پاسخی به یک شایبه تکراری

محسن سلگی،   4000614087 ۱۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
پاسخی به یک شایبه تکراری

القای این پنداره که «دولت رئیسی دولت رهبری است»، صورتی جدید اما ذات و جوهری ثابت دارد. در گذشته هم جبهه تجدیدنظرطلب و اصلاح طلبان افراطی درصدد القای یکدست بودن حاکمیت و قدرت و نیز انتساب نهادهای انتخابی به رهبری و بنابراین، تشکیک و تردید در جمهوریت نظام بوده اند.

اوج این پروژه، در فتنه 88 خود را نشان داد. دشمن در تعمیمی ناروا کوشید اشاره رهبری به مقایسه مواضع احمدی نژاد و مرحوم هاشمی در قیاس با خود را به حمایت همه جانبه ایشان از دولت وقت- ارتقاء داده و بزرگ نمایی کند. همچنین طی تقلیلی ناروا، مخالفت رهبری با ادعای موسوی و کروبی را که حمایت از حق نظام و مردم بود، به حمایت از دولت احمدی نژاد تقلیل دادند. جریان نفوذ همچنین سعی کرد حتی خطاهایی مانند ماجرای کهریزک را که رهبر انقلاب رأس برملاکردن آن و احقاق حقوق از دست رفته برخی زندانیان بود به عنوان خطای رهبری تلقین و تثبیت کند. نظیر این مغالطه را می توان در ماجرای اخیر زندان اوین مورد ملاحظه قرار داد.

حتی در همراهی و دلسوزی رهبر انقلاب نسبت به جناح اصلاح طلب و موسوم به اعتدال نیز برخی از لیبرال ها و لیدرهای فکری این جناح، به جای اذعان به حمایت ایشان، درصدد القای این گزاره بودند که رهبری اجازه توافق هسته ای را نمی دهد! درحالی که رهبری از شروطی مانند لغو فوری تحریم ها گذشتند و انعطاف حداکثری و البته عزتمندانه و در چارچوب مبانی امام و انقلاب نشان دادند.

اگر رهبر انقلاب بر لزوم گذشتن برجام از مجلس شورای اسلامی اصرار کردند، صرفاً برای پاسداری از مردم سالاری و حق مردم بود و هیچ نشانه ای  از مانع تراشی در میان نبود. اما تجدیدنظرطلبان این تدبیر نهادی و فرآیندگرایانه رهبر انقلاب راحتی به دیکتاتوری هم تعبیر و تحریف کردند.

اکبر گنجی در ایام مذاکرات برجام و در حالی که دولت و مجلس و شورای شهر باب میل جناح اصلاح طلب بود، طی یادداشتی با عنوان «آیت الله خامنه ای در حال انجام چه کاری است؟» مدعی شد رهبری اصلاح طلبان را حذف کرده و مجلسی سلطانی تشکیل داده و قدرت را قبضه کرده است! گنجی و همفکران او چنین ادعاهایی را در شرایطی مطرح می کردند که دولت، مجلس و شورای شهر در دست یاران سابق و نزدیکان فکری او بود که البته در مشی به مراتب متفاوت از امثال گنجی بودند. البته برخی معتقدند اصلاح طلبان افراطی و اصلاح طلبان میانه روتر، علی الاغب اهداف مشترک دارند و تنها در وسیله و نحوه رسیدن به به آن اهداف، اختلاف نظری و عملی دارند.

القای دولت رئیسی به عنوان دولت رهبری تنها ناشی از مغاطله تعمیم ناروا و تقلیل ناروا نیست بلکه از مغالطه «کُنه و وجه» و «انگیخته و انگیزه» هم نشأت می گیرد. یک مصداق تعیمم ناروا این است که مورد قبول قرار گرقتن یک موضع یا مدیر در دولت را به عنوان مورد تأیید بودن نزد رهبری القا می کنند. در حالی که میان قبول چیزی و تأیید آن تمایز وجود دارد. فراتر از این، حتی حمایت و تأیید توسط رهبری از یک سیاست یا برنامه، به معنای حمایت و تأیید و همراهی همه جانبه نسبت به دولت فعلی و هیچ دولتی نخواهد بود.

رهبر انقلاب از تمام دولت های قبل و فعلی حمایت کرده اند نه از تمامیت آنها. اما حمایت ها از دولت های قبل گاه تا سرحد هزینه کردن خود یا بهتر بگویم از خودگذشتگی بوده است. غائله بنزین که محصول بی تدبیری دولت وقت بود، یک شاهد این مدعا است. رهبر انقلاب در این ماجرا برای حفظ اقتدار کشور و جلوگیری ازناامنی به عنوان شرط حداقلی سیاست و اقتصاد موفق از دولت روحانی حمایتی کردند که در نوع خود بی نظیر بوده است. مسلم است که اگر دولتی انقلابی و یا اصولگرا بر سر کار بود، تجدیدنظرطلبان این حمایت را به این گزاره که دولت، دولت رهبری است ارتقاء می دادند و بر می کشیدند. این گروه هرگز اشاره نکردند که رهبر انقلاب هرگز حامی سیاست کنترل و کاهش جمعیت نبوده اما جوانمردانه و از آنجایی که امام جامعه است، مسئولیت اشتباه دیگران را نیز به عهده می گیرد. آنها اگر منصف بودند و به دمکراسی ادعایی خود پایبندی داشتند، تا این حد دچار مغالطه کُنه و وجه نمی شدند؛ این که بخشی از واقعیت را به عنوان کل واقعیت جا می زنند.

مصداق مغالطه انگیخته و انگیزه این است که شما یک کاری بکنید و بعد کسی در جایی از آن حمایت کند و سپس عده ای بگویند شما مأمور آن فرد بوده اید. این عده دچار مغالطه مذکور شده اند. این که سیاست ها و رفتار و سوابق دولتمردان رئیسی تا این لحظه قرابت بیشتری با مشی و منویات رهبری دارد، به این معنا نیست که دولت با تدبیر و برنامه رهبری روی کار آمده باشد. همچنین این قرابت مرامی و فکری را نمی توان به این تعبیر کرد که دولت در برنامه های خود از رهبری دستور می گیرد.

رهبری همواره و مطابق قانون اساسی مسئول سیاست های کلی نظام بوده است و دولت ها هم بخشی جدا از نظام نبوده اند. هرچند برخی از آنها در پی القای حاکمیت دوگانه بوده اند و این بار امید می رود مانند همه کشورهای قدرتمند دنیا دور از دوقطبی بودن یا شائبه حاکمیت دوگانه باشیم. باید یادآوری کرد که دشمنان نظام اسلامی از این که اهرم حاکمیت دوگانه در این دوره شانسی برای عرض اندام ندارد نگران و آشفته شده و برای همین در صدد القای شائبه یکدست شدن قدرت و بدل شدن جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی هستند. این در حالی که است که جمهوری اسلامی ایران همچنان تنوع و تکثر را حفظ کرده و صرفاً سعی کرده و توانسته از تضادهایش کم کند.

مگر در انگلستان حاکمیت دوگانه وجود دارد؟ کدام نخست وزیر یا مقام عالی رتبه در تاریخ انگلستان را می شناسید که توانسته باشد سیاست های ملکه و به ویژه جایگاه او را با چالش روبرو سازد؟ در امریکا نیز همه رؤسای جمهور به مدل فلادلفیا و میثاق اولیه پدران امریکا وفادار بوده اند.

باید توجه داشت که القای یکدست شدن حاکمیت، ترویج و تلقین دولت رئیسی به عنوان دولت رهبری در یک زنجیره هم عرضی بوده و به منظور استحاله نظام کنار هم قرار گرفته اند. نفی جمهوریت نظام کار ساده تری است که جبهه تجدیدنظرطلب آن را انتخاب کرده است. آنها به خوبی می دانند در صورت موفقیت خیالی، اسلامیت نظام هم تقلیل می یابد. 

نگرانی دیگر آنها این است که در صورت موفقیت دولت رئیسی، نفوذی ها و طرفداران حاکمیت دوگانه مجالی برای بازگشت به قدرت نیافته و بدینسان پایگاه خود در ایران را از دست دهند.

رکن جمهوریت و اسلامیت چنان به هم بسته اند که می توان گفت میان آنها رابطه دلالت التزام برقرار است؛ یکی بر دیگری دلالت دارد. برای همین در اولین دیدار هیئت دولت با رهبر انقلاب، ایشان بر دو رکن اسلام و مردم تأکید کردند و فرمودند: «هفته‌ی دولت مزیّن به اسم شهید رجایی و شهید باهنر است. یعنی به یاد شهادت و نام شهدا مزیّن است.

رحمت خدا بر این دو مرد بزرگ، بزرگوار، فعال و سعادتمند به شهادت. حقیقتاً قصد خدمت داشتند، اگرچه زمانشان کوتاه بود، لکن نشان دادند که با اخلاص وارد این میدان شدند و قصد خدمت دارند و روششان روش اسلامی و مردمی و مجاهدت‌آمیز بود.»

همچنین فرمودند: من یک توصیه‌ای به همه‌ی مسئولین در دوره‌های مختلف داشتم، به شما هم عرض میکنم این توصیه را، زمان شتابان میگذرد. این چهار سال زود تمام میشود و لذا از هر ساعتی، از هر فرصتی استفاده کنید. نگذارید این وقتی که متعلق به مردم و متعلق به اسلام هست، وقت تضییع بشود و از همه‌ی امکانات، از همه‌ی امکانات زمانی و وقتی استفاده کنید.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۸۶۷۳۵۱۲:۳۰:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دولت رییسی، دولت احمدی نژاد است البته منهای محمود، معاون اول و رییس دفترش
ناشناس۲۱۸۶۸۹۰۱۳:۳۰:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
آزموده را دوباره آزمودن خطاست!
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۱۸۷۱۸۲۱۵:۱۱:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
بیخود و بی جهت صلوات
ناشناس۲۱۸۷۵۱۹۱۷:۴۷:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دولت روحانی هم همان دولت هاشمی بود چرا دوباره آزموده شد ؟!
ناشناس۲۱۸۷۹۶۴۰۱:۰۳:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۷
همین رمقی که هموز این کشور دارد نتیجه زیر ساختهایی است که هاشمی ایجاد کرده است.
ناشناس۲۱۸۸۵۵۱۱۱:۴۸:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردم را زیر بار فشار اقتصادی له کردند.
ناشناس۲۱۸۸۵۶۵۱۱:۵۶:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۷
مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان 144 تومان شد یعنی 21 برابر گران شد.
ناشناس۲۱۸۷۵۶۲۱۸:۰۷:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
سایت وزین الف من شخصا به هیچ کدام ازاین چپ وراست ایمان ندارم راستی اگر بقول این اقای تحلیلگر اصلاحطلبی بخواهد در سایت الف همینطور تحلیل خودرا درج کند ایا شما می پذیرید ..
ناشناس۲۱۸۸۲۲۴۰۸:۵۹:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
سایت های اصلاح طلب این کار رو می کنن؟
ناشناس۲۱۸۷۵۶۳۱۸:۰۷:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
34 سال بعد از انقلاب زمام اداره امور جاری کشور بدست اصلاح طلبان و کارگزاران بوده و افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تورم و رکود و فساد نتیجه عملکردشون است !
مانی۲۱۸۷۸۶۷۲۲:۴۵:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
جهت اطلاع شما ^ افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تورم و رکود و فساد ^ نتیجه عمومی جنگ در کشورهای مختلف بوده است.ضمنا وضعیت تنش با کشورهای قدرتمند و بلوک غرب،و عدم تمکین به نظامات جهانی موجب بدتر شدن شرایط و امکانات میشود، که همگی شاهدش هستیم.ایران باید سیاست اقتصادی و دیپلماسی خود را کاملا تغییر دهد..
ناشناس۲۱۸۷۶۲۶۱۸:۵۶:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
اصلاح طلبان در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردم رو توی شیشه کردند و فقط باید سکوت کنند.
ناشناس۲۱۹۰۴۲۲۱۱:۲۹:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۸
این اشتباه خاتمی رو من همون موقع هم گفتم. درسته اصلاح طلب ها گزینه هاشون همه رد صلاحیت شده بودند. اما حمایت از روحانی ضربه ای اساسی بر اصلاحات بود. روحانی هرگز جزء بدنه اصلاحات محسوب نمیشد.
ناشناس۲۱۸۶۹۱۸۱۳:۴۵:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
ان دولت بعد تحریم میخواست اصلاح ساختار اقتصادی را اجرا کند که دوره اش قد نداد و این دور انجام خواهد شد و رفاه به ایران می اید
ناشناس۲۱۸۷۱۸۹۱۵:۱۳:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
تنها راه نجات کشور ملی کردن تمامی ثروت‌های بالاتر از یک زندگی خوب و مطلوب است راهی جز این برای اصلاح اقتصاد کشور نیست
ناشناس۲۱۸۷۴۰۴۱۶:۴۷:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
شما برو کره شمالی زندگی کن اونجا مطابق تفکر شما زندگی میکنند.
ناشناس۲۱۸۷۵۸۵۱۸:۲۵:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
تز و دکترین بی نظیری است اگر اجرایی شود کشور گلستان میشود و مدینه فاضله
ناشناس۲۱۸۷۲۰۸۱۵:۲۰:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
وقتی هویج ۳۰ هزار تومان شد مسوولان دولت باید خودشان را از کوه های الموت به پایین می انداختند از این افتضاح ..
ناشناس۲۱۸۷۳۸۲۱۶:۳۳:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دولت محمود دولت بعد از تحریم بود؟ اون دولت خودش تحریم رو ایجاد کرد. دولت فعلی هم همون راه رو می ره ولی نه مردم ایران حال و حوصله اون موقع رو دارن نه دنیا
ناشناس۲۱۸۸۵۵۸۱۱:۵۵:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
محمد۲۱۸۹۳۹۲۱۷:۲۶:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
بله چین و روسیه هم که متحدان استراتژیک!! محسوب میشدند و میشوند به اون قطعنامه رای مثبت دادن!
ناشناس۲۱۸۹۸۴۲۲۲:۰۲:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۷
در زمان احمدی‌نژاد، بخاطر برنامه هسته‌ای ایران، انواع قطعنامه و تحریم در مورد ایران تصویب و اجرایی شد و حالا در زمان رئیسی باز هم ایران، همان مسیر اشتباه را در پیش گرفته است.
ناشناس۲۱۸۶۹۵۱۱۳:۵۴:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
حالا هی میگین دولت احمدی نژاد که چیو ثابت کنین!؟ میخواین اینکه دولت روحانی دولت هاشمی بوده رو سرپوش بزارین!؟ بابا عملکرد روحانی خوب نبود، شما هم اشتباه کردین بهش رای دادین، قبول اشتباه اینقدر هم که فکر میکنی سخت نیست!!! آدم وقتی سرش میخوره به سنگ میره دنبال دوا دکتر نه اینکه بشینه دعا کنه سر بقیه هم بخوره به سنگ!!!!
ناشناس۲۱۸۷۴۵۳۱۷:۰۸:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
باشه هر طوری که شما دلتون میخواد تفسیر کنین4 سال هم میگزره ببینیم رییسی چی میکنه ؟ دوست عزیزعیب مملکت و اداره آن ساختاریه باید اصلاح بشه تا کار پیش بره با قدیس سازی درست نمیشه
ناشناس۲۱۸۷۴۵۴۱۷:۰۹:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
شما که درست رای دادی صبور باش نتیجه این دولت را در همین چهار سال خواهیم دید تیم اقتصادی که می بینیم توان اداره امور بور.. را هم نداره شب دراز است
ناشناس۲۱۸۷۶۲۳۱۸:۵۴:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
شما هی میگین روحانی بد بود که چی رو ثابت کنی؟ روحانی تحت بدترین تحریم های تاریخ بوده ولی کشور را نگهداشت. آلمان هم نمیتونه چنین تحریم هایی را تحمل کنه.
ناشناس۲۱۸۸۴۶۹۱۰:۵۹:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
به قول خود روحانی 20 درصد تحریم و 80 درصد سوء مدیریت است.
ناشناس۲۱۸۶۹۶۲۱۳:۵۸:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دولت احمدی نژاد حداقل 4 میلیون مسکن مهر ساخت دولت روحانی که حتی یک لانه مرغ هم نساخت !
ناشناس۲۱۸۷۴۴۵۱۷:۰۴:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
لابد بهت رسیده کاسب تحریم
ناشناس۲۱۸۸۵۷۰۱۱:۵۸:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
کاسب تحریم کسانی هستن که در سالهای قبل با بهانه لغو تحریم رای ملت رو جمع کردند و اقتصاد کشور را ته دره بردند.
ناشناس۲۱۸۷۶۱۵۱۸:۴۹:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
نساخت فقط کلنگ زد وبارش رو انداخت رو دولت روحانی .
ناشناس۲۱۸۸۵۷۱۱۱:۵۹:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
روحانی حتی توان کنترل قیمت مرغ را نداشت چه برسه به ساخت مسکن !
ناشناس۲۱۹۰۱۲۱۰۳:۴۳:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۸
مثلا خیلی کار خوبی کرد؟ نتیجش شد مهاجرت بی رویه از روستاها به شهرها و ترکیدن تورم
ناشناس۲۱۸۶۹۶۸۱۳:۵۹:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
در دوران احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 10 برابر شد و این از نتایج تدبیر است.
ناشناس۲۱۸۷۶۲۰۱۸:۵۲:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
بله آخر دولت احمدی نژاد شروع تحریمهای سنگین وبالا رفتن سریع دلار بود واگر ۸سال دیگه رو کار می موند دلار خیلی بالاتر از زمان روحانی بالا میرفت .
ناشناس۲۱۸۷۹۴۸۰۰:۴۲:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۷
مگر در اوج همین تحریم روحانی نگفت والله العلی الاعظم اگر مشکلات کشور راه حل نداشت نمیومدم؟شد مسکن ۶۴۰درصدتورم،پراید از ۲۰میلیون ۱۵۰میلیون و.. ضمنا خودتون رو گول نزنید تحریم ها ۴۲ساله که بوده اینا جای پاسخگویی خواستن به بهانه تحریم فرار رو به جلو کنن
باغچقی۲۱۸۷۹۹۷۰۱:۴۴:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۷
دلار ولش کن تورم هشتصد درصد در طول تاریخ جهان بی سابقه است چای بسته ای دوهزارو پانصد تومن شد بسته ای صدهزار تومن فاجعه
ناشناس۲۱۸۶۹۷۲۱۴:۰۰:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
با این گندی که اصلاح طلبان بالا اوردند حالا همه به جون احمدی نژاد دعا می کنند.
ا.ر۲۱۸۷۳۸۸۱۶:۳۷:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
درآمد افسانه ای زمان دولت احمدی نژاد کجا و درآمد دولت روحانی کجا. انصاف هم خوب چیزیه
ناشناس۲۱۸۷۰۲۰۱۴:۱۳:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
همین که دولت پیر و ناتوان و رانتی و نجومی بگیر قبلی رفت میتوانیم به حل مشکلات اقتصادی و پیشرفت کشور امیدوار باشیم.
ناشناس۲۱۸۷۰۲۴۱۴:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
سال دیگه این موقع کرونا و تورم نداریم و خدا رو شکر می کنیم که رئیسی رئیس جمهور است.
ناشناس۲۱۸۷۳۵۵۱۶:۲۲:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
تنها با اصلاحات جدی در عرصه‌های داخلی و خارجی می‌توان از وقوع بحران جلوگیری کرد.
ناشناس۲۱۸۷۵۲۶۱۷:۴۹:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
رئیسی موفق خواهد شد زیرا امید و توکلش به خداوند متعال است و روحانی شکست خورد زیرا چشم امیدش به کدخدا بود.
ناشناس۲۱۸۷۵۴۶۱۸:۰۰:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دولت روحانی درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل نداشت به همین دلیل شکست خورد و اقتصاد کشور را ته دره برد اما رئیسی با اتخاذ سیاست خارجی درست حتماً موفق می شود.
ناشناس۲۱۸۷۴۶۲۱۷:۱۲:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
ريیسي اگه نتونه به وعده هاش مبني برتورم تك رقمي ،ساخت ساليانه ١ميليون مسكن و…عمل كنه عملا ديگه اي بهانه اي نيست تا .. تقصيرها رو گردن اون بندازه وناركا امدي كل ..رو آشكارميشه
ناشناس۲۱۸۷۶۰۹۱۸:۴۵:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
شکر کن تا صبح دولتت بدمد
ناشناس۲۱۸۷۰۲۷۱۴:۱۶:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دولت روحانی مملکت را 200 سال عقب برد مردم اکنون از احمدی نژاد به نیکی یاد می کنند.
ناشناس۲۱۸۷۰۳۱۱۴:۱۷:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۱۸۷۷۰۵۱۹:۵۷:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
امثال‌تو‌خشک‌..نگذاشتند‌که‌دولت‌روحانی‌‌موفق‌شود.اوج‌ شکوفایی‌اقتصاد‌ایران‌در‌زمان‌خاتمی‌بود
ناشناس۲۱۸۷۰۳۹۱۴:۱۹:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
بی عُرضه های اصلاح طلب مملکت را شخم زدند و زمین سوخته تحویل دادند از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
ناشناس۲۱۸۷۷۳۱۲۰:۲۴:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دوباره ۴سال دیگه بیا همینو بگو خوب شد روحانی بود وگرنه چی میگفتید؟
ناشناس۲۱۸۷۰۴۹۱۴:۲۱:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
میانگین رشد اقتصادی کشور در دوران احمدی نژاد 2/5 درصد بود اما در دولت روحانی صفر شد و رتبه پاسپورت ایرانی در دولت روحانی 18 پله سقوط کرد و در دولت روحانی سرمایه گذاری خارجی 86 درصد و تولید برق 62 درصد کاهش یافت.
ناشناس۲۱۸۷۷۵۰۲۰:۳۸:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دوره احمدی نژاد نفت در بالاترین قیمت در طول تاریخ فروشش بود با این همه پول چه کار کرد ؟اما در دوران روحانی در حداقل قیمت .
ناشناس۲۱۸۷۰۸۳۱۴:۳۴:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دار و دسته شما اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۲۱۸۷۱۷۵۱۵:۱۰:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
مردان اگر غیرت داشتند وضع عفاف و حجاب اینگونه نبود
ناشناس۲۱۸۷۲۷۰۱۵:۵۲:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
چرا عادت دارید همه چز را با دین قاطی کنید وازش به نفع خودتون استفاده کنید اقتصاد مردم چکار داره به غیرت!!!!!
ناشناس۲۱۸۷۳۲۴۱۶:۱۴:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
وقتی به خاطر ورزشگاه و رقص و ناموس فروشی کشور....! خیلی ربط دارد
ناشناس۲۱۸۷۶۶۷۱۹:۴۰:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دین از سیاست جداست هرکس دین را با دیانت درآمیزد قطعا به دنبال منفعت میباشد زیرا در اسلام هیچ موضوعی در نحوه اقتصاد و کشور داری به عنوان قانون نیامده اسلام دین مکارم اخلاق و انسانیت نه سیاست..
ناشناس۲۱۸۷۰۸۶۱۴:۳۴:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
8 سال دولت روحانی تون را هم دیدیم خجالت بکشید.
ناشناس۲۱۸۷۱۲۴۱۴:۵۰:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
من فکر می کنم تشابه هست ولی دولت آقای رئیسی در زمینه اقتصادی و کاهش نرخ ارز به نطر من ان شاء الله موفق خواهند بود
ناشناس۲۱۸۷۷۳۰۲۰:۲۳:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
سالی که نکوست ازبهارش پیداست دراین یکماه همه چی حداقل ۲۵درصد گران شده تورم یکماهه تا یکسال فکر کنم تورم صد درصدی خواهیم داشت انشالله که درست بشه
ناشناس۲۱۸۶۷۴۸۱۲:۳۳:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
چرا تا کنون همه روسای جمهور ایران، بعد از اتمام دوره از سیاست کنار گذارده شدند و نامی از آنها برده نمی شود؟
ناشناس۲۱۸۶۸۵۳۱۳:۱۰:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
چرا با این همه خسارات محض دولت روحانی به کشور و مردم آنها و به اصطلاح مدیرانشان را محاکمه نمی کنید
ناشناس۲۱۸۷۰۵۴۱۴:۲۳:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
450 هزار نفر از دولت روحانی شکایت کرده اند ان شاءالله محاکمه روحانی و مدیران دولتش محقق خواهد شد.
ناشناس۲۱۸۷۲۹۴۱۶:۰۳:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
ایران یک کشور ۸۰ میلیونی است. شما نماینده مردم نیستید.
ناشناس۲۱۸۷۵۳۱۱۷:۵۲:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
اکثریت مردم ایران از عملکرد بسیار ضعیف دولت روحانی ضربه خوردند و منتظر محاکمه روحانی و مدیران دولتش هستن.
ناشناس۲۱۸۷۴۷۸۱۷:۲۱:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
مردم از کسان دیگر هم می‌توانند شکایت کنند؟ کمیسیون اصل نود ثبت می کنه؟؟ ..با یک پیامک!!!
ناشناس۲۱۸۷۵۴۲۱۷:۵۷:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
همین که مردم به کاندیدای طیف روحانی (همتی) رای ندادند یعنی همه از روحانی و دولتش شاکی هستن و باید محاکمه بشوند.
ناشناس۲۱۸۷۹۴۷۰۰:۳۹:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
آخه بعضیها هنوز قبول ندارن دولت اصلاح طلب روحانی مسکن را ۶۴۰درصد گرون کرد، مرغ ۳هزارتومانی را رسوندن به ۴۰هزارتومان یعنی چنددرصد؟ پراید۲۰میلیونی شد۱۵۰میلیون یعنی چنددرصد والی ماشاءالله خجالت بکشید بس که خودتون رو به خواب زدید و دم از اصلاح طلب غربگرای غرب زده میکنید رئیسی ۱هفته است دولت دست گرفته اندازه ۲سال کرونا واکسن واردکرد اینارو نمیبینید؟؟؟
ناشناس۲۱۸۶۸۶۵۱۳:۱۶:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
متاسفانه هر رییس جمهوری امد برای جذب رای قسمتی از دین و اعتقاد مردم را بواسطه جذب رای از بین برد چرا وضعیت عفاف و حجاب کشور به این شکل شده چرا سگ گردانی پ سگ در بغل گرفتن بک ارزش شده در صورتی که حتی طبق قوانین هر دو خلاف مقررات و قانون است و متاسفانه نیروی انتظامی هن فقط نظاره گر
ناشناس۲۱۸۶۹۵۹۱۳:۵۶:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
هاشمی که تا آخر عمر رئیس مجمع بود و تا ۸۸ خطیب نماز جمعه!! احمدی نژاد هم که تا همین الان عضو مجمع هست!!! روحانی هم که تازه رفته!!
ناشناس۲۱۸۷۶۴۶۱۹:۱۸:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
خاتمی هم تازه رفته؟!
ناشناس۲۱۸۸۶۶۶۱۲:۴۲:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
خاتمی خودش قبول نکرد که عضو تشخیص مصلحت نظام بشه. اینو میتونید دقیق تحقیق کنید.
ناشناس۲۱۸۶۹۶۱۱۳:۵۸:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
اگر عملکرد مناسبی داشتن میتونستن با رای مردم رئیس مجلس بشن یا هرچی!!
ناشناس۲۱۸۶۹۶۴۱۳:۵۹:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
اگر هم بکار گرفته بشن که میگی یه عده قدرت رو قبضه کردن ول نمیکنن!!!!!!
ناشناس۲۱۸۶۷۵۱۱۲:۳۵:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
جناب سلگی، آقای قالیباف در مجلس در زمان بررسی صلاحیت وزرا مطالبی را بیان کردند که از تلویزیون پخش و مردم شنیدند.
ناشناس۲۱۸۶۹۸۲۱۴:۰۳:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
حالا چی بود این سخنان ؟!
صمصام۲۱۸۶۷۵۵۱۲:۳۶:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
آقای سلگی اکبر گنجی تنها یک نفر است که حتی در دایر اصلاحطلبان نظام نیست او در واقع در زمره معاندان و مخالف نظام است و خیلی ناجوانمردانه است که او را همه اصلاح طلبها می نامید شاید نظرات او از جهاتی متمایل به اصلاحطلبها باشد اما قطعا او همه اصلاحات نیست پس با تبعیت از عقیده شما باید حرفها و نظرات احمدینژاد یا سعید قاسمی و یا رائفی پور و..و.. را شالوده و اساس تفکرات اصولگرایان دانست ! که قطعا اینگونه نیست در میان اصلاح طلبان و اصولگرایان چهره های منطقی و غیر منطقی زیادی وجود دارد که هیچکدام به معنای همه جناح انها نیست و در سایه جمهوری اسلامی نظرات خود را بیان میکنند
ناشناس۲۱۸۷۱۸۰۱۵:۱۱:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
اصلاح طلبی یعنی آشوب و تحریم
ناشناس۲۱۸۷۳۴۲۱۶:۱۸:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
تحریم شدن که عشق و علاقه رییس جمهور محبوب شما اصولگراها احمدی نژاد بود.
ناشناس۲۱۸۷۵۱۷۱۷:۴۶:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
اینقدر غیرت داشت که باج ندهد به خارجی ها
ناشناس۲۱۸۷۵۳۳۱۷:۵۳:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۲۱۸۷۵۹۸۱۸:۳۲:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
والا مدام داریم افت می بینیم .همین نویسنده قبلا خیلی مستقل و منصف تر بود . الف هم
ناشناس۲۱۸۶۷۵۶۱۲:۳۷:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
رییس جمهور تنها یک مجری است. در بعضی تصمیمات تنها یک رای دارد.
ناشناس۲۱۸۶۸۵۸۱۳:۱۳:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
رهبری عزیز از رییس دولت قبل و معاونش و به اصطلاح دولتمردان و مدیران آنها بشدت ملولیم چه کنیم
ناشناس۲۱۸۶۹۲۳۱۳:۴۷:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
مجری که هم قانون می نویسد و هم باید اجرا کند و اگر بد اجرا کند می شود اوضاع فعلی!
ناشناس۲۱۸۶۹۸۶۱۴:۰۳:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دولت اختیارات کافی دارد اما دولت قبل عُرضه کار کردن نداشت.
کرار۲۱۸۷۹۵۵۰۰:۴۹:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
چقدر ساده اند بعضیها با یه تفکر کوچیک میشه متوجه شد رئیس جمهور همه کاره است چرا؟ چون اگر کاره نبود براش اینقدر سر و دست نمیشکوندن و میرحسین و کروبی و خاتمی ودیگراصلاح طلب بخاطر هیچکاره بودن ۸ماه کشور رو به آشوب نمیکشیدن کمی تفکر لطفا
ناشناس۲۱۸۶۷۵۹۱۲:۳۸:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
هیچ رییس جمهوری در ایران تا به حال عاقبت به خیر نشده است.
ناشناس۲۱۸۶۸۷۹۱۳:۲۶:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
روسای مجلس هم عاقبت به خیر نشده اند!!!!!!
ناشناس۲۱۸۶۷۸۱۱۲:۴۴:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
حمایتی که از روحانی کرد با این همه خسارت عمدی و غیر عمدی به مردم زد چه در در مواجه با مسائل داخلی و باج دادن ها به خارج نشان این دارد فرقی برایشان ندارد کی باشد و حمایت کننده دولت ها هستند
ناشناس۲۱۸۶۹۰۵۱۳:۴۰:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
هر وقت عملکردی از اقای رییسی و ژنرالهای ایشان دیدید تیتر بزن.
ناشناس۲۱۸۶۷۸۶۱۲:۴۵:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
باید قانونی باشد که هر مسولی در هر رده پس از پایان کارش اگر فسادی داشته یا زمینه فسادی را ایجاد کرده براحتی بتوان محاکمه کرد الان به فوریت باید روحانی وجهانگیری و بسیاری از مدیران و وزرای روحانی را محاکمه کرد و به مجازات رساند
ناشناس۲۱۸۶۷۹۶۱۲:۴۹:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
اما اینجا فردی سر کار بود و سکان دار وزارت خارجه بود که سیاست کلان کشور را قبول نداشت! و این شگفت انگیز است
ناشناس۲۱۸۶۹۳۵۱۳:۴۹:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
سیاست کلان کشور باید با رای و نظر مردم تعیین شود.
ناشناس۲۱۸۷۱۹۳۱۵:۱۴:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
حرفی بی معنی از یک طرفدار ورشکسته ها برای توجیه کردن
ناشناس۲۱۸۷۶۵۱۱۹:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
علت را بیان نکردی فقط به شعار بسنده فرمودی!
امیر۲۱۸۶۸۰۰۱۲:۵۰:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
کسی که نفهمیده است را می توان با صحبت چیزی به او فهماند. کسی که خود را به نفهمی میزند را نمی توان چیزی به او فهماند. کسی که برای نفهمیدن پول می گیرد استدلال های خوبی در نفهمی خود دارد.
ناشناس۲۱۸۶۸۹۵۱۳:۳۳:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
احسنت افرین.
ناشناس۲۱۸۶۹۷۰۱۴:۰۰:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
جمله دوم و سوم رو که خوندم یاد طرفدارای روحانی افتادم!!!
ناشناس۲۱۸۶۹۷۸۱۴:۰۲:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
درک و فهم دار و دسته شما را در 8 سال گذشته دیدیم !!!
ناشناس۲۱۸۶۸۳۸۱۳:۰۳:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
این همه آسمون و ریسمون به هم بافتید که بدیهیات را نفی کنید؟ کشور الان دست یک جناح است. با توهین به اصلاح طلبان هم به نتیجه ای نمی رسید. به جای این حرف ها کار کنید و نشان دهید که از رقبای خود بهتر و با عرضه تر هستید و مسوولیت کار خود را بپذیرید نه اینکه فقط پیروزی ها را به اسم جناح خود بزنید و تا کار خراب شد بگویید انحرافی است و از ما نیست.
ناشناس۲۱۸۶۸۶۷۱۳:۱۸:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
ایران متعلق به همه است. جامعه را تکه تکه نکنید. نه شما فرشته اید نه اصلاح طلبان شیطان و فتنه. ما همه ایرانی هستیم و غیر معصوم و خدا هم به هیچ کس چک سفید نداده.
ناشناس۲۱۸۶۸۷۲۱۳:۲۰:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
در کشور ما احترام روسای جمهور نگه داشته نمی شود و این بسیار زشت و زننده است.
ناشناس۲۱۸۷۰۳۳۱۴:۱۸:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
این اشرافیون برای مردم ارزشی قائل بودند که مردم از آنها به نیکی یاد کنند
ناشناس۲۱۸۷۶۱۹۱۸:۵۱:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
شما نماینده مردم نیستید. رئیس جمهور نماینده مردم است.
ناشناس۲۱۸۶۹۲۴۱۳:۴۷:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
جناب سلگی من در مورد نقش رهبری در یک دست کردن سه قوه هیچ اظهار نظری ندارم چون اطلاع ومدرکی هم ندارم . اما جنابعالی با چه تصوری از شعور مردم خیلی راحت .. و میگویی رد وتایید صلاحیت های معنا دار مجلس یازدهم وریاست جمهوری سیزدهم را نبینید ؟!! این رد وتایید صلاحیت ها که صدای بعضی هم جناحی های اصولگرایان را هم در آورد اگر اقدام برای یک دست کردن قوا وشکل حکومتی دادن به نظام نیست پس چیست ؟!!
ناشناس۲۱۸۶۹۳۴۱۳:۴۹:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
پس برای چی یک عده ای ساده لوح تکرار می کنند رئیس جمهور هیچ کاره است؟ از همین نفرت پراکنان که می خواهند جامعه را خراب کنند یاد گرفتند آن هم به دروغ که هیچ کاره است این جای خنده دارد
سعید۲۱۸۶۹۴۸۱۳:۵۳:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
مردم ما به رهبر وفادارند ومیدانند محور اصلی حمایت از مردم تنها همین رهبر عزیز سیدعلی خامنه ای .ریس جمهور هم وقتی که منتخب شود اول به رهبر تکیه کند همانطوریکه رهبر از مردم حمایت کند ریس جمهور همان مسیر ادامه دهد .دراینجا می شود ریس جمهور ودولت خود برای تمامی مردم محبوب شود ..این یک واقعیت وجدا از سیاست
هموطن۲۱۸۶۹۶۷۱۳:۵۹:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۶
تو این مملکت گروههای مرجع باید حذف شوند.هیچکس نباید محبوب مردم باشد.. از سیاسیون گرفته تا....حتی فردوسی پور
تهرانی۲۱۸۷۰۳۸۱۴:۱۸:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
"کدام نخست وزیر یا مقام عالی رتبه در تاریخ انگلستان را می شناسید که توانسته باشد سیاست های ملکه و به ویژه جایگاه او را با چالش روبرو سازد؟" آقای نویسنده، شما نمیدانید که 7 سال قبل نخست وزیر انگلیس حفظ یا رد خانواده سلطنتی را به همه پرسی گذاشت؟ نمیدانید مقام سلطنت فقط مقامی تشریفاتی است؟
ناشناس۲۱۸۷۳۴۵۱۶:۱۸:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
عزیزم همه پرسی برای اسکاتلند بود! آن هم وقتی نظر سنجی ها مشخص بود که منفی می شود برگزار کردن! آره جانم!
ناشناس۲۱۸۸۷۷۴۱۳:۲۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
یعنی جناب آقای سلگی حکومت کشور ما را با سیستم سلطنتی انگلستان مقایسه میفرمایند؟
ناشناس۲۱۸۷۰۶۱۱۴:۲۶:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
نقطه مشترك هر چهار رؤساي جمهور در تصوير بالا اينه براي يكي مثل من نوعي اينه كه هر كدام شان كه به منصب رياست جمهور ي رسيدند با خودم گفتم : « اين يكي ديگه خوب شد ، انگاري درد و رنج من را مي فهمه ، برنامه هاي زيادي داره ، انشااله كه براي ما و امثال ما بخصوص طبقه ما فقير و فقرا ، فرجي خواهد شد ، فرج بعد از شدت !! ... باباجان ! خودش در مبارزات انتخاباتي گفت ، خودش قول و عده داد ، من با همين دو تا گوش خودم شنيدم ، خودم تمام رئوس برنامه هايش را كه روي كاغذ اعلا ي گلاسه چاپ كرده بود رؤيت كردم ، خودم ساعت ها از پاي تلويزيون تكون نخوردم كه تمام حرف هايش را بشنون » !! ...اما ٨ سال رياستش كه تموم مي شد با خود مي گفتم : « هي ي ي ي ي روزگار ! چه فكر مي كرديم چه شد » !! ...اما انشا الله كه دولت سيزدهم اين طوري نباشد ، كه البته نيست ، ... انگار دلم هم گواهي خوب خوب ميده ... حالا خدا كريمه ... نا اميد شيطونه !
ناشناس۲۱۸۸۶۸۷۱۲:۵۳:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
باز هم بعد از ۴ یا ۸ سال میگی: هی ی ی ‌.. روزگار!
ناشناس۲۱۸۷۰۷۶۱۴:۳۲:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
مشکل کشور محدود کردن دایره انتخاب مردم است. در همین انتخابات ریاست جمهوری اگر اجازه حضور لاریجانی ، پزشکیان و مطهری داده می شد هم مشارکت بالا می رفت و هم طیف های مختلف در این انتخابات نماینده داشتند. اگر هم از مهرعلی زاده و یا همتی بعنوان نماینده اصلاح طلبان اعلام کنید این مردود است چرا که این دو نه گزینه احزاب اصلاح طلب بودند نه بین مردم محبوبیت داشتند. خلاصه اینکه چند نفر ..با چند نفر پوششی از ..
ناشناس۲۱۸۷۱۴۳۱۴:۵۶:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
نویسنده محترم! یک نویسنده پیش از این‌که در حیطه چنین مسئله‌ای بنویسد لازم است تا قانون اساسی ما را درست بخواند و بعد پاسخ این سوال یا به گفته شما چنین شائبه‌ای را بدهد.
ناشناس۲۱۸۷۲۸۰۱۵:۵۹:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۱۶
نه احمدی نژاد محاکمه ‌شد و نه روحانی محاکمه میشه
ناشناس۲۱۸۷۵۳۷۱۷:۵۵:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
خاتمی و موسوی و کروبی باید به جرم تهدید امنیت ملی و خیانت به کشور در سال 88 محاکمه و مجازات بشوند.
غفاری۲۱۸۷۳۴۸۱۶:۲۰:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
همه میدونن کاهش زاد و ولد و سیر نزولی درصد رشد جمعیت هیچ ربطی به تصمیم مسئولان یا سیاستهای کنترل جمعیت ندارد . مشکلات اقتصادی، فقر و چشم انداز تاریک کشور مردم رو از ازدواج ، داشتن زندگی شرافتمندانه و بقا نسل سالم و صالح دور کرده و علاجش ، مملکت داری درسته
ناشناس۲۱۸۸۵۲۱۱۱:۲۸:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
وقتی اوایل زنها را استخدام می کردن تو هنوز بچه هم نبودی و زندگی ها درست و کم کم....
ناشناس۲۱۸۸۷۱۵۱۳:۰۲:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
خجالت بکش که هی این کامنت را تکرار میکنی! آیا زن ها که خواهر و مادرت هم جزو اونها هستند، انسان نیستند؟! حقوقی ندارند؟! ..
ناشناس۲۱۸۷۴۳۵۱۷:۰۱:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
این دولت و اون دولت نداره قطار انقلاب نتیجه اش همین بود واقعیت را باید پذیرفت؟
ناشناس۲۱۸۷۴۷۶۱۷:۲۱:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
زمان طلایی پیشرفت ایران دیگر بسته شد، تاریخی ترین فرصت درآمدی ایران در زمان احمدی نژاد با ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نابود شد، پنجره جمعیتی تا چند سال دیگر بسته میشود، نفت دیگر کالای استراتژیک محسوب نمیشود و نفت کشف نشده و استخراج نشده دیگر بدرد ما نخواهد خورد، حالا بنشینید دعوا کنید که روحانی باید محاکمه شود یا رییسی تورم را صفر خواهد کرد یا چه و چه!! توی سر هم بزنید تا لحظه به لحظه بیشتر غرق شویم.
مهدی۲۱۸۷۴۸۱۱۷:۲۳:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
مقدس سازی پدر مملکت رو درآورده
dayani۲۱۸۷۴۹۷۱۷:۳۵:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
دولت مرحوم رجایی فرصت نیافت که خوب و بدش آشکار شود. تنها ترور ایشان هم باقیمانده است.
ناشناس۲۱۸۷۵۹۲۱۸:۲۹:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
مطلب خوب ومفید و روشنگرانه ای بود، از نویسنده ی این مقاله تشکر می کنیم
ناشناس۲۱۸۷۶۱۷۱۸:۵۰:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
ما ملت همه مثل هم هستیم. یک جوری میگن رئیس جمهور باید محاکمه بشه که انگار خودشان تافته جدا بافته اند. بازاری و کارمند و نظامی و سیاسی و مجلسی و قاضی ما همه مثل هم اند. ملت و دولت خیلی با هم فرقی ندارند. ما نه ملت نمونه و بی نقصی هستیم نه اینکه روسای جمهور ما بی نقصند. در هر صورت جایگاه ریاست جمهوری بسیار محترم است و نظارت بر آن وظیفه مجلس و رهبری است نه قوه قضاییه و دادگاه. اصلا صحیح نیست که در پایان دولت ها به روسای جمهور بی احترامی شود و به دادگاه بروند. اگر بد بودند چرا مجلس استیضاح نکرد؟
کاظم۲۱۸۷۶۳۹۱۹:۰۹:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
سلوک مقام رهبری به اصلاح طلب حقیقی نزدیک است تا اصولگرای تندرو
ناشناس۲۱۸۷۶۵۴۱۹:۲۶:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
بهترین دوران ایران ریاست جمهوری خاتمی بود
علی۲۱۸۷۶۶۵۱۹:۳۸:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
استقلال وپیروزی چرا انقدر محبوبن چون با هم رقیبن اگر یکی از آنها نباشد دیگری هیچ محبوبیتی ندارد
ناشناس۲۱۸۷۷۲۴۲۰:۱۵:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
قیمت طلا در زمان احمدی نژاد ۲۰ بیست برابر شد قیمت بنزین ۷ هفت برابر شد وقیمت خونه ۱۵ برابر شد در حالی که حقوق کارمندان سه(۳)برابر هم نشد اون هم درحالی که قیمت نفت ۱۴۰ دلار بود . ولی در زمان روحانی قیمت نفت ۴۰ دلار بود ودر دو سال اخیر هم نمی تونستند بفروشند.در حالی که حقوق کارمندان ۷برابر شد وقیمت طلا ۶ برابر شد .واحمدی نژاد کشور را در بهترین حالت گرفت ودر بدترین شرایط به روحانی تحویل داد . وسالی که نکوست از بهارش پیداست معلوم است که اکثر وزرای رئیسی ومعاون ومشاور از نیروهای احمدی نژاد است .حالا خودت حساب کن
کرار۲۱۸۷۹۵۳۰۰:۴۶:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
یعنی گرون تراز دولت اصلاح طلب روحانی سکه شد ۳میلیون در زمان احمدی نژاد ولی در دولت اصلاح طلب روحانی شد۱۲میلیون، پراید ۷میلیونی شد ۲۱میلیون در زمان احمدی نژاد ولی در دولت اصلاح طلب روحانی شده ۱۵۰ میلیون ومسکن ۶۴۰درصدگرون شده جدا"چطوری تحلیل میکنی شما؟ تاکی باید سنگ این اصلاح طلبان غربزده را به سینه بزنید؟ کمی تفکر
ناشناس۲۱۸۸۵۱۷۱۱:۲۷:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
اول برو آمار درست بده
ناشناس۲۱۸۷۸۰۱۲۱:۳۶:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
احسنت به این تحلیل جامع پایگاه خبری الف، هم منصفانه بود وهم واقع بینانه
علی۲۱۸۷۸۱۴۲۱:۵۰:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
چرا کشور مارو با انگلیس خبیث وروباه سفت مقایسه میکنید
ناشناس۲۱۸۸۰۱۶۰۲:۰۴:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
روباه صفت
ناشناس۲۱۸۷۸۳۴۲۲:۰۴:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
وقتي همين افراد دولت فعلي روحاني را به غرب گرايي وغرب زدگي محكوم ميكردند شما آن را تاييد ميكرديد ومي كنيد حالا هم اصلاح طلبان مي گويند حاكميت يكدست شده كجاي اين واقعيت شايعه هست چون واقعا هم روحاني غرب گرا بود وهم اينكه سه قوه يكدست هستند كاملا واقعي ودرست هست
ناشناس۲۱۸۷۹۰۹۲۳:۴۷:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
حاکمیت یک دست هست شما یک نهاد انتصابی مثال بزنید که در آن یک اصلاح طلب پست گرفته باشد..
کرار۲۱۸۷۹۳۹۰۰:۳۲:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۷
خدایی بااین همه افتضاحی که اصلاح طلبان به بار آوردن هنوز هستند کسانی که خواب باشند و ازاین جماعت دفاع کنند؟؟؟در دولت اصلاح طلب روحانی مجلس و شورای شهر هم بادولت همگی اصلاح طلب بودن ولی عرضه کارکردن نداشتن راستی مسکن،مرغ،گوشت،خودرو و.. چنددرصد گرون شد؟ خود دولت اصلاح طلب روحانی گفت فقط مسکن۶۴۰درصد گرون شد حالا بعضی سنگ چی اینارو به سینه میزنن نمیدونم
احیا دادمهر۲۱۸۷۹۸۹۰۱:۴۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
رهبر بیش از همه دولتها از دولت روحانی حمایت کرد. در جریان بنزین که روحانی مردم رو مسخره کرد رهبر خودش رو سپر کرد تا فتنه بخوابه رهبر از آبرو و جایگاهش برای همه روسای جمهور مایه گذاشت . البته چون یک تنه مقابل فتنه ها و تهاجمات ایستاده و همه رو خنثی کرده ، بدخواهانشان داره آتیش میگیره و مجبور هستن ازین اراجیفات بگن نصف عمر این انقلاب قدرت دست اصلاحی ها و همفکرهاشان بود ؛ بگردید ببینید چه گلی سر مردم زدن
ناشناس۲۱۸۸۰۱۸۰۲:۰۹:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
بابا این بازی غرب زدگی و شرق زدگی رو کنار بگزارید. مهم اینه که در ارتباطات بین المللی با ( چه امریکا، چه روسیه و چه چین) فقط منافع کشور رو در نظر بگیرید.
M۲۱۸۸۰۱۹۰۲:۰۹:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
در اصل فرقی بین اولین و آخرین رئیس‌جمهور وجود نداره هر کدام به طریقی مملکتو به فنا دادند اکثر از سیاست و کشور داری آگاهی ندارند و از همه مهمتر به فکر منافع مردم نیستند با دروغ و وعده های بی اساس بار خودشونو بستند و رفتند چون کسی ازشون سئوال نمیکنه و موظف به جوابگویی نیستند فقط ملت بدبخت آه بکشند کی توجه میکنه یکی بیاد بگه من اشتباه میکنم یک نمونه نشونم بده خوشحالم کنه تا حالا کسی از اون بالا نگاه به خانواده داغ دیده ها کرده با یک تسلیت خشک و خالی مارو آدم حساب کرده که فکر کمبودها باشه و کاری انجام بده دیگه به هیچ کس اعتماد ندارم
محمد۲۱۸۸۱۶۹۰۸:۲۳:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
دوستانی که نظر میدید واقعا فکر میکنید مشکل سر این دولت و اون دولته !؟ خانه از پای بست ..
ناشناس۲۱۸۸۲۴۶۰۹:۱۵:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
خواهشا حرف زدن را تعطيل كنيد و فقط و فقط منتظر نتيجه تا يكسال آينده (شهريور 1401) باشيد. تمام قوا الان ..هم جهت و همسو هستند .. مردم فقط يك سال صبر خواهند كرد تا نتيجه را ببينند. ..
ناشناس۲۱۸۸۷۳۶۱۳:۱۱:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
بنده دو طیف سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا را دیدم و تجربه کردم بسی ناامید از آینده هستم انتخاب احمدی نژاد چنان تبلیغاتی از سوی مذهبی ها و تریبون بدست ها و حوزه و نماز جمعه صورت گرفت که به اما زمان وصل و منجی بشریت شد و نتیجه و عملکردش در 8 سال به اعتقادات مذهبی بنده و امثال بنده ضربه وارد کرد و نگاهم به دین تفاوت پیدا کرد. دردوره ورود روحانی چنان ضربه ای به اخلاق و انسانیت با گفتارهای دور از واقیعت بیان شده که اخلاق را از جامعه با فرهنگ و کهن ایران پاک کردند حالا به چه کسی و با چه ضمانتی اعتماد کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین