای گدایی از دشمن اقتصاد از درون درست کن
ناشناس۲۴۱۴۷۹۸۲۲:۴۶:۵۲ ۱۴۰۰/۱۲/۱
مرعشی خود بهتر میداند که مشکلات فعلی کشور نتیجه سیاست های غلط کارگزاران و اصلاحات در 34 بعد از انقلاب است و به قانون اساسی مربوط نیست.
ناشناس۲۴۱۴۷۹۹۲۲:۴۸:۴۴ ۱۴۰۰/۱۲/۱
امریکا اگر نمی تواند در مورد لغو موثر تحریم ها و خارج نشدن مجدد از برجام تضمین بدهد باید قید برجام را بزند توافق بدون تضمین همانند سال 94 خسارت محض است.
ناشناس۲۴۱۴۸۰۳۲۲:۵۰:۲۹ ۱۴۰۰/۱۲/۱
علی لاریجانی بیشترین همکاری را با دولت بی کفایت روحانی داشت و جزو بانیان وضع موجود است.
ناشناس۲۴۱۴۸۴۶۲۳:۲۴:۰۷ ۱۴۰۰/۱۲/۱
دولت بی تدبیر روحانی بیش از 50 میلیارد دلار 4200 تومانی را به جیب دلالان ریخت و دسته بیل و سنگ قبر و سنگ پا و غذای سگ و گربه وارد شد.
ناشناس۲۴۱۵۲۴۰۱۰:۵۹:۳۱ ۱۴۰۰/۱۲/۲
خب الان که ارز دولتی در اختیار دولت شماست دولت شما چرا درست خرج نمی کند؟!!!
ناشناس۲۴۱۵۳۰۸۱۱:۳۶:۳۷ ۱۴۰۰/۱۲/۲
این پوست موزی بود که دولت قبل زیر پای دولت جدید انداخت.
ناشناس۲۴۱۴۸۴۸۲۳:۲۵:۳۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱
مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر گران شد.
ناشناس۲۴۱۵۱۵۶۰۹:۴۶:۳۹ ۱۴۰۰/۱۲/۲
چند چندین با خودتون؟ روحانی ادم بدیه چون قیمت رو سرکوب کرده هاشمی ادم بدیه چون قیمت رو سرکوب نکرده؟ حتما معجزه قرن فقط ادم خوبیه هان؟
ناشناس۲۴۱۴۸۵۶۲۳:۳۸:۰۴ ۱۴۰۰/۱۲/۱
آقای حسین مرعشی اگر با همسر مرحوم هاشمی نسبت خویشاوندی نداشت حتی مبصر کلاسشان هم نمی شد چه رسد به اینکه امروز بتواند دبیرکل حزب خانوادگی مرحوم هاشمی شود و به مسایل سیاسی مملکت هم واکنش نشان دهد !
ناشناس۲۴۱۵۱۰۱۰۸:۵۷:۰۲ ۱۴۰۰/۱۲/۲
حذف ارز ۴۲۰۰ یعنی ایجاد سیل افزایش قیمت علاوه بر آنچه قبلا بود وآنچه طی این چند ماه به وجود امده آستانه تحمل ملت هم حدی داره
ناشناس۲۴۱۵۲۳۶۱۰:۵۸:۳۱ ۱۴۰۰/۱۲/۲
فقط غیرعلنی بودن جلسه حذف ارز 4200 تومانی. چرا با وجود بهبود ادعایی اقایان باید نرخ همه ارزها چند ده برابر بماند؟!
امیر۲۴۱۵۲۹۳۱۱:۲۹:۰۴ ۱۴۰۰/۱۲/۲
یکی بگه دقیقا این آقای باهنر دنبال چی هست ؟ چند سالی که مسئولیت داشت چه کار مثبتی انجام داد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین