آینده محتوم خودروسازی ایران

محمد سعادتمند، گروه اقتصادی الف،   4000623044 ۸۱ نظر، ۳۱ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
آینده محتوم خودروسازی ایران

صنعت خودرو در ایران دهه هاست که در حال در جا زدن است . بسیاری از کشورها همزمان با ما و حتی پس از ما وارد این صنعت شده و امروز به پیشرفت های شگرفی دست یافته اند و ما همچنان اندر خم مونتاژ خودروهای با فناوری 30 سال پیش آن هم با بدترین کیفیت و با بیشترین مصرف سوخت و آلایندگی هوا مانده ایم.

تا همین چند سال پیش روند صنعت خودروسازی  جهانی بر مبنای فناوری خودروهای با موتورها ی درون سوز بنا شده بود اما از چند سال گذشته روند خودروسازی جهان به سمت تولید خودروهای برقی تغییر مسیر داده است.

روندی که علی رغم برخی مخالفت ها هر روز سرعت بیشتری می گیرد و کار به جایی رسیده است که بسیاری از کشورها ی عمده تولید کننده خودرو در جهان از چین و ژاپن و کره گرفته تا اروپا و آمریکا خودرو سازان خود را موظف کرده اند که طی 10 تا 15 سال آینده تقریبا تمام تولیدات خود را به خودروهای برقی اختصاص دهند.

با توجه به این روند جهانی و همچنین برنامه دولت و وزیر صمت برای تحول در این صنعت و تولید میلیونی خودرو تا چند سال آینده ، پیشنهادی که در اینجا مطرح می شود این است که از همین الان و قبل از اینکه دیر شده و باز هم از قافله فناوری جهانی خودرو اینبار در فناوری خودروهای برقی  عقب بمانیم  سمت و سوی خودرو سازی داخلی به سمت "  تولید خودروهای برقی " ریل گذاری شود.

واقعیت این است که برای تحول در صنعت خودرو و تولید انبوه بایستی سرمایه گذاری های بزرگی هم انجام پذیرد حال اگر ما بدون توجه به روند جهانی خودروسازی این سرمایه گذاری را در جهت ساخت خودروهای درون سوز انجام دهیم در واقع تلف کردن عظیم منابع و وقت کشور تلقی شده و در این صورت دچار زیان ضرر و زیان و عقب ماندگی جبران ناپذیری خواهیم شد.

برای رسیدن به این هدف مهم و راهبردی که نقش به سزایی در کاهش مصرف بنزین و به طبع آن کاهش قابل توجه آلودگی هوای شهرها  خواهد داشت بایستی چند کار همزمان علاوه بر خودروسازی در چند جنبه دیگر نیز انجام پذیرد.

مساله اول تولید انرژی برق ، دوم تولید و استقرار جایگاههای شارژ برقی در سراسر کشور و سوم تولید باطری های مورد نیاز خودروهای برقی می باشند که بایستی چندین وزارتخانه و سازمان شامل محیط زیست ، نیرو ، صمت ، نفت ، دفاع  و... پای کار آمده و با محوریت وزارت صمت هر کدام مسئولیت مربوط به خود را به نحو احسن انجام دهند تا این پروژه بزرگ و ملی به سرانجام مطلوبی برسد.

در عین حال مجلس و دولت هم باید به میدان آمده و با وضع قوانین مناسب و سختگیرانه و البته نظارت دقیق و بدون اغماض زمینه را برای سوق دادن این صنعت به سمت فناوری و ساخت خودروهای برقی فراهم آورند.

آینده نزدیک صنعت خودرو متعلق به خودروهای برقی است و تنها کشور هایی موفق خواهند بود که این مسیر را برای صنعت خودرو خود انتخاب نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۹۹۴۴۰۱۵:۳۶:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۳
مقالتون بسیار بجاست. ولی سود رانتخواران اجازه نخواهد داد.
ناشناس۲۱۹۹۶۱۸۱۷:۱۱:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۲۳
من فکر میکنم خودروسازی دولتی چه بنزینی چه برقیش همین نتیجه رو میده
ناشناس۲۱۹۹۶۸۶۱۷:۵۳:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
چه دل خوشی داره نویسنده ما از همین خودروهای بروز ۳۰سال عقبیم بعد شما میخواید این صنعت تنبل فربه لوس رو از روی سی سال جهش بدی بره تکنولوژی ۱۰سال آینده
ناشناس۲۱۹۹۷۹۴۱۹:۳۴:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۳
صنعت خودرو سازی نیز مانند عرصه های دیگر اقتصادی این مملکت بر روی هوا خواهد بود
ناشناس۲۱۹۹۴۴۵۱۵:۳۷:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
اصل اول و غیر قابل انکار پیشرفت کشور ها: کشور ها یا صنعتی هستن و یا برای پیشرفت نیاز به حمایت مستقیم مالی و علمی کشور های صنعتی دارند. هر کی با این اصل مخالفه یک کشور جهان سوم نام ببره که خودش بدون حمایت کشور های جهان اول تونسته باشه پیشرفت کنه. حتی چین رو هم در دهه 1990 آمریکا صنعتی کرد و قبل از اون زمانی که با شوروی رفاقت می کرد در فقر مطلق بود
ناشناس۲۱۹۹۵۸۷۱۶:۵۵:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۲۳
داستان نگو اصل اول پیشرفت خصوصی سازی منطقی و ایجاد بازار رقابتی برای محصولات است هرچی میشه رو مستقیم و غیرمستقیم ربط میدن به رابطه با آمریکا
ناشناس۲۱۹۹۸۰۵۱۹:۴۸:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۳
اونهایی که منفی دادن میتونن یه مثال نقض بزنن؟
ناشناس۲۲۰۰۰۶۵۰۰:۳۶:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
اون ۱۴ نفری که منفی دادن چرا یه کشور معرفی نمیکنن که خودش پیشرفت کرده باشه بدون حمایت آمریکا و اروپا؟
ناشناس۲۱۹۹۴۵۲۱۵:۴۰:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
تولید خودرو برقی برای مصرف داخلی در ایران امری بسیار احمقانه است! ایران دارای ذخایر عظیم گاز است. عقل و منطق میگه که به جای اینکه گاز رو بسوزونیم و تبدیل به برق کنیم تا خودرو ها رو شارژ کنیم از اول خودروهای پیشرفته و مدرن گاز سوز تولید کنیم. گاز هم که سوختی بسیار پاک است
ناشناس۲۱۹۹۴۸۶۱۶:۰۲:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
راندمان گازسوز خیلی پایینه و الود یو به داخل شهر میاره و همچنین برق را از اب و باد و خورشد میشود تولید کرد . هنچنین الودگی صوتی ماشین برقی صفره
ناشناس۲۱۹۹۸۱۲۱۹:۵۶:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۳
منظورتون از آب و باد دقیقا کدام آب و باد موجود در ایرانه‌؟ چه میزان از سرزمین ایران منطقه باد خیزه؟
ناشناس۲۲۰۰۴۰۴۱۰:۱۵:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
سیستان و بلوچستان .. استان کرمان .. تا جایی که بنده اطلاع دارم استان های فوق العاده بادخیزی هستند در ضمن برق رو از خیلی راه ها میشه بدست آورد بنده شخصا سواد چندانی ندارم اما علم پیشرفت های زیادی داشته بالآخره کار نشد نداره .
ناشناس۲۱۹۹۴۹۶۱۶:۰۶:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
وقتی صنعت برق اشکال دارد باید صنعت خودرو سازی هم دچار اشکال باشد؟ گاز کجاش سوخت پاک؟؟؟ با وجود خورشید تابان باید برق از موارد دیگر تولید کنیم؟ باد و خورشید را ول کردیم رفتیم چسبیدیم به سوخت ناپاک برای تولید برق
ناشناس۲۱۹۹۴۹۸۱۶:۰۷:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۲۳
راندمان تبدیل انبوه گاز به برق خیلی بیشتره تا موتور گازسوز
ناشناس۲۱۹۹۸۰۹۱۹:۵۳:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۲۳
استهلاک انتقال برق از نیروگاه به شهرها چی؟ ۳۰ درصد برق تولیدی در زمان انتقال از بین میرود
ناشناس۲۱۹۹۵۶۷۱۶:۴۷:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
در هر صورت باید گاز رو بسوزونیم حالا یا توی نیروگاه برای تولید برق یا توی موتور خودرو خودروهای برقی توی شهر آلودگی ایجاد نمیکنن و بازدهی تبدیل گاز به برق در نیروگاه ها خیلی بالاتر از موتور خودرو هست ...
ناشناس۲۱۹۹۶۴۵۱۷:۲۶:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
با کمی همت میتوان برای مصرف برق خودروهای برقی از انرژی پاک خورشیدی استفاده کرد. البته اگر آقایون بجای جنگهای جناحی برای اینکار کمر همت میبستند تابستون هم کمبود برق نداشتیم.
ادم۲۱۹۹۶۵۲۱۷:۲۸:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۲۳
مانند اینست که بگویی چون ما مزرعه یونجه داریم پس گوشت نخوریم همش یونجه بخوریم
ناشناس۲۱۹۹۷۷۷۱۹:۱۶:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۲۳
از این جهت که ،چون ایران ذخایر عظیم گاز داره پس خودروهای گاز سوز بهتره شاید به صورت میان مدت نظر درستی باشه،اما حرکت به سمت خودروههای برقی باعث میشه تا برخی فناوریهای دیگر هم پیشرفتهایی داشته باشیم
ناشناس۲۱۹۹۷۸۷۱۹:۲۵:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۳
برق یا گاز کدوم ارزانترن؟ کدوم آلودگی کمتری داره؟ از نظر تجدید منابع کدوم سریع تر تجدید می شه؟ کدوم در دسترس تر و قابل فراهم تر برای همه هست؟
ناشناس۲۱۹۹۸۲۵۲۰:۰۶:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۲۳
من با هیچ کجای صحبت شما کار ندارم . فقط میشه یبار دیگه تکرار کنید :« گاز سوخت پاک هست »؟!!! این رو شما تنها کشف کردی یا کسی هم بهت کمک کرده. خوب عزیز برادر چرا تو حوزه ای که اطلاعات یا تخصصی نداری نظر میدی
ناشناس۲۱۹۹۹۵۷۲۲:۱۵:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
صرفاً جهت اطلاع: ایران جزٔ کشور های امضا کننده معاهده پاریس است
ناشناس۲۱۹۹۹۶۹۲۲:۲۷:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۳
عزیز با کویر ایران و صفحات خورشیدی میشه انرژی پاک تولید کرد و از تولید کربن دی اکسید و تغییرات آب و هوایی واغلیمی جلوگیری کرد
ناشناس۲۲۰۰۳۷۰۰۹:۴۷:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۲۴
عزیزم در خصوص میزان برق تولیدی هر متر مربع صفحات خورشیدی تحقیق کنید کمی بعد نظر بدید. میدونی برای تامین برق منازل و مغازه ها و کارگاه های ایران چه مساحتی باید پنل خورشیدی زد؟ حالا میلیون ها خودرو بماند
آقا مهرداد۲۲۰۰۰۵۷۰۰:۲۸:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
نیازی نیست گاز و نفت را سوزاند و برق تولید کرد و ... باید از انرژی های تجدید پذیر خورشید و باد و آب و ... برای تولید برق استفاده کنیم ایران سالانه ۳۰۰ روز آفتابی دارد
ناشناس۲۲۰۰۱۸۴۰۷:۰۹:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۴
اینجاست که بحث انرژی هسته ای و تولید برق ان به میان می اید قابل توجه ساده لوحانی که می گفتند انرژی هسته ای به چه دردمان میخورد
ناشناس۲۲۰۰۳۷۲۰۹:۴۹:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۲۴
شما که ساده لوح نبودید و به حرف ما گوش ندادید تو این 20 سال چند مگاوات برق هسته ای تولید کردید؟ 20 سال تحریم صنعت و اقتصاد ایران نتیجه اش چند مگاوات شد؟ فقط 1000 مگاوات! اما امارات بدون هیچگونه تحریمی و ظرف مدت 4 سال فقط 4 راکتور هسته ای رو در سال 2020راه اندازی کرد. 4 برابر نیروگاه بوشهر
ناشناس۲۲۰۰۳۰۶۰۹:۰۵:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۴
اگر ذخایر عظیم زغال سنگ داشتیم باید خودروی زغال سنگی تولید میکردیم. اصلا می فهمی در کشورهای پیشرفته حتی گاز به خانه ها نمی رود چون خطرناک است؟!
سید مهدی هاشمی۲۲۰۰۳۶۶۰۹:۴۱:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۲۴
ذخایر گازی موجود برای تامین نیاز کشور تا بیش از ۵۰ سال آینده با همین آمار مصرف جوابگو است.کشور با این پتانسیل باید بسمت تولید برق از خورشید وهسته ای برود . خودرو برقی وهیبریدی مزیت های زیادی نسبت به خودرو گازسوزدارد
ناشناس۲۱۹۹۴۶۵۱۵:۴۷:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
برنامه جامع می خواهد که اجرا بشود نه این که یک دولت دنبال کند و دولت دیگر رها
ناشناس۲۱۹۹۴۷۴۱۵:۵۶:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۳
خدا پدر خیامی ها را بیامرزد که در سال 1345 کارخانه ایران ناسیونال را بنا نهادند وگرنه این کارخانه های خودرو سازی فعلی را هم نداشتیم . و اشتباهی که بعد از انقلاب شد این بود که این کارخانه ها مصادره و به مدیران دولتی سپرده شد .
ناشناس۲۱۹۹۸۹۱۲۱:۱۷:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۲۳
ایران هنوز برای خودش ماشین ندارد تمام ماشین ها برای کشورهای خارجی است مثلا پژو صاحب اصلیش امریکاست که حدود پنجاه سال پیش برشکست شده کارخانه را اوردن فرانسه وچند سال پیش پژو در اروپا برشکست شد اوردن ایران تادبندازن به مردم ایران
صمصام۲۱۹۹۴۷۵۱۵:۵۷:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
نه....... تو رو خدا نه .....جان من نه اونوقت خودرو برقی تولید میکنند باید 24 ساعته دم در الکتریکی ها بریم برای تعمیر برق ماشین بی خیال همین بنزین و سرب رو تحمل میکنیم !
ناشناس۲۱۹۹۴۹۵۱۶:۰۶:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۲۳
تا با خودروسازان بنام دنیا جوینت نشیم ول معطلیم ...رنو آمد اینقدر اذیتش کردید تا فرار کرد
ناشناس۲۱۹۹۵۱۸۱۶:۱۶:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
تا وقتی کشور تحریم همه فرار خواهند کرد ربطی به اذیت کردن ندارد . چین با کپی محصولات معتبر دنیا پیشرفت کرد
ناشناس۲۲۰۰۳۷۴۰۹:۵۰:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۲۴
چین در دهه 1990 با حمایت مستقیم آمریکا چین شد. حتی الان هم بسیار به آمریکا وابسته است
ناشناس۲۱۹۹۶۳۱۱۷:۱۹:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
رنو به خاطر تحریم های آمریکا همکاری خود را قطع کرد.
سهیل۲۱۹۹۶۹۱۱۸:۰۰:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۲۳
نه .. رنورو ما فراری ندادیم . خودش تا دید ما رو تحریم کردند اون هم رفت . البته به درک
ناشناس۲۱۹۹۷۱۸۱۸:۳۹:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۳
رنو خودروساز برتر دنیاست؟
احسان۲۱۹۹۸۴۲۲۰:۲۷:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
کاری با رنو ندارم چون بیشترش دون پاچی واسه برجام بود ولی هر شرکتی با این ۲ کانکت بشه فرار میکنه چون راه دور زدن به سبک این ۲ فرغون ساز رو میبینه پراش میریزه
ناشناس۲۲۰۰۳۹۶۱۰:۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
منظورم سال 95 بود که امریکا از برجام خارح نشده بود و رنو درخواست خرید سایت کاشان یا ساوه رو از سازمان گسترش رو داد ...قبل از اظهار نظر برید مطالب روزنامه ها و خبرگزاریهای اون زمان را مطالعه کنید
ناشناس۲۱۹۹۵۲۱۱۶:۱۷:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۳
وقتی کشور تحریم هیچ تکنولوژی جدیدی وارد کشور نخواهد شد
ناشناس۲۱۹۹۵۵۲۱۶:۳۷:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۲۳
هر زمان از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده کردیم خودرو برقی هم تولید می کنیم. البته شتر در خواب بیند ...
ناشناس۲۱۹۹۶۰۳۱۷:۰۴:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۳
شما خودرو معمولی از رده خارج شده را نمیتونید با استاندارد جهانی تولید کنید، بسه کاسبی از جان مردم در تولید ماشین اسباب بازی خود کفا بشین بعد فکر خودرو واقعی بکنید
اسدی۲۱۹۹۶۱۶۱۷:۱۰:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۳
اینده متعلق به خودرو های برقی نیست اینده متعلق به خودرو های هیدروژنی است
ناشناس۲۱۹۹۶۲۰۱۷:۱۲:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۲۳
فعلا مجلس سرش گرم طرح صیانته فعلا اجازه بدید اینترنت رو قطع کنند بعد به بقیه مسایل رسیدگی می کنند
ناشناس۲۱۹۹۶۵۰۱۷:۲۸:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
اين مقاله اصلا متوجه نيست كه ايران يك كشور نرمال نيست. ما خودمون انتخاب كرديم كه با بقيه فرق داشته باشيم و در نتيجه دنيا هم با ما متفاوت رفتار ميكنه. براي همچين كشوري همين صنعت خودروسازي خيلي هم عالي هست.
ناشناس۲۱۹۹۶۷۰۱۷:۴۱:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
الکی دلخوشی به مردم ندهید.میدانیم و میدانید خیلی از عوامل که به برخی از آنها دوستان اشاره کرده اند این اتفاق نخواهد افتاد. علم و صنعت با فلش منتقل نمیشه.
ناشناس۲۱۹۹۶۷۶۱۷:۴۴:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲۳
خدا را شکر پس به زودی شاهد پراید گاز سوز هم خواهیم بود
علیرضا۲۱۹۹۶۸۲۱۷:۵۰:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
تا وقتی پای تضاد منافع مطرحه و کلا تا وقتی خودروسازان رانتی و دولتی‌ هستن هیچ امیدی به صنعت خودروسازیه ایران نیست.
ناشناس۲۱۹۹۷۵۴۱۹:۰۰:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۲۳
هیچ تغییر مثبتی رخ نخواهد داد. آینده محتوم خودروسازی ایران ادامه وضع فعلی است.
ناشناس۲۱۹۹۷۵۷۱۹:۰۳:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
این حقیقت را بپذیرید صد سال هم بگذرد خودروساز با کیفیت نخواهیم شد. چون منش و اخلاق خودروسازی در ما نیست. (اهل سری دوزی هستیم یه مدل خودرو را دهها سال تولید میکنیم و مردم را مجبور میکنیم بخرند و ...)
ناشناس۲۱۹۹۷۶۱۱۹:۰۷:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲۳
نیازی نیست همه کشورها تولیدکننده خودرو باشند. ما اگر زیرساختهای برق رو ایجاد و تقویت کنیم کافیست. گذشت اون زمانی که داشتن خودرو ملی به هر قیمتی پرستیژ جهانی میاورد. یک موقعی هم فکر میکردیم نیاز که موبایل ملی تولید کنیم با صاایران و غیره، ولی نکردیم و بجایش شبکه را تقویت کردیم و بد هم نشد.
ناشناس۲۱۹۹۷۹۲۱۹:۳۲:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۲۳
الان حقوق زیر ۲۰تومن توی سایپا و ایران خودرو نداریم
علی۲۱۹۹۷۹۵۱۹:۳۵:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
دولت و همه دست به دست هم دادن ملت سرکیسه کنن والا دلیلی نداره صنعت خودرو انحصاری باشه اونم با این گاریایی که میسازن
ناشناس۲۱۹۹۸۱۳۱۹:۵۶:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۲۳
ایران هرگز بدون حمایت کشورهای صنعتی خودرو ساز نخواهد شد ولی میتوانیم قطعه ساز و یا مونتاژ کار خوبی بشویم،واقعیت ها را بایستی پذیرفت.
ناشناس۲۱۹۹۸۴۸۲۰:۳۲:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۲۳
با کدام دانش فنی ؟؟؟ تمامی مهندسان ما از شریف و تهران بلافاصله بعد تحصیل از ایران مهاحرت می کنند. با کدام دانشمند و مهندس و مدیر می خواهیم تحول ایجاد کنیم.
ناشناس۲۱۹۹۸۵۵۲۰:۴۴:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۳
ترکیه رانکاه کنیدخودروسازی ان خودروسازی مارانگاه کنیدپول گرفتن رابلدن کیفیت رافراموش
ناشناس۲۱۹۹۸۶۶۲۰:۵۵:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۳
ما در همه زمینه ها پای اقدامات اشتباه 40 سال پیش را میخوریم ، مصادره اموال و فراری دادن نخبه های تولید یکی از این کارهابود.
ناشناس۲۱۹۹۸۷۳۲۱:۰۱:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲۳
این ره خودروسازی به ترکستان است،ایران خودرو ساز نشده و نخواهد شد،البته محرکه اش هرچه باشد.باز هم البته روی ریل فعلی،
بهرام۲۱۹۹۸۹۳۲۱:۲۰:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۳
خودرو ساز ایرانی بعداز ۱۰۰سال شده این گاری که تولید می‌شود ۲۰ سال وقت داشتند خودرو ساز ایرانی تولید و فناوری خودش را به روز دنیا نزدیک کند اما متاسفانه به ۱۰۰ سال قبل برگشت
نوغانچی صالح۲۱۹۹۹۰۸۲۱:۳۷:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۲۳
انحصار سم خودروسازی
وطنپرست۲۱۹۹۹۱۳۲۱:۳۹:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۲۳
من یه صنعتکارم با چهل سال تجربه ، وقتی با 18سال تجربه ایران خودرو مراجعه کردم بدلیل نداشتن فوق دیپلم من نوعی رو استخدام نکردن ، کسیکه مصاحبه میکرد بعد مصاحبه گفت چرا اومدی اینجا ، واقعاً دلیل اصلی خدمت به کشورم بود ، فرمود تو به ایران خودرو نیاز نداری ، و با ابراز تأسف به من گفت زیر فوق دیپلم ایران خودرو نمیگیره ، گفت فقط میخوام یه چیزی بگم ، با تجربه ای که شما دارید تو کل ایرانخودرو نداریم و چندین ماه پیگری کرد تا بتونه من رو استخدام کنه ولی متاسفانه نتونست، گفت من خودم یکی عین تو میخوام ولی متاسفم ، چرا کسیکه از سال 40سابقه و تجربه کاری داره نباید بتونه به صنعت کشورش کمک کنه ، متاسفانه خیلی دلایل دیگه از جمله استفاده نکردن از متخصص ، دولتی بودن خودرو سازی ، و عدم شراکت با یک برند مطرح جهان ، نه پژو ، ووو
ناشناس۲۱۹۹۹۱۴۲۱:۴۱:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۳
چه تواقعاتی از مسئولین دارین. برنامه ریزی؟ آینده؟ روند های جهانی؟ کار تیمی و هماهنگ؟ فکر به منفعت کشور و مردم؟ این همه توقع زیاد و خارج از عرف و توان مسئولین، یکجا با هم؟
ناشناس۲۱۹۹۹۳۰۲۱:۵۷:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۳
ما می توانیم هم باطری برقی در ماشین نصب کنیم و هم سقف را با پوشش توربین بادی کوچک که چند سال پیش یک ایرانی از سقف ماشین بعنوان توربین بادی جهت حرکت ماشین استفاده می کرد را دیدم ولی دیگر خبری از آن نشد که نشد .استفاده کنیم .
حمیدعشق۶۲۱۹۹۹۴۱۲۲:۰۴:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۲۳
باسلام می خواستم بدونم کشور هایی که صنعت خودرو سازی ندارند صنعتی به حساب نمی آیند که در کشور ما این همه پول واعتبار برای خودرو سازی هزینه می‌شود ولی بازدهی این همه سرمایه‌گذاری افتضاحه گناه مردم چیه که باید شاهد این همه سوءمدیریت وزیان دادن ملی باشه شما را به خدا به خاطر آينده فرزندان خودتون هم شده کمک کنید واردات خودرو آزاد بشه
ناشناس۲۱۹۹۹۵۹۲۲:۱۶:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۲۳
اول بايد ریشه این آقازاده ها و رانت خواران و مفت خوران را سوزاند تا این کشور به رشد و پیشرفت برسد. آخر آقا زاده ها و تازه به دوران رسیده ها اینقدر به مردم ظلم کنید که انقلاب نمی کردیم و همان شاهزاده ها بودند.
ناشناس۲۱۹۹۹۷۴۲۲:۳۷:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۲۳
تاكي دولتها مي خواهند از صنعت مونتاژ خودرووقاتل مردم حمايت كنند واردات خودرو را ازاد كنيد وقيمت گذاري خودروهاي داخلي هم ازاد شود مردم خودشان انتخاب كنند نه اينكه از روي ناچاري بخرند
ناشناس۲۲۰۰۴۰۳۱۰:۱۵:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۴
مگر دولت ها به فکر مردم هستن؟ رانت می دونی چیه؟
آزاده۲۱۹۹۹۸۴۲۲:۴۴:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۲۳
از زمانی که تمام شئونات اقتصادی را دولت در دست گرفته بدبختیهای اقتصادی ایران بیشتر شده
جاسم۲۱۹۹۹۹۰۲۲:۵۱:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۲۳
تاکنون که دولتها و مجلس از این دلالان لگن ساز و گران فروش حمایت کرده اند
علیرضا۲۲۰۰۰۲۰۲۳:۴۲:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۲۳
اونموقع که ما پیکان تولید میکردیم چین میتونست قلک پلاستکی بسازه.... اگه قراره اتقافی خوبی بیوفته الان باید بیوفته وگرنه مافیا خودرو دست بردار نیست که نیست
مرتضوی۲۲۰۰۰۶۲۰۰:۳۲:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
ایران باید سالها پیش بفکر تولید خودرو های برقی و ... میافتاد و از نفت و ... فاصله میگرفت همون موقع که مهندس آرین اولین خودروی خورشیدی اش را به وزارت صمت و نفت و محیط زیست معرفی کرد و وارداتچی هایی مثل خانم ابتکار و ... با این تولید ملی و پاک مخالفت کردند و مجبور به مهاجرت آقای آرین شدند
ناشناس۲۲۰۰۰۹۰۰۱:۳۳:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۲۴
تنها علت عدم پیشرفت در کشور مخصوصا در صنعت خودرو سازی وجود مدیران نالایق وعدم تعهد آنها نسبت به کشور و ملت است و متاسفانه با این شرایط هیچ امیدی به اصلاح وجود ندارد اشخاصی که فقط به دنبال منافع خود و دریافت حقوقهای نجومی هستند
محمد۲۲۰۰۱۳۵۰۴:۰۶:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
ماشین های چینی ده برابر خودر و ایران آپشن دارند
محمود۲۲۰۰۱۵۵۰۶:۳۰:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۴
تا وقتی ساختار خودروسازی‌های ما ( مثل انتخاب نشدن سرپرستشون توسط دولت) اصلاح نشه آش همین آشه و کاسه همین کاسه.
ناشناس۲۲۰۰۱۸۶۰۷:۰۹:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۲۴
صنعت برق کشور را می توان با نیروگاههای هسته ای احیا کرد و به سمت خودروهای برقی پیش رفت
ناشناس۲۲۰۰۲۳۷۰۸:۰۲:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۲۴
سلام در ایران همیشه حرف اول را رانت اقازاده ها و دولتی ها می زند کشور و مردم اصلا مد نظر نیست !!!!
ناشناس۲۲۰۰۴۴۹۱۰:۴۱:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۲۴
کشورهای توسعه یافته به ایران به خاطر تحریم هیچ صنعتی نمی دهند
ناشناس۲۲۰۰۴۶۵۱۰:۵۳:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۲۴
وقتی خودروهای آشغالی مثل پژوه پارس و 405 و پراید و اینها است وضع همین است
ناشناس۲۲۰۰۴۸۰۱۱:۰۴:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۲۴
لطفا ما را از دست خودروسازان داخلی نجات دهید. همین!

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

یکتانتتریبون

پربحث‌های هفته

  1. منجلاب دوستی با آمریکا و عربستان!

  2. چرا رئیس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل نمی‌رود؟

  3. توکلی خواستار برکناری استاندار جدید سیستان و بلوچستان شد

  4. آینده محتوم خودروسازی ایران

  5. ۵ میلیون تزریق و رتبه دوم واکسیناسیون در جهان/ نظر پزشکيان درباره تيم اقتصای دولت / رضایی از دبیری مجمع کنار می‌کشد؟

  6. چرا برکت نتوانست به وعده تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن عمل کند؟ / حرکت در مسیر سخت «برکت»

  7. زوایای پنهان پرونده اکبر خرمدین/ وکیل پایه یک دادگستری: مادر بابک باید فی الفور آزاد شود!

  8. عملیات نجات توسط یک روحانی در کوه

  9. درباره غائله های  لواسانی و خیابانی…

  10. مدرس خیابانی در خصوص حقوق نجومی‌اش به مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان چه گفت؟

  11. چرا آمریکا در خلیج فارس یگان پهپادی مستقر کرده است

  12. پشت پرده سخنرانی سرکرده القاعده با لباس سنتی عربستان

  13. توییت جالب عباس خامه‌یار درباره تانکرهای حمل سوخت در لبنان

  14. اسرائيل يتيم مي‌شود!

  15. معاون اول رییس جمهور: قیمت لبنیات نباید افزایش یابد

  16. بارقه های امید در دل مردم

  17. ستون فقرات توسعه اقتصادی کشور کجاست؟

  18. روایت‌ها از حضور همسر مقام رهبری در مراسم خاکسپاری برادرش حقیقت ندارد

  19. رسانه صهیونیستی: ارتش اسرائیل ترسیده است/ انگیزه و توان کافی برای جنگ نداریم

  20. شکاف در غرب

  21. رستم قاسمی: ساخت یک میلیون مسکن تورم‌زا نیست

  22. دعوای کاذب درباره عضویت ایران درباره سازمان همکاری شانگهای

  23. خروج پاتریوت آمریکا از عربستان مقدمه عادی‌سازی با اسرائیل؟

  24. امیدها به طرحی در آشفته بازار خودرو

  25. گزارش الجزیره از ورود تانکرهای حامل سوخت ایرانی به لبنان

ابر آروان

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. آینده محتوم خودروسازی ایران

      2. معاون اول رییس جمهور: قیمت لبنیات نباید افزایش یابد

      3. ستون فقرات توسعه اقتصادی کشور کجاست؟

      4. رستم قاسمی: ساخت یک میلیون مسکن تورم‌زا نیست

      5. امیدها به طرحی در آشفته بازار خودرو

      6. تقدیم لایحه دولت به مجلس، برای ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی

      7. دولت و مجلس در دوراهی واردات خودرو/ نامه نگاری خودروسازان برای آزادسازی قیمت تولیداتشان و واردات

      8. فاطمین امین: چرایی زیان انباشته ۸۰ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا

      9. انحصارشكنی مجلس یازدهم در حوزه کسب‌وکار/ کاهش فساد و حذف امضاهای طلایی

      10. تخم‌مرغ شانه‌ای ۵۰ هزار تومان!

      11. مهدی غضنفری دستیار ویژه رستم قاسمی شد

      12. افزایش دوباره قیمت ها در بازار/ هر عدد تخم مرغ ۱۷۰۰ تومان شد

      13. وزیر نفت: پیش‌بینی شده ظرفیت پالایشی کشور ظرف ۳ تا ۴ سال آینده ۱.۵ برابر شود

      14. قسط ۸.۶میلیون‌تومانی وام جدید مسکن/ سود ۶۰۰میلیون تومانی وام ۴۸۰میلیونی

      15. تهرانی‌ها سیب و خربزه را جایگزین میوه‌های گران‌تر کردند

      16. صف طولانی کشتی‌ها برای بارگیری LNG قطر

      آخرین عناوین