اماکن زیارتی تور کربلا و نکات مهم در سفر عتبات عالیات

گزارش بازرگانی،   4000616031

از برنامه هایی که اکثر شیعیان در آرزوی آن را دارند سفر به کربلا و زیارت امام حسین(ع) است. قبل عزیمت به کربلا نکات مهمی هست که باید بدانید و اطلاعات اماکن زیارتی عراق را برای برنامه سفر داشته باشید. برای سفر به عتبات عالیات حتما با تور و از آژانس های معتبر استفاده کنید تا سفری معنوی همراه با آرامش را تجربه کنید.

چرا با تور به زیارت امام حسین (ع) برویم ؟

با توجه به مخاطرات سفر کربلا و مشکلات قبلی برای مسافران عراق حتما از تور کربلا استفاده کنید. آژانس نوراسیر برگزارکننده رسمی تور کربلا با گارانتی پایین ترین قیمت و بهترین کیفیت تور زیارتی کربلا و برگزاری بیش از هزار تور کربلا معلی موفق شده است رضایت بیش از 90% مسافران را از تور کربلا را جلب کند. پشتیبانی24ساعته و همراهی شما از ابتدا تا انتهای سفر کربلا مهمترین تعهد آژانس نوراسیر به شما در تور زیارتی کربلا می باشد.

نکات مهم در تور کربلا

  1. حتما که برای تورکربلا با مجوز تور زمینی کربلا و تور کربلا هوایی مسافرت کنید و از سفرهای تک نفره و فردی خودداری نمایید.
  2. برای تور کربلا حتما باید گذرنامه تهیه کنید توجه داشته باشید ورود غیر قانونی به عراق مجازات حبس دارد.
  3. در تور کربلا مراقب مدارک شناسایی و پاسپورت خود باشد و برای اطمینان بیشتر مدارک را میتوانید به مسئولین تور کربلا بسپارید.
  4. آب و هوای در تور کربلا تابستان عمدتا صحرایی و گرم و خشک و دمای هوا متوسط ۴۰ درجه سانتی گراد می باشد و در تور کربلا زمستان سرد و بین ۱4تا ۱۹ درجه سانتی گراد می باشد.
  5. در یک برگه شماره تلفن و نشانی خود و خانواده را به همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری استفاده کنید.
  6. قبل از تور کربلا کپی از مدارک کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت تهیه کنید تا در صورت مفقود شدن در تور کربلا از کپی ها استفاده کنید.
  7. برای مراجعه به صرافی در تور کربلا حتما با مسئول کاروان تور کربلا هماهنگ کنید و با گرفتن راهنمایی به صرافی های مورد اطمینان مراجعه نمایید.
  8. آب در کربلا تنها برای شستشو و استحمام استفاده می شود و حتما از آب های نوشیدنی سالم برای نوشیدن استفاده کنید.
  9. شما می توانید بنابر سلیقه و انتظار خود از تور کربلا ، هر یک از انواع تورکربلا زمینی یا تور هوایی کربلا را از کارگزار رسمی تور کربلا نوراسیر انتخاب نمایید.

 

اماکن زیارتی عراق در تور کربلا

1- مرقد مطهر امام حسین (ع): یکی از مهم ترین اماکن زیارتی در سفر به کربلا مرقد مطهر امام حسین (ع) امام سوم شیعیان هستند روایتی است که امام باقر(ع) می فرمایند: ((اگر مردم می دانستند در زیارت حسین(ع) چه فضیلتی است، از شوق جان می باختند.))

ضریح مقدس امام حسین(ع) شش گوشه است. زیرا پسر بزرگ امام حسین(ع) (حضرت علی اکبر(ع)) در زیر پایشان و پسر کوچکشان (حضرت علی اصغر(ع)) درکنارشان دفن شده اند.

2-  حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع): حضرت عباس(ع) فرزند امام علی (ع) و ام البنین و برادر امام حسین (ع) بودند. مرقد مطهر ایشان در شمال شرقی حرم امام حسین(ع) واقع شده است. فاصله بین حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) را بین الحرمین می گویند.

3-  تل زینبیه:  تل زینبیه تپه ای است که حضرت زینب(س) در روز عاشورا به بالای آن رفته است و جنگ را از آن بالا نظاره کرده است. این تپه ی مرتفع در نزدیکی حرم امام حسین(ع) واقع شده است.

4-  قتلگاه: جایگاهی که امام حسین(ع) در آنجا به شهادت رسیدند این مکان در نزدیکی آرامگاه حبیب بن مظاهر قرار دارد.

5-  آرامگاه حبیب بن مظاهر اسدی: از یاران امام حسین(ع) که در روز عاشورا به شهادت رسیدند. مرقد ایشان ضریح کوچکی است که در فاصله ۱۰ متری مرقد مطهر امام حسین علیه السلام و در رواق جنوب غربی قرار دارد.

6- روستای حر: یکی از شهدای کربلا به نام حر بن یزید ریاحی در روستای حر دفن شده که این روستا در ۹ کیلومتری غرب کربلا واقع شده است. حربن یزید ریاحی در روز عاشورا از لشکر یزید جدا شد و به کاروان امام حسین علیه السلام ملحق شد.

  1. مزار طفلان مسلم: طفلان مسلم فرزندان مسلم بن عقیل بودند. آنان دوتن از اسیران واقعه کربلا بودند. مزار آنها در اتوبان کربلا- بغداد در 30 کیلومتری شهر کربلا واقع شده است.

برای دریافت بهترین قیمت تور هوایی کربلا با شماره کارگزاری تور کربلا 66910116 تماس بگیرید.

اماکن زیارتی عراق در تور کربلا در شهر نجف

1- حرم مطهر حضرت علی علیه السلام: حضرت علی (ع) امام اول ما شیعیان در نجف واقع شده است. در روایتی پیامبر اسلام(ص) فضیلت زیارت امام علی(ع) را اینگونه بیان کرده است: ((کسی که من یا علی(ع) را زنده یا مرده زیارت کند خداوند نیز او را روز قیامت ملاقات می کند و گناهانش را می آمرزد.

2- مسجد حنانه: مسجد حنانه مسجدی است که به گفته ی برخی از نقل کننده های تاریخ، زمین آن دو بار ناله کرده است یک بار در زمان تشییع پیکر مطهر امام علی(ع) و بار دیگر بعد از واقعه ی تلخ کربلا.

3-  قبرستان وادی السلام: این قبرستان در شمال شرق نجف واقع شده است که برخی شیعیان اسلام و جهان در آنجا دفن شده اند. مقام صاحب الزمان(عج)، مقام امام سجاد علیه السلام، مقام امام صادق علیه السلام، آرامگاه حضرت صالح و آرامگاه حضرت هود نیز در این قبرستان واقع شده است.

 

 

اماکن زیارتی در شهر سامرا

1-حرم عسکریین: در حرم عسکریین آرامگاه امام دهم و امام یازدهم شیعیان حضرت علی بن محمد(ع) و حضرت حسن عسکری(ع) واقع شده است.

2- سرداب غیب: سرداب غیب زیر زمینی است در خانه ی امام حسن عسکری(ع) که  امام  هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در روزهای تابستان برای عبادت به آنجا می رفتند. همچنین امام مهدی(عج) نیز در زمان زنده  بودن پدرشان و بعد از مرگ آن حضرت نیز در آن مکان دیده شده بودند. به این دلیل این مکان را سرداب غیب می نامند.

3- مرقد نرجس خاتون: نرجس خاتون مادر امام زمان(عج) و همسر امام حسن عسکری(ع) بودند. مرقد ایشان در داخل ضریح مطهر حضرت هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) واقع شده است.

4- مرقد حکیمه خاتون: حکیمه خاتون دختر امام جواد(ع) و عمه ی امام حسن عسکری(ع) بودند. ایشان در دوران غیبت صغری نماینده امام زمان(عج) بودند. مرقد ایشان در داخل ضریح مطهر امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) واقع شده است.

5- آرامگاه ابراهیم بن مالک اشتر: ابراهیم بن مالک اشتر فرمانده کل سپاه مختار و فرزند مالک اشتر و یکی از منتقمان خون شهدای کربلا بودند. آرامگاه ایشان در جنوب شهر دجیل و در هشت فرسخی سامرا و نزدیک به جاده ی قدیم بغداد- سامرا واقع شده است.

 

اماکن زیارتی در شهر کاظمین

یکی دیگر از اماکن زیارتی در عراق حرم کاظمین مرقد مطهر امام هفتم و امام نهم شیعیان حضرت موسی کاظم(ع) و حضرت جواد(ع) است. این حرم در شمال بغداد و در منطقه ای به نام کاظمین واقع شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین