روسیه: خواستار بازگشت هرچه سریعتر همه طرف‌ها به اجرای کامل برجام هستیم

گروه جهان الف،   4000623139

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در نشست مجازی شورای حکام گفت که مسکو خواستار بازگشت هر چه سریعتر همه طرف‌ها به اجرای کامل برجام است.

روسیه: خواستار بازگشت هرچه سریعتر همه طرف‌ها به اجرای کامل برجام هستیم

به گزارش فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که دیدار  مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاثیر ثبات ساز به موقع و عملی داشته است.

وی که در نشست مجازی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت می‌کرد، افزود: «شورای حکام باید دیدار مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را در نظر داشته باشد. این دیدار به حذف شکاف ارتباطی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کمک کرد و مذاکرات با دولت جدید ایران را ایجاد کرده و در این دیدارها بر قصد تهران برای ادامه این مذاکرات تاکید شد».

اولیانوف در ادامه سخنانش اضافه کرد:‌«سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران گواه این واقعیت بود که مذاکره و دیپلماسی می‌تواند پیچیده‌ترین مسائل را حل کند».

وی با هشدار در این باره که جایگزین مذاکره بسیار خطرناک است، گفت: «به همین دلیل است که روسیه از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت می‌کند و بازگشت هر چه سریعتر تمامی طرف‌ها به اجرای کامل آن را خواستار است».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد. او روز یکشنبه (۲۱ شهریور ماه) با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با «محمد اسلامی» دیدار و گفت‌و‌گو کرد که این دیدار ۲ ساعت به طول انجامید.

مدیرکل آژانس پس از این دیدار، ضمن مثبت ارزیابی کردن آن، بر گسترش همکاری ایران و آژانس تأکید کرد و گفت که دوباره برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به تهران می‌آید.

در بیانیه مشترک آژانس و ایران که بعد از این دیدار منتشر شد، ذکر شده که طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هفته آینده به وین سفر خواهد کرد.

وی در خصوص سفر به ایران و محور گفت وگو با مقام‌های ایرانی گفت: «من به دنبال گرفتن وعده از طرف ایرانی در جریان دیدارم به تهران نبودم اما بر لزوم ادامه گفت‌وگوها میان ایران و آژانس تأکید کردم».

گروسی پیش از این نشست خبری و در افتتاحیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از روز دوشنبه آغاز شده و تا روز جمعه (۲۶ مهرماه) ادامه دارد، بار دیگر ادعای نگرانی از عدم دسترسی به تأسیسات هسته‌ای ایران را مطرح کرد و گفت: ««من از وجود مواد اتمی در مکان‌های اعلام‌نشده در ایران و اینکه محل کنونی آن مواد اتمی اکنون برای آژانس مشخص نیست، عمیقاً نگران هستم».

دولت آمریکا سال ۱۳۹۷ از توافق هسته‌ای گروه ۱+۵ با ایران خارج شده و به‌منظور دریافت امتیاز بیشتر از تهران کارزار فشار حداکثری را علیه ایران آغاز کرد.

با گذشته سه سال، کارزار فشار حداکثری آمریکا به اذعان مقامات دولت این کشور شکست خورده است. با این حال آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم امسال برای احیای برجام مدعی شده توافق با ایران مقدمه‌ای برای مذاکرات گسترده‌تر بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین