«زبان آوری» به جای کارنامه؟!

گروه سیاسی الف،   4000316002 ۳۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
«زبان آوری» به جای کارنامه؟!

درست است که مناظره تلویزیونی آن هم درباره موضوعات سیاسی و به خصوص در میان نامزدهای ریاست جمهوری، بیشتر عرصه زبان آوری (ریتوریک) است تا برهان، اما واقعیت این است که نمی توان پیروزی سیاسی را صرفا به آنچه بر روی این صحنه می گذرد و  گفتار و کردار  بازیگران این صحنه در ساعات مناظره تقلیل داد. 

 هر کدام از حاضران در مناظره غیر از زبان آوری و آنچه که در مناظره از خود به نمایش می گذارند دارای یک تصویر ذهنی در ذهن بینندگان و موقعیت خاص در شرایط عینی سیاسی و اجتماعی هم هستند که باید در این میدان و متناسب با آن سخن بگویند و اثر بگذراند. 

استراتژی آقای همتی و مهرعلیزاده در حمله زود هنگام شان به رقبای مدعی و تازه نفس و آزمون پس نداده درست بر خلاف این امر بود و به همین دلیل نیز آنان علیرغم انتظار مشاوران رسانه ای شان در صورت ادامه همین روند پیروز این مناظره ها نخواهند بود چرا که این دو نامزد انتخابات، چه بخواهند و چه نخواهند، در جایگاه و موقعیت «متهم» قرار دارند و یک متهم نمی تواند در برابر اتهاماتی که به او وارد می کنند، حمله کند، حتی اگر بی گناه باشد ! 

چنین موقعیتی ایجاب می کند که او به جای حمله، آن هم حمله زود هنگام و قبل از مواخذه و پرسش، به فکر یک «دفاعیه» موثر باشد تا حمله برق آسا. دفاعیه ای که در آن به زمینه های ناگزیر و شرایط غیر قابل کنترل متهم یا برخی ابعاد پیچیده مربوط به تصمیم گیری غلط او اشاره شده باشد. چنین دفاعیه ای به متهم کمک می کند تا هیات منصفه ( افکار عمومی) و رقیب تحت تاثیر همدلی با متهم قرار بگیرند و قدری از تیزی اتهامات کاسته شود.

این امر به خصوص برای آقای همتی حیاتی تر است چرا که قبل از ورود به صحنه مناظره، افکار عمومی از او و کارنامه مدیریتی او تصویر ذهنی و قضاوتی ملموس دارد که نمی تواند به آن بی اعتنا باشد و هر میزان مهارت در زبان آوری ناتوان از پوشاندن و تغییر آن است. اساسا سیاستمداران کارکشته، موقعیت شناسان  قابلی هستند و بیراه نیست اگر هوش سیاسی را توانایی شناسایی و تطبیق با این موقعیت تعریف کنیم. 

شاید تحلیل های ارتباطی بزرگ نمایی شده درباره مناظرات دوره قبل ریاست جمهوری، آقای همتی و مهرعلیزده و مشاورانش را به این صرافت انداخته که به دنبال تعابیر و کلمات خاصی بگردند تا حریف را مغلوب کنند. اگر چنین است باید گفت پیروزی روحانی در دوره قبل فارغ از فاصله کمی که با رقیبش داشت بیش از اینکه بر تعابیری مانند حقوقدان و سرهنگ و لوله استوار باشد مدیون همان موقعیت و میدانی بود که او در آن قرار داشت و افکار عمومی نیز پذیرفته بود که باید در این میدان به تماشای رقابت نامزدها بنشیند. بنابراین به طور طبیعی معرکه ای که روحانی در این میدان برپا کرده بود ( مذاکره با هر نتیجه ای) بر معرکه رقبا ( مبارزه با فساد و تبعیض) غلبه یافت و مابقی کنش های زبانی را هدایت کرد. 

این نکته درباره مناظره های سال 88 نیز صادق است  پیروزی احمدی نژاد (در هر دو دوره)، بیش از آنکه به زبان آوری او مربوط باشد به مختصات اجتماعی و سیاسی و شرایط گفتمانی آن زمان و البته فرصت شناسی او مربوط بود که در کنار ویژگی های فردی توانست معرکه ای را در میدان ترسیم شده آن زمان بپا کند و مردم را با خود همراه کند. 

نکته پایانی اینکه بنابر آموزه ها و باورهای دینی و فلسفی ما  این قبیل تجزیه و تحلیل های مبتنی بر عقل مکاره و محدود بشری ( در هر میدان قابل تصوری) همه ماجرا نیست و تکیه کردن کامل بر آن با متر و معیار همین عقلانیت جزیی -که تمام آنچه در این سطور به آن اشاره شد نمونه ای از آن است- خام اندیشانه است. جهان طبیعت و جهان اجتماعی بسیار پیچیده تر از آن است که در محاسبات ما بگنجد.

اگر نتیجه برگزاری مناظرات سیاسی رشد و گسترش صنعت تبلیغات  به معنای چنین توجهات انحرافی و آلوده ای باشد - از نوعی که در جهان آمریکایی شاهد آن هستیم - باید گفت بیشتر از آنچه فکر می کنیم قافیه را به کسانی که آن ها را دشمن خودمان می خوانیم باخته ایم. چرا که بیش از هر زمانی در عمل به آنها شباهت پیدا کرده ایم! 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۱۷۹۱۴۰۰:۴۸:۳۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
طرح تحقیق و تفخص از بانک مرکزی در صحت مجلس دهم تصویب شد ولی به علل نا معلومی توسط رییس وقت مجلس نگذاشتند اجرایی شود قاطعانه از نمایندگان محترم مجلس یازدهم می خواهیم این تفحص بسیار مهم را عملیاتی فرمایند
ناشناس۲۰۱۷۹۵۸۰۱:۰۴:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اگر واقعا تحقیق بشه از بانک مرکزی ، از عملکرد سیف و همتی و برادرزاده عراقچی ، اونوقت معلوم میشه چه افرادی اقتصاد مملکت رو فلج کردن و چرا
ناشناس۲۰۱۸۲۲۸۰۶:۴۷:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خودتان را خسته نکنید. همتی برنده مناظره بود.
ناشناس۲۰۱۸۵۹۸۱۰:۵۲:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خنده آمد خلق را !
ناشناس۲۰۱۸۸۹۹۱۳:۴۴:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جناب صدا و سیما: چرا یک سوال در مورد کرونا و تاثیر آن بر روی اقتصاد نکردی؟ چرا یک سوال در مورد تحریم های فلج کننده نکردی؟ چرا طوری سوال مطرح کردی که همه کم و کاستی ها پای دولت نوشته شود؟ چرا سوال نکردی که رییس جمهور چطور می تواند با بخش بزرگی از اقتصاد که زیر نظر دولت نیست، وضعیت اقتصادی کشور را سر و سامان دهد؟
ناشناس۲۰۱۸۹۰۷۱۳:۵۰:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
زاکانی که در مرکز پژوهشهای مجلس 12 تا مشاور برای خودش استخدام کرده، اگر رییس جمهور شود چند تا مشاور استخدام می کند؟؟
ناشناس۲۰۱۸۹۱۱۱۳:۵۱:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
دکتر رضایی چهره اش جوان شده است.
ناشناس۲۰۱۸۹۵۶۱۴:۱۰:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فقط در صورتی که درهای جهان بر روی ایران باز شود و مدیران شایسته و متخصص وشجاع امور را بر دست بگیرند مشکلات اقتصادی حل خواهد شد
ناشناس۲۰۱۸۶۶۸۱۱:۳۳:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی و مهرعلیزاده بازنده اخلاق شدند.
ناشناس۲۰۱۸۹۴۴۱۴:۰۶:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فقط همتی منطقی حرف زد
ناشناس۲۰۱۸۹۵۴۱۴:۱۰:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی همتی امید یک ملتی
ناشناس۲۰۱۸۶۹۴۱۱:۴۵:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
قاضی‌زاده هاشمی گفت که نظام مالیاتی را جوری اصلاح می کنم که در روستاها مالیات کمتری داده شود!!! یعنی او نمیداند کشاورزی، دامداری و صنایع روستایی کلاً از مالیات معاف هستند!!!
ناشناس۲۰۱۸۹۵۱۱۴:۰۹:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
یکی به این جلیلی و دوستان بفهماند با وجود تحریم ها چگونه می توان صادرات مواد معدنی و ... جهش تولید داد؟ لابد با مبادله پوست بز و .. (نقل از لاریجانی)، لطفا چند تا مشاور باسواد بگیرید!! آقای زاکانی قرص اعصاب بخور تا عصبانیتت را جلوی مردم‌ پوشش دهد. تو فورارد تیم آقای رئیسی هستی، مواظب باش کارت قرمز نگیری!!
به آفرید۲۰۱۸۹۷۴۱۴:۲۲:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مالیات تورمی ممظ.رشه، درسته انا پولی به نام اداره مالیات پرداخت نمیکنن ولی وقتی تورم چند برابر میشه یعنی از جیبشون دولت پول برداشته
ناشناس۲۰۱۸۷۰۷۱۱:۵۳:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی باید بداند با عوامفریبی و هوچی گری نمیتوان رای جمع کرد.
ناشناس۲۰۱۸۹۴۶۱۴:۰۶:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
زاکانی داره در مناظره میگه برای اداره کشور باید مالیات را از ۹درصد به ۳۵ درصد رساند بعدش هم میگه نباید دست تو جیب مردم کرد اگه این دست توجیب مردم نیست اسمش چی هست ...
ناشناس۲۰۱۸۷۱۳۱۱:۵۴:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی جزو بانیان وضع موجود است و باید در مورد دلار 32 هزار تومانی و سکه 15 میلیونی و تورم 1000 درصدی پاسخگو باشد نه منتقد !
ناشناس۲۰۱۸۹۱۴۱۳:۵۳:۳۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جلیلی، رضایی ، .... باید پاسخگو باشند که چرا اف ای تی اف را تصویب نمی کنند؟
ناشناس۲۰۱۸۹۵۸۱۴:۱۱:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی کار بلد بود. توانست با یک پنجم درامد ارزی نسبت به دو سال قبل , قیمت ارز را کنترل کند .
ناشناس۲۰۱۹۱۵۱۱۶:۰۹:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
با وجود تحریم های بانکی پذیرش FATF هیچ فایده ای ندارد ابتدا باید تحریمهای پولی و بانکی و مالی لغو بشوند در ضمن خود همتی هم تا سال 98 میگفت پذیرش فتف سودی برای کشور ندارد.
ناشناس۲۰۱۹۱۸۲۱۶:۲۱:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی اگر کار بلد بود دلار را که 8 هزار تومان تحویل گرفت به 32 هزار تومان نمی رساند !
ناشناس۲۰۱۸۷۳۶۱۲:۱۱:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
زاکانی یک تنه همتی و مهرعلیزاده را منهدم کرد.
ناشناس۲۰۱۹۲۶۹۱۷:۰۰:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کار نامزد پوششی همین است.
ناشناس۲۰۱۸۸۲۹۱۳:۰۲:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
روحانی و همتی چطور مردم را به صف های طویل مرغ کشاندند ؟!
ناشناس۲۰۱۸۸۵۴۱۳:۲۳:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جدی میگی ؟ به همین خیال باش
ناشناس۲۰۱۸۹۱۹۱۳:۵۶:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
برنده بودنش از پاسخ سوالش به ابر بدهکاران بانکی معلومه ،هیچ جوابی نداشت گیر داد به کاندیداها.
ناشناس۲۰۱۹۰۲۰۱۴:۵۲:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فقط از نظر دشمنان...هرچی بیشتر کاندیدهای اصلاح طلب صحبت می کنند آبروی این گروه بیشتر می رود کاش این دو دیگر حرف نزنند
ناشناس۲۰۱۹۱۲۷۱۵:۵۷:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اره توهم جزو ۲۳ میلیون نفری که به روحانی رای دادی بعدشم گفتین کی ما کی رای داده خخخخ.عج مردمان جالبی داریم
ناشناس۲۰۱۸۲۲۹۰۶:۴۹:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
رییس جمهور فقط یک مجری است.
ناشناس۲۰۱۸۶۷۰۱۱:۳۳:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مجری نباید قانون را دور بزند.
ناشناس۲۰۱۸۷۶۲۱۲:۲۱:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
پس باید خود مرتضی حیدری رو رئیس جمهور کنیم مجری گری بهتری نسبت به روحانی داره .
عادل۲۰۱۸۷۹۳۱۲:۳۸:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
بله طبق قانون اساسی رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه اجرا کننده نود درصد امورات کشور هست . که خب مثل جناب روحانی می تونه اجرا نکننده هم باشه
ناشناس۲۰۱۸۸۰۱۱۲:۴۸:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
میراث 8 ساله ی روحانی: 1- تورم 50 درصدی 2- یک دهم شدن ارزش پول ملی 3- رشد سالانه 38 درصدی نقدینگی 4- کاهش 50 درصدی ساخت و ساز مسکن 5- کاهش 86 درصدی سرمایه گذاری خارجی 6- کاهش نرخ رشد تولید برق کشور 7- رشد فزاینده ضریب جینی 8- کاهش 50 درصدی راه سازی 9- رشد منفی اقتصادی کشور به مدت بیش از 5 سال 10- سقوط 17 پله ای رتبه پاسپورت ایرانی تکرار وضع موجود چه خطراتی می تواند برای ایران به همراه داشته باشد ؟
ناشناس۲۰۱۹۷۲۲۲۲:۲۴:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
دولت ... ناامیدی تکرار نخواهد شد.
ناشناس۲۰۱۹۴۴۴۱۸:۵۶:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جدی؟!!
ناشناس۲۰۱۹۴۴۵۱۸:۵۶:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جدی؟!!
ناشناس۲۰۲۰۲۷۸۰۹:۰۹:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۷
پس چرا اینا سر و دست می شکنن فقط مجری بشن؟!
ناشناس۲۰۱۷۹۶۰۰۱:۰۵:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چرا با وجود شامل شدن طرخ ممنوعیت بازنشستگان در بانک های واگذار شده تعدادی از مدیران در بانک های واگذار شده بکار ادامه داده و یا هنوز می دهند از زمان اجرای طرح باید تمام حقوق و مزایا برگشت شود و خاطیات طبق قوانین طرح محاکمه و مجازات شوند
ناشناس۲۰۱۸۳۵۷۰۸:۴۶:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی
ناشناس۲۰۱۸۷۱۷۱۱:۵۶:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
از همتی در مورد ابر بدهکاران بانکی سوال شد ایشان در این مورد پاسخ نداد و از FATF گفت چرا ؟!!!!
ناشناس۲۰۱۸۴۴۴۰۹:۳۱:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
شما مثل اینکه اینجا نیستید کل امورات کشور در دست بازنشستگان است
ناشناس۲۰۱۸۷۱۸۱۱:۵۷:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
پیرمردهای نجومی بگیر کم تحرک مملکت را به خاک سیاه نشاندند.
ناشناس۲۰۱۸۶۲۰۱۱:۰۴:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به همان دلیل که در آموزش وپرورش هم همین طوره کمبود نیرو ونبودن بودجه برای استخدامهای جدید !
ناشناس۲۰۱۹۲۷۰۱۷:۰۲:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به همان دلیلی که اقای ایت الله جنتی هیچ گاه بازنشسته نمی شوند.
ناشناس۲۰۱۸۱۸۴۰۵:۲۰:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کدام تحقیق و تفحص انجام شد و به نتیجه ای رسید و سودی برای مردم داشت؟ تنها سودی که این تحقیق و تفحص ها دارد این هست که تعدادی از بستگان نمایندگان به شغل هایی در جاهایی که مورد تفحص قرارمیگیرند میرسند.
ناشناس۲۰۱۸۶۳۵۱۱:۱۷:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چرا مدعی العموم به مسله فساد نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس دهم ورود نکرد
ناشناس۲۰۱۸۳۲۸۰۸:۳۱:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی توی نظرسنجی های بعد از مناظره ؛ صدر جدوله
.....۲۰۱۸۵۴۷۱۰:۲۵:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به خاطر همینه مردم همیسه زجر میکشن چون همیشه با ادمای نالایق رای میدن هرچی زجر بکشیم حقمونه
ناشناس۲۰۱۸۵۷۲۱۰:۴۱:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
عجب!! خالی بستن که خرجی نداره.
ناشناس۲۰۱۸۶۷۴۱۱:۳۴:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی رقیب آراء باطله خواهد بود.
ناشناس۲۰۱۸۷۲۰۱۱:۵۸:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خخخ همتی از آخر نفر اول است !
ناشناس۲۰۱۸۷۴۵۱۲:۱۴:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی جوری به رقیب حمله می کرد یکی ندونه فکر میکنه رئیسی و رضایی این 8 ساله رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی بودند و این فضاحتها را به بار آوردند !
ناشناس۲۰۱۸۶۲۳۱۱:۰۶:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقای همتی دکترای اقتصاد داره یا متلک ؟ به جای جواب سوالات فقط متلک گفت
ناشناس۲۰۱۸۷۴۷۱۲:۱۵:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی اگر کمی اقتصاد میدانست دلار 32 هزار تومان و نرخ تورم 1000 درصد نمی شد !
ناشناس۲۰۱۹۷۳۵۲۲:۳۶:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جنگ تحریمی و کرونا و تصویب نشدن لايحه اف ای تی اف... کنار هم بزار جواب مشخص
ذره بین۲۰۱۹۰۴۱۱۵:۰۴:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی متلک نگفت فقط واقعیت ها رو غیر مستقیم گفت ، مثلی هست که میگه حرف رو بنداز صاحبش برمیداره
رضا۲۰۱۹۰۰۶۱۴:۴۲:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
میگن عاشق کوره یعنی این. همتی و مهرعلیزاده رو ببینی ولی زاکانی و رضایی رو نه. همتی هم اگه 5 نفر داشت که ازش دفاع کنن آرام و متین می نشست تخمه می شکست. چند نفر به یک نفر؟
ناشناس۲۰۱۹۰۲۲۱۴:۵۳:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خود کرده را تدبیر نیست بنیان بی اخلاقی در مناظره را شما اصولگرایان ، با بی اخلاقی احمدی نژاد در ۸۸ بنا نهادید اونروز ها خیلی به اون رجزخوانی های دروغی دلخوش بودید
ناشناس۲۰۱۹۰۳۱۱۴:۵۹:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
عزیز من همتی چون کارنامه داره میشه بهش انتقاد کرد ولی اون پنج تای دیگه اصلا کار اجرایی نکردن تا قابل نقد و بررسی باشن دیکته نانوشته غلط نداره
ناشناس۲۰۱۹۲۶۲۱۶:۵۵:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
پس شما کار مهم ریاست قوه قضائیه رو مهم و اجرایی نمی‌بینی یا اینکه نمی‌خوای ببینی،البته اگه یکم به خودت زحمت بدی و فکر کنی به این نتیجه میرسی که اون پنج تای دیگه هم کارای اجرایی داشتن، ای کاش اگه دلمون به حال خودمون و کشور عزیزمون بسوزه یه انتخاب اصلح داشته باشیم و گول حرفا و زبون بازی های بعضی هارو نخوریم
ناشناس۲۰۱۹۴۳۱۱۸:۵۱:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مردم عزیز کشورم خواهشاً به کسی رای بدید که دلش به حال مردم و کشورش بسوزه،آقای روحانی و دارودستش که دلسوز مردم نبودن،حالا اگه به کسی مثل آقای همتی که طرز فکری مثل روحانی داره رای بدید یعنی مثل این میمونه که یا تو این کشور نبودید که از احوال مردم مطلع باشید یا مشکلات مردم براتون اهمیت نداره.
امیر۲۰۲۰۰۱۶۰۲:۰۵:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۱۷
یعنی وزیر امور خارجه بودنه سعید جلیلی و کارنامه ی درخشانش و همینطور کارنامه ی درخشان رئیسی در قوه ی قضایی و زاکانی و قاضی زاده در مجلس و مبارزه با فساد و فرمانده ی کل سپاه بودن واقعا از نظر شما چیز کمیه ؟
ناشناس۲۰۱۷۹۱۷۰۰:۵۱:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
نکته مهم در مورد همتی اینه که دقیقا مثل روحانی و جهانگیری و ... ، مسئولیت کارهایی که زیر نظرش انجام شده رو نمیپذیره .
ناشناس۲۰۱۷۹۷۰۰۱:۱۰:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
تا چند سال قبل اکثر اقتصاد دانان از ورشکستگی بانک ها صحبت میکردند ولی با دستکاری نرخ ارز هن کسری بودجه دولت تا حدودی رفع شد و هم ورشکستگی پنهان و اشکار بانک ها مرتفع گردید البته به قیمت تورم افسار گسیخته و کوچک شدن سفره مردم و فقر و فلاکت مردم
ناشناس۲۰۱۸۳۲۷۰۸:۲۹:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اخه دولت و بانک مرکزی ، سندروم دست بیقرار دارن . یعنی عادت کردن دستشون تو جیب مردم بیچاره باشه .
ناشناس۲۰۱۹۰۴۵۱۵:۰۶:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
دکتر جان میشه لطفا بفرمائید اسم پزشکی کاسبان تحریم چیه ؟
ناشناس۲۰۱۹۱۰۱۱۵:۴۷:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مهندس جون ، اسمشون کدخداپرسته ؛ میدونی چیه ؟
ناشناس۲۰۱۸۴۰۵۰۹:۱۰:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مسکن و طلا همچنین
ناشناس۲۰۱۸۳۶۵۰۸:۵۲:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
ایشون میگه میام تا وضع بدتر نشه پیشرفتی در کار نیست قول هم نمیدم اگه شد چشم نشد هیچی ایشون خودش امید به ایندش نداره چطور میخواد به مردم امید بده ایران رو داره با ونزوئلا و کره شمالی مقایسه میکنه ایرانی با اینهمه منابع انسانی و معدنی و اینهمه شهید با اون تاریخ عظیمش (از انسانهای کوچک انتظارت بزرگ نداشته باشید)
ناشناس۲۰۱۷۹۲۳۰۰:۵۴:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی ، مسئول فاجعه بورس ، افتضاح ارز ، سیرک سکه ، و دارای بدترین کارنامه اقتصادیه ؛ بعد میاد به شعور همه توهین میکنه و میگه من اقتصاددانم . آخه اگه تو به اندازه یک واحد درسی اقتصاد خونده بودی ، این وضع اقتصاد مملکت بود ؟؟؟
ناشناس۲۰۱۷۹۸۲۰۱:۱۵:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
بر اساس برآورد کارشناسان اقتصادی 85 درصد خلق پول پر قدرت توسط بانک ها و انهم فقط در زیر مجموعه خودشان صورت گرفته است چه کسانی باید در مورد ایت فاجعه محاکمه شوند
ناشناس۲۰۱۸۰۶۲۰۲:۰۲:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
سیستم فاسد بانکی باید اصلاح شود و مدیران فاسد چندین ساله انها محاکمه شوند
ناشناس۲۰۱۸۴۹۲۱۰:۰۰:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
شما که داری میگی. مسوول جنگ تحمیلی هم لابد همتی بودخ
ناشناس۲۰۱۸۷۵۰۱۲:۱۷:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جنگ را با 20 ساله ها بردیم و اقتصاد را با 60 ساله ها باختیم.
ناشناس۲۰۱۹۱۷۰۱۶:۱۷:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
سلام همان ۲۰ساله ها ۶۰ساله شده اند .
ناشناس۲۰۱۹۷۰۸۲۲:۱۴:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مدیران نجومی بگیر 60 ساله هیچکدام سابقه جبهه و جنگ ندارند.
ناشناس۲۰۱۸۸۵۶۱۳:۲۴:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چه ربطی داشت ؟
ناشناس۲۰۱۷۹۲۹۰۰:۵۵:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کارنامه یوخ ده! رو، اما زیاد!
ناشناس۲۰۱۷۹۶۵۰۱:۰۷:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
سنگ پای قزوین روش کمتر از اینهاست
ناشناس۲۰۱۸۳۳۴۰۸:۳۴:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مهرعلیزاده به نفع همتی بره کنار
ناشناس۲۰۱۸۴۳۷۰۹:۲۸:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
من الان نفهمیدم که توی برگه رای باید بنویسم آقای همتی یا جناب آقای همتی ؟
ناشناس۲۰۱۸۵۸۸۱۰:۴۷:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
بنویس رقیب سوپرپوششی
ناشناس۲۰۱۸۶۶۵۱۱:۳۲:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به نظرم بهتره بنویسیم ناصر خان
ناشناس۲۰۱۸۷۱۵۱۱:۵۵:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کافیه بنویسید دکتر همتی
ناشناس۲۰۱۹۳۴۵۱۷:۵۳:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مگه دکتره ؟ فکر کردم شعبده بازه !
همتی۲۰۱۸۷۳۷۱۲:۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
حقیقت رو گفت. درود بر شجاعتش
ناشناس۲۰۱۹۳۴۴۱۷:۵۳:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
درود بر چشمهای بسته و ذهن های محدود شما
م۲۰۲۰۰۴۰۰۳:۳۱:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۱۷
به عوض همش بنویس آیت ا.. رئیسی
ناشناس۲۰۱۷۹۳۱۰۰:۵۶:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
8 سال با همین بی اخلاقی ها کمر ملت را شکستند!
ناشناس۲۰۱۸۳۳۱۰۸:۳۳:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی تا اینجای کار صدر جدول است
ناشناس۲۰۱۸۵۸۲۱۰:۴۵:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
عزیزم از خواب بیدار شو. مردم با گوشت وپوستشون بی کفایتی امثال این آقا رو حس کردند وهنوز کمر شون صاف نشده.
ناشناس۲۰۱۸۶۰۳۱۰:۵۳:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
بله در کارنامه ضعیف و بی اخلاقی در صدر جدول هستند!
ناشناس۲۰۱۸۶۱۴۱۰:۵۸:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
صدر جدول از آخر
ناشناس۲۰۱۸۶۲۹۱۱:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اقا سید رفته بود توی لاک دفاعی
ناشناس۲۰۱۸۷۵۵۱۲:۱۸:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقا سید در برابر توهین ها و تهمت ها متانت بخرج داد و برنده اخلاق شد.
ناشناس۲۰۱۹۶۰۹۲۱:۱۳:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
احتمالا تو مناظره ها شما خواب بودیااااا،اتفاقا آقا سید جوابای خوبی هم به این همتی دادن، جواب بی ادبی رو با بی ادبی نباید داد عزیز من،یکم بیدار شو از خواب غفلت
ناشناس۲۰۱۸۶۴۴۱۱:۲۳:۴۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
از آخر
مهراد۲۰۱۹۶۴۹۲۱:۴۳:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آرزو بر جوانان عیب نیست، آخه با این افتضاحی که دیشب به بار آورد چجور میتونه صدر جدول باشه، شخصی که مثل یه کودک عقده ایی به مجری میگه باید بگی جناب آقا نه آقا،همش میگفت فقط من میتونم بقیه دروغ میگن، آخه اگر کارنامه درخشانی داشتی باز یه حرفی، رو که نیست
ناشناس۲۰۱۷۹۳۳۰۰:۵۶:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی چند سال رییس بانک مرکزی و همدست شماره یک دولت در سیاستهای اقتصادی بوده که سودش فقط به جیب دلالها و دزدها رفته . مردم عملکرد اونو دیدن . پس بی معنیه که سعی داره نعل وارونه بزنه و خودشو محق جلوه بده
ناشناس۲۰۱۷۹۳۶۰۰:۵۶:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اسکار گوبلز را به آقای مهرعلیزاده و نوبل شیمی را به آقای همتی بدهید!
ناشناس۲۰۱۸۶۸۸۱۱:۴۰:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر در آلمان نازی و مبدع دروغ بزرگ بود: "مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند و اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد."
ناشناس۲۰۱۷۹۳۸۰۰:۵۸:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
ریاست محترم سابق بانک مرکزی چرا و چگونه و بر چه اساسی مدیران بانک مرکزی همه ساله فقط یک قلم از دریافتی انها معادل سه ماه حقوق و مزایا بوده و در بعضی از بانکهای واگذار شده حتی با وجود زیان تا معادل 6 ماه حقوق و مزایا به مدیران بانک ها پاداش تصویب ترازنامه داده شده است وام های بسیار کلان مدیران بانک ت با سود 1 درصد چگونه پرداخت شده سهام های ترجیحی که به مدیران بانک های واگذار شده داده شده و در اوج بورس فروخته شده از چه رانت هایی استفاده شده لطفا توضیح دهید
ناشناس۲۰۱۷۹۳۹۰۰:۵۸:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اگر وزرای دولت استیضاح میشدن ، اگه از رییس جمهور و معاونش در مورد برادرهاشون سوال میشد ، اگر امثال سیف و عراقچی و همتی محاکمه میشدن ، امروز این اقا جای شاکی و متهم رو عوض نمیکرد
ناشناس۲۰۱۷۹۴۰۰۰:۵۸:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کسانی که دلار ۳۰ هزار تومانی / پراید۱۲۰میلیونی / حیف و میل شدن پول ملت در بورس/ سکه ۱۲ میلیونی/ رشد صفر اقتصادی / رشد نرخ بیکاری / خدمات برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول و داماد شریعتمداری و دختر مظلوم وزیر / صف مرغ / خونه متری ۳۰ میلیون و و همه این افتضاحات رو می بینند و باز می خوان به همتی ( همون روحانی ) رای بدند ، من که جوانیم در این ۸ سال سوخت ، تو رو خدا به خاطر جوانان کشور خودتون احساسی و از روی تعصب تصمیم نگیرید.
ناشناس۲۰۱۸۳۲۵۰۸:۲۹:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اگر اینجوری که تو میگی باشه، رئیس جمهور بعدی باید پراید رو بکنه 30 ملیون تومن و دلار رو 8 تومن! ببینیم و تعریف کنیم
ناشناس۲۰۱۸۵۸۵۱۰:۴۷:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خراب کردن آسونه اما درست کردن به اون آسونی ها نیست.
Hamid۲۰۱۸۴۹۵۱۰:۰۲:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقای عقل سلیم.میتونی بگی کاندیدای مد نظرت کیه ما هم به اون رای بدیم ازین فلاکت خارج بشیم...
ناشناس۲۰۱۸۵۶۰۱۰:۳۶:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
روحانی ۴ سال اولش خوب بود . همتی هم اگه این طور باشه رای میدم.
ناشناس۲۰۱۸۷۶۱۱۲:۲۱:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی سرمایه گذاران بورس را به خاک سیاه نشاند ایشان از اقتصاد و سیاست هیچ نمی داند.
ناشناس۲۰۱۸۷۶۴۱۲:۲۲:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی تکرار روحانیه با دولت سوم روحانی دلار 150 هزار تومانی و بنزین لیتری 30 هزار تومانی دور از دسترس نیست.
ناشناس۲۰۱۹۰۰۹۱۴:۴۴:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
4 سال اول که با سرکوب اقتصادی شکل بگیرد معلوم است برای سطح پایین تفکر مردم جواب می‌دهد برای انتخاب دور دوم و بعد فاجعه اقتصادی!
ناشناس۲۰۱۷۹۴۱۰۰:۵۸:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
شکست قطعی همتی نه به خاطر دلایلی که عنوان کردید بلکه به سبب عدم حضور مردم در انتخابات خواهد بود. خواهیم دید.
ناشناس۲۰۱۸۱۱۳۰۲:۳۸:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
در نومیدی بسی امید است! از کجا معلومه که شرکت نمی کنند ؟ملت ما دقیقه نودی هستند و در ناباوری شاید تصمیم بگیرند در روز 28 خرداد بیایند و رای بدهند.
ناشناس۲۰۱۸۲۴۶۰۷:۲۱:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی در مقابل 85 میلیون نفر قرار دارد. عملکرد افتضاحش قابل دفاع و توجیه نیست. رای دادن هم نشان از شعور اجتماعی در جامعه ای متمدن است. والسلام
ناشناس۲۰۱۸۳۸۰۰۹:۰۱:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
هیچکس انتظار نداشت که همتی با سخنان کوبنده خودش اینجوری بدرخشه . یک به پنج
ناشناس۲۰۱۸۶۰۸۱۰:۵۴:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
هوچی گری!
ناشناس۲۰۱۸۷۳۳۱۲:۰۹:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
شما دنبال هیجانی یا رئیس جمهور انتخاب کردن
ناشناس۲۰۱۸۴۱۰۰۹:۱۲:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی باید در مورد یک دهم شدن ارزش پول ملی و نابود شدن سرمایه های مردم در بورس پاسخگو باشد و فرافکنی نکند.
ناشناس۲۰۱۷۹۴۳۰۰:۵۹:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خنده داره که همتی و مهرعلیزاده به جای جواب دادن به سوالها فقط از لحظه اول به رییسی حمله کردن
ناشناس۲۰۱۷۹۴۶۰۱:۰۰:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
قشنگترین جواب رو اقای زاکانی به همتی داد که گفت تو پوششی هستی که میخوای هشت سال اشتباهات دولت رو بپوشونی
ناشناس۲۰۱۷۹۴۸۰۱:۰۰:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اشکال اینجاست که بعضیها فکر کردند دارند دوئل میکنند یا کشتی کچ میگیرند... این کجاش فرهنگ ماست؟؟؟
ناشناس۲۰۱۷۹۵۱۰۱:۰۰:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
دراصل همتی داره به جای جهانگیری حرف میزنه و در واقع از عملکرد رییس خودش دفاع میکنه
ناشناس۲۰۱۷۹۵۲۰۱:۰۱:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چگونه بانک هزار توی پاسارگاد به دلیل عدم شفافیت بیش از 25دماه نمادش در بورس بسته نگاه داشته شده و مدیران این بانک تعویض و یا برکنار نشده اند این بانک بنگاه دار که بیش از پنجاه بنگاه را دارد و مدیرانش در اغلب انها سمت و دریافتی دارند
ح۲۰۱۸۲۵۴۰۷:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جواب این سوال با بانک مرکزی نیست بلکه با وزیر اقتصاد می باشد
ناشناس۲۰۱۹۱۷۶۱۶:۱۸:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
یکی از بهترین وقویترین بانکهای خصوصی ایران که تو خیلی از مگا پروژه های معدنی وفولادی کشور سرمایه گذاری کرده و ارزش سهامش هم تو این سالها در جهت منافع سهامداران خرد که مردم عادی هم شامل اون میشن رشد خوبی داشته همین بانک پاسارگاد هست .اگر اطلاع ندارین شانتاژ نکنین
ناشناس۲۰۱۹۴۰۹۱۸:۴۰:۴۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به چه دلیل بیش از 25 ماه نماد این بانک در بورس بسته نگاه داشته شد و سهامداران ان مقطع را بیچاره کردند و هیچ دستگاهی هم با مسولان بی همه چیز انها برخوردی نکرد
ناشناس۲۰۱۹۴۱۵۱۸:۴۳:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چند ماه دیکه تیم اقتصادی دولت جدید می آید سراغتون و به این چند سال عملکرد رسیدگی می کند
ناشناس۲۰۱۷۹۵۳۰۱:۰۱:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همونجور که محسن رضایی گفت باید اعضای دولت روحانی که عملکرد اونها باعث این فاجعه ملی شده ، ممنوع الخروج و محاکمه بشن
ناشناس۲۰۱۷۹۹۶۰۱:۲۰:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خوشبختانه توسط کمیسیون قضایی مجلس و با پیگیری های جناب اقای دلیگانی این مهم در کمسیون مجلس تصویب شده و برای طرح در صحن مجلس باید از سوی رییس مجلس ابلاغ شود
ناشناس۲۰۱۸۰۶۸۰۲:۰۶:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خدا کنه . این بزرگترین خواسته واقعی مردمه
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۷۹۵۴۰۱:۰۲:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
تا اینجای کار باید گفت گلی به جمال آقایان همتی و مهرعلیزاده - لابد شما انتظار داشتید در غیاب حضور کاندیداهای مطرح عدم احراز صلاحیت شده دولت همچون جناب آقای جهانگیری این دو نفر نامزدهای محترم هم در قبال فرضا اسکناس هزار تومانی نشان دادن جناب آقای رضایی و انتقادهای بی امان دیگر آقایان سکوت اختیار کنند؟! و آنهم در مناظره با سئوالات طراحی شده ای که متاسفانه مطلقا در آنها اثر و نشانی نه از تحریم ها بود و نه از کرونای خانمانسوز که مباحث را صرفا به ناکارامدی و ضعف دولتمردان و رئیس جمهور محترم دولت های یازدهم و دوازدهم سمت و سو می داد!
ناشناس۲۰۱۷۹۸۷۰۱:۱۸:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اگر بحث کورونا و تحریم میومد وسط که کارنامه دولت و دولتیها به مراتب بدتر میشد ! یادت رفته که روحانی در مناظرات سال 96 ؛ که بعد از روی کار اومدن ترامپ هم بود ، چجوری به دوربین نگاه کرد و گفت من همه تحریمها رو برمیدارم !! یادت رفته که چجوری جهانگیری پوششی به صراحت از عملکرد افتضاح دولت دفاع میکرد !!!
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۸۰۳۵۰۱:۳۹:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
دوست گرامی با نادیده گرفتن و یا کم اثر نشان دادن تبعات سهمگین تحریم ها و شیوع بیماری کرونا نمی توان وضعیت اقتصادی امروزمان را به عملکرد دولتی ها منحصر نمود. من چیزی یادم نرفته! اما به گمانم شما هستید که گویی خیلی چیزها را از یاد برده اید! پاسخ این وضعیت را باید آنانی بدهند که باعث و بانی تصویب قطعنامه های پیاپی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر علیه ایران در دوران قبل از این دولتمردان بوده اند که مشخصا یکی از آنان همین جناب آقای جلیلی است. لطفا حافظه دیگران را دستکم نگیرید، ممنونم.
ناشناس۲۰۱۸۰۷۹۰۲:۱۰:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
ظاهرا شما در خوندن جملات فارسی مشکل دارین . من گفتم چطور اقای روحانی و کاندیدای پوششی ایشون اقای جهانگیری ، در سال 96 و بعد از روی کار اومدن ترامپ ، با علم به بازگشت همه تحریمها و شدیدتر شدن اونها ، اونجور با تمام وجود برای دوباره بغل کردن صندلی ریاست جمهوری و معاونتش ، تلاش میکردن و وعده و وعید میدادن ؟ اسم این کار اگر دروغگویی و سفسطه و منفعت طلبی و ... نیست ، پس چیه ؟ شما داری از افرادی دفاع میکنی که ضعف خودشون رو به پای تحریمها مینویسن و البته کسانی هم هستن مثل جنابعالی که دونسته یا ندونسته از اونها دفاع میکنن ، دلیلش هم که خیلی واضحه
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۸۷۰۴۱۱:۵۱:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اردیبهشت 97 ترامپ از برجام خارج شد و در خرداد 96 ترامپ هنوز زهرش را نریخته بود! لطفا این تاریخ ها را بیشتر دقت کنید. البته چگونگی و تصمیم گیری در آن زمان درباره نوع مواجهه مان با تصمیم ترامپ هم بسیار قابل تامل و کند وکاو است که مجالی دیگر می طلبد تا شاید خودتان پاسخ تان را دریافت کنید. مسائل فراتر از آن است که جناب آقای جهانگیری چه قولی داده اند و یا چه گفته اند؟! و بخواهیم به آن استناد کنیم.
ناشناس۲۰۱۸۷۶۹۱۲:۲۵:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
روحانی و جهانگیری پاسخگو باشند چطور ترامپ با یک خط خطی از برجام خارج شد ؟! در برجام لغو تحریم ها انجام نشد بلکه تعلیق تحریم ها انجام شد به همین دلیل ترامپ به راحتی تعلیق تحریم ها را متوقف کرد.
م ذ۲۰۱۸۰۹۸۰۲:۲۸:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
وقتی ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد (قطعنامه ها) بودیم و برجامی در کار نبود وضعیت ملت خیلی بهتر بود، الان که قطعنامه ای در کار نیست، برجام هم هست و تحریم ها یکجانبه از سوی کدخداست و نه بین المللی به این فلاکت افتادیم، کی باید بفهمید که قطعنامه، تحریم، حقوق بشر، تروریسم، دموکراسی و .......همه ابزار نظام سلطه است که هر بار به تناسب ازش استفاده میکنه تا تسلیم و پسر خوبی بشی؟! ضمنا فرض جلیلی بد! همه قطعنامه ها هم تقصیر جلیلی و دار و دسته اش! شما یه مروری به وعده وعیدهای جناب آقای روحانی و جهانگیری داشته باشید، ادعاهاشونو به خاطر بیارید! این حضرات مگه وعده رفع همه تحریم ها رو ندادند! بلکه مدعی شدند از روز اجرای برجام همه تحریم ها لغو میشه! ۸ سال هم فرصت داشتند! خب چی شد؟! شما خیال میکنید هنوز انتخابات ۱۳۹۲ است؟! حضرت والا الان ۱۴۰۰ است و شما باید پاسخگوی وعده ها و هزینه های برجام باشی که در قبالش باید تحریم ها لغو میشد، قراردادی که ثمنش که انجام تعهدات ج.ا.ا بود رو پرداختیم ولی مبیعش رو که لغو تحریم ها بود نگرفتیم! ۸ سال فرصت کمی بود که برجام با همه اما و اگرهاش نقد بشود؟!
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۸۶۴۳۱۱:۲۳:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
انگار موجودی به نام «ترامپ» وجود خارجی نداشت و موجودی افسانه ای بود! که خوشبختانه سرانجام خود ملت آمریکا هم از خجالتش درآمدند! به فرض که دکتر روحانی قول و یا قول هایی هم داده باشند مگر تمامی علت العلل و اسباب تغییرات و روی کار آمدن موجودات افسانه ای همچون «ترامپ» در اختیار دکتر روحانی بوده است که باعث و بانی همه عدم انجام قول ها را از چشم ایشان می بینید؟! متاسفانه پدیده شیوع کرونا هم نتوانسته است ما انسانها را هوشیار و آگاه نماید که فکر نکنیم همه قدرت ها در ید ماست و لذا هنوز غافلیم! والله اعلم.
ناشناس۲۰۱۸۷۷۵۱۲:۲۸:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
نقض فاحش برجام از دولت اوباما با تصویب قانون تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند و تمدید 10 ساله تحریم آیسا و غارت 2 میلیارد دلاری اموال بلوکه شده ایران شروع شد.
ناشناس۲۰۱۹۰۹۹۱۵:۴۳:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اقای سلطان ، روحانی با اطلاع کامل از شرایط رفتاری ترامپ ، در سال 96 کاندیدا شد . شما یادت رفته که ترامپ از یک سال قبلش گفته بود که از برجام خارج میشه ؟ تا کی میای اینجا و با نظرات خودت از این دولت بی کفایت دفاع میکنی !
ناشناس۲۰۱۸۲۵۲۰۷:۲۶:۴۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به نظرم مشکل از امام خمینی (ره) بود که این انقلاب و جمهوری رو در مقابل مستکبران بپا کرد. و از اون قبلتر از بخواهیم برویم مشکل از صدر اسلام و پیامبر گرامی اسلام هست که ایستادن و مبارزه کردن در مقابل زورگویان رو به ما آموختن و قبلتر هم فک کنم مشکل از خداوند باشه که ایستادگی دربرابر مفسدین و مستکبرین را به ما دستور داده... والا رو که نیست. سنگ پای قزوین در برابر این جماعت سرافکنده است.
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۸۶۶۷۱۱:۳۳:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
و دقیقا هم به همین خاطر نباید بهانه به دست بهانه جویان بدهیم. احتیاط شرط عقل است و چراغ را هم نباید جلوی باد گذاشت که خاموش شود. متاسفانه بی تدبیری ها و بی کفایتی ها در دوران سالهای 1384 الی 1392 بدجوری کار دست مان داد که حالا حالاها خارج شدن از عوارض و تبعاتش کار دارد مضافا که دشمنی های ترامپ هم مزید بر علت شد! دوستان دوست ندارند این واقعیات تلخ را در ذهن شان مرور کنند اما با فراموش کردن شان هم آن آثار و عواقب از بین نمی روند. حالا تا دل شان می خواهد و هر چه می خواهند بد و بیراه نثار اصلاح طلبان کنند اما باز واقعیات پابرجا اند.
ناشناس۲۰۱۸۷۷۷۱۲:۲۹:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و آشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۲۰۱۸۳۷۹۰۸:۵۹:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اولا"به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریم است. ثانیا"حالا که قطعنامه ها با برجام تعلیق شدند چرا تحریم ها 10 برابر بیشتر شدند ؟!
ناشناس۲۰۱۸۷۱۹۱۱:۵۷:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اگر چنین چیزی هم گفته اند اشتباه کرده اند.
ناشناس۲۰۱۸۳۹۶۰۹:۰۷:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
قطعنامه ها هیچ نقشی در تحریم ها ندارند زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برعلیه اش صادر نمی شود تحت تحریم است.
ناشناس۲۰۱۸۴۰۴۰۹:۰۹:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۰۱۸۴۱۳۰۹:۱۳:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کی بود که در سال 92 بعد از توافق ژنو میگفت : دیوار تحریم ها ترک برداشته است ؟!
ناشناس۲۰۱۸۴۱۴۰۹:۱۴:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آیا واگذاری شرکت های هپکو و هفت تپه و غیره به ثمن بخس به نورچشمی ها هم کار تحریم است ؟!!!
ناشناس۲۰۱۸۴۱۷۰۹:۱۶:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
روحانی در سال 92 در زمانیکه که هنوز رئیس جمهور نشده بود خطاب به احمدی نژاد گفت آیا کاهش ارزش پول ملی هم کار تحریم است ؟!
ناشناس۲۰۱۹۰۷۱۱۵:۲۷:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فکر میکنم شما اقای سلطان از اعضای تحریریه سایت الف هستین ، چون بلافاصله جوابهای شما منتشر میشه اما جواب من یا کلا ناپدید میشه یا خیلی دیر میاد تو نظرات و یا پاک میشه ، که این واقعا جالبه !!! توی جوابی که پاک کردین یا دوستانتون پاک کردن ، دقیق توضیح دادم که اولا ترامپ یک سال قبل از روی کار اومدنش به صراحت از خروج امریکا از برجام گفته بود و اگر دولت روحانی به اندازه سر سوزنی تدبیر داشت به راحتی چاره میکرد این شرایط رو . ثانیا وقتی ترامپ میخواست خروج امریکا از برجام رو اعلام کنه ، روحانی در اقدامی بی نهایت جالب اعلام کرد که اگر امریکا از برجام خارج بشه هیچ اتفاقی نمیفته و عملا هزینه خروج امریکا از برجام رو به دوش ملت ایران انداخت تا ارادت خودش به کدخدا رو نشون بده . اینکه شما و امثال شما با غرض ورزی و بی انصافی ، تمام ضعفها و خیانتهای دولت رو نادیده میگیرین برمیگرده به منافع حزبی و قبیله ای شما و البته آیین کدخداپرستی .
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۹۴۰۸۱۸:۴۰:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
سلام هموطن عزیز مزید اطلاع تان از آخرین تماس تلفنی ام با عزیزان الف(فکر می کنم در اواخر تابستان گذشته در پی اعتراض به موردی از مطالب الف) تا به حال 9 ماه گذشته است و من همچنان به قولم مبنی بر عدم تماس با الف وفادار مانده ام! بنابراین من هم مثل سایر کاربران الف صرفا یک مخاطب الف هستم و نه عضو هیات تحریریه الف! منتها اخلاق و وظیفه رسانه ایجاب می کند وقتی ذیل نظر یک کاربر(مثل من) نظری متفاوت و بعضا متاسفانه بدون رعایت ادب و نزاکت و حتی تحقیرآمیز درج می گردد این حق برای کاربر اولی(مثل من) محفوظ باشد که بتواند از نظر خودش(و یا شخصیت خودش) دفاع نماید. ضمنا شما هم مطمئن باشید به هر دلیلی بارها پیش آمده است که حتی هیچیک از نظرات بنده هم ذیل بعضی از مطالب مجال درج نیافته است. و اما در رابطه با نظر جنابعالی؛ شرایط سال 1397 به گونه ای نبوده است که دکتر روحانی و دولت بتوانند در مقابل رفتار زورمدارانه و مستبدانه آقای ترامپ چاره ای مطلوب بنده و جنابعالی تدبیر کنند چرا که دولت در مقابل زیاده خواهی های آمریکا در آن برهه بهیچوجه من الوجه اجازه و یا امکان تسلیم نداشته است و متاسفانه دیدیم حتی اروپا و سایر دولت ها هم به فکر حفظ منافع خودشان بوده و نتوانستند آن طور که باید و شاید به نفع ما مقابل آمریکا بایستند و قس علیهذا - سلامت باشید و ایام به کام
ناشناس۲۰۱۷۹۹۳۰۱:۱۸:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
هروقت نظرات شما ، اقای امیرحسین سلطان رو اینجا میبینم برام یاداوری میشه که چرا مملکت ما درست نمیشه
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۸۰۶۴۰۲:۰۳:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خیلی واضحه! برای اینکه بنده که قابلی نیستم حتی به نظرات قابل ترها هم توجهی نمیشه مگه تاکنون تردید داشتید؟!
ناشناس۲۰۱۸۷۷۹۱۲:۳۱:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
شما درک درستی از سیاست و اقتصاد ندارید توصیه می کنم بیشتر مطالعه کنید و کمتر اظهار نظر فرمائید.
ناشناس۲۰۱۸۸۶۱۱۳:۲۸:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
منظورم این بود که نظریات بدون تفکر و مغرضانه شما و امثال شما
ناشناس۲۰۱۸۹۱۶۱۳:۵۳:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فکر کنم برعکس متوجه شدی سلطان جون . در جهت خلاف نظر شما بود ظاهرا .
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۹۲۶۴۱۶:۵۷:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
من کاملا متوجه منظورشان هستم هموطن گرامی! خواستم نظرشان را اصلاح کنم که بدانند تا مادامی که تک صدایی در رسانه ملی و رسانه های خاص حاکم باشد و یک فکر و اندیشه جایگزین افکار و اندیشه های گوناگون باشد ما راه به جایی نخواهیم برد و جالب تر اینکه ایشان بنده را هم از اظهار نظر باز می دارند! لابد حق اظهار نظر صرفا برای صاحبان یک فکر و اندیشه و همچنین برای کسانی باید محترم شمرده شود که دور از ادب و نزاکت فقط و فقط با تهمت و ناسزاگویی مسبب همه مصائب اقتصادی و غیراقتصادی را در شخص دکتر روحانی و زیر مجموعه قوه مجریه خلاصه می کنند ولاغیر! حتما اینها الی ماشاء الله همه سیاست و اقتصاد مطالعه کرده اند! و فقط من و امثال من هستیم که ظاهرا از علم سیاست و اقتصاد بی بهره و یا کم بهره مانده ایم! والله اعلم
ناشناس۲۰۱۹۰۷۵۱۵:۲۸:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
منظور من این بود که نظرات سطحی و عامیانه و مغرضانه شما نشون میده چرا ایران محکومه به جهان نهم بودن .
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۹۴۹۲۱۹:۴۱:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
حالا که صحبت از جهان نهم بودن!(احتمالا منطورتان جهان سوم بودن است) شد خوبه نظرم را صریحا بیان کنم. متاسفانه ما(ایران) نه کشورمان جزو جهان اول(کشورهای صنعتی پیشرفته) است و نه جزو جهان سوم بی هویت و یا بی نام و نشان! ایران جزو جهان سوم هستیم اما جهان سومی باهویت و با تمدن چند هزار ساله و از اینرو نه می توانیم الگوی جهان اولی ها را مبنا قرار دهیم و نه می توانیم الگویی مانند الگوی جهان سومی ها(کشورهای در حال توسعه) اما نه در سطح فرهنگ و تمدن کشورمان را عمل قرار دهیم و از این لحاظ وضعیت دشوار و سختی داشته و داریم و خواهیم داشت. امید که لااقل این نظر را مغرضانه تلقی نکنید. موفق باشید، ان شاء الله.
ناشناس۲۰۱۷۹۹۴۰۱:۱۹:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
واقعا خجالت نمیکشی که از اینهمه رانت و فساد و دروغ دولت دفاع میکنی ؟ درکت از مسایل همینقدر سطحیه یا نفعی در این قصه ها داری ؟
ناشناس۲۰۱۸۰۵۸۰۱:۵۶:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
یادش بخیر قدیم ها هر وقت می گفتم آدم خجالت می کشه! دوست همکلاسی ام فورا می گفت خجالت را آسیابون می کشه! کسانی باید خجالت بکشند که فکر می کنند با انحصار طلبی و حذف دیگران می شود کشوری را اداره کرد! با پوزش
ناشناس۲۰۱۹۰۷۸۱۵:۲۹:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خب راست میگی ، اگه دولت روحانی مملکت رو نابود کرده ، باید دیگران خجالت بکشن نه ایشون و طرفداران خیلی فهمیده شون مثل شما
ناشناس۲۰۱۹۱۰۸۱۵:۵۱:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اهان ، یعنی الان مردم باید پوزش بخوان که روحانی و همتی با بورس ، بیچاره شون کردن ؟؟؟؟؟
ناشناس۲۰۱۸۱۰۰۰۲:۲۹:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خوشا به حال شما که درکت خیلی بالاست و مثل صدا و سیما دیواری کوتاه تر از دیوار دولت پیدا نمی کنی.
ناشناس۲۰۱۷۹۹۷۰۱:۲۰:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فاسدترین دولت تاریخ معاصر ایرانه ، بعد تو براش سینه چاک میکنی ؟؟؟
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۲۰۲۲۹۰۸:۵۱:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۷
آیاواقعا متوجه هستید چه می گویید؟! و بدتر کسانی که لایک کرده اید! فاسدترین دولت تاریخ!!! آن وقت ملتی که این فاسدترین دولت تاریخ را سر کار آورده اند چی؟؟؟!!! لطفا توصیفی کنید که خودتان بعدا در قافیه اش نمانید!
ناشناس۲۰۱۷۹۹۸۰۱:۲۰:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
رعیت ، وات د فاز ؟
یا علی۲۰۱۸۴۴۷۰۹:۳۲:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
گلی به جمال شما ،ایا شما اصلا از جنس مردم هستید که اینگونه از اصلاح طلبانی که داد ما مردم را در آورده اند حمایت میکنید ،نه بخدا شما از جنس مردم نیستید که اگر بودید هیچ وقت از بانیان وضع موجود حمایت نمیکردید
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۹۳۰۲۱۷:۲۴:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خلاف به عرض رسانده اند. خوب نیست بخواهم مثل شما به خدا هم قسم بخورم(از جنس مردم نیستم!) اما بدون قسم باور کنید بانیان وضع موجود اینهایی که شما فکر می کنید نیستند خواه باور داشته باشید و خواه باور نداشته باشید. صدا و سیما قصدش همین طرز تلقی است اما خوبه خودتان هم قدری به این مسائل بیندیشید و گفته دیگران را تکرار نفرمایید.
ناشناس۲۰۱۹۳۵۵۱۸:۰۱:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اقای عزیز اولا نظرات اون بالا مال چند نفره نه یک نفر . ثانیا شما بدون مطالعه نظر میدین و به وضوح دنبال دفاع بی منطق از اشتباهات دولت هستین برای همین بهتره بار سنگین تحمیق مردم رو به دوش خودتون نندازین چون قطعا نمیتونین جوابگو باشین
ناشناس۲۰۱۹۳۵۷۱۸:۰۲:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
صدا و سیما چیه اقا . شما مگه تو ایران زندگی نمیکنی . شما دروغهای روحانی و جهانگیری رو نشنیدی . این شمایی که همه دزدیها و رانت و رشوه و پارتی رو میندازی گردن ترامپ وگرنه کافیه چشمهاتو باز کنی تا ببینی کی مقصره .
ناشناس۲۰۱۸۷۹۰۱۲:۳۷:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
از بابت عاقبت دانش آموزانی که شاگردان این آقای دبیر بازنشسته بوده اند بسیار نگرانم چون ایشان مانند دیگر همفکرانش برای رسیدن به هدف هر وسیله ای را توجیه می کند خصوصاً بی صداقتی را .
ناشناس۲۰۱۹۳۶۰۱۸:۰۵:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
واقعا امیدوارم این طور نباشه . بعیده یک دبیر محترم بازنشسته اینطور نپخته و بی دقت نظر بده . به نظر من جناب اقای سلطان از همکارهای افتخاری و خودجوش تیم رسانه ای دولت هستن که اینجا و اونجا از سیستم دولت دفاع میکنن
ناشناس۲۰۱۷۹۵۵۰۱:۰۳:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
الف چرا فقط از آقای همتی انتقاد میکنید . چرا از سایر کاندیداها انتقاد نمیکنید . آقای همتی یک نفره باید جلوی انتقاد و حمله 5 نفر می ایستادن . آیا از آقای رضایی و آقای زاکانی هم انتقاد میکنید که به جای برنامه دادن فقط حمله میکردن ؟
ناشناس۲۰۱۸۰۰۰۰۱:۲۱:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی کسی بود که به جای جواب دادن به سوال و از همون لحظه اول شروع کرد به حمله به بقیه . ندیدی برنامه رو ؟
ناشناس۲۰۱۸۰۰۷۰۱:۲۳:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چون همتی بساط مناظره رو ریخت به هم و مثل کسی که میدونه گوشه رینگ گیر میفته شروع کرد به پنجه کشیدن
ناشناس۲۰۱۸۱۹۶۰۵:۵۷:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
پس میخوای چی کار کنیم ؟ ازش تعریف کنیم و کارت صد آفرین بهش بدیم؟
مهربان۲۰۱۸۲۵۵۰۷:۳۱:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فکر کنم مناظره رو ندیددی
ناشناس۲۰۱۷۹۵۶۰۱:۰۳:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
رفتار همتی اونقدر زننده بود که نشون داد دقیقا جا پای روحانی گذاشته . اون میگفت فقط من حقوقدانم و دیدیم چیکار کرد . این میگه فقط من اقتصاددانم و دیده بودیم چه میکنه .
ناشناس۲۰۱۷۹۶۳۰۱:۰۵:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به قول زاکانی بهش نوبل شیمی بدین . از اقتصاد که سر در نمیاره
ناشناس۲۰۱۸۳۵۹۰۸:۴۷:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی ؛ پدیده مناظره اول
ناشناس۲۰۱۹۰۱۷۱۴:۵۱:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
صدالبته که تمام رنجهای ما مردم که نه اصولگرا هستیم نه اصلاح طلب از سر بی تدبیری وجو گیری شماست اگردر همه شما ذره ای از ایمان به خدا وبینش اسلامی بود به حسن روحانی رای نمیدادیدوامروز از همتی و امثال او دفاع نمی کردید
ناشناس۲۰۱۷۹۶۸۰۱:۰۹:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
یک کلام ختم کلام : همتی ، کپی برابر اصل روحانی حالا هرکی میخواد فاجعه هشت ساله روحانی تَکرار بشه ، از او دفاع کنه
ناشناس۲۰۱۸۱۳۵۰۳:۰۹:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
با این فرمون همتی بره رای میاره...
ناشناس۲۰۱۸۵۹۲۱۰:۵۰:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی با این فرمون بره جلو همشون رو زیر میگیره .
ناشناس۲۰۱۹۱۱۵۱۵:۵۳:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
با این فرمون میره ته دره ، کل مملکت رو هم میده به فنا
ناشناس۲۰۱۷۹۶۹۰۱:۰۹:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
من فقط میخوام بدونم این آقای همتی چند کلاس سواد داره؟
ناشناس۲۰۱۷۹۸۶۰۱:۱۷:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همان قدر که زمانی جناب دکتر بهمنی شما داشت! کمتر از ایشان خیر
ناشناس۲۰۱۸۳۸۱۰۹:۰۲:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی ارز را با نرخ 8000 تومان تحویل گرفت و به نرخ 32000 تومان رساند این نشانه کم سوادی ایشان است.
ناشناس۲۰۱۸۴۵۱۰۹:۳۴:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
نفر اول کارشناسی ارشد ایران تو رشته اقتصاد دانشگاه تهران دکتری اونم زمانی که فقط درس میخوند نه چهار تا پست حساس هم داشته باشه ببنید این انتخابات یک نتیجه غیر معقول از دیگاه شما خواهد داشت همانطور که سال ۸۴ یک نتیجه غیر معقول برای برخی ها داشت و این برای کشور در این مقطع لازمه
ناشناس۲۰۱۸۸۶۶۱۳:۳۰:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
منظورت اینه که لازمه دوباره کسی که چند ساله همه کاره بانک مرکزیه بیاد مقام بالاتر تا بیشتر به کشور آسیب بزنه ؟
ناشناس۲۰۱۹۶۵۸۲۱:۴۷:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
این آقا یا آقازاده یا همتی قول پستش داده داره دفاع میکنه مشخصه از اقوامش
ناشناس۲۰۱۸۹۱۸۱۳:۵۵:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
این فرد که به وضوح سواد اقتصادی بسیار پایینی داره در عمل فرصت داشته خودش رو نشون بده و نتیجه ش شده وضع اسفناک فعلی . با هیچ عقل سلیمی نمیشه ازش دفاع کرد
ناشناس۲۰۱۸۹۲۲۱۳:۵۷:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چرا قصه میگی ؟ برو لیست پستها و مقامات همتی رو بخون تا بفهمی چجوری اومده بالا ! اینهمه افتضاح در بورس و ارز و سکه کافی نیست ؟
ناشناس۲۰۱۷۹۷۱۰۱:۱۱:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کاش مجری مناظره ، همتی و مهرعلیزاده رو از خواب بیدار میکرد و بهشون یاداوری میکرد که دولت هشت ساله و مجلس هم چندین سال ، در اختیار جناح اینها بوده . با چه رویی میگن به ما چه
ناشناس۲۰۱۸۵۷۹۱۰:۴۴:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کاش سوالا اینقد جانبدارانه نبود
ناشناس۲۰۱۹۱۲۲۱۵:۵۶:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
یعنی به نظرت وقتی از رییس بانک مرکزی که قبلا هم مدیر چند تا بانک بوده میپرسن چرا بدهکارهای بانکی رو معرفی نمیکنی ، و اون به جای جواب دادن ، به رییسی میپره ، ایراد از سوالهاست ؟
ناشناس۲۰۱۷۹۷۴۰۱:۱۳:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چیه؟ ترسیدین؟!
ناشناس۲۰۱۸۰۲۷۰۱:۳۲:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اره ، خیلی !!!!
ناشناس۲۰۱۷۹۷۵۰۱:۱۴:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
بی خیال .... این باعث و بانی وضع دلار و طلا و ایناس ، اونوقت مردم باز بهش رای بدن ؟ چی فرض کرده ملتو ؟ مگه داریم ؟ مگه میشه ؟
کامران۲۰۱۸۱۵۳۰۳:۳۹:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چچراخودتون راگول میزنید؟چرامتعصبانه وکورکورانه فقط انتقادمیکنیدوچشمان خودتون رابستیدوخودتون رابه ندیدن زدید؟این دولت8سال هم ازخارج وهم داخل تخریب شدولی کشوررااداره کرد.به گواه همه میانگین هرسال یک اتفاق(سیل،زلزله و...) داشت که هرکدام برای ازکارانداختن یک اقتصادودولت کافی بودولی بازاین دولت کمرخم نکرد.ترامپ وکروناهم که دیگه همه میدونند.شمانفت بفروش ولی پول نگیردرامدارزی تقریبابه یک هشتم دولتهای قبل رسیدولی اقصادمملکت فلج نشد.کرونااقتصاددنیارانابودکردولی مردم ایران هنوزمغازه هاپرازکالاست.البته گران هست که این هم به خودمابرمیگرده یک مقداریش وبیشترش بخاطراینه که ماباچندواسطه مواداولیه واردمیکنیم.تحریم صدرصدی هستیم معنی صدرصدی که میدونیددیگه.هیچکس منکراشکالات دولت نیست ولی اینجورحمله به دولت هم ناجوانمردی است.حالاازدوماه دیگه دولت جدیدراهم خواهیم دید.ببینیم باتحریم صدرصدی چکارمیکنه البته اگرظریف تاان وقت تحریم هارابرداره که دولت جدیدخوش بحالش میشه وگرنه خواهیم دید.التماس کمی تفکروانصاف
مجتبی۲۰۱۸۵۷۳۱۰:۴۱:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
حکایت همون دروازه بانیه که هفده تاگل خورده. بعد میگه اگه من نبودم سی تا می خوردیم....
ناشناس۲۰۱۸۹۳۸۱۴:۰۴:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
بله. ولی وقتی تیم قبلی سی تا گل خورده تازه با اینکه نفتو ۱۵۰ دلار فروخته و درامد نجومی داشته و خلا۱ه آسمون و زمین طرفدارش بودن و آخر خزانه خالی تحویل دولت روحانی داد همون ۱۷ تا واقعا افتخاریه. شما حافظت مشکل داره
ناشناس۲۰۱۹۱۶۸۱۶:۱۶:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
دولت دهم 650 تن طلا و مقادیر زیادی ارز در بانک مرکزی ذخیره کرده بود اما این دولت همه ذخائر ارزی را برباد داد.
مردی از جنس بختیاری۲۰۱۸۷۴۹۱۲:۱۶:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقای نادان اگه از تحریم میگین که حتی رهبری هم گفت آمریکا قابل اعتماد نیست و گفتن میخان سنگ انداز کنن درحالی که اگه صادراتمون رو فقط به همسایه هامون صادر میکردیم سالانه 600میلیارد دلار میشد.اگه از کرونا میخای بگی که نه ایران بلکه کل جهان رو فرا گرفته.از سیل و زلزله و بلاهای طبیعی هم که به خدا میگم که قبل از اتفاقات به اقای روحانی خبر بده.(میتونم قسم بخورم تو از جنس مردم نیستی)
خورزمالی ز دیار سردار اسد بختیاری۲۰۱۹۲۵۱۱۶:۴۹:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
رضایی ز خومونه پس کشور قهرمونه
ناشناس۲۰۱۹۳۲۴۱۷:۳۹:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
حواس تان پرته؟ مگه می گذارند به همسایگان مان صادرات داشته باشیم؟ قدرتر از همسایگان مان هم از آمریکا حساب می برند. ضمنا به زعم شما فقط کسانی از جنس مردم اند که چشم شان را می بندند و به روحانی و دولت فحش می دهند و کسانی که این کار را نمی کنند از جنس مردم نیستند. هزار ماشاء الله به این منطق!!!
ناشناس۲۰۱۹۹۵۶۰۱:۰۷:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۱۷
ایران به عراق و ترکیه صادرات داره، موضوع این که اکثر کشور‌ها وقتی قرار داد می‌بندند دو طرفه است. هیچ کشوری فقط نمی‌گه من واردات دارم و صادرات به اون کشور ندارم. مشکل ایران نداشتن سرمایه گذار و چرخش پولیه. ...
ناشناس۲۰۱۸۷۸۳۱۲:۳۳:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به قول سعید لیلاز حتی با چوب خشک هم اوضاع اقتصاد اینقدر داغون نمی شد.
ناشناس۲۰۱۹۱۲۶۱۵:۵۷:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کامران تو نظر نده چون اونجوری بهتره
ناشناس۲۰۱۷۹۷۷۰۱:۱۴:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی شجاعت به جای پاچه خواری مزورانه و عدالت به جای ظلم است. درود به همتی شجاع و راستگو و صادق.
ناشناس۲۰۱۸۰۱۵۰۱:۲۷:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
با امثال تو ، نون رانت خورا تو روغنه
ناشناس۲۰۱۸۰۳۴۰۱:۳۸:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
لطف کن معنی شجاعت و شرافت و اینها رو به لجن نکش . همون اقتصاد مملکت رو نابود کردین و به فنا دادین کافیه .
حمید۲۰۱۷۹۸۹۰۱:۱۸:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقای زاکانی و رضایی خیلی ضعیف عمل کردن جدا از اینکه اخلاق و ادب هم اصلا تو صحبت هاشون دیده نشد
ناشناس۲۰۱۸۳۸۹۰۹:۰۵:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی و مهرعلیزاده بجای پاسخ به سوال ها فقط فرافکنی کردند.
ناشناس۲۰۱۸۴۶۶۰۹:۴۱:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
بعضیاشون‌می گفتن نباید دولتهای قبل تکرار بشه یکی نبود بگه آخه خود شما هم در دولتهای قبل هم بودید چرا می خوای تکرار بشی ؟؟
ناشناس۲۰۱۷۹۹۰۰۱:۱۸:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
با سوادتر از همشان آقای همتی است شما یک طرفه فکر میکنید وقتی درآمد نباشد وقتی هیچ ارزی نباشد چگونه بایدکشو اداره شود
ناشناس۲۰۱۸۰۱۸۰۱:۲۸:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
واقعا باسواده . وگرنه چجوری میشد مملکت رو به این قشنگی نابود کرد . اصلا فوق العاده ست همتی . یک نفره برای نابودی مملکت کافیه
ناشناس۲۰۱۸۰۲۰۰۱:۲۹:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
احتمالا یا معنی سواد رو نمیدونی یا از این بانک مرکزی بی در و پیکر بهت سودی رسیده
ملت مظلوم۲۰۱۸۰۷۱۰۲:۰۶:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آیا میدانید ناصر همتی از سن ۲۳ سالگی به برکت هاشمی رفسنجانی در صدا و سیما بعنوان مدیر کل خبر استخدام میشود بمدت ۹ سال. بعد از ۹ سال سمت بالاتری گرفته و بمدت ۶ سال معاون سیاسی صدا و سیما میشود. این میشود ۱۵ سال. سپس بلافاصله بمدت ۱۲ سال رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی میشود این میشود ۲۷ سال. سپس ۷ سال مدیر عامل بانک سینا میشود. این میشود ۳۴ سال. بعد برای ۴ سال میشود مدیر عامل بانک ملی ایران این میشود ۳۸ سال. بعد برای ۲ سال میشود رئیس بیمه مرکزی این میشود ۴۰ سال. و بعد ۲ سال رییس بانک مرکزی که این هم میشود ۴۲ سال. حالا سوال این است که چرا بچه های ما با داشتن مدرک دکتری و فوق دکتری باید شغل نداشته باشند و کسانی مانند همتی باید از ۲۳ سالگی در راس امور باشند . و بعد از ۴۲ سال تازه هوس ریاست جمهوری به سرش بزند. ما شکایت این بی عدالتی ها را کجا ببریم؟ اینها کی بازنشسته میشوند؟ کی تاریخ اینها به سر میرسد؟ مردم ، همتی و امثال او همه به لطف رانت فامیلی به این مقامها رسیده اند
ناشناس۲۰۱۸۰۳۰۰۱:۳۳:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
پس چطوری فقط یک نفر درامدش از رانت ارز 4200دتومانی بیشتر از پرداخت یکسال یارانه کشور بوده
ناشناس۲۰۱۸۰۴۲۰۱:۴۴:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
والا همتی که از اقتصاد چیزی میدونست یا روحانی که از حقوق چیزی میدونست دیدیم با ملت چیکار کرد
ناشناس۲۰۱۸۰۵۳۰۱:۵۱:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
دست کم می توانست دروغ نگوید
ناشناس۲۰۱۸۳۱۰۰۸:۱۳:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به قول همتی دلار بشه پنجاه تومن!!
ناشناس۲۰۱۸۳۸۵۰۹:۰۴:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
سیاست خارجی دولت از سال 92 اشتباه بود به همین دلیل صادرات نفت کشور کاهش یافت و به بن بست رسیدند.
ناشناس۲۰۱۹۱۶۴۱۶:۱۵:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
این اصلاح طلبها رفتن برجام رو درست کردن، درآمد مملکت رو خراب کردن، مادر تحریمهارو درست کردن، اگه درامد نیست کار خودشما اصلاح طلبهاست(آمریکاطلبهاست)
رفسنجان۲۰۱۸۰۴۹۰۱:۴۹:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی و مهرعلیزاده... دو تا مدعی
ناشناس۲۰۱۸۰۵۲۰۱:۵۰:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فعلأ اولویت اول شرکت در انتخابات هستش و اولویت بعدی انتخاب مدیری شایسته دانا و توانمند که توان بکارگیری نخبگان اقتصادی و با تجربه را داشته باشد.
خداداد۲۰۱۸۰۶۱۰۲:۰۲:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اگر عدالتی می‌بود باید داستان جبران وظلم وجفا مشخص میشد بعد مناظرات.مسله دوم در مورد کشور داری آنهم در شرایط فعلی که واقعا خیلی سخت ودشواره دقیقا حرف بازرگان مطلوبتره ما به کسانی نیاز داریم که بتونن تو این موقعیت کشور رو نجات بدن یعنی نمره صفر به شورای نگهبان
م۲۰۱۸۰۷۰۰۲:۰۶:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کاش این اقای همتی باسواد از روی برگه خوب میخوند حداقل ، و به جواب ابر بدهکارها که مجری چند بار گفت جواب میداد
-----------۲۰۱۸۰۷۷۰۲:۰۹:۳۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
واقعا متاسفم نمیدونم بر چه اساس میگید همتی از همه بهتر بود خدایی انصافا تو این سه ساعت مناظره خودش و مهرعلیزاده یه برنامه ارائه ندادن اصلا سوالارو جواب نمیدادن مثل همیشه مردم و مسخره خودشون کردن فقط تخریب رئیسی. ... مطمئنید مناظره رو کامل دیدید و شنیدید؟!! رئیسی خیلی با متانت و وقار و ادب برخورد کردن و سوالات رو بجا و درست جواب دادن و برنامه هاشون رو ارائه کردن .
رضا۲۰۱۸۰۸۶۰۲:۱۶:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کارنامه درخشان آقایان را هم خواهیم دید شب دراز است و قلندر بیدار فقط در این فکرم تعداد صفرهای صله بخشی های پوپولیستی را شمرده اند؟
ناشناس۲۰۱۸۰۹۶۰۲:۲۴:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
در این چند پستی که الف منتشر کرده درهمه کامنتها تمام بدبختیهای مملکت را انداخته اند گردن همتی، واقعا این اقایان دیگر هیچ نقشی در این وضع نداشته اند و اگر همه این بدبختيها نتیجه کار همتی است چرا شورای نگهبان اورا رجل سیاسی و مدیر و مدبر و با تقوا دانسته و تایید کرده است
ناشناس۲۰۱۸۱۰۳۰۲:۳۰:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
من گرایش به هیچ گروه ندارم ، ولی آقای همتی شما وظایف بانک مرکزی را قبول ندارید ؟ حتما هم اگر رای آورید ، در آخر همین پاسخ مردم است آقای همتی شما بهتر میدانید که سقف وام که بالا باشد نیاز به مصوبه است آیا چند هزار میلیارد مصوبه اش را از کجا گرفتند
مهدی۲۰۱۸۱۰۶۰۲:۳۱:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چیزی که هست اینکه گذشته گذشت الان آینده را باید دید همه میدونن گذشت اما چطوری گذشت و دیگه گفتنش در مرحله ای که باید از آینده گفت بی اثره حالا خوب یا بد و اینکه آقایان همتی و مهرعلیزاده اینگونه صحبت کردند دورانش دیگه تموم شده و توجهی مردم نمیکنن و با شعور مردم نمیشه بازی کرد و حس صداقت پس از شنیدن به دست شنونده نمیاد ولی انصافا صحبت های آقای زاکانی و رضایی برآمده از دل بود و عجیب حس صداقت میداد البته مناظره طوری باید باشه که تشویق به رای دادن باشه نه اینکه پشیمان کنه و مردم آگاه هستن متوجه میشن و اینکه گفته شد دنبال تولید فقر هستند والا این چند سال دنبال تولید ثروت بودن را هم دیدیم لذا صد رحمت به فقر
ناشناس۲۰۱۸۱۱۶۰۲:۴۲:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی و مهر عليزاده با چ رویی به میدان امدن؟ اینها که کشور را به نابودی کشاندند دولت روحانی هرگز نباید تکرار شود دست اختلاسگران از بزرگ تا کوچک باید بریده شود کسانی که با خوردن پول بیت المال باعث شدن قشر ضعیف جامعه به این وضع اسف بار برسه
ناشناس۲۰۱۸۱۱۷۰۲:۴۲:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مترسم شما اصولگرا از دشکن فرضی هم شکست بخورین
محسن۲۰۱۸۱۴۱۰۳:۲۰:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقای همتی فکر کنم امریکا باورش نمیشد که پایه پولیش دلار را تو این ۸سال ایقدری که دولت تدبیر امید بالا بردند خود ترامپ هم توان اینکار رو نداشت اگر خود امریکا و تمام سناتورهای و تمام مردم آمریکا می‌خواستند دلار را بالا ببرند شاید دلار الان نزدیک ده تومن بود چون اگر آمار جهانی رو نگاه کنید دلار آمریکا تواین ۸سال نزدیک ۳۰درصد افت داشته واقعا امریکا باید به شماهامدال افتخار و شما رو ببره تو مجلس سنا شما لیاقت بیشتر رییس جمهوری ایرانه باید پستهای مهم امریکا ر بهتون بدن حداقل ۸سال رییس جمهوری آمریکا را والله
ناشناس۲۰۱۸۱۴۴۰۳:۲۱:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فقط رضایی برنامه داشت و نقد هایش نقد اقتصادی بود . همتی هم فقط می خواست گریز بزند .
حمیدرضا۲۰۱۸۱۵۹۰۴:۰۰:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
سلام.کاش برخی از این نامزدهای محترم،به جای تخریب اسفناک همدیگه ، قدری،ادب و مروت از آقایان جلیلی،رئیسی و قاضی زاده یاد می گرفتند که از چندین پست ریاست جمهوری برایشان لازمتر است..الهی التماس اخلاق
ناشناس۲۰۱۸۱۶۷۰۴:۲۲:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
امشب کسانی به دولت توهین کردند که خودشان حتی سابقه یک روز کار دولتی ( حتی در پایین ترین پست های دولتی) را هم نداشتند واساسا مفهوم دولت و حکومت را استباه گرفته بودند !
ناشناس۲۰۱۸۱۹۳۰۵:۳۷:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی خودش گفت من ادامه همین دولت روحانی هستم.
ناشناس۲۰۱۸۱۹۵۰۵:۵۶:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
نکته اصلی ودرست که خیلی ها دوست ندارند قبول کنند رو جناب همتی گفتند .ایشون گفتند ورودی ارز بانک مرکزی شده نه میلیارد دلار یعنی یک پنجم.هر فرد دیگری هم راس کار بود اوضاع دلاری و اقتصادی همین بود .مناظره انگار خطوط قرمزی هم داشت که خودمون هم می دونیم چی هستند .همین دولت تو پنج سال اول چون تحریم نبود نرخ ارز رو ثابت نگه داشت و تورم رو هم نزدیک ده درصد نگه داشت .حالا دوستان منتقد انتظار دارن تمام کاسه ها رو سر رئیس بانک مرکزی بشکنند .شما برین سیاست خارجیتون رو درست کنین مردم بهتر زندگی کنند.
ناشناس۲۰۱۸۱۹۷۰۶:۰۴:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اقای همتی با روی کار امدنش کشور را از لبه پرتگاه نجات داد و دلاری که هر روز چند درصد به آن اضافه میشد کنترل کرد و برای مدتها روی 11 هزارتومان نگه داشت بعد از یکسال و تحریم کل بانکهای ایران توسط ترامپ و همچنین عدم تصویب اف ای تی اف دوباره دلار ترمز برید و این بار تا 32 هزارتومان پیش رفت بار دوم را شاید اقای همتی را مسئول بدانیم ولی انقدر فهم داریم که بدانیم اگر همتی نمی امد دلار همان سال 98 سر به فلک میکشید و چیزی از کشور باقی نمی ماند البته بار دوم هم باید دید در شرایط تحریم دوستان اصولگرا و پوششی چه برنامه ای دارند تنها تصور این است که این دوستان فکر میکنند دوستان مومن و متدین خود را بر سر پست ها میگذارند و همه مشکلات کشور حل میشود ولی این یعنی دقیقا فروپاشی یکباره و غیر قابل نجات اقتصاد و کشور... همتی حق دارد چون در دولت بعدی پستی ندارد و به قول اقای رضایی محاکمه میشود به هر دلیلی بنابراین با پیروزی در انتخابات میخواهد برای خودش وقت بخرد البته تقصیر همتی نیست... البته یک نکته جا ماند ان هم اینکه اقای جلیلی میگوید اگر نفت را نمیخرند چیزهای دیگر به اروپا بفروشیم ظاهرا این بنده خدا اصلا در جریان نیست که بانکها هم تحریم هستند و مشکل فروش کالا نیست بلکه عدم برگشت پولش است گاز و برق به عراق دادیم با اینکه ارگانهای نظامی میتوانند دلار را با کانتینر و اسکورت نظامی از عراق و از راه زمینی به ایران بیاورند ولی امکانش وجود ندارد حالا بروید مثلا از اروپا بابد تولیدات نداشته مان طلب پول بکنیم گفت اگر مردم نان ندارندچرا کیک نمیخورند؟!!
ناشناس۲۰۱۸۶۸۹۱۱:۴۱:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی اگر راه حل مشکلات کشور را بلد بود چرا در 3 سال گذشته به روحانی ارائه نکرد ؟!
ناشناس۲۰۱۸۷۸۱۱۲:۳۲:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی را حلال نمی کنم و ملت هم حلالش نکند که با بورس مردم فقیر را بیچاره کرد
محمد۲۰۱۸۱۹۸۰۶:۰۴:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقای همتی به جای تخریب و توهین، کمی هم از برنامه های خودتان بفرمایید، البته اگر برنامه ای به جز تخریب بقیه کاندیدا ها دارید، با پایین کشیدن بقیه نمیتوانید خودتان را بالا ببرید
ناشناس۲۰۱۸۲۱۶۰۶:۲۵:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چرا جواب همتی را ندادند اینهمه پول برای ستاد‌ها را از کجا آورده ا‌ند؟
ناشناس۲۰۱۸۸۷۴۱۳:۳۵:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اونی که جواب هیچ سوالی رو نداد همتی بود . برنامه رو ندیدی لابد
ناشناس۲۰۱۸۲۱۹۰۶:۳۳:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
ولت روحانی و مدرکفروشی وزارت ارشاد! خبر فوری khabarfoori https://www.khabarfoori.com/detail/2700569 متاسفانه مغاطلات وحشتناکی همتی گفت. شخصا بارها خودم گفتم یا دیدم که گفتند سه سال پیش هنگام رئیس جمهور شدن ترامپ ملعون، گفتیم که دولت باید تا میتواند ارزها و طلا وارد کشور کند و ارزها در خارج نگه ندارد، در جواب مسئولان دولتی گفتند ارز در خارج بماند تا برای مبادلات! گفتیم میخواهند بلوکه کنند و ارزها وارد کنید، البته هیچکسی یادش نبود این تذکرات سه پیش ما را! حالا همتی میگیود نشد ارزها وارد رکد و بلوکه شد! مرد حسابی سه سال پیش گفتیم ترامپ ملعون میخواهد چکار کند. این جا هشدار جدی دادیم مدرکفروشی دولت روحانی و وزارت ارشادش! عنوان کامنت: رهبری دستور دادند و مسئولان با فساد عمل نمیکنند! https://www.khabarfoori.com/detail/2698792
ناشناس۲۰۱۸۲۲۰۰۶:۳۸:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کسی که مدرک دکترای افتخاری اقتصادازانگلیس بگیردتابرای مردم ایران خدمت بکندازاین بهترنمیشه
ناشناس۲۰۱۸۲۲۱۰۶:۴۰:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
با تهمت زدن، کنایه حرف زدن، تخریب همدیگر و بی عرضه گی دولت‌های قبل که نمی تونید کشور داری کنید. و عوض اینکه برنامه خودتون ارائه کنید و راهکار مناسب بدید عقده‌های خودتان را خالی می کنید. و به فکر جمع کردن مدارک از یکدیگر بودید تا در مناظره همدیگر را خورد کنید، فقط شهید رجایی رحمت الله علیه مرد عمل بود ولی نتونستند تحملش کنند لذا منافقین کور دل آن و ترور و شهید کردند. به والله شما از خداوند متعال دور شدید و هر کدام بفکر خودتون هستید یادتون رفته یک عده نوجوان، جوان و پیران دارند برنامه را می بینند. و از خداوند مهربان میخوام بحق حضرت زهرا سلام الله علیها، صاحب ما و مولای ما آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بفرسته تا در این جامعه ای با این مسخره بازی افسرده کردید و هر بلایی خواستید سر مردم درآوردید را بفرستد.
ناشناس۲۰۱۸۲۲۲۰۶:۴۳:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
خیلی به رئیسی جفا شد و با این حال متانت به خرج داد. بیانیه مهر علیزاده و همتی پر از تهمت‌هایی بود که اصلاح طلبان تندرو آن را تنظیم کرده بودند. خدا مکرشان را به خودشان برگرداند.
ناشناس۲۰۱۸۶۵۳۱۱:۲۸:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
در سال 88 هم خیلی به موسوی جفا شد. شما کجا بودی اون زمان؟
ناشناس۲۰۱۸۷۸۹۱۲:۳۵:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
موسوی اگر سال 88 رئیس جمهور می شد با همین کابینه فعلی همین بلاها را بر سر مردم می آورد همان بهتر که رئیس جمهور نشد.
زارعی۲۰۱۸۲۳۳۰۶:۵۲:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقای همتی از ابتدای مناظره شروع به تخریب و توهین به بقیه کاندیدا کردن بدون اینکه حتی ی پاسخ درست به سوالات بدن یا ی برنامه ارایه کنن دیگه واقعا کسی که بخواد از ایشون حمایت کنه یا فهم و شعور نداره یا داره با تعصب جناحی و حزبی رای میده که هردو حالت خیانت به مردم ایرانه
گیلانی۲۰۱۸۲۳۶۰۶:۵۳:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
سلام واقعا مایه تأسف بودمناظره آقای همتی خودشوومردم روچی فکرکرده کدوم جواب رودرقبال پاسخ دادباروحانی اختلاف نداشت سیاسی کاری بوده ازبانک مرکزی برکنارشده
ناشناس۲۰۱۸۲۳۹۰۷:۰۴:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقای همتی درکدوم کشوررییس قوه قضاییه اش بی سواد هست مگراقای رییسی درقوه قضاییه حکم بدون شرعی صادر کرده فکرنمی کنید که مجتهدهست درضمن دررسانه ملی ومناظرات چه دلیلی داشت به زبان آذری پیام بدی ازکارنامه تاسف بار ت بگی باعث شدی مردم روتوی صف طولانی مرغ وپوشک بچه نگهداری که ۱۰۰سکه جایزه بگیری بیخیال غربزده چیزی برای گفتن نداری بیل به کمرکشاورزبیشترازاین نزن
ناشناس۲۰۱۸۲۴۳۰۷:۱۹:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
گذشته همتی و مهرعلیزاده به کنار، اونا برای آینده هم حرفی برای گفتن نداشتن. با پاچه گیری و بی برنامگی که نمیشه مملکت اداره کرد. حالا شما خودتو دلداری بده اون هی مدام گفته من اقتصاددانم، خب کو دنبه اش؟
۲۰۱۸۰۴۳۲۰۱۸۲۴۸۰۷:۲۳:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
آقای همتی لطفاازکارنامه خودت تعریف کن بی ادبی توهین کردن که هم نیست باشعورمردم مثل حسن روحانی بازی نکن پوشک بسته ای چقدراقای اقتصاددان
ناشناس۲۰۱۸۲۵۷۰۷:۳۳:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جناب آقای دکتر زاکانی و جناب آقای دکتر رضایی بسیار عالی در مقابل تهمتها و شارلات بازی همتی ظاهر شدند. دست مریزاد.
جواد۲۰۱۸۲۷۴۰۷:۴۹:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
من خودم به روحانی رای دادم ولی اشتباه کردم کاری که روحانی وجهانگیری در این چند سال انجام دادن این دو رو بعنوان بی لیاقت ترین و ناکارامدترین وبی کفایت ترین حکمران تاریخ 200 ساله اخیر ایران نام برد که زندگی بخش بزرگی از مردم ایران رو نابود کردن
قوام رفسنجان۲۰۱۸۲۹۱۰۸:۰۵:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اقای همتی ومهرعلیزاده شماها با اقای روحانی باید جوابگوی عملکرد 8 سال ریاستتان در دولت روحانی باشید ما از دولت بعد میخواهیم این اشخاص را به دادگاه بکشانند چون اینها در حق 80 میلیون از پیر وجوان حتی کودکان ظلم وجفا کردند وخدا میداند واقعا ظلم کردند وحتی امریکا واسراییل باید به اینها نمره 20 بدهند که کار انهارو اینها خیلی راحت کردند درست که راه بجایی نبردند ولی مردم اذیت شدند
ناشناس۲۰۱۸۲۹۶۰۸:۰۷:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اصلاح طلبان که می داننددراین دوره رای واعتماد مردم را از دست دادند،هرحرفی رابرزبان می آورند،وهرحرکتی که علیه ملت باشه رابه کارمی گیرند.
ناشناس۲۰۱۸۲۹۸۰۸:۰۹:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
درود بر همتی و مهرعلیزاده
رضا۲۰۱۸۳۱۹۰۸:۲۳:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
سلام آقایان همتی و مهر علیزاده در مناظره بی اخلاق ، عوام فریب ، غیر پاسخگو ، بی برنامه و بی تقوا ظاهر شدند. و لذا صلاحیت و لیاقت پست رییس جمهوری را ندارند.
هموطن شما مردم عزیز۲۰۱۸۳۲۰۰۸:۲۳:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چطور دیگه باید این اقایان رابشناسیم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان وضع موجود مملکت را ببینید کسی از ناکجا اباد نیمده همین ها بودند همین دولت اقای روحانی وکابینه اش بودند تورو بخدا چشما نتان را این دوره باز کنید وبا رای دادنتان به هر کدام از کاندیداها غیر ا همتی ومهر علیزاده خواستید رای بدهید وخواهشا از ان 5 نفر هر کدام که بینید وتشخیص میدهید بهتر هستند رای بدهید ماکرمانیها الگویمان حاج قاسم است هر کدام به حاج قاسم نزدیکتر هستند از نظر مرد میدان بود رای بدهید باتشکر
ناشناس۲۰۱۸۳۲۴۰۸:۲۷:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
بی شک برنده مناظره اول دکتری همتی بود!
ناشناس۲۰۱۸۶۹۰۱۱:۴۳:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی با توهین کردن و تهمت زدن بازنده مناظره اول شد.
ناشناس۲۰۱۸۳۲۹۰۸:۳۲:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی
ناشناس۲۰۱۸۳۴۳۰۸:۳۸:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی همشون رو حریفه
ناشناس۲۰۱۸۳۴۴۰۸:۳۹:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
در مناظره دیروز ؛ ۲ > ۵
ناشناس۲۰۱۸۳۴۵۰۸:۴۱:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
رقابت نهایی بین همتی و رئیسی است
ناشناس۲۰۱۸۳۴۶۰۸:۴۲:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی و رئیسی به مرحله دوم میرن و در نهایت همتی رئیس جمهور میشه
ناشناس۲۰۱۸۶۱۷۱۱:۰۲:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
از شماره ۲۰۱۸۳۴۳ تا ۲۰۱۸۳۴۶ یه ریز پیام میدی ، ما هم نفهمیدیم!!!!
ناشناس۲۰۱۸۶۹۳۱۱:۴۴:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی و مهرعلیزاده روی هم 500 هزار رای هم ندارند.
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۹۵۸۲۲۰:۴۹:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
البته بستگی به حضور مردم دارد. بله اگر حضور کمرنگ باشد چه بسا به 500 هزار رای هم نرسد اما اگر ملت همت کنند و بیایند رای بدهند مطمئن باشید یکی از این دو نامزد در همان دور اول برای ریاست جمهوری انتخاب خواهد شد. و من الله التوفیق
علی۲۰۱۸۳۴۸۰۸:۴۳:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به شعور مردم توهین نکن آقای همتی رای نمیاوری کارنامت دلار ۳۰ تومانی است بروپی کارت
ناشناس۲۰۱۸۳۵۲۰۸:۴۵:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اجازه بدید از همین الان به همتی تبریک بگم
ناشناس۲۰۱۸۶۰۰۱۰:۵۳:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اجازه ما هم دست شماست بفرمائید!
ناشناس۲۰۱۸۳۶۲۰۸:۵۰:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی با سواد و واقع بین صحبت می کند. بقیه شعار می دهند. مملکت بدون پول چگونه وعده می دهید؟؟؟؟
ناشناس۲۰۱۸۶۴۵۱۱:۲۴:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
معلومه هیچی بلد نیستی!
ناشناس۲۰۱۹۴۷۲۱۹:۲۰:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
کسی که نیامده حرف اولش اینه که هیچی درست نمی شه نیاد خیلی بهتره
قاسم۲۰۱۸۳۷۲۰۸:۵۵:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
لطفا برنامه وعملکرد خودرابا آرامش و حوصله توضیح دهید.چه کار دارید کی پوششی هست یا نه آخی جمع پوششی ها چقدر رای دارند با متانت باشین لطفا
ناشناس۲۰۱۸۳۹۴۰۹:۰۷:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چرا شورای نگهبان به این صورت نامزد تعیین می کند که بیایند وبی اخلاقی را در جامعه راه بیندازند طرحی باید باشد که از شش ماه قبل از انتخابات از نامزدها ،ودولت پیشنهادی آن آزمونهای تخصصی گرفته شود
ناشناس۲۰۱۸۴۳۲۰۹:۲۵:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
حالا این دوره که گذشت ، اشکال نداره حالا ولی از دوره های بعد ملاک شورای نگهبان باید صرفا مدرک تحصیلی آکادمیک باشد برای احراز صلاحیت
ناشناس۲۰۱۸۸۸۱۱۳:۳۷:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اونوقت رفسنجانی و خاتمی و روحانی چی میشن ؟
dayani۲۰۱۸۴۳۹۰۹:۲۹:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مهم نیست که چه میگویند ، به واقعیات توجه کنید. همتی توصیه کرد که به علتها توجه کنید نه به معلولها، رضایی اقتصاد دان باید بداند که اف. ای . تی . اف چه بلایی به سر ایران آورده است یا میداند و بیراهه میرود یا نمیداند که در اینصورت باز هم به بیراهه میرود. چرا فقط به این دو توجه کردم چون هر دو مدعی دانستن اقتصاد هستند.
ناشناس۲۰۱۸۴۴۲۰۹:۳۱:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اون ۱۰۰۰ تومن از ۸ سال پیش هنوز توی جیب رضاییه ؟!!!
علی۲۰۱۸۴۴۵۰۹:۳۲:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
باور کنید خیلی از دولتمردان ما در شان جمهوری اسلامی نیستن ،جمهوری اسلامی که در بعد میدانی ونظامی جلو تمام ابرقدرتها ایستاده ،باید مسعولینی جهادی وپاک داشته باشه ،بعد از انقلاب تقریبا همیشه حکومت واقتصاد دست رفسنجانی ودارودستش بوده ...
ناشناس۲۰۱۸۸۷۸۱۳:۳۶:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جمهوری اسلامی جلو ابر قدرت ها وایستاده؟ مردم وایستادن اصن جمهوری اسلامی بدون حمایت مردم 2 روز دوام میاره؟
یا علی۲۰۱۸۴۵۶۰۹:۳۸:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی و مهرعیزاده با وقاحت تمام از دولتشان حمایت میکنند وای به حال کسانی که بخواهند به این دو رای بدهند به خداوندی خدا قسم به خاطر جوانی از دست رفته ام به خاطر زندگی ام که بخاطر بی تدبیری این دولت به فنا رفت سرپل صراط نخواهم گذشت از کسانی که باعث به قدرت رسیدن روحانی و امثالش همچون همتی شده اند،ما مردم رو ....فرض نکنید دیگر دوره شما اصلاح طلبان دارد به پایان میرسد همانطور اسرائیل و امریکا که رو به زوال هستند و بترسید از آه ما مردم که روزی دامن گیر شما و حامیانتان میشود بدون شک
مندلیف۲۰۱۸۴۷۴۰۹:۴۵:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
انصافا منطقی گفتید. آقایان متهم و عاملان وضع موجودند ، اونوقت شمشیر از رو بستند و چشماشونو هم گذاشتند و دهانشون رو بازکردند
ناشناس۲۰۱۸۴۷۸۰۹:۴۹:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همه کاندیدها مثل هم هستنددر حرف استادند بخصوص یکی شان استاد تر است حرفه ایشان است تا احزاب در کشور فعال نشود همین آش است که هست
صادق۲۰۱۸۴۹۳۱۰:۰۱:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۶
این جماعت حتی نمی توانند . یک نانوایی را اداره کنند. امام خمینی
ناشناس۲۰۱۸۴۹۹۱۰:۰۴:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مدل مناظره اشکال داره. اقای همتی باید پاسخگو باشه، ولی وقتی در هر راند هر ۵ نفر از ایشون سوال میکنن، ایشون ۴ دقیقه وقت پاسخگویی داره، چطور باید جواب بده؟
ناشناس۲۰۱۸۶۴۷۱۱:۲۵:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
ایشون خودشون اول به ۵ نفر حمله کرد ،و اونها هم جوابشو دادن انتظار داری حمله کنه تخریب کنه جوابی بهش ندن؟کمی دقت میکردید اولین نفر تو تخریب و حمله مهر علیزاده و همتی بودن .کاش هر کش برنانه ها و اهدافشو جای تخریب و حمله بگه و مردم تصمیم بگیرن نه حمله و تخریب
نا شناس۲۰۱۸۵۰۰۱۰:۰۵:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
پسرم کوچکم فکر می کرد برنامه مناظره شوخیه که اجرا میشه همش می خندید ،وقت استراحت نامزدها شد می گفت مامان برنامه تمام شد !!!! بازم میان برنامه مونده؟ گفتم آره پسرم نگران نباش مرحله بعدش مونده تا آخرش نگاه کرد و گفت خوش بود دعوا میکردن
ناشناس۲۰۱۸۵۳۱۱۰:۱۸:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اقای همتی عقل کل بند ۱۵ملیون سال ۹۳ وام برداشتم تا به حال نیز ۳۲ملیون دادم باز هم طلب دارم به بانک ۲۳ملیون نیز می خواهن آقای باسواد اقای اقتصاد دانان چه کار میشه کرد لطف میکنید این موضوع را برای بند حل کنید نه دیکه سرغ آقای ریسی نرو این موضوع رو حل بکنی انکار که ریس جمهور شدی اقای همتی
ناشناس۲۰۱۸۸۹۰۱۳:۴۱:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چرا وام با بهره بالا گرفتی همون سال 93 با اون 15 تومن یه پراید خریده بودی الان 120 سرمایه داشتی کلن هم 50 تومن قسط دادی
فربود۲۰۱۸۵۳۷۱۰:۱۹:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
متاسفم که ازهمتی دفاع میکنید. ما گرسنه وبیکاریم بعد از اقتصاد پوکیده همتی حمایت میکنی؟
فرهاد۲۰۱۸۵۴۸۱۰:۲۵:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مردم فسادبیداد میکنه چراطرفداررییس بانک مرکزی هستید...خجالت بکشین چه سودی داره براتون هی همتی همتی میکنین میدونید کی درست میشه یه شهاب سنگ مستقیم بخوره اول توسرمن وایران وبس اونوقت راحت میشیم دلتون خوشه ها
حبیب۲۰۱۹۹۶۲۰۱:۱۰:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۱۷
من به شخصه طرفدار همتی نیستم ،شاید هم یک اصولگرا در این شرایط بهتر باشه ولی از نحوه گزینش نامزدها به شدت دلخورم و دوست دارم همتی برنده بشه .
سید۲۰۱۸۵۷۱۱۰:۴۰:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
برادر بزرگواری که گفته بود: «کشوری که درآمد و ارز ندارد چگونه کشور را درست کند» باید به آن بزرگوار گفت: به اعتراف خود آقای همتی باید ارز برای تامین کالاهای اساسی وغیره داریم. سوال: اگر درآمد نیست پس این همه پرژه های که افتتاح می‌شود پولش از کجاست؟ سوال دیگر: اینهمه بدهکاران بانکی و اختلاس گران از کجا پیدا شدند؟ از پولی نباشد آیا دزد وبدهکار داریم؟ بنابراین وجدان مان را قاضی فرار دهیم خودمان با انتخاب گزینه مناسب کشور را انشاالله بسازیم. خداوند متعال به همه تان سلامتی و تندرستی عنایت فرماید
ناشناس۲۰۱۸۶۲۴۱۱:۰۷:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
برنده اصلی رئیسی
ناشناس۲۰۱۸۶۴۲۱۱:۲۲:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
من قصد داشتم رای سفید بدم اما بی ادبی مهر علیزاده و برخورد با متانت آقای رئیسی باعث شد تصمیم بگیرم به ایشان رای بدم .درود بر سید باشخصیت
علی۲۰۱۸۶۴۶۱۱:۲۴:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
نمیدونم تاکی این ملت زجرندانم کاری روحانی وتیمش رابدوش بکشند رای به همتی ومهرعلیزاده خیانت به قران وخون شهدا وملت زجرکشیده ایران هست عزیزان
احمدیان۲۰۱۸۶۷۶۱۱:۳۵:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
با سلام واحترام متاسفانه هیچکدام از نامزدها برنامه مشخصی در مورد خانه ازدواج اشتغال ورفاهیات مردم نداشتند وبیشتر به بحث وجدل بی مورد پرداختند! در مورد آموزش در مورد مهار بیماری کرونا در مورد فرهنگ و....... هیچ بدون برنامه!؟
سید۲۰۱۸۶۸۲۱۱:۳۷:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
من به رئیسی رای میدم چون مصداق واقعی صداقت است
ناشناس۲۰۱۸۶۸۳۱۱:۳۹:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
با توجه به اینکه همه نامزدهای محترام مسول هستند در کشور باید به جای سوال وفرافنکنی پاسخ گویی اقدامات خود زمینه مسکن اشتغال ازدواج ورفاهیات کشور باشند؟
ناشناس۲۰۱۸۷۲۵۱۲:۰۲:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اکثرکسانی که در کامنت ها به همتی حمله کردند سال 88 کودک بودند پیشنهاد می کنم مناظرات 88 را ملاحظه فرمایند
ناشناس۲۰۱۸۷۳۴۱۲:۰۹:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
فقط آقای رئیسی همتی اگه می تونست اقتصاد کشور تو این ۸ سال درست میکرد اینا با چه رویی می تونن تو چشم مردم نگاه کنن کشور نابود کردند آقای رئیسی در قوه قضائیه صلاحیت خودشو نشون داد و اگر پیروز بشه دست خیلیا از سفره انقلاب کوتاه میکنه
ناشناس۲۰۱۹۸۵۸۲۳:۵۹:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی دو ساله که رئیس بانک مرکزی شده نه ۸ سال!
۲۰۱۸۵۰۰۲۲۰۱۸۷۵۴۱۲:۱۸:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جناب آقای همتی لطفاازعملکردضعیف خودت دفاع اصلاح طلب هاهنوزبه اجماع نرسیدن ازشماحمایت کنم باتوجه به اینکه هربدبختی سراین ملت اومده بانیش اصلاح طلب ها هستن ازبهزادنبودی رفتی کمک گرفتی برات انشانوشته سعی کن دست ازتوهین کردن برداری
ناشناس۲۰۱۸۷۸۰۱۲:۳۲:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
از همتی که هنوز اتتخاب نشده می گوید نمی شود کاری کرد چه انتظاری دارید همتی همان روحانی است که کلیدش گم کرده ونمی تواند درب مشکلات را باز کند ایشان اگر می توانست دلار را به ۳۰ هزار افزایش نمی داد طلا. ارز. مسکن. سقوط سهام مردم. بانک را خالی کردند سهام مردم را خوردند وآلان دم از این چرت وپرتها می زند همتی لایق نیست .تبلیغ دروغ تو فضای مجازی می کنند او حتی از مهر علی زاده در نظر سنجیها پائینتر است سید عدالت با ۶۰ در صد در راس قرار دارد وهمتی با دو در صد در پائین جدول است
مهدی۲۰۱۸۸۵۹۱۳:۲۷:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
من که به آقای همتی رای میدم با توجه به جوانب قطعا گزینه ی عالی نیست ولی بهترین گزینه ی موجوده
ناشناس۲۰۲۰۲۳۶۰۸:۵۳:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۷
واقعا (جناب )همتی که صددرصدرأی نخواهدآورد ولی اگه رأی چشمگیری داشته باشه !...
ناشناس۲۰۱۸۸۸۴۱۳:۳۸:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
fatf جایی هست که آزمونشونو پس دادن
ناشناس۲۰۱۸۹۳۱۱۴:۰۱:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
پس چراشمامیترکین ازجوابهای قانع کننده ومستدل همتی؟ واقعاایشان راست گفت که اگرامثال سعیدجلیلی ودوستانشان پاازگلوی اقتصادکشوربردارندحتماوضعیت اقتصادبهبودپیدامیکند
ناشناس۲۰۱۹۱۳۳۱۶:۰۲:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مکه همتی اصلا جواب هم داد ؟ فقط هوچی بازی دراورد ! کدوم کانال رو میدیدی ؟ احتمالا فیلم تبلیغاتی همتی رو دیدی نه مناظره رو !
ناشناس۲۰۱۹۱۳۸۱۶:۰۳:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۶
چقدرم مودبی ، مثل همتی
بهلول۲۰۱۸۹۴۱۱۴:۰۵:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همه کلیات گفتند. معلول ها را گفتند. نگفتند چه برنامه ای برای جلوگیری از رشد پاچه خاری و نفاق که منبع فساد است، دارند.با کدام استراتژی منتشر شده اقتصادی می خواهند کشور اداره کنند. در فکر تقسیم بیت المال بودند به جای روش خرج و دخل کشور. مگر احمدی نژاد حرف های قشنگی نزد و مورد حمایت نبود؟ هیچکدام در سطح ریاست جمهوری نیستند. فقط چند جمله ای راجع به علت ها شنیده شد.
جواد۲۰۱۸۹۶۹۱۴:۱۸:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
جناب آقای همتی...هنوز بهش اعتماد دارن و فکر میکنن که توی این چندساله که کاری نکرده و فقط تماشاگر بوده از حالا به بعد میخواد کار کنه (چه حرفا والا)
ناشناس۲۰۱۸۹۷۳۱۴:۲۲:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۱۶
بنده نه اقتصاد میدونم نه سیاست نه چیز دیگه ای.. فقط میدونم اونی که بدبختمون کرد موشکی بود که فردای برجام هوا کردن.. والسلام...
ناشناس۲۰۱۹۱۳۶۱۶:۰۳:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
تو کلا هیچی نمیدونی . اگه اون موشک نبود تو الان چند سال بود داشتی پوتین داعشیها رو واکس میزدی ...
ناشناس۲۰۱۹۱۷۴۱۶:۱۸:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اونیکه شمارو بدبخت کرد دولت بود
عرشیا۲۰۱۹۰۲۵۱۴:۵۵:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۶
دوستان دوباره اشتباه نکنید کسانی که به روحانی رای دادن و هشت سال مردم زجر کشیدن مدیون هستن همتی و امسال اون از روحانی بدتر هستن خودشون میگن نمیشه و نمیخوان کار کنن به دکترا بودن خودشون مینازن پس چرا با مدرکشون هشت ساله هیچ کاری نتونستن بکنن این آقایان کمر به نابودی ایران بستن و طرفدار نظام سرمایه داری هستن و کاری برای خط فقر انجام نمیدن
ناشناس۲۰۱۹۰۴۸۱۵:۰۸:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
همتی و کابینه دولت مملکت رو جوری گند زدن که به این سادگی درست نمیشه،تمام بدبختیها و تورم زیر سر بانک مرکزی و نظام بانکی هست آدرس غلط به مردم ندید خواهشا
ناشناس۲۰۱۹۰۶۱۱۵:۱۹:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
اگه به این اصلاح طلبها(آمریکا طلبها)رای بدید ایران رو چنان ویران میکنند که این ۸سال هم ویران کردند، به ابرتورم بدتراز ونزولا گرفتار میشیم
ناشناس۲۰۱۹۳۶۷۱۸:۱۰:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۶
برادر عزیز از اصولگراهای روسیه و چین طلب که بهترن
Omid۲۰۱۹۱۲۰۱۵:۵۵:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۱۶
به اصلاح طلب ها رای بدید برن به اسم مذاکره واسه خودشون خونه بخرن تو آمریکا.پولهارو خرج تفریحشون کنند و بندازن گردن میدانی ها.خوروی ۱ لیتر سوخت و بگن صرفه اقتصادی نداره که برن بنزین وارد کنند .اخرشم بگن ۲۳ میلیون نفری رو که رای دادن بیسوادند.عجب ...خدا بینش مردم و گسترش بده.
ناشناس۲۰۱۹۷۵۸۲۲:۴۹:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۶
مملکت جالبه استاددانشگاه تهران مقابل چه افراد غیر متخصصی باید بشیند
ناشناس۲۰۱۹۷۵۹۲۲:۵۰:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۱۶
زاکانی در بخشی از مناظره دیروز گفت ۱۱ ماه مسافرکشی کرده است.او با درآمد مسافرکشی دختر خود را برای درس سوئیس فرستاده بود! پیام اقتصاد پیش تر میزان هزینه برای زندگی و درس خواندن در کشور سوئیس را که که گران ترین کشور در اروپاست ماهی ۱۵۰میلیون تومان برآورد کرده بود.
ناشناس۲۰۱۹۹۰۹۰۰:۴۲:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۷
معلم: همتی بیا پا تخته همتی: بله بفرمایید؟! معلم: راجب درس هر چی فهمیدی بگو..؟ همتی: آقا اجازه چرا کلاس ما خانوم نداره؟؟ معلم: جواب سوال منو بده، از درس چی فهمیدی؟!! همتی: آقا اجازه رضایی بهم اخم میکنه معلم: همتی زود باش جواب بده همتی: آقا اجازه رئیسی و زاکانی دارن میخندن معلم: صفر، برو بشین.
ایرانیم۲۰۲۰۰۵۴۰۵:۱۳:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۱۷
فرار رو به جلو کار همتی و مهرعلیزاده بود نه تنها به سوالات جواب ندادند بلکه از روش تحقیر و متلک و فرافکنی و انشا خواندن حواس مردم را پرت کنند مردم دوباره به ۴سال بدبختی و رنج رای ندید
ناشناس۲۰۲۰۰۸۰۰۶:۱۵:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۷
همتی مدعی سواد اقتصادی و بعنوان استاد یکی از دانشگاههای معتبر کشور یعنی دانشگاه تهران در سه سال گذشته چند مقاله ای اس ای معتبر داشته است؟ (صفر) چطور ارتقاء پیدا کرده است؟(باند و پارتی) چند ساعت در هفته تدریس موظفی در دانشگاه دارد؟ (تقریباً هیچ) اچ ایندکس او بر اساس اسکوپوس چند است؟(کمترین مقدار؛ در حد یک دانشجو) بعد از گذشت 40 سال خدمت بی حاصل بازنشسته می شود؟ (معلوم نیست) او ابتدا اطراف مرحوم هاشمی بود. چگونه ترقی کرد؟ (نامعلوم) از چند جا حقوق می گیرد: بانک مرکزی، مدیرعامل بانک ...، دانشگاه تهران؟ (غیرشفاف) چند درصد از جوانان تحصیلکرده چنین موقعیتی دارند؟ (تقریباً هیچ)
صمصام۲۰۲۰۱۹۶۰۸:۳۴:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۷
استراتژی آقای همتی و مهرعلیزاده در حمله زود هنگام شان به رقبای مدعی و تازه نفس و آزمون پس نداده درست بر خلاف این امر بود و به همین دلیل نیز آنان علیرغم انتظار مشاوران رسانه ای شان در صورت ادامه همین روند پیروز این مناظره ها نخواهند بود چرا که این دو نامزد انتخابات، چه بخواهند و چه نخواهند، در جایگاه و موقعیت «متهم» قرار دارند و یک متهم نمی تواند در برابر اتهاماتی که به او وارد می کنند، حمله کند، حتی اگر بی گناه باشد آقای رییسی چندین دهه است که در نهاد مبارزه با فساد بوده اند پس تا حالا چکار میکرده اند ؟؟؟؟ آقای جلیلی هم مسئولیت مذاکرات هسته ای را بر عهده داشته اند اینها آیا نباید پاسخگوی عملکردشان باشند ؟؟؟ اگر اصل بر متهم بودن دیگران است که این دو بزرگوار هم در جایگاه متهم قرار دارند همه باید پاسخگوی عملکردشان باشند !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

    19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین