سید حسن نصرالله: سعودیها از سال ۲۰۰۶ وارد جنگ علیه مقاومت شده اند

گروه جهان الف،   4000820094

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز در سخنانی به مناسبت روز شهید با اعلام اینکه حزب الله بزرگترین حزب سیاسی لبنان است، گفت: سعودیها از سال ۲۰۰۶ وارد جنگ علیه مقاومت شده اند.

سید حسن نصرالله: سعودیها از سال ۲۰۰۶ وارد جنگ علیه مقاومت شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سخنرانی سید حس نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید آغاز شد. دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی تصریح کرد: امروز، روزی متعلق به تمامی شهدا و تمامی خانواده‌های شهداست. حزب الله لبنان این روز بزرگ و مبارک در تاریخ مقاومت لبنان را به عنوان روز شهید تعیین کرد تا روزی متعلق به همه شهدا باشد.

نصرالله در ادامه یادآور شد: واقعیت این است که شهدا از جایگاه والایی برخوردار هستند. شهدا برای ما بسیار عزیز هستند. ما بر اساس ایمان به دین اسلام و نیز بر اساس آموزه‌های قرآنی، شهدا را بزرگ می‌داریم، به آنها احترام می‌گذاریم و قدرشان را می‌دانیم. گرامی داشتن شهدا و احترام به آنها در واقع نوعی پیروی از سیره انبیای الهی است.

دستاوردهای شهدا

وی عنوان کرد: از زمان آغاز مسیر مقاومت تاکنون، شهدا نزد ما عزیز هستند. به فضل و برکت همین شهدا ما امروز شاهد وجود یک روحیه معنوی نزد مقاومت و عموم مردم هستیم؛ روحیه‌ای که هیچگاه نخواهد مُرد. شهدای ما کسانی هستند که خداوند نور را در قلب‌هایشان قرار داد. شهدا، ثروت‌های فرهنگی ما هستند. برادران ما به انتشار وصیتنامه های شهدا اهتمام دارند. من نیز به همگان توصیه می‌کنم که این وصیتنامه ها را مطالعه کنند زیرا سیره هریک از این شهدا می‌تواند الگویی برای ما باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: من در گذشته هر بار که به دیدار خانواده‌های شهدا می‌رفتم، می‌شنیدم که آنها آماده اند تا دیگر فرزندان عزیزشان را هم تقدیم راه مقاومت کنند تا این مسیر یعنی مسیر مقاومت باقی بماند و ادامه داشته باشد. خانواده‌های شهدا نقش مهم و غیرقابل انکاری در پشتیبانی از مجاهدان در جبهه‌های نبرد دارند. ما امتی هستیم که به خوبی از فضائل و برکات شهدا آگاه هستیم. ما قدردان شهدا و خانواده‌های آنها هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: زمانی که ما از شهدا سخن می‌گوئیم در واقع از دستاوردهای تاریخی که آنها محقق ساختند، صحبت می‌کنیم. این دستاوردها محدود به یک کشور خاص نیستند و در سراسر جهان اسلام به خوبی به چشم می‌خورند. از جمله مهمترین دستاوردهای شهدا می‌توان به آزادسازی اراضی اشغال شده، حمایت از امت اسلامی و تحقق قدرت بازدارندگی، اشاره کرد. این دستاوردها تا به امروز نیز ادامه دارند.

نصر الله ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای شهدا این بود که آنها از وقوع جنگ داخلی جلوگیری کردند. این همان کاری است که ما امروز انجام دادیم و از وقوع جنگ داخلی ممانعت به عمل آوردیم. یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای شهدا ممانعت از بسط هیمنه ایالات متحده آمریکا علیه لبنان است.

وی همچنین اظهار داشت: هرچند که پس از عملیات استشهادی شهید «احمد قُصیر» روز شهید نامگذاری شد اما همانطور که گفتم این روز متعلق به تمامی شهدا است. امیدواریم که عملیاتی بزرگ‌تر از آنچه که شهید قصیر انجام داد، اتفاق بیفتد. نصرالله در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ما به خوبی مشاهده می‌کنیم که اسرائیل نگران است. اقدامات اسرائیل به خوبی این مسأله را نشان می‌دهد.

مقاومت در اوج قدرت

نصرالله عنوان کرد: صهیونیست‌ها از این هراس دارند که مبادا مقاومت وارد مستعمره‌های آنها در الجلیل شود. اگر مقاومت وارد شمال فلسطین و الجلیل شود این اقدام تبعات و پیامدهای وخیمی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت. رزمایش‌هایی که صهیونیست‌ها برگزار می‌کنند به این دلیل است که آنها از ورود احتمالی نیروهای مقاومت به الجلیل به شدت می‌ترسند. صهیونیست‌ها به خوبی نسبت به قدرت مقاومت و استراتژی عالی آن آگاهی دارند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: مقاومت اکنون در اوج قدرت قرار دارد. ما می‌بینیم که برخی در داخل لبنان از ضعف مقاومت صحبت می‌کنند. این درحالی است که تمامی تحولات نشان می‌دهد که مقاومت نه تنها تضعیف نشده بلکه قدرتمندتر نیز شده است. امروز اسرائیلی‌ها به شدت نگران هستند. اینکه آنها فشارها علیه اسرای فلسطینی را تشدید کرده اند نشانه ضعف و ترسشان است و نه نشانه قدرت آنها.

نصرالله همچنین افزود: همانطور که پیشتر اشاره کردم، شهدا از بسط هیمنه ایالات متحده آمریکا بر لبنان جلوگیری کردند. با این حال، آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا در عرصه‌های متعدد در لبنان نفوذ پیدا کنند. لبنان از سال‌ها پیش تاکنون از سوی ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته است. این فشارها در زمان ریاست جمهوری ترامپ بیش از پیش افزایش یافت.

شکست سران عرب در سوریه

وی اظهار داشت: باید به این مسأله هم اشاره کنم که هنوز نوعی سلطه و نفوذ آمریکا در سطح مردمی و سطح دولت در لبنان باقی است. با این حال ما مانع از سیطره کامل آمریکا بر لبنان شدیم. نصرالله عنوان کرد: طی روزها و هفته‌های گذشته خبرهایی درباره تماسهای رؤسا و پادشاهان عرب با بشار اسد منتشر شد. وزیر خارجه امارات هم به سوریه رفت. این به منزله پذیرش پیروزی سوریه توسط کشورهای عربی است. این به مثابه شکست پروژه تروریستی در سوریه است. این به مثابه شکست سران عرب در سوریه است.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به بحران ایجاد شده میان عربستان سعودی و لبنان نیز اشاره کرد و گفت: وزیر قرداحی زمانی که هنوز وزیر نشده بود، صحبتی کرد که توهین به کسی نبود. با این حال، عربستان در این خصوص بحرانی ایجاد کرده است. شاید بتوان گفت که سعودی‌ها قبلاً متوجه این سخن نشده بودند و شنیدن آن باعث عصبانیت‌شان شده است و اکنون خواستار استعفای قرداحی هستند.

وی ادامه داد: واکنش سعودی به سخنان قرداحی، مبالغه‌آمیز و غیرقابل فهم است. مشابه جمله قرداحی در خصوص بیهوده بودن جنگ یمن پیشتر نیز بسیار تکرار شده است. حتی در آمریکا نیز این حرف زده شده است. دبیرکل سازمان ملل متحد نیز چنین چیزی گفته است. با این حال، سعودی‌ها هیچ واکنشی نشان ندادند. نکته دیگر این است که شاید عربستان خود را دوست لبنان می‌داند. سؤالی که وجود دارد این است که آیا یک دوست با دوستِ خود چنین کاری می‌کند؟ چنین رفتاری می‌کند؟ اگر سعودی‌ها با حزب الله مشکل دارند چرا سفیر لبنان را اخراج می‌کنند؟

با استعفای قرداحی مخالفیم

نصرالله یادآور شد: سؤالی که ما از دوستان عربستان سعودی در داخل لبنان می‌پرسیم این است که آیا محاصره لبنان و راه انداختن جنگ دیپلماتیک علیه آن رفتار دوستانه از سوی ریاض با بیروت تلقی می‌شود؟ آیا یک کشور دوست اینگونه رفتار می‌کند؟ ما صراحتاً موضع گیری قرداحی را تأیید کردیم. با استعفای قرداحی مخالف هستیم زیرا چنین اقدامی را نشانه ضعف و سستی تلقی می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: اگر امروز وزیر قرداحی از پست خود استعفا کند، فردا تمام دولت لبنان باید استعفا دهد. خواسته‌های عربستان سعودی از لبنان تمام شدنی نیست. آیا تن دادن به خواسته‌های خارجی تأمین کننده منافع لبنان است؟ آنها می‌خواهند لبنان را ذلیل کنند. مشکل سعودی‌ها اظهارنظر قرداحی درباره جنگ یمن نیست. خودِ وزیر خارجه سعودی نیز اذعان کرد که مشکل ما در لبنان با حزب الله است.

جنگ سعودی علیه مقاومت از سال ۲۰۰۶

نصرالله تصریح کرد: بحرانی که عربستان سعودی آغاز کرده است، جزئی از یک نبرد علیه مقاومت است. سعودی‌ها از سال‌ها پیش یعنی از سال ۲۰۰۶ تاکنون وارد این نبرد علیه مقاومت لبنان شده اند. ما هنوز هم اقدامات تحریک آمیز عربستان سعودی در جریان جنگ تموز را فراموش نکرده ایم. عربستان از متحدان خود در داخل خاک لبنان می‌خواهد تا در این کشور جنگ داخلی راه بیندازند. این خواسته سعودی از همپیمانان خود در لبنان است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: عربستان سعودی برای تحقق منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی از دوستان و متحدان خود در لبنان می‌خواهد تا به هر قیمتی وارد جنگ داخلی در این کشور شوند. تمامی لبنانی‌ها به خوبی می‌دانند که ادعاهای عربستان سعودی در خصوص هیمنه حزب الله بر لبنان عاری از صحت است. ما انکار نمی‌کنیم که از قدرت تأثیرگذاری بالایی هستیم و بزرگترین حزب سیاسی در لبنان محسوب می‌شویم اما اینکه بر لبنان هیمنه داشته باشیم، اینطور نیست.

نصرالله اظهار داشت: در لبنان احزاب و جریان‌هایی هستند که هرچند قدرت کمتری در مقایسه با ما دارند اما از تأثیرگذاری بالایی بر دولت و دستگاه قضائی برخوردار هستند. ادعای عربستان سعودی در خصوص هیمنه حزب الله بر لبنان یک دروغ گویی و افترا است. ما بر لبنان هیمنه داریم؟ اگر اینطور است، پس چرا نمی‌توانیم استعفای یک قاضی [طارق بیطار] را که در یک پرونده سیاسی کاری کرده است، خواستار شویم؟ اگر ما بر لبنان هیمنه داریم چرا نمی‌توانیم خود مستقیماً کشتی‌های حامل سوخت را به سواحل لبنان بیاوریم؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین