درخواست یک نماینده از وزیر نفت درباره حقوق‌بگیران نجومی/ پاسخ خاندوزی به انتقادات درباره بازار بورس/ نطق جالب کریمی قدوسی در دفاع از واکسیناسیون عمومی

گروه سیاسی الف،   4000818108 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

درخواست یک نماینده از وزیر نفت درباره حقوق‌بگیران نجومی/ پاسخ خاندوزی به انتقادات درباره بازار بورس/ نطق جالب کریمی قدوسی در دفاع از واکسیناسیون عمومی

آمار کرونا در ایران

طبق اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۰۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴ هزار و ۴۶۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۵۵۱ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۵ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۱۵۴ نفر دُز اول، ۴۰ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۱۹۸ نفر دُز دوم و ۲۶۸ هزار و ۶۳۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۵ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۹۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، ۸۸۲ هزار و ۶۰۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

***

پاسخ خاندوزی به انتقادات درباره بازار بورس

به گزارش فارس، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی مجلس و در توضیحات خود در خصوص بازار بورس اظهار داشت: بازار سرمایه با توجه به ماهیت خود باید نقش بی‌بدیلی برای غلبه بر چالش تامین مالی تولید ایفا کند، متأسفانه سوءمدیریت مشهود گذشته در بازار سرمایه که منجر به رشد قیمت بی‌منطق و حبابی شاخص بورس در نیمه اول سال 1399 و در پی آن کاهش 45 درصدی شاخص در نیمه دوم سال 1399 شد، موجب زیان و ناراحتی و خشم بخش مهمی از سهامداران خرد و تازه‌وارد به این بازار که جمعیت بالایی هستند را فراهم آورد.

خاندوزی گفت: بازار سرمایه می‌توانست فرصت توسعه کشور باشد، اما سوءمدیریت‌ها باعث چالش در این بخش شد که همچنان هم ادامه دارد.

وی افزود: با رأی ملت به دولت آیت‌الله رئیسی و بازگشت درجه‌ای از خوش‌بینی به بازارها، شاخص بورس از 28 خرداد سال جاری تاکنون حدود 300 هزار واحد رشد کرده است و در بورس کالا که رکن مهمی از بازار اقتصادی و شفافیت اقتصادی و کاهش رانت‌ها محسوب می‌شود، طی سال جاری 38 میلیون تن انواع محصولات مختلف در آنجا معامله شد که نسبت به 12 ماه کل سال گذشته که 34 میلیون تن بوده است، در 7 ماه سال جاری وضعیت بهتری نسبت به کل سال گذشته داشته است.

وزیر امور اقتصاد تصریح کرد: البته چنان که حرکت قیمت‌ها در بازارهای سرمایه در جهان بنا به ذات خود همراه با نوسان و پستی و بلندی و بیشتر به ریسک‌پذیرها همراه بوده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد بازدهی بازار سرمایه در اقتصاد ایران در بازه بلندمدت 10 ساله بیش از همه بازارهای رقیب مانند بازار طلا، ارز، مسکن و ... بوده است و همین موضوع آینده روشنی را برای سرمایه‌گذاران بلندمدت نوید می‌دهد.

خاندوزی تأکید کرد: کسانی که اطلاعات کافی ندارند نباید مستقیما به بازار بورس وارد شوند و باید با سهامداری غیرمستقیم و سپردن کار به دست تأمین سرمایه‌های متخصص به این حوزه وارد شوند. در نظم طبیعی بازار سرمایه، وزارت اقتصاد متولی شفافیت، نظارت، نقدشوندگی، زیرساخت‌های سالم بازار و ... است و فراز و فرود هر یک از این زیرشاخص‌های بورس به سیاست‌های دولت و مجلس در بخش‌های صنعتی، بانکی، پالایشی، معدنی، خودرویی و ... بستگی دارد.

خاندوزی ادامه داد: متاسفانه مردم شاکی هستند و شکایت آنها بحق است، مانند ضعف های نظارتی که سازوکار نظارت بر بورس در کشور در برخی مواقع مدرن، شفاف، منصفانه و عادلانه نیست. برنامه دولت ساماندهی و نظارت است و از سازمان بورس و اوراق بهادار می خواهم تا پایان امسال پروژه عدالت و نوسازی نظارت در بورس را به پایان برساند و گزارش آن را به مردم ارائه کند.

وی یادآور شد: در این میان البته بدخواهانی هستند که با تغییر منافع یا سِمت های آنها، پس از تغییر دولت مردمی، متضرر شدند و مشغول پروژه بدنام کردن و دروغ پراکنی علیه مسئولان اقتصادی هستند که به امید خدا و با هوشیاری نخبگان کشور این حرکت های بدخواهانه به سرانجام نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

خاندوزی: برنامه دولت حمایت از بازار بورس و سهامداران خُرد است

درخواست قالیباف از دولت و وزارت اقتصاد برای ساماندهی بازار بورس

***

درخواست یک نماینده از وزیر نفت درباره حقوق بگیران نجومی

عباس مقتدایی نماینده اصفهان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نامه ای از وزیر نفت خواست که اعلام کند چه تعداد از افراد شاغل در وزارت نفت، بیش از ۳۰ میلیون تومان به صورت ماهیانه دریافت می کنند. در بخش هایی از نامه مقتدایی به جواد اوجی آمده است:

«باتوجه به انتشار فیش حقوقی یکی از کارکنان آن مجموعه از سوی برخی رسانه های کشور، خواهشمند است دستور فرمایید به طور دقیق و با صراحت به اینجانب اعلام شود که چه تعداد از افراد شاغل در وزارت نفت، رقمی بیش از ۳۰ میلیون تومان به صورت ماهیانه دریافت می کنند.

این درخواست در راستای اصل  ۸۶ و ۸۸  قانون اساسی از جنابعالی سوال می شود و انتظار می رود که با توجه به ساختار اتوماسیون در آن وزارتخانه در کمتر از ۴ روز پاسخ مزبور در اختیار اینجانب قرار گیرد.

بدیهی است قبل از طرح هرگونه سوال نمایندگان از وزرا، شایسته است که سوالات به صورت مکتوب مطرح شود و در صورت عدم پاسخگویی، به صورت سوال در کمیسیون و صحن علنی مطرح گردد.»

***

مخالفت برخی نمایندگان با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و زمانی که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تصمیم به قرائت نامه رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گرفت صحن علنی برای لحظاتی متشنج شد.

نمایندگان همزمان با شروع قرائت نامه معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با فریادهای «دو دو» مخالفت و انتقاد خود را نسبت به این معرفی اظهار کردند، فریادهایی که در طول زمان قرائت‌ نامه رئیسی ادامه داد.

فیاضی معاون مرکز پژوهش‌های مجلس است. در سابقه وی 7 سال فعالیت در مدارس دیده می شود.

ذوالنوری: دولت با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان را تحقیر کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: گزینه‌ای که برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌کنید یا باید شخصیت امتحان پس داده‌ای باشد که بعد از معرفی وی به مجلس، بهجت و خوشحالی در بدنه این وزارتخانه به وجود بیاید و مورد استقبال مجلس قرار بگیرد و یا اینکه گزینه‌ای از درون خود وزارتخانه باشد، زیرا فرهنگیان معرفی شخصی غیر از بدنه این وزارتخانه را توهین و تحقیر نسبت به خود می‌دانند. ما گزینه‌های قوی فراوانی داریم و توقع نبود چنین شخصیتی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کنید.

حضور مخبر در جلسه رأی اعتماد به فیاضی

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت وگو با فارس با اشاره به نامه رئیس جمهور برای معرفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: قرار است سه شنبه هفته آینده صلاحیت وزیر پیشنهادی در صحن علین مجلس بررسی شود. 

وی درباره احتمال حضور رئیس جمهور در نشست دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: طبق اخباری که شنیدم قرار است آقای محمد مخبر معاون اول در صحن مجلس به منظور دفاع از صلاحیت وزیر پیشنهادی حاضر شود. 

***

نطق جالب کریمی قدوسی در دفاع از واکسیناسیون عمومی

به گزارش خانه ملت، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس گفت: امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشورتان آسیب نرسد، ولی امر مسلمین بعد از شنیدن نظرات و رای کارشناسان و مدیران سیاسی و اجرایی در دوران بحران کرونا که جان‌های ملت را تهدید می‌کرد، فرمودند واکسنی که برای کرونا آماده شده است مایه افتخار است، آن را انکار نکنید. این مایه عزت یک کشور است، مایه افتخار است، واکسن چه از راه واردات، چه با تولید داخلی باید با تلاش مضاعف به هر شکل ممکن تامین شود و در اختیار همه مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: صدها بار در دوران انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس و زمانی که شخصیت‌های انقلابی، جهادی و ولایی مردم و جوانان بسیجی در حال تربیت در پای منابر نورانی شما بود، داستان هارون مکی شیعه تنوری امام صادق(ع) را که مصداقی در اطاعات از پیروی ولی امر مسلمین بود را برای ما تعریف کردید. جریان انقلابی را این مکتب پرورش داده و خواهد داد، ولی سوال ما این است که آیا قرائت جدیدی در اطاعت از ولایت به نام زنده کردن گفتمان امام و رهبری در راه است که به ما می‌گویید کمیسیون امنیت ملی جلوی واکسن زدن رهبری را بگیرد.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: ما می‌گوییم ولی امر مسلمین در تزریق واکسن هم تاکید نمودند و هم خود را در انظار عمومی قرار دارند و دو بار واکسن زدند، به ما می‌گویید فهم شما از ولایت درست نیست، چرا بعضی از ما در حال دوقطبی‌سازی طب نوین و طب سنتی هستیم، چرا تدابیر ستاد کرونا را که ولی امر مسلمین، همه ملت را به رعایت مصوبات و تدابیر آن دعوت می‌کنند خلاف شرع مقدس، عقل و منطق می‌دانیم و این موضع غلط را ترویج می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در 8 سال دفاع مقدس به امر امام رضوان الله تعالی علیه، مساله اصلی کشور را دفاع معرفی کردند، همه ملت را به دفاع فراخواندند، همه مراجع عظام، علما و حوزه‌های علمیه، خطبا و گویندگان 8 سال دفاع مقدس مردم را دعوت به دفاع کردند.

کریمی قدوسی عنوان کرد: دو قطبی دفاع و ضد دفاع اصلا به وجود نیامد، ملت 300 هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم اسلام نمود و پیروز شد و ویروس خطرناکی به نام صدام و حزب بعث را از بین برد، آیا با ویروس کرونا که تاکنون بیش از یکصد هزار نفر از این ملت تلفات گرفته جز با راهکار تجربه دفاع مقدس می‌توان مقابله نمود. باید همه ما از جمله نمایندگان، ملت شریف را اقناع به رعایت تدابیر ولی امر مسلمین و ستاد مقابله با کرونا دعوت کنند. غیر از این عمل کنیم با حکم آنچه شما، خود فرمودید این اقدام خلاف عقل، منطق و شرع مقدس است و لازم است از مجاهدت‌های موثر رسانه ملی در اقناع سازی ملت شریف بر زدن واکسن و رعایت تدابیر ستاد کرونا تشویق و تقدیر کرد.

***

ارسال لایحه ادغامی مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد به دولت تا 2 ماه آینده

به گزارش فارس،‌ سیدمحمدهادی سبحانیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در گفت‌وگوی ویژه خبری به لایحه مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرده و اظهارداشت: دولت‌ گذشته، دولت‌ها و یا مجالس با وجود اینکه در بیان نسبت به اصلاح حوزه مالیاتی پیگیر و مطالبه‌گر هستند در عمل تعلل می‌کنند. در دولت با این مسئله مواجه هستم که صرفا وزارت اقتصاد مطالبه اخذ مالیات دارد. بسایرای از دستگاه‌های بخشی اساسا تمایل به اصلاحات، مدیریت معافیت‌ها و غیره ندارند.

معاون وزیر اقتصاد افزود:‌ در دولت گذشته با وجود پیگیری‌هایی که انجام شد این لایحه با معطلی روبرو بود و بیش از 2 تا 3 سال طول کشید تا به سرانجام رسید اما به مجلس نرفت.

وی ادامه داد: با استقرار دولت جدید و با اهتمام وزیر اقتصاد برای انجام اصلاحات متناسب در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه و لایحه مجموع درآمد، مالیات برعایدی سرمایه پس گرفته شد تا این دو لایحه ممزوج شود. در حال حاضر جلسات با تواتر در حال برگزاری است تا اصلاحات لازم در مجلس برای این دو نوع مالیات انجام شود و به سرعت در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شود.

سبحانیان تاکید کرد: ظرف 2 ماه آینده این لایحه در وزارت اقتصاد نهایی می‌شود و به کمیسیون اقتصادی دولت می‌رود.

***

نمایندگان مجلس به آموزش حکمرانی نیاز دارند

به گزارش مهر، مهدی غضنفری رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی در همایش حکمرانی متعالی گفت: وقتی مجلس جدید مستقر شد، ما تلاش زیادی کردیم که مجموعه‌ای از آموزش‌های حکمرانی برای قوه مقننه انجام دهیم، نامه‌نگاری‌های زیادی نیز انجام دادیم، اما با کمال تاسف موفق نشدیم این دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم.

غضنفری با اشاره به اینکه وظیفه این مدرسه فراهم‌سازی بستر آموزش است، ادامه داد: نه در صحن به صورت عمومی و نه در کمیسیون‌ها به صورت اختصاصی موفق به برگزاری این دوره نشدیم. با اینکه همچنان فکر می‌کنیم حکمرانی در هر جایی که هست نیاز به این آموزش‌ها دارد.

غضنفری خاطرنشان کرد: البته تکرار می‌کنم ما بستر آموزش‌ها را فراهم می‌کنیم نه اینکه معلم و اساتید آن دوره‌ها باشیم بلکه اساتید ویژه‌ای از حوزه علمیه و دانشگاه انتخاب خواهیم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۸۱۸۹۱۲۰:۳۹:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۸
دولت روحانی برای جبران کسری بودجه خود مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق کرد و جیب مردم رو خالی کرد و شاخص های بورسی به زودی بجای قبلی خود باز نمی گردند و مسیر اشتباه گذشته باید اصلاح بشود.
ناشناس۲۲۸۲۴۲۸۰۸:۵۳:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۹
الان دولت رییسی مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق نمی کند؟
ناشناس۲۲۸۲۴۶۶۰۹:۱۸:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
دولت رئیسی الان ماهیانه 10 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت روحانی را پرداخت می کند.
ناشناس۲۲۸۲۴۷۸۰۹:۲۷:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۹
دولت رئیسی الان تاوان ندانم بکاری دولت روحانی را پس می دهد.
ناشناس۲۲۸۲۵۳۷۱۰:۰۰:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
رئیسی کجاش اینطور تبلیغ کرد؟ در ضمن دولت قبل مدام میگفت بیایید در بورس و وقتی قیمت ها دوبرابر شد پول ها را بیرون کشید
ناشناس۲۲۸۱۸۹۴۲۰:۴۲:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۸
پدیده حقوق های نجومی از دولت روحانی شروع شد همه ی مدیران نجومی بگیر در همه وزارتخانه ها باید اخراج و برکنار بشوند.
ناشناس۲۲۸۲۴۱۶۰۸:۴۳:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
پدیده حقوق های نجومی از زمان پدید آمدن «خودی و غیر خودی» آغاز شد.
ناشناس۲۲۸۲۴۷۹۰۹:۲۸:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۹
پدیده حقوق های نجومی و اشرافیگری مسئولان از دولت حجت الاسلام هاشمی شروع شد و در دولت روحانی تشدید شد.
کارمند بانک۲۲۸۱۹۵۱۲۱:۳۶:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
بهتر بود نماینده محترم سوال می کرد چند نفر از کارکنان زیر پوشش وزارت نفت حقوق کمتر از 30 میلیون تومان می گیرند .
ناشناس۲۲۸۱۹۵۶۲۱:۴۴:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۸
بورس مسخره بازی نیست که یک کله بالا برود و وقتی یک اصلاح کرد دادتان بالا برود
ناشناس۲۲۸۲۴۱۳۰۸:۴۲:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۱۹
زمان روحانی هم از این حرفها می زدی؟!
ناشناس۲۲۸۲۴۶۹۰۹:۲۱:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۱۹
روحانی باید در مورد سوخت شدن سرمایه های مردم در بورس پاسخگو باشد.
ناشناس۲۲۸۲۵۴۱۱۰:۰۳:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۹
روحانی از عمد قیمت ها را بالا برد و بعد پول ها را بیرون کشید وگرنه الان این بالا و پایین شدن عادی است ولی اخرش بالا می رود
ناشناس۲۲۸۲۰۰۳۲۲:۲۶:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۸
بعضی از مساجد به بهانه ویروس کرونا مدت زمان طولانی است که تعطیل و در آنها به روی مردم بسته شده است. از مسئولین ستاد امور مساجد تقاضای رسیدگی داریم.
ناشناس۲۲۸۲۰۰۴۲۲:۲۷:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۱۸
باید برای بارورسازی ابرها توسط کشورها قانون تهیه و امکانات اجرای آن فراهم شود تا سیل و خشکسالی در جهان مدیریت شود و از خسارت‌های کلان جلوگیری شود.
ناشناس۲۲۸۲۴۴۱۰۸:۵۹:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۹
راندمان بارورسازی ابرها تنها 5% است.
ناشناس۲۲۸۲۰۱۴۲۲:۳۴:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۸
حرفه ای های بورس ضررهای میلیاردی کردن. با این بازار با اطلاعات علمی نمیشه کار کرد دکتر
ناشناس۲۲۸۲۴۱۹۰۸:۴۵:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۹
از A تا Z بورس دولتی، دست دولت است.
ناشناس۲۲۸۲۴۳۵۰۸:۵۶:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۹
بورس ؛ گاو شیرده بورس و محلی برای جبران بخشی از کسری بودجه
ناشناس۲۲۸۲۰۴۱۲۳:۱۰:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۸
تمام کشورها از غربی گرفته تا شرقی دست به کار شده برای کنترل شبکه‌های اجتماعی در کشورشان قوانین خاص وضع کرده‌اند و بعضی از کشورها مانند آلمان، فرانسه، چین و حتی آمریکا در این کار تقریباً موفق شده‌اند. پس چه زمانی قرار است در کشور ما برای کنترل شبکه‌های اجتماعی تدبیری اندیشیده و به اجرا گذاشته شود؟
امیر حسین سلطان/تهران۲۲۸۲۰۹۷۲۳:۵۶:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۸
خدای من! انگار این دفعه آش آنقدر شور شده است که صدای نمایندگان موافقی حتی مانند آقای ذوالنوری را هم به طور آشکار در صحن علنی مجلس درآورده است! و متاسفانه اصلا معلوم نیست با این رویکرد انتخابی در دولت سیزدهم جهت معرفی وزیر یک وزارتخانه و آنهم بزرگترین وزارتخانه کشور حقیقتا می خواهیم به کجا برسیم؟! والله اعلم. با سپاس/ دبیر بازنشسته ریاضی آموزش و پرورش شهر تهران
ناشناس۲۲۸۲۱۲۷۰۰:۳۱:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۹
از مدعی العموم می خواهیم به مسله ترک فعل نمایندگان مجلس دهم و یازدهم که با گرفتن امتیاز و رانت و رشوه از انجام وظایف نمایندگی سر باز زده و استیضاح ها و تفحص های لازم را انجام نداده و به مردم و کشور خیانت کرده اند ورود نمایند
علی۲۲۸۲۱۴۶۰۰:۵۶:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۹
وزیر اموزش و پرورش باید از معلمین ورزیده ی اموزش و پرورش باشد نمایندگان باید هوشیار باشند از طرف دبیر بازنشسته ی اموزش و پرورش
ناشناس۲۲۸۲۲۹۷۰۷:۰۹:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۹
حقوقای نجومی کماکان در دولت جهادی میدانی مقاومتی ساری و جاری است
ناشناس۲۲۸۲۴۶۵۰۹:۱۸:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۹
و نیز فامیل بازی
ناشناس۲۲۸۲۳۰۱۰۷:۱۳:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۹
فیاضی برادر داماد زاکانیه
ناشناس۲۲۸۲۴۱۴۰۸:۴۲:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۹
زاکانی در مناظرات انتخاباتی : ما به دوستان و نزدیکان پست و مقام نمیدهیم
ناشناس۲۲۸۲۵۶۵۱۰:۱۵:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
مجلس با درایت باشد
ناشناس۲۲۸۲۴۲۴۰۸:۴۸:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۹
اگر یک تحقیق صورت گیرد، مسلماً پسر خاله، پسر دایی، پسر عمو، پسر عمه، باجناق، برادر زن، برادر عروس..... زیادی کشف خواهند شد!
ناشناس۲۲۸۲۴۷۵۰۹:۲۴:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۹
نکنه انتظار داشتی باجناق ناطق نوری ( اخوندی ) را برای وزارت اموزش و پرورش معرفی بکنند !
ناشناس۲۲۸۲۶۵۱۱۱:۱۸:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۹
نه این ؛ نه اون هیچکدام
ناشناس۲۲۸۲۳۱۳۰۷:۳۲:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۹
دولت و مجلس سیاست‌های جمعیتی را به طور جدی پیگیری نمایند تا آسیب جدی کشور را فرا نگرفته است.
ناشناس۲۲۸۲۴۳۲۰۸:۵۵:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۹
دولت نمی تواند امور جمعیت فعلی را جمع کند، چطور برای جمعی 30 سال بعد کار کند؟
بهرام۲۲۸۲۵۴۳۱۰:۰۴:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۹
این نماینده عزیز اول لیست حقوق نمایندگان را منتشر میکرد تا ببینیم چقدر ایشان صادق و شفاف هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین