در دیدار رییس صداوسیما با وزیر نیرو چه گذشت؟

اقتصادی،   4000304120

رئیس سازمان صداوسیما در دیدار با وزیر نیرو، بر استفاده از راهبردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در تولید برنامه‌هایی با موضوع اصلاح الگوی مصرف تأکید کرد.

در دیدار رییس صداوسیما با وزیر نیرو چه گذشت؟

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، به دنبال اختلالات ایجاد شده در سامانه برق رسانی کشور و قطعی‌های اخیر برق، اردکانیان وزیر نیرو برای ارائه گزارشی در این زمینه و استمداد از رسانه ملی برای کمک به این وزارتخانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، با رئیس سازمان صداوسیما دیدار کرد.

عبدالعلی علی عسکری در این دیدار با ذکر پیشینه خوب وزارت نیرو از ابتدای انقلاب تاکنون در زمینه خدمت رسانی به مردم گفت: وزارت نیرو از ابتدای انقلاب با بهره مندی از نیروهای جهادی اقدامات زیادی انجام داده است و از وزارتخانه‌های افتخار آمیز جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان صداوسیما از پایین بودن تعرفه‌ها و اثر آن بر مصرف مردم سخن گفت و افزود: پایین بودن قیمت نیروهایی چون برق و آب موجب می‌شود مردم در مصرف درست آن‌ها کوتاهی کنند و اگر این ذهنیت در مردم ایجاد شود که مصرف هر چیزی بیشتر از حد نیاز، اسراف است و به ضرر کشور و خود آنهاست، فرهنگ صرفه جویی در مردم به وجود می آید و دنبال می‌شود.

علی عسکری با اشاره به درخواست وزیر نیرو درباره فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: در این زمینه سه راهبرد وجود دارد. اول تولید برنامه‌های کوتاه و پرتکرار برای آگاهی بخشی و فرهنگسازی در کوتاه مدت که شامل  آیتم های نمایشی کوتاه، گزارش های خبری، برنامه‌های گفت و گو محور، زیرنویس ها و... است. دوم تولید برنامه‌های نمایشی از جمله سریال و مستند است که اثر عمیق تری دارد و می توان برای برنامه‌های میان مدت و بلند مدت از آن بهره برد و دیگری راه اندازی پویش و ایجاد پویش که سرمایه گذاری در بخش تبلیغ است و اثر گذاری بالایی دارد.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه این سازمان در هر سه زمینه آماده همکاری با وزارت نیرو برای فرهنگسازی است، گفت: علاوه بر رادیو و تلویزیون در فضای مجازی IPTVهای(تلویزیون‌های تعاملی) رسانه ملی بیش از ۲۰ میلیون بازدید کننده دارند و ما می توانیم در زمان‌های پرمخاطب این شبکه‌ها از جمله هنگام پخش مسابقات ورزشی و برنامه‌های پرطرفدار برنامه‌های مورد نظر وزارت نیرو را در زمینه اصلاح الگوی مصرف پخش کنیم.

علی عسکری در پایان با تأکید بر همکاری همه جانبه رسانه ملی با این وزارتخانه و همراهی اداره کل بازرگانی این سازمان با وزارت نیرو برای پخش برنامه‌های مورد نظر گفت: ما آمادگی داریم بر مبنای میزان اثرگذاری رسانه ملی بر میزان مصرف مردم، برنامه‌هایی راطراحی و اجرا کنیم.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت ها و همکاری‌های صداوسیما با این وزارتخانه گفت: وزارت نیرو موظف است برای تأمین امنیت خاطر مردم در برهه حساس کنونی به بهترین نحو عمل کند اما چند عامل موجب این بحران شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ما هر سال یک میلیون مشترک جدید داریم و هر سال ظرفیت تولید را بر مبنای این افزایش تنظیم می‌کنیم گفت: برآورد امسال این بود که ۲هزار مگاوات بیش از ظرفیت سال گذشته به ظرفیت تولید افزوده شود اما چون سال گذشته نتوانستیم در زمان مقرر واحدهای بخار را برای تعمیر از سیستم، خارج کنیم این امر به تعویق افتاد و تولید کمتر شد. وی با بیان اینکه حدود هزار مگاوات هم به علت خارج شدن نیروگاه‌های اتمی از سرویس برای تعمیر کم شد گفت: از طرفی خشکسالی امسال هم بر کاهش تولید برق اثر زیادی داشت ضمن اینکه استخراج رمز ارزهای غیر قانونی به میزان ۲۰۰۰مگاوات بار بر سیستم وارد می‌کند که رقم زیادی است. اردکانیان بالا رفتن دمای هوا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به پارسال را از دیگر علت های بالا رفتن مصرف و فشار بیشتر بر سامانه تولید برق کشور دانست.

وزیر نیرو سپس با اشاره به سیاست های برنامه ششم که بر مبنای آن باید هر سال ۹ میلیارد یورو برای تولید ۱۷ هزار مگاوات برق به این وزارتخانه تعلق گیرد، گفت: تاکنون فقط ۱۷ درصد آن تحقق یافته است.

وی سپس با تشریح اوضاع کنونی وزارتخانه گفت: برای پائین آوردن مصرف برق در کشور، باید مصارف خانگی تقلیل یابد و این امر و اصلاح الگوی مصرف مردم در زمینه همه انرژی‌ها فقط با همیاری و فرهنگسازی رسانه ملی امکانپذیر است.

وی خواستار همفکری با رسانه ملی در زمینه فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف شد و از رئیس صداوسیما برای حمایت از این وزارتخانه استمداد طلبید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین