خواص آجیل برای کودکان

گزارش بازرگانی،   4000823109 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تغذیه خوب برای همه مهم است، به ویژه برای کودکان که نیازمند تغذیه اضافی برای رشد و نمو هستند. مطمئن شوید که کودک شما از یک رژیم غذایی متعادل استفاده می کند. رژیمی که تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز او را فراهم کند و به او در ایجاد عادات سالم در حال و آینده کمک کند. در این مطلب آجیل و خشکبار رویال، شما را با خواص آجیل برای کودکان آشنا می کند.

خواص آجیل برای کودکان شامل چیست؟

آجیل سرشار از مواد مغذی است که به رشد و نمو و یادگیری کودکان کمک می کند. یک وعده آجیل 30 گرمی، تقریبا به اندازه یک مشت کوچک است. آجیل باید از شش ماهگی به صورت خمیر یا به صورت آسیاب شده وارد رژیم غذایی کودک شود. کودکان زیر 5 سال به دلیل خطر خفگی بالقوه باید از مصرف آجیل کامل پرهیز کنند. اما باید توجه داشته باشید که بادام زمینی و بادام درختی می توانند برای برخی از کودکان واکنش های آلرژیک ایجاد کنند.

آجیل دسته ای از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا، غنی از چربی های سالم و فیبر است. آن منبع خوبی از پروتئین و طیف گسترده ای از ویتامین های مهم، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آجیل ها یک میان وعده مناسب و سالم هستند. به ویژه هنگامی که با میوه های خشک مصرف می شوند. همچنین جایگزینی خوبی برای غذاهای کمتر مغذی مانند چیپس و پفک، بیسکویت ها و نوشیدنی ها هستند.

جلوگیری از مشکلات وزن با آجیل 

چاقی دوران کودکی امروزه نگرانی عمده در بعضی کشورها است. آجیل می تواند نقش مهمی در رفع گرسنگی بچه ها با مواد مغذی باشد. بدون اینکه باعث افزایش سایز دور کمر کودکان شود. تحقیقات نشان داده است که نوجوانانی که به طور مرتب آجیل می خورند دارای BMI سالم تری هستند. چگونه آجیل ها به مدیریت وزن کمک می کنند؟ مواد مغذی در آجیل به رفع گرسنگی کمک می کنند و پرخوری را کاهش دهد. به علاوه، آنها یک منبع غنی از فیبر با یک شاخص گلیسمی (GI) پایینی هستند.

تاثیر آجیل رویال بر سلامت قلب کودکان

رژیم غذایی ضعیف ممکن است منجر به مشکلات قلبی در طول عمر شود که از دوران کودکی شروع به توسعه کرده است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کودکان شما دارای عادت های غذایی سالمی هستند زیرا باعث افزایش طول عمر آنها می شود. آجیل سرشار از چربی‌های سالم تک غیر اشباع و چند غیر اشباع است.

کودکانی که مواد غذایی سالم از جمله آجیل مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. کودکان و بزرگسالان روزانه به دو وعده میوه، پنج وعده سبزیجات و یک مشت آجیل نیاز دارند. پس این رژیم غذایی را برای سلامت قلب کودک تان به خاطر بسپارید و آن را ادامه دهید.

افزودن آجیل به رژیم غذایی کودک دلبند شما

چند چیز وجود دارد که در هنگام افزودن آجیل به رژیم غذایی فرزندتان توجه داشته باشید:

  1. اغلب توصیه می شود برای کاهش خطر ابتلا به آلرژی، مصرف آجیل تا 12 ماهگی به تعویق بیفتد. اما در حال حاضر شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این روش موثر است.
  2. شواهدی وجود دارد که تاخیر در افزودن غذاها به رژیم غذایی ممکن است در واقع بجای کاهش باعث افزایش خطر ابتلا به آلرژی شود. با این حال، این موضوع اثبات نشده است و تحقیقات بیشتری لازم است.
  3. دستورالعمل های رژیم غذایی استرالیا در سال 2013 توصیه کرده است که کره و خمیر آجیل را از 6 ماهگی به رژیم غذایی کودک اضافه کنید.
  4.  به دلیل خطر خفگی، باید از مصرف آجیل کامل به کودکان پرهیز شود. افزودن کره یا آسیاب آن را به سایر غذاها یک راه عالی برای اینکه حتی بچه های کوچک نیز بتوانند هر روز تعدادی آجیل مصرف کنند.
  5. هنگامی که به کودکان آجیل کامل (یا هر غذای دیگری که می تواند خطر خفگی داشته باشد) می دهید، مطمئن شوید که در حالت نشسته غذا می خورند و از نزدیک بر آنها نظارت کنید. آنها را تشویق کنید که هر بار مقدار کمی بخورند و غذای خود را به خوبی بجوند.

آلرژی به آجیل در کودکان

آلرژی بادام زمینی شایع ترین و جدی ترین علت واکنش آلرژی غذایی در کودکان است. این آلرژی از نظر آماری از هر 50 کودک یک کودک را درگیر می کند. آلرژی بادام درختی نیز گاهی دیده می شود، اما شیوع آن از آلرژی بادام زمینی کمتر است. حدود 20٪ از کودکان مبتلا به آلرژی بادام زمینی یا بادام درختی، بهبود می یابد. در حالی که حدود 20٪ بدتر می شوند؛ بقیه مبتلایان دچار حساسیت حاد می شوند.

نمی توان به طور کامل پیش بینی کرد که چه کسی ممکن است در طول زمان بهتر یا بدتر شود. اما اگر آلرژی تا دوران نوجوانی یا بزرگسالی ادامه یابد، بعید است که از بین برود.

مزایای بهداشتی آجیل برای کودکان

در این بخش به بررسی خواص انواع آجیل برای کودکان می پردازیم.

بادام درختی

کودکان مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند مواد مغذی مورد نیاز برای استخوان های خود را از خوردن بادام که سرشار از کلسیم است، دریافت کنند. بادام منبع ویتامین E نیز می باشد. ویتامین E به بهبود ظاهر و وضعیت پوست شما کمک می کند. همچنین به دلیل داشتن فلاونوئیدها که محافظ قلب هستند به سلامت قلب کمک می کند.

بادام همچنین به رشد مغز کمک می کند، بنابراین به کودکان روزانه چند بادام بدهید. ترکیبات موجود در بادام تولید هورمونی به نام دوپامین را در مغز عادی می کند. دوپامین نه تنها به رشد مغز کمک می کند، بلکه آن را تشدید نیز می کند و خلق و خوی را بهبود می بخشد.

گردو

گردو غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. ماده ای که به کودکان کمک می کند تا فشار خون طبیعی خود را حفظ کنند. گردو همچنین سطح کلسترول و التهابات کودک را کاهش می دهد و به او کمک می کند تا یک قلب سالم داشته باشد. سطح بالای منیزیم گردو به پیشگیری از دیابت نوع 2 در کودکان کمک می کند. گردو غنی از ویتامین B1 و B6 است که به رشد بافت مغز کودکان و سلامت اعصاب آن ها کمک می کند.

همچنین شامل PUFA و MUFA است که به کاهش LDL کودکان کمک می کند. گردو  به بهبود حافظه کمک می کند، موها را نیز درخشان تر می کند. گردوی آمریکایی برای کاهش سطح کلسترول خوب است و همچنین برای قلب مفید است. در ضمن یک ماده غذایی انرژی زا است.

بادام برزیلی

بادام برزیل غنی از سلنیوم است که دارای مزایای زیادی برای بزرگسالان است. با این حال، در کودکان، به افزایش ایمنی کمک می کند و زخم ها را بهتر می کند. سلنیوم نیز برای تولید هورمون تیروئید ضروری است. این آجیل همچنین به مبارزه با سرطان کبد کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

همچنین سطح کلسترول را کاهش می دهند و افسردگی و اضطراب را از بین می برند. این آجیل به دلیل اینکه غنی از سلنیوم است ضد التهاب می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. بادام برزیلی پوست را درخشان می کند. همچنین به کودکان کمک می کند تا گلبول های قرمز تولید کنند. عمدتا به علت فراوانی ویتامین E نیز به قلب کمک می کند تا بهتر کار کند.

کودکان بزرگتر و نوجوانانی که به بلوغ می رسند نیز می توانند از مصرف بادام برزیلی بهره مند شوند. زیرا با آن می توانند از آکنه و سایر لکه های پوستی خلاص شوند.

بادام هندی

هم خوشمزه است هم محتوای چربی مفید بالایی دارد. در واقع، آن غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که برای قلب عالی است. این چربی ها نیز سطح کلسترول بد را کاهش می دهند. بادام هندی نیز غنی از سلنیوم است. خواص آنتی اکسیدانی آن کمک می کند تا رادیکال های آزاد در بدن نابود شوند.

همچنین دارای مقادیری مس که به جذب مواد معدنی ضروری در خون کمک می کند و روی که کمک می کند سیستم ایمنی تقویت شود، می باشد. بادام هندی نیز غنی از پروتئین است و به رشد استخوان ها، عضلات، خون و اندام ها در کودکان کمک می کند. آنها همچنین حاوی منیزیم هستند که به رشد استخوان کمک می کند.

فندق

فندق غنی از ویتامین های خانواده B است که به عملکرد اصلی بدن مانند تنظیم سیستم عصبی و گوارشی و تولید گلبول های قرمز سالم کمک می کند. همچنین در رشد موهای سالم و براق موثر است.

پسته

پسته اگر بدون نمک باشد، منبع بسیار خوبی از چربی های سالم، فیبر و روی است. همگی آنها مواد مغذی مهمی برای رشد مغز، هضم معده و ایمنی کودک هستند. پسته نیز مانند همه آجیل‌ها منبع بسیار خوبی از آهن است و آن را به غذای سالمی برای کودکان و نوزادانی که رژیم‌های گیاهی دارند تبدیل می‌کند.

بنابراین با توجه به خواص آجیل برای کودکان و تاثیر آن بر سلامت کودکان، آجیل و خشکبار رویال به شما پیشنهاد می کند آجیل رویال را به عنوان یه ماده غذایی با ارزش به رژیم غذایی کودکان دلبندتان اضافه کنید. به این ترتیب آنها را برای آینده ای سالم و روشن آماده کنید.

تولید محتوا: آجیل و خشکبار رویال (royalnuts.ir)

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۸۸۳۲۵۱۵:۵۵:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۲۳
هر کدوم کیلویی چند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  12. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  18. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  19. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  20. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین