محسنی اژه‌ای: ۱۰ سال است برای اصلاح قانون تغییر کاربری اراضی فریاد می زنم

گروه جهان الف،   4000718121 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم اصلاح قانون مربوط به تغییر کاربری‌ها، گفت: از نظر من احدی حق صدور مجوز تغییر کاربری اراضی را ندارد اما شوراها و دهیاران عملاً با حمایت برخی دستگاههای اجرایی اقدام به صدور مجوز می کنند.

محسنی اژه‌ای: ۱۰ سال است برای اصلاح قانون تغییر کاربری اراضی فریاد می زنم

به گزارش فارس، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه (۱۸ مهر) برای هم اندیشی درباره راهکارهای حل مهم ترین مسائل قضایی مرتبط با حوزه اقتصادی با حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دیدار و گفتگو کردند.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار با تأکید بر لزوم هماهنگی و همکاری قوا، اظهار داشت: امروز که دشمن از یک طرف همه تلاش خود را به کار گرفته تا بین مردم و نظام فاصله بیاندازد و از طرف دیگر به دنبال ایجاد شکاف بین دستگاه ها و اجزای نظام است، حفظ وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان از هر مقطع دیگری ضروری تر است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای «تحقق عدالت اجتماعی» را از وظایف مهم حکومت دانست و تأکید کرد: مجلس باید با ریل گذاری مناسب، دولت با بسترسازی و توزیع عادلانه منابع و دستگاه قضایی با برخورد قاطع با مظاهر فساد، در جهت تحقق عدالت اجتماعی حرکت کنند.

 یکی از گرسنگی و دیگری از سیری دل درد نگیرد

وی خاطر نشان کرد: همه قوا و دستگاه ها باید تلاش کنند تا در سایه تحقق عدالت در جامعه، یک نفر از نیازهای اولیه زندگی محروم نباشد و دیگری به ثروت هنگفت برسد و به تعبیری یکی از گرسنگی و دیگری از سیری دل درد نگیرد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران گفت: امروز دولت با تحریم های ظالمانه قدرت های مستکبر و برخی مشکلات درونی مواجه است و دشمن تلاش می کند با فشار اقتصادی مضاعف بر نظام و کشور، کاسه صبر مردم را لبریز کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای متذکر شد که همه قوا باید در این شرایط با تمام توان برای حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدگران و سرمایه گذاران و مبارزه جدی با فساد، رانت و انحصار که شکاف بین طبقات اجتماعی به وجود می آورد، بسیج شوند.

وی تصریح کرد: اعتقاد راسخ دارم اگر همه ارکان و اجزای نظام و ملت دست به دست هم دهد و در برابر نقشه های دشمن بایستد، پیروزی محقق خواهد شد و این پیروزی بسیار زودتر از حد تصور نیز به دست خواهد آمد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ارتباط تنگاتنگ نمایندگان مجلس با مردم و تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های نمایندگان برای احصا و حل مشکلات مردم اظهار داشت: اگر می خواهیم مشکلات را به خوبی بفهمیم و درمان کنیم بهترین کسانی که می توانند در خط مقدم باشند نمایندگان مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: امروز گرفتاری ها و مشکلاتی وجود دارد که باید برای آنها تدبیر کنیم تا منجر به شکل گیری پرونده های قضایی نشود و اگر منجر به پرونده شد، با کمترین هزینه و عارضه و بهترین روش ممکن حل و فصل شود.

اجرای عدالت منجر به تعطیلی بنگاه اقتصادی نشود

وی تصریح کرد: اگر فردی که مجرم است باید مجازات شود اما به گونه ای عمل شود که خانواده و اطرافیان او کمترین آسیب را ببینند و برخورد با تخلف و جرم کسی که فعالیت اقتصادی داشته، نباید باعث تعطیلی بنگاه اقتصادی و بیکاری کارگرانش شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای متذکر شد: محصول مبارزه با فساد نباید تعطیلی کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی باشد که عوارض آن دامنگیر نظام تولید و اجزای حاکمیت شود.

رئیس قوه قضاییه قانون را وسیله اصلی کار قاضی برای تحقق عدالت دانست و با تأکید بر لزوم پرهیز از اعمال سلیقه در رسیدگی به پرونده های قضایی گفت: اگر قرار باشد قاضی بر اساس سلیقه شخصی خود عمل کند دستیابی به عدالت دشوار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بر همین اساس بر لزوم شفافیت قانون تأکید کرد و از مجلسی ها خواست در تصویب و انشاء قوانین صریح و شفاف عمل کنند تا اجرای قانون موجب بروز مشکلات جدید نشود.

۱۰ سال است برای اصلاح قانون تغییر کاربری اراضی فریاد می‌زنم

رئیس قوه قضاییه با اشاره به معضلات اجتماعی و سیاسی ناشی از تغییر کاربری اراضی اظهار داشت: حداقل ۱۰ سال است که نسبت به اصلاح قانون تغییر کاربری اراضی فریاد می زنم و هشدار می دهم اما همچنان شاهد صدور مجوز تغییر کاربری ها توسط کمیسیون ذیربط، شوراها و دهیاران هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با تأکید بر لزوم اصلاح قانون مربوط به تغییر کاربری‌ها، افزود: از نظر من احدی حق صدور مجوز تغییر کاربری اراضی را ندارد اما شوراها و دهیاران عملاً با حمایت برخی دستگاههای اجرایی اقدام به صدور مجوز می کنند که اگر با این روند برخورد نشود، این کار توسعه می یابد.

رئیس دستگاه قضا فعالیت خارج از ضابطه برخی شرکت های تعاونی اعتباری را از دیگر موضوعاتی دانست که منجر به شکل گیری پرونده های کثیرالشاکی شده و اظهار داشت: در یک مقطع بالغ بر هزار شرکت تعاونی اعتباری داشتیم که برای ما سوال بود چرا این همه مجوز صادر شده و چرا بدون حساب و کتاب به آنها مجوز داده بودند؟

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: عدم نظارت بر این شرکت ها باعث شده بود بخشی از آنها خارج از اساسنامه خود کارهای بانکی و پولی انجام می دادند که به هیچ وجه مجاز به ورود به این حوزه نبودند و باعث شده بود هم با تضعیف پایه پولی کشور تورم به وجود آید، هم برای بانک ها مشکل آفرید و هم قریب دو میلیون و نیم شاکی را به قوه قضاییه سوق داد.

لزوم آسیب شناسی فعالیت بانک‌ها و اصلاح قوانین

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس بر لزوم آسیب شناسی جدی فعالیت بانک ها و اصلاح قوانین مربوط به بانک مرکزی و نظام بانکداری و مؤسسات اعتباری تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای برای نمونه به چند پرونده بزرگ فساد بانکی اشاره کرد و گفت که در آن زمان به عنوان ناظر پرونده با بانک مرکزی درباره دستوراتش برای ایجاد ال سی های داخلی مشابه ال سی های خارجی و عدم نظارت بر روند اجرایی آن مذاکره کرد که منجر به اصلاح این روند شد.

رئیس قوه قضاییه در خصوص اصلاح فرایند ثبت شرکت ها نیز که از سوی برخی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد، اظهار داشت: ثبت شرکت های صوری یکی از عوامل اصلی کلاهبرداری ها و فرارهای مالیاتی است که فردی بدون پشتوانه اقتصادی و با یک مبلغ اندک اقدام به ایجاد شرکت کاغذی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: برخی افراد پس از مدتی بدون هیچ ارزیابی مجدد اقدام به ثبت شرکت های جدید می کردند و افرادی را هم به عنوان اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل معرفی می کردند و مشکلات جدی به وجود می آوردند که چندین بار وقتی دادستان کل و معاون اول بودم برای اصلاح قانون با رئیس وقت سازمان ثبت گفتگو داشتیم.

وی با بیان این که سخت گیری در ثبت شرکت ها مانع از کسب و کار می شود و فسادزاست، در عین حال متذکر شد باید روند ثبت شرکت ها برای کسانی که می خواهند با تأسیس شرکت های واقعی فعالیت اقتصادی و تجاری سالم و شفاف داشته باشد سهل شود؛ نه کسانی که دنبال کلاهبرداری و اقدامات متقلبانه اند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با تاکید بر هماهنگی و همکاری قوا برای گره گشایی از کار مردم گفت: اگر بخواهیم هر کدام به صورت مجزا و بخشی نگر عمل کنیم خدای نکرده امید مردم به یأس تبدیل می شود و نمی توانیم به اهداف عالی نظام که تحقق عدالت اجتماعی است، دست یابیم.

ضرورت اصلاح قوانین بانکی و مبارزه با قاچاق

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ریل‌گذار پیشرفت کشور است، بر ضرورت اصلاح قوانین بانکی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین سازمان اموال تملیکی از سوی نمایندگان مجلس تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «درویشیان» رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ارسال گزارش‌های آسیب شناسی در حوزه اقتصادی از سوی این سازمان به دستگاه‌های اجرایی و همچنین قوه مقننه، خواستار رسیدگی فوری مجلس به موضوعاتی همچون «عدم جرم‌انگاری استنکاف از پرداخت مالیات»، «عدم تنوع پایه‌های مالیاتی» و «طولانی بودن مراحل دادرسی مالیات» شد.

وی همچنین گفت: ماده ۲۱۷ قانون مالیات‌های مستقیم به منبعی برای پرداخت حقوق‌های نجومی تبدیل شده است.

یکی از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی موضوع رمز‌ارزها است

«القاصی مهر» دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز یکی از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی حال حاضر کشور را موضوع رمز ارزها عنوان کرد و گفت: متاسفانه در شرایطی که صدها صرافی به صورت مجازی اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند، فقدان اطلاعات کافی کاربران و همچنین شفاف نبودن اقدامات سبب وقوع جرایمی همچون پولشویی در این بستر شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد بالایی از مراجعین در دادسراهای تهران درگیر موضوع رمزارزها هستند، خواستار تعیین یک مسئول ویژه در دولت برای مدیریت این بخش و همچنین تصویب قوانین جدید از سوی مجلس، جهت پیشگیری از وقوع جرایم مشابه جرایم کنونی در آینده شد.

آرای ۴ هزار صفحه‌ای جرائم اقتصادی

قاضی «مسعودی مقام» رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز با بیان اینکه از سال ۹۸ سعی شده قضات متخصص در امور اقتصادی به پرونده‌های جرایم این حوزه رسیدگی کنند، گفت: امروز قضات دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی بالای ۲۰ سال سابقه رسیدگی به این نوع جرایم را دارند.

مسعودی مقام افزود: بسیاری از پرونده‌های اقتصادی مطروحه در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی صرفا جنبه داخلی ندارند و نیازمند استعلاماتی از خارج از کشور هستند که ممکن است فرآیند اخذ این استعلامات طولانی ‌شود.

وی با اشاره به سنگینی و پرحجم بودن بسیاری از پرونده‌های اقتصادی گفت: به عنوان مثال در پرونده مربوط به یکی از پرونده ها که رای آن تا چند روز دیگر اعلام می‌شود بالغ ۴ هزار صفحه رای صادر شده است.

ارجاع ۱۹ پرونده ماده ۲۳۴ از مجلس به قوه قضائیه

«پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دو جلسه کارگروه مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و کمیته‌ای از قوه قضاییه از دو سال پیش تا امروز، گفت: بسیار خرسند هستیم که نگاه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این کارگروه، یک نگاه مثبت و تاییدی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بازخورد اجرای قوانین توسط دستگاه قضایی می‌تواند به قوه مقننه در اصلاح و بازنگری قوانین کمک کند، افزود: مجلس شورای اسلامی از پیشنهادات سازمان بازرسی و قضات کشور برای اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین قانون بهبود فضای کسب و کار استقبال خواهد کرد.

پورابراهیمی همچنین از ارجاع ۱۹ پرونده ماده ۲۳۴ از سوی مجلس شورای اسلامی به دستگاه قضایی طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ و قرائت ۳۲ گزارش تحقیق و تفحص در صحن مجلس از دوره دوم مجلس تا پایان دوره دهم خبر داد.

 وی در ادامه بر ضرورت تقویت کادر قضایی تخصصی در حوزه اقتصادی تاکید کرد و گفت: مسائل مرتبط با حوزه اقتصادی مانند بازار سرمایه، موضوعاتی کاملا تخصصی هستند که باید با تخصص و مهارت ویژه در خصوص آنها حکم صادر شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت اصلاح قانون کارشناسان رسمی نیز تاکید کرد و گفت: فرآیند اصلاح قانون کارشناسان رسمی را در مجلس آغاز کرده‌ایم و نیازمند مشاوره و نظرات کارشناسی صاحب‌نظران دستگاه قضا در این حوزه هستیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه اصلاحات نهایی بر لایحه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده و این لایحه به زودی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد، گفت: فرآیند بررسی قوانین سازمان اموال تملیکی و مالیات بر ارزش افزوده به زودی و ظرف ماه‌های آینده به اتمام خواهد رسید.

طرح تدوین قانون برای موضوع رمزارزها در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح تدوین قانون برای موضوع رمزارزها در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

خانم «شریعتی» نماینده مردم زرند و کوهبنان نیز در این نشست با اشاره به تاثیرگذار بودن عملکرد کارگروه‌های ارتباطی قوه قضاییه و مجلس گفت: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون اقتصادی، مشاورانی معتمد برای دستگاه قضا هستند.

«علیزاده» نماینده مردم سپیدان در سخنانی شان نظارتی مجلس شورای اسلامی را یک ویژگی مهم برای قوه مقننه دانست و خواستار برخورد جدی دستگاه قضایی با تخلفات مطروحه در گزارش‌های ارجاعی از سوی مجلس شد.

«رضایی» نماینده مردم کنگاور و هرسین در مجلس نیز ضمن بیان مشکلات معیشتی، اجتماعی و اقتصادی مردم استان کرمانشاه، به مافیای مواد مخدر که در کمین جوانان بیکار این استان قرار دارد اشاره کرد و خواستار رافت اسلامی دستگاه قضا در قبال زندانیان و مجرمانی شد که به دلیل فقر و بیکاری و از سر ناچاری درگیر قاچاق مواد مخدر شده‌اند.

قوه قضائیه در دوره جدید حرفه‌ای‌تر شده است

«توانگر» نماینده مردم تهران در مجلس نیز طی سخنانی گفت: فعالیت‌های قوه قضاییه در دوره جدید که به دوره «تحول و تعالی» نامگذاری شده است، به مراتب حرفه‌ای‌تر، دقیق‌تر و کارشناسی‌تر از دوره‌های پیشین است.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد فضای امن برای فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور تاکید کرد و از آمادگی کمیسیون اقتصادی مجلس برای ایجاد کارگروهی مشترک با قوه قضاییه در خصوص این دو موضوع خبر داد.

«طغیانی» نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه اقدامات حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سه ماهه سپری شده از مسئولیت ایشان در جایگاه ریاست دستگاه قضا، موجب ارتقاء سرمایه اجتماعی قوه قضاییه شده است، گفت که لازم است این ارتقاء سرمایه اجتماعی با کارآمدتر شدن فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این قوه همراه شود.

وی همچنین اصلاح قوانین مربوط به چک، کارشناسان رسمی و واگذاری‌ها از سوی مجلس را اموری ضروری دانست و در عین حال خواستار رسیدگی سریع و خارج از نوبت قوه قضاییه به پرونده‌های کثیرالشاکی شد.

انتقاد از دستگیری و آزادی پیاپی اراذل و اوباش

«سلیمی» نماینده مردم سمیرم نیز طی سخنانی از دستگیری‌ها و آزادی‌های پیاپی اراذل و اوباش انتقاد کرد و خواستار برخورد بازدارنده با این مجرمان سابقه‌دار شد.

وی با انتقاد از اطاله دادرسی در محاکم قضایی گفت: انتظار مردم این است که رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده‌هایی که جنبه عمومی و ملی دارد سریع و فوری باشد.

سلیمی همچنین بر ضرورت اجرای عدالت در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در کشور تاکید کرد.

حجت‌الاسلام «باقری» نماینده مردم بناب در مجلس نیز ضمن تقدیر از بازدیدهای میدانی رئیس قوه قضاییه از زندان‌های کشور، خواستار تعیین سازوکاری برای ارزیابی دقیق عملکرد کارکنان قضایی و اداری قوه قضاییه شد.

«صفایی» نماینده مردم گناباد در مجلس هم با اشاره به ارتقاء سرمایه اجتماعی قوه قضاییه در دوره موسوم به دوره تحول و تعالی، خواستار استمرار سرکشی‌ها و بازدیدهای میدانی مسئولان قضایی در سطح کشور شد.

«حسن‌پور» نماینده مردم سیرجان در مجلس نیز با بیان اینکه اقدامات صد روزه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جایگاه ریاست قوه قضاییه به اندازه 10 سال برای نظام اعتمادساز بوده است، از رئیس قوه قضاییه خواست که در پیمودن این راه همچون گذشته ثابت قدم باشد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد قضایی با ترک فعل‌های صورت گرفته از ناحیه مدیران و مسئولان، بر لزوم حمایت از فعالیت‌های اقتصادی ایرانیان خارج از کشور در درون سرزمین‌مان و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری برای آنان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام «موسوی» نماینده مردم اردبیل نیز در سخنانی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته همکاری، هماهنگی و همدلی قوای مجریه، قضاییه و مقننه، حس آرامش را در کشور ایجاد کرده است، اقدامات قوه قضاییه در دوران ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را اقداماتی اعتمادآفرین برای مردم عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات معیشتی کارکنان قضایی و اداری قوه قضاییه، ابراز امیدواری کرد که ظرف ماه‌های آتی طرح تسری فوق العاده خاص کارکنان دستگاه قضا به نتیجه برسد.

«زندیان» نماینده مردم بیجار هم در سخنانی ضمن تقدیر از کارکنان واحدهای قضایی حوزه انتخابیه خود که به صورت شبانه‌روزی مشغول رسیدگی به امور مردم هستند، خواستار هماهنگی هرچه بیشتر ضابطان و قضات در راستای رفع موانع تولید در کشور شد.

«حبیب‌زاده» نماینده مردم بوکان در مجلس هم طی سخنانی خواستار تسریع هرچه بیشتر در اجرای احکام صادر شده از سوی قضات شد.

«محمدی» نماینده مردم رابر در مجلس هم خواستار رسیدگی دستگاه قضایی به موضوع حفر تونل غیرکارشناسی انتقال آب از شهرستان راور شد که خشک شدن بسیاری از درختان این منطقه و مهاجرت جمع کثیری از مردم را در پی داشته است.

وی همچنین بر ضرورت همراهی دستگاه قضایی برای فراهم کردن مقدمات سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور در داخل سرزمین‌مان به خصوص در مناطق محروم تاکید کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۳۵۰۰۵۱۹:۵۹:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
خب چرا با کسانی که اراضی را تغییر کاربری میدن برخورد قضایی نمیکنید؟
ستمدیده۲۲۳۵۱۸۰۲۲:۰۳:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
سلام و عرض ادب شهرداری سعادت شهر شهرستان پاسارگاد باغ فیروزی چند هکتاری قوامی میلیاردر را تفکیک کرد پولش به جیب کی رفت
ناشناس۲۲۳۵۲۰۷۲۲:۱۷:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
در همین فرحزاد تهران باغها به سرعت تبدیل به آپارتمان می شوند و درختان خشک می شوند
abbas۲۲۳۵۲۴۳۲۲:۴۹:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
خیلی خوبه که ایشان داره روی مدیریت قضایی کار میکنه .این اولین رئیس قوه قضاییه است که روی کاهش پرونده ها کار میکنه
ناشناس۲۲۳۵۳۲۰۲۳:۳۶:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
وقتی فریاد رئیس قوه قضاییه به جائی نمی‌رسد صداي مظلومانه مردم را چه کسی می شنود
ناشناس۲۲۳۵۳۶۴۰۰:۱۹:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۱۹
جنگلهای شمال را دهیاران به فنا دادن همه آنها را باید گردن زد چون به چندین نسل آسیب زدن
رسولی۲۲۳۵۴۱۷۰۱:۱۹:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۱۹
موارد گفته شده، مورد تأیید است. "ریل گذاری تحول در اجرای کار و دارای قدرت بودن،توان در ایجادتوسعه و تعالی پیشرفت جزو مهم ترین ها هستند "
ایرانی۲۲۳۵۴۵۳۰۳:۱۶:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۱۹
جناب اژه ای مگر اراضی ملی هم هنوز مانده همه را خوردن و بردن منابع طبیعی غارت شد رفت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین