با دانشجویان پزشکی ضعیف در کنکور چه کنیم؟ 

گروه اجتماعی الف،   4000727081 ۱۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت بهداشت باید با توجه به آمار پایین سرانه پزشک در کشور و رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه ظرفیت ورودی کنکور در رشته‌های پزشکی را بیشتر کند و برای ۶۰ درصد داوطلبان سهمیه‌ای که پایه علمی ضعیفی دارند تدابیر آموزشی سخت‌گیرانه اعمال شود.

با دانشجویان پزشکی ضعیف در کنکور چه کنیم؟ 

به گزارش پایگاه خبری الف، سال 1389 قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید با عنوان «برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو برای دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» که هدفش همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد ایجاد عدالت آموزشی در ورودی مقاطع بالای دانشگاهی بود. با گذشت سه سال از اجرایی شدن این قانون یکبار دیگر در سال 92 مجلس شورای اسلامی بند سه ماده واحده این قانون مورد بازنگری قرار گرفت تا پذیرش دانشجویان رشته‌های پزشکی در مناطق محروم کشور سر و سامانی پیدا کند. 

براساس اصلاح فوق، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد 30 درصد ورودی های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانـشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان ها و در چارچوب نظام سطح بندی پذیرش کند. قانون فوق مشمول تبصره‌ای شد مبنی بر اینکه از مشمولان این بند قانون (داوطلبان پذیرفته شده کنکور از مناطق محروم) تعهدی اخذ شود تا به مدت سه برابر مدت تحصیل در مناطق محروم خدمت کنند و این زمان قابل خرید و جا به جایی نباشد. 

برای ضمانت اجرایی این قانون مقرر شد مدرک تحصیلی مشمولان بند 3  قانون مورد اشاره بعد از فراغت تحصیل در اختیارشان قرار نگیرد تا دوره تعهد خدمت را سپری کنند. تا اینجای ماجرا همه چیز خوب به نظر می‌رسد، به‌ویژه اینکه موضوع توجه به مناطق محروم با نگاه‌های انسانی و اخلاقی سازگار است. 

کارنامه‌های کنکوری که جنجالی شد

تا اینکه طی روزهای اخیر تصاویری جنجالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد از کارنامه داوطلبان کنکور که در رشته‌های پزشکی و شاخه‌های مرتبط با آن قبول شده بودند. در کارنامه‌های این افراد درس‌های تخصصی زیست‌شناسی و شیمی به شکل معنی‌داری درصدهای پایین دارند و رتبه و نمرات دانشجویانی که اصطلاحا سهمیه‌دار خوانده می‌شوند برای نشستن روی صندلی دانشگاه‌های پزشکی از نگاه افکار عمومی قابل قبول نیست. 

موضوع که داغ شد در فضای رسانه‌ای برخی با استفاده از مصاحبه‌ حمید اکبری، قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت در سال 98 با خبرگزاری ایسنا به طرح این موضوع پرداختند که بیش از 60 درصد دانشجویان رشته‌های پزشکی براساس سهمیه وارد دانشگا‌های پزشکی می‌شوند. به عبارتی 30 درصد از محل قانون «برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» موفق به ورود به دانشگاه‌ها می‌شوند و قریب به 30 درصد هم با استفاده از سهمیه مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران راهی دانشگاه‌ها می‌شوند. 

انتقاد افکار عمومی به سهمیه داران

در نهایت هم با استفاده از این آمارها آنچه بیش از همه مورد انتقاد جدی قرار گرفته است اینکه برای ورود به رشته‌های پزشکی بسیاری از داوطلبان تجربی تلاش زیادی به خرج می‌دهند و برخی از خانواده‌ها نیز هزینه‌های گزافی برای تقویت پایه درسی فرزندان خود می‌پردازند  اما این سهمیه‌ها در مجموع سدی برای قبولی این افراد است در حالی که کارنامه‌های قبول شدگان یاد شده نیز حکایت از ناشایستگی آنها برای نشستن روی صندلی‌های دانشکده‌های پزشکی می‌کند. 

براساس آنچه دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در سال 98 اعلام کرد در آن مقطع بیش از 180 هزار نفر در رشته‌های پزشکی عمومی و تخصصی از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شدند که حدود 66 درصد آنها پزشک عمومی بودند. با این‌حال همان‌طور که وی گفته بود هنوز تمایل داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی زیاد است. نگاهی به شور و اشتیاق داوطلبان کنکور در کلاس‌های کنکور برای قبولی در رشته‌های پزشکی با هزینه‌های بالای این کلاس‌ها موید همین قضیه است. 

افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی یک راه‌حل

در مناطق محروم هنوز کمبود پزشک عمومی و متخصص احساس می‌شود و بخش زیادی از مردم در این نواحی مجبور به سفرهای طولانی و سخت برای مداوا به شهرهای بزرگ هستند. مجموعه این عوامل نشان می‌دهد لزوم افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی می‌تواند یک راه‌حل باشد. 

همان‌طور که در قانون برنامه ششم توسعه در ماده 74 بند ت تاکید شده است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور متناسب سازی کمیت و کیفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی با نیازهای نظام سلامت کشور چند اقدام انجام دهد. از جمله اینکه نیازهای آموزشی و ظرفیت ورودی کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی علوم پزشکی اعم از دولتی و غیر دولتی را متناسب با راهبردهای پزشک خانواده، نظام ارجاع و سطح بندی خدمات و نقشه جامع علمی کشور تعیین کند. 

کمک افزایش ظرفیت به اجرای طرح پزشک خانواده

 طرح پزشک خانواده گستردگی زیادی دارد اما مغفول مانده است. آمار سرانه پزشک در ایران 11.2 در 10 هزار نفر جمعیت اعلام شده است، هرچند مقامات رسمی کنونی وزارت بهداشت آن را قبول ندارند و عدد بالای 17 را اعلام می‌کنند. البته آنها هم اذعان دارند که وضعیت خوبی در کل کشور و مناطق محروم نداریم. برای همین افزایش ظرفیت برای تعدیل اشتیاق قبولی در رشته‌های پزشکی می‌تواند کمک کند و در بلند مدت هزینه‌های پزشکی در شهرهای بزرگ را به دلیل رقابتی شدن کار پزشکان و اشباع ظرفیت کاهش دهد. 

لزوم آموزش‌های تکمیلی برای سهمیه‌دارهای مناطق محروم

البته برای بخش افزایش کیفیت خدمات پزشکی در مناطق محروم به نظر می‌رسد تدابیر باید به شکل دیگری باشد. از آنجایی که بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی قصدشان از ورود به رشته‌های پزشکی حضور برای فعالیت در شهرهای بزرگ است. به نظر نمی‌رسد سیاست‌های عدالت‌جویانه قانون در این بخش نیاز به تغییر داشته باشند اما لازم است دولت کیفیت آموزش دانشجویان سهمیه‌ای را تغییر دهد. وضع واحدهای پیش‌نیاز ضروری برای دانشجویانی که در بعضی درس‌های تخصصی کنکور درصد پایینی دارند و سخت‌گیری‌‌های آموزشی برای آنها می‌تواند کمک کند. 

حتی در دوره‌ خدمات تعهد هم شایسته است ارزیابی‌های کمی و کیفی از وضعیت طبابت این پزشکان به عمل آید و کارگاه‌های تخصصی برای افزایش توان و مهارت این پزشکان برقرار شود تا در بازه زمانی طولانی مدت شرایط نظام سلامت کشور در مناطق محروم نیز بهبود پیدا کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۰۱۷۲۰۹:۱۶:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
همین کاری که تا به حال کرده اند! به همه شان سهمیه دوره های تخصصی هم اعطا شده و بلافاصله بدون رفتن به طرح و کسب امتیازات مربوطه، مجوز مطب و کلینیک و..... داده شود!!!
ناشناس۲۲۵۰۲۳۲۱۰:۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نه تنها سهمیه بندی در امر کنکور عادلانه و منطقی نیست، بلکه سهمیه بندی در امر استخدام و کلاً نظام امتیاز دهی به افراد فارغ از سواد و استعداد، کاری اشتباه است.
ناشناس۲۲۵۰۳۰۱۱۰:۵۶:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نماز در مکان غصبی حرام است. آیا اشغال صندلی کلاس درس دانشگاه توسط فردی فاقد صلاحیت علمی، جایز است؟
مهرداد۲۲۵۰۳۵۸۱۱:۳۶:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کاری به بحث سهمیه ندارم ولی شما این مسیله فقهی را درست نمیدانید پس بیان نکنید دوست داشتید می توانیم در مورد سهمیه بحث خوبی بکنیم و به نتیجه برسیم
ناشناس۲۲۵۰۴۵۵۱۲:۴۲:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
فقط افزایش ظرفیت + حذف تمامی سهمیه ها
ناشناس۲۲۵۰۵۲۸۱۳:۱۹:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من سوال مطرح کردم. شما اگر جواب سوال را می دانید، پاسخ دهید.
نبی۲۲۵۰۶۹۳۱۴:۴۸:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تا تعداد پزشکان و سطح زندگی آنها مانند مردم عادی نشه این کنکور درست بشو نیست، چون همه دوست دارن درآمد 100 میلیون تومانی در ماه داشته باشند.
ناشناس۲۲۵۰۲۳۹۱۰:۱۶:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
یک ده آباد، بهتر از 100 شهر خراب است. یک پزشک با سواد بهتر از 100 پزشک بیسواد است.
اینجی۲۲۵۰۳۳۷۱۱:۲۱:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مگر در رویکردهای کلان مدیریتی تمرکز گرایی نداریم و شهری بودن را مدح و روستاها را به نفع حاشیه نشینان تخلیه نکرده ایم ؟ حالا انتظار داریم فردی برای خدمت در روستا داوطلب شود یا روستایی تحصیل کرده در منطقه بومی خود بماند؟! این مشکلات علت نیست بلکه معلول رویکردهای کلان ماست
ناشناس۲۲۵۰۲۴۴۱۰:۱۸:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نظام سهمیه بندی کنکور نمونه دیگری از برتری تعهد بر تخصص است!
ناشناس۲۲۵۰۳۲۳۱۱:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
همان تعهد را از کجا میشود ثابت کرد؟!
ناشناس۲۲۵۰۵۳۲۱۳:۲۱:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
داوری بر مبنای ظاهر افراد!!!
ناشناس۲۲۵۰۳۵۶۱۱:۳۵:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کسی که تخصص نداره به چی میتونه تعهد داشته باشه . باید یه چیزی داشته باشه که بهش تعهد داشته باشه .
ناشناس۲۲۵۰۵۵۱۱۳:۲۸:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
شما فقط تعهد داشته باش، پشت سکان هواپیما هم می توانی بشینی!
ناشناس۲۲۵۰۶۵۷۱۴:۲۶:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
این سهمیه ای ها اکثرا ضد نظام و انقلاب و رهبر هستن. تعهد کجا بود!!!
جواد۲۲۵۰۳۷۶۱۱:۴۷:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام. خدایی کدامیک از خانواده افرادی که این بخشنامه و سهمیه ها را امضاء و تصویب می‌نمایند، حاضرند وقتی خود و خانواده بیمار شوند برای پیش پزشکان سهمیه دار بروند.
رضا۲۲۵۰۴۰۰۱۲:۰۱:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
استادی هستم که تاترم قبل به این سهمیه ای هادرس می دادم،دختری دارم که بامعدل نوزده ونیم ازدبیرستان فرزانگان(سمپاد)ودرصدزیست شناسی شصت درصدالآن دانشجوی رشته بهداشت است،نمی دانیدازمشاهده یک عده خل وچل وبی ادب درکلاس های پزشکی که فکرمی کردم جای دخترم نشسته اندچه حالی پیدامی کردم.
ناشناس۲۲۵۰۵۷۹۱۳:۴۱:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
استاد عزیز قبولی تو رشته بهداشت رتبه ی ده یازده هزار میخاد یعنی تو سهمیه ها با این رتبه کسی هست پزشکی قبول بشه اگه هست که واقعا واویلا
ناشناس۲۲۵۰۷۵۱۱۵:۱۷:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
رتبه ۷۰۰۰۰هزار کشوری پزشکی قبول شدند وااااویلااااست
ناشناس۲۲۵۰۷۷۱۱۵:۲۶:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بله هست رتبه ی ۱۱ هزار منطقه یک حدود رتبه ی ۳۰ هزار کشور می شود. قبولی های پزشکی سهمیه ی ۲۵ درصد رتبه های حدود ۸۰ هزار کشور را دارند
ناشناس۲۲۵۰۸۶۴۱۶:۲۰:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بله که هست یکی از اقوام درجه یک خودم امسال با رتبه ی ۱۸۰۰۰ منطقه ی یک و با زیست ۲۰ درصد و شیمی ۱۶ درصد والبته ریاضی ۶ درصد و فیزیک ۰ درصد پزشکی مشهد آورده ، به جون بچه هام .
Ma۲۲۵۰۷۶۶۱۵:۲۴:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
استاد عزیز اولا که اونایی که اینجور سهمیه ها را تصویب می کننددلشون برا کسی نسوخته نون خودشون به این تنوره اما خداییش دختر شما زیست شصت درصد زده تیزهوشان هم بوده بعد بهداشت قبول شده اجازه بده باور نکنیم چون یک‌جا ایراد داره تیزهوشان که زیست ۶۰درصد بزنه حتماً بقیه درصد هاش هم بد نبوده شاید پزشکی نیاره اما خیلی بهتر از بهداشت قبول میشه
ناشناس۲۲۵۰۶۶۲۱۴:۳۱:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تا زمانیکه سهمیه ها برداشته نشه و کنکور به سبک المپیاد زیست و پزشکی گرفته نشه همین است که هست . واقعا جای تاسف دارد که پزشک های ایرانی نمی دانند سندروم هیگاشی درمان دارد. و بیشتر از اون اینکه درمورد HCMها کاری نمی توانند بکنند.
هیات علمی دانشگاه۲۲۵۰۷۱۷۱۴:۵۹:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تنها راه حل افزایش ظرفیت و در نتیجه همسان‌سازی درآمد پزشکان با سایر اقشار است. در اینصورت تب کنکور نیز می خوابد.
ناشناس۲۲۵۰۱۷۶۰۹:۲۱:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
گيرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟ سهمیه بندی کنکور چند دهه است که در این مملکت مرزهای عدالت را زیر و رو کرده است. تا کی این سیاست تبعیض آمیز که دودش در چشم مردم می رود باید ادامه داشته باشد؟
ناشناس۲۲۵۰۲۴۹۱۰:۲۲:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اوایل که از بچه های مردم تحقیقات محلی هم می کردند. عده ای را به خاطر نرفتن به نماز جمعه و عده ای را...... فاقد صلاحیت ورود به دانشگاه تشخیص می دادند!!!
ناشناس۲۲۵۰۱۷۸۰۹:۲۴:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سهمیه بندی کنکور مانند مسابقه دو میدانی می ماند که در آن تعدادی از دوندگان به جای خط استارت، از وسط مسیر مسابقه شروع به دویدن می کنند!
مهدی۲۲۵۰۱۸۴۰۹:۳۱:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
به نظرم تولید پزشک بی کیفیت و سهمیه ای هیچ کمکی نمی کنه به منطق محروم .پزشکی از اون جمله خدماتی هست که مردم چه فقر و چه ثروتمند دنبال بهترینش می گردن نه ارزونترین و دم دست ترینش .نتیجتا باز راهی شهرهای بزرگ خواهند شد.
ناشناس۲۲۵۰۱۸۵۰۹:۳۱:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تروخدا این سهمیه بازی رو بردارید بخدا دارید ظلم به استعداد بچه های مردم میکنید بزارید هرکسی به حقش که لیاقتشو داره برسه این حق الناسه وگردنتونه
ناشناس۲۲۵۰۱۸۸۰۹:۳۳:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آقا اینقدر به سهمیه ها ایراد نگیرید اگه جنگی اتفاق بیفته دیگه با دادن 100 برابر این سهمیه ها هم هیچکس حاضر نیست بره جلوی گلوله کمترین هزینه برای خانواده هایی که مجانی به اسم اسلام و وطن عزیزانشون پرپر شدن همین امکانات الکی هست که به اصطلاح در اختیارشون هست سهمیه و.... با این رفتارهای غلط وفضا سازی های کاذب باعث نشید همین آدمها هم از کرده خودشون پشیمون بشن جالب اینه یکسری ازشون توی هر نسلی شهید دادن یعنی هر موقع اتفاقی بفته پای کار جون دادن برای ایران هستن
ناشناس۲۲۵۰۲۸۸۱۰:۴۹:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دوست عزیز بجای ایجاد انگیزه با سهمیه برای سربازگیری و به بهای هزینه سرسام آور مادی و بازی با جان و روان و بهداشت ملت، شرایط تحصیل رایگان و پرداخت حقوق و تامین مسکن را برای این قشر فراهم کنند که می کنند. قرار نیست که جامعه ای بیسواد ایجاد کنند که برای آینده شاید سرباز داشته باشند، شاید!
ناشناس۲۲۵۰۴۰۶۱۲:۰۶:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دمت گرم
ناشناس۲۲۵۰۶۵۱۱۴:۲۳:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
پزشکان غیر سهمیه ای دمار از روزگار مردم در آورند درسختی ها وتنگناهای کشور حضور ندارند به فکر‌پرکردن جیب خود هستند. جناب استادی که فرمودی دخترم از سمپاد با معدل 19 فارغ التحصیل شده و درصد زیست 60زده ولی بهداشت می خونه مگه شما هم درسایه امنیت وآرامش ایجاد شده ایثارگران به این جایگاه نرسیدی چرا نمک نشناسی می کنی
1212۲۲۵۰۸۱۶۱۵:۵۱:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام حاجی بهتر سهمیه مازاد بدهند نه حق دانش اموزای دیگه مگه اونا چه گناهی کردن مطمعن باش همشون باید اون دنیا جواب بدند
ناشناس۲۲۵۰۸۴۱۱۶:۰۹:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
مگر همه باید جانباز یا شهید میشدن.بعد هر چیزی جای خود.
ناشناس۲۲۵۰۲۸۹۱۰:۴۹:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بله ولی به جای اینکه امکانات تحصیلی تبعیض آمیز بهشان بدهید به هرکدام 100 ملیارد تومان بدهید واین ضررش کمتر از خسارات عدم تخصص است ...
ناشناس۲۲۵۰۵۱۴۱۳:۱۳:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
درود احسنت
طاهر۲۲۵۰۴۰۳۱۲:۰۵:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بازم دلیل نمیشه حق هزاران دانش آموز ضایع بشه بایه عده آدم دارای سهمیه.که سرشون از هیچی باز نمیشه و بخاطر سهمیه بهترین امکانات داشته باشن.
ناشناس۲۲۵۰۵۵۳۱۳:۲۹:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ما نمیگیم این عزیزانی که در راه وطن رفتن کم کاری کردن، نه، هرگز، هیچ وقت ایثار و جان فشانی این عزیزانو فراموش نمیکنیم و تا ایرانی پابرجاست قدردانشون هستیم، اما این مدل امتیازات داره تیشه میزنه به ریشه ی علم و آگاهی و سواد آموزی، کسی باید توی این مسیر بره که صلاحیتشو داره همه جای دنیا دولت ها به متعهدانشون امتیازاتی میدن اما هیچ جای دنیا یه همچین تبعیضی قائل نمیشن! دود این مدل امتیازات فقط توی چشم خودمون میره و بس
ناشناس۲۲۵۰۶۳۵۱۴:۱۳:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
عزیزم مملکت برای ایناست دیگه ،باید هم اگه خطری پیش اومد ازش تا پای جون دفاع کنند.
آریابان۲۲۵۰۷۵۳۱۵:۱۸:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بی گمان هر فردی از هر ملتی باید تا آخرین روز عمرش خود را مدیون دلاوران از جان گذشته میهنش بداند، ولی بسیارند سهمیه بگیرانی که استحقاق !!!!! ندارند و حق مستحق های واقعی را غصب کرده اند
ناشناس۲۲۵۰۸۰۰۱۵:۴۱:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نخیر اینطوریم نیست شما بااین دیدگاه داری آتیش به این مملکت میزنی رشد دانشجویان سهمیه ای بی سواد که باجون مردم بازی میکنن چیزی کمتر از یک جنگ خاموش نیست
ناشناس۲۲۵۰۸۰۹۱۵:۴۵:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
این دلیل نسیت هرکی به جنگ و جبهه میره باید سهمیه کنکور داشته باشه به اونها از لحاط مادی کمک بشه کسی مخالفش نیست . بیسوادی نتیجه سهمیه است و این خود دلیل بی عدالتی است
ناشناس۲۲۵۰۲۰۴۰۹:۴۶:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دانشگاه جای بیسوادان نیست.
ناشناس۲۲۵۰۲۳۱۱۰:۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
قبلاً نبود نه الان
ناشناس۲۲۵۰۲۰۶۰۹:۴۷:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
این کار مسلما با اهداف خیانت آمیزانه تصویب شده.این گونه هم نخبگان کشور ناامید شده و ترک وطن کرده یا بیکار می مانند و هم افراد ناتوان کارها را به دست می گیرند و جان مردم به خطر میفته و در نهایت حکومت بی اعتبار میشه. از سلطان سنجر پرسیدند چگونه ملکی به ان قدرت که به ارث بردی از دست دادی؟ گفت کارهای بزرگ به افراد خرد دادم و کارهای خرد به افراد بزرگ. افراد خرد توان انجام کار بزرگ رو نداشتند و بزرگان از انجام کار خرد عار داشتند.در نتیجه کار ملک مختل شد.
ناشناس۲۲۵۰۲۱۱۰۹:۵۴:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدا و مردم نمیگذرند از آنهائی که با تصویب قوانین ناعادلانه باعث شدند عده ای با زیست شناسی 4 درصد و زبان 6- درصد در کنکور و با تضییع حق دیگران بر کرسی رشته پزشکی بنشینند و بدون گذراندن طرح فارغ التحصیل شوند و امروز هم با جان مردم بازی کنند و تاسف بارتر آنکه اولویت استخدام دولتی، هیئت علمی و صندلی های ریاستی نیز باشند .
ناشناس۲۲۵۰۲۱۸۱۰:۰۰:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آنقدری که روی سهمیه های شهدا مانور داده میشه روی سهمیه های مناطق مانور داده نمیشه
ناشناس۲۲۵۰۳۳۲۱۱:۱۹:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سهمیه استادان دانشگاه که جای خود دارد
دانشجو۲۲۵۰۳۹۸۱۲:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
والبته سهمیه هیئت علمی و.............
ناشناس۲۲۵۰۲۲۱۱۰:۰۳:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
آقا چه واجب... طب ایرانی داریم و دکترعلفی زیاده اینا با سواد و بی سواد، برای پزدادن وزارت در آمار فارغ التحصیلان خوبه.سخت نگیرین اگر اوضاع سخت شد از پاکستان مثل قبل میاریم. تازه ناز هم نمیارن که شرق و جنوب بدآب و هواست و امکانات نیست...
ایلامی۲۲۵۰۲۲۹۱۰:۱۱:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
در شهر بنده عصرها صف مطب ها غوغاست. پزشکان عمومی برای ماهی 15 میلیون تومان هم کار نمی کنند. تنها راه فقط افزایش سالانه 30% ظرفیت است.
رضا۲۲۵۰۲۳۷۱۰:۱۵:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
راه حل همان کاری هست که در مورد وکالت کردند اجازه دهند بدون محدودیت و توسط بخش خصوصی پزشک تربیت شود بعدش امتحان متمرکزی برگزار شود که هرکس 70 درصد نفر اول نمره اورد ،به او مجوز طبابت داده شود.در وکالت دیوار را در امتحان جامع وکالت قرار داده اند نه در ورود به دانشگاه در کشورهای پیشرفته هم شیوه کار همین است و هر کس از هر جای دنیای مدرک گرفته باشد می تواند در امتحان جامع شرکت کند و در صورت پاس کردن ان مجوز طبابت بگیرد ولو غیر
ناشناس۲۲۵۰۲۳۸۱۰:۱۵:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
پیری متولدین دهه 60 نزدیکه، با این روال باید ساعت ها و بلکه روزها منتظر پزشک بود.
ناشناس۲۲۵۰۲۷۶۱۰:۴۰:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ما دهه شصتی ها کلا بد شانسیم، تازه باید بریم پشت در مطب دهه هشتادی ها ساعت ها بشینیم.
ناشناس۲۲۵۰۲۴۰۱۰:۱۶:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چطور می شود با زیست شناسی 20% و زمین شناسی 0 و منفی کسی را بر روی صندلی پزشکی نشاند؟ این فرد حتما بی استعداد در این زمین است و بعدها با جان مردم بازی خواهد کرد. سهمیه ایثارگران و رزمندگان در جایی که جان مردم به بازی گرفته می شود،چه معنی می دهد؟
ناشناس۲۲۵۰۲۴۶۱۰:۲۰:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
متاسفانه در شرق کشور یه فوق تخصص ریه پیدا نمیشه، مجبور شدیم 600 کیلومتر بریم مشهد، تازه اونجا نوبت هفته بعد را دادن. تا کی باید از کمبود پزشک رنج ببریم؟
ناشناس۲۲۵۰۲۷۷۱۰:۴۱:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کجای کاری غرب کشور هم همینه
ناشناس۲۲۵۰۳۴۱۱۱:۲۳:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
چرا در مرکز کشور دکتر فراوان است ولی در مناطق حاشیه تر کمتر؟ در حالی که در این مناطق هم کم نداریم که کنکور قبول می شوند و دکتر می شوند
سیما۲۲۵۰۲۴۸۱۰:۲۲:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
دندانپزشکان برای یه ساعت کار بالای یه تومن میگیرن، کدوم شغل اینجوریه؟
ناشناس۲۲۵۰۲۸۴۱۰:۴۶:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
برای ایمپلنت دو جلسه نیم ساعته 6 میلیون ازم گرفتن
ناشناس۲۲۵۰۶۹۸۱۴:۴۹:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
همینه دیگه همه هجوم بردن پزشکی و دندانپزشکی، این کنکور درست بشو نیست
ناشناس۲۲۵۰۲۵۷۱۰:۲۷:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
از این سهمیه ای تعهد بگیرین که فقط ۵سال در مناطق محروم خدمت کنند
ناشناس۲۲۵۰۲۶۳۱۰:۳۱:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اگر صد سال دیگر هم اعتراض شود هزاران بیمار زی ردست این پزشکان هم بیمرند اعتراضات فایده ای ندارد. هر کاری دوست دارند با اقتدار و متکی به زور میکنند حرف مردم درد مردم جان مردم بی ارزش است
-مهدی۲۲۵۰۲۶۹۱۰:۳۴:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
. همه جای دنیا برای افراد یا خانواده هایی که در جنگ گشته یا آسیب می بینن تسهیلاتی فراهم می کنن اما در نمره (کنکور) دست کاری نمی کنن. این کار باعث شده افراد کم سواد دکتر و مهندس بشن اتفاقا همین افراد به راحتی استخدام هم میشن، مدیر و مسئول هم میشن. این موضوع باعث سوء مدیریت ها، بی کفایتی ها، نارضایتی ها و ... شده
ناشناس۲۲۵۰۳۴۳۱۱:۲۴:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اینقدر که برای شما از سهمیه جنگ گفتند که از سهمیه دیگران غافل شدین
ناشناس۲۲۵۰۲۷۰۱۰:۳۵:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کلا سهمیه بندی حتی در اشتغال هم مال حرام خواری است.
ناشناس۲۲۵۰۲۷۴۱۰:۳۹:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
تعداد زیادی از دواطلبان کنکور که شایسته رشته پزشکی می باشند به همین علت باز می مانند وکسانی که از لحاظ علمی ضعیف هستند با داشتن سهمیه ورود می کنند که خلاف عدالت است
ناشناس۲۲۵۰۲۷۵۱۰:۳۹:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
کی ها هستند این بی سوادان؟؟!! آها ... شنیدم
ناشناس۲۲۵۰۲۸۲۱۰:۴۴:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
باید پذیرش در رشته پزشکی بر اساس منطقه باشد و داشتن سهمیه هیچ گونه نقشی نداشته باشد وبر اساس نمره علمی باشد
ناشناس۲۲۵۰۲۸۳۱۰:۴۵:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بچه های زرنگ ما فدای این سهمیه ها شدند باز هم خدا را شکر بعد از چهل سال فهمیدند....آقای وزیر نوشداری بعداز مرگ سهراب . لطفاً عین کشور های دیگر باشید
ناشناس۲۲۵۰۲۸۵۱۰:۴۶:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
توی این مملکل 40 ساله که هیچی ندیدیم جز خیانت به مردم و اکنون خیانت به بچه هامون میشه ما چه گناهی کردیم که دهه50هستیم و هیچ سهمیه ای نداریم و اکنون بچه هامون بایست در رقابت با سایر افراد باشند
امیر عبدالرضایی۲۲۵۰۲۸۶۱۰:۴۶:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
شما که همه جور بازندگی مردم بازی کردید اگرشرف دارید بااین تصمیم غلط مردم رو به فنا ندید ......
محمد۲۲۵۰۲۸۷۱۰:۴۷:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام از نظر بنده فکر کنم همه دیدگاه من را داشته باشند من نمی‌دونم سهمیه یعنی چه من فکر میکنم با این سهمیه افراد بی لیاقت ولی سوادرشد میکنن و ثانیا سهمیه ایثارگران مسولینی که در راس هستن به این طریق خودشون و اطرافیان را بخاطر همین سهمیه کارهای خود را توجیه کنن یعنی اونایی که سهمیه ندارن بوسیله این کار اشتباه فرزندان خود را بوسیله سهمیه بنام هیبت علمی قبول کنن
ناشناس۲۲۵۰۲۹۰۱۰:۴۹:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
پزشکی که با سطح علمی پایین وارد دانشگاه بشود ایا قادر به گذراندن دوره خواهد بود واگر به هر طریق فلرق التحصیل شد ایا سپردن جان مردم بدست چنین افرادی صحیح است بهتر نیست به جای این کارها سطح علمی دانش اموزان سهمیه ای را بالا ببریم تا در اینده موفق باشند؟
دانشجو۲۲۵۰۲۹۱۱۰:۴۹:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
رانت هیئت علمی از همه سهمیه ها بدتر است طرف دام پزشگی یلغوز اباد قبول میشه با رانت هیئت علمی به رشته پزشگی یادندان شهر خودش منتقل وتغیر رشته میدهد
ناشنای۲۲۵۰۲۹۳۱۰:۵۰:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
پذیرش رشته پزشکی باید بر اساس روش تشریحی به انجام برسد اگر چه مشکلاتی دارد اما لول رفتن سوالات وفروش آن کاسته می شود و تقلب کمتر اتفاق می افتد
ناشناس۲۲۵۰۲۹۹۱۰:۵۵:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
راه حل ارائه شده در مقاله فوق بسیار عیر کارشناسی است فقط صورت مسئله پاک شده باید درصد کسب شده در دروس تخصصی ملاک پدیرش باشد پایه پزشکی زیست و شیمی ویزیت و ریاصی است اگر دانش آموزی در اینها صعیف باشد چگونه فیزیولوژی و نتیجه وهسته ای ورادیولوزی و...را پاس می‌کند و می فهمد
ناشناس۲۲۵۰۳۰۳۱۰:۵۸:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
پزشکی این کشور را هم با این سهمیه ها و افزایش ظرفیت مثل مهندسی خراب و داغون می کنند
ناشناس۲۲۵۰۳۱۲۱۱:۰۲:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هیچ شهیدی راضی نیست به خاطر احترام به شهید هزاران نفر دیگر زیر دست پزشکان فاقد دانش کافی بمیرند(شهید شوند) یا رنج بکشند. اگر خود شهدا بودند آیا می پذیرفتند،مسئله اینست.
ناشناس۲۲۵۰۳۵۵۱۱:۳۴:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
از این سه رشته سهمیه رو بر دارید یه پزشکی موفق دانش و مهارت میخواد جالب اینه که استادهای دانشگاه هم بیشتر سهمیه ای هستن وبی سواد خانه از پای بست ویران است جان وپول مردم اهمیت نداره
ناشناس۲۲۵۰۳۵۹۱۱:۳۶:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من نمیدونم بی عدالتی تا کی به نظرتون مناطق محروم موش آزمایشگاهی یه سری آدم بی سواد که با منفی صفر درصد پزشکی گرفتن به خدااین حق ناس اگه راست میگید امکانات در اختیارشان قرار بدید تا رقابت کنند ببینم چند تا شود پزشکی قبول میشن واقعا برای طرز عدالتتون باید تأسف خورد
ناشناس۲۲۵۰۳۶۳۱۱:۳۷:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اینکه دولت باید امتیازاتی به کسانی که در جنگ ایثار کرده اند بدهد درست است . اما سوال اینجاست که وقتی کسی میخواهد چیزی ببخشد آیا از خود میبخشد یا از دیگران ؟؟؟ دولت حق ندارد به بهانه دادن امتیاز به یک قشر حق سایر اقشار را ضایع کند . به عبارت دیگر بهتر بود برای این عزیزان و فرزندانشان دانشگاهها و سایر امکانات جدا ایجاد شود نه اینکه دولت از کیسه ملت ببخشد . 33 سال از پایان جنگ گذشته . چه حقهایی که در این مدت به نام سهمیه ناحق نشده اند . اینکه به قیمت دادن امتیاز به ایثارگران و فرزندان و گاهاً نوه های آنها حق سایر شهروندان ضایع بشود از نظر اخلاقی و شرعی درست است ؟؟؟؟؟؟ آیا برای پایان سهمیه ها تاریخی وجود دارد ؟؟؟؟؟؟؟
بازنشسته فرهنگی.۲۲۵۰۳۶۹۱۱:۴۰:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
توواین مملکت خدا رحم کنه به اون بیچارایی که نه سهمیه دارند ونه پارتی به خدا بچایی روسراغ دارم که نابغه اند ودانشگاهای اروپایی التماسشون می کنن ولی تووی کنکور ایران با د صدهای بالا هیچی نشدند کجای این عدالت است وبچه های مظلوم قربانی میشن جوابگوی اینا کیست .
ناشناس۲۲۵۰۳۷۹۱۱:۵۰:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
شما براي قدرداني از كسي مطمئنا از حيثيت وناموس خود خرج نميكنيد علم وفرهنگ يك كشور ناموس يك كشور است به اين افراد سهميه دار زمين مسكن پول ماشين وغيره بدهيد اصلا پول زياد بدهيد كه به خاطر پول نخواهند دكتر مهندس شوند
ناشناس۲۲۵۰۳۸۲۱۱:۵۱:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اقایاخانم عزیزدرحق سهمیه دارهاظلم نکنیداونهاروبدون کنکوردادن قبول کنید چون خواه یا ناخواه وارد دانشگاه میشوند.خواهشااجازه بدیدبقیه یک رقابت سالم درکنکورداشته باشندوهرکسی به حقش برسه
ج. ع۲۲۵۰۳۸۳۱۱:۵۳:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام به ملت عزیز ایران، ما خودمان و خانواده با این سیاست های پذیرش دانشجو نابود و دچار بیماری روانی شدیم، خدا به داد جوانان این مملکت برسه، بابا به هر کس می خواهید ماهانه یک میلیارد تومان حقوق بدهید ولی پزشک با سهمیه پذیرش نشود.
کیان۲۲۵۰۳۸۹۱۱:۵۵:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
الفاتحه
ناشناس۲۲۵۰۴۱۴۱۲:۱۳:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
یکی از موضوعاتی‌که باعث نگرانی خانواده‌ هادراین سال ها شده لول رفتن سوالات کنکور که بعضاً خرید و فروش آن در سطح جامعه بر سر زبان هاست که سازمان سنجش باید امنیت لازم را انجام دهد تا کسی نکوشیده به مقصد نرسد
ناشناس۲۲۵۰۴۱۵۱۲:۱۵:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سهمیه بندی چرا یکدفعه مدرک پزشکی را به اینها بدهید ضررش کمتر است لااقل تمام سهمیه دانشگاه به واجدان شرایط داده شوید.
Sanaz_Karimi۲۲۵۰۴۱۹۱۲:۱۸:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
درسته مامدیون همه شهداوایثارگران و... هستیم تاابد زندگیمونم مدیونشونیم ولی اگ قراره یجوری جبران بشه براشون اینجوری نباشه ک حق بقیه ضایع بشه خیلی راه دیگه هست ک میشه جبران کرد ولی اینکه بچهاشون اینجوری بخان باسهمیه وارد دانشگاه بشن حق کسایی ضایع میشه ک سهمیه ندارن و تلاششون از کسایی ک سهمیه دارن چندین برابره پس لطفا عادلانه و عاقلانه تصمیم بگیرید وفکرکنید.
ناشناس۲۲۵۰۴۲۶۱۲:۲۲:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سهمیه ها را حذف کنید. من یک نفر را میشناسم خودش با سهمیه پزشک شده الان هم دو فرزندش پزشکی می خونند
ناشناس۲۲۵۰۴۶۷۱۲:۴۹:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
همه خودشون سهميه اي هستن كجاي كاريد
فاطمه عبدی۲۲۵۰۴۳۵۱۲:۲۷:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
امروز به اقای رئیسی کامنت دادم در مورد همین موضوع خدا کنه رسیدگی کنن
مستشار۲۲۵۰۴۳۶۱۲:۲۷:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اخ چه لزومی داره پزشک مملکت ادبیات و دینی و حتی شیمی بالا بزنه ؟ اینها ملاک برتری نیست . کلا مسیولان ما نفهمیدن از پزشک و پیرا پزشکی چی میخان؟ اصلا کنکور نیاز نیست هر کس با هر معدلی بره پزشکی یا می‌تونه میخونه یا کنار می‌کشه
بدون سهمیه و شغل ازاد۲۲۵۰۴۳۷۱۲:۲۸:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
با سلام دوستان توجه داشته باشند که بطور مثال اگر طرفیت پذیرش پزشکی دانشگاه تهران ۳۰ نفر است ، طبق قانون سهمیه ها... بایستی ۵ نفر به ان ظرفیت اضافه شود برای افراد سهمیه دار و این افراد سهمیه دار نیز بایستی ۷۵ درصد تراز
مهدی۲۲۵۰۴۶۹۱۲:۴۹:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هر ظلمی انجام دهید ولی حق این بچه ها که بازحمت وشب بی خوابی کنج خانه ها وزحمت کشیدن در درس خواند. والله خدا این ظلم را قبول نمکند
ناشناس۲۲۵۰۴۹۲۱۳:۰۰:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سهمیه هیات علمی ها که فاجعه است ‌. بچه هاشون به راحتی پزشکی میخونند.چون هیات علمی هستند
مازندرانی۲۲۵۰۵۱۰۱۳:۱۱:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۸
در ایران عدالت آموزشی نداریم چون بچه پولدارها با بهترین امکانات تحصیل میکنند ما مردم معمولی ....
ناشناس۲۲۵۰۵۳۳۱۳:۲۱:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خوب بلدین بپیچونین
ستاره۲۲۵۰۵۶۵۱۳:۳۵:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بایدکارزار حذف سهمیه ها به راه بیوفته هر چه زودتر
ناشناس۲۲۵۰۷۱۰۱۴:۵۵:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بله و افزایش ظرفیت پزشکی
ناشناس۲۲۵۰۵۸۵۱۳:۴۳:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من کسی هستم که قربانی همین سهمیه بندی ها در ازمون تخصص شدم. صندلی که از من غصب شده. هیچ وقت دلم اروم نمی گیره و تمامی افرادیکه این شرایط حزن انگیز رو برای من ایجاد کردن به هیچ وجه نمی بخشم. ای کاش همین افرادیکه با سهمیه وارد دانشگاه میشوند اندکی به ارمانهای پدرشان و انقلاب پایبند باشن.
ناشناس۲۲۵۰۵۹۳۱۳:۴۷:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
هرقانونی وضع بشه. کسانی هستند که میتوانند قانون را دور بزنند.این به وضوح در کلیه لایه های این مملکت مشهوده.
علی۲۲۵۰۶۰۶۱۳:۵۷:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
متاسفانه یک قانون اشتباه را یک عده بی فکر اوایل انقلاب تصویب کردند الانم توش موندن،، نه می تونند لغوش کنند نه درسته که ادامه اش بدند،،، این نمونه بارز بی عدالتی هست،، حالا باز ایثارگراو شهدا یک کاری برای این مملکت کردن، هيئت علمی دیگه خیلی زور داره به خداااا
ناشناس۲۲۵۰۶۰۹۱۳:۵۸:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اصلا نباید قبولشون کنید برای پزشکی نه اینکه واسشون پیش نیاز بذارید یا بفرستیدشون مناطق محروم.مگه مردم مناطق محروم درجه دو هستن که اینا پزشکشون بشن. نگیرید اینارو .اصلا قبول نکنیدشون. اگرم پزشک کم دارید خوب رتبه های بالا رو با تعداد بالاتر بردارید.
زهرا۲۲۵۰۶۲۴۱۴:۰۷:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
الهی خیرنبینن که باروح وروان جوانها بازی میکنن آخه چقدر درس بخونن بعدم هیچی به هیج جا‌. یه مشت سهمیه داربیسوادوارددانشگاه میشن بچه های ماهم که هیچ سهمیه ای ندارن چندساله پشت کنکور ن
ستاره۲۲۵۰۶۳۸۱۴:۱۶:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بچه ها لطفاً پیگیری کنید من دقیق اطلاع ندارم شما ها که بلدید سفت و سخت پیگیری کنید کازار حذف سهمیه رو به راه بندازید بچه ها باید بر اساس علمشون وارد دانشگاه بشن یه بارم که شده سفت و سخت پشت‌هم وایسیم برا نسل آینده برای جوون های 18 الی 25 سال و بیشتر که عمرشون پشت کنکور داره تلف میشه کارزار رو به راه بندازید همه ما کنکوری های پششتون هستیم و حمایت میکنیم
معلم۲۲۵۰۶۴۷۱۴:۲۰:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
جالبه بدونید در ۲۰۲۰ در ۵۵ درصد کشورهامطابق آمار بهداشت جهانی سرانه پزشک ۲۰ نفر در هزار نفر نیست من جمله چهل کشور آفریقایی ایران هم جزو انها است امار رسمی ۱۷ نفره اما امار دقیق رو سازمان نظام پزشکی به صورت منطقه ای اعلام نمیکنه که به صورت شفاف کدام پزشکان در چابهار ودر محل مطب دارند چون گویا همین سال قبل تعدادی مهاجرت و تعدادی فوت کرده اند
ناشناس۲۲۵۰۶۷۰۱۴:۳۶:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سهمیه یعنی فساد قانونی تمام.
ناشناس۲۲۵۰۶۸۶۱۴:۴۶:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدایی کدوم یکی از شما همین الان حاضر میشین باباتون جلوی گلوله کشته بشه ولی رتبه ۱ کنکور بهتون بدن معاوضه میکنید
ناشناس۲۲۵۰۷۰۱۱۴:۴۹:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۸
خدایی هر کدومش بیسواد بود مشروط شد ورفت چرا از هیئت علمی کسی حرف نمزنه والا برا شهدا هیچ کلری نکردن
ناشناس۲۲۵۰۷۰۶۱۴:۵۳:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
فرزندان شهید و جانباز و ایثارگر عزیز پدران و مادران شما برای تحقق عدالت رفتن به نظرتون وقتی پدر شهیدتون در اون دنیا میبینه دارید با صندلی غصبی وارد دانشگاه میشید خوشحال میشه؟؟؟
ناشناس۲۲۵۰۷۲۵۱۵:۰۳:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
من خود دانشجوی رشته مهندسی هستم . اما چه سال ها برای کنکور تجربی که تلاش نکردم و چه حسرتی هنوز در دل دارم که با معدل بالا و همچنین درصد بالای بعضی دروس رشته خوبی قبول نشدم وکسایی همینطور با بی عدالتی به همچین جاهایی میرسن واقعا هیچ کلمه ای نیست که نارحتیم رو بیان کنم
ناشناس۲۲۵۰۷۳۸۱۵:۱۰:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سهمیه ها از انواع مختلف تشکیل می شوند ایثارگران شهدا مناطق محروم مدیران جان باران بالای ۲۵ درصد جالبه زیر ۲۵ درصد سهمیه ندارند ولی مدیران دارن میشد همه اینا وزیر بیست درصد یک سهمیه بود باحمعیت بیشتر ورقابت بهتر
امیر۲۲۵۰۸۶۱۱۶:۱۸:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
نه خیرجانبازان زیرببست وپنج واقعامشکلی ندارندکه بخوان بابالای بیست وپنج یکی بشه مثل چرابایدیه جانبازپنج درصدبایه جانبازشیمیایی چهل یاپنجاه یکی بشه
مادر یه داوطلب کنکور۲۲۵۰۷۷۴۱۵:۲۷:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۲۸
سلام پسرم بامعدل کل ۱۹/۵ با رتبه ۲۷۰۰ امسال قبول نشد بشینه جای ایشون وپسرم با۱۲سال کوشش وتلاش حسرت به دلش بمونه دریغ ازیک مسول یک دلسوز
ستاره۲۲۵۰۷۸۲۱۵:۳۲:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
بچه ها به جا این حرفا برید سایت کارزار و کارزار حذف سهمیه ها کنکور و کارزار افزایش,۳ رشته تاپ رو حمایت کنید و تا میتونید به بقیه هم اطلاع بدید این بهترین راه زود باشید
ناشناس۲۲۵۰۸۱۷۱۵:۵۱:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۸
راه حل مشکل کمبود پزشک درمناطق محروم محرومیت زدایی است وگرنه باسهمیه دادن ومجبورکردن پزشکهامشکل حل نشده ونخواهدشد.
محمد علیزاده۲۲۵۰۸۳۴۱۶:۰۵:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۸
درود بر شما آقای دکتر که با مطرح کردن موضوع سهمیه این دمل چرکین رو باز کردید و مشخص شد که تعدادی پزشک بیسواد با جان بیماران بازی میکنن این بطور قطع مورد اعتراض مردم هست اگه کسی پدرش زحمتی کشیده و حقی بر گردن جامعه دارد نباید با بی عدالتی جان سایر مردم رو ببازی بگیره من بشدت با عطا سهمیه مخالفم
محمد۲۲۵۰۸۳۹۱۶:۰۸:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۸
اعمال سهمیه برای پدیرش رشته های پزشکی در واقع نشون میده که جان انسانها برای مسئولین هیچ ارزشی نداره.دانش اموز سخت کوش از مسیر خارج وتعدادی تنبل از خود راضی جایگزین میشن .
ناشناس۲۲۵۰۸۴۸۱۶:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۲۸
ازنظر من دانش آموزی که درسخوان نباشه وهدفی نداشته باشه چه باسهمیه چه بدون سهمیه بجایی نمیرسه دانش آموزی که روی صندلی پزشکی میشینه حتما برای این صندلی شب وروز درس خواندوزحمت کشیده وگرنه اینجور هم نیس که هرکسی سهمیه داره پزشک میشه ما نباید فراموش کنیم ک امنیت و آرامش الان ما بخاطر همین شهدا و ایثارران هست
ناشناس۲۲۵۰۸۵۱۱۶:۱۴:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۸
در واقع دادن سهمیه صرفا برای تخریب وافسرده کردن نخبگان دانش اموزان برتر است چون کنکور را سخت برگزار میکنن بعد یه تعداد بیسواد را با درصدهای منفی پذیرش میکنن .بدجور گل وبلبلیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین