روایت رسانه اصولگرا از پاشنه آشیل دولت رئیسی/ واکنش وحیدی به شایعات درباره مدرس خیابانی/ لاریجانی با روحانی ائتلاف نمی‌کند

گروه سیاسی الف،   4000712121 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری-تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت رسانه اصولگرا از پاشنه آشیل دولت رئیسی/ واکنش وحیدی به شایعات درباره مدرس خیابانی/ لاریجانی با روحانی ائتلاف نمی‌کند

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز(۱۲ مهرماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۶۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  ۲۱۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۷۳۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۱ هزار و ۳۴۷ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۴۱ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۵۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۸ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۸۴۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۸۲ هزار و ۸۲۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

دستور اژه‌ای برای پیگیری گرانی‌ها

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تأکید بر همکاری و کمک همه جانبه به دولت سیزدهم گفت: یکی از موضوعاتی که در نشست روز شنبه با رئیس جمهور و رئیس مجلس مطرح شد، بحث کنترل بازار بود.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر این‌که بازار باید از وضعیت نابسامان موجود خارج شود، به دادستان‌ها و روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور تأکید کرد که با همه توان و در چارچوب وظایف دستگاه قضا سازمان تعزیرات حکومتی را در این امر خطیر یاری دهند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأکید رهبری بر ارتباط هر چه بیشتر مسئولان با مردم گفت: تجربه نشان داده هر چقدر ارتباط ما با مردم صمیمی‌تر، آسان‌تر و نزدیک‌تر باشد، اول به نفع خود ما و بعد هم به نفع مردم است.

محسنی اژه‌ای در همین راستا به سفر اخیر خود به استان قزوین اشاره و خاطر نشان کرد، تعدادی از اعضای شورای عالی قوه قضائیه در این سفر از اول صبح تا پاسی از شب به‌صورت چهره به چهره با مردم گفتگو کردند و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: مشکلات مردم باید به‌صورت «مسئله‌محور» احصا و بررسی شود و با کمک دولت، مجلس، نخبگان و خود مردم برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در همایش سراسری مدیران گفت: اوضاع، اوضاع خوبی نیست و آدم خجالت می‌کشد که مردم در صف مرغ و ... هستند. مردم از سازمان تعزیرات انتظار دارند و ما در جنگ اقتصادی نمی‌توانیم بگوییم بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا است.

معاون وزیر دادگستری بیان کرد: در شرایطی هستیم که دو یا سه فاکتور صادر می‌شود یعنی برای تعزیرات یک فاکتور و برای مالیات یک فاکتور دارند پس نمی‌توان انتظار داشت که تعزیرات ورود نکند.

وی با بیان این مطلب که انتظارات مردم از تعزیرات زیاد است، گفت: یا باید بگوییم تعزیرات بحث رسیدگی به تخلفات را دارد که من چنین عقیده‌ای ندارم و یا اینکه آن چیزی که فکر می‌کنیم باید باشد را انجام بدهیم و من معتقدم تعزیرات در این شرایط جنگی باید تنظیم محور باشد که نمونه این را پس از جنگ تحمیلی هم داشتیم.

***

 لاریجانی با روحانی ائتلاف نمی‌کند

امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص پیش‌بینی از آینده سیاسی حسن روحانی رئیس جمهور سابق، گفت: پیش بینی من این است که آقای روحانی مدتی سکوت اختیار می‌کند و منتظر روند اتفاقات و تحولات می‌ماند. ضمن اینکه با دقت عملکرد دولت را دنبال و بررسی می‌کند و سپس در صورتی که شرایط فراهم باشد به یک سری از موضوعات ورود پیدا خواهد کرد.

وی افزود: به عقیده من آقای روحانی ضمن اینکه استراحت زیادی هم در گذشته کردند، مجددا به استراحت مشغول خواهند بود. یک علت مهم در این مساله این است که بنیه سیاسی ایشان، بنیه‌ای نیست که بتواند جریان‌ساز باشد.

عضو حزب موتلفه اسلامی در رابطه با احتمال نزدیکی میان روحانی و لاریجانی برای تشکیل یک جبهه سیاسی، اظهار داست: به اعتقاد من چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، علت آن هم این است که آقای لاریجانی به اندازه کافی تاوان آقای روحانی را داده است. از سوی دیگر جنس کاراکتر آقای لاریجانی نسبت به آقای روحانی متفاوت است. آقای روحانی بنیه و توان کار تشکیلاتی و سیاسی را ندارد.

وی ادامه داد: یک نکته قابل توجه در این موضوع عملکرد آقای روحانی است. عملکرد او به گونه‌ای بوده که آحاد مردم نسبت به ایشان اصلا نگاه مثبتی ندارند و این خودش برای کسی که بخواهد کار سیاسی انجام دهد و فعالیت سیاسی داشته باشد، یک فاکتور منفی تلقی می‌شود. به نظر من آقای روحانی باید چهار سالی را به ریکاوری اختصاص دهد.

***

واکنش وحیدی به انتقادات از مدرس خیابانی / انتخاب درستی داشتیم

به گزارش مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر برگرداندن حکم استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه فضای مجازی ما «یله» و «رها» است و افراد هر جوری می‌خواهند در این فضا می‌نویسند.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اینگونه نیست و استاندار ما در سیستان و بلوچستان بسیار استاندار ارزشمند، قوی و پرکار و پرتلاشی هستند، افزود: در طوفان حاره ای اخیر نیز استاندار سیستان بسیار فعال و در میدان بودند، ایشان مورد استقبال همه مردم سیستان و بلوچستان و مسئولان محلی و رؤسای عشایر هستند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان بسیار فرد توانمندی هستند و به هیچ وجه نه تنها قصد تعویض نداریم بلکه مرتب بیشتر مطمئن می‌شویم که انتخاب بسیار درستی داشته‌ایم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال خبرنگاران که حامیان آقای رئیسی از انتصاب‌های صورت گرفته رضایت ندارند، گفت: اینگونه نیست، حامیان آقای رئیسی از استانداران انتخاب شده راضی هستند و اینها حتماً می‌توانند و نشان می‌دهند که شعارها را به خوبی دنبال خواهند کرد.

وحیدی همچنین در خصوص استفاده از مسئولان ستادهای انتخاباتی در انتصابات اظهار داشت: انتخاب وزارت کشور خارج از این مسائل و بر اساس شایسته سالاری است.

***

واکنش وزیر ارتباطات به مساله کیفیت اینترنت کشور

به گزارش تسنیم، هفته‌های اخیر شاید وضعیت اینترنت کشور در بدترین حالت خود از نظر سرعت و کیفیت بوده است. شبکه اینترنت کشور در چند هفته اخیر با انواع و اقسام اختلال‌ها روبرو بوده است؛ اما حالا این اختلال و کندی در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده و واکنش‌های منفی بسیاری را برانگیخته است.

با شروع سال تحصیلی جدید در سایه کرونا، نیاز به برقراری ارتباطات آموزشی مجازی مجددا اوج گرفته است، شرکت در کلاس‌های مجازی و ارسال تکالیف، به یک ارتباط اینترنتی خوب و پرسرعت نیاز دارند. اما سرعت اینترنت کشور در هفته‌های اخیر به شدت کند شده و همین امر انتقادات زیادی را متوجه وزارت ارتباطات کرده است.

در پی دریافت برخی گزارشات مردمی از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گمانه زنی‌های زیادی درباره اختلالات اینترنتی خصوصاً در ساعات اوج مصرف، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به این موضوعات واکنش نشان داده و برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع دستورهای لازم را جهت پیگیری دقیق این علت صادر کرده است.

از آنجا که «عیسی زارع‌پور»، برعکس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل، حضوری در شبکه‌های اجتماعی ندارد تا پاسخی در این زمینه ارائه کند؛ اما از طریق پیامک پاسخ یکی از کاربران که از سرعت اینترنت گلایه کرده، را داده است.

***

توضیحات خطیب زاده درباره شرایط آغاز مذاکرات هسته ای

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای امیرعبداللهیان چندین بار اعلام کردند که مذاکرات وین به زودی انجام می شود و منظور ایشان از به زودی چیست و چه موقع است، اظهار کرد: به زودی که گفته شده یعنی به محض اینکه فرایند مرور گفت‌وگوهای انجام شده در وین به پایان برسد این گفت‌وگوها آغاز خواهد شد.

خطیب زاده تصریح کرد: دولت جدید دو فرایند و یا دو پرسه موجود را در ارتباط با این موضوع آغاز کرد که پروسه اول اصل مذاکرات وین بود که آقای رئیس جمهور و وزیر خارجه اعلام کردند که قطعا گفت‌وگوهای وین انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ یک فرایند بررسی دیگر آغاز شده و شبانه روز و بدون وقفه ادامه دارد و در سطوح مختلف کارشناسی و تصمیم‌گیری انجام می‌شود که آن بررسی شش دور مذاکرات قبلی برگزار شده در وین است. وقتی این بررسی و مرور تمام شود ما حتی یک ساعت وقت را نیز تلف نمی‌کنیم و زمان مذاکرات جدید را مشخص می‌کنیم.

خطیب زاده با بیان اینکه این بررسی‌ها ادامه دارد، گفت:‌ البته فکر نمی‌کنم که این بررسی‌ها به اندازه ۹۰ روزی که طول کشید دولت آقای بایدن به مذاکرات وین بیاید به طول بیانجامد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مذاکرات احیای برجام در وین آغاز شود این مذاکرات از کجا آغاز خواهد شد، گفت:‌ واقعیت این است که تیم اجرایی هسته‌ای تغییر کرده و مذاکره‌کنندگان با توجه به این تغییرات نگاه‌هایی را خواهند داشت که در اولین جلسه گفت‌وگوهای وین گفت‌وگو خواهد شد و طرف‌های مقابل نیز باید به این نگاه بیایند که تغییراتی در دولت ایران انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

خطیب‌زاده: سفر وزیر خارجه ارمنستان از قبل تنظیم شده بود/ آذربایجان اجازه ندهد مرزهایش مورد سوء استفاده طرف ثالث علیه ایران قرار بگیرد

***

روایت رسانه اصولگرا از پاشنه آشیل دولت رئیسی

سایت اصولگرای جهان نيوز نوشت: «کارشناسان مطرح می‌کنند که پاشنه آشیل دولت آیت الله رئیسی ممکن است، انتصابات افرادی باشد که حواشی جدی همراه خود دارند یا دغدغه و اراده لازم برای تغییرات و بهبودی اوضاع را ندارند یا اینکه اگر هم اراده و برنامه دارند در این حوزه کارآمدی لازم را ندارند.

البته مجموعه اخباری که از گوشه و کنار فعالیت دولتمردان به گوش می رسد نشان می دهد دولت حساسیت های لازم را در این عرصه دارد. در این خصوص استفاده و بهره مندی از اطلاعات دیگر نهادهای رسمی کشور از جمله نهادهای امنیتی و اطلاعاتی یکی از مواردی است که خوشبختانه دولت به آن توجه دارد و اخبار منتشره نشان دهنده آن است که از مشورت و اطلاعات این ارگان ها استفاده لازم صورت می گیرد. این حساسیت البته یکی از نقاط قوت دولت آیت الله رئیسی است. مثلا موضوع دوتابعیتی بودن افراد که در دولت قبل چندان به آن اعتنایی صورت نمی گرفت در دولت جدید مورد توجه جدی قرار گفته است.

منتها این روزها برخی از انتصابات نیز برای دولت حاشیه دار شده است و انتقاداتی از سر دلسوزی را بوجود آورده است. موضوع انتخاب استاندار سیستان و بلوچستان یکی از این موارد بود که انتقاداتی را به دنبال داشته است... نکته دیگر اینکه این افراد در دولت قبل مسئول بودند و انتقادات به نوع مدیریت برخی از همین مدیران بوده است اما اینکه در دولت جدید به عنوان افرادی با کفایت مطرح می شوند چندان با کارنامه کاریشان در گذشته سنخیتی ندارد...

از سوی دیگر برخی انتصابات نظیر اسلامی برای سازمان انرژی اتمی یا سازمان خصوصی سازی و همچنین برخی انتصابات وزرا یا گزینه های محتمل برای فرمانداری ها با سوالاتی در افکار عمومی مواجه شده است که فارغ از رد یا تائید و یا درست یا غلط بودن انتقادات، نیازمند شفاف سازی و ابهام زدایی بیشتری بود.»

***

راه‌های جایگزین ارتباطی ایران به ارمنستان آماده بهره‌برداری است

به گزارش ایرنا، آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیر عبداللهیان در تهران اظهار کرد: در جلسه امروز تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم  و من مساله قره باغ و تهاجم آذربایجان را به آقای وزیر گفتم.

وی با بیان اینکه مزدورانی از سراسر جهان در این  تهاجم حضور داشتند، اظهار کرد: با جمهوری آذربایجان توافق و تاکید کردیم اسیران جنگی سریع‌تر آزاد شوند اما این اتفاق نیفتاده است که این کار باید هرچه سریعتر انجام شود .

میرزویان خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد نشستی با حضور نمایندگان روسیه و جمهوری آذربایجان داشته باشیم و بازگشایی راه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و ما این آمادگی را داریم که راه‌ها بازگشایی شود.

وزیر امور خارجه ارمنستان ادامه داد: یکی از موضوعات امروز بررسی وضعیت راه‌های ارتباطی و رفع محدودیت‌ها بود. آقای وزیر را از روند احداث راه‌ها آگاه ساختم و اعلام کردم که راه جایگزین ارتباطی آماده بهره‌برداری است.

میزوریان بیان کرد: مجددا تاکید می‌کنم رهبری دو کشور مصمم هستند و از هیچ کوششی در تمام راستا روابط دوکشور بهبود ببخشد و بدین ترتیب همه همکاری های اقتصادی و اجرای توافقات ادامه می‌یابد.

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۲۷۷۸۷۲۰:۴۶:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۱۲
روحانی و لاریجانی با برجام شون مملکت را 200 سال به عقب بردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
ناشناس۲۲۲۸۵۷۵۱۲:۵۰:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۱۳
ما منتظر محاکمه دولت روحانی و به اصطلاح مدیرانشان هستیم لاریجانی را هم که همه جوره با اهداف روحانی هماهنگ بود باید محاکمه شود
ایران۲۲۲۸۷۷۷۱۶:۰۸:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۱۳
بعضیا هم با برجام ضرر اقتصادی و اجتماعی می بینند.
ناشناس۲۲۲۷۷۹۸۲۰:۵۶:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۱۲
حسن روحانی و علی لاریجانی باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۲۲۷۹۲۷۲۲:۲۲:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱۲
بسیار خوشحالم که از ۱۴ مرداد ماه تا به امروز از دیدن تصویر عده ای از آقایان محروم شده ام .
ناشناس۲۲۲۷۹۸۳۲۲:۵۸:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۲
‌اقای‌اشتیانی‌در‌زمان‌مدیریت‌تیم‌استقلال‌هم‌ناکارامدی‌خود‌را.به‌اثبات.رساند‌
ناشناس۲۲۲۸۲۷۶۰۷:۴۹:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۱۳
لاریجانی و روحانی هر دو مهره سوخته هستند
ناشناس۲۲۲۸۳۰۰۰۸:۱۸:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۱۳
کلا مسعولان ایرانی همگی عالی و پر تلاش هستن این دزدای غارتگر بیت المال هیچ کدوم ایرانی نیستن
ناشناس۲۲۲۸۳۴۴۰۹:۱۰:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۱۳
بنظر می رسد در بدنه دولت کسانی هستند که حرف دلسوزان را بهر دلیل نمی شنوند و برایشان مرغ یک پا دارد
ناشناس۲۲۲۸۴۰۴۱۰:۲۹:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۱۳
پاشنه اشیل دولت رئیسی این است که برخی مدیران نالایق دولت قبل را بکار گرفت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین