پیش‌بینی صالح‌آبادی از آینده بازار ارز/ پاسخ منفی مجلس به دولت درباره ارز ۴۲۰۰/ رئیسی در زمینه انتصاب‌ها می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد

گروه سیاسی الف،   4000823129 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیش‌بینی صالح‌آبادی از آینده بازار ارز/ پاسخ منفی مجلس به دولت درباره ارز ۴۲۰۰/ رئیسی در زمینه انتصاب‌ها می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد

آمار کرونا در ایران

طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۳ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۷ هزار و ۷۱۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۱۶۷ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

 بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۵۵ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۶۶ نفر دُز اول، ۴۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۳۴ نفر دُز دوم و ۵۱۴ هزار و ۷۹۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۸ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۵۹۰ دُز رسید.

 در شبانه روز گذشته ۲۵۹ هزار و ۱۹۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

پولدارهایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

فرهیختگان نوشت: «در مورد اینکه بودجه‌ها و هزینه‌کردهای نظام رفاهی کشور به نحو مطلوب به گروه‌های هدف اصابت نمی‌کند همه کارشناسان اقتصادی توافق دارند؛ اما اخیرا یک گزارش کارشناسی از سوی وزارت رفاه تحت عنوان «الزامات و ضرورت‌های کارآمدی نظام رفاه و تامین اجتماعی» منتشر شده که نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر می‌کند.

طبق آمارهای ارائه‌شده در گزارش مذکور، درحالی که در سال‌های اخیر 76 درصد از خانوارهای واقع در سه دهک‌ کم‌درآمد(یک تا سه) خارج از چتر حمایت‌های مادی و معنوی دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی بوده‌اند، اما در سویی دیگر 377 هزار خانوار پردرآمد(دهک‌های 8 تا 10) از این دو نهاد مستمری می‌گیرند.

درخصوص این 377 هزار خانوار(که با بعد خانوار سه ‌نفری، جمعیت‌شان به بیش از یک‌میلیون نفر می‌رسد) دو تفسیر می‌توان ارائه داد. یا این خانوارها از کمبود اطلاعات و داده‌های اقتصادی در نهادهای حمایتی سوءاستفاده کرده و مستمری دریافت می‌کنند یا اینکه این خانوارها کم‌درآمد بوده اما با اجاره حساب‌های شخصی، کارت‌های بانکی و حتی اسناد هویتی به فراریان مالیاتی، پولشویان و دیگر متخلفان به جمع پردرآمدها پیوسته‌اند که البته فقط اجاره اسناد هویتی را دریافت کرده و سود اصلی در جیب متخلفان است.»

بیشتر بخوانید: امداد به یک میلیون پولدار!/ ۳۷۷ هزار خانوار ثروتمند عضو کمیته امداد و بهزیستی‌ هستند

***

علت تردید نمایندگان درباره شفافیت آرا چیست؟

روح‌الله نجابت، نماینده شیراز درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان به همشهری گفت: «شاید برخی اتفاقاتی که از ابتدای مجلس تا‌کنون افتاده و در بعضی موضوعات فشارهایی از سوی ذی‌نفعان طرح‌ها به برخی نمایندگان وارد آمده که تعدادی از آنها را مردد کرده است که اصلا آیا شفافیت آرا اقدام مؤثری هست یا خیر؟

به‌نظر من در مجموع و با همین ملاحظات هم شفافیت آرا منافع بیشتری دارد و شاید در کوتاه‌مدت چالش‌هایی را هم همراه خود داشته باشد، اما در بلندمدت حتما باید به‌سوی شفافیت حرکت کنیم. بر این اساس هم در ابتدای نمایندگی خود، شفافیت آرای نمایندگان را پیگیری کرده‌ایم.

یک نکته را هم بگویم که پیش‌تر هم رای‌گیری به‌صورت قیام و قعود بود؛ یعنی عملا آرا هم شفاف بود. به‌هرحال همه تلاش ما و جمعی از همکاران مجلس از جوانان تا پیشکسوتان این است که این طرح مصوب شود؛ ضمن اینکه مطالبه افکار عمومی هم حتما در تصمیم همکاران ما مؤثر خواهد بود.

همانطور که عرض کردم وقتی موضوعی مطرح می‌شود که ذی‌نفعانی در جامعه دارد، آنها در پیگیری مطالباتشان الزاما به‌دنبال پیگیری منصفانه نیستند. به هر حال نمایندگان به هر دلیلی ممکن است با طرحی موافق یا مخالف باشند، اما منافع درست یا غلط ذی‌نفعان ممکن است در این صورت تامین نشود و شاید منجر به نتیجه‌ای شود که مخالفان شفافیت به این استناد می‌کنند که ممکن است حریت نماینده‌ها مورد چالش و خدشه قرار گیرد.»

***

آزادسازی قیمت خودرو در سایه انحصار بازار

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با «صبح‌نو» درخصوص اتفاقات اخیر در صنعت خودرو گفت: دو تفکر در حوزه خودروسازی در کشور داریم؛ بخشی می‌گویند باید قیمت‌گذاری دستوری برداشته شود و این موضوع از ذیل شورای رقابت خارج شود.

زنگنه تاکید کرد: این دسته معتقدند که باید در این حوزه به‌سمت بازار آزاد و رقابت برویم که با شرایطی که وجود دارد و انحصار در این صنعت، منجر به افزایش قیمت خواهد شد. عده‌ای دیگر نیز می‌گویند که این تفکر و تصمیم منجر به افزایش قیمت می‌شود و عده‌ای که آرزوی خرید خودرو را دارند، ممکن است حتی دیگر به خرید خودرو هم فکر نکنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بنده هم مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستم، ادامه داد: اما این به شرطی است که انحصار را هم از دو خودروساز برداریم. درحال‌حاضر بازار رقابتی نیست و انحصار کامل حاکم است؛ دو خودروساز منحصرا دست به تولید خودرو می‌زنند که بخواهیم با دید مثبت هم به آن نگاه کنیم، می‌شود رقابت انحصاری که این به ضرر مردم است.

 وی با بیان اینکه پس از نامه رییس سازمان بورس به وزیر صنعت، معدن و تجارت شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو بودیم، تاکید کرد: این سیاست‌ها باید همبستگی داشته باشند و نمی‌شود برای این حوزه تعرفه‌های بالا گذاشت و انحصار ایجاد کرد این‌ها با هم تناقض دارد.

***

رئیسی در زمینه انتصاب‌ها می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی به «فردا» گفت: «من از جمله افرادی هستم که باور دارم آقای رئیسی در زمینه انتصاب‌ها می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. واقعیت این است که باید برای هر مسئولیتی افرادی به کار گرفته شوند که اهل فن و خبره آن حوزه‌اند و متخصصان از انتصاب آن فرد تعجب نکنند و نگویند که این فرد چه ویژگی‌ای داشت که منصوب شد؟ اگر چنین نباشد و اگر فردی غیرمتخصص برای وزارت رأی اعتماد بگیرد یا در غیروزارت منصوب شود، نمی‌تواند به درستی کار کند زیرا نخبگان آن رشته پذیرای او نخواهند بود».

او ادامه داد: «اکنون بر سر گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نکاتی از سوی کارشناسان مطرح می‌شود؛ اینکه آیا برای این وزارتخانه مهم فردی متخصص‌تر از این گزینه پیشنهادی وجود نداشت؟ این فرد چه ویژگی مهمی داشت که دیگرانی که سال‌ها در حوزه آموزشی کار می‌کنند، نداشتند؟ چرا آقای "الف" معرفی نشد و آقای "ب" معرفی شد؟ این مسائلی است که باید پاسخ داده شود و مردم و متخصصان باید قانع شوند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «افزون بر این مورد انتصاب‌های دیگری هم رخ داده است که بعضا اسم آن افراد حتی در حوزه تخصصی مورد نظر هم شنیده نشده است؛ یعنی نه‌تنها برای عموم جامعه بلکه برای نخبگان رشته مورد نظر شناخته‌شده نیستند و باید به کمک گوگل با آنها آشنا شویم که این شرایط خوب نیست و انتصاب‌های افراد غیرمتخصص چه تعمدی باشد و چه غیرتعمدی یک ایراد بزرگ است و مگر افراد متخصص و شناخته‌شده که با آقای رئیسی هم‌فکر و هم‌سو باشند، در کشور کم داریم که افرادی ناآشنا معرفی یا انتصاب می‌شوند؟»

او درباره انتصاب‌های فامیلی هم اظهار کرد: «من باور ندارم که هر فردی اگر از بستگان یکی از مسئولان بود نباید تا ابد در مسئولیتی کار کند و احیانا باید برود سوپرمارکت باز کند. به هر حال هر فردی فامیل فرد دیگری هست و ممکن است یک فرد شایسته از بستگان یکی از مسئولان باشد که اگر واقعا متخصص باشد و در کار محوله خبره باشد، انتصابش ایرادی ندارد و نمی‌توان او را از این حق محروم کرد اما اگر این شکل از انتصاب‌ها زیاد شود و مردم هر روز بشنوند که داماد، برادر داماد، برادرخانم، پسر یا هر فامیل دیگر مسئولان در پستی قرار گرفته است و فضای دولت طوری شود که انگار کل دولت بر اساس لیست فامیلی چیده می‌شود، مردم را حساس می‌کند».

ایمانی در پایان گفت: «آقای رئیسی برای آنکه اعتماد مردم را همراه خود داشته باشد باید با تکرار انتصاب‌های فامیلی که اصل شایسته‌سالاری در آن انتصاب رعایت نشده، برخورد کند تا دولت را از خطر فقدان تخصص‌گرایی محفوظ بدارد».

تذکر ۳۵ نماینده به رئیس جمهور در مورد رعایت شایسته سالاری در انتصابات

به گزارش مهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را زیر قرائت کرد. یکی از تذکرات نمایننگان به شرح ذیل است:

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک به همراه ۳۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص ضرورت جلوگیری از انتصابات فامیلی و بی توجهی به شایسته سالاری در دستگاه‌های دولتی

***

اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی چه کسانی هستند؟

به گزارش تسنیم، رهبر انقلاب امروز در حکمی اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را منصوب فرمودند. 

در دوره جدید بسیاری از اعضای قدیمی و پا به سن گذاشته‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور ندارند. از جمله این افراد می‌توان به رضا داوری اردکانی، سید علیرضا صدرحسینی، محمدعلی کی‌نژاد، مهدی گلشنی، علی‌اکبر ولایتی، محسن قمی و عبدالله جاسبی اشاره کرد.

همچنین برخی چهره‌های سیاسی  همچون عزت‌الله ضرغامی، حسین کچوئیان، حجت‌الاسلام محمدیان و محمدرضا عارف نیز در دوره جدید شورا حضور ندارند. 

در حکم جدید رهبر معظم انقلاب اعضای جدیدی که وارد شورا شده‌اند که بیشتر چهره‌های علمی و آکادمیک در حوزه و دانشگاه هستند. عادل پیغامی دانشیار دانشگاه امام صادق علیه السلام، امیرحسین بانکی‌پور فرد نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی و طراح طرح "جوانی جمعیت" در مجلس، دکتر ابراهیم سوزنچی عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و مرتضی میرباقری معاون سابق سیما در رسانه ملی ، ایمان افتخاری، ریاضیدان و عضو هیئت علمی دانشگاه شریف، حسین ساعی و احمد واعظی از اعضای جدید این شورا هستند. 

بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب اسلامی در حکمی اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را برای دوره جدید منصوب کردند

***

پاسخ منفی مجلس به دولت درباره ارز 4200

بررسی ۲ فوریتی لایحه «تامین مطمئن کالا‌های اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» امروز در مجلس بررسی شد که این لایحه هم در ۲ فوریت و هم در یک فوریت رای لازم را کسب نکرد.

در جلسه امروز سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس برای دفاع از بررسی فوریتی این لایحه در صحن علنی مجلس حضور یافته بود.

میرکاظمی گفت: پیشنهاد دولت این است که میزان یارانه کالاهای اساسی از حالت فعلی که اثربخشی ندارد تغییر یافته و مستقیم به دست مردم برسد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: اجازه می‌خواهیم برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص این ارز را ادامه دهیم و برای گندم هم تا آخر سال این ارز تخصیص یابد ولی در حوزه نهاده‌های دامی یارانه پرداختی را به حمایت از 4 دهک محروم و تا سقف 60 میلیون ریال اختصاص دهیم.

میرکاظمی افزود: اجازه می‌خواهیم که برای امسال 270 هزار میلیارد ریال از مابه‌التفاوت صرفه‌جویی در این بخش مستقیماً به مردم پرداخت کنیم تا ارز 4200 تومانی را برای دیگر بخش‌های ضروری هزینه کنیم.

بعد از توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه و اظهارات مخالفان و موافقان دو فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی به رای مجلس گذاشت.

نمایندگان مجلس با ۹۹ رای موافق و ۱۲۷ رای مخالفت و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر با تقاضای دو فوریت مخالفت کردند.

این بار تقاضای یک فوریت به رای مجلس گذاشته شد این بار هم نمایندگان با ۱۰۲ رای موافق ۱۱۹ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر با بررسی این لایحه به صورت یک فوریت نیز مخالفت کردند.

سپس محمد باقر قالیباف رئیس مجلس گفت که این لایحه به صورت عادی اعلام وصول می‌شود.

بیشتر بخوانید: موافقان و مخالفان فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی چه گفتند؟

***

پیش‌بینی صالح‌آبادی از آینده بازار ارز

به گزارش ایسنا، علی صالح آبادی رئیس ‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه اکنون خوشبختانه در حوزه بازار ارز از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم، گفت: از برنامه‌های جدی بانک مرکزی بحث برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و عرضه آن در سامانه نیماست که در حال انجام است.

طبق اعلام بانک مرکزی، وی ادامه داد: در هفت ماه و نیم ابتدایی امسال نسبت به کل سال گذشته، عرضه ارز در سامانه نیما بیشتر انجام شده و این موضوع حاکی از آن است که وضعیت درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. ورود ارز به کشور یک نقطه مثبت بوده و این سیاست را حتما تداوم خواهیم داد.

صالح آبادی با تاکید براینکه ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات و گاز نیز در بازار عرضه می‌شود، اظهار کرد: مشکلات و موانع یک سری از وجوهی که در خارج از کشور محدودیت استفاده داشت، رفع می‌شود و تا کنون وضعیت خوبی در این زمینه وجود دارد. باز شدن این موضوع هم توانسته به میزان عرضه ارز ما در بازار کمک کند.  

رئیس ‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بحث رفع تعهد ارزی از واردکنندگان برای ما بسیار اهمیت دارد و جزو سیاست‌های بانک مرکزی است و دنبال خواهد شد، گفت: در بازار متشکل ارزی عرضه و تقاضا به شکل متعادلی وجود دارد و آن را نیز تقویت می‌کنیم و فکر می‌کنم بازار ارز وضعیت متعادلی را در آینده داشته باشد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۸۸۷۸۲۲۰:۴۵:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۲۳
برای حذف ارز 4200 تومانی باید کار کارشناسی دقیق صورت گیرد و به نظرات کارشناسان اقتصادی مستقل و برجسته توجه شود.
ناشناس۲۲۸۸۷۸۷۲۰:۴۸:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۲۳
روحانی عُرضه نداشت واکسن وارد کند و میگفت بدون تصویب FATF نمی شود واکسن وارد کرد !!! اما رئیسی بدون پذیرش FATF واکسن وارد کرد.
ناشناس۲۲۸۹۸۱۳۱۱:۴۲:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۲۴
روحانی و دار و دسته‌ش باید هرچه زودتر محاکمه بشن هرچه دیرتر ، فجیعتر
ناشناس۲۲۸۸۷۸۸۲۰:۴۹:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۲۳
مومن دولت 13 هم ارز 23-24 تحویل گرفته الان 28500 این یعنی ثبات نرخ جناب رییس بانک مرکزی؟
ناشناس۲۲۸۸۷۹۶۲۰:۵۴:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۲۳
با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار از منابع ارزی ازاد شد اما حالا بدون برجام 3/5 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران ازاد شد و بازار ارز در روزهای اینده کاهشی خواهد بود.
ناشناس۲۲۸۸۸۰۰۲۰:۵۶:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۲۳
لوبیا چیتی که چند روز پیش 47 هزار تومان بود در تاریخ 1400/8/22 خریدم 63 هزار تومان!
ناشناس۲۲۸۸۸۱۲۲۱:۰۴:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۲۳
فیاضی با مسائل و چالش های اموزش و پرورش به خوبی اشناست.
ناشناس۲۲۸۸۹۴۵۲۲:۳۰:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۲۳
پنج‌شنبه‌شب گذشته آیا شبکه آی‌فیلم بهتر نبود به جای فیلم قتل آنلاین با آن همه خشونت (کشتن زنان و سر بریدن) یک فیلم شاد کمدی پخش می‌کرد. خیلی از خانواده‌ها و بچه‌ها این شبکه را دنبال می‌کنند که روی اعصاب آنها اثر سوء می‌گذارد.
ناشناس۲۲۸۸۹۵۶۲۲:۴۲:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۲۳
اسمش دلار جهانگیری بود و تو رسانه ها ازش انتقاد میشد حالا چی شد هم اسمش عوض شد و هم طرفدار پیدا کرد و دولت دلار جهانگیری بیشتری می خواد
ناشناس۲۲۸۸۹۷۷۲۳:۰۱:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۲۳
دست ما کوتاه و خرما(منابع و داراییها دور از دسترس) بر نخیل
ناشناس۲۲۸۸۹۸۲۲۳:۰۴:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۲۳
ظاهرا چاره ای جز تشکیل کمیته های مجازات مردمی برای به اصطلاح مسولان نیست و فقط از این طریق میشود به تعدیل مسولان پرداخت
ناشناس۲۲۸۹۰۸۶۰۰:۲۹:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۲۴
آقای صالح آبادی از صحبت‌ها تون معلومه صندلی رئیس کل بانک مرکزی براتون خیلی بزرگه ثبات نسبی یعنی چی؟
ناشناس۲۲۸۹۲۹۴۰۷:۰۵:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۲۴
دولت فامیل سالار
ناشناس۲۲۸۹۲۹۶۰۷:۰۸:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۲۴
ما افزایش یارانه نقدی نمیخواهیم . افسار افزایش روزانه قیمت ها را بکشید
ناشناس۲۲۸۹۳۰۶۰۷:۱۱:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۲۴
بالاخره فامیل حقه نون و نمک داره
ناشناس۲۲۸۹۳۰۸۰۷:۱۳:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۲۴
مردم از این نحو انتصاب ها راضی نیستند
ناشناس۲۲۸۹۳۱۱۰۷:۱۴:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۲۴
تیر برای داماد به سنگ خورد . تیر برادر داماد نیز باید به سنگ بخورد . مجلس در رای اعتماد درایت به خرج دهد
ناشناس۲۲۸۹۳۱۵۰۷:۱۹:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۲۴
هیئت دولت کو ۴ قلم لبنیات کم چرب ۱۰٪ ارزون شده ؟!!!
ناشناس۲۲۸۹۳۱۶۰۷:۲۱:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۲۴
مگه وزیر صنعت ۱ ماه پیش نگفت خودرو ارزون میشه ؟ پس چی شد ؟!
ناشناس۲۲۸۹۳۳۸۰۷:۵۲:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۲۴
بانک مرکزی ارز فروشی بس است چهل سال اشتباه ارز باید در اقتصاد تولید باشد نه در خانه مردم دلالها کجا دنیا این وضع است پول ملی تورم گرانی راند غارت نود درصد جامعه تا که چرا ارز شده باعث بدبختی بیکاری تورم گرانی حر ج مرج در اقتصاد بازار تا که اشتباه بس کنید دولت پول ندارد خرج درست نکند رحم به سفره مردم نکردید این وضع را جمع کنید مگر ایران کم منابع راه منابع دارد کم پول چاپ کنید ارز فروشی کنید
ناشناس۲۲۸۹۳۶۳۰۸:۰۹:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۲۴
دولت میدانی ؛ ارز جهانگیری را نصب العین خود قرار داده و از آن تخطی نکند
ناشناس۲۲۸۹۳۶۹۰۸:۱۲:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۲۴
حل تمام مشکلات ما در گرو رفاقت و دوستی با کدخداست . هیچ راه دیگری نیز وجود ندارد . کما اینکه در این چنددهه تمام راه ها رفته شده و به بن بست رسیده است .
ناشناس۲۲۸۹۳۷۷۰۸:۱۵:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۲۴
صالح آبادی از امام صادق مدرک گرفته ؟
ناشناس۲۲۸۹۳۸۶۰۸:۱۸:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۲۴
علی صالح آبادی رئیس ‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه اکنون خوشبختانه در حوزه بازار ارز از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم..... افزایش روزانه قیمت ارز را ثبات می نامید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نکند بانک در خونه رییس بانک مرکزی هم قیمت ارز را به نرخ 25 هزارتومانی که روحانی داد به مردم می دهد
ناشناس۲۲۸۹۴۲۶۰۸:۴۰:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۲۴
مجلس به گزینه رئیس جمهور جهت وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد ندهد
ناشناس۲۲۸۹۴۳۳۰۸:۴۲:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۲۴
با صحبتهای رییس بانک مرکزی باید منتظر افزایش لگاریتمی قیمت ارز در کوتاه ترین زمان باشیم
ناشناس۲۲۸۹۷۶۰۱۱:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۲۴
در بازار ارز از ثبات نسبي برخورداریم؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین