مدعیان از راه رسیده در صف اول!

علی اباذری،   4001026044 ۷۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
مدعیان از راه رسیده در صف اول!

ماجرای «مهرشاد سهیلی» نوجوانی که قبل از رسیدن به سن قانونی مدعی ثبت موسسه و فرماندهی قرارگاه بوده و با توسل به خوش باوری و کارنابلدی برخی محافل سیاسی، رسانه ای و مذهبی، در خلال فعالیت های خیریه ای و جهادی به سرعت در راه شهرت گام برداشته و فعالیت هایش شایبه برانگیز شده است، بار دیگر نشان داد که سطحی نگری و توسل به ظواهر ارزش مداری و غلبه سیاست اندیشی تا چه اندازه می تواند پیامدهای مخربی داشته باشد.

پدیده مهرشاد سهیلی البته جدید نیست و کم وبیش در تمام ۴ دهه گذشته وجود داشته. نوجوانانی مدعی که پیش از طی کردن مراحل لازم و تجربه اندوزی صرفا با توسل به سرمایه های سیاسی و البته انگیزه های بالای شخصی برای رسیدن  به مناصب بالاتر و اول صف، از سرمایه اعتقادی جامعه و  حاکمیت دست و دلبازانه خرج می کنند و در نهایت نیز نه تنها علیرغم ادعاهای فراوان شان کمکی به حفظ این سرمایه نمی کنند بلکه در عمل آن را به تاراج می دهند !

در مقام تحلیل باید گفت چنین افرادی علیرغم قربانی کردن اعتماد و باور مردم، خود نیز به نوعی قربانی محسوب می شوند. آن ها هر چند پیش از همه قربانی خودبزرگ بینی و خودفریبی خویش اند اما نظام تبلیغاتی سطحی نگر و سیاست محور حاکم بر نهادهای رسمی ما به سودای الگوسازی های عجولانه ، با ساده اندیشی و خوش بینی مفرط، به چنین کسانی چنان پر و بال می دهد که اول خود و سپس همان ارزش هایی که داعیه دارانه در پی تحقق آن هستند را قربانی می کند.

جمله ای که نویسنده روزنامه فرهیختگان در پایان گزارش خود درباره مهرشاد سهیلی آورده است تکان دهنده است:  «او در 17 سالگی به خوبی آموخته چگونه انسان‌ها را بخرد و با خود همراه کند. کاری که در موسیان به خوبی آن را انجام داده است!»

هر چند چنین مهارت های منفی کم و بیش در همه جا قابل مشاهده است و لزوما ارتباطی با یک سبک زندگی یا باورهای سیاسی و اعتقادی خاصی در زمانه ما ندارد (زمانه ای که «پول» و ارزش های مادی حرف اول را در مناسبات اجتماعی‌ همه جوامع حتی در جامعه ای مانند جامعه ما با انواع و اقسام داعیه های معنوی می زند)، اما نمونه هایی مانند مهرشاد سهیلی به دلیل پیوندی که این روحیه با مطلوبات فرهنگی رسمی یافته است ، آسیب های جدی را متوجه همان الگوهای فرهنگی مطلوب می کنند.


دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۷۵۱۶۹۰۹:۰۸:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
چه نخبگان و افراد با استعدادی که با ملاک قرار دادن ظواهر در مصاحبه ها و تحقیقات، آینده شان نابود و یا به خارج از کشور رانده شدند.
ناشناس۲۳۷۵۳۲۶۱۱:۰۹:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کسانیکه این پسر را نمیشناسند، در همین سایت الف، جمله من مهرشاد! کل ایران را دور زدم را سرچ کنند تا متوجه موضوع بشن اگه حواسشون به این نوجوانها نباشه، 1000 برابر بدتر از بابک زنجانی و انواع مافیاها در کشور درست میشه برین بخونین ببینین با چه اعجوبه ای مواجه میشین
ناشناس۲۳۷۵۵۱۰۱۳:۱۷:۴۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کسانی هم با توجه به دانستن ناکارآمدی خودشان مجبورشان کردند مقامی بگیرند که مردمی را نابود کنند .
خورزمالی ز دیار بختیاری۲۳۷۵۹۱۶۱۷:۳۳:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
یکی در چند کلمه بگوید این جغله چ کرده
ناشناس۲۳۷۵۳۴۹۱۱:۲۶:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
مهم تعهد است و اینهمه فساد از عدم نظارت و بی تعهدی است والا متخصص را میشود از چین هم وارد کرد
ناشناس۲۳۷۵۳۹۰۱۱:۵۱:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کسی که بی تخصص عالی و مناسب& منسبی را بپذیرد متعهد نیست.
ناشناس۲۳۷۵۴۹۳۱۳:۰۹:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
قحط الرجال. اگه میشد واردات رجال کارآمد رو آزاد کرد بازم خوب بود
ناشناس۲۳۷۵۴۳۲۱۲:۱۳:۴۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
متعهد بدون 《 تخصص و تجربه مفید 》 مانند نوزادان تازه متولد شده پاک است اما برای انجام تمام کارهایش محتاج کمک دیگران است .
شهروند۲۳۷۵۴۹۵۱۳:۱۰:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
شگفت زده ام از این همه سطحی نگری و انحراف. مهمترین مساله این است که تخصص تعهد می آورد و این چیزی است که از آن تحت عنوان اخلاق حرفه ای یا شغلی یاد می شود اصلی که متاسفانه در حال رنگ باختن است.این که می فرمایید تعهد داشته باشند و متخصص را از چین می آوریم ، خوب اول مشخص کنید به چه چیزی تعهد داشته باشند به چه کسی به چه اصولی باید تعهد داشت . امیدوارم منظورتان از تعهد سر سپردگی نباشد. ثانیا مردم هزینه می دهند مالیات می دهند رای می دهند تا کسی وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهد و افراد از طریق شایسته سالاری به نتایج کارهای خود برسند و از زندگی و مواهب آن بهره ببرند. در ژاپن تعهد صرف ادعایی شما سبب توسعه شده یا تخصص ؟؟؟!!!! ژاپن مثال است برجسته است ولی نگاه کنید جهان توسعه یافته از چه راهی نتیجه گرفته است؟ بی تخصصی سبب ناکارامدی می شود. نا کارآمدی سبب ضعف و فقر می شود. و فقر که از دربیاید ایمان از پنجره می رود و حرفای شما برخلاف آموزه های قرآن در فراگیری و به کارگیری علم است. افلا تعقلون؟؟؟!!!
سعید۲۳۷۵۵۹۷۱۳:۵۷:۳۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
عکس 11 سالگیش رو با میر سلیم ببینید تا معنای تعهد رو بفهمید.
ناشناس۲۳۷۵۶۹۹۱۴:۴۷:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
عاشقتم که حتی متخصص هم از چین میخوای بیاری
ناشناس۲۳۷۵۹۷۴۱۸:۳۹:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
شما خدای نکرده بچه ات مریض بشه میبری پیش آدم متعهد یا آدم متخصص؟
ناشناس۲۳۷۶۰۰۹۱۹:۰۹:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
آفرررررررین. دقیقا همین. فقط به خاطر سایز آستین تو گزینش رد شدند.
ناشناس۲۳۷۵۱۷۰۰۹:۰۹:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
متاسفانه یک عده به اسم جوان گرایی همه کار می کنند.
ناشناس۲۳۷۵۱۷۲۰۹:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
اگر این مهرشاد سهیلی پارتی های قوی داشت مثل صدها نفر دیگر هنوز در حال لفت و لیس بود
ناشناس۲۳۷۵۱۷۴۰۹:۱۴:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
ملاک ارزیابی افراد تنها هوش، استعداد و تخصص است. وقتی ملاک ارزیابی افراد «تعهد» قرار گیرد، آنگاه پای سلیقه، میزان ارادت و ده ها فاکتور دیگر پیش می آید که موجب تضییع حق افراد و بر هم زدن جامعه می شود.
ناشناس۲۳۷۵۲۰۹۰۹:۳۰:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
تعهد به کی و چی؟!!!
ناشناس۲۳۷۵۲۵۹۱۰:۱۷:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
فقط تعهد به میهن ارزشمند است. امری ذاتی که در دل هر ایرانی نهفته است.
ناشناس۲۳۷۵۲۱۲۰۹:۳۱:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
مشکل آنجا است که از تعهد نقش فیلتر را بازی می کند!
ناشناس۲۳۷۵۲۶۲۱۰:۱۸:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
تعهد وسیله ای شده برای حذف افرادی که با مرام و کارهای من مخالف هستند.
ناشناس۲۳۷۵۲۳۰۰۹:۴۸:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
تعهد را سطحی معنا نکنید؛ تعهد یک امضا یا یک زبان‌بازی نیست. تمام جهان اول آموزشی عمومی دارند و افراد متعهد را جذب می‌کنند و آموزش می‌دهند تا متخصص شوند. اگر متخصص نبود او را به کار دیگری می‌فرستند که بهتر بتواند انجامش دهد ولی تعهد هم اهمیت دارد. اگر به اصول آمریکا متعهد نباشید، از لغو اقامت گرفته تا زندان در انتظار شماست.
ناشناس۲۳۷۵۲۴۲۱۰:۰۷:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
متعهد به چه کسی و چه حزب و دسته ای؟؟؟؟؟
ناشناس۲۳۷۵۲۶۷۱۰:۲۱:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
تو می دونی حتی در آمریکا حزب کمونیست وجود دارد و فعالیت قانونی می کند؟ یک سرچ در اینترنت بکن تا گوشی دستت بیاد.
ناشناس۲۳۷۵۶۷۵۱۴:۳۴:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کدوم کمونیست؟ داعش هم می‌گه من مسلمونم! به اسم نیست، به باور و کار است. در ضمن گفتم مخالفت با اصول آمریکایی، نگفتم هر کاری با هر اسمی!
ناشناس۲۳۷۵۳۱۰۱۰:۵۹:۴۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
اگر فقط تعهد خالی بود که خنثی بودید و نه فساد و...!
ناشناس۲۳۷۵۱۷۶۰۹:۱۵:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
.... و امثالهم هم دست کمی از این بچه ندارند فقط فرقشون این بود که این نابغه از لحاظ فامیلی جایی وصل نبود و زود لو رفت
ناشناس۲۳۷۵۱۸۱۰۹:۱۶:۴۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
جایی که تعهد به جای تخصص نشست، آن وقت مدعیان تعهد با ظاهر سازی جای متخصصین را میگیرند و به دین و دنیای مردم ضربه میزنند،فجایعی را به بار میآورند که در این سالها همه ی ما آن را حس کرده ایم.
ناشناس۲۳۷۵۲۷۳۱۰:۲۶:۵۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
به نظرم كسي كه متخصص باشد ، درس خوانده باشد ، ٩٥ درصد تعهد هم دارد ، تعهد نسبت به وطن ، تعهد نسبت به هموطن ... اگر نگوييم كه ١٠٠ در صد تعهد دارد ! اما من نوعي اگر خيلي هم متعهد باشم ، اما هيچ تخصصي نداشته باشم ، مي خواهم اَبرو را درست كنم ، ميزنم چشم را هم كور مي كنم ! -- ببخشيد جناب رئيس ! ... جناب مسئول مربوطه ! اين همه هزينه كرديم ، اين همه تلاش كرديم ، آخرش هيچي ! برنامه اشتباه بود ، پروژه به سامان نرسيد ، حيف ... حيف صد حيف از آن همه بودجه ... از آن هم وقت ... روز اول خدمت تان عرض كردم كه تجربه و تخصص اين جانب نشان مي داد كه اين كار از اول درست نيست ، اما جنابعالي عنايت نفرموديد و اصرار به اجراي پروسه داشتيد ! -- خب ديگه ! قسمت نبود ! ... خدا نخواست ... هر چه خدا خواست همون ميشه ... لابد مصلحت نبوده .. خدا انشاالله خودش همه كارها را درست كنه ! كاریه كه شده ... ديگه كاري نميشه كرد !! ديگه شماهم غصه نخور ! ... اميد همه ما به خداست !
علی۲۳۷۵۳۲۹۱۱:۱۱:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
اینجا دقیقا مشکل اینه که تعهدی در کار نبوده
ناشناس۲۳۷۶۲۶۲۰۰:۴۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
دکتر چمران: می گویند تعهد ( تقوا ) از تخصص لازم تر است، آ نرا می پذیرم،اما می گویم: آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد، بی تقواست
ناشناس۲۳۷۵۱۸۳۰۹:۱۷:۳۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
طرف می خواهد استخدام شود، مصاحبه از او می کنند. سوالاتی در این مصاحبه از او می شود که کوچکترین ربطی با حرفه او ندارد. سوالاتی که جواب آنها را باید در کتب خاص جستجو کرد!
ناشناس۲۳۷۵۱۸۵۰۹:۱۸:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
از این دست افراد کم نبوده اند. از هر کس بپرسید دهها اسم به شما می دهد.
مهران۲۳۷۵۱۸۶۰۹:۱۸:۴۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
یه سوال برای من پیش اومده من ایشون رو نمیشناسم ولی تو این نقدها ندیدم بگن این فرد فلان کار اشتباه و خطایی رو انجام داده فقط میگن چرا با این سن کم مثلا با خیلی افراد ارتباط پیدا کرده ایشون هم از نظر خانوادگی اقازاده ای چیزی نیستن پس مشکل کجا هست چون سنش کم است ؟
ناشناس۲۳۷۵۲۴۴۱۰:۰۷:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
موضوع سن کم نبوده و نیست. موضوع اعلام گزارش های دروغ متعدد و خرید خانه و ماشین از پول خیریه برای استفاده شخصی است. گزارش های دروغ ایشون یکی دو مورد نیست.
ناشناس۲۳۷۵۳۲۷۱۱:۱۰:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
اگه گزارش رو کامل میخوندی میدیدی که اکثر کارهایی که بهش نسبت دادن خالی بندیه و دروغ بوده. بعد هم کلی پول به جیب زده.در ضمن معلوم شد این آدم یه تابلو بوده که یه کسای دیگه پشتش مخفی شدن
ناشناس۲۳۷۵۳۴۵۱۱:۲۳:۴۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
نه دادش من منظورم اینه که همین ادما بدون تخصص خودشونو با این روش میکشن بالا بعد یک کاره ای میشن گند میزنن به مملکت.که خیلیا اون بالا همین شکلی جا گرفتن.الانم این وضع ماست
درودی۲۳۷۵۳۵۹۱۱:۳۰:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
دوست عزیز ایشون با همین سن کمش با استفاده از نبوغ به اسمه کمک به نیازمندان کلی پول جمع کرده، زمانی که مسئولین گروههای جهادی متوجه شدن حساب موسسه اش رو مسدود کردن باز هم دست نکشیده و ی موسسه دیگه با روابطی که داشته راه انداخته، وکلی پول به حساب شخصی خودش سرازیر شده، ایشون ی کتاب در مورد زندگی نامه خودش و فعالیتهای خیرش چاپ کرده، حتی پول ناشر و چاپخونه هم نداده، جالبه برای رونمايي از کتابش مرحوم مصباح یزدی اومده و از کتابش رو نمایی کرده، با این سن کمش (از 13سالگی)با اکثر مراجع تقلید تو قم رابطه نزدیک داشته، مطمئنم اگه ی آقا زاده بود و پشتوانه محکمی داشت حالا حالا ها می‌تازید و کسی کاری به کارش نداشت
ناشناس۲۳۷۵۵۹۰۱۳:۵۵:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
نه ادعا دارند که این فرد پول هایی که برای کار خیر گرفته را برده برا خودش خونه خریده و به جیب زده حالا معلوم نیست درست باشه فعلا در حد ادعا است برای اینکه مشخص شود باید نهادهایی وارد تحقیق شوند
ناشناس۲۳۷۵۹۴۲۱۸:۰۰:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
گزارش روزنامه فرهیختگان رو کامل بخون تا ببینی با چه پدیده ای روبرو هستی.نکته تاسف بار ماجرا این هست که فلان مرجع عالی رتبه هم تحت تاثیر تبلیغات در مراسم رونمایی کتاب ایشون شرکت می کنند ویکی از دلایلی که امروز وضع مملکت به اینجا رسیده این هست که آدمهای به ظاهر اسلامی بدون داشتن هیچ تخصصی ونه تعهدی که ایکاش داشتند درراس هرم مدیریتی کشور هستند واوضاعمون اینی هست که می بینیم.
عمران۲۳۷۶۲۵۴۰۰:۳۶:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
دوست عزیز گزارش فرهیختگان را اگر کامل بخوانی نمونه های دقیق تری میبینی.
ناشناس۲۳۷۵۱۹۸۰۹:۲۵:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
دوران گذاشتن محاسن آنکات، جای مهر بر پیشانی، پوشیدن لباس یقه آخوندی، پوشیدن اورکت ..... گذشته است. دیگر اینها ارزش تلقی نمی شوند!
ناشناس۲۳۷۵۵۵۸۱۳:۴۶:۱۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
دوره این حرفها که خیلی وقته گذشته اتفاقا اگه الان این شکلی در جامعه بگردی، انگار جرم مرتکب شدی من بیکارم و با 30 سال سن دنبال کارم. از لحاظ ظاهری ریش دارم و لباس ساده میپوشم، فقط همین. اما گاهی برخوردهای بدی برام پیش اومده که انگار هرکی ریش داره به یه جایی وصله خدا نگذره از کسانی که با عملکرد بدشون باعث تغییر دید مردم شدن
ناشناس۲۳۷۵۶۹۳۱۴:۴۳:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
آن کسانی جمع می بندن کوته بینی بیش نیستند و نمی توانند درست فکر کنند
ناشناس۲۳۷۵۲۱۹۰۹:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
اگر علم را کنار بگذاری و تعهد را بگذاری جایش، همیشه همین طور بوده همیشه همینطور خواهد بود چرا؟ چون اندازه گیری علم استاندارد است و آن را راحت می توان اندازه گرفت. ولی تعهد را نه، و هر کسی می تواند برای اندازه گیری تعهد، خط کش مورد نظر خودش را بسازد و عرضه کند. و وقتی خط کش ها زیاد شدند، پول یک متر را از شما می گیرند ولی ده سانت به شما تحویل می دهند
ناشناس۲۳۷۵۲۲۵۰۹:۴۶:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
ایشان با عملکردشان نشان داده اند که هوش بالایی دارند ولی ایکاش این هوش بالا در جایی بکار میبرد که خیری برای جامعه داشت
ناشناس۲۳۷۵۳۵۱۱۱:۲۶:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
خوبه نوشته با جلب کردن اعتمادو باور مردم.هر کسی میتونه این کارو بکنه هوش به این چیزا گرفتیم که مملکت ما این شده.
ناشناس۲۳۷۵۲۲۷۰۹:۴۶:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
این پدیده را رسانه های به قول شما ضد انقلاب پیدا کردند. خوبه در این مورد به حرف آنها توجه کردید
سعید۲۳۷۵۳۱۲۱۱:۰۲:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
لااقل یه کم مطالعه کنید. روزنامه فرهیختگان اولین بار این موضوع را بررسی و علنی کرد..
ناشناس۲۳۷۵۲۵۲۱۰:۱۱:۵۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
خیلی از افرادی هم که به تلویزیون دعوت میشن مثلا به برنامه های مناسبتی هدفشان نمایش و تبلیغات برای سو استفاده های آتی است .
علی کریمی۲۳۷۵۲۵۷۱۰:۱۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
جناب آقای اباذری این از معدود نوشته های شماست که با عینک واقع بینی نوشته شده و بر دل می نشیند.
ناشناس۲۳۷۵۲۶۹۱۰:۲۲:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
حداقل میگفتید این آقا چکارست
محمد۲۳۷۵۲۷۵۱۰:۲۸:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
متاسفانه این بچه بازیها کارها رو خراب کرده
ایرانی۲۳۷۵۲۹۷۱۰:۴۸:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
آقای سهیلی از استعداد منفی خودش استفاده کرد. اگر با این استعداد یه نخ باریکی از وابستگی فامیلی با مسئولین داشت حالا حالاها داشت جولان میداد. مگه بقیه آقازاده بهتر از این هستند.
ناشناس۲۳۷۵۳۱۴۱۱:۰۳:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
چه کاری کرده؟ما متوجه نشدیم
ناشناس۲۳۷۵۳۱۵۱۱:۰۳:۴۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
تهمت نباید زد اگر این فرد جرم کرده باید تراکنش های بانکی ایشان بررسی شود و جرمش اثبات شود افرادی که به ایشان پول داده اند باید شاکی شوند و اگر از بودجه دولت به این فرد پول داده شده هم که مدعی العموم باید وارد شود تا قبلش نمیشه تهمت زد اصل برائت است
ناشناس۲۳۷۵۴۴۳۱۲:۲۸:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
اجازه نمیدن چون پای خیلی ها وسط میاد همونایی که در عرض ۲ سه ساعت ترتیب ملاقاتهای ایشون با مدیران و باعث بستن قراردادی با ایشون شدن تا بقیه محافل سیاسی و مذهبی که روی ایشون تبلیغات گسترده ای کردن چنان حاشیه ای امنی فراهم میکنن که حتی تو بزرگراه با اسلحه شلیک بشه دادگاه علنا میگه نمیتونیم فلان شخص بیاریم دادگاه
سینا۲۳۷۵۳۱۹۱۱:۰۶:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
چند شب پیش برنامه جدال هم به این موضوع پرداخت
ناشناس۲۳۷۵۳۳۲۱۱:۱۲:۵۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
با اوصافی که از ایشون گفته میشه بسیار باهوش با ایمان و فعال هستند به جای حسادت در جهت تکثیر امثال ایشون که بدون هیچ چشمداشتی و با وجود همه حسادتها و نترسیدن از حرف و حدیثها در راهشون ثابت قدم هستند باید تلاش بشه
ناشناس۲۳۷۵۳۹۶۱۱:۵۳:۳۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
مواظب باشيد اين از جايي ديگر ظهور ونفوذ مي كند
ناشناس۲۳۷۵۴۴۰۱۲:۲۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
نخبگانی همچون زنده یاد مریم میرزاخانی از کشور فراری میدن تا با جا برای عرضه اندام انسانهای کوچک و حقیر باز بشه این شخص با الگو برداری از برخی مسئٌٍولین خوب یاد گرفته که در این نظام میشه با ریا کاری و چاپلوسی و ادعای دین داری چگونه بدون هیچ هزینه ای به ثروت رسید
ناشناس۲۳۷۵۶۹۷۱۴:۴۵:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کسانی عرق کشور ندارن هویت هم ندارن به آن!
ناشناس۲۳۷۶۳۴۸۰۷:۱۵:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
عرق به کشور یعنی چی؟ یعنی اگه زندگیتو اعتقادت و رشد و همه روح روانت رو تخریب کردن باید بمونی چون اگه بری میشی خائن؟
محمود۲۳۷۵۴۷۴۱۳:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
آقای بزرگی نفر برگزیده خوارزمی سالهای بین ۷۴ و ۷۶، با ثبت چندین اختراع، عاقبت سیگار فروش کنار خیابون شد. چون نه جایی یاد گرفته بود نه کسی به اون یاد داد که چجوری باید ریاکارانه متعهد شد. چون فکر و وقتش صرف علم بود
شرمنده ی وطن۲۳۷۵۷۵۳۱۵:۳۳:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
ریا کاری که کاری ندارد خواجه حافظ شیرازی هم یک بیت درمیان آشکار و نهان , به جد و طنز از جامعه ریا زده ریاکار پرور نالیده و فغانش بعد هفتصد سال هر دل پاکی رو سوزنده. متاسفانه بعد از این همه سال هنوز عده ای نا نجیب از این سفره نان می خورند.این عزیز مخترع که می فرمایید به خاطر اصول اخلاقیش قطعا تن به دست فروشی داده و حاضر نشده خود فروشی کند. بر در میخانه رفتن کار یک رنگان بود خودفروشان را به کوی می فروشان راه نیست. حضرت حافظ رحمت الله علیه
ناشناس۲۳۷۵۵۲۳۱۳:۲۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
تعهد و تخصص دولبه قیچی هستند هرکدام نباشد دیگری کارایی ندارد
ابوالقاسم رجبی۲۳۷۵۷۲۵۱۵:۰۳:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کنوانسیون حقوق کودک ۱۸ سالگی را زمان کودکی فرد تعریف می‌کند. ایشان الان هم کودک است. رسانه ها باید ملاحظه کودکی ایشان را بکنند. حقوق کودکان را خیلی ساده رسانه‌های ما زیر پا می‌گذارند.
جلال۲۳۷۵۷۲۷۱۵:۰۵:۵۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
آدمهایی که بی مبنا و بدون پشتوانه حقیقی خیلی سریع بالا میرن به همون سرعت هم سقوط می کنن نمونه اش دکتر سایان
ناشناس۲۳۷۵۷۶۳۱۵:۴۵:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
اصل موضوع چیست؟
ناشناس۲۳۷۵۸۸۱۱۷:۰۱:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
زنگ خطر برای نظام که معیار افراد برای جذب را فقط ظاهر و ریا می داند
ناشناس۲۳۷۶۰۸۶۲۰:۴۱:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
این ساده اندیسی است که گمان کنیم او توانسه افرادی در ردههای بالا را فریب بدهد !! خیر آنها اورا می شناسند اما می دانند او همان مهره ی موثر است !!
ناشناس۲۳۷۶۲۹۱۰۱:۳۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
آدم متعهد یعنی اینکه علاوه بر اعتقاد بر مبانی اخلاقی و خدمت گذاری به کشور و مردم باید تخصص لازم و داشته باشه ..
ناشناس۲۳۷۶۳۹۰۰۸:۱۳:۱۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
یه بقالی هم بخای بدی دست شاگرد نگاه میکنی کاربلدهست یا نه. اونوقت یه کارخانه عظیم رو می سپارن به یک متعهد ناکارامد
امیر۲۳۷۶۶۷۲۱۲:۰۵:۴۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
هزار نکته باریکتر ز مو این جاست نه هر که سر بتراشد قلندری داند ....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین