رویکرد رسانه‌ای غرب در مذاکرات وین به زبان ساده/ اعتراض سایت اصولگرا به توییت توهین‌آمیز اولیانوف درباره ظریف

گروه سیاسی الف،   4001018018 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رویکرد رسانه‌ای غرب در مذاکرات وین به زبان ساده/ اعتراض سایت اصولگرا به توییت توهین‌آمیز اولیانوف درباره ظریف

واکنش طحان‌نظیف به شایعه استعفای آیت‌الله جنتی

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری درباره ایراد وارد شده به هیئت عالی نظارت بر مجمع که آن را شورای نگهبان دوم می‌خوانند گفت: هیئت عالی نظارت یک ساختار قانونی در کشور است. در مجمع آقایان می‌گویند قانون نظارت در حال اصلاح است اما ذیل همین قانون فعلی نیز مشکلی وجود ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صحبت‌هایی راجع به استعفای آیت‌الله جنتی از شورای نگهبان شنیده شده، آیا استعفای ایشان بین اعضای شورا هم مطرح شده است؟ و همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره جایگزینی آیت‌الله اعرافی گفت: تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.

وی در پاسخ به سوالی راجع به اختیار مجلس برای قانونگذاری راجع به شفافیت مصوبات شورای نگهبان گفت: ما در شورای نگهبان با هرچیزی که منع شرعی و قانونی نداشته باشد و مفید باشد موافقیم اما این‌که دقیقا چه طرحی به تصویب مجلس می‌رسد و چه نهادهایی را شامل می‌شود را نمی‌دانیم اما شورای نگهبان در عرصه شفافیت همیشه پیشتاز بوده است.

***

انتقاد روزنامه ایران از مخالفت برخی نمایندگان با حذف ارز 4200

روزنامه ایران نوشت: «اگرچه پرواضح است که هر تصمیم حاکمیتی باید بر مبنای کار کارشناسی دقیق و برنامه‌ریزی اصولی باشد اما بدیهی است که نمی‌توان بیش از این اجازه داد تا ضرر ارز چند نرخی بر سودش بچربد و راضی به آن شد که در بر همان پاشنه سابق بچرخد به ویژه آن که دولت مقدمات کارشناسی لازم برای ساماندهی ارز ترجیحی را انجام داده است.

حال که دولت مسئولیت انجام این کار سخت را -که دولت‌ قبل و مجلس تن به آن ندادند- بر عهده گرفته است، هجمه رسانه‌ای و بدون پشتوانه کارشناسی روشن، نشان از بی‌مسئولیتی در قبال مسائل سرنوشت‌ساز اقتصادی است؛ چه آنکه اگر این هجمه‌ها از تریبون نمایندگی مردم برخیزد، دوچندان ناصواب خواهد بود.

هنوز یک ماه از رد لایحه دولت در اختصاص منابع ارزی جهت استفاده در چهار ماه آخر سال نگذشته است؛ همان زمان هم نمایندگان محترم مجلس اظهار داشتند که تصمیم‌گیری در موضوع ارز ترجیحی در اختیار دولت است.

طبق گزارش‌ها و برآوردها از ابتدای سال 97 تاکنون بیش از 65 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاها اختصاص یافته است که در این تخصیص‌ها چیزی حدود 70درصد انحراف وجود داشته است...

آنچه مشخص و همواره مورد تأکید بوده، هماهنگی قوای سه‌گانه در اراده، تصمیم و عمل برای کاهش مشکلات و بازسازی اقتصادی کشور است؛ همچنین نه تنها باب نقد بسته نیست بلکه دولت همواره محتاج نقد و ارائه نقطه‌نظرات کارشناسان است اما بیان بی‌پروای سخنانی از تریبون‌های رسمی که پشتوانه کارشناسی آن مورد تردید است و همچنین اراده سهم‌خواهی از دولتی که مسئولیت حل مشکلات اقتصادی ویران کننده و تلنبار شده را برعهده گرفته است، به نوعی نپذیرفتن نقش خود در رفع مشکلات مردم است.

اصرار بر نادیده‌گرفتن آثار مثبت ساماندهی ارز ترجیحی و سنگینی وزنه سود نسبت به ضرر در معیشت مردم و از سوی دیگر اصرار بر بزرگ‌نمایی نقاط ضعف، نه تنها خدمت و کمک به حل مشکلات کشور نیست بلکه نشانگر مسئولیت‌ناپذیری در ادای دین نمایندگی در دفاع از حقوق ملت ایران است.»

سید محمد هادی سبحانیان، معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در گفت‌وگو با ایلنا درباره سیاست‌های دولت برای تک نرخی شدن ارز با تاکید بر اینکه معتقدم عبارت حذف ارز 4200 تومان عبارت دقیقی نیست و بار معنای منفی دارد و غلط انداز است، گفتد:  واقعیت این است که با یک روشی قصد حمایت از مصرف‌کنندگان را داشتیم که در حال حاضر قرار است شیوه حمایت از مصرف‌کنندگان تغییر کند. روش قبل شیوه ناکارآمد و غیرموثری بود که قرار است آن را به شیوه موثر و کارآمد تغییر دهیم تا به جامعه هدف به درستی اصابت کند.

سبحانیان درباره بار تورمی این سیاست اظهار داشت: نکته بسیار مهم است که نباید اینگونه تصور شود که اجرای این سیاست هیچ افزایشی را در قیمت‌ها ایجاد نخواهد کرد اما سوال این است که آیا تداوم وضع موجود یعنی تداوم اختصاص ارز ترجیحی به برخی از کالاها مانع از افزایش قیمت این کالاها شده و می‌شود؟حتما پاسخ این سوال منفی است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: انتخاب امروز از بین دو مسیری است و حذف ارز 4200 تومانی هرچند درصدی را به قیمت‌ها اضافه می‌کند اما این درصد حتما پایین‌تر و کمتر از تداوم و ادامه وضع موجود است.

سبحانیان تاکید کرد: نکته بسیار مهم‌تر این است که تداوم وضع موجود، به تورم پایدار منجر می‌شود و دامن می‌زند و از محل افزایش پایه پولی، تورم افزایش پیدا می‌کند در حالی که با تغییر روش حمایت از مصرف‌کنندگان افزایش قطعی را در قیمت برخی از اقلام خواهیم داشت و این جهت بین دو این افزایش قیمت تفاوت معنادار و ماهوی وجود دارد .         

اما غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حذف ارز 4200 به ایران گفت: «این کار باید تدریجی انجام شود چراکه  اگر ارز را بخواهند یکباره آزاد کنند، شوک قیمتی وارد می‌کند و موجب تورم می‌شود و این شوک تورمی فشار بیشتری به طبقات کم درآمد جامعه وارد می‌کند و از این جهت تقاضای ما این بوده که چنین اتفاقی به یکباره رخ ندهد و اگر دولت بخواهد مجوز را بگیرد باید به‌صورت تدریجی و بدون ایجاد شوک انجام دهد تا شاهد تکانه های شدید قیمتی نباشیم و موجب نشود که یکباره قیمت‌ها تغییرات جدی کند و بازار را به هم بریزد.

باید حذف ارز یارانه‌ای بتدریج انجام شود؛ مگر از ۲۷ قلم کالا ۲۰ مورد از ارز یارانه‌ای خارج نشده؟ درباره مابقی هم به‌همین صورت که انجام شده همچنان به‌صورت تدریجی و آرام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شود تا اثر روانی نداشته باشد.»

***

اعتراض سایت اصولگرا به توییت توهین‌آمیز اولیانوف درباره ظریف

سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری نوشت: « میخاییل اولیانوف در پاسخ به توییت کاربری خطاب به او که گفته بود «دکتر ظریف درمورد نقش منفی روسیه در مذاکرات برجام درست گفته بود»، نوشت: «شما مختارید که بر اساس نظرات شخص دیگری که تحت تأثیر دندان درد، سردرد یا چیزهای دیگر بوده؛ خود را گمراه کنید.»

این اهانت از سوی یک دیپلمات درجه چندم به مقام ارشد سابق وزارت خارجه باید با تذکر و هشدار جدی دستگاه رسمی دیپلماسی روبرو شود.

انتقادات داخلی جریان‌های سیاسی کشور مستقل از مواضع سایر کشورها بوده و هیچ دیپلمات خارجی از هیچ کشوری حق چنین اظهارنظرهایی را ندارد.

***

توضیحات معاون سازمان برنامه درباره افزایش 10درصدی حقوق کارمندان دولت

سیدحمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور به فارس گفت: «مقایسه بودجه مصوب سال 1400 با لایحه بودجه 1401 مشخص می‌شود کل رشد هزینه‌های دولت 5 درصد است. با همین میزان رشد، حقوق‌ها متوسط 10 درصد افزایش یافت. دولت سایر هزینه‌های خود را 15 درصد کاهش داد.

دولت سعی کرده خودش و عائله‌اش رژیم بگیرد، کمتر هزینه کند تا مقداری فشار تورمی را کم کند. در این شرایط بیش از هر کسی دولت آسیب می‌بیند که بزرگترین مصرف کننده است. به عبارتی دولت روزه می‌گیرد تا فشار قیمت‌ها را از سر مردم کم کند. سند بودجه فقط با کارمندان در ارتباط نیست بلکه با همه آحاد جامعه در ارتباط است.

فارغ از اینکه درآمد سرانه به شدت کاهش پیدا کرده و به آن اذعان داریم، حتی گروه‌های درآمدی دهک‌های بالا نیز خیلی احساس نمی‌کنند که خوشبخت هستند. با همه اینها مطالعات نشان می‌دهد نزدیک به 80 درصد کارمندان دولتی در سطح روستاها جزء سه دهک بالای درآمدی هستند و در شهرها 68 درصد کارمندان دولت جزء سه دهک بالای درآمدی هستند.

این نشان می‌دهد که کارمندان دولت هنوز آب باریکه‌ای به عنوان درآمد دارند، اگرچه کافی نیست، اما نگرانی اصلی برای دهک‌های درآمدی پایین است. نگرانی برای قشر ضعیف است که هیچ درآمد مطمئن و مستمری ندارند. باید به فکر بقیه هم باشید.

شما برای دهک‌های پایین جامعه چه خواهید کرد؟ سطوح درآمدی نخبگان تا سطوح پایین‌تر در جامعه (بخش خصوصی) را به 4 گروه تقسیم کردیم. متناظر آنها در بخش دولتی،‌ حقوق بالاتری می‌گیرند بنابراین در چنین حالتی باید کاری بکنید که تورم به جامعه و دهک‌های پایین آسیب نزند.»

***

فروش نفت افزایش یافته/ 5میلیار دلار از دارایی‌های بلوکه شده آزاد شده است

به گزارش ایرنا سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس‌جمهور با بیان اینکه فروش نفت و منابع ارزی اینک بهتر شده و کارها در حال رونق گرفتن است گفت: اسفندماه فروش نفت به میزان قبل از تحریم‌ها می‌رسد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز گفته است: طی چند ماه اخیر فروش منابع نفتی افزایش یافته و درآمدهای نفتی ما بیشتر شده است، حدود پنج میلیارد دلار از منابع بلوکه شده، آزاد شده که بخش عمده‌ای از آن وارد کشور و مابقی نیز تبدیل به خط اعتباری شده است.

***

بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت اجتماعی نوشته نشده است

روح‌الله ایزدخواه، نماینده تهران در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که نخستین لایحه بودجه دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی است، گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت اجتماعی نوشته نشده است و دوستان با همان نگاه تامین هزینه‌های دولت، نگاه پولی و جبران کسری بودجه و به صورت تعجب برانگیزی هم با نگاه رشدمحور بودجه را نوشته‌اند؛ یعنی رویکرد نظری بودجه محل ایراد است. در شرایطی که الان کشور دچار انحصارات، رانت‌ها و ناکارآمدی‌هاست؛ این نگاه، نگاه خوشبینانه‌ای‌ است و به نوعی اولویت‌بندی را از دست داده است.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه بحث حذف ارز ترجیحی در شرایط فعلی کاملا خطاست، با توجه به تورم انتظاری موجود و عدم استقرار کامل دولت در تمام حوزه‌ها، این اقدام کاری است که ممکن است افسار مدیریت را از دست دولت خارج کند.

ایزدخواه با تاکید بر اهمیت رعایت عدالت‌محوری و عدم تحمیل فشار بر اقشار ضعیف، تصریح کرد: من معتقدم این بودجه باید با یک رویکرد عدالت‌محور نوشته شود، مطلقاً فشار به اقشار ضعیف نیاید، هزینه‌های سبد خانوار ضعیف را افزایش ندهد و خط فقر را گسترش ندهد. ما الان ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم و مطمئنیم که با اجرای حذف ارز ترجیحی به این تعداد افزوده خواهد شد. یارانه‌های مستقیم جبران‌کننده نیست، در توزیع دچار انحراف می‌شود، همیشه تورم از یارانه جلو می‌زند و ما نمی‌توانیم با یارانه مستقیم جلوی افسارگسیختگی تورم را بگیریم؛ در این شرایط دولت مجبور است با بازار چکشی برخورد کند که باز این هم دوباره لطمه می‌زند و فضای امن را از بین می‌برد.

وی اضافه کرد: رویکرد جایگزین باید اصلاحات ساختاری می‌بود و دولت باید به خودش یک سال فرصت می‌داد که کاملا مستقر شود، فعلا دست به ساختار هزینه‌های دولت نمی‌زد و یک سال را صرف می‌کرد و زمینه را فراهم می‌کرد مانند شعارهایی که آقای رئیسی هنگام انتخابات داد، از جمله اینه گفت من بانک‌ها را به خط می‌کنم. جلوی خلق نقدینگی را می‌گرفت و بحث اصلاح نظام بازار، اصلاح سامانه‌های اقتصادی و یکپارچه‌سازی سامانه‌ها را در اولویت می‌گذاشت؛ بعد از آن که مطمئن می‌شد بر تمام جوانب اقتصادی مسلط است، در آن شرایط به حذف ارز ترجیحی اقدام می‌کرد.

***

ادامه رایزنی‌ها در وین

به گزارش ایرنا، جلسات روسای هیات‌های مذاکره کننده و کارشناسان در روزهای اخیر شتاب تندی گرفته است و روند گفت‌وگوها رو به جلو اما محتاطانه و گام به گام پیش می‌رود. امروز دهمین روز از مذاکرات جریان دارد و هیات‌ها همچنان برای دست یابی به توافق نهایی تلاش می‌کنند.

میخائیل اولیانوف دیشب به خبرنگاران گفت که تمام مذاکره‌کنندگان به این نکته که پیشرفت‌هایی در راستای دست‌یابی به احیای توافقات سال ۹۴ و رفع تحریم‌ها حاصل شده اذعان دارند. وی با بیان اینکه برای رسیدن به نتیجه باید تلاش‌های مستمر و بیشتری صورت گیرد افزود که بر اساس ارزیابی مسکو، دست یابی به توافق نهایی تا ماه فوریه امکان پذیر است. «وانگ کوان» مذاکره کننده ارشد چین هم در ادبیات مشابهی بیان داشت که مذاکرات رو به جلو و در حال پیگیری است.

علاوه بر چین و روسیه، طرف‌ اروپایی هم اخیرا به گونه‌ای محتاطانه ارزیابی مثبتی را در اظهارنظرهای عمومی نسبت به روند مذاکرات ارائه می‌کند. «ژان ایو لودریان» دیروز (جمعه) در مصاحبه‌ای بیان داشت که در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده ولی زمان رو به پایان است. وی افزود: طی چند روز اخیر در مسیر مثبتی حرکت کرده‌ایم و من هنوز معتقدم که می توان به یک توافق دست یافت؛ ولی زمان رو به پایان است.

دیروز هم یک مقام اروپایی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران مستقر در مقابل هتل کوبورگ گفت که مذاکرات به سمت جلو جریان دارد. وی اظهار داشت که پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات رخ نداده، اما فضای گفت‌وگوها مثبت است و هیات‌ها سخت سرگرم تلاش برای رسیدن به توافق نهایی هستند.

خارج از کوبورگ، جلساتی در حاشیه مذاکرات وین از جمله دیدار هیات‌های مذاکره کننده در گفت‌وگوها با آمریکا، ملاقات هیات دیپلماتیک کره جنوبی و عربستان سعودی با هیات‌های مذاکره‌ جریان دارد. این درحالیست که مذاکره‌کنندگان اصلی تاکید دارند که این ملاقات‌ها ارتباطی با روند گفت‌وگوهای جاری ندارد.

پیشتر گمانه‌زنی‌هایی درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روزهای اینده مطرح بود اما پیگیری‌های به عمل‌آمده حاکیست که گفت‌وگوها همچنان جریان دارد و این موضوع فعلا در دستور کار اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک نیست.

رویکرد رسانه‌ای غرب در مذاکرات وین به زبان ساده

نور نیوز نوشت :آنچه از برآیند کار رسانه‌ای غربی‌ها در مذاکرات وین برمی‌آید، نشان از نقشه‌ای هدف‌مند با محوریت عملیات روانی دارد که می‌خواهد به هر شکل ممکن ایران را نزد افکار عمومی بازنده معرفی کند.     

*آنها زمانی که روند مذاکرات کُند است می‌گویند؛ «ایران درخواست‌های حداکثری مطرح کرده و به این دلیل مذاکرات به پیش نمی‌رود.» زمانی هم که مذاکرات با پیشرفت مواجه است می‌گویند؛ «ایران بدلیل وخامت اوضاعش و نیز ناتوانی تیم مذاکره‌کننده، مجبور به عقب‌نشینی شده و در حال امتیازدهی است.»

*مجموعه این گزاره‌ها خلاصه و چکیده آن چیزی است که تاکنون رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌ها و سیاسیون داخلی از مذاکرات وین، تصویر کرده‌اند تا در هر دو حالت «توافق» یا «بن‌بست مذاکرات»، جمهوری اسلامی به عنوان بازنده معرفی شود.

*نکته آنکه؛ در این تحلیل‌ها توان و قابلیت‌های جمهوری اسلامی نادیده انگاشته می‌شود تا کشوری معلق میان «افراطِ زیاده‌خواهی» و «تفریطِ وادادگی و عقب‌نشینی» معرفی شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۶۵۹۲۸۲۱:۲۲:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ان شخص در آن فایل صوتی که اتفاقا بسیاری از آن نادرست بود علیه روسیه یک چیزی گفت و این مقام هم جواب داد و این چیزها عادی است
ناشناس۲۳۶۶۳۸۲۰۹:۳۰:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
روسیه خبیث تر از آمریکا است.
ناشناس۲۳۶۶۴۰۶۰۹:۵۳:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
رئیسی امروز در مجلس: آمار نشان از سیر نزولی تورم دارد!!!
ناشناس۲۳۶۶۴۹۹۱۱:۲۰:۳۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
مذاکرات مستدل مستند مفید مثبت و سازنده و رو به جلو و برد برد است و روند رو به رشد و رو به جلو دارد
ناشناس۲۳۶۵۹۳۲۲۱:۲۴:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
هر گونه بتن ریزی در دانش و صنعت کشور که بنا بر درخواست دشمنان است نیازی به گفتن باخت و برد ندارد چون ننگ ابدی تاریخ است
ناشناس۲۳۶۶۴۰۴۰۹:۵۲:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
حکیمی ،معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به ۲ سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارت‌های سواد پایه (خواندن و نوشتن) شده اند.
ناشناس۲۳۶۵۹۳۵۲۱:۲۶:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
از عجایب روزگار این است که کسی با سیاست کلان همخوانی نداشته باشد ولی مسوول هم بوده باشد!!! نمونه هستید به خدا
ناشناس۲۳۶۵۹۳۶۲۱:۲۶:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
متاسفانه تحلیل رسانه های غربی به واقعیت نزدیکتر است.
ناشناس۲۳۶۵۹۳۸۲۱:۲۸:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ظریف باید در مورد مکانیسم ماشه پاسخگو باشد.
ناشناس۲۳۶۶۳۴۸۰۹:۰۶:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
هر موقع ماشه چکانده شد ؛ ظریف توضیح میدهد
ناشناس۲۳۶۶۴۷۸۱۱:۰۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
ظریف و روحانی باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۳۶۵۹۵۷۲۱:۴۲:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
دولت کافیه در تمام استانها ساخت خطوط ریلی رو شروع کنه و تمام کشور و بهم وصل کنه
ناشناس۲۳۶۵۹۶۴۲۱:۴۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ظریف راست گفت.روسیه خیلی خبیث هست
داود۲۳۶۶۳۶۵۰۹:۱۶:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
خیلی راست میگفت برداشتن تحریمها امضا کری ناتوانی امریکا در خروج از برجام جالبتر از همه برد برد
ناشناس۲۳۶۶۴۰۰۰۹:۴۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
از این غرب زده که بدتر نیستند!
ناشناس۲۳۶۶۴۸۱۱۱:۱۰:۵۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
چین و روسیه تهدید و تحریم و ترور نمی کنند دشمن اصلی ما امریکاست.
ناشناس۲۳۶۵۹۷۵۲۱:۵۵:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
عین اللهی وزیر بهداشت قبل از وزارتش مخالف واردات واکسن بود و گفته بود که واکسن برکت تزریق کرده است. حالا با افشا شدن فایل واکسیناسیونش، مشخص شده که واکسن اسپوتنیک زده است!!!
ناشناس۲۳۶۶۰۷۶۲۳:۲۹:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ارز رانتی که خودش به تنهایی عاملی می‌شود برای دلار 30 هزار تومان و تورم 50 درصدی هرچی بماند این اعداد بیشتر خواهد شد ولی اگر نباشد این اعداد کمتر خواهد شد
ناشناس۲۳۶۶۲۸۲۰۷:۴۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
اولیانوف حق توهین به شهروندان ایرانی را ندارد
ناشناس۲۳۶۶۴۵۹۱۰:۴۹:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
خودتان استاد تکیه کلام ها با مضامین کلمات خاص و توهین به دیگران هستید مثلا الان با غیرت شدید؟! غیرت واقعی این است که جلوی دشمن باج ندهید
ناشناس۲۳۶۶۳۵۹۰۹:۱۱:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
الان یعنی روس ها خوبن؟ رسانه هاشون درستن؟
ناشناس۲۳۶۶۴۰۳۰۹:۵۰:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
مشکل ما الان دشمن است و نه کاسب، درکش هم سخت نیست البته برای شست و شودگان خیلی سخت است
ناشناس۲۳۶۶۴۸۲۱۱:۱۱:۱۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
جناب پور محمدی! عائله دولت یعنی کارمندان و بازنشستگان، چنان رژیم گرفته اند که نی قلیون شده اند و دیگر تاب افزایش ۱۰ درصدی حقوق در مقابل تورم بالای ۵۰ درصد را ندارند.
ناشناس۲۳۶۶۵۲۱۱۱:۴۲:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
قبلا گفته های اولیانوف را طوری منعکس میکردند انگار روایت معتبر است الان شده دست چندم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. این صدای اقتدار ایران است ...

      3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      4. وحدت ملی با وعده صادق

      5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      14. اسراییل چه باید بکند؟ 

      15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

      آخرین عناوین