ماجرای عدم تائید صلاحیت علی لاریجانی تا کی ادامه دارد؟!

گروه سیاسی الف،   4000928139 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
ماجرای عدم تائید صلاحیت علی لاریجانی تا کی ادامه دارد؟!

نامه منتسب به شورای نگهبان درباره دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی روز شنبه، بیست و هفتم آذرماه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در این نامه هفت دلیل برای عدم احراز صلاحیت لاریجانی برای حضور به‌عنوان نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان‌شده است.

ازجمله دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی در این نامه مواضع سیاسی و اظهارات او در موضوعات و مقاطع مختلف ازجمله فتنه سال 1388، حمایت از افراد رد صلاحیت شده و دفاع از عملکرد و به‌کارگیری آن‌ها برای برخی از مناصب تحت امر خود، مداخله یکی از فرزندان در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس، اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه‌یک در کشور معاند انگلیس، سفرهای متعدد اعضای خانواده به اروپا و آمریکا، عدم رعایت اصل ساده زیستی و ... است.

بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن نامه شورای نگهبان، پاسخ 21 صفحه‌ای علی لاریجانی به عدم تائید صلاحیتش در انتخابات نیز انتشار یافت.

***
موضوع عدم تائید صلاحیت علی لاریجانی توسط شورای نگهبان یکی از موضوعات مهم و موردتوجه افکار عمومی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه 1400 بود.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به بحث احراز صلاحیت‌ها اشاره و فرمودند: «در جریان عدم احراز صلاحیت به بعضی از کسانی که احراز صلاحیت نشده بود ظلم و جفا شد و نسبت‌هایی به خودشان یا خانواده‌هایشان داده شد که واقعیت نداشت... مطالبه من این است که دستگاه‌های مسئول جبران کنند. گزارش‌های خلاف واقع بود و اگر در مورد خانواده و فرزند کسی حرفی زده‌شده است جبران شود».

بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با واکنش علی لاریجانی مواجه شد و ایشان در نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشت: «تذکر و مطالبه جنابعالی در رفع ظلم و جفایی که در بررسی صلاحیت کاندیدهای ریاست‌جمهوری رخ داد، بزرگی و بزرگواری و روحیه حق‌طلبی را بیش‌ازپیش عیان نمود. سپاسگزارم.»

***

علی لاریجانی بعد از عدم صدور مجوز برای ورود به عرصه انتخابات تلاش کرد تا زمینه را برای اظهارنظر علنی و رسمی شورای نگهبان درباره دلایل عدم احراز صلاحیت خود فراهم نماید. مستند قانونی لاریجانی نیز تکیه به یکی از بندهای سیاست کلی انتخابات ابلاغی رهبر انقلاب است که بر «پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان» تأکید دارد.

اصل یکصدوپانزدهم قانون اساسی درباره شرایط و صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری عنوان می‌کند «رئیس‌جمهور باید از میان‏ رجال‏ مذهبی‏ و سیاسی‏ که‏ واجد شرایط زیر باشند انتخاب‏ گردد: ایرانی‌الاصل، تابع ایران‏، مدیر و مدبر، دارای‏ حسن‏ سابقه‏ و امانت‏ و تقوی‏، مؤمن‏ و معتقد به‏ مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ و مذهب‏ رسمی‏ کشور».

برخی از ویژگی‌هایی که در قانون اساسی مورداشاره قرارگرفته سنجش و راستی آزمایی آن‌ها ساده است. به‌عنوان‌مثال ایرانی‌الاصل و تابع ایران کمتر می‌تواند محل مناقشه و چالش باشد. اما واضح و مشخص است سنجش و احراز خصوصیاتی مانند رجال‏ مذهبی‏ و سیاسی، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مدیر و مدیر و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب رسمی بسیار سخت است.

به همین دلیل است که در سیاست‌های کلی انتخابات بر «تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان» تأکید شده است.

علی لاریجانی در نامه‌ای که به شورای نگهبان منتشر کرده پیشنهاد داده است «هر یک از شرایط قانون اساسی نظیر مدیر و مدبر بودن به مؤلفه‌های قابل‌اندازه‌گیری مبتنی شود و با رأی اعضای شورای نگهبان امتیاز هر یک از مؤلفه‌ها درباره هر یک از کاندیداها مشخص شود. جمع این امتیازات بر اساس دستورالعملی می‌تواند مشخص کند که آن نامزد حداقل امتیاز لازم را برای کسب شروط تعیین‌شده در قانون اساسی دارد یا نه».

مسئله مهم دیگر که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز قرار داشته «گزارش‌های خلاف واقع» است که ضرورت دارد سازوکاری برای صحت سنجی چنین گزارش‌هایی در نظر گرفته شود.

فارغ از تائید یا عدم تائید پیشنهاد لاریجانی درباره نحوه اندازه‌گیری شروط قانون اساسی و طریقه سنجش و راستی آزمایی گزارش‌ها، ضرورت دارد با « اصلاح قانون انتخابات »تا پیش از انتخابات 1404 به چنین مسئله مهمی پرداخته و بهترین تصمیم دراین‌باره اخذ شود تا در آینده چنین اتفاقاتی رخ ندهد که منجر به تضییع حق‌الناس و گلایه رهبر انقلاب شود.

دیدگاه کاربران

صمصام۲۳۴۳۰۸۰۱۱:۳۰:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲۹
تا زمانی که شورای نگهبان اعلام کند جواب استعلامات خود را از کجا و توسط چه کسانی دریافت کرده است
راه۲۳۴۳۳۰۸۱۴:۵۶:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲۹
عکس‌العمل لاریجانی کاملاً طبیعی و بدیهیه! _____ وقتی مطالبه و محاکمه پای مماشات و مراعات و مدارا ذبح میشه ، بزهکار و بدهکار در جایگاه طلبکار و بستاکار قرار میگیره وقتی فاجعه آفرینان و ویرانگران از مجازات و حدود شرعی و قانونی معاف میشن ، طلبکار میشن
ناشناس۲۳۴۳۳۵۱۱۵:۲۹:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲۹
قطعاً اشتباه می کنید چون ایشان تا صندلی ریاست یکی از قوا را مجدداً تصاحب نکنند دست بردار نخواهند بود .
ناشناس۲۳۴۳۴۵۸۱۶:۵۲:۵۳ ۱۴۰۰/۹/۲۹
آیا مهم است که برای انتخابات چه کسی کاندید شد؟ چه کسی تایید یا رد صلاحیت شد و کی رای آورد یا نیاورد . کسانی که دنبال مقام هستند برایشان مهم است نه مردم عادی.
ناشناس۲۳۴۳۸۹۸۲۳:۱۷:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۲۹
علی لاریجانی جزو بانیان وضع موجود است و فقط باید سکوت کند.
ناشناس۲۳۴۳۹۵۶۰۰:۰۱:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۳۰
وقتی بانیان وضع موجود امثال لاریجانی ها پاسخگو نباشند اینگونه طلبکار می شوند.
ناشناس۲۳۴۳۹۵۷۰۰:۰۲:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۳۰
شورای نگهبان اگه قرار بود به امثال تو پاسخ بده که سنگ رو سنگ بند نمیشد!
ناشناس۲۳۴۳۰۹۱۱۱:۳۷:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۲۹
تایید هم می شد به اندازه همتی رای می آورد. اصلاح طلبان با دولت روحانی برای همیشه از چشم مردم افتادند، علی لاریجانی که حتی اصلاح طلب درست و حسابی هم نبود ...
ناشناس۲۳۴۳۳۰۹۱۴:۵۶:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲۹
پس چرا تایید نشد؟
ناشناس۲۳۴۳۵۹۳۱۸:۵۹:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲۹
ناشناس عزیز! چرا بحث را به انحراف میکشانی؟! بحث رای آوری لاریجانی نیست بلکه بحث احقاق حق مطرحه
ناشناس۲۳۴۴۱۴۹۰۸:۴۲:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۳۰
اصلاً مهم نیست ایشان رای می آورد یا خیر! مهم این است که رویه تایید صلاحیت ها به صورت منطقی، اصولی و عادلانه انجام شود.
امیر حسین سلطان/تهران۲۳۴۴۲۰۸۱۰:۰۱:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۳۰
اصلا آخر می شد! اصلاح طلب درست و حسابی هم نبود! ماشاء الله به این منطق تان! آیا واقعا حقش این بود که این چنین ظلم و جفای اظهر من الشمس در حقش روا داشته شود؟! پس انصاف و وجدان کجا رفته است؟!
ناشناس۲۳۴۳۰۹۴۱۱:۳۹:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲۹
حرف اشتباه نزنید رهبری منظورش فضای مجازی بود که دست به دست می کردن درحالیکه علت منتشر نشده بود
بیکار۲۳۴۳۰۹۶۱۱:۴۰:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲۹
تا وقت گل نی ادامه دارد....
ناشناس۲۳۴۳۱۰۱۱۱:۴۴:۱۵ ۱۴۰۰/۹/۲۹
حضور فرزند کسی که می خواهد رئیس جمهور شود در کشوری که دشمن ایران هست چه معنی می‌دهد؟ ...
ناشناس۲۳۴۴۳۶۲۱۲:۱۰:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۳۰
حضور خود این اشخاص شامل دکتر کدخدایی ، روحانی و ...در انگلیس چه معنی می دهد!
ناشناس۲۳۴۳۱۰۲۱۱:۴۵:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۹
مسئله ساده ايشان مشابه جلال الدين فارسي است. ايراني الاصل بودن بايد مجدد تعريف شود
ناشناس۲۳۴۳۱۰۴۱۱:۴۵:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲۹
بالاخره باید مشخص شود چرا یک شخصیت موجه و مورد اعتماد نظام حذف شده؟
ناشناس۲۳۴۳۴۶۷۱۷:۰۲:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۹
از نظر مردم ایشون محکومه
ناشناس۲۳۴۳۴۷۲۱۷:۰۴:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۹
موجه؟؟؟
ناشناس۲۳۴۳۹۵۸۰۰:۰۳:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۳۰
امام خمینی(ره): ملاک حال فعلی افراد است.
ناشناس۲۳۴۳۱۱۰۱۱:۴۸:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۲۹
تازه شروع شده !!
سامان۲۳۴۳۱۱۳۱۱:۵۰:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲۹
همین که به خاطر لاریجانی این همه جنجال به راه افتاده بیانگر نوعی تبعیض است. چرا وقتی در مجلس ششم آن همه نماینده رد صلاحیت شدند اعتراضی نشد؟ صدا و سیمای لاریجانی در آن زمان چه برخوردی با نمایندگان معترض کرد؟ مگر خون ایشان از دیگران قرمزتر است که به خاطر ایشان صدای همه بلند است؟ اگر بنا باشد در آینده لاریجانی تایید و سایرین رد شوند در بر همان پاشنه می چرخد. هر چند اگر همگان امکان حضور در انتخابات داشته باشند امثال لاریجانی شاید هیچ گاه نتوانند نماینده مجلس شود چه برسد به رییس مجلس.
ناشناس۲۳۴۳۷۵۹۲۱:۲۹:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲۹
صدای همه بلند نیست ! لاریجانی خودش کوتاه نیامده آن اشخاصی که در دوره های قبلی رد صلاحیت شدند هم باید پیگیر می شدند که نشدند .
ساده۲۳۴۳۱۱۹۱۱:۵۶:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲۹
ساده است! لااقل یک آقا(زاده) از امکان مطالبه گری خود استفاده میکند.
ناشناس۲۳۴۳۱۲۴۱۲:۰۰:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۹
تا ۸۰ سال دیگه که تحصیل بچه اش تو کشور شهید پرور آمریکا تموم بشه! چه رویی دارن رئیس جمهور هم میخواهد بشه
احمد۲۳۴۴۵۷۶۱۵:۱۶:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۳۰
تو که حتی درست نامه را نخوانده ای چرا بیخود نظر میدی میگه دختر و دامادم سالهاست در ایرانند.
ناشناس۲۳۴۳۱۲۶۱۲:۰۱:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۲۹
مگه عدم تایید صلاحیت ایشون اصلا برای مردم مهم هست؟
ناشناس۲۳۴۳۵۹۶۱۹:۰۲:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۲۹
برای خودش که مهمه.
ناشناس۲۳۴۳۱۲۹۱۲:۰۲:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲۹
احمدی نژاد هم خیلی تلاش کرد تا یه همچین نامه را از شورای نگهبان بگیرد مبنی بر دلایل رد صلاحیت خودش ولی ندادند، این استناد قانونی که میگید فقط برای لاریجانی هست؟؟؟
ناشناس۲۳۴۳۱۳۰۱۲:۰۳:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۲۹
آقا این چه وضعیه ؟؟ برای استخدام شدن یک نفر اگه کوچکترین ایرادی داشته باشه تمام فرایند استخدامیش ملغی میشه لکن برای بزرگان اگر خبط و خطای آشکار لحاظ و محرز بشه بازهم دنبال تطهیر آن هستیم و به او فرصت می دهیم؟؟؟ به نظر من نباید تسامح کرد
ناشناس۲۳۴۳۱۳۶۱۲:۰۶:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۲۹
چقدر حاضر جواب هست و خوب شد نگذاشتند این فرد نامزد شود
ناشناس۲۳۴۳۱۶۱۱۲:۳۹:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۲۹
کار جناب لاریجانی در پیگیری این موضوع بسیار قابل ستایش است .
ناشناس۲۳۴۳۱۸۸۱۳:۰۰:۵۹ ۱۴۰۰/۹/۲۹
این موضوع اصلا مورد توجه مردم نیست. اولویت مردم هم نیست. اولویت مردم فقر است. فقر انهم ۶۰ درصد. که فقط وقتی دولت در اختیار طبقه فعلی می افتد، اولویت از معیشت به مباحث خود ساخته ای مانند عنوان این خبر است. خداوند در قران بر حق الناس اشاره دقیق دارد. وعده الهی پابرجا است.
ناشناس۲۳۴۳۱۹۱۱۳:۰۸:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۲۹
تا وقتی یک طرفه به قاضی نرفتید.
تهرانی۲۳۴۳۲۰۷۱۳:۲۳:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۲۹
شورای نگهبان بهتر است بپذیرد که شفافیت تصمیماتش هم به نفع خودش است و هم کشور.
مهران۲۳۴۳۲۲۹۱۳:۴۰:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۲۹
ایشون برجام رو تو بیست دقیقه تصویب کرد واجازه نداد یه نفر مخالف صحبت کنه و گفت تصمیم نظام بوده خب رد صلاحیتت هم تصمیم نظام بوده این به اون در
ناشناس۲۳۴۳۵۹۷۱۹:۰۴:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۹
کمیسیون بررسی برجام را نادیده گرفتن زهی بی انصافی و عدم صداقت است.
ناشناس۲۳۴۳۶۵۴۱۹:۴۰:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲۹
این اقا ۲۰ دقیقه تصویب کرد حق ایشون رد صلاحیت حق شورای نگهبان که ۲۰ روز وقت داشت یک روزه تایید کرد چی بنظر شما؟؟
مهران۲۳۴۴۵۶۳۱۵:۰۶:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۳۰
دوست عزیز قشنگ معلومه نمیدونید شورای نگهبان مصوبات رو چجوری تایید یا رد میکنه صرفا جهت اطلاع شما شورای نگهبان مصوبات رو اول با شرع و اسلام و بعد با قانون اساسی میسنجه و به جزئیات و بحث های فنی کاری نداره به عنوان مثال در بحث مالی یه طرح یا لایحه شورای نگهبان اصلا به مقدار اون کاری نداره اما به این کار داره که مبلغ درنظر گرفته شده بایستی محل تامینش مشخص باشه اما اینکه چه مقدار هست بین مجلس و دولت هست حالا اینکه تو برجام تضمین نگرفتن و تعداد سانتریفیوژی که نابود کردن و ... بحث فنی است که باید مجلس جلوی دولت رو میگرفت و گرنه نه از نظر شرع نه از نظر قانون اساسی قرارداد بین المللی بستن ایرادی ندارد که شورای نگهبان رد کنه
ناشناس۲۳۴۳۲۳۱۱۳:۴۱:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۹
تا وقتی که خود لاریجانی به نظر شورای نگهبان تمکین کنه
ناشناس۲۳۴۳۲۳۴۱۳:۴۶:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۲۹
کارنامه علی لاریجانی در 12 سال ریاست مجلس شورای اسلامی مردود بود و به همین دلیل ایشان شایسته مسئولیت سنگین ریاست جمهوری نبود.
ناشناس۲۳۴۳۲۳۶۱۳:۴۷:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲۹
نامه پاسخی لاریجانی پُر از مغلطه و سفسطه بود.
ناشناس۲۳۴۳۶۰۴۱۹:۰۶:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۲۹
لطفا چند نمونه از سفسطه های ایشون را بیان کنید.
ناشناس۲۳۴۳۲۳۹۱۳:۴۹:۰۹ ۱۴۰۰/۹/۲۹
یکی از بهترین اقدامات شورای نگهبان در سالهای اخیر رد صلاحیت هاشمی و جهانگیری و لاریجانی بود.
محمدرضا۲۳۴۳۲۴۲۱۳:۵۰:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۲۹
سلام. این قصه عدم احراز صلاحیت ها ادامه دار خواهد بود، تا زمانی که معیارهای شورای نگهبان شفاف و قابل اندازه گیری شود.
ناشناس۲۳۴۳۲۵۰۱۳:۵۸:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۹
اگر لاریجانی همینطور که شروع کرده ادامه دهد شورای نگهبان مجبور میشود این رویه بی منطق رد صلاحیت ها را خاتمه دهد اگر مرحوم هاشمی هم به جای شکایت به خدا این رویه را در پیش میگرفت زودتر به این بی قانونی خاتمه داده میشد ...
ناشناس۲۳۴۳۷۵۳۲۱:۲۰:۴۰ ۱۴۰۰/۹/۲۹
اگر تایید بشن همه چی شفاف و قانونیه اگر ردبشن همه چی غیر شفاف و .... است . تکبر باعث میشه فقط خودتو محور همه چی بدونی
ناشناس۲۳۴۳۸۹۰۲۳:۱۳:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۲۹
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
حمید۲۳۴۳۲۵۹۱۴:۰۲:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۲۹
تا زمانیکه شورای نگهبان دلایل محکم و قانع کننده ارائه ندهد باید آقای لاریجانی برای احقاق حق خودش پافشاری کند . در قیاس با نامزدهایی مثل همتی و زاکانی و علیزاده و ... قطعا آقای لاریجانی دارای وزن و بیشتر و سابقه بیشتر سیاسی بوده است . باید شورای نگهبان حتما دلایل قانع کننده ارئه بدهد .
ناشناس۲۳۴۳۳۴۳۱۵:۲۱:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۲۹
دلیل گفته شده قربان شما ظاهرا خواب تشریف دارید مخصوصا دو الی سه بند آن که واقعا رد صلاحیت شدن مستحق بود و مو درزش نمی رود
ناشناس۲۳۴۳۲۶۰۱۴:۰۶:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲۹
هر استخوان که لای زخم بماند مانع از بهبود زخم میشود موارد زیادی داریم که بزرگترینش انتخابات سال ۸۸است ،ساکت شدن مردم نشانه متقاعد شدنشان نیست .
حسن۲۳۴۳۲۷۰۱۴:۱۳:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۹
واقعا چرا بعضیها فکر میکنند که پست و مقام ،ارثیه پدری انها است و میبایستی تا ابد بر روی پستهای بالا بمانند . و بمحض پایین امدن از پستهای انچنانی فورا در به نامه پراکنی و ....... می زنند ؟
ناشناس۲۳۴۳۲۹۲۱۴:۴۴:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۲۹
با گذشت ۶ماه از انتخابات بازهم معتقدم شورای نگهبان به خاندان لاریجانی با رد صلاحیت علی لاریجانی لطف کرد
ناشناس۲۳۴۳۲۹۴۱۴:۴۴:۵۴ ۱۴۰۰/۹/۲۹
تا وقتی رویه های غلط اصلاح شود
ناشناس۲۳۴۳۳۰۲۱۴:۵۰:۵۷ ۱۴۰۰/۹/۲۹
اندازه همتی رای نمی اورد کاش شورا میگذاشت بیاد الان خودشو تو پستو قایم میکرد والان اینقدر طلبکارنبود
ناشناس۲۳۴۳۳۰۶۱۴:۵۴:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۲۹
اینقدر12 سال رییس مجلس بود ی هیچ کاری برای مردم نکردی حالا از خرداد تا الان داره خودتو میکشی برای رد صلاحیت. ملت اینقدر فکر گرانی وتورم ونون شب هستن کسی بیکارنیست دنبال نامه توباشه
ناشناس۲۳۴۳۳۱۲۱۴:۵۸:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲۹
نیاز به تغییرات کلی در قانون اساسی هست
ناشناس۲۳۴۳۳۱۳۱۵:۰۰:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۲۹
لاریجانی هرچه در چنته داشته رو کرد اینها از ته مانده‌ای رفسنجانی هستند تا ریخ انقضا تمام شده بیخود خودش را به در و دیوار میکوبد
علی کریمی۲۳۴۳۳۲۰۱۵:۰۶:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲۹
اگر لاریجانی تایید صلاحیت می شد مشارکت در انتخابات به مراتب بیشتر می شد و لاریجانی الان در راس قوه مجریه بود.
ناشناس۲۳۴۴۳۲۲۱۱:۳۹:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۳۰
طبق اخرین نظر سنجی ها در خرداد امسال لاریجانی فقط 2 درصد رای داشت.
ناشناس۲۳۴۳۳۳۲۱۵:۱۶:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۹
مگر کسی هم به ایشان رای می داد؟
ناشناس۲۳۴۳۵۲۰۱۷:۵۵:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۲۹
زمین گرده آقای لاریجانی.
ناشناس۲۳۴۳۶۱۱۱۹:۰۹:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲۹
اصلا برای کی مهمه. الف جان عمرا به لاریجانی رای بدیم. ایشان اگر هم نایید میشد رای نمیاورد
تهرانی۲۳۴۴۲۸۰۱۱:۰۱:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۳۰
باید بخاطر داشته باشیم که در یک کشور مسلمان، حق همه افراد حتی غیر مسلمانان محترم است. در مورد آقای لاریجانی هم اگر شانس موفقیت نداشت، بازهم نباید با این دلایل سست صلاحیتش رد میشد.
فرشید۲۳۴۳۷۶۲۲۱:۳۳:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۲۹
دکتر جان بیخیال این همه سال خودت و خانوادت این همه مقام داشتین کسی که باهاتون مشکل نداشت حالا مشکل کجاست که تایید نشدی نمیشه که همیشه شما همه کاره باشین خوب بود که تایید نشدی
ناشناس۲۳۴۳۹۳۸۲۳:۵۱:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۹
اخه چرا ایشون خودشا از ما بهترون حساب می کنه فکر کیه شما مزه ی این همه ثروت وقدرت رفته تو دهنتون و بیرون بیا نیست شما ۱۲ سال ۱۲ ۱۲ سال رییس مجلس بودید خوب یا بد بدرود
ali۲۳۴۴۲۴۸۱۰:۳۳:۴۹ ۱۴۰۰/۹/۳۰
خیلی افراد توسط شورای نگهبان ظرف این چند سال رد صلاحیت شدند و شما و خانواده در قدرت دفاع بودید چرا دفاع نکردید!؟ شما هم مثل بقیه
ناشناس۲۳۴۴۳۵۳۱۲:۰۴:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۳۰
ايشان صدر صد ريس جمهور بود ومملكت الان به اين فلاكت نبود قيمتها لحظه اي شده
اک۲۳۴۴۴۶۱۱۳:۲۸:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۳۰
مملکت مگر قحط الرجال است آقای لاریجانی یک شغل دیگر برای خودش انتخاب بکند
حسن۲۳۴۴۵۶۴۱۵:۰۷:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۳۰
دنیا طبق قوانین فیزیک اداره میشه ، هر عملی عکس العملی داره.حالام نوبت برگشتن اعمال آقای لاریجانی به خودشه...
ناشناس۲۳۴۴۶۱۳۱۶:۰۱:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۳۰
برای آنان که به اوضاع سیاسی با چشم باز نگاه میکنند ، گناه لاریجانی در ایجاد شرایط ناهنجار فعلی کم از روحانی نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین