رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن تا پایان سال انجام می شود

گروه اقتصادی الف،   4000621012 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن را در طول سال متقبل شده تا به تولید یک میلیون مسکن در کشور کمک کند.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن تا پایان سال انجام می شود

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ساخت یک میلیون واحد مسکن در طول سال برای کمک به مردم در تأمین سرپناه مناسب است که در این راستا بنیاد مسکن نیز کمر همت بسته تا به اجرایی شدن این طرح کمک کند.

وی تصریح کرد: پیش از این بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را نوسازی می‌کرد که در قالب طرح جهش تولید مسکن این ظرفیت تا ۴۰۰ هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ارتقا خواهد یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده و در برابر زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه دوام و قوام بیشتری دارند.

نیکزاد افزود: در ۱۵ سال اخیر اقدام خوبی از سوی بنیاد مسکن در نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با محوریت خود مردم آغاز شده که این طرح نتایج سودمندی را نیز به همراه داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار شده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بنیاد مسکن ساخت واحدهای مسکونی را عهده‌دار شود که با احتساب نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مجموع ۴۰۰ هزار واحد در طول سال به همت بنیاد مسکن ساخته و تحویل روستاییان و شهرنشینان زیر ۱۰۰ هزار نفر خواهد شد.

نیکزاد اضافه کرد: این کار سنگین با تلاش نیروهای فنی و تخصصی و همچنین تأمین مصالح از طریق شرکت‌های وابسته به بنیاد مسکن انجام می‌شود که امیدواریم همه ساله به تعهدات خود به درستی عمل کنیم.

وی بیان کرد: در ساخت این واحدهای مسکونی بانک‌ها نیز با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به یاری مردم می‌آیند تا با الگوی مناسبی که در مقاوم‌سازی مسکن روستایی با محوریت مردم داشتیم، در اجرای این طرح نیز بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

نیکزاد ادامه داد: قرار است نظام مهندسی ۵۰ درصد در ساخت این واحدها تخفیف ارائه کرده و شهرداری‌ها نیز در صدور پروانه ۳۰ درصد به متقاضیان تخفیف داده و مساعدت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای تأمین مصالح مورد نیاز از جمله سیمان و میلگرد قرار شده شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مسکن کمر همت ببندند تا در کنار کنترل قیمت سیمان و میلگرد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط مناسبی را در تأمین مصالح شاهد و ناظر باشیم.

 

سند توسعه روستاها تدوین شده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی تهیه شده تا به عنوان نقشه راه در توسعه و عمران روستاها مورد توجه قرار گیرد.

نیکزاد ضرورت تدوین سند جامع توسعه روستاها را با محوریت سرمایه‌گذاری اقتصادی در روستاها و خوداتکایی روستاییان یادآور شد و تصریح کرد: بنیاد مسکن حرکت‌های خوبی را در این زمینه آغاز کرده که در آینده نزدیک نتایج سودمند آنها را در توانمندسازی روستاییان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: قرار است با همکاری دستگاه‌های ارزشمندی همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بنیاد علوی و… حلقه مفقوده توسعه روستاها که همان اسناد جامع بالا دستی بوده برطرف شده تا به تناسب توان و ظرفیت روستاها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و… بتوانیم به توانمندسازی روستاییان و افزایش قدرت اقتصادی آنها کمک کنیم.

نیکزاد در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: باید روستایی از ابعاد مختلف توانمند شوند تا زمینه حضور آنها و همچنین جلوگیری از مهاجرت فراهم آمده و روستاییان با میل و رغبت بیشتر بتوانند در روستاها به تولید به عنوان محور توسعه کشور کمر همت ببندند.

وی اضافه کرد: ما به شدت موافق توسعه ساخت و سازها در محدوده مشخص شده روستاها هستیم و حتی سعی و تلاشمان بر این است تا شهرنشینانی که علاقمند به ساخت واحدهای ویلایی در روستاها هستند، ترغیب و تشویق کنیم تا با ساخت واحدهای جدید به عمران و آبادانی روستاها و توانمندی این مناطق کمک کنند.

نیکزاد بیان کرد: حتی با افزایش محدوده قانونی به بافت روستاها در قالب فعال‌سازی کمیسیون ماده پنج روستایی موافق هستیم و انتظار می‌رود با افزایش محدوده روستاها و ساخت و سازهای قانونی و هدفمند بتوانیم به رونق این مناطق بیش از گذشته کمک کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از ساکنان مناطق شهری علاقمند هستند با ساخت واحدهای مسکونی در روستاها آخر هفته خود را در این مناطق سپری کنند که این ساخت و سازها برای ما نیز خوشایند است و قطعاً از این اقدام استقبال می‌کنیم.

 

ماشین‌آلات بنیاد مسکن نوسازی می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی دیگر از برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد مسکن را کمک به بهسازی مناطق حادثه‌دیده به ویژه حوادث زلزله و سیل اشاره کرد و گفت: در این مجموعه در کنار خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان، تلاش بر این است تا بدون وابستگی منابع اعتباری به دولت، بنیاد مسکن بتواند با تأمین دستگاه‌های مورد نیاز به یاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی بشتابد.

نیکزاد تنوع ماشین‌آلات را در بنیاد مسکن یادآور شد و افزود: برخی از ماشین‌آلات فرسوده شده و یا از رده خارج شدند که در نوسازی و بهسازی این ماشین‌آلات قرار است از طریق بانک جهانی و همچنین منابع داخلی بنیاد مسکن منابعی تأمین شود تا نوسازی در این بخش انجام شود.

وی نگاه ویژه به استان اردبیل را در دوره مسئولیت خود برای ادای دین به زادگاهش یادآور شد و خاطر نشان کرد: پروژه ۱۸ طبقه‌ای در اردبیل مصوب شده تا با همکاری شرکت نوسازی اکباتان این بلند مرتبه‌سازی در اردبیل انجام شود و در کنار آن پروژه‌های دیگری قطعاً برای این استان تعریف خواهد شد تا شکل اجرایی و عملیاتی بگیرد.

نیکزاد از کمک بنیاد مسکن برای شهرداری اردبیل در ساخت پل‌ها و برخی پروژه‌های عمران شهری خبر داد و اضافه کرد: ما اعلام آمادگی کردیم تا در تعریض محور اردبیل – سرچم به ویژه در محدوده ۱۲ تونل و گالری نسبت به احداث باند رفت و برگشت این تونل‌ها به شکل دوقلو اقدام کنیم که در این زمینه ماشین‌آلات بنیاد مسکن به کمک اجرای این طرح می‌آید.

وی در پایان بیان کرد: برای چهار خطه کردن محور پارس‌آباد به اردبیل نیز اعلام آمادگی کردیم تا با تأمین ماشین‌آلات و نیروهای متخصص بنیاد مسکن در اجرای این پروژه نیز پیش قدم شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۹۵۶۲۳۱۰:۲۸:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۲۱
مگر بنیاد مسکن غیر از ساخت مسکن وظیفه دیگری هم در این ۴۳ سال داشته است؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین