ایمنی ۹۱ درصدی واکسن کرونای پاستوکووک/اثر بخشی روی کودکان زیر ۱۸ سال

سلامت،   4000505048

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن مشترک ایرانی- کوبایی ، گفت: ایمنی این واکسن بیش از ۹۱ درصد است.

ایمنی ۹۱ درصدی واکسن کرونای پاستوکووک/اثر بخشی روی کودکان زیر ۱۸ سال

به گزارش فارس، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در نشست مشترک با رئیس انستیتوی فین‌لای کوبا با اشاره به سابقه بیش از یکصد ساله انستیتو پاستور در تولید واکسن در ایران اظهار داشت: ما در همه‌گیری آبله، طاعون و وبا پرچمدار بوده‌ایم و افتخار داریم قدرتمندترین تولید واکسن در ایران و خاورمیانه هستیم.

وی با اشاره به بحران کرونا در جهان یادآور شد: انستیتو پاستور مسئولیت تشخیص آزمایشگاهی این ویروس را برعهده گرفت، به طوری که همه نمونه‌های آزمایشگاهی در ابتدا به این انستیتو ورود پیدا می‌کرد، اما با برگزاری کارگاه‌های آزمایشگاهی و راه‌اندازی حدود 400 آزمایشگاه در کشور این موضوع پیگیری شد، ضمن اینکه تنظیم واردات کیت به کشور در تشخیص آزمایشگاهی کرونا نیز را با موفقیت انجام دادیم. 

بیگلری با اشاره به تمرکز اسنتیتو پاستور در ساخت واکسن کرونا در ایران، بیان داشت: برای ما اثربخشی و ایمنی در تولید واکسن بسیار مهم بود و اینکه از راه‌هایی استفاده کنیم که زیرساخت‌های این مؤسسه جواب می‌دهد؛ ضمن اینکه شرط دیگر ما این بود تا زیرساخت‌هایی در انستیتو پاستور ایجاد شود که برای تولید پروژه‌های واکسن‌سازی بیماری‌های دیگر نیز قابل استفاده باشد؛ در نتیجه بهترین راه، همکاری با کوبا بود که این همکاری از دو سال قبل با تولید واکسن ذات‌الریه آغاز شد. 

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به همکاری ایران و کوبا در تولید واکسن ذات‌الریه ابراز داشت: تعداد کشورهایی که در دنیا توانایی تولید این واکسن را داشته‌اند، سه تا چهار کشور بود که کوبا یکی از آنها بود؛ در نتیجه وارد همکاری مشترک در این خصوص شدیم و پلتفرم و زیرساخت آن را برای تولید واکسن ذات‌الریه و کرونا ایجاد شد؛ ضمن اینکه به دنبال این بودیم تا از این پلتفرم برای تولید واکسن‌های دیگر نیز استفاده شود. 

وی با اشاره به ویژگی‌های تولید واکسن مشترک ایران و کوبا یادآور شد: این ویژگی شامل آمیخته شدن دو دانش بایوتکنولوژی و بایوشیمی است؛ ضمن اینکه پرفسور ریسنته از افرادی است که چهل سال در این خصوص تجربه دارد و در این زمینه بسیار کمک کرده است. 

بیگلری با اشاره به روند تولید واکسن کرونای ایرانی - کوبایی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفت این بود که واکسنی تولید شود که بتواند با جهش‌های مختلف ویروس مبارزه کند؛در نتیجه علاوه بر تکنولوژی خاصی که در تولید این واکسن مورد توجه قرار گرفته، در ایجاد ایمنی و استفاده برای کودکان زیر هجده سال نیز تست شده و قابل استفاده است. 

رئیس انستیتو پاستور ایران اضافه کرد:تصمیم گرفته شد برای این واکسن، واکسن یادآور ساخته شود، این در حالی است که بسیاری از سازندگان کرونا در دنیا تازه اقدام به ساخت دز یادآور کردند، اما ما ماه‌ها پیش این یادآور را آماده کردیم، به طوری که برای افرادی که قبلاً دچار بیماری شده یا واکسن دیگری را نیز تزریق کردند قابل استفاده است و می‌توانند برای استفاده در دز دوم واکسن‌های دیگر مورد استفاده قرار دهند.

وی با بیان اینکه زمان ساخت واکسن یاد شده در کوبا هم‌زمان با واریانت آفریقای جنوبی کرونا در کوبا بود،  گفت: با تزریق 2 دز واکسن یاد شده، به ایمنی 65 درصد رسید که با تزریق دز یادآور، این ایمنی به 91 درصد رسیده است،‌ به طوری که 70 درصد در جلوگیری از ابتلا و صددرصد در جلوگیری از مرگ و میر مؤثر است و توجه جهانی به این واکسن صورت گرفته است. 

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به روند انجام کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران، متذکر شد: واکسن پاستوکوک در ایران در هر شهر بر روی 24 هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفت و در مجموع 68 هزار نفر 2 دز واکسن را دریافت کردند و در اواخر این ماه و اوایل شهریور نتایج کارآزمایی بالینی به دست آمده و اطلاعات را به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌دهیم و  خواهیم توانست تأئیدیه این سازمان را دریافت کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه اولویت اول استفاده از این واکسن نیازهای داخلی دو کشور ایران و کوباست، یادآور شد: مسلماً این واکسن برای سلامت مردم دو کشور و سایر کشورها اتفاق ماندگاری خواهد بود؛ضمن اینکه قرار است بالاترین مدال ملی دولت کوبا به دلیل نقش مؤثر انستیتو پاستور در تکامل این واکسن به این مؤسسه اعطا شود. 

انتهای پیام/

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین