ما و ذات آمریکا

محسن سلگی،   4001014125 ۸۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
ما و ذات آمریکا

برخی از اینکه ذاتی را به امریکا نسبت بدهیم انتقاد کرده و این را دال بر تغییرناپذیری ما و این که در هر صورت با امریکا سر دشمنی داریم تلقی کرده اند.

در پاسخ لازم به گفتن است اینکه از ذات امریکا سخن بگوییم به معنای حکم به تغییرناپذیری ابدی آن نیست. هرچند گاه این تغییرات بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است. چنانکه درباره آمریکا تغییرات در صفات هم تنها با وسواس تحلیلی و یا فلسفی قابل اذعان است.

تغییر ذات امریکا یا دست کم صفات اش در رابطه با ما عمدتاً بستگی به افزایش قدرت ما و کاهش قدرت امریکا دارد. 

از زمان عثمانیان تا اکنون ما نتوانسته ایم در مدیترانه باشیم اما اکنون هستیم؛ زمانی عثمانی، زمانی فرانسه و زمانی امریکا نمی گذاشت اما اکنون می توانیم. چون قدرت فرانسه و امریکا و ...کم شده و قدرت ما بیشتر شده است. 

 آیا فرانسه اکنون همان فرانسه دوران مستعره داری اش است؟ قبل از اینها در زمان زندیه، پرتغال استعمارگرِ مقابل ما بود اما اکنون این کشور تغییر ماهیت داده است. اگر همان قدرت و مناسبات را داشت همچنان همان پرتغال متجاوز بود چراکه ذات غرب در سلطه و نفی دیگران و نفی معنویت و انسانیت است. در ذات چندان تغییر نکرده اما در صفت به حکم ضرورت تاریخی و خارجی و نه درونی، تغییرات عمده ای کرده است.

فرانسه هم از روی اجبار قادر نیست همچون دوران اوج قدرت خود و دورانی که آمریکا بر غرب حاکم نبود کاری بکند اگر نه تغییر در ذاتش به قدری کم و دیریاب است که  تنها با دقت و تحلیل فلسفی قابل شناسایی است. اما با همان وسواس و یا دقت نظر فلسفی می توان گفت حیوانات هم تغییر می کنند و کل جهان، جهان تغییر است. 

نکته دیگر اینکه غرب و به طور خاص آمریکا بر ثبات بیش از تغییر اصرار داد و تغییر آن ضد تعالی و در بعد فرهنگی و سیاسی، صرفا تکامل مسیر شیطانی اش است. تغییر علمی را هم برای تکاثر و توسعه طلبی و توتالیتاریسم سیاسی مورد نظر خود می خواهد و بس. برخی با چشم پوشی بر این واقعیت واضح و ذات عیان غرب و آمریکا از لزوم تغییر در ایران سخن می گویند.

همچنین برخی از رفراندم گذاشتن رابطه با آمریکا و حتی موجودیت نظام گفته اند. نیز اضافه کرده اند که موجودیت نظام به نه و آری به دشمنی با آمریکا بستگی دارد.

در نقد این ادعاها باید گفت امریکا سخت به همان مدل فیلادلفیای پدران بنیانگذارش وفادار است. کدام رفراندوم؟! و مگر امکان و احتمال روی کارآمدن حکومت دیگری در میان است؟ و مگر حکومت‌مندی و ساختار نهادینه شده‌ی امریکا قابل دگرگونی است؟ مگر در کشورهای اسکاندیناوی که مدینه فاضله بسیاری از غرب‌گرایان است، امکان دگرسان‌شدن و یا بر گونه‌ی دیگرشدن وجود دارد یا در انگلستان؟ ما هم باید به میثاق انقلاب خود وفادار باشیم. هرچند وفق و مطابق قانون اساسی، امکان تجدیدنظر در همه اصول قانون اساسی وجود دارد جز اصل جمهوریت و اسلامیت. یعنی جمهوری اسلامی ایران از همه چیز جز جمهوریت که مردم است و جز اسلامیت‌اش کوتاه می‌آید.

تکمله 

مشکل ما و امریکا ذاتی است. امریکا در پی فروپاشی مرزهای ایران است. امریکا حتی نمی گذاشت پهلوی قدرت بیشتری نسبت به اسراییل پیدا کند. «اصل برتری کیفی اسراییل» را حتی دمکرات ها و منتقدانی در آمریکا مانند سندرز پذیرفته اند. این اصل می گوید هیچ کشوری در خاورمیانه نباید قدرت بیشتری نسبت به اسراییل داشته باشد. از این روست که امریکا حتی امارات را مهار می کند؛ اماراتی که حیات خلوت اوست و درست بر اساس همین اصل مورد وفاق امریکایی هاست که در ماجرای تحویل هواپیماهای اف ۳۵به امارات این همه فریبکاری کرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۶۵۰۸۷۰۹:۳۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
پس چرا دوباره رفتیم گفتگو برای برجام ؟
ناشناس۲۳۶۵۴۱۹۱۳:۳۷:۳۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
برجام که خسارت محض بود گفتگو برای لغو تحریم هاست.
ناشناس۲۳۶۵۴۵۹۱۳:۵۴:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
هر چه بیشتر در مورد بد بودن آمریکا پافشاری کنید، بیشتر برای خوب بودن آن تبلیغ می کنید!
ناشناس۲۳۶۵۴۸۵۱۴:۰۵:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
مذاکرات مستدل مستند مفید مثبت سازنده و رو به جلو است و برد برد و با قوت روند رو به رشد خود را ادامه میدهد تا هشت سال آینده هم با همین فرمون این روند رو به رشد را بازی برد برد و روند رو به جلو ادامه میدهیم
ناشناس۲۳۶۵۵۴۹۱۵:۰۱:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
بخاطر دسته گل دولت شما غربگدایان!
ناشناس۲۳۶۵۵۶۲۱۵:۱۳:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
نشان از ناشی بودن دارد سعد آباد و برجام و توافق با دو کشور برزیل و ترکیه که نماینده آمریکا بودن و الان با برجام مجدد همگی هم برای بتن ریزی که خیانت است
ناشناس۲۳۶۵۵۶۹۱۵:۱۹:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
استارت مذاکره با یانکی‌های شیطان صفت یک خیانت بزرگ بود ____ یک مشت آدم وابسته و نااهل و نفوذی برای تامین مصالح آلوده‌ی خود و منافع استکبار به مردم و مملکتشان خیانت کردند
ناشناس۲۳۶۶۱۰۵۲۳:۴۹:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
چون همین خودت گلوتو پاره میکردی زیر خبرهای دیگه که با غرب رابطه برقرار کنید مردم دارن میمیرن از گرسنگی الانم میگی چرا دارید توافق میکنید؟ معاند هستید دیگه
ناشناس۲۳۶۵۰۹۰۰۹:۳۴:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
روسیه و چین از ایران خواسته اند که در مورد خواسته هایشان از برجام کوتاه بیایند و خواسته های خود را تعدیل کنند ظاهرا این امر هم پذیرفته شده است ...
ناشناس۲۳۶۵۴۰۶۱۳:۲۹:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ایران هرگز از خواسته خود یعنی لغو موثر و کامل همه تحریم ها کوتاه نخواهد اومد.
ناشناس۲۳۶۵۴۱۴۱۳:۳۵:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
هر وقت راستی آزمایی اول آنها تعدیل شد یعنی کوتاه امدن
ناشناس۲۳۶۵۵۵۳۱۵:۰۵:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ایران گفته تا تحریمها برداشته نشه و راستی آزمایی نشه و تضمین بدعهدی دوباره ندین برجام به درد ما نمی‌خوره، ظاهرا این امر پذیرفته شده است!!
ناشناس۲۳۶۵۰۹۱۰۹:۳۹:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
در بدذاتی استعمارگران غربی شکی وجود ندارد نکته منتقدان دلسوز داخلی روشهای مقابله ما با بدذاتی غربیهاست مثلا بجای تنش مستمر با امریکا میتوان پروژه نفوذ در امریکا و تقویت منتقدانی چون سندرز، ایلهان عمر و جلب افکار عمومی امریکا را از طریق رسانه های کاملا آزاد آن در دستور کار قرار داد. ما بجای اینکه مدام خود را در معرض شاخ گاوی چون امریکا قرار دهیم و شکم ملت ایران را سپر بلای خود کنیم میتوانیم اقدامات بسیار بهتر، سنجیده تر و موثرتری در پیش گیریم. از طرف دیگر کف خواسته ملت این است که اگر قرار به استکبارستیزی است آنها که بیشتر شعار میدهند باید بیشتر سختیها را بپذیرند نه اینکه آنها امنیت شغلی با حقوق مناسب و خانه سازمانی و بیمه تکمیلی و ویلای شمال و تسهیلات رنگارنگ داشته باشند و ملت هزینه استعمارستیزی حضرات را با پوست و خونشان پرداخت کند.
ناشناس۲۳۶۵۴۶۰۱۳:۵۴:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
کارنامه امریکا در جامعه بین المللی سیاه است قتل عام مردم بیگناه ژاپن و ویتنام و عراق و افغانستان و لیبی و سوریه و یمن نشان داد که امریکا دشمن اصلی بشریت است.
ناشناس۲۳۶۵۵۵۴۱۵:۰۶:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
حالا شما به این رسانه‌های کاملا آزاد بفرمایید اسم سردار سلیمانی رو حذف نکنن بقیه‌ش پیشکش!!
ناشناس۲۳۶۵۰۹۴۰۹:۴۲:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
آینه ، چون نقش تو بنمود راست خود شکن ، آیینه شکستن خطاست
ناشناس۲۳۶۵۴۱۷۱۳:۳۶:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ذات بد نیکو نگردد / چونکه بنیادش بد است / مرگ بر امریکا
ناشناس۲۳۶۵۰۹۵۰۹:۴۲:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
مردم زیر فشار و رانت و رشوه و اختلاس و حقوق های نجومی و فاصله طبقاتی نمی توانند نفس بکشند
ناشناس۲۳۶۵۴۲۳۱۳:۳۹:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
رانت خواری و باند بازی و ویژه خواری ویژگی بارز جریان غربگداست که مردمو زیر بار فشار اقتصادی له کردند.
ناشناس۲۳۶۵۵۰۴۱۴:۲۳:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
قربون دهنت به کدخدایت بگو تحریم‌ها را بردارد
ناشناس۲۳۶۵۱۰۱۰۹:۴۶:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
کاری که با افرادی چون جورج فلوید انجام می دشود، نشان دهنده اقتدار پلیس آمریکا است.
ناشناس۲۳۶۵۴۱۵۱۳:۳۵:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
کاری که پلیس امریکا با امثال جرج فلوید می کند نشان دهنده خوی وحشی گری و نقض حقوق بشر در امریکاست.
ناشناس۲۳۶۵۵۵۶۱۵:۰۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اتفاقا داعش هم خیلی مقتدر بود!!!
ناشناس۲۳۶۵۱۱۱۰۹:۵۳:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ذات آمریکا بر روی دموکراسی و لیبرالیسم بنا نهاده شده است. برای همین است که میلیونها نفر هر سال تلاش می کنند که به این کشور مهاجرت کنند.
ناشناس۲۳۶۵۴۲۹۱۳:۴۱:۴۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اواز دُهل شنیدن از دور خوش است در اثر کرونا 80 میلیون نفر در امریکا بیکار و افراد زیادی بی خانمان شدند و با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.
ناشناس۲۳۶۵۴۶۵۱۳:۵۶:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
بعله نمونه ای از دنیا پرستی که فقط انسان های دنیا نگر صرف خواهان رفتن به آنجا هستند که الان هم دیگر کمتر شده با ادعای دروغین
ناشناس۲۳۶۵۵۰۱۱۴:۲۱:۵۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
وبرای دیگر کشورها زورگویی و کشتار ارمغان می آورد تا خودش را صلح طلب بگمارد!
ناشناس۲۳۶۵۱۱۲۰۹:۵۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
شغل جورج فلوید چی بود؟ اگر می دانستید عکسش را نشان نمی دادید.
ناشناس۲۳۶۵۴۶۱۱۳:۵۵:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
چه ربطی داشت
ناشناس۲۳۶۵۱۱۳۰۹:۵۴:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
و اینکه روسها خیلی خوش ذات هستند
ناشناس۲۳۶۵۴۳۹۱۳:۴۵:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
کارنامه امریکا در مورد ایران سیاه است از کودتای دولت قانونی مصدق بگیر تا کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران و چپاول نفت ایران در دوران طاغوت تا حمایت از صدام در جنگ تحمیلی تا ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران با 280 نفر مسافر تا تحریم های ظالمانه تا ترور سردار سلیمانی و غیره.
ناشناس۲۳۶۶۲۱۹۰۳:۰۹:۴۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
حداقل روسیه تحریممون نکرده
علی۲۳۶۵۱۱۴۰۹:۵۵:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
از دید شما عزیزان امریکا یک شخص خاصی هست و دولت و و مجلس رای در آن وجود ندارد ، فارغ از بحث ماهیت امریکا این دیدگاه در داخل هم وجود دارد ، هرکسی دوستدار رهبری و ایران باشد اما انتقادی سازنده از حاکمیت داشته باشد تبدیل به لیبرال و اصلاح طلب و .... می شود حتی در جبهه اصلاح چی ها هم چنین فرهنگی قالب شده و هرکس طرفدار منطقی حاکمیت باشد برچسب ساندیس و غیره میخورد ، دلیل بسیار واضح عدم اعتدال و فرهنگ برچسب زنی که خودمان آن را برپا کردیم و بجای صحبت فقط یکدیگر را متهم میکنیم، بنظر حقیر سیاست این نیست ، سیاست علم صحبت و تعامل است .شما انسان های خوبی هستید ولی سایستمدارن خوبی نیستید.
ناشناس۲۳۶۵۴۱۶۱۳:۳۶:۲۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اصلاح طلبی ایجاد شد برای ایجاد آشوب و تحریم حتی اسم آن را هم از آمریکا آوردن
ناشناس۲۳۶۵۱۲۰۰۹:۵۸:۴۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
شما هر وقت تونستید برای فقط یک ساعت از دستاوردهای و اختراعات آمریکایی استفاده نکنید بعد بیایید از آمریکا بد بگید. لحظه لحظه زندگی شما وابسته به آمریکا است. کامپیوتری که امور کشور را می گرداند. شبکه موبایل و گوشی های هوشمند. تمام اینترنت و موتور جستجو. شبکه های اجتماعی. اپلیکیشن ها. سامانه راهبری GPS. علم پزشکی و...
ناشناس۲۳۶۵۱۲۶۱۰:۰۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
در مورد ذات خودمون هم بنویسید یکم!
ناشناس۲۳۶۵۱۲۷۱۰:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
گدایان غرب زده این چیزها حالیشون نیست
ناشناس۲۳۶۵۱۵۹۱۰:۲۹:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
فعلاً که اولیانوف روسی هم به جای ما با نماینده آمریکا گفتگو می کند و هم اخبار مذاکرت برجام را باید از دهان او بشنویم!!!
ناشناس۲۳۶۵۴۲۱۱۳:۳۸:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
خخخه آن وقت دکی جون دیگر دیدار ها ازجمله چین با آمریکا آمریکا با اروپا روسیه با اروپا(سه کشور) ایران با این سه کشور چگونه است از نظر شما؟
ناشناس۲۳۶۵۴۵۳۱۳:۵۱:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
روسیه همسایه شمالی و متحد استراتژیک ایران در جنگ با داعش است.
ناشناس۲۳۶۵۴۹۵۱۴:۱۲:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
دیروز اولیانوف در توتیتی به محمد جواد ظریف تاخت!!!! اما بعد از چند ساعت توییتش را پاک کرد!!
ناشناس۲۳۶۵۵۳۳۱۴:۴۵:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
همین چند ماه پیش بود که سفیر روسیه، عکس خودش را به همراه سفیر انگلیس در بالکن سفارت روسیه برای یادآوری کنفرانس تهران منتشر کرد! به همین زودی فراموش کردید؟!
ناشناس۲۳۶۵۵۶۰۱۵:۱۲:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
مگه قرار بود ما با آمریکا مذاکره کنیم که حالا روسها به جای ما مذاکره می‌کنن!! بهتره بگی به دلیل بی طرف نبودن اروپاییها روسیه به جای اروپا نقش واسطه رو ایفا می‌کنه!!
ناشناس۲۳۶۵۶۸۱۱۷:۱۲:۳۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
برای شما غرب زده ها فقط دنبال دهان روس هستید ولی دهان دیگر اعضا را نمی بینید خوب طبیعی هم هست وقتی افکارتان دست خودتان نباشد!
حسن۲۳۶۵۱۷۰۱۰:۴۱:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اگر به قول نویسنده علت غرب ستیزی ها این هست که ذات غرب در نفی معنویت می باشد پس لابد علت شرق دوستی ها هم ذات خداجو و معنویت طلب برادران حزب کمونیست چین هست.
ناشناس۲۳۶۵۴۴۹۱۳:۵۰:۲۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی حامی اصلی تروریسم در منطقه و جهان هستن و حمایت اونها از رژیم کودک کش صهیونیستی و داعش و ال سعود قاتل مردم مظلوم یمن دلیل این مدعاست.
ناشناس۲۳۶۵۱۷۱۱۰:۴۱:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
شما طوری از آمریکا حرف میزنید انگار آمریکا یک جسم فیزیکیه! آمریکا اسم یک سرزمین و منطقه هست با آدمهایی مثل مردم خودمون!!! دکتر، مهندس، معلم، کارگر، کارمند و .... اینها آدم های عادی هستند. طبق نظر سنجی های خود آمریکا نصف این مردم نمیدونن که حتی ایران کدام نقطه سیاره زمین هست! چه برسه به اینکه بخواند باهامون دشمن باشند! وقتی شما از آمریکا حرف میزنید در مورد یک جسم و یا یک موجود حرف نمیزنید! دارید در مورد یک جامعه چند لایه و پیچیده براساس روابط و تعاملات درون مرزی و برون مرزی صحبت میکنید! مشکل شما با آمریکا نیست! صرفا با چند سیاستمداره که ممکنه این دوره باشند و دوره بعدی نباشند! سیاستمدار آمریکایی ای اگر در زمان انقلاب 40 سالش بوده و تصمیمی گرفته الان اگر در قید حیات باشه بیش از هشتاد سال سن داره! چه دلیلی داره ما این دشمنی را با نسل جوان آمریکایی ادامه بدهیم؟ اما شما چنان به آتش این خصومت میدمید که باعث شده این مشکل و خصومت بین سیاستمداران از نسلی به نسل دیگر منتقل بشود. وگرنه اگر فردا سیاستمدارها با هم آشتی کنند، مردم عادی که دست بر قضا بیش از 99 درصد هر جامعه رو تشکیل میدهند چرا باید با هم مشکل داشته باشند؟
ناشناس۲۳۶۵۴۱۱۱۳:۳۴:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
مشکل ما با دولت قلدر و استعمارگر امریکاست با مردم امریکا نیست.
ناشناس۲۳۶۵۴۳۰۱۳:۴۲:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
به قول خودت نصف آمریکا ایران نمی شناسد پس دلیل این که زوم کردن روی ایران برای چی هست؟ ببین حرفات چقدر در تناقض است! درضمن آمریکای شما دست از دشمنی بردارد با این که ما حتی حاضر شدیم چند بار در مورد خاک کشورمان مذاکره کنیم ولی دبه کردین حال به اسم حقوق بشر ما مردم عادی را تحریم می کنید و برای همکاری ما با دیگران خط و نشان بماند
ناشناس۲۳۶۵۵۷۲۱۵:۲۲:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
مشکل شما هم اینه که وقتی ما می‌گیم آمریکا، فکر می‌کنی منظورمون مردم آمریکا هستن یا فکر می‌کنی منظور ما چند سیاستمدار آمریکایی هستن اما حقیقت اینه که منظور ما از آمریکا سیاست کلی نظام حاکم بر آمریکا هست که هیچ سیاستمداری هم نمی‌تونه اونو تغییر بده، یا حداقل توی تاریخ چند صدساله آمریکا کسی نتونسته تغییری توی این سیاست ایجاد کنه!!! بله، هر وقت سیاست کلی آمریکا تغییر کرد رفتار ما هم با آمریکا تغییر می‌کنه!!! البته همه هم این مطلب رو می‌دونیم ولی بعضی ها دوست دارن خودشون رو به ندونستن بزنن!!!
ناشناس۲۳۶۵۵۷۷۱۵:۲۸:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
یه نکته‌ای که بعضی‌ها دوست دارن به زور توی ذهن ما القا کنن اینه که آمریکا یه کشور نرمال و معمولی هست و ما هی بی دلیل با آمریکا دشمنی می‌کنیم اما اگه تاریخ رو درست بخونیم متوجه می‌شیم که همیشه رفتار ما عکس‌العمل رفتار آمریکاییها بوده مثلا تسخیر سفارت آمریکا نتیجه کودتای ۲۸ مرداد و کشتار دانشجویان در ۱۶ آذر و پناه دادن به شاه و .... بوده همونطور که حمله ما به پایگاه عین‌الاسد نتیجه ترور سردار بود. در اصل این آمریکاست که نرمال نیست ولی دوست داره که مطلب وارونه جلوه کنه!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۳۶۵۱۹۳۱۱:۰۳:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ایالت‌های متحده باید به کشورهای عادی تبدیل شوند و با همهٔ جهان متحد شوند.
ناشناس۲۳۶۵۴۷۱۱۳:۵۸:۳۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
باید رو کاشتن هیچی در نیومد
ناشناس۲۳۶۵۱۹۶۱۱:۱۰:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
عکسی که انتخاب کردید چقدر در شناخت ذات کثیف آمریکا موثر بود !!!!
ناشناس۲۳۶۵۲۰۲۱۱:۲۴:۱۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
الان ذات روسیه و چین پاکه ؟؟
ناشناس۲۳۶۵۴۰۸۱۳:۳۱:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
چین و روسیه تهدید و تحریم و ترور نمی کنند دشمن اصلی ما امریکاست.
ناشناس۲۳۶۵۴۳۲۱۳:۴۳:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ببین غرب زده جان حرف از دشمنی زمان حاضر هست و نه کاسب کارای فعلی!!
ناشناس۲۳۶۵۲۱۲۱۱:۲۸:۱۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
در مورد بدذاتی تاریخی روس ها و بدذاتی چینی ها در خلیج فارس و... هم بنویسید.
ناشناس۲۳۶۵۴۰۹۱۳:۳۲:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خباثت و شیطنت امریکا را نشان می دهد.
ناشناس۲۳۶۵۲۲۳۱۱:۳۶:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
وقتی ما کمبود 18000 کلاس درس در سیستان و بلوچستان داریم حضور در مدیترانه چه توجیهی دارد؟ عمود خیمه را رها کرده ایم و چسبیده ایم به ملیله پرده خیمه
ناشناس۲۳۶۵۴۳۸۱۳:۴۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
برای این است که آن مناطقی که نام بردی بمب سرشان نخورد و مرز امنیت را دور کردیم از اطراف کشور و این چیزهای برای نوک بینان خیلی سنگین است که بفهمند
ناشناس۲۳۶۵۲۳۵۱۱:۴۵:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
هر کسی که با آمریکا رفاقت داشته ؛ رستگار شده و خوشبخت . مثل کره جنوبی ژاپن آلمان امارات عربستان و ....
ناشناس۲۳۶۵۲۳۹۱۱:۴۷:۳۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
-- آقا منصور ! ميگم اين آقاي محسن خان سلگي كه تو اين سايت حي و حاضر مقاله مي نويسه كيه ؟ ... مي شناسيش ؟! --- نه پسر خاله ! ...شوخي نفرما ،اينجا كجا ، تهرون كجا ! اما ميدونم بايد جواني باشه ٢٠ الي ٢٥ ساله ! آاز كجا ميدونم ؟ ... خب معلومه ! خه ميدوني آقا مهدي ، ماهم كه در همين سن وسال بوديم ، همين ها مي گفتيم ، همين جوري معتقد بوديم ... آن موقع كه جوان بوديم براي پسر اخوي ها همين جوري انشا مي نوشتيم كه تو مدرسه نمره ٢٠ مي گرفتن ! ... شك نكن كه جناب محسن سلگي خيلي بايد جوان باشد ! ... اصلاً شك نكن پسر خاله عزيز
ناشناس۲۳۶۵۲۴۲۱۱:۵۴:۱۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
الکی کسی رو خراب نکنید . طرف باید خودش به این نتیجه برسه که کسی بد است یا خوب است
ناشناس۲۳۶۵۲۴۷۱۲:۰۰:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
مشکل ما با آمریکا الکی و ساختگی است .
ناشناس۲۳۶۵۴۴۴۱۳:۴۷:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ما با امریکا مشکل نداریم امریکا با ایران و همه کشورهای استقلال طلب مشکل دارد.
ناشناس۲۳۶۵۶۸۴۱۷:۱۳:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
پس به ذات خوب آمریکای خوب بگو تحریم ها را بردارد و بی خود بحران درست نکند
ناشناس۲۳۶۵۲۴۸۱۲:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
آمریکایی ها بی احساس و کثیف هستن
ناشناس۲۳۶۵۷۰۴۱۷:۳۶:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اگر بی احساس وبد ذات بودند برای همین جورج فلوید هفته ها تو خیابونا نمی ریختن واعتراض نمی کردن !!
داود۲۳۶۵۲۶۶۱۲:۰۹:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
"زمانی عثمانی، زمانی فرانسه و زمانی امریکا نمی گذاشت اما اکنون می توانیم. چون قدرت فرانسه و امریکا و ...کم شده و قدرت ما بیشتر شده است." انشای کلاس پنجمه یا مقاله تحلیلی؟
ناشناس۲۳۶۵۲۸۶۱۲:۱۸:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ذات آمریکا از ذات روسیه بسیار بهتر است
ناشناس۲۳۶۵۴۴۶۱۳:۴۹:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
از کجا فهمیدی از تحریم های فلج کننده حتما فهمیدی؟! امان از شست و شوی مغزی که توسط رسانه ها یجاد می شود
ناشناس۲۳۶۵۴۷۰۱۳:۵۸:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ای روسیه بد ذات لطف دست از سر ایران بردار و بودجه خرج نکن برای فروپاشی نظام و تجزیه ایران ای روسیه خبیث!!!!!
ناشناس۲۳۶۵۵۹۰۱۵:۳۹:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
حالا ذات هرکسی بهتره یا بدتره، به آمریکا بگین این تحریمها رو برداره مردم تحت فشارن، بعدا راجع به ذات روسیه و آمریکا تصمیم می‌گیریم!!!!
ناشناس۲۳۶۵۲۹۵۱۲:۲۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
نظير اين عكس در نحوه برخورد با دستفروشان روزانه در ايران قابل ديدن است
ناشناس۲۳۶۵۴۴۵۱۳:۴۷:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
چه ربطی داشت مغرض؟ من هم توان خانه خریدن ندارم بیایم در ملک شما یک دیواری بکشم و زندگی کنم چطور است با منطق شما؟
ناشناس۲۳۶۵۳۰۸۱۲:۲۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
همین که به اسم حقوق بشر مردم عادی را تحریم و بمباران می کند برای افراد متفکر و نه ظاهر بین بین کافی هست
ابوالفضل۲۳۶۵۳۶۸۱۳:۰۰:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
"مشکل ما و امریکا ذاتی است." من از تحصیلات و تجربیات نویسنده محترم اطلاعی ندارم اما جمله فوق حاکی از دانش اندک ایشان از سیاست بین الملل است. ممکن است این گزاره ممکن تنها برای فردی که از منظر ایدیولوژیک به رابطه بین دو کشور نگاه می کند جذاب باشد ولی چندان مبین واقعیت نیست.
ناشناس۲۳۶۵۴۰۳۱۳:۲۸:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
شبکه هایی همچون اینستا گرام تصویر و هشتگ های سرداردلها و قهرمان ما را حذف می کنند. آیا نباید هر آزاده ای واکنش نشان دهد؟ برای مشارکت و نشر نظر به آدرس زیر مراجعه نمایید: https://www.farsnews.ir/my/c/114241 نشر و مشارکت حداکثری در امور خیر و احقاق حق مظلوم صدقه جاریه است.
ناشناس۲۳۶۵۷۱۸۱۷:۵۲:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
وضعيت سياهپوستان در امريكا بسيار پيچيده هست. تمام مصائب تقصير سفيد پوستان و دولت نيست. رهبران سياهپوستان هم اغلب فاسد و رانت خوار هستند. بيشتر از درد مردم براي پر كردن جيب خود استفاده ميكنند.
ناشناس۲۳۶۵۸۲۲۱۹:۳۴:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ذات ما تلاش براي ظهور اقا امام زمان هست و چون امريكا زير سلطه يهود هست مخالف ظهور چون يهوديان حاضر به قبول امامت اقا امام زمان نيستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین