سوریه: تجاوزات مکرر اسرائیل به خاک ما سیاست "تروریسم دولتی" را تقویت می‌کند

جهان،   4000507024

سوریه تاکید کرد: تجاوزات مکرر اسرائیل به خاک این کشور سیاست‌های رژیم اشغالگر مبتنی بر اقدامات تروریسم دولتی را تقویت می‌کند.

سوریه: تجاوزات مکرر اسرائیل به خاک ما سیاست "تروریسم دولتی" را تقویت می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در بیانیه‌ای که در جلسه روز چهارشنبه به ریاست شورای امنیت ارائه کرد، گفت: سلسله تجاوزات مکرر اسرائیل به خاک سوریه که جدیدترین آن پنج‌شنبه گذشته بود سیاست‌های رژیم اشغالگر را که مبتنی بر دنبال کردن تروریسم دولتی و ارائه حمایت مستمر از گروه‌های تروریستی در سوریه است، تقویت می‌کند. این اقدامات اسرائیل در راستای نقض علنی رویکرد بین‌المللی ویژه مقابله با تروریسم است.

او اضافه کرد: سوریه به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل جزئیات تجاوزات و تهدید خطرناکی که این تجاوزات علیه امنیت و ثبات منطقه دارند، اطلاع داده است.

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: ادامه اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین، جولان سوریه بار دیگر نشانگر عدم موفقیت شورای امنیت در عمل به مسؤولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.

صباغ گفت: در کم‌تر از یک سال گذشته رژیم صهیونیستی بیش از پنجاه بار به سوریه تجاوز کرده که با شهادت شمار زیادی غیرنظامی و تخریب اموال و دارایی آنان همراه شده است و همزمان مسؤولین رژیم اشغالگر به نقض نظام‌مند حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی در جولان اشغالی سوریه ادامه می‌دهند که از جمله جرایم آن شهرک سازی، تبعیض نژادی، بازداشت خودسرانه اهالی و شکنجه و آواره کردن و سرقت منابع طبیعی جولان است.

وی همچنین گفت: تداوم اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه از طریق اعمال سیاست تبعیض نژادی و اقدامات خودسرانه علیه مردم ما در جولان بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی و به چالش کشیدن بی‌سابقه اراده بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل و شورای امنیت، به ویژه قطعنامه‌های ۲۴۲، ۳۳ و۴۹۷ است.

صباغ توضیح داد که از ۲۷ اوت ۲۰۱۴، مقامات اشغالگر اسرائیلی علاوه بر ادامه کاشت و تجدید میادین مین، که منجر به مرگ و جراحت بسیاری از ساکنان جولان می شود به بستن گذرگاه قنیطره ادامه دادند، این تنها گذرگاه قانونی برای مردم جولان اشغالی سوریه به منظور برقراری ارتباط با وطن خود سوریه به شمار می‌رود.

وی بار دیگر بر تعهد قاطع سوریه به آرمان و حقوق مردم فلسطین برای بازگشت و ایجاد یک کشور مستقل که قدس اشغالی پایتخت آن باشد، تأکید کرد.

بسام صباغ بر حمایت سوریه از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در همه خاک فلسطین به پایتختی قدس تاکید کرد و گفت: حق پناهندگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمینشان نیز بر اساس قطعنامه ۱۹۴ سال ۱۹۴۸ باید تضمین شود و هر معامله‌ای که مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل نباشد، قابل قبول نیست و باید به کشور فلسطین، حق عضویت کامل در سازمان ملل اعطا شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین