لفاظی بنت: ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را قبل از ادامه مذاکرات وین متوقف کند

گروه جهان الف،   4000914097

در ادامه تقلای صهیونیست‌ها برای سوء‌استفاده از وقفه ایجاد شده در روند مذاکرات وین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که قدرت‌های جهانی باید تهران را تحت فشار بگذارند تا غنی‌سازی اورانیوم را قبل از ادامه مذاکرات متوقف کند.

لفاظی بنت: ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را قبل از ادامه مذاکرات وین متوقف کند

به گزارش فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گفت که قدرت‌های جهانی باید تهران را تحت فشار بگذارند تا غنی‌سازی اورانیوم خود را قبل از ازسرگیری دور دیگری از مذاکرات در وین متوقف کند.

بنت در جلسه کابینه خود گفت: من از هر کشوری که در وین با ایران مذاکره می‌کند می‌خواهم که موضع محکمی اتخاذ کند و به ایران بفهماند که نمی‌توانند همزمان هم غنی‌سازی اورانیوم انجام دهند و هم مذاکره کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: هدف ما این است که از پنجره فرصتی که بین دورها باز شده استفاده کنیم تا به دوستان خود در ایالات متحده بگوییم «دقیقاً زمان استفاده از ابزاری متفاوت در برابر تاخت و تاز ایران در حوزه غنی‌سازی است.»

بنت در ادامه به گزافه‌گویی علیه ایران پرداخت و تهران را متهم کرد که رویکردی تهاجمی و قلدرمابانه برای «باج‌خواهی» از آمریکا به منظور برداشتن تحریم‌های موجود اتخاذ کرده تا به ادعای او بتواند از طریق پیگیری غنی‌سازی اورانیوم، "فعالیت‌های تروریستی جهانی" خود را تأمین مالی کند.

نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هم در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه ضمن متهم کردن ایران به «باج‌گیری اتمی» به‌عنوان تاکتیک برای مذاکره در وین، خواستار توقف فوری مذاکرات وین و اعمال تدابیر سخت علیه ایران شد.

همزمان رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند که «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم در ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اخلال در روند مذاکرات وین، ۱۸ آذرماه به واشنگتن می‌رود تا با مقام‌های آمریکایی درباره ایران گفت‌وگو کند. «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» هم امروز (یکشنبه) برای بحث با مقام‌های ارشد دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا راهی واشنگتن شده است.

دور جدید مذاکرات وین برای «رفع تحریم‌ها» و احیای برجام از روز دوشنبه (۲۹ نوامبر و هشتم آذرماه) در پایتخت اتریش آغاز شد و ایران دو سند درباره رفع تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طرف‌های مقابل ارائه کرد و طرف‌های اروپایی از ایران درخواست کردند که برای رایزنی با مقام‌های کشورهای خود، به پایتخت‌هایشان بازگردند و مجدداً به زودی برای ادامه این مذاکرات به وین بازگردند که هنوز زمان دقیق بازگشت به مذاکرات نامشخص است.

به گزارش فارس، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) در نشستی توجیهی به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات وین پرداخت و گفت که جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات عملگرایانه روی میز گذاشته و طرف‌های مقابل باید پاسخی در خور یا حتی پیشنهادات و ایده‌های تازه خود را به صورت مکتوب و مشخص ارائه کنند.

این مقام ارشد ایرانی در باره اظهارات برخی مقامات آمریکایی از جمله وزیر خارجه این کشور که نسبت به نتیجه گفت‌وگوها تردید دارند، بیان کرد: برخلاف اظهارات مقام‌‌های آمریکایی، من معتقدم که اگر طرف‌های مقابل حسن نیت داشته باشند و از بازی بی‌فایده مقصرنمایی دست بردارند، توافق در دسترس است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین