کرونا سوءتفاهم نيست!

گروه سیاسی الف،   4000706098 ۱۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
کرونا سوءتفاهم نيست!

در روزهاي اخير حجت‌الاسلام عليرضا پناهیان، واعظ و سخنران مشهور در شبکه افق صداوسیما سخناني درباره بيماري كرونا عنوان داشته كه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعي انعكاس فوق‌العاده‌ای پیداکرده است.

حجت‌الاسلام پناهيان درباره كرونا می‌گوید: «... ان‌شاءالله همان‌طور که برخی علائمش موجود است، کل ماجرای کرونا یک سوءتفاهم بزرگ باشد. البته اگر این‌جور باشد باید دید آن‌هایی که افکار عمومی جهان را اداره می‌کنند چقدر در واقع هوشمندانه تدبیر کرده‌اند که توانسته‌اند یک همچین اشتباه بزرگی را جا بیندازند».

سخنان جناب پناهيان در حالي است كه مطابق آخرين آمارهاي ارائه‌شده توسط وزارت بهداشت تا روز ششم مهرماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 5 میلیون و 559 هزار و 691 نفر رسیده و مجموع جان‌باختگان این بیماری به 119 هزار و 888 نفر رسیده و  6 هزار و 124 نفر از بیماران مبتلابه کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در سطح جهاني تا روز ششم مهرماه آمار مبتلايان حدود دويست و چهل ميليون نفر و فوتی‌ها نيز چهار ميليون هشت‌صد هزار نفر است.

سوءتفاهم خواندن ويروس مرگبار كرونا در حالي است كه مسئولان و پزشكان طي يك سال و نيم گذشته هميشه مردم را به رعايت دستورالعمل‌های بهداشتي و حفظ فاصله اجتماعي دعوت کرده‌اند. اين مسئله نيز تنها به ايران اختصاص ندارد بلكه بحران كرونا و تبعات آن‌که در حوزه‌های مختلف اجتماعي، اقتصادي و ... بروز و ظهور داشته گريبان گير همه مردم دنيا شده است.  

در اين مقطع زماني هر سخن و اقدامي كه موجبات كاهش حساسيت و مراقبت‌های بهداشتي مردم نسبت به ويروس كرونا شود قطعاً خطايي نابخشودني است؛ چراکه هم سویه‌های جديدي از كرونا در نقاط مختلف دنيا انتشار می‌یابد كه ممكن است بیماری‌زایی و مرگ‌ومیر آن را به‌شدت افزايش دهد و به ايران نيز برسد و هم اينكه كشور در وضعيت باثبات و پايداري قرار ندارد. مطابق آمار اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت در حال حاضر هنوز 29 شهر کشور در وضعیت قرمز و  224 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اگرچه آمار مرگ‌ومیر ناشي از موج پنجم كرونا چند روزي است كه نسبت به هفته‌های قبل روند نزولی داشته اما همين تعداد فوتي نيز بسيار بالاست. مطابق آمار وزارت بهداشت در روز  سه‌شنبه ششم مهرماه 239 بیمار مبتلابه کرونا جان خود را ازدست‌داده اند.

اشاره به دو آماري كه اخيراً مرتبط با بيماري كرونا توسط وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي منتشر شد تا حدود زيادي می‌تواند در جدي گرفتن بيماري كرونا کمک‌کننده باشد. مطابق سخنراني ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاريخ دهم شهريورماه 1400 به علت هزینه‌های درمان کرونا 612 هزار خانواده زیرخط فقر رفته‌اند. همچنين روزنامه جام جم مصاحبه‌ای با حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در تاريخ بيست و هفتم شهريورماه داشته كه در آن عنوان می‌شود 51 هزار کودک،‌ پدر یا مادر خودشان را به دلیل بيماري كرونا ازدست‌داده و نیاز به حمایت دارند.

كوچك شمردن بيماري كرونا حتي می‌تواند روند واكسيناسيون در كشور را نيز با وقفه روبه‌رو سازد. بخصوص كه در حال حاضر برخي تلاش می‌کنند تا مردم را به عدم تزريق واكسن تشويق نمايند. لذا از يك عالم ديني كه تریبون‌های عمومي در اختيار آن قرار داده می‌شود انتظار می‌رود جهت مقابله با ويروس كرونا و تشويق به رعايت دستورالعمل‌های بهداشتي و انجام واكسيناسيون تلاش خود را مصروف دارد.

بدون شك از ابتداي ماجراي كرونا رفتار رهبر انقلاب اسلامي می‌تواند براي تمام مسئولان، روحانيون و مردم الگو باشد. ايشان در تمام ديدارهايي كه داشته ماسك داشته و همه را نيز به رعايت بخشنامه‌های ستاد ملي كرونا دعوت کرده‌اند.

رهبر انقلاب در اسفندماه 1399 و پيش از آغاز سال نو و مسافرت‌های نوروزي 1400 فرموده بودند: «متأسفانه خطر در کشور فراگیر شده؛ سال گذشته به این اندازه نبود؛ بنابراین امسال هم بایستی همه رعایت کنند. هر چه ستاد ملّی کرونا گفت [باید رعایت شود]؛ اگر سفر را ممنوع کردند، [مردم] سفر نروند؛ هر چه را لازم دانستند انجام بدهند. بنده که مثل سال گذشته قطعاً سفر نخواهم رفت؛ و هر چه ستاد ملّی در این زمینه بگوید [رعایت میکنم].»

وقتي رهبر انقلاب تأکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا دارد همه بايد از اين مسئله تبعيت نمايند. ازاین‌رو بی‌اثر دانستن و كوچك شمردن بيماري كرونا حتماً ايراد دارد و اشتباه است.

واکنش برخي فعالان رسانه‌ای به سخنان پناهیان

البته اظهارات حجت‌الاسلام پناهیان با واکنش‌هایی نيز مواجه شده است. چنانچه محمد صالح مفتاح، فعال رسانه‌ای در شبكه اجتماعي توييتر نوشت: «مردم مثل برگ خزان در ماه‌های اخیر از دنیا رفته‌اند و منبریِ ما در تلویزیون می‌گوید سوءتفاهم شده است. آقای پناهیان که نشان داده است در برابر فهم چنین مطالبی مقاومت می‌کند، اما از شبکه افق متعجبم که چرا به ایشان آنتن می‌دهد! پیشنهادم به آقای غفوری مدیر شبکه افق آن است که درباره دوره طولانی و سخت بیماری کرونایی خود، به آقای پناهیان توضیح دهند، شاید از این سوءتفاهم بیرون بیاید!. اگر جای مدیران صداوسیما بودم، تا پایان کرونا و یا «عذرخواهی و جبران»، ایشان را ممنوع‌التصویر می‌کردم و رسماً هم می‌گفتم! اگر جایی ضرورت و فوریت داشته باشد، همین‌جاست.»

محمدرضا شهبازی، مجري شبكه افق هم نوشت: «والا چه عرض کنم، من که ده روز از شدت درد و ضعف و بیرون‌روی و تغییر ذائقه و بی‌اشتهایی و دچار اوهام شدن و... مرگ رو به چشم دیدم و قریب هشت کیلو وزن کم کردم، بعید میدونم دچار سوءتفاهم شده بودم، باز هر جور صلاحه».

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر پیشین بهداشت نيز نوشت: «خیلی‌ها، صحبت‌های ایشون رو برای من فرستادن و گفتن اینم سند دروغ کرونا! ما واکسن نمیزنیم!؟»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۱۸۸۹۹۰۹:۱۱:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۷
کرونا سوء تفاهم نیست اما این بیماری در طب سنتی درمان های قطعی و کم هزینه و فوری دارد که به مردم گفته نمی شود و در عوض مردم را به بیمارستان ها می کشند و 100 میلیون تومان هزینه می کنند و در نهایت یک جنازه تحویل می دهند فکر می کنم منظور حجت الاسلام پناهیان همین بود.
ناشناس۲۲۱۸۹۸۲۰۹:۴۵:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۷
اینجور تفکرات مربوط به دوران خیلی قدیم است. زمانی که بشر تصوری از علم و دانش نداشت.
ناشناس۲۲۱۹۰۴۵۱۰:۰۸:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۷
کرونا نشان داد که طب رایج در درمان بیماری ها چقدر عاجز و ناتوان است.
ناشناس۲۲۱۹۱۴۳۱۰:۵۹:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۷
با عنبر نسارا و روغن بنفشه ؟؟؟
ناشناس۲۲۱۹۲۱۰۱۱:۳۷:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۷
شما آویشن دم کن به همراه شیرین بیان معجزه می کند
ناشناس۲۲۱۹۲۳۵۱۱:۴۹:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۷
بخور جوش شیرین نسخه دکتر روازاده و داروی امام کاظم (ع) به همراه برخی دمنوش های گیاهی از جمله اویشن و زنجبیل درمان قطعی کرونا هستن.
ناشناس۲۲۱۹۲۴۴۱۱:۵۳:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۷
شربت گیاهی الرگارد در درمان کرونا بسیار موثر است البته نمونه تقلبی اون در داروخانه ها وجود دارد که بی تاثیر است.
ناشناس۲۲۱۹۱۹۰۱۱:۲۴:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۷
فعلا که واکسن کرونا رو هم از طب مدرن دارید. بیمارانی که درمان شدن هم دستگاه اکسیژن رو از طب مدرن داشتن. طب سنتی چی داشت برای کرونا؟
ناشناس۲۲۱۹۳۱۲۱۲:۲۴:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۷
بخور جوش شیرین ریه ها را پاکسازی می کند و اکسیژن خون را به سطح مطلوب می رساند.
ناشناس۲۲۱۹۲۵۵۱۲:۰۰:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۷
چرا چرت و پرت می گی تو چی ناتوان بوده اینهمه ادم فایزر و مدرنا زدن اونور هعمه دنیا برگشته به حالت نسبتا عادی اینجا ما هی داریم موج عوض می کنیم
ناشناس۲۲۱۹۳۰۳۱۲:۲۲:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۷
امریکا اکنون با وجود واکسیناسیون گسترده روزانه 2000 نفر فوتی کرونا دارد و رکورددار بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان است.
ناشناس۲۲۱۹۳۱۶۱۲:۲۶:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۷
بعله دیدیم حالت اولیه در بزرگترین مدینه فاضله با 2000 کشته و 160 هزار مبتلا در روز
ناشناس۲۲۱۹۲۵۹۱۲:۰۳:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۷
الان این واکسن ها رو عطاری محلتون ساخته؟
ناشناس۲۲۱۹۳۱۳۱۲:۲۵:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۷
واکسن پیشگیری می کند اما طب سنتی هم پیشگیری و هم درمان می کند.
ناشناس۲۲۱۹۴۹۷۱۳:۴۷:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۷
شما جایگزین علم رو معرفی کن.
ناشناس۲۲۱۹۶۹۳۱۵:۲۵:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۷
خداوندی که انسان را خلق کرده درمان بسیاری از بیماری ها را در گیاهان دارویی مختلف قرار داده و در اختیار بشر گذاشته است.
ناشناس۲۲۱۹۰۷۱۱۰:۲۱:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۷
بی شک اگر طب سنتی نبود اکنون روزانه 2000 نفر فوتی کرونا را ثبت می کردیم بسیاری از مردم از طریق طب ایرانی معالجه شده و می شوند.
دكتر۲۲۱۹۲۰۲۱۱:۲۹:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۷
لطفا يك نمونه ثابت شده را مثال بزنيد.
ناشناس۲۲۱۹۲۳۷۱۱:۵۰:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۷
به اپارات مراجعه کنید نمونه ها بسیار زیادند.
ناشناس۲۲۱۹۳۳۲۱۲:۳۳:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۷
آپارات منبع و جایگزین اثبات علمی این حرفها نیست چرا خودت رو به اون راه میزنی الان میشه ادعاهای این چنینی رو با ازمایش بررسی کرد توی اپارات (اینترنت) ادم هست ادعا می کنه پرواز می کنه روح می بینیه و... لابد تو اونهارو هم قبول می کنی!
ناشناس۲۲۱۹۳۸۲۱۳:۰۰:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۷
ما خودمان معجزه درمان کرونا با بخور جوش شیرین و داروی امام کاظم(ع) را تجربه کردیم.
ناشناس۲۲۱۹۴۷۶۱۳:۳۷:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۷
ناشناس ۲۲۱۹۳۸۲ تجربه شخصی شما هیچ ارزش علمی نداره زمانی ارزش داره که بر اساس معیارهای علمی بررسی بشه اینکه شما خوب شدین می تونه هزار یک دلیل دیگه داشته باشه
ناشناس۲۲۱۹۵۴۴۱۴:۰۴:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۷
ناشناس۲۲۱۹۳۸۲ در حالت عادی 90% مردم کرونا میگیرند و بدون درمان خوب میشوند شما هم جزو 90% بودید. نباید اسم آن را معجزه گذاشت.
ناشناس۲۲۱۹۶۶۶۱۵:۰۸:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۷
پس کار هم به واکسن نداریم وقتی همه می گیرند!
ناشناس۲۲۱۹۶۹۵۱۵:۲۷:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۷
درگیری ریه بدون درمان خوب نمیشه بخور جوش شیرین ریه ها را پاک سازی و درمان می کند.
ناشناس۲۲۱۹۷۱۷۱۵:۳۷:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۷
وقتی هزاران نفر یک روش درمانی را تجربه می کنند و نتیجه می گیرند این دیگه تجربه شخصی نیست بلکه تجربه عمومی است.
ناشناس۲۲۱۹۰۸۵۱۰:۲۸:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۷
رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی، چند روز پیش گفته بود از کسانی که از عراق باز می‌گردند «تست چشمی» گرفته می‌شود! یک پزشک متخصص گفته که چیزی به نام تست چشمی وجود ندارد. منظور همان برانداز وضع ظاهری افراد است!
ناشناس۲۲۱۹۵۴۷۱۴:۰۵:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۷
علم و دانش در حال حاضر در خدمت سیاست و رسانه است و در جهت منافع اربابان جهانی.
ناشناس۲۲۱۸۹۸۶۰۹:۴۷:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۷
طب سنتی خرافاتی بیش نیست.
ناشناس۲۲۱۹۰۵۲۱۰:۱۱:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۷
ما اعضای یک خانواده 4 نفره کرونا گرفتیم با طب سنتی به راحتی درمان شدیم.
ناشناس۲۲۱۹۱۰۱۱۰:۴۱:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۷
ما اعضای یک خانواده ۵ نفره کرونا گرفتیم و طب صنعتی امروزی همه مان را نجات داد از مرگ حتمی
ناشناس۲۲۱۹۳۳۰۱۲:۳۲:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۷
5 میلیون نفر فوتی کرونا در جهان نتیجه عملکرد بسیار ضعیف طب رایج است.
ناشناس۲۲۱۹۵۴۹۱۴:۰۷:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۷
ناشناس۲۲۱۹۳۳۰ سری قبلی که پاندمی اومد نصف جهان ریق رحمت رو سر کشیدند. لطفا از خواب بیدار شوید.
ناشناس۲۲۱۹۱۳۲۱۰:۵۱:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۷
شما احتمالا دکان عطاری دارید
ناشناس۲۲۱۹۱۶۳۱۱:۱۰:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۷
شما احتمالا اگه درمان هم نمی‌کردین خوب میشدین
ناشناس۲۲۱۹۲۴۰۱۱:۵۱:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۷
یکی از اعضای خانواده ما 50 درصد درگیری ریه داشت که با طب سنتی بطور کامل درمان شد.
ناشناس۲۲۱۹۱۹۴۱۱:۲۶:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۷
انقدر وجودش رو دارید تا زمان حادثه زنگ نزنی اورژانس و به بیمارستان طب مدرن نرید؟ زنگ بزنید طب سنتی تا بیمار و مصدومتون رو درمان کنن؟
ناشناس۲۲۱۹۲۷۸۱۲:۱۰:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۷
ما کرونا گرفتیم و با وجود تب و لرز شدید و بدن درد و سرفه با استفاده از نسخه های طب ایرانی در اینترنت درمان شدیم.
ناشناس۲۲۱۹۳۲۴۱۲:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۷
ببین عزیز من الان خوشبختانه وسایل بررسی ادعای شما هست هر ادعایی رو در این زمینه میشه اندازهگیری و بررسی کرد، شما تا زمانیکه برای اثبات حرفت به صورت علمی جلو نری و از ابزار موجود استفاده نکنی داری حرف چرت می زنی و حرفت پشیزی نمی ارزه!
ناشناس۲۲۱۹۳۸۷۱۳:۰۳:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۷
افرادی که تجربه موفق طب سنتی در درمان کرونا را انکار می کنند
ناشناس۲۲۱۹۴۸۹۱۳:۴۲:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۷
ناشناس ۲۲۱۹۳۸۷ می فهمی چی می گم؟ کدوم تجربه موفق؟؟؟ باید بررسی علمیش وجود داشته باشه نوع تست و بررسی مشخص باشه، ادعای خوب شدن بدون دونستن شرایط قبل و بعد و.. و ادعاهای یه عده توی اینترنت و توی فک و فامیل اسمش بررسی علمی و اثبات نیست
ناشناس۲۲۱۹۵۶۳۱۴:۱۱:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۷
ناشناس۲۲۱۹۳۸۷ در حالت عادی 80% مردم کرونا میگیرند و بدون درمان خوب میشوند. آیا شما تجربه موفق عدم استفاده از طب سنتی در درمان کرونا را انکار می کنید؟!
ناشناس۲۲۱۹۰۶۰۱۰:۱۶:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۷
بیمار دیابتی که پایش سیاه شده بود و دکترها میگفتن باید قطع بشود !!! با طب سنتی درمان شد و به کار و زندگی برگشت.
دكتر۲۲۱۹۲۰۵۱۱:۳۲:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۷
ايشان كي هستند؟
ناشناس۲۲۱۹۳۷۸۱۲:۵۷:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۷
ایشان یک بنده خدا هستن .
ناشناس۲۲۱۹۰۶۲۱۰:۱۷:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۷
طب سنتی خرافات نیست بلکه نوعی طب مبتنی بر پیشگیری بهتر از درمان هست که در همه جای جهان هست. مشکل اینجاست دوستان همه چی رو قاطی کردند و به اسم طب سنتی به جنگ پزشکی مدرن رفته اند که کاملا اشتباه است.
ناشناس۲۲۱۹۰۹۷۱۰:۳۹:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۷
کرونا در طب سنتی درمان های قطعی کم هزینه و فوری دارد تحقیق کنید متوجه می شوید.
ناشناس۲۲۱۹۰۷۶۱۰:۲۴:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۷
به‌تازگی برخی آتلیه‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری از تزریق واکسن کرونا، آگهی ثبت می‌کنند! پکیج‌هایی که در این آگهی‌ها به چشم می‌خورد تا ۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و شامل ۵ دقیقه فیلم‌برداری از لحظه خروج از منزل و انجام واکسیناسیون می‌شود. فیلم‌برداری هوایی از مراکز واکسیناسیون نیز جزو موارد اشاره شده در آگهی‌ها است.
ناشناس۲۲۱۹۵۷۲۱۴:۱۴:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۷
ناشناس۲۲۱۹۰۷۶ همه از کرونا نون در آوردند جز ما
ناشناس۲۲۱۸۹۹۴۰۹:۵۰:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۷
همین جور افراد هستند که با حرفهای خود، در تنور همه گیری و گسترش کرونا می دمند.
ناشناس۲۲۱۹۰۶۴۱۰:۱۸:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۷
وزارت بهداشت از منتفی شدن واردات واکسن فایزر از بلژیک خبر داد!!!!
ناشناس۲۲۱۸۹۹۶۰۹:۵۱:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۷
این هم دروغی بزرگتره که جان خیلیها رو به خظر انداخته اما با امثال آقای تبریزیان که حتی حرف زدن عادی رو هم بلد نیستند هیچ برخوردی نشده
ناشناس۲۲۱۹۰۶۵۱۰:۱۸:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۷
صدها هزار نفر بیمار کرونایی با درمان های طب سنتی و ایرانی نجات پیدا کردند طب رایج درمانی برای کرونا ندارد و مردم را به کُشتن میدهد.
ناشناس۲۲۱۹۴۳۰۱۳:۲۱:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۷
بحث این آقا طب سنتی مدرن نیست کلا بیماری را انکار کرده گفته سو تفاهمه
ناشناس۲۲۱۸۹۹۸۰۹:۵۲:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۷
مافیای پزشکی که سود کلانی می برند اجازه نمی دهند.
ناشناس۲۲۱۹۰۰۲۰۹:۵۳:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۷
طب سنتی؟ چه راستی چه دروغی؟ مرد حسابی اگر دکترها و پرستارها میتونستن با این مشکل رو حل کنن چرا اینهمه بدبختی بکشن اخه
ناشناس۲۲۱۹۰۵۸۱۰:۱۴:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۷
به سایت اپارات مراجعه کنید و درمان شدگان کرونا با طب سنتی و اسلامی را مشاهده نمایید.
ناشناس۲۲۱۹۱۳۵۱۰:۵۲:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۷
داروهای امثال رمد سیویر و فاوی پیراویر هیچ اثر درمانی برای کرونا ندارند.
ناشناس۲۲۱۹۰۷۸۱۰:۲۴:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۷
دکترها نون شون در این است که مردم به بیمارستان ها بروند.
دكتر۲۲۱۹۲۰۸۱۱:۳۶:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۷
شما نونتون توچيه؟
ناشناس۲۲۱۹۴۱۵۱۳:۱۵:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۷
امان از مافیای واردات دارو و واکسن.
ناشناس۲۲۱۹۲۰۹۱۱:۳۷:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۷
اشکال ندارد شما اگر بیمار شدی و ریه ات 90 درصد درگیری پیدا کرد تا حدی که نفس کشیدن برایت زجراور شد نرو بیمارستان خودت را با عنبر نسارا و روغن بنفشه درمان کن
ناشناس۲۲۱۹۳۲۵۱۲:۲۸:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۷
بخور جوش شیرین ریه ها را پاکسازی می کند و هزاران نفر بیمار کرونایی از این نسخه شفا گرفته اند.
ناشناس۲۲۱۹۰۹۶۱۰:۳۸:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۷
خب راهشو بفرمایید تا عمل کنیم . با ادعا که چیزی حل نمی شه !!!
ناشناس۲۲۱۹۱۸۷۱۱:۲۲:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۷
اگر به مردم گفته نمی شود پس شما از کجا می دونی درمان داره در طب سنتی؟ غیب گویی می کنید؟
ناشناس۲۲۱۹۶۴۹۱۴:۵۸:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۷
از آنجا که به چشم دیدیم اونایی که با طب سنتی درمان شدند
دكتر۲۲۱۹۱۹۵۱۱:۲۶:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۷
منظورايشان همان بود كه گفتند....طب سنتي هم هيچ درماني براي كرونا ندارد.
ناشناس۲۲۱۹۴۹۲۱۳:۴۴:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۷
خوشبختانه طب سنتی و ایرانی درمان های قطعی برای کرونا دارد.
ناشناس۲۲۱۸۹۰۶۰۹:۱۶:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۷
چرا امثال این آقا تریبون به این بزرگی دارند؟ ده ها هزار ایرانی فوت کردن برای این آقا سوئ تفاهمه؟ ایشون در تمام زمینه ها استدلال های اینچنینی داره
ناشناس۲۲۱۸۹۱۸۰۹:۲۰:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۷
سو تفاهمی بالاتراز این که یهو این کرونا می آید و دکانی برای واکسن ها؟
ناشناس۲۲۱۸۹۷۱۰۹:۴۲:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۷
سو تفاهیم نیست من این وضعیت را ۱۵ سال پیش پیش بینی کرده بودم که روزی می رسه مثل کامپیوتر ها یک عده برای انسان ها ویروس می نویسند و یه عده دیگه ضد ویروس می سازند تازه این اولش است
ناشناس۲۲۱۸۹۸۴۰۹:۴۶:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۷
تو دیگه چرا این نظریه را تایید می کنی؟
ناشناس۲۲۱۹۲۲۴۱۱:۴۶:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۷
تایید می کنم چون خودم بیولوژیست هستم و می دونم ویورس ها چگونه کار می کنند. چه طور میشه موجودات را اصلاح کرد و اون چینی ها برای پی بردن به عمل ویروس چگونه ژنومش را مهندسی کردند. الان هم میگم اولش است چون خیلی اطلاعات درباره نحوه عمل ویروس ها در بین محققان افزایش پیدا کرده. شما به راحتی می توانید به نقشه ژنومی ویروس ها دسترسی داشته باشید
ناشناس۲۲۱۸۹۲۳۰۹:۲۲:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۷
بله که واکسن نمی زنیم وقتی از روز اول گفتید با امدن واکسن این بیماری تمام می شود ولی الان می گویید از مردن جلوگیری می کند و حالا مشخص شده این هم درست نیست
حسام۲۲۱۹۰۲۰۰۹:۵۷:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۷
امیر کبیر هم 180 سال قبل به پست امثال شما خورده بود که به گریه افتاد البته اون بنده خدا از جهل و بیسوادی مردم به گریه افتاد
ناشناس۲۲۱۹۰۵۵۱۰:۱۳:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۷
اول دروغگویی را پاایان دهید جناب امیر کبیر دوست
حسام۲۲۱۹۱۶۸۱۱:۱۲:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۷
دروغ نیست کمی تاریخ بخوانید ...ضرر نمیکنید وقتی ریه با 70 یا 80 درصد ،درگیر ویروس میشود طب سنتی مثلا چکار میتواند بکند ؟؟؟!!!!
ناشناس۲۲۱۹۲۱۴۱۱:۴۰:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۷
منظور دروغگویی در مورد واکسن بود
ناشناس۲۲۱۸۹۲۸۰۹:۲۴:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۷
بازهم داستان توطئه!!!!!!
متنفر از متوهم۲۲۱۸۹۳۲۰۹:۲۶:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۷
۲۰ میلیون کشته رو ندیده ؟!!!!! ۲۰ میلیون کشته نمیتونه سوء تفاهم باشه .
ناشناس۲۲۱۸۹۳۴۰۹:۲۷:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۷
حرفهای پناهیان، مانند ویدنو پخش سیگار صلواتی در راهپیمایی عربعین انسان را انگشت به دهان می گذارد!
ناشناس۲۲۱۸۹۳۶۰۹:۲۸:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۷
خوشبحال کسانی که پای منبر پناهیان می نشینند!
ناشناس۲۲۱۸۹۳۹۰۹:۲۹:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۷
این دست حرفها که این روزها از زبان بعضی از روحانیون و ائمه جمعه در صدا و سیما و رسانه ها پخش می زنندشوند، ضربات بزرگی را به باورهای مردم می زنند.
ناشناس۲۲۱۸۹۹۹۰۹:۵۲:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۷
این حرفا مردم رو فراری میده از دین
ناشناس۲۲۱۹۱۲۶۱۰:۴۹:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۷
مردم میدانند که پناهیان مساوی با دین نیست و نباید مردم از دین فراری شوند
ناشناس۲۲۱۹۱۸۵۱۱:۲۰:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۷
برخی کوته فکران فکر می کنند دین مساوی است با افراد
ناشناس۲۲۱۹۰۱۷۰۹:۵۶:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۷
دیر اومدی دیگه باوری نمونده
ناشناس۲۲۱۹۰۲۲۰۹:۵۷:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۷
باورهای مردم؟ کدام باور؟
ناشناس۲۲۱۹۱۰۲۱۰:۴۱:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۷
از وقتی دنیا پرست شده اید فراری هستید
ناشناس۲۲۱۹۵۰۵۱۳:۵۰:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۷
مگه باوری باقی مونده
صمصام۲۲۱۸۹۴۶۰۹:۳۳:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۷
ممنونم الف جان البته وقتی فهمیدم نامی از فارس و مشرق و تسنیم نیست همه چیز برایم روشن شد ! سپاسگذارم که که روشن کردید 180 سال قبل امیرکبیر در جریان اجرای همگانی واکسن آبله از دست چه کسانی خون به جگر شد .
ناشناس۲۲۱۸۹۴۸۰۹:۳۳:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۷
بقیه صحبتهای ایشون هم دست کمی از این صحبت نداره. منتها این بار صحبتی فرمودن که قابل راستی آزمایی هست.
ناشناس۲۲۱۸۹۵۵۰۹:۳۸:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۷
آیا ایشان که اخیرا به کربلا مشرف شده اند و لم ینقطع در تلویزیون بیاناتشان پخش میشد ، طبق مصوبه ستاد کرونا گواهی تزریق دو دوز واکسن داشته اند یا خیر ؟!
ناشناس۲۲۱۹۱۶۹۱۱:۱۳:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۷
نه چشمی تست دادن
توهم توطئه۲۲۱۸۹۶۱۰۹:۳۹:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۷
نادر طالب زاده هم در شبکه افق گفته، حجاج در حج سال‌های بعد از رحلت امام(ره) همیشه با بیماری مشکوکی روبه‌رو بودند که تب و سرفه داشت و از سال ۲۰۰۷ متوجه شده این بیماری همان کرونا است و از مدت‌ها قبل وجود داشته تا با شور اسلامی ایران و حس خداجویی و عبادت بشر در حج مبارزه و جلوی عبادت گرفته شود!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۲۱۸۹۷۰۰۹:۴۲:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۷
ببریدش بهشت زهرا چند تا فوتی کرونایی رو غسل و کفن کنه تا خارج شه از سوء تفاهم
ناشناس۲۲۱۹۲۲۳۱۱:۴۶:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۷
دقیقا
ناشناس۲۲۱۹۰۲۹۱۰:۰۰:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۷
قطعا واکسن هم نزده و کارت واکسن هم نداره چی جوری میخواد از ۲ هفته دیگه میره بانک ؟
ناشناس۲۲۱۹۰۳۶۱۰:۰۳:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۷
۲ دقیه بذارید با یه کرونایی صحبت کنه بدون ماسک تا از سوء تفاهم خارج شه
صمصام۲۲۱۹۰۴۶۱۰:۰۹:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۷
من توصیه میکنم به زور هم که شده چند روزی آقای پناهیان رو بفرستید بخش بستری بیماران کرونایی بیمارستان مسیح دانشوری تا معنی سوء تفاهم بزرگ رو متوجه شوند !
ناشناس۲۲۱۹۰۵۰۱۰:۱۰:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۷
اولش می خواهند به اسم کرونا طب سنتی را رواج بدهند و از این نمد کلاهی بدوزند وقتی کارشون نمی گیرد حالا کرونا را منکر میشوند.
ناشناس۲۲۱۹۵۵۰۱۴:۰۷:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۷
همش دکان این اقایونه درضمن برای اونهایی که ادعای وجود داروی امام کاظم دارند! این دارو تا قبل این داستانها کجا بوده؟ چرا 2-3 سال اخیر فقط اسمش برده شده چرا احادیث و روایاتش در هیچ جایی جز سایتهای داخلی ما نیست؟ اونهایی که می خوان بدونن این کلمه از کی مطرح شده می تونند از گوگل ترند استفاده کنند تا قبل 2017 اصلا کسی این رو سرچ نکرده توی 2017 -2018 فقط یک مورد وجود داشته
ناشناس۲۲۱۹۷۰۶۱۵:۳۰:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۷
داروی امام کاظم(ع) از سالیان بسیار دور در درمان سرماخوردگی و انفلونزا مورد استفاده قرار می گرفته است.
ناشناس۲۲۱۹۰۵۳۱۰:۱۳:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۷
اگر علائمی که می گویند موجود است ایشان را به میزگردی با حضور متخصصین دعوت کند و این علایم را ارایه کنند تا متخصصین نظر بدهند
ناشناس۲۲۱۹۰۸۳۱۰:۲۷:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۷
موقعی که به همه چیز نگاه ایدئولوژیک و رنگ و بوی ایدئولوژی زده بشه حتی مسایل علمی و در این مورد بیماری کرنا و درمان آن نتیجه میشه همچین اظهار نظرهایی.
ناشناس۲۲۱۹۰۸۶۱۰:۲۹:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۷
امان از دکان به اصطلاح طب اسلامی
ناشناس۲۲۱۹۰۹۸۱۰:۳۹:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۷
چرا بعضی ها جلوتر از ولایت قدم بر می دارند ؟؟!! وقتی رهبر عزیز انقلاب خودشون یکی از بهترین رعایت کنندگان اصول بهداشتی کرونا و خودشون هم واکسن زدند ، چرا یه عده ای به جاده خاکی میزنند ؟؟!!!!!!
ناشناس۲۲۱۹۱۳۴۱۰:۵۱:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۷
اره درست میگه کرونا سوءتفاهم بزرگه فقط یک ماه خانوادگی درگیربودیم برای ترزیق رمدسیویر در بیمارستان خاتم الانیبا نفری13میلیون میگرفتند کار مابه بستری کشیده شد شبی 3م هم اونجا شد .دارو ها قبل از بستری وویزیت هم 1م.فقط بیمه بودیم وگرنه50م باید ازجیب میدادیم. اره اب هویج لیتری70تومن وگوشت 150هم که حساب نکردم.
ناشناس۲۲۱۹۲۴۸۱۱:۵۵:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۷
ایشون کلا اینگار نمیدونن بی پدر و مادر شدن بچه های مردم و از دست دادن بچه ها حق الناس هست و مدام دم از امام حسین و ... میزنن.
ناشناس۲۲۱۹۲۶۴۱۲:۰۴:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۷
حال خوب و امید به زندگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاومت در برابر کرونا میشه ، این حال خوب می تونه با راهپیمایی اربعین بدست بیاد یا کمک کردن به دیگران یا خوش گذرانی و یا سفر به سواحل ترکیه .
ناشناس۲۲۱۹۲۷۲۱۲:۰۸:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۷
حضرت علی ضربت خورد بالای سرش طبیب مسیحی آوردن. دیگه شما از حضرت علی بیشتر میفهمید؟؟
شهروز۲۲۱۹۲۷۴۱۲:۰۹:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۷
کاش هر شخص مسئولی در تخصص خودش صحبت کند.متاسفانه عده ای بخود اجازه میدهند در هر زمینه ای اظهار نظر کنند.علی رغم اینکه موجب خسارت و خسران به جامعه شود.
ناشناس۲۲۱۹۲۷۹۱۲:۱۰:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۷
این افراد اگر بتوانند فردا بحث خودرو اسلامی را راه میاندازند و میگویند بنز و ب ام و وکادیلاک بد است و بهترین وسیله حمل ونقل گاری است
ناشناس۲۲۱۹۳۱۸۱۲:۲۶:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۷
امان از مافیای واردات واکسن
ناشناس۲۲۱۹۴۵۱۱۳:۲۷:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۷
امان از مافیای طب سنتی
ناشناس۲۲۱۹۶۶۱۱۵:۰۵:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۷
دقیقا مافیا درست شده ، به نام امام معصوم تا جایی که میتوانند مردم ساده دل را میچاپند.
ناشناس۲۲۱۹۳۸۴۱۳:۰۰:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۷
آقای پناهیان تست ایمنی با واکسن رو انجام بده (این ازمایش به طور دقیق می تونه بگه واکسن زدی یا ایمنی با بیماری داری یا کلا ایمنی نداری) نتیجش رو هم منتشر کن که مشخص بشه خود شما واکسن زدی یا نه
ناشناس۲۲۱۹۴۴۱۱۳:۲۵:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۷
جناب پناهیان را بدون ماسک به بخش کرونایی بیمارستان ببرید تا دو روزه بستری شوند و سوء تفاهم ایشان رفع گردد .
ناشناس۲۲۱۹۵۶۶۱۴:۱۲:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۷
پیشنهاد میکنم از این به بعد سخنگوی وزارت بهداشت آمار رو اینگونه بیان کند، مثلا:امروز متاسفانه 11754نفر دچار سو تفاهم شدند که از مقدار 5325نفر بستری و متاسفانه 329نفر به دلیل شدت سو تفاهم جان باخنتد
ناشناس۲۲۱۹۷۱۳۱۵:۳۴:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۷
امروز جوون 25 ساله همکارم جلوی چشمای اشکبار مادر و پدرش بخاطر کرونا پرپر شد .
ناشناس۲۲۱۹۷۴۰۱۵:۵۳:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۷
خدا رحمتشون کنه و به پدرو مادرش صبر بده، ولی کاش بررسی کنید شاید سوء تفاهم بوده
ناشناس۲۲۱۹۷۳۵۱۵:۴۹:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۷
آقای پناهیان از خدا بترسید...
استاد بیوتک۲۲۱۹۷۴۲۱۵:۵۵:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۷
چرا بعضی از روحانیون ما در زمینه علوم‌نوین خصوصا در بیولوژی اصرار بر دنباله روی از کلیسا دارند.لااقل از رهبر معظم انقلاب پیروی کنند.
ناشناس۲۲۱۹۷۵۳۱۶:۰۴:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۷
اگر راست میگویید بدون تهدید روازاده را به مناظره دعوت کنید تا جوابتان را بدهد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین