لطیفه ساختن برای «شریعتی» جواب نداد، حالا سنگ پرتاب کنیم!

گروه سیاسی الف،   4000403097 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
لطیفه ساختن برای «شریعتی» جواب نداد، حالا سنگ پرتاب کنیم!

پس از مدت ها لطیفه ساختن درباره دکتر علی شریعتی- با اهداف پیدا  و پنهان-  در سال های گذشته، چندی است که در سالروز درگذشت او موضوع مدرک تحصیلی اش نیز دستمایه تردید افکنی درباره شخصیت و پروژه فکری او شده است.

منتقدان که طیف متنوعی هستند (از مخالفان و دشمنان فکری و سیاسی شریعتی و انقلاب اسلامی گرفته تا برخی منتقدان جستجوگر و حساس )  گفته اند نوع و کیفیت مدرک دکتری او و نمراتش و همچنین تزش ربطی به جامعه شناسی ندارد و او طبق قوانین دانشگاه نباید بورسه فرانسه می گرفته و... . 

نکته عجیب آنکه این حرف و حدیث های مطرح شده هیچکدام تازه نیست و حداقل از جانب منتقدان بی غرض معلوم  نیست که چرا هرازگاهی مدام تکرار می شود.

 از این منتقدان بی غرض که بگذریم دشمنان شریعتی و افکارش طوری حرف می زنند که گویی  او دکترای جعلی داشته است! هر چند نه دکترای شریعتی در فرانسه، نه نمراتش و نه تزش هیچکدام دلیل تحسین و شهرتی که نثارش شده نبوده.

 در گفتمانی که شریعتی به آن تعلق دارد علم و دانشگاه یک محیط ایزوله و مقدس مخصوص کاهنان اعظم و صاحبان صلاحیت صادرکننده مدارک علمی نیست. دانشگاه محیطی است برای علم آموزی اثرگذار در بهبود شرایط اجتماعی و گرنه  چیزی جز یک سرگرمی یا تخصص گاهی پولساز نیست.

دانشگاه به عنوان نهاد مدرن آموزش چند قرن است که صدها هزار « دکتر» تربیت کرده اما فقط اندکی از آنها مانند شریعتی یا دیگر بزرگان حوزه های مختلف می شوند. از بقیه در سطوح مختلف دانشگاهی، از جمله من و شما، جز کاغذپاره ای به نام مدرک، نه نامی و نه اثری باقی نمی ماند.

پوران شریعت رضوی، همسر شریعتی،  سال ها قبل خودش به یونیورسیته بودن دکترای شریعتی ( دکترای دانشگاهی در کنار دکترای دولتی که در نظام آموزشی فرانسه برقرار بوده)  اشاره کرده. شریعتی در انتخاب این نوع دکتری که ظاهرا برای خارجیان با توجه به شرایط خاص بورسیه و زمان محدود و سایر اضطرارها مقرون به صرفه و صلاح بوده هیچ خلافی مرتکب نشده و این دکتری در ایران معادل همان دکتری دولتی فرانسه تلقی می شده است.

به گفته یکی از زندگی نامه نویسان شریعتی در ایران آن زمان فقط افراد بسیار اندکی از جمله مرحوم دکتر غلامحسین صدیقی دکترای دولتی در علوم انسانی از فرانسه گرفته اند و این مساله هیچ اختصاصی به شریعتی نداشته.

بی تردید میراث فکری شریعتی نیز باید همچنان محل بحث و نقد صاحب نظران باشد، چنانکه در زمان حیاتش نیز چنین بود اما به نظر می رسد طی سال های گذشته برخی تلاش ها خارج از این حوزه پر ثمر به تخریب شخصیت و افکار او در میان عموم مردم  معطوف بوده است.  

دیدگاه کاربران

مهدی۲۰۶۱۱۵۲۱۶:۱۳:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۳
شریعتی همونی نبود که کتاب فاطمه فاطمه است رو نوشت و همسرش بی حجاب بود؟؟
ناشناس۲۰۶۱۲۲۶۱۷:۰۴:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۳
خب منظورت چیه؟! جبران خلیل جبران مسیحی هم در مدح امام علی (ع) کتاب نوشته.
ناشناس۲۰۶۱۳۶۰۱۸:۱۵:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۳
شریعتی_اگر تنهاترین تنها شوم خدا هست
ناشناس۲۰۶۱۴۶۱۱۹:۱۵:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۳
اگر شریعتی الان زنده بود و می دید که افکارش چه کار با این کشور کرد، خودش را لعنت می کرد و زودتر می کشت.
ناشناس۲۰۶۱۴۶۸۱۹:۲۲:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۳
شریعتی عامل مسموم کردن ذهن جوانها بود.
ناشناس۲۰۶۱۲۲۹۱۷:۰۷:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۳
چه ربطی داره ظاهربین؟ امثال تو همونایین که تیغ به لب ناموس مردم کشیدند، به امید کنده شدن شر خوارج!
ناشناس۲۰۶۱۲۵۵۱۷:۱۶:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۳
خوب باشد.به شما چه ربطی دارد.شما رو در گور او نمیخوابانند.
ناشناس۲۰۶۱۲۷۲۱۷:۲۴:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۳
شریعتی، «کارل مارکس» ایران بود.
ناشناس۲۰۶۱۴۷۹۱۹:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۳
افکار شریعتی چندین نسل را نابود کرد.
حسنعلی سبد سبد گل یاس۲۰۶۱۳۱۹۱۷:۵۲:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۳
ای برادر تو خود اندیشه ای ما بقی استخوان و ریشه ای
مهران۲۰۶۱۳۲۰۱۷:۵۳:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۳
بهتره این طوری بگی که شریعتی همانی بود که با اینکه ظاهر مذهبی ای نداشت و همسرش بی حجاب بود ولی به شدت به معصومین و اسلام و انقلاب علاقه مند بود و کتاب زیبای فاطمه فاطمه است را نوشت ،متاسفم برای تفکر شما که همواره ادعای آزادی بیانتون میشه اما اگر یه نفر حرف مذهبی بزنه به هر شکلی میخواهید زیر سوال ببریدش
ناشناس۲۰۶۱۳۲۴۱۷:۵۴:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۳
آری اینچنین بود ای برادر
ناشناس۲۰۶۱۳۳۴۱۷:۵۷:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۳
خب؟
ناشناس۲۰۶۱۳۴۴۱۸:۰۷:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۳
.. حجاب فقط برای زنان پیغمبر بود از اسلام دو کلمه حرف هم بلد نیستید ادعای مسلمونی دارید
ناشناس۲۰۶۱۳۴۹۱۸:۱۰:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۳
که چی پسر نوح هم کافر بود
باسط۲۰۶۱۳۸۵۱۸:۲۴:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۳
مهدی عزیز بله هموطن ،فاطمه فاطمه است یکی از سخنرانی های دکتر شریعتی هست که به صورت کتاب منتشر شده است پیشنهاد میکنم کتاب را بخوانید به صرف دانستن نام یک کتاب ویا اثر ویا نام نویسنده بدون آنکه متن را مطالعه ودرک کرده باشی مقایسه و قضاوت اشتباه است مانند حدس وگمان شما نسبت به مطالب این کتاب ومقایسه ، قبل از آنکه مطالعه کرده باشید .والسلام
ناشناس۲۰۶۱۴۸۹۱۹:۴۲:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۳
شماکه همسرتان باحجاب است انقلابی ! هستید حیف دکتر خوب شد شهید شد وزمان مانتوهای باز وشلوارهای چسبیده که همه چیز معلوم است وحجاب است ندید
ناشناس۲۰۶۱۱۵۷۱۶:۱۶:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۳
از جناب حسین دهباشی که در دانشگاه سوآز انگلیس تحصیل کرده اند و روزی با فن رسانه موجب پیروزی روحانی شدند و روزی مخالف جدی او در کنار اصولگرایان و روزی در کنار براندازان ... دلیل این همه ایجاد تردید و شک و شبهه در جامعه چیست؟! روزی در نحوه شهادت حضرت زهرا که خانه های مدینه در نداشته، روزی به اسم دفاع از هزاره های افغانستان به فلسطینیان سنگ پرتاب میکنی و علم شیعه و سنی برمیداری، روزی به استناد احمد منتظری از نفرت حاج احمد خمینی از شهید بهشتی داستان سرایی میکنی، روزی شبهه در مدرک دکتر شریعتی میکنی و روزی شریعتی را متهم به همکاری با ساواک میکنید به استناد حسین نصر شاه دوست! اخوی کمی آهسته تر سوآزگونه رفتار کن!!!
ناشناس۲۰۶۱۲۲۵۱۷:۰۴:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۳
همچین فردی اخوی نیست
ناشناس۲۰۶۱۱۵۹۱۶:۱۹:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۳
...شریعتی درس خواند بورسیه شد و دکتری گرفت و نامش بواسطه اندیشه نابش همیشه بر تارک تاریخ معاصر میدرخشد...
ناشناس۲۰۶۱۳۴۳۱۸:۰۷:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۳
دکتر شریعتی:حقیقت را فدای مصلحت نمی کنم
ناشناس۲۰۶۱۴۸۴۱۹:۳۵:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۳
تاریخ و آیندگان از علی شریعتی به بدی یاد خواهند کرد.
بنده خدا. اصل۲۰۶۱۱۶۴۱۶:۲۶:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۳
درختی که میوه دارد معمولا به طرف آن سنگ پرتاب میکنند. هرچه این درخت پربار تر باشد سنگ بیشتری به طرفش پرتاب میشود. آیا تا بحال دیده اید به طرف درخت بی میوه سنگ پرتاب کنند.؟!! انقلاب اسلامی مدیون روشنگریهای دکتر شریعتی است.
ناشناس۲۰۶۱۵۰۴۲۰:۰۰:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۳
شما هر جا درخت میوه ببینید با سنگ میوه می چینید؟
ناشناس۲۰۶۱۵۸۷۲۰:۵۰:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۳
درختی که میوه بیشتر دارد، سرش خم تر است. قطاری که حرکت کند را سنگ می زنند. فکر کنم این دو را با هم قاطی کردید
ناشناس۲۰۶۱۱۷۹۱۶:۳۶:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۳
موافقم باید تحقیقات کاملی در مورد رساله دکتری و زندگی ایشان صورت گیرد تا شفاف سازی شود
ناشناس۲۰۶۱۱۹۲۱۶:۴۳:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۳
اقاي ازغدي، حفظ الله، مدتي در سخنراني هايشان نهج البلاغه را روخواني ميكردند، زماني گذشت، و دريافت اكثر مديريت ها، مطابق مواردي است كه اميرالمومنين نهي فرموده بودند. براي پرهيز از تشتت آراي مسلمين، اين رويه ممدوح كنار گذاشته شد. وقتي فضا براي مداحي بسط و براي قرائت نهج البلاغه قبض است، چطور ميشود به ميراث فكري شريعتي پرداخت كه ان قلت هايش هم زياد است.
ناشناس۲۰۶۱۴۰۳۱۸:۳۸:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۳
شما شاید یادتان نباشد که اوایل انقلاب میراث فکری دکتر شریعتی هم آماج تیرهای .. تند روهای مذهبی شد آنچنانکه در گزینش‌ها اعتقاد به سخنان او ،متقاضیان استخدام را رد میکرد ،پس اول باید عملکرد خود .. در کوبیدن اسطوره های کشور مثل شریعتی و مصدق مورد دقت قرار گیرد
علی۲۰۶۱۱۹۳۱۶:۴۴:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۳
متاسفانه نخبه کشی و تحقیر و تخریب پیش گامان علم و مصلحان کشور یکی از خصوصیات آزار دهنده بسیاری از مردمان کشورمان شده است . امیر کبیر مصدق سید محمد خاتمی و دکتر شریعتی نمونه هایی از این واقعه هستند .
ناشناس۲۰۶۱۴۴۴۱۹:۰۴:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۳
علی شریعتی نه نخبه بود و نه هیچ چیز دیگه‌ای..
ناشناس۲۰۶۱۲۰۵۱۶:۵۲:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۳
اگر نسل جوان امروز دیگر اعتقادی به سخنرانی های تند و تیز شریعتی ندارد آن را در عملکرد مسئولین در این ۴۲ سال بیابید
ناشناس۲۰۶۱۲۵۷۱۷:۱۶:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۳
جوانان امروز به ساسی مانکن بیشتر اعتقاد دارند.
ناشناس۲۰۶۱۴۲۳۱۸:۵۰:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۳
شب ها بیدار و روز خواب با اخلاق های ..
ناشناس۲۰۶۱۳۱۴۱۷:۴۶:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۳
شریعتی هنوز هم طرفداران خود را دارد. البته عملکرد مسئولین بی تأثیر نبوده است. وضع مملکت بدتر از زمان شاه شده بهمین خاطر سخنان شریعتی خریدارش بیشتر شده که کمتر نشده است. احتمالا شما دربطن جامعه نیستید. زیر پوست شب بسیار خطرناک است.
ناشناس۲۰۶۱۲۳۶۱۷:۰۹:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۳
شریعتی یک انسان سنتی دینی بود که جامعه و تحصیلات مدرن را دید و تمام عمر سعی کرد بدون اینکه یکی را ول کند و بدیگری بچسبد بین آنها صلح برقرار کند که البته نتوانست!
ناشناس۲۰۶۱۲۸۱۱۷:۲۹:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۳
شریعتی بنی بشری بود در قلب روشنفکران و مردم زما ن خویش قدرش کمتر شناخته شده و سالها باید بگذرد تا اندیشمندی چون او از مادر بزاید
ناشناس۲۰۶۱۴۳۷۱۸:۵۹:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۳
هیچ روشنفکر واقعی پیدا نمیشه که علی شریعتی رو قبول داشته باشه. افکار علی شریعتی باعث گمراهی بسیاری از جوانان شد.
بی غرض جستجو گر:۲۰۶۱۲۹۲۱۷:۳۵:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۳
بی غرض جستجو گر: رشته تحصیلی ایشان در فرانسه، حاجیولوژی (تاریخ انبیا) پایان نامه: ترجمه گرته های برداشته شده از عربی به فرانسه فضایل بلخ نوشته صفی الدین بلخی نمره: passable ( در حد پاس شدن ) نوع فوت: سکته قلبی با توجه به گزارش پزشکی قانونی لندن.
ناشناس۲۰۶۱۴۱۵۱۸:۴۸:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۳
آخه بی غرض جستجو گر!!! .. چرا به خودت اجازه میدی بیای رو هر چیزی نظر بدی passable در سیستم آموزشی فرانسه یعنی قابل قبول. یعنی تز کفایت لازم برای گرفتن مدرک دکترا رو داشته. مثل مسخره بازی های ایران نیست که 60 تا سطح بندی داشته باشن تو کاناداشم همینه، تو امریکاشم همینه. همه جا میگن تز دکترا acceptable هست. این .. بازی درجه عالی و خیلی خوب و خوب و قابل قبول برای ممالکت جهان سوم مثل ماست
dayani۲۰۶۱۳۰۵۱۷:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۳
بعد از اینهمه سال وبعد از اینهمه جریانات، بازگشت به شریعتی بی معناست. چه روهایی که برسر داشتند و چه واقعیت که ما آنرا لمس میکنیم.
محمد۲۰۶۱۳۰۸۱۷:۴۳:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۳
فقط کم بود شما راستی ها مدافع شریعتی بشید!!!!! این هم از طنز روزگار ما
ناشناس۲۰۶۱۳۱۰۱۷:۴۴:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۳
اگر زنده مئنده بود تا حالا بخاطر ریش نداشتن و کراوات زدن و طرز فکرش خانه نشین شده بود ( اگر گوشه زندان نبود)
ناشناس۲۰۶۱۴۵۳۱۹:۱۰:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۳
دقیقا. شریعتی سهم مهمی در انقلاب داشت ولی آخرش یه عده دیگه که از ریشه مخالفش بودن ..مسلط شدن
ناشناس۲۰۶۱۴۲۴۱۸:۵۲:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۳
اگر دانشگاه و دانشجو وقشر تحصیل کرده آغاز گر حرکت توفنده انقلاب شد قسمت بالای هفتاد در صدش مرهون اندیشه شریعتی است
ناشناس۲۰۶۱۴۴۵۱۹:۰۴:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۳
خجالت بکشید از طرفداری از شریعتی با اون افکار منحرفش.
ناشناس۲۰۶۱۴۹۲۱۹:۴۸:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۳
دوران شریعتی ها تمام شده است
عباس۲۰۶۱۴۹۴۱۹:۵۰:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۳
اسلام شناسان واقعی دکتر شریعتی را نقد کرده اند ولی هرگز او را نکوبیدند اما افرادی که شریعتی را کوبیدند و هنوز هم چنین افرادی کم نیستند و جالب است که اکثر اینها متعصب به اسلام ولی کمترین اطلاعات اسلامی را دارند.
ناشناس۲۰۶۱۴۹۷۱۹:۵۴:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۳
علی شریعتی هیچ چیزی برای طرفداری نداره. کسی که بعد از این همه پیشرفت‌های علمی و فکری بشر و خارج شدن انسان از دوران تاریک قرون وسطی، می‌آید و کتاب «بازگشت به خویشتن» رو می‌نویسه، نمی‌تونه انسان متفکر و وارسته‌ای باشه. باید از علی شریعتی عبور کنیم و به جای نگاه به گذشته، نگاهمون به آینده باشه.
كاوه۲۰۶۱۵۲۶۲۰:۲۲:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۳
دكتر شريعتي ناخواسته جرياني را بوجود آورد كه به آن جريان التقاطي مي گويند مانند تشبيه ابوذر به چه گوارا كه باعث تشكيل فرقه اي تروريست بنام سازمان منافقين و يا چريكهاي فدايي شد كه نبرد مسلحانه و چريكي را تنها راه مبارزه با رژيم شاه سابق مي دانستند و متاسفانه پس از پيروزي انقلاب اسلامي و آزاد شدن سر كردگان آن و پس از بركناري بني صدر و اعلام حضرت امام مبني بر زمين گذاشتن اسلحه و توبه كردن اين گروه ها به روش سابق و همانگونه كه عادتشان بود رو به جنگهاي چريكي آوردند كه منجر به شهادت و كشته شدن جمع كثيري از شهروندان ايراني شد و هنوز هم دنباله اين حركتهاي تروريستي را در خاورميانه با وجود گروه هاي مسلح و تروريست مثل داعش و القاعده و طالبان كه همگي تحت پوشش هستند را شاهد مي باشيم .
ناشناس۲۰۶۱۵۴۶۲۰:۳۱:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۳
شریعتی رو در همین حد بشناسیم که هر ..کسی که ادعای روشنفکری به سرش میزنه با اوردن یک جمله راست و دروغ از شریعتی پدر ما مردمان عامی و بیسواد را درمییاره
سیروس۲۰۶۱۵۷۱۲۰:۴۱:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۳
اینکه کارهای معلم شهید دکتر شریعتی قابل نقداند کاملا درست. خودش هم تشنه ی نقد بود. اما سوز و عطش فروان شهید نسبت به انسانیت و اسلام و ائمه بی حد و حصر بود. شما به سوز صدای او در موقع سخنرانی گوش کنید. انسان هنوز هم پس از سالها منقلب می شود. قلم دکتر سلاحش بود. سلاح مبارزه با زر و زور و تزویر. و او خاکریز مذهب یعنی تشیع علوی را محل مبارزه ی خودش قرار داد. دکتر چمران از تاثیر گرفتگان مکتب شریعتی ست. شما اگر به سخنرانی های شهید سلیمانی هم گوش کنید متوجه همسانی این خط که همان شیعه ی علوی ست خواهید شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  6. مدرسه یا بازار؟!

  7. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  8. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  9. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  10. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  11. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  12. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  13. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  14. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  15. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  16. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  17. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  18. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  19. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  20. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  23. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  9. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  13. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  14. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  15. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  16. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  17. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  19. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  20. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  23. تذکر ۲۷۶ نماینده به وزیر تعاون در یک جلسه مجلس

  24. من یک پروفسور هستم

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین