دستور روحانی درباره استخراج رمزارز در کشور/ روایت قاضی‌زاده از اختلاف با قالیباف در اداره مجلس/ ماجرای واکسیناسیون مجریان صداوسیما

گروه سیاسی الف،   4000305096 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دستور روحانی درباره استخراج رمزارز در کشور/ روایت قاضی‌زاده از اختلاف با قالیباف در اداره مجلس/ ماجرای واکسیناسیون مجریان صداوسیما

آخرین آمار واکسیناسیون و ابتلا به کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و ۸۴۴ هزار و ۶۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۸۵ هزار و ۶۷۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به سه میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۰۹ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۵ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۶۵ هزار و ۸۶۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

ماجرای واکسیناسیون مجریان صداوسیما 

دکتر علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست خبری درباره انتقادات مطرح شده در زمینه واکسیناسیون برخی کارکنان صدا و سیما و در عین حال زمان واکسیناسیون سایر خبرنگاران، گفت: ما واکسیناسیون خبرنگاران را حدود چهار هفته دیگر شروع می‌کنیم؛ یعنی هفته اول تیرماه خبرنگارانی که مورد تایید بوده و فعال هستند، برایشان واکسن تزریق می‌کنیم. این هم جزو سند ملی است. به طوری که ما از تیر ماه گروه در معرض خطر از جمله خبرنگاران را واکسینه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در زمینه صدا و سیما، ما یک مصوبه در ستاد ملی مقابله با کرونا داریم مبنی بر اینکه دست‌اندرکاران انتخابات را واکسینه کنیم. این مصوبه ستاد ملی است. تعداد کارکنان صدا و سیما بسیار زیاد است، اما عده‌ای که واقعا درگیر انتخابات هستند، تعدادی هستند که بر اساس مصوبه ستاد ملی قرار شد دست‌اندرکاران انتخابات را بتوانند واکسینه کنند و آنها هم در این راستا واکسینه شده‌اند. اصلا ۳۰۰۰ نفری که گفته می شود، واکسینه نشدند، بلکه در نوبت هستند و مطمئن باشید که به نوبت واکسیناسیون تمام خبرنگاران می رسند. این بحث ها به این دلیل است که اکنون واکسن کم است. همه افراد باید واکسینه شوند و حتما به مرحله ای می رسیم که همه واکسینه شوند و کشور ایمن شوند.

رییسی درباره اینکه برخی مجریان برنامه های کودک و ... واکسن تزریق کرده اند، گفت: صدا و سیما خودش هم یک مرکز بهداشت و درمان دارد که آنها لیست دادند و بر اساس آن اتفاق افتاد. گاهی هم می شود مانند برخی تخلفات در یک شهرداری‌ که لباس پاکبان می پوشد و واکسن تزریق می کند؛ که البته اگر چنین کاری انجام شده باشد، کار درستی نبوده است.

وضعیت کرونا در تهران

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران به فارس گفت: همچنان وضعیت کرونا در تهران شکننده است، البته در تمام ایران هم همین وضعیت است اما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم از ابتدای هفته اخیر تعداد بستری‌ها افزایش محسوسی پیدا کرده است آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در پایتخت به زیر 100 نفر رسیده است و این دال بر این نیست که کسانی که در حال حاضر مبتلا شده‌اند وضعیت‌شان بحرانی نشود. نکته مهمی که در اپیدمی‌ها مطرح است این است که کسانی که مبتلا می‌شوند شاید دو هفته بعد بدحال شوند.

***

قالیباف :در مقابل مردم رو سفیدیم 

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و بعد از برگزاری انتخابات هیات رئیسه در اجلاسیه دوم دوره یازدهم اظهار کرد: در این فرصت به ولی‌نعمتان خود می‌گویم که ما نمایندگان شما در سال گذشته با همه فراز و نشیب‌ها همت و توان خود را در جهت پیگیری مسائل شما در حدود اختیارات و ظرفیت‌های مجلس به کار گرفتیم. علی‌رغم اذعان نسبت به وجود نقاط ضعف در کارنامه یکساله خود در محضر خدا و شما مردم ایران، خود را رو سفید احساس می‌کنیم. وجود نقاط ضعف برای هر نهادی به خصوص مجلس با قریب به ۲۹۰ نفر تصمیم‌گیر با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف طبیعی است اما علی‌رغم موانع و محدودیت‌های موجود به خصوص وجود ساختارها و رویه‌های ناصوابی  که طی سال‌های متمادی در تار و پود قوه مقننه شکل گرفته، مجلس یازدهم توانسته در سال اول فعالیت خود در مسائل اساسی کشور وظایف اصلی‌اش را به درستی انجام دهد. خروجی آن را می‌توان به عنوان قوانین نهایی شده و یا پیگیری آنها و کار کارشناسی و نهایی شدن در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی دید.

 

***

دستور روحانی درباره ادامه استخراج رمزارز در کشور

حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: چند روز گذشته قطعی برق داشتیم و مردم دچار مشکل شدند. من خوشحال شدم از این که وزیر نیرو رسما از مردم عذرخواهی کرد. ما هر جا قصور داریم باید از مردم عذرخواهی کنیم و به مردم بگوییم. مردم دچار مشکل شدند البته ریشه آن را همه مردم می دانند خشکسالی امسال یکی از ریشه های این مساله است. 

وی به موضوع رمز ارزها اشاره کرد و گفت: فعالیت مجاز رمزارزها حدود ۳۰۰ مگاوات است. یعنی خیلی نیست اما فعالیت غیرمجاز این بخش خیلی است  به طوری که۲ هزار مگاوات مصرف می‌کنند و هرکسی در گوشه‌ای بیت کوین و رمز ارز تولید می کند. 

روحانی گفت: هم وزارت صمت، هم وزارت کشور و هم وزارت نیرو و مخابرات موظف هستند فعالیت‌های رمز ارز را تا پایان شهریور تعطیل کنند. بنابراین از امروز هرکس کار کند غیرمجاز است حتی آنهایی که مجاز بودند دیگر غیرمجاز هستند تا از این مساله عبور کنیم و شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

روحانی:‌ خدا نکند روزی مردم احساس کنند ما به آنها بی اعتماد هستیم و می خواهیم بدون آنها یا برای آنها تصمیم بگیریم

***

چند تغییر در هیئت رئیسه مجلس

انتخابات هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه دوم صبح امروز با حضور ۲۴۲ نماینده مجلس برگزار شد. برای تصدی پست ریاست مجلس فریدون عباسی دوانی نماینده کازرون و محمدباقر قالیباف نماینده مردم تهران کاندیدا شده بودند.

نهایتا با ۲۳۰ رأی نمایندگان مجلس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم برای اجلاسیه دوم شد. همچنین  با انتخاب نمایندگان علی نیکزاد ثمرین با ۲۰۶ رای به عنوان نایب رئیس اول و عبدالرضا مصری با ۲۰۵ رای به عنوان نایب رئیس دوم مجلس انتخاب شدند.

بر این اساس عبدالرضا مصری جایگزین قاضی‌زاده هاشمی شد.

در ادامه این جلسه نیز، روح‌الله متفکر آزاد با ۲۰۶ رای، سیدمحسن دهنوی با ۱۸۴،‌کریمی فیروزجایی با ۱۸۲ رای، جلال رشیدی با ۱۸۱، مجتبی یوسفی ۱۶۸ با رای، حسینعلی حاجی دلیگانی با ۱۶۸ رای به عنوان ۶ نفر اعضای دبیران انتخاب شدند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات با 141 رای، سید نظام الدین موسوی نماینده تهران با 156 رای و محسن پیرهادی نماینده تهران با 189 رای نمایندگان مجلس به عنوان ناظرین مجلس یازدهم در اجلاسیه دوم انتخاب شدند.

بنابراین 4 تغییر در ترکیب هیأت رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم صورت گرفت که بر این اساس، علی نیکزاد که تاکنون نایب رئیس دوم بود جایگزین سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول شد و عبدالرضا مصری جایگزین نیکزاد در نایب رئیسی دوم مجلس شد.

همچنین محمد رشیدی جایگزین احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی یوسفی جایگزین حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در دبیری هیئت رئیسه و سیدنظام الدین موسوی جایگزین محمدحسین فرهنگی در کارپردازی مجلس شد.

روایت قاضی‌زاده از اختلاف با قالیباف در اداره مجلس

به گزارش ایلنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جریان نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه « آیا می‌توان علت عدم حضور شما در هیات رییسه سال دوم مجلس را به نوعی تسویه نزدیکان رئیس مجلس یا شما دانست؟»، گفت: بالاخره آدم وقتی استقلال رأی و آزادی نظر داشته باشد و بخواهد حرف خودش را بزند و علیرغم عضویت در یک سیستم نسبت به بعضی از رویکردها، اقدامات، تصمیم‌گیری‌ها و کارکردها نقد داشته باشد و بخواهد نقد خود را مطرح کند، چنین اتفاقی بعید نیست.

وی افزود: توجه کنید که من چهارمین دوره حضور در مجلس را سپری می‌کنم، یک شخصیت نسبتاً مستقلی هم دارم، ممکن است برخی دوستان چنین نباشند. البته نمی‌خواهم بگویم تسویه حساب ولی بالاخره بنده در بعضی از مسائل مثل بورس یا موارد دیگر با عزیزان و بزرگان مجلس اختلاف داشتم و این مشهود بود.

قاضی‌زاده در ادامه بیان داشت: ممکن است این اختلاف‌نظرها و انتقادات طی یکسال گذشته روی نظر آن‌ها نسبت به بنده اثر گذاشته باشد، من این را رد نمی‌کنم اما باید این را هم بگویم که همیشه اینگونه بودم و بعد ازاین هم خواهم بود.

تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در جلسه علنی مجلس

 
به گزارش فارس، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت. 

بعد از بحث و بررسی درباره این طرح و اظهار نظر نمایندگان موافق و مخالف در نهایت کلیات این طرح به تصویب رسید.

از 227 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، 132 نماینده با کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه موافقت کرده و 60 نماینده هم مخالفت کردند ضمن اینکه 8 رای هم ممتنع بود. 

***

پیش‌بینی عراقچی از دور پنجم مذاکرات وین

به گزارش پرس‌تی‌وی، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده ایران در وین، پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفتگویی مبنی بر اینکه چه مسائلی در این مذاکرات برای حل و فصل کردن باقی مانده است، گفت: در دور آخر مذاکرات، ما قادر بودیم پیشرفت‌های حائز اهمیتی داشته باشیم، اما هنوز برخی مسائل مهم حل نشده باقی مانده است.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه گفت: بر این عقیده‌ام که ما جلسه کمیسیون مشترک را با عزم راسخ تمامی اعضا شروع کردیم. فکر می‌کنم تمامی طرف‌ها در این مذاکرات به اندازه کافی جدیت به خرج می‌دهند و جدیت و عزمشان را به وضوح نشان داده‌اند و تمامی طرف‌ها مایلند مسائل مهم باقی‌مانده در اسرع وقت حل شود و حتی مذاکرات در این دور به نتیجه برسد. نمی‌توانم بگویم که می‌توانیم در این دور از مذاکرات کارمان را به نتیجه برسانیم، اما امکانش وجود دارد.

عراقچی در پایان و در پاسخ به این سوال که، آیا از نظر او، طرف مقابل در مذاکرات، تصمیمات سیاسی لازم را گرفته است یا نه؟ یا نشانه‌هایی از مصالحه برای به توافق رسیدن در این مرحله از مذاکرات وجود دارد یا نه؟ توضیح داد: ما تازه مذاکرات را شروع کرده‌ایم و این موضوعی است که باید دید روزهای آینده چه می‌شود. چیزی که امروز در جلسه اول کمیسیون مشترک دیدم، عزم واقعی از سوی تمامی اعضا برای به نتیجه رسیدن بود. پس ببینیم که اوضاع در روزهای آتی چگونه پیش می‌رود.

***

علت قطعی برق در روزهای اخیر چه بود؟

فارس نوشت: «بررسی‌های صورت‌گرفته پیرامون دلایل بدون اطلاع ماندن قطعی برق در روزهای اخیر تاخیر در تکمیل تعمیرات بخشی از نیروگاه‌های کشور بوده است.

بر همین اساس، مقرر بود تا پیش از ورود به پیک گرمای فصل بهار در انتهای اردیبهشت‌ماه، نیروگاه 1000 مگاواتی اتمی بوشهر به همراه 3500 مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی دوره تعمیرات خود را به اتمام برسانند و شبکه برق کشور را در پاسخ بدون مشکل به کل تقاضا یاری دهند.

با این وجود تعمیرات مذکور نیروگاه‌های عنوان شده تا زمان مورد نظر به پایان نرسیده و تاخیر در تکمیل تعمیرات نیروگاه‌های مذکور سبب شد تا صنعت برق با بحران خاموشی مواجه شود.

بر این اساس شرکت توانیر که انتظار داشت تا زمان مورد نظر تعمیرات واحدهای نیروگاه اتمی بوشهر و نیروگاه‌های حرارتی اشاره شده به اتمام برسد، برای اطلاع رسانی قطع برق به مردم هیچ برنامه ریزی مشخصی ارائه نکرده و به همین دلیل جداول منتشر شده برای قطعی برق در روزهای بعد هم پراشتباه و غیر قابل جستجو بوده است.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۹۹۲۱۳۲۱:۰۵:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۵
7000 مگاوات کمبود برق داریم اگر 2000 مگاوات مربوط به مصرف ماینرهای رمز ارزها باشد بازهم 5000 مگاوات کسری برق داریم و این بدلیل عدم توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور در 8 سال گذشته است.
ناشناس۱۹۹۹۶۳۴۲۳:۴۰:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۵
روحانی:برجام نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم فقط معلوم نیست این همه گفتگو و مذاکره بر سر چیست
ناشناس۲۰۰۰۲۹۷۰۸:۱۸:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۶
دوره احمدی نژاد اصلا قطعی برق نداشتیم متاسفانه حافظه مردم ضعیف شده وقتی آقای فتاح وزیر نیرو بودن!!!! ما برای مغازه موتور برق گرفتیم
ناشناس۲۰۰۰۴۸۸۰۹:۵۵:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۶
نه اینکه در آمدهای دولت ، بدست میدان حیف و میل میشه !!! برای داخل دیگه نان نمی ماند؟
ناشناس۲۰۰۰۶۶۰۱۱:۰۸:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۶
من خودم در نیروگاه برق کار میکنم. یکی از آدرس های اشتباهی که به مردم میدن اینه کنه میگن خشکسالی باعث کمبود برق هست. بله بی تاثیر نیست ولی تولید برق باید به نحوی باشد که بدترین حالت که خشکسالی شدید هست را جبران کند. استهلاک نیروگاه های قدیمی و عدم نصب نیروگاه های جدید اصلی ترین عامل کمبود برق هست. حالا آقایون پشت خشکسالی میخوان قایم بشن بحث دیگری هست.
ناشناس۱۹۹۹۲۱۶۲۱:۰۷:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۵
دولت روحانی رکورددار تورم و رشد اقتصادی منفی و اختلاس و رکورددار کاهش تولید برق است.
ناشناس۱۹۹۹۵۷۷۲۳:۱۹:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۵
این افتخار مربوط به دولت احمدی نژاد هست
ناشناس۱۹۹۹۲۱۸۲۱:۰۷:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۵
الف جان آیا انتظار دارید قدرتمداران عملکرد خود را قابل نقد بدانند و غیر از این عمل نمایند.
ناشناس۱۹۹۹۲۶۲۲۱:۲۲:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۵
این نیروگاه‌های سیکل ترکیبی که دولت افتتاح می‌کند در داخل کشور است یا کشورهای اروپایی؟! قطع مکرر برق اعصاب مردم را خرد کرده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین