بازگشایی مدارس؛ آموزش و پرورش: هر چه زودتر، کارشناسان سلامت: چرا عجله؟!

گروه اجتماعی الف،   4000728067 ۱۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

جامعه از شرایط کرونایی احساس نگرانی ‌می‌کند و دغدغه پیک ششم محسوس است. مقامات وزارت بهداشت مسئول در ستاد ملی کرونا نیز توصیه به تعویق بازگشایی مدارس در آبان‌ماه دارند، اما آموزش و پرورش نگران وضعیت آموزشی دانش آموزان است .

بازگشایی مدارس؛ آموزش و پرورش: هر چه زودتر، کارشناسان سلامت: چرا عجله؟!

به گزارش پایگاه خبری الف، یک اراده در دولت و به ویژه در وزارت آموزش و پروش مایل است مدارس از نیمه آبان‌ماه به شکل سراسری اما تدریجی بازگشایی شوند درحالی‌که از شهریورماه موضوع بازگشایی مدارس به شکل آموزش غیرحضوری به شکل یک دغدغه در فضای عمومی جامعه مطرح است. 

درحالی‌که وزارت آموزش و پرورش هنوز وزیر خود را نشناخته است اما به نظر می‌آید اراده یاد شده در دولت واکسیناسیون گسترده در کشور را نقطه قوتی برای توجیه بازگشایی مدارس و از سرگیری شیوه آموزش حضوری می‌داند. 

خانواده‌ها نگران؛ دولت اما مصمم

در این شرایط خانواده‌ها هم نگران سلامت فرزندان‌شان هستند و شیوع گسترده احتمالی کرونا و شروع یک پیک دیگر به این نگرانی دامن زده است. البته دولت برای کاهش این دغدغه‌ها چندی پیش اعلام کرد بازگشایی مدارس از اول مهرماه نخواهد بود اراده‌اش را در این خصوص به آبان موکول کرد. 

وزارت آموزش و پرورش از چندی پیش یک برنامه مبهم از بازگشایی تدریجی مدارس را هم اعلام کرده است. براساس آنچه وزارت آموزش و پروش چندی‌پیش ابلاغ کرد این بازگشایی سراسری تا پایان آبان ماه به طول می‌کشد و در چند فاز شامل مدارس کم جمعیت روستایی،‌ عشایری، کلاس‌های عملی هنرستان‌ها و کلاس‌ اولی‌ها (یک روز در هفته) می‌شود. اما با توجه به صحبت‌های علیرضا کمره‌ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش براساس آمارهای این وزارتخانه برخی از مدارس که در فاز اول قرار بوده کارشان را به شکل حضوری ادامه دهند هنوز فعالیت‌شان آغاز نشده است!

اعتراف به شکست فاز اول طرح بازگشایی تدریجی 

کمره‌ای در اینباره گفته است فقط 49 درصد مدارس کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای آموزش حضوری خود را آغاز کرده‌اند در‌حالی‌که انتظار می‌رفت 100 درصد مدارس فعالیت‌های حضوری را آغاز می‌کردند. در مدارس دوره ابتدایی، در خوشبینانه‌ترین حالت کمتر از 10 درصد مدارس توانسته‌اند دانش‌آموزان کلاس اول خود را به صورت حضوری به مدارس بیاورند.

در این میان یکی از نکات قابل تامل اینکه با‌وجود شکست طرح بازگشایی تدریجی مدارس این است که ظاهرا در وزارت آموزش و پروش بدون وزیر کسی گوش به نظر کارشناسی کمیته علمی ستاد کرونا هم نمی‌دهد. آن‌طور که حمید‌رضا جماعتی، دبیر کمیته مذکور گفته است پیشنهاد کارشناسان آن تعویق بازگشایی مدارس از نیمه آبان‌ماه است. وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در روز 27 مهرماه توضیحاتی هم درباره تشکیل یک کمیته ویژه هم داده است که توسط این کمیته ویژه پیشنهاداتی به وزیر بهداشت داده ‌می‌شود تا در نهایت تصمیم‌گیری با تعامل وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی گرفته شود. 

حداقل یکباره همه جا را باز نکنید!

چند روز پیش قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت هم در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با کووید 19 گفته است ترجیحا اولویت بازگشایی مدارس باید با استان‌هایی باشد که کمترین میزان بار بیماری را دارند. زیرا مهمترین فاکتور، بار بیماری در هر منطقه است. به عنوان موثرترین مولفه میزان بار بیماری حتما باید لحاظ شود، نه اینکه یکباره کل جاهایی که قرمز و زرد و نارنجی است را باهم باز کنیم. مساله مهمتر این است که چه دروسی باید به صورت حضوری باشند و آن دروس که کارایی مجازی برایشان موثر نیست، حضوری شوند و حتما باید این ملاحظه در در نظر بگیریم.

این مقام وزارت بهداشت تاکیدی هم کرد درباره زیرساخت‌های وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد و خاطر نشان کرد بالاخره واکسیناسیون اطفال یک قسمت کار است تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم، اما برای اطفالی که قرار است به مدرسه روند، اصولی مانند تامین ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها در مدارس و فضاهایی که باید مشخص شود تا دانش‌آموزان با فاصله از هم باشند، باید لحاظ شود. مجموعا همه این عوامل را کنار هم بگذاریم تا بتوانیم این اقدام را انجام دهیم. ضرورت دارد که مدارس به صورت منطقی و معقولانه بازگشایی شوند و به گونه‌ای پیش رویم که هم بچه ها بتوانند از مدارس استفاده کنند و هم باعث انتقال زنجیره بیماری نشوند.

موافقت نیم‌بند و مخالفت کامل با بازگشایی مدارس

از مجموعه نظراتی که این‌ روزها از مقامات وزارت بهداشت دارای مسئولیت در ستاد ملی کرونا در رسانه‌ها منتشر می‌شود این‌طور بر می‌آید که آنها با بازگشایی مدارس چندان موافق نیستند و اگر این تصمیم قرار باشد در آبان‌ماه شکل سراسری و به یکباره به خود بگیرند همین موافقت نیم‌بند هم تبدیل به مخالفت می‌شود. به این شرایط باید همراهی نکردن مدیران و اولیای مدرسه‌ها را هم باید افزود که خیلی با تصمیم مقامات ارشد وزارت آموزش و پرورش همراه نشده‌اند و گزارش‌ها نشان می‌دهد شرایط بازگشایی مدارس و رعایت 28 شاخص دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با آموزش حضوری در مدرسه را به بازرسان اعلام نکرده‌اند. 

اما از اظهارات چند وقت اخیر سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در رسانه‌های مختلف همچون صداوسیما و خبرگزاری‌‌های اصلی کشور می‌شود این‌طور فهمید که اراده اصلی این مجموعه بازگشایی سراسری در آبان‌ماه است و هدف‌گذاری اصلی اعلام خبر بازگشایی مدارس است. 

علیرضا کاظمی،سرپرست وزارت آموزش وپرورش هم می گوید  از ۱۵ آبان تا اول آذرماه مدارس با رعایت فاصله‌های اجتماعی بازگشایی می‌شوند. روند بازگشایی مدارس با توجه به پوشش جمعیتی، اجرای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با ارزیابی، از اول آبان ماه آغاز و تا پایان آبان تمامی مدارس (پس از ارزیابی و صدور مجوز) حضوری می‌شوند.

جامعه آماده بازگشایی نیست

با توجه به نکاتی که از خلال اظهارات مقامات مسئول مشخص شد و به آن اشاره شد، تذکر چند موضوع لازم است.

۱_ حتی به فرض اینکه در همه مدارس 28 شاخص اعلام شده دستورالعمل‌ها بهداشتی برای بازگشایی مدارس رعایت شده باشد هنوز فضای جامعه برای بازگشایی آماده به نظر نمی‌آید و نگرانی از فرارسیدن پیک ششم کرونا زیاد است.

۲_مردم صدای واحد که خیال‌شان را برای بازگشایی مدارس راحت کند از سوی مسئولان نمی‌شنوند.

۳_ در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد بهتر است به مقامات وزارت آموزش و پرورش و دولت توصیه شود احتیاط لازم را در نظر بگیرند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۴۲۱۸۰۵:۴۷:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱
از عملکرد روسیه، آمریکا و انگلیس درس بگیرید و شتابزده عمل نکنید، آمریکا با پوشش واکسن 70 درصدی دو دزی به دلیل کاهش سطح پروتکل های بهداشتی بیش از 1000 کشته در روز می‌دهد.
ناشناس۲۲۵۴۳۳۱۰۸:۵۵:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱
روسیه با تزریق واکسن اسپوتنیک هم اکنون روزی 1100 کشته می دهد. آنقدر آش کرونا در روسیه شور شده که پوتین یک هفته روسیه را تعطیل کرده است.
ناشناس۲۲۵۴۵۲۷۱۱:۳۴:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱
آموزش مجازی باعث کم شدن مخارج پوشاک و رفت و آمد دانش آموزان و معلمین، مخارج مدارس، ترافیک... می شود. ضمن آنکه والدین بیشتر و بهتر می توانند فرزندانشان را کنترل کنند. آموزش و پرورش نباید در بازگشایی مدارس عجله کند.
ناشناس۲۲۵۴۷۵۱۱۳:۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱
اگر شاخص آلودگی هوای تهران و کلان شهرها مد نظر قرار گیرد، مدارس باید بسته بمانند.
ناشناس۲۲۵۴۵۳۳۱۱:۳۹:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱
چندین و چند سال است که دانش آموزان ایران دچار افت تحصیلی شده اند. آمار کاهش سطح نمرات، مردودی و ترک تحصیل همه گویای این حقیقت است. چه مدارس بازگشایی و آموزش حضوری شود و چه آموزش مجازی استمرار یاید، هیچ اثری بر افت تحصیلی دانش آموزان ندارد.
ناشناس۲۲۵۴۵۸۵۱۲:۱۲:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱
وزارت آموزش و پرورش نزدیک به 3 ماه است که وزیر ندارد. معلم ها هم از کم بودن حقوقشان گلایه و شکایت فراوان دارند. بهتر است اول فکری به حال این بزرگترین وزارت خانه ایران شود.
ناشناس۲۲۵۴۶۰۰۱۲:۱۸:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱
اشکال آموزش مجازی در دو چیز است: دانش آموزان کم بضاعت امکان دسترسی به آن را ندارند. وضعیت اینترنت ایران برای امر زیاد مناسب نیست.
ناشناس۲۲۵۴۵۵۲۱۱:۵۱:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱
واضحه که تو هم از اون ضبط صوت های دسته چندمی هستی، اتفاقا دلیل اصلی تلفات بالای کرونا توی روسیه، عدم تمایل به واکسینه شدن مردم خودشونه، اون هم «تحت هر شرایطی»، ( توی یک نظرسنجی، 42 درصد مردم روسیه گفته بودند که تحت هر شرایطی واکسن نمیزنند ) که وقتی هوش و توانایی ذهنی پایین باشه، امثال منوتو و اینترنشنال میتونن مقصر رو واکسن اسپوتنیک جلوه بدند و ضبط صوت ها هم مفتکی منتشرش کنند
ناشناس۲۲۵۴۷۵۷۱۳:۲۱:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱
حالا چرا به تو بر خورده؟ نکنه روسی هستی!
ناشناس۲۲۵۴۷۶۲۱۳:۲۲:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱
چرا 42 درصد مردم روسیه گفته اند که واکسن نمی زنند؟ چون مجبورند اسپوتنیک بزنند و به آن اعتماد ندارند.
ناشناس۲۲۵۴۳۳۶۰۸:۵۶:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱
کرونا در ایران سالهاماندگار خواهد بود.
ناشناس۲۲۵۴۹۸۶۱۵:۰۳:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱
کتاب: کرونا فریب قرن. را حتما مطالعه کنید
ناشناس۲۲۵۴۳۵۰۰۹:۱۲:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱
آبان ماه و اوج شروع انواع بیماری های واگیر دار توام با کرونا و ایجاد فاجعه مردم سلامت خود و فرزندانتان را مورد آزمون و خطا فرار ندهید
ناشناس۲۲۵۴۴۶۷۱۰:۵۱:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱
دست از سر ما مردم بردارید کی میفرسته مدرسه
معین۲۲۵۴۶۱۶۱۲:۲۷:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱
دوست عزیز درامریکا ۵۰درصد مردمشون دودوز واکسنو زدن
ناشناس۲۲۵۴۲۲۶۰۶:۲۲:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱
اصلاح سیستم آموزشی ‌ حتی از بازگشایی مدارس هم واجبتره
ناشناس۲۲۵۴۳۵۴۰۹:۱۸:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱
اشتباهی نابخشودنی هم از سوی دولت و هم از سوی مردم اگر تن به این اشتباه بدهند
ناشناس۲۲۵۴۵۷۸۱۲:۰۹:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱
مردم خواستار بازگشایی مدارس هستند. همه بچه‌ها بی‌سواد بار آمده‌اند. کرونا هست و رفتنی نیست. واکسیناسیون هم بی‌اثره. پس بهتر است که مدارس بازگشایی شوند.
سلاله۲۲۵۵۳۰۶۱۸:۲۵:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱
نفست از جای گرم در میاد؟ در مورد جان فرزندانمان داریم حرف میزنیم
ناشناس۲۲۵۵۷۴۹۲۳:۵۱:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱
بجای بازگشایی بهتره آموزش مجازی برای همه فراهم و تقویت‌بشه
ناشناس۲۲۵۵۸۳۴۰۱:۲۴:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۲
نه دوست عزیز حتما از جون بچت سیر شدی شما بفرست ما نمیفرستیم
ناشناس۲۲۵۶۳۵۲۱۱:۰۳:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۲
کدوم مردم من به عنوان اولیا راضی نیستم ونمیفرستم فرزند من کرونا دلتا گرفته تا حد مرگ رفت الولیت سلامتی
تبریزی۲۲۵۴۲۴۲۰۶:۵۷:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱
نمی خواد نگران باشید. به برکت آموزش مجازی کیفیت آموزش ها چند برابر رفته بالاتر. کجا با 1.5 ساعت در هفته می شد کتاب زبان رو تموم کرد که تدریس هر صفحه اش 1 ساعت زمان می بره و یه کتاب کار هم کنارش داره که دو برابر بیشتر از خود کتاب اصلی مطلب داره؟ تدریس مجازی محدودیت ها رو برداشته. کجا می شد با 600 دانش آموز هر جلسه آزمون گرفت و دانش آموزها رو وادار کرد هر جلسه درس بخونن؟ این کار تنها با آموزش مجازی ممکن شده. کجا می شد عکس ها و فیلم های جذاب و باکیفیت به دانش آموزها نشون داد تو مدرسه ای که حتی ضبط صوت هم نداره؟ تنها با آموزش مجازی ممکنه. کجا سر و صدای چند بچه بی انضباط به بقیه کلاس اجازه می داد بقیه واسشون رو موقع درس جمع کنن؟ کجا دانش آموز این امکان رو داشت که هر وقت حوصله و انرژی داره درس رو اون موقع بخونه؟ چرا مزایای بیشمار آموزش مجازی رو نمی بینید؟ چرا کار و زحمت معلم ها رو زیر سوال می برید و بهانه دادید دست بعضی از افراد بی سواد و عقده ای تا بگن معلم ها دارن تو این آموزش مجازی کیف می کنن در حالی که چیزی جز آسیب به دست و کتف و گردن و درگیر شدن 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل برای معلم ها نداشته؟ آموزش مجازی خیلی هم باکیفیته. مسئولین آموزش و پرورش که تو عمرشون یک ثانیه هم سابقه تدریس نداشتن (چون هیچ کدوم معلم نبودن) وقتی از هیچی خبر ندارن بهتره اظهار فضل نکنن. در ضمن بازگشایی مدارس همانا و روزی بالای 2000 کشته دادن همان. کافیه فقط یک دانش آموز در یک کلاس 40 نفره کرونا داشته باشه تا در فضای سربسته کلاس همه مبتلا بشن و به کل مدرسه هم سرایت بدن و بعد هم اون رو بکشونن خونه به اعضای خانواده شون. چیزی که مشخصه مسئولین بی سواد ما حتی نمی دونن ویروس چی هست. اصلا چرا شماها انتظار دارید دنیای آلوده به یه ویروس مرگبار دقیقا مثل قبل باشه؟ چی مثل قبله که این یکی بشه؟ هر وقت هم خواستید عادی انگاری کنید مگه نتیجه اش چیزی غیر از رشد چند برابری آمار کشته ها بوده؟ ما تو بهترین دوران زندگی می کنیم که هم دسترسی به اینترنت داریم هم اکثریت تلفن هوشمند دارن و آموزش هم لنگ نمونده. بهتره به جای دیدن نقاط منفی، نقاط مثبت آموزش مجازی رو ببینید و اینقدر ناشکری نکنید. نسل امروز کلا نسل اینترنته. البته از مسئولینی که به جای توسعه اینترنت همیشه به فکر فیلترینگ و محدودیت بودن انتظاری بیش از این هم نمی ره.
ناشناس۲۲۵۴۳۲۰۰۸:۴۵:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱
کرونا باعث اجرای اجباری آموزش الکترونیکی و دور کاری شد. دو کاری که سالها حرفش بود اما کسی توان و اراده انجامش را نداشت. این دو برکت را دور نریزید. دورکاری قیمت مسکن در شهرهای بزرگ را کاهش خواهد داد. دور کاری و آموزش مجازی بار ترافیک و آلودگی هوا را کاهش خواهد داد .
ناشناس۲۲۵۴۳۷۳۰۹:۳۶:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱
فضای مجازی بستر گناه است.
محمد۲۲۵۴۴۷۰۱۰:۵۶:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱
فضای مجازی بستر گناه نیست. برای آدم سالم خیلی هم خوبه. بهتره به جای تهمت زدن به علو م تکنولوژی یک ذره روی شخصیت خودتون کار کنید.
ارسام۲۲۵۴۵۷۹۱۲:۰۹:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱
مهمونی و رفت و امد هست فقط مدرسه شده مجازی و درد سر برا والدین بیچاره
ناشناس۲۲۵۴۳۶۱۰۹:۲۷:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱
باز این جناب نخبه که جراحی میشناسه که روزی ۱۰تا عمل ۷۰ میلیون زیر میزی می‌کنه حرف زد ( برای جراح مذکور، شبانه روز احتمالا ۶۰ ساعته نه ۲۴ ساعت ) واقعا من که هیچ وقت بچه ام رو دست امثال ایشون نمیسپرم. در ضمن جناب نخبه از نظر آمار و اپیدمیولوژی، تا وقتی جهش جدید و خطرناک جدیدی رخ نده ۲۰۰۰ کشته روزانه با این واریانت های فعلی غیر ممکنه.
تبریزی۲۲۵۴۹۷۰۱۴:۵۶:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱
شما نیازی نیست بچه ات رو به دست امثال من بسپاری. بنده رو انتقال دادن به بهترین مدسه شهر چون به برکت فضای مجازی کیفیت تدریسم رو همه دیدن و دیگه پشت درهای بسته کلاس نموند. کسی که والدینش شما باشی مشخصه بچه اش از نظر انضباطی و درک و فهم در چه حده و بنده اصلا افتخار نمی دم به بچه امثال شما درس بدم که در حد تدریس خصوصی هست و بله چرا بهتون برخورد وقتی گفتم جراح های زیرمیزی بگیر این مدلی هستن وقتی خودم به چشم دیدم و سراغ دارم. اصلا این حرف چه ربطی به بحث فعلی داره که سفسطه می کنید؟ در ضمن شما من رو نخبه بدونی یا نه فرقی نمی کنه. باز هم میگم هر وقت شما هم تونستی چندین کتاب تالیف و ترجمه کنی، 90 تا شعر به انگلیسی بگی، به چند زبان مسلط باشی و همیشه هم شاگر اول مدارس و دانشگاه های برتر باشی، هر وقت برترین اساتید رشته ات بعد از سال ها که دانشجوشون بودی افتخار دادن که با تو در ارتباط دائم باشن (چون استعداد و خاص بودنت رو درک کردن) بیا بگو نخبه نیستم. هر چیزی لیاقت می خواد که امثال تو ندارین. خدمت باقی خواننده ها عرض کنم ایشون همونیه که به هرکی با نظرش مخالف باشه لقب لوگوپپسی بین منوتوبین میده. دیگه خوب شناختیمت. همه جا لازم نیست دشمنیت رو با نخبه ها علنی کنی از سر حسادت و عقده.
معین۲۲۵۴۶۴۰۱۲:۳۶:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱
دوست عزیز ظاهرا شما دانش اموز نیستی اموزش مجازی چه برکتی داشته جز عقب موندگی ازدرس ترک تحصیل ناامیدی و غیره زمانی که یه معلم درسی مثل ریاضی و هندسه رو باویس درس درس میده انتظار داری یادگیری۱۰۰باشه؟ ۰درصدم نیست درضمن اینکه دانش اموز هروقت دلش خواست مطالبو بخونه باید بدونی که افلب اونا میزارن مطالب تلنبار شه تا شب امتحان حتی درسو یادنگرفتن یه نگاه بهش ننداختن که ببینن چیه کی تو اموزش حضوری مااینقدر کج فهمی داشتیم؟ درضمن همین شما بچتو صدجا میبری مهمونی اینور اونور مدرسه نمیفرستی؟ خیلی عجیبه درضمن باواکسیناسیون گسترده دانش اموزان و فاصله ی۱.۵متری وماسک مسی کرونا نمیگیره
ناشناس۲۲۵۴۷۸۷۱۳:۳۶:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۱
فقط بچه ها نیست بزرگترها که بدتر دارند در این فضا خرابتر می شوند
شهیدی۲۲۵۴۲۶۴۰۷:۳۹:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱
من خودم معلمم این الان دو هفته است مدارس بازن بزارین تجربه ی این دو هفته رو بگن براتون در همدان...کلاس ۲۰متری دانش اموزان کروه بندی شده در ۲۰نفر و کلاس های ۳۰متری با پنجره های بسته شده به علت برودت هوا و دانش اموزانی که تک و توک سرفه می زدن تو خیاط هم که همه با همن حتی چند نفرشون ماسکشون رو با هم عوض می وردند عالی جنابان اموزش و پرورش کدوم کنترل؟؟کدوم هوشمندی؟؟و کدوم پروتکل؟؟لطفا واقع گرا باشید
ناشناس۲۲۵۴۳۰۲۰۸:۳۲:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۱
با سینوفارم و برکت نمیشه مدرسه باز کرد
ناشناس۲۲۵۴۳۵۲۰۹:۱۶:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱
مجددا همه جاها داره قرمز میشه . مخبر کجایی دقیقا کجایی ؟
ناشناس۲۲۵۴۳۵۶۰۹:۲۳:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱
آمار مرگ و میر بعد از تزریق ۲ دوز واکسن در کشور ما خیلی بالاتر از آمار جهانی در سایر کشورهاست . چرا ؟!
ناشناس۲۲۵۴۳۷۲۰۹:۳۴:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱
از چین بپرس
ناشناس۲۲۵۴۴۹۵۱۱:۱۲:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱
محاله، تاکید میکنم محاله توی زندگیت سرچ کرده باشی، یک دستگاه کپی بسیار سطح پایین هستی که عادت به طوطی صفت بودن داری.
ناشناس۲۲۵۴۳۶۰۰۹:۲۷:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱
اوج حقارت و خودکم بینی
ناشناس۲۲۵۴۳۶۴۰۹:۲۸:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱
خدا نیامرزه پدر مادر افرادی که عبارت فایزر رو توی مغز نداشته یکسری کردند
ناشناس۲۲۵۴۳۷۷۰۹:۴۲:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱
اول ادب ؛ بعدا کامنت
ناشناس۲۲۵۴۷۷۴۱۳:۲۹:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱
همین که امثال شما ضبط صوت های فایزری حق حرف زدن دارید بزرگترین بی ادبی در حق بشریته
ناشناس۲۲۵۴۳۸۲۰۹:۴۴:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱
خدا بیامرزه همه امواتی رو که بعد از تزریق ۲ دوز این ۲ واکسن به رحمت خدا رفتند
ناشناس۲۲۵۴۴۰۲۱۰:۰۲:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱
هر کسی فایزر زده ماسک رو انداخته دور
ناشناس۲۲۵۴۵۰۴۱۱:۱۵:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱
اره نمونش کالین پاول، یا شاون کوهن 21 ساله که ماسک رو انداختند دور و رفتند توی گور. البته واضحه که جماعت ضبط صوتی توی زندگیشون سرچ کردن بلد نیستند و تاکید میکنم هرگز یاد نخواهند گرفت. https://www.thedailybeast.com/fully-vaccinated-21-year-old-university-of-georgia-student-shawn-kuhn-dies-of-covid-19
ناشناس۲۲۵۴۶۲۷۱۲:۳۱:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱
تو از کجا می دانی که کالین پاور فایزر زده؟
ناشناس۲۲۵۴۶۳۵۱۲:۳۳:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱
پس بگو چرا در کدخدا آمار بالا هست!
ناشناس۲۲۵۵۰۲۱۱۵:۲۹:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱
آره نمونش کالین پاول ماسکش رو انداخته دور رفته اون دنیا
صادقی۲۲۵۶۳۵۸۱۱:۰۶:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۲
دو دوز واکس زده خواهرم متاسفانه کرونا گرفت فوت کرد دوز دوم دو ماه پیش زده واکسن الکی هست
ناشناس۲۲۵۴۳۱۰۰۸:۴۰:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱
خدا به داد مردم برسه دوباره تصمیمات احساسی و بدون کارشناسی !! آمار اطلاعات یک چیز رو میگه تصمیمات غلط اینچنینی چیز دیگه ایی
ناشناس۲۲۵۴۳۱۱۰۸:۴۰:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱
مسئولین فرزندان خودشان را به مدرسه بفرستند کاری به مردم نداشته باشند
ناشناس۲۲۵۴۴۰۳۱۰:۰۳:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱
البته مسئولین اگر مدرسه مناسب برای فرزندانشان پیدا نکردند مجبور میشن مدرسه مناسب برای فرزندانشان درست کنند . دوست ندارند ها !مجبور میشن
ناشناس۲۲۵۴۳۴۲۰۹:۰۱:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱
وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در جلسه دولت همدیگر را نمی بینند؟؟؟؟ بابا یک حرف بزنید مگر چند دولت داریم؟؟؟؟
مهدی۲۲۵۴۳۴۵۰۹:۰۵:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱
سلام من خودم دوازدهمی هستم مدارس ما حضوری باز شد در کلاسمون ۱۸ نفر هست واکسن هم زدم اما داخل مدرسه اصلا بچه رعایت نمی‌کنند من الان کرونا گرفتم و از درس عقب افتادم اینقدر شدت کرونا بالا بود که ریه هام هم درگیر شدند آموزش و پرورش اصلا به فکر سلامتی بچه نیست
ناشناس۲۲۵۴۵۰۸۱۱:۱۸:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱
شما با گفتن مزخرفات نمیتونی آمارهای متقن رو زیرسوال ببری، نرخ مرگ و میر و بستری در افراد زیر 20 سال، بسیار بسیار ناچیزه
ناشناس۲۲۵۵۸۲۵۰۱:۱۴:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۲
مگه الان گفت من مردم داری آمار مرگ زیر بیست سال رو تحلیل می کنی؟؟؟؟
ص۲۲۵۶۳۶۳۱۱:۰۸:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۲
اتفاقا پسر من گرفت شدید کرونا گرفت مدارس نباید باز بشه
ناشناس۲۲۵۴۳۴۶۰۹:۰۷:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱
کدام عجله.. نزدیک2سال دانش‌آموزان زندگیشون، آینده شون نابود شد... لااقل واکسن زده ها بازگشایی بشه براشون مدارس.. والا مجازی الکیه
ناشناس۲۲۵۴۵۱۶۱۱:۲۵:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱
کدوم آينده خودتونو مسخره کردید که با درس بچه ها آینده دار میشن فقط پارتی
ارمی۲۲۵۵۷۵۵۲۳:۵۶:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱
دقیقا هیچکار تو مجازی معلما نمیکنن فقط اتلاف وقته این درس رو میشه بدون معلم هم خوند
صر۲۲۵۶۳۷۰۱۱:۰۹:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۲
شما بفرست ما میخوایم بچه امون بی سواد بار بیاد
ناشناس۲۲۵۴۳۵۵۰۹:۲۳:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱
مسوولین نگران اموزش بچه ها هستند یا نگران منفعت خودشون وبعضی ها که اصراربربازگشایی مدرسه دارند؟جان دانش اموز از اموزش واجب تراست مدرسه بی مدرسه فقط مجازی من یکی که بچم ونمی فرستم مدرسه
ناشناس۲۲۵۴۵۱۰۱۱:۱۹:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱
نرخ مرگ و میر در نتیجه ی کرونا در افراد زیر 20 سال، بسیار بسیار نادره، سرچ بلد نیستی، حرف نزدن هم بلد نیستی؟
نگین۲۲۵۵۴۶۰۲۰:۰۱:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۱
حالا بگو ما بچه ها ناقل شدیم و به پدر و مادر هامون کرونا رو دادیم بعد اگر خدانکرده پدر مادرمون فوت بشن ما که باید تا آخر عمر در عذاب باشیم پدر و مادر دو نعمت بزرگیه
ناشناس۲۲۵۶۱۸۵۰۹:۴۶:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۲
تو هم فقط سرچ بلدی :) ۱۰ تا کامنت گذاشتی توی همش ۱۰ بار از کلمه سرچ حرف زدی
ناشناس۲۲۵۴۳۶۲۰۹:۲۸:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱
دستورالعمل بهداشتی فقط روی کاغذ است به مدارس سر بزنید و ببینید
ناشناس۲۲۵۴۳۹۶۰۹:۵۷:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱
واقعا متوجه نیستید مردم چقدر هزینه این ندانم کاری شماها رو دارن پرداخت می کنند.یه سر به بیمارستان ها بزنید! یه سر به داروخانه ها! دو هفته پیش فقط یه قلم داروی کرونا برای مریض با درگیری ریه بالا، با گشتن یه صبح تا عصر تو داروخانه های خاص تهران نتونستیم پیدا کنیم و همون دارو رو از درب پشتی داروخانه و به صورت مخفیانه به ما فروختند پنج میلیون و نهصد هزار تومان!!!شما بفرمائید یه کارگر که اتفاقا پدر و سرپرست یک خانواده است، وقتی مبتلا به همچین مرضی میشه، از کجا باید این پول رو جور کنه؟؟؟ میگن سواره از پیاده خبر نداره و سیر از گشنه!
ناشناس۲۲۵۴۴۳۱۱۰:۲۹:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱
فقط غیر حضوری والسلام
ناشناس۲۲۵۴۶۳۸۱۲:۳۴:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱
عزیزم ساعت خواب و محصل که نیستی؟ جهت اطلاع کرونا همیشه خواهد بود
ناشناس۲۲۵۴۴۳۹۱۰:۳۲:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۱
فقط مدرسه نيست كه بايد رفت و آمد هم داشته باشند كه خودش باعث تماس بيشتر است و يبعد افزايش ترافيك و بعد آلودگي هوا و..... شايد روي بچه كرونا تاثير كمي داشته باشد اما صد در صد ناقل مي شوند به خانواده انتقال مي دهند بايد همه جوانب را در نظر گرفت بعد تصميم گرفت . الان اكثر خانواده ها تك فرزند مي باشند و خداي ناكرده اتفاقي سر اين مسئله برايشان بيافتد نابود مي شوند
ناشناس۲۲۵۴۴۴۰۱۰:۳۲:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱
من تو قزوینم ماتو مدرسمون ۱۰۷ نفر یعنی تقریبا تمام دانس اموزان کرونا گرفتیم‌و به خانواده هاهم انتقال دادیم کسی جواب گو نیست باز گشایی مدارسه تتهاسعاری بی پایه واساس است
ناشناس۲۲۵۴۶۴۱۱۲:۳۶:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱
کرونا هیچ وقت از بین نمی رود و همانند سرماخوردگی خواهد بود
فاطیما۲۲۵۴۴۴۵۱۰:۳۴:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱
ما الان از مهر ماه تا الان میرم کرونا تو مدرسه گرفتم به خانواده انتقال دادم
ناشناس۲۲۵۴۴۴۹۱۰:۳۶:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱
بچه ی من سر امتحان نهایی تا دوماه تو بیمارستان بود کی جواب گو بود ؟؟؟هیج کس
ناشناس۲۲۵۴۵۱۲۱۱:۲۰:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱
جلوه های ویژه بالیوودی
ناشناس۲۲۵۴۴۵۲۱۰:۳۸:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱
لطفا مدارسه باز نکنید من ی دونه بچه دارم که بعد از ۱۰ سال خدا به هم داد کسیییی هست تضمین جانشو کنع
ناشناس۲۲۵۴۴۵۴۱۰:۳۹:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱
دختر من از تو مدرسه کرونا گرفت
ناشناس۲۲۵۴۴۵۷۱۰:۴۱:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱
من اگه مدارس باز بشه نمیزارم بجه ام درس بخونه دیگه
ناشناس۲۲۵۴۴۵۸۱۰:۴۲:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱
من کرونا داشتم، با دارو درمان یکم بهتر شدم. باید ۶ هفته بگذره تا بخوام واکسن بزنم. تا خواستم برم واکسن بزنم دوباره دچار کرونا شدم. من چطور بخوام برم حضوری دانشگاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید تب کرونا در کشور کاهش پیدا کنه تا بتونیم حداقل واکسن بزنیم، بازگشایی دانشگاهها پیشکش!!!!!!
ناشناس۲۲۵۴۵۸۸۱۲:۱۲:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱
شما سریعا سازمان بهداشت جهانی خبر بده، اصلا غیر ممکنه شما در فاصله ای به این کوتاهی، دوبار کرونا بگیری، تنها در یک صورت میشه فرض کرد که دروغ نمیگی و اونم اینه که کرونای طول کشنده داشتی. در ضمن طبق پروتوکل ها،شما هر وقت شرایط بیرون آمدن از قرنطینه رو داشته باشی، میتونی واکسن بزنی
ناشناس۲۲۵۵۸۲۸۰۱:۱۷:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۲
من خودم دوبار کرونا گرفتم برادر
ناشناس۲۲۵۴۴۵۹۱۰:۴۲:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱
من با اینکه دوز اول واکسن رو زدم، اما الان کرونا گرفتم. احتمالا بچه من هم مبتلا شده و اگر به مدرسه برود ممکنه بچه های دیگه رو هم مبتلا کنه که در نهایت خانواده بچه های دیگه هم مبتلا بشن. در کل بازگشایی مدارس در شرایط شکننده حاضر، کار بسیار خطرناکی هست.
ناشناس۲۲۵۴۴۶۰۱۰:۴۳:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱
باید تا عید صبر کرد. بازگشایی مدارس در این شرایط شکننده و حساس کرونایی، یعنی شروع موج ششم کرونااااااااا.
حالا۲۲۵۴۵۰۱۱۱:۱۴:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱
تو رو خدا مدرسه ها رو باز کنید ، مادرها دارن روانی میشن ، بچه ها اکثرشون گوش به حرف والدین نمی‌دن ، میگفتن نت شاد رایگانه در حالیکه همش دروغ بود . بعضی وقتها هزینه نت رو نداریم و درسها عقب میفته . کلا اصلا فضای مجازی جالب نیست و درس یاد نمیگیرن
ناشناس۲۲۵۴۵۲۰۱۱:۲۸:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱
ما بچهامون مدرسه نمیفرستیم جوونشون برامون مهمه
ناشناس۲۲۵۴۹۱۰۱۴:۲۹:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱
مردم موافق بازگشایی مدارس هستند. بی‌سواد ماندن نسل آینده ضررش بیشتر است.
۲۲۵۵۷۹۷۰۰:۴۴:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۲
وقتی بمیرن ک دیگه هیچ نسلی باقی نمیمونه:(
ناشناس۲۲۵۶۲۳۷۱۰:۱۲:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۲
مردم یعنی خودت حتما؟!
مادر۲۲۵۴۵۲۲۱۱:۲۹:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱
الان مدارس عشایری و روستایی باز کردید بیاید نظاره کنید در کلاس 9 متری 21 دانش آموز که اصلا رعایت هم نمی‌کنند و تمیز کردن کلاس هم به عهده دانش آموز هست الان کجا پروتکل بهداشتی رعایت میشه
علی. ه۲۲۵۴۵۲۴۱۱:۳۱:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱
سلام من خودم یک معلم هستم من فقط میخوام به‌سر پرست اموزش و پرورش بگم آقای محترم شما که میگید سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس درست است تشريف بیارین مدرسه قبل از اینکه کرونا بیاد شوفاژها روشن بود ولی اینقدر سرد بود که ما با کلاه و کاپشن تدریس میکردیم حالا خودتون قضاوت کنید الان که میگم کرونا هست با وجود هوای سرد چطور میشه در و پنجره رو باز کرد
آفا۲۲۵۴۵۲۵۱۱:۳۲:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱
سلام هروقت آمار کرونا به صفر رسید آن وقت اقدام به باز گشایی مدارس کنید حتی یک نفر هم نباید کرونا داشته باشد گناه اون دسته از مردم که به هیچ عنوان رفت و آمد ندارند و خیییلی رعایت میکنند چیه که با یه مدرسه رفتن تمام تلاششان بی هدر بشه مردم رو دیوانه کردیدبازگشایی مدارس باید یا کامل باشد یا اصلا نباشد مردم روپوش مدرسه تهیه کنند آن هم با قیمت گزاف بعد استفاده نشه یا خرید کیف ووو
ناشناس۲۲۵۴۵۴۱۱۱:۴۴:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱
دراینکه پروتکل ها رعایت نمی شود هیچ شکی نیست،من دریک مدرسه با ۱۰ نفردانش آموزاز اول مهر شروع کردم نه از طرف وزارت بهداشت ونه آموزش وپرورش هیچ کنترلی صورت نگرفت وهیچ امکاناتی برای جلوگیری هم داده نشد،بیشتر دانش آموزان هم بدون ماسک می آیند،ازلحاظ آموزشی هم بسیار ضعیفند،خدا راهم خوش نمیادکه ....پس چکارکنیم؟
علوی۲۲۵۴۵۵۵۱۱:۵۲:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱
من معاون آموزشی یکی از مدارس در استان تهران هستم. قبل از کرونا که یک بیماری در مدرسه شیوع پیدا میکرد،تقریبا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد دانش آموزان و تقریبا تمام معلمان دچار این بیماری می شدند و گاهی روزانه در هر کلاس به طور میانگین ۵ نفر غایب بودند.این مساله به خاطر تراکم بالای دانش آموزان در کلاس،عدم وجود تهویه ، وجود نداشتن کادر خدماتی به اندازه کافی جهت انجام نظافت و گندزدایی کلاس ها،سرویس های بهداشتی غیراستاندارد و به تعداد اندک و آبخوری های نامناسب و غیربهداشتی و .... رخ میداد.حالا شما همین مساله را به بیماری کرونا تعمیم دهید که شیوع بالاتر و عفونت شدیدتری دارد.قطعا و بلاشک اگر قرار باشد طبق روال قبل از کرونا و با همان شکل و سیاق گذشته مدارس بازگشایی شود با یک فاجعه رو به روخواهیم شد علی الخصوص مدارس ابتدایی که کودکان واکسینه نشده اند و به علت سن پایین توانایی رعایت پروتکل ها را ندارند.هیچ کودک مقطع ابتدایی نمیتواند ماسک را چهار ساعت روی صورت خود نگه دارد و به علت طفولیت و ویژگی های خاص این سن، توانایی رعایت فاصله اجتماعی را ندارد.متاسفانه تصمیم گیرندگان ما سطح سواد و تجربه و دانش بسیار اندکی در حوزه مدیریت کرونا،اتمسفر حاکم بر مدارس و حتی آموزش و پرورش تطبیقی دارند.تطبیق وضعیت آموزش و پرورش ما با ملل توسعه یافته و تاکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش به اینکه مدارس کشورهای دیگر بازگشایی شده و .... نشان از کم دانشی عمیق این افراد است.تطبیق آموزش و پرورش ما حتی با کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس نیز اشتباه است چه برسد به اروپا و کانادا و ژاپن و کره جنوبی. در کشورهای نام برده شیوع کرونا تقریبا کنترل شده و آمار روزانه بسیار پایین است.امکانات مدارس عالی است و تراکم دانش آموزی پایین را در کلاسها شاهدیم.تهویه مناسب،سرویس های بهداشتی عالی و استاندارد و نیروی انسانی کافی و آموزش دیده وضعیت بهداشتی مدارس را کنترل میکنند و غربال گری و بیماریابی هوشمند در مدارس اعمال میشود.بماند که دانش آموزان فقر غذایی ندارند و به علت رفاه عالی اجتماعی و سطح درآمدی و تغذیه مناسب، سیستم ایمنی قوی دارند.این وضعیت را با مدارس ما مقایسه کنید که دولت حتی سرانه مدارس را سالهاست که پرداخت نمیکند و هیچ غربال گری در جامعه و مدارس وجود ندارد و به علت تورم کمرشکن و فقر ،اکثریت مردم و کودکان از تغذیه مناسب محروم اند و به تبع سیستم ایمنی ضعیفی خواهند داشت. در چنین شرایطی و با توجه به تجربه، میدانیم که دولت هیچ گاه مسئولیت خود را درست انجام نخواهد داد و مثل همیشه ساده انگارانه به مساله نگاه خواهد کرد اما ما مردم نباید عنان و اختیار و سرنوشت خود را به دست مسئولانی کم دانش و ناکارآمد بدهیم. یک کلام: فرزند خود را فعلا به مدرسه نفرستید تا پس از اینکه ۸۰ درصد مردم دو دوز واکسن تزریق کردند و پیک های بعدی رخ نداد و آمارهای ابتلا و مرگ کاهش چشمگیر پیدا کرد فرزند خود را به مدرسه بفرستید.این موضوع هم قطعا تا اردیبهشت سال بعد رخ نخواهد داد بنابراین امسال هم به آموزش مجازی بپردازید تا سال آینده که ان شا الله پایان کرونا به صورت جهانی اعلام شود. به امید سلامتی مردم مظلوم میهن ام و نابودی ویروس کرونا و ویروسی بزرگتر و ویرانگرتر به نام جهل و بی خردی
Ayda۲۲۵۴۵۵۶۱۱:۵۲:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱
نباید مدرسه ها باز بشه بچه هامون گناه دارن با کدوم طرز فکر مدارس رو باز میکنید؟ بچه ها مریض بشن از درس عقب میافتن.
ناشناس۲۲۵۶۲۸۸۱۰:۳۴:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۲
درس که خوبه خدای نکرده خطر جانی داره
مهدی۲۲۵۴۵۶۲۱۱:۵۷:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱
۹۹ درصد خانواده ها موافق بازگشایی مدارس هستند اگه مدارس تعطیل بشه و جلو مسافرت گرفته نشه بدتر میشه
ص۲۲۵۶۳۷۴۱۱:۱۱:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۲
من به عنوان اولیا خیلی ها مثل من راضی به باز شدن مدارس نیستیم لطفا آمار از خودتون در نیارید اول سلامتی
ناشناس۲۲۵۴۵۶۸۱۲:۰۵:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱
اقای مسولیین برای بچه‌های خودشون تصمیم گیری کنن کرونا شوخی بردار نیست دست از سر بچه‌های ما بردار ید اختیاری کنید اونایی که دوست دارن حضوری برن ما که نمیذاریم بیسواد موندنشون بهتر است از جون بچه‌ها مون به خطر بیفته
ناشناس۲۲۵۴۵۸۹۱۲:۱۳:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱
کسانی که تمایل دارند مدارس باز شود به صورت داوطلب فرزندان خودشان را به مدرسه حضوری با مدیریت کاظمی سرپرست آموزش و پرورش بفرستند
شهروند۲۲۵۴۶۱۳۱۲:۲۶:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱
تو را خدا هر که نگران بچه ش نفرسته مدرسه تو را خدا بچه ها از کرونا نمیرن از روانی شدن میمیرن تو خونه مادر جیغ بچه کلاس بچه گریه نمخام بچه نظم وانظباط یادش رفته معلم ها مدیون ای ن نسل هستین شما بزار از کرونا بمیرن بهتر از افسردگی است باز کنید این خراب شده را
ناشناس۲۲۵۵۸۱۶۰۱:۰۲:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۲
سلامتی بچه مهمتر از همه چیز
ص۲۲۵۶۳۸۱۱۱:۱۳:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۲
شما بفرست ما نمیفرستیم اونوقت باید اختیاری باشه
ناشناس۲۲۵۴۶۵۸۱۲:۴۵:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۱
چطور مسافرت به شمال و مازندران کورنا نداره فقط مدرسه کورناداره لطفا مدرسه ها بازگشایی بشه بچه‌ها دارن بی سواد بار می یان
ناشناس۲۲۵۴۶۷۴۱۲:۵۰:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱
چطور شمال و مازندران می رن مسافرت و گردش کورنا نیست فقط مدرسه کورنا داره تو را خدا مدارس را حضوری کنید بچه ها بی سواد دارن بار می یان
ناشناس۲۲۵۴۷۲۲۱۳:۱۱:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱
خواهر بنده کرونا گرفته اما بچه هایش هیچ علائمی ندارند. خوب اگه مدارس باز بشه که این دو بچه کل مدارس را آلوده میکنند. ودانش آموزان هم خانواده هاشون را. خواهش میکنم تمنا میکنم عجله نکنید. باتشکر
ناشناس۲۲۵۴۷۵۲۱۳:۲۰:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱
سلام دوباره به جون خانواده ها افتادید فقط مونده بچه هارو بکشید برید آموزش‌و درست کنید دوباره ی کم آمار میاد پایین مسولیت جو گیر میشن
۲۴۱۵۸۸۲۲۵۴۸۱۱۱۳:۴۶:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱
معلم باید درک کنه دانش آموزی که دوره ی ابتدایی درس وزندگیش رو هنوز نگذرونده نباید فشار تکلیفی بهش وارد کنه که مادر هم بهش فشار میاد فکر می‌کنه بچه دیگه عقب افتاد از درس با کتک زور وفحش وارد بشه
ناشناس۲۲۵۴۷۹۷۱۳:۴۱:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱
ازیه طرف دوست دارم دخترم جلوی چشمم با خیال راحت درس بخونه ولی ۹ ساله باید زور داد کتک بالای سرش باشه تا درس بخونه هم بچه هم مادر داریم دیوونه میشیم
نسرین د از شهرضا۲۲۵۴۸۵۰۱۴:۰۲:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱
چرا نگران آموزش بچه ها هستند باید نگران سلامتی شون باشیم البته الان آرامش قبل از طوفان هستش جون موج ششم زمزمه هاش تو راه من که بچه هام را به مدرسه نمیفرستم
نگران جان دانش آموزان۲۲۵۴۸۸۶۱۴:۱۷:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱
با سلام اگر میتوانید مسوولیت جان کودکان قبول کنید اگر میتوانید هزینه های درمان کرونا دانش آموزان رایگان کنید اگر میتوانید وسایل بهداشتی رایگان از قبیل مواد ضدعفونی و مایک رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهید اگر حاضر هستید در مقابل جامعه به علت عدم رعایت بهداشت در مدارس پاسخگو باشد اگر حاضر هستید در قبال فوت دانش آموزان به علت کرونا در محاکم قضایی تحت پیگیرد قضایی قرار بگیرید. ا بسمه ا... مدارس را بازگشایی کنید.
ناشناس۲۲۵۴۸۹۷۱۴:۲۴:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱
آموزش مجازی شکست خورده است. سطح آموزشی دانش‌آموزان به شدت پایین آمده. تنها راه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری است.
ناشناس۲۲۵۴۹۲۱۱۴:۳۵:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱
همه جا باز است! بازارها، مسیرهای مسافرتی، اماکن مقدس، تجمعات مذهبی و ورزشی. اما به مدارس که می‌رسد می‌گویند اینجا بسته بماند چون کروناست!
حالا۲۲۵۴۹۳۰۱۴:۴۱:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۱
شما حتما دانش اموز نیستین نمیدونین شاد و انلاین درس خوندن چه جوریه ما کل کلاسمون نه امسال نه پارسال هیچی یاد نگرفتیم من امسال کلاس هشتمم سال بعد باید برم نهم تعیین رشته دارم با این وضعیت که معلنا اصلا به خودشون زحمت تدریس کردن نمیدن که یه فیلم از خودشون بفرستن چجوری یاد بگیریم چجوری باید ازمون بدیم
میرزایی۲۲۵۴۹۳۸۱۴:۴۶:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱
از اول مهر هنرستان ها باز گشایی شده و ما مشغول تدریس هستیم و خبری از پروتکل های بهداشتی نیست ،و فقط نصف دانش اموزان رو بیرون نگه میدارن و صحنه سازی میکنند که عکس ارسال کنند برای مراجع بالاتر ،و پروتکلی در راه نیست اینجا تنها چیزی که مهم نیست جان مردمه
ناشناس۲۲۵۴۹۸۴۱۵:۰۲:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱
هیچ معلمی در آموزش مجازی کم نمی گذارد. فضای مجازی از قضا گاهی خیلی بهتر می تواند باسواد را از بی سواد تشخیص دهد. این همه هزینه رفت و آمد و خطر برای همه ی دانش آموزان ضرورتی ندارد. آموزش و پرورش مثل همیشه بازی دیگران
ناشناس۲۲۵۴۹۹۷۱۵:۱۱:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱
بچه من دوست داره بره مدرسه با هم سن وسال هاش درس بخونه حرف بزنه بازی کنه. بابا کور شدن تو گوشی. میخواین بچه کور تحویل جامعه بدین که از تنهایی افسردگی گرفته. منم مادرم به خاطر خودش دوست دارم بره مدرسه وبا دوستاش شاد باشه. میدونم که مرگ دست خداست ساعتی رو که برای هر انسانی مشخص کرده هیچکی نمیتونه جابجا کنه.
سمیه۲۲۵۵۸۰۰۰۰:۴۹:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۲
اسم تو رو نباید مادر گذاشت ، خدا به آدم عقل داده تا مواظب سلامتیش باشه
ناشناس۲۲۵۵۰۰۸۱۵:۱۸:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۱
آموزش پرورش دیدگاه واقعی نسبت به سلامتی بچه های آره وفقط حرف خودشو میزنه ماهم حرف خودمونو میزنیم با رفتن بچه ها به مدرسه مخالفیم فقط مجازی
ناشناس۲۲۵۵۰۲۹۱۵:۳۳:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱
الان آمریکا با تزریق ۲ دوز فایزر روزی ۱۵۰۰ کشته می دهد یه عده خود تحقیر گرا در این باره مسکوت مانده اند . البته باید فایزر رو به یک عده بزنن که برن پیش کابین پاور .
ناشناس۲۲۵۵۰۳۷۱۵:۳۷:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱
چند ماهه دیگه صبر کنن, الان زمان بازگشایی مدارس نیست
ناشناس۲۲۵۵۶۱۴۲۲:۰۶:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱
بنده دبیر هستم آخرین سالهای خدمتم هست اما در طول 29سال خدمتم به اندازه این دو سال سختی نکشیدم تدریس از راه مجازی خیلی مشکله حداقل مطمئن هستیم که فرزندان سالم هستن
مادر۲۲۵۵۶۳۴۲۲:۲۷:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱
نه به بازگشایی مدارس
،۲۲۵۵۶۷۰۲۲:۵۵:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱
چرا الکی جو میدین ما که ندیدیم خوانواده ها نگران باشن باز کنید مدرسه رو تو این کلاسای آنلاین هیچی یاد نمیگیریم
ناشناس۲۲۵۵۷۱۰۲۳:۲۳:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱
با سرد شدن هوا چطور درو پنجره کلاس باز بمونه که هوا تسویه بشه
ناشناس۲۲۵۵۷۳۹۲۳:۴۶:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱
بجای بازگشایی مدارس بهتره آموزش مجازی برای همگان فراهم و تقویت بشه
ص۲۲۵۶۳۸۵۱۱:۱۵:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۲
من به عنوان اولیا فرزندم را به مدرسه نمیفرستم اجباری باشه ترک تحصیل انشالله سال‌های دیکه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین