وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: فرار اسرای فلسطینی یک شکست امنیتی بزرگ بود

  4000618140 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

 وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اینکه فرار ۶ اسیر فلسطینی یک شکست بزرگ امنیتی برای این رژیم است، اذعان کرد.  

به گزارش فارس، «عامیر بارلیو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (پنج شنبه) فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع را یک شکست امنیتی برای این رژیم دانست.

به نوشته اسپوتنیک، او در جریان بازدید از زندان «کتسیعوت» در صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی که روز گذشته شاهد شورش اسرای فلسطینی بود، گفت که مقامات صهیونیستی زیر سنگ‌ها را نیز جست‌و‌جو خواهند کرد تا ۶ اسیر آزاده فلسطینی را بیابند.

وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در ادامه بر اجرای سریع تحقیقات کامل و همه جانبه در خصوص چگونگی فرار اسرای فلسطینی تأکید کرد و همچنین گفت که تعدادی از نگهبانان و افسران زندان جلبوع نیز در بازداشت به سر می‌برند و در حال بازجویی هستند.

از سوی دیگر به نوشته وبسایت شبکه الجزیره، در تحقیقات اولیه از چگونگی فرار اسرا، مشخص شده است که  دوربین‌های مداربسته توانسته‌اند لحظه فرار آن‌ها را ثبت کنند، اما نکته قابل توجه اینجاست که افراد مشغول در اتاق کنترل دوربین‌ها در آن لحظه در خواب بودند.

در ادامه تحقیقات مشخص شده است که سرباز بالای برجک نیز در آن ساعت در خواب بوده، به طوریکه اگر بیدار بود به راحتی خروج زندانیان را از داخل حفره مشاهده می‌کرد.

طبق تحقیقات اولیه، شش اسیر آزاده ساعت ۱:۳۰ بامداد برای انجام نقشه فرار وارد توالت می‌شوند و ساعت ۳:۳۰ دقیقه همگی موفق می‌شوند از آن سوی دیوار بیرون آیند.

از سوی دیگر وبسایت رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مطلع نوشت که نهادهای امنیتی در حال بازجویی از دیگر زندانیان هستند و گمان می‌رود که افراد دیگری از داخل زندان به انجام نقشه فرار کمک کرده باشند. اما خبر قابل توجه دیگر این است که نهادهای امنیتی گمان می‌کنند برخی نگهبانان زندان نیز با اسرای آزاده برای انجام نقشه فرار همکاری کرده‌اند.

 با گذشت سه روز از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی «جلبوع» همچنان فضای امنیتی سرزمین اشغالی تحت تأثیر این واقعه کم‌نظیر قرار دارد و صهیونیست‌ها همچنان به دنبال اسرا هستند تا اندکی از آبروی ریخته را شاید جبران کنند.

در این راستا ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که ورودی‌ و خروجی‌ها کرانه باختری تا روز شنبه به دلیل انجام عملیات جست‌و‌جو مسدود خواهد بود. تمامی ورودی و خروجی‌ها از روز دوشنبه بسته شده است.

همزمان نهادهای امنیتی و نظامی صهیونیستی با تمامی امکانات در حال جست‌و‌جو هستند. خانواده‌های شش اسیر و تمامی اطرافیانشان بازداشت شده‌اند. تمامی اماکنی که احتمال مخفی شدن آن‌ها می‌رود تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است. هرچند تاکنون چندین مقام صهیونیست گفته‌اند که احتمال می‌رود شش اسیر آزاده از کرانه باختری خارج شده و به اردن یا سوریه رفته باشند.

از سوی دیگر، مسئولان دیگر زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز هراسان در پی تشدید تدابیر امنیتی برای جلوگیری از تکرار حادثه مشابه در زندان «جلبوع» بر آمده‌اند. هرچند زندان جلبوع دارای شدیدترین استحکامات امنیتی بود. در این راستا مقامات زندان «بئر السبع» در عملیاتی به جست‌و‌جوی تونل‌های احتمالی حفر شده در سلول‌ها و اماکن دیگر زندان پرداختند.

انتقال اسرا از یک زندان به زندان دیگر نیز از دیگر تدابیر رژیم اسرائیل برای ممانعت از تکرار فرار اسرا است، به طوری که انتقال اسرا روز گذشته در زندان «نقب» و «رامون» موجب اعتراض و شورش زندانیان شد و آن‌ها اقدام به آتش زدن سلول‌ها کردند. تمامی اسرای زندان جلبوع نیز به دیگر زندان‌ها منتقل شده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین