سعید محمد: سفره و معیشت مردم گروگان برجام شده است/دولت باید مقتدر باشد/مردم از بی دولتی خسته اند

سیاسی،   4000218043 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت:سفره مردم و معیشت مردم گروگان برجام شده است.  نه این که اینگونه عمل کند.

سعید محمد: سفره و معیشت مردم گروگان برجام شده است/دولت باید مقتدر باشد/مردم از بی دولتی خسته اند
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت در باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری برگزار کرد.

سعید محمد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری خود در باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تبریک روز قدس اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب روز قدس را برای جهت دهی اهداف مسلمانان در سراسر جهان نام گذاری کرده اند، شاهد برکات آن هستیم و ان شاءالله شاهد نابودی نظام سلطه باشیم.

وی افزود: آغاز بحثم را با یک آیه از قرآن آغاز می کنم و پیرامون آن نقشه راه خودمان را می گویم، در سوره هود خداوند متعال می فرمایند، ای قوم من پیمانه و ترازو را با عدل پر کنید و از اشیاء و اجناس و حقوق مردم چیزی نکاهید، از اول آیه برقراری عدل گفته می شود چیزی که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد، امروز شاهد بی عدالتی آموزشی، بهداشت و سلامت، خصوصی سازی، تقسیم یارانه ها، مالیات ستانی(از قشر تولید کننده و کارگر مالیات گرفته می شود و از ثروتمندان مالیات گرفته نمی شود، هستیم. رانت های مختلف مردم را ناراحت کرده است و گلایه مند اند.

وی ادامه داد: در فراز دوم گفته می شود از مردم چیزی کسر نشود اما این روزها شاهد کوچک شدن سفره مردم در جامعه هستیم و مردم در حوزه های مختلف با مشکل مواجه هستند، خداوند در این آیه اشاره می‌کند که حکمران را موظف کرده است  مراقب باشند، این فامیل بازی ها، رانت ها چیست چرا مراقبت نمی شود؟ ارز ۴۲۰۰ تومانی کجاست؟ برخی از مسئولان فکر می‌کنند برتر هستند و مردم گلایه دارند.

محمد اضافه کرد: در فراز بعدی آیه گفته شده دولت ها باید اموال مردم را مراقبت کنند، شغل، مسکن و ... برای مردم فراهم شود و در انتهای آیه گفته شده که از مفسدین نباشید، پدیده آقازاده ها، برادر ها، فامیل ها و... همه این مسائل مردم را ناراحت می‌کند. مردم از انقلاب گلایه ندارند مردم از کارگزاران گلایه دارند، اگر اصل اسلام اجرا شود مردم شیفته آن می شوند.

محمد افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به گلایه های مردم بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند و فرمودند فاصله زیادی بین بایدها و واقعیت های انقلاب وجود دارد، هرچند توفیقاتی داشتیم اما بسیاری از مسائل محقق نشده است.

مردم از بی دولتی خسته اند

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز مردم خسته هستند، از بی عملی ها، سوء تدبیرها، بی تفاوتی مسئولان، کوچک شدن سفره هایشان، دو قطبی شدن های بی نتیجه، بیکاری جوانان، شرمندگی جوانان، مردم از بی دولتی خسته هستند، مردم امروز نیازمند مرد میدان هستند، مردم نظارت داخل ماشین را نمی خواهند. امروز نیازمند اصلاحات براساس اصول هستیم و امروز نیازمند مدیریت علمی با استفاده از جوانان هستیم، باید بتوانیم جوانان را به درخت انقلاب پیوند بزنیم تا بتوانیم شاهد شرایط جدید در جامعه باشیم.

وی درباره ضمانت اجرایی برنامه های خود گفت: نکته مهمی است. وضعیت دولت فعلی وضعیت مناسبی نیست و دولت سیزدهم فقیرترین دولت جمهوری اسلامی خواهد بود؛ بانکداری، بورس، مبادی که لازم است منابع ایجاد کنیم دچار مشکل و منابع درآمدی کشور دچار اختلال است. من برنامه ۱۰۰ روزه نداده ام وقتی به این شدت مشکل در کشور وجود دارد باید با کمک مردم شرایط را بهبود ببخشیم، به یک عملگرایی بزرگ در کشور نیاز داریم.برای عده ای خاص این عملگرایی سخت است، برنامه ها به برجام گره نخورده است اگر برجام بتواند یک روز زودتر تحریم ها را بردارد استقبال می کنیم، اما تا دو سال آینده سعی می شود که وضعیت کشور بهبود پیدا کند، برنامه های ما قابلیت اجرایی برای ۴ سال آینده را دارد.

محمد درباره ادامه داد: برجام یک توافقی بین ایران و ۵ بعلاوه یک بود که علی رغم مشکلات زیاد برجام به لحاظ قانونی بین ایران و کشورهای ۵+۱ مبادله شده و توسط شورای امنیت به تصویب رسیده است. مجلس هم آن را تصویب کرده که به آن احترام می گذاریم.

مشکلات ناشی از تحریم نیست، اغلب سوء مدیریت است

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: علت عدول از برجام این است که آمریکا یک جانبه از آن خارج شدو مشکلات زیادی برای مردم در چند سال اخیر به وجود آورد البته خیلی از این مشکلات ناشی از سوء مدیریت بود. دو شرط برای برگشت برجام داریم اول اینکه برگشت آمریکا به برجام و رعایت آن توسط سایر کشور و دوم اینکه ما باید این اقدامات را راستی آزمایی کنیم و در صورت تعهد طرف مقابل ما هم به برجام متعهد خواهیم ماند. منتظر نتایج مذاکرات وین هستیم و باید در چارچوپ منویات رهبری مذاکرات صورت بگیرد. ولی درصدد هستیم درآمد و ثروت مردم را با توان داخلی افزایش دهیم و رویکرد از غرب به سمت غرب و شرق خواهد رفت.به جای گذاشتن تمام تخم مرغ ها در سبد دولت های سلطه گر نگاه دو جانبه به غرب و شرق خواهیم داشت تا بتوانیم در مقابل هر مذاکره ای با دست پر و نه خزانه خالی پای مذاکره بنشینیم.

محمد افزود: ورود من مبتنی بر احساس نیاز است که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری خواستار ایجاد تغییر و تحول در نسل مدیریتی جمهوری اسلامی ایران هستند. من نسل دومی محسوب می شوم و منتظر مصادیق هم ماندیم ولی این مصادیق اعلام نشد و درصدد ظرفیت سازی برآمدیم.

دولت من دولت سهامی نیست و دولت شایسته سالاری است

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: سعی می کنم گره ها را یک به یک با کمک مردم و جوان ها باز کنیم. وابسته به هیج جریانی نیستم و با هیچ کس ننشسته ایم و قول و قرار هم نگذاشته ایم. دولت سهامی نیستم و دولت شایسته سالار خواهیم بود. دولت قطبی هم نخواهم بود زیرا بحق دو جریان چپ و راست برای کشور مضر است و افرادی که تابلو دار این احزاب باشند را روی کار نمی آوریم بلکه افراد پاک دست و دارای علم و دانش روز را روی کار خواهیم آورد. قطعا قبل از انتخابات بخشی از کابینه را معرفی خواهم کرد. ۱۵۰ تیم مدیریتی در تولید برنامه دارم و مسائل و مشکلات را به ریز بررسی کرده ایم و برنامه راهکار برای حل آنها داریم.

هیج کس را رقیب خود نمی دانم

وی در واکنش به اخبار نشست خود با محسن رضایی گفت: کسانی که وارد می شوند مردم باید قدر آنها را بدانند زیرا دولت آینده با مشکلات درهم تنیده اقتصادی سیاسی و فرهنگی رو به رو است‌. هیج کس را رقیب خود نمی دانم.هر کس می خواهد روی کار بیاید و توان دارد که کار را جلو ببرد باید روی کار بیاید. این فکر که برخی برای کسب قدرت با دیگری درگیر شوند را نمی پسندم و این گونه هم نیستم. باید در فضای صمیمانه کار را جلو ببریم تا مردم در نهایت تصمیم بگیرند.

این داوطلب انتخاب ریاست جمهوری گفت: مردم خیلی از وضع موجود رضایت ندارد و کناره گیری کرده اند ولی امیدوار هستیم که مردم در انتخابات مشارکت کنند.

محمد در ادامه خاطرنشان کرد: هرکسی در یک زمینه ای فعالیت می کند و تخصص دارد. باید دید کارنامه های آن فرد چیست؟  اینکه آن فرد کجا بوده فرع این قضیه محسوب می شود. فردی از ابتدای انقلاب تاکنون در یک وزارت خانه بوده و عملکرد خوبی هم نداشته است به همین دلیل باید دید فرد مسئولیتی که داشته خوب عملکرد کرده یا خیر.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما شدیدترین تحریم ها را در قراره گاه سازندگی خاتم الانبیا داشتیم و تحریم داخلی و خارجی بودیم.‌ تمام پروژه ها درحال فعالیت بود و از دولت هم کمک نخواستیم زیرا دولت هم وضعیت خوبی نداشت. ما با سرعت بیشتری کار کردیم. به جای اینکه بگوییم چه کسی کجا کار کرده کارنامه ها را ببینیم.

وی در ادامه اعلام کرد که در اواخر ماه رمضان آدم به روغن سوزی می افتد و اگر رئیس جمهور شوم ماه رمضان را تعطیل می کنم. ( خنده)

محمد در خصوص مسکن جوانان بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴ باید تعدادی مسکن بسازیم و باید ۴ میلیون مسکن در ۴ سال ساخته شود. ۲ منبع برای تامین اعتبار در سر داریم.تولید مسکن در ۸ سال گذشته کاهش یافته است. دولت کمکی نکرده و موظف است تا کمک کند. فاجعه ای که درحال حاضر رخ داده به‌دلیل کم کاری دولت است‌. ما مسکن روستایی هم دیدیم و مشکلی وجود ندارد. کسی که می خواهد یک پروانه بگیرد باید یک سال بدود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار داشت: طرح مسکن کارگری را در روز کارگر و طرح های مختلفی داریم که ایرادات مسکن مهر را برطرف می‌کند. روی زمان بندی و .... برنامه ریزی کردیم. مقدمات کار را شروع کردیم و زمین ها هم شناسایی شده است. در بحث فرزند آوری هم برنامه ریزی کردیم. فقط عرضه کم شود بحران بوجود می آید. امروز مردم بعد از ۳۰ سال آرزو دارند که یک خانه در سطح شهر اجاره کنند.امروز حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم؛ همچنین ۳ میلیون واحد خالی داریم که پیش بینی می کنیم حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد از آن ها را آزاد سازی کنیم.

وی درباره مهم ترین رقیب خود در انتخابات گفت: باید ثبت نام ها انجام شود و بعد از آن اعلام می کنیم فعلا فضا مبهم است و نمی‌توانیم به این سوال پاسخ خواهیم داد.

محمد درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد: میزان مشارکت مردم به این برمی‌گردد که شرایط عادلانه ای در انتخابات رقم بخورد و افرادی وارد انتخابات شوند که مورد نظر مردم است در این صورت مردم مشارکت خوبی خواهند داشت و پیش بینی ما این است که بالای ۵۰ درصد است اما برخی آمار ۲۰ تا ۳۰ درصد می دهند، که به نظر من اینطور نیست. افراد نخبه در انتخابات حضور داشته باشند و افراد با افکار متنوع در انتخابات حاضر شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال ائتلاف خودش با سایر جریان یا کاندیدا گفت:من تا الان با هیچکس صحبت ائتلافی نکرده ام. از شورای وحدت سپاسگزارم و از آیت الله موحدی هم سپاسگذارم و از این موضوع هم استقبال کردم اما درباره مدل انتخاب افراد معتقدم که ابتدا باید مردم افراد را بپسندند نه جریان های سیاسی.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با این نگاه معتقدم که ابتدا باید برنامه افراد معرفی شود، البته من به دنبال انشقاق در میان جریان های سیاسی نیستم و معتقدم دولت بعد باید انقلابی باشد نه اصولگرا یا اصلاح طلب؛ بلکه صرفا انقلابی و فردی باشد که مردم به او اقبال داشته باشند، اگر مردم به ما اقبال داشتند ادامه میدهیم اگر نه به نفع فرد اصلح کنار خواهم کشید.

وی درباره مشکلات کوله بران بیان کرد: ما بر اساس بوم استان ها برنامه تهیه کردیم و اینکه در تهران در اتاق دربسته بنشینیم و برای سایر استان ها برنامه بریزیم اشتباه است ،بنابراین اولویت استان های مرزی شغل شرافتمندانه برای مردم این استان ها است.

محمد در پاسخ به این سوال که از نظر فکری به چه کسی نزدیک و از چه کسی دور هستید؟ بیان کرد : من به خودم نزدیک هستم و از نظام سلطه دور هستم، البته منظورم از لحاظ شخصیتی بود وگرنه به مردم نزدیک هستم و همواره در همه مسندها تلاش کردم که با مردم ارتباط نزدیک بگیرم و مشکلات را از زبان خودشان بشنوم.

آقای رئیسی هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفتند

وی درپاسخ به اینکه آیا امکان دارد به نفع اآیت الله رئیسی کنار بروید؟ بیان کرد: بر اساس آخرین صحبت ها که تا همین دیشب آقای سروری گفتند آیت الله رییسی تا کنون تصمیمی برای ورود به این عرصه نداشتند و منتظر اذن رهبری هستند اگر شرایط جدیدی رقم بخورد به شما میگویم ولی فعلا در حال ادامه کار خودمان هستیم.

شورای نگهبان باید برای همه ما قانون باشد

محمد درباره شرایط شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان باید برای همه ما قانون باشد البته ما در سالهای قبل شاهد بودیم که خیلی بد بودیم حتی یک بچه کوچک هم ثبت نام می کرد که باعث خنده شده بود بنابراین این محدودیت های شورای نگهبان را مثبت ارزیابی می کنیم ،مجلس شورای اسلامی هم یک چهارچوبی را تعریف کرد و برای شورای نگهبان فرستاد و شورای نگهبان هم البته بدون در نظر گرفتن شرایط مجلس این قانون را عملیاتی کرد و شرایطی را برای ثبت نام کنندگان از لحاظ مدیریت اجرایی یعنی داشتن ۴ سال سابقه اعلام کرده و در بخش نظامی هم گفته شده که باید ۴ سال سابقه سرلشگری داشته باشند ،باید توضیح دهم که ما در بخش نظامی یک جایگاه و یک درجه داریم یعنی افراد با درجه پایین تر هم می توانند در جایگاه بالاتر قرار بگیرند و شورای نگهبان هم ملاک را جایگاه قرار داده است.من هم بیش از ۸ سال جایگاه سرلشگری دارم که با این حساب تایید صلاحیت قطعی است ،البته صرفا بحث این جایگاه نیست بلکه بسیاری از شرایط دیگر را هم بررسی خواهند کرد و به ما میگویند اما از این نظر مشکلی ندارم.

داوطلب سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:در آذر ماه خدمت فرمانده کل سپاه رسیدیم و درخواست کردیم که اگر ورود من آسیبی به سپاه بزند کنار بروم و اعلام آمادگی کردم که از قرارگاه خاتم جدا شوم و در نهایتا در بهمن ماه قرار شد با توجه به جدیت من این مسئله دوباره بررسی شود، در اسفند ماه اعلام کردند که این جا به جایی صورت بگیرد و ۱۷ اسفند ما از سپاه جدا شدم. حتی یک استعفا هم ارسال کردم و از این مجموعه جدا شدم. اما حقیقتا اگر بخواهم برخی جزئیات را مطرح کنم دلم نمی خواهد لکه سیاهی بر سپاه پاسداران که برای من ارزشمند است بیفتد. سنگ اندازی جلوی پای من خیلی رخ داده و یکی از مشکلات تبعیض بین کاندیداهای نظامی است و آنها حتی از کار خود کنار نکشیدند ولی این مسائل برای آنها مطرح نشد. ابتدا فکر کردیم شیطنت رسانه ای است اما بعد که پرسیدیم چرا با من این گونه برخورد کردید گفتند درخواست شده این گونه تیتر شود که سعید محمد به دلیل تخلفات از قرارگاه خاتم سپاه پاسداران برکنار شد.

او افزود: اگر کسی کوچکترین تخلفی از من سراغ دارد با اسناد و مدارک اجازه دارد منتشر کند و از آنها شکایت هم نمی کنم. مطرح کردند هلدینگ دارم و دخترم آن را اداره می کند در حالی که من اصلا دختر ندارم که هلدینگ مرا اداره کند. ۳۰ سال کار اقتصادی کردم و یک لکه سیاه در پرونده من نیست.

محمد درباره برنامه هایش در سیاست خارجی گفت: نظام سلطه، کشورهای منطقه را درگیر کرده و درگیری بین ادیان و مذاهب ایحاد کرده است. ما در یک کشتی هستیم و آمریکا و سایر کشورهای دیگر درحال سوء استفاه کردن هستند. لیبی و عراق ذخایر خود را به نظام سلطه داده و داعش هم ساخته دست آنها است. باید دست به دست هم دهیم تا نظام سلطه را بشناسیم و به هم تکیه کنیم تا امنیت منطقه کامل شود. نظام سلطه می گوید عربستان گاو شیرده است و شیرش تمام شد سر آن را می بریم.

وی افزود:از تجارت و بخش بازرگانی غافل شده ایم و وزارت امور خارجه هم شده پیمانکار برجام. باید با کشورهای منطقه روابط اقتصادی برقرار کنیم.

محمد در پاسخ به سوالی درباره میزان اختیارات ریاست جمهوری گفت: معتقدم که اختیارات ریاست جمهور بر اساس قانون اساسی کافی است حال اگر به قانون عمل نمی شود باید به دنبال اجرای آن رفت، اما معتقدم که باید سه قوه در دست هم کارکنند نه اینکه به عنوان رقیب سیاسی به هم نگاه کنند زیرا در این صورت کار جلو نخواهد رفت ،یکی از برنامه های من ایجاد رابطه صمیمی و تنگاتنگ با سه قوه است تا انرژی خود را برای حل مشکلات مردم بگذارند نه درگیری و کشمکش های درونی.

هزینه های تبلیغات انتخاباتی‌ام توسط مردم پرداخت می‌شود

داوطلب سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره اخبار شنیده شده مبنی بر هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی گفت: منبع خبر خود را ابتدا اعلام کنیم، از بدو ورودم اتفاقی که افتاد این بود که جوانان به سراغم آمدند و گفتند شما مصداق صحبت های رهبری در خصوص جوان انقلابی هستید و ما می‌خواهیم با شما باشیم، این جوانان به صورت خودجوش و دلی فعالیت های رسانه ای را آغاز کرده اند، اولین بارم است که وارد انتخابات شدم و مانند سایر دوستان تجربه شرکت در انتخابات نداشتیم، عزیزانی که فعالیت رسانه ای می کنند با هزینه شخصی خود وارد شدند. یکی از عزیزان ۴۰ میلیون تومان جمع کرده بود برای عروسی خود که گفت من این پول را برای فعالیت رسانه ای می آورم. شاید برخی درک نکنند افرادی هستند که به خاطر اعتقادات خود و تحقق صحبت های رهبری اینطور مایه گذارند.

اگر کسی کوچکترین تخلفی از من سراغ دارد با مدرک آن را منتشر کند

وی ادامه داد:برخی، عزیزان نزدیک به بنده را هم تهدید کردند که حق ندارند با بنده همکاری کنند این نهادها که این اقدامات را انجام می دهند اطلاعات شخصی بنده راهم دارند، از آنها میخواهم اگر تخلفی در این خصوص صورت گرفت ، رسما اعلام کنند. خواهش من این است که این شایعات را تولید نکنند، برخی از رسانه ها در تولید شایعات فعالیت می کنند روزی که شورای نگهبان مصوبه جدید در خصوص شرایط انتخابات را مطرح کردند برخی از رسانه ها فوری اخباری مبنی بر رد صلاحیت بنده را منتشر کردند و ذوق زده شده بودند، باید به آنها بگویم که زیادی ذوق زده نشوید. اما برای فعالیت هاي انتخاباتی اسپانسرهای زیادی درخواست همکاری با ما داشتند اما به دلیل اینکه نمی‌توانستیم انتظارات آنها را برآورده کنیم از همکاری با آن ها دست کشیدیم.

سفره مردم و معیشت مردم گروگان برجام شده است

محمد درباره اورانیوم ادامه داد: وقتی غرب و کشورهای سلطه گر به تعهدات خود عمل نمی کنند چرا ایران باید مثل بچه خوب کلاس به تعهدات خود عمل کند. ایران به تعهدات خود عمل کرده، بازدیدهای سفت و سخت را پذیرفته، سیمان در سایت های هسته ای ریخته و در مقابل طرف مقابل زیر میز می زند و ما باز هم دنبال او می دویم. سفره مردم و معیشت مردم گروگان برجام شده است. دولت باید مقتدر باشد نه این که اینگونه عمل کند. کشوری تعهدمدار هستیم و وقتی تعهد کنیم به آن عمل می کنیم. اروپایی ها در جریان برجام نقش پلیس خوب و بد را اجرا کردند و در این شرایط به دنبال پالرمو، اف ای تی اف و سی اف تی بودند و می گویند اگر اینها اجرا نشود بیچاره می شویم. اگر این شرایط ادامه داشته باشد آیا باید باز هم به تعهدات خودعمل کنیم؟ ما به رادیو دارو ها نیاز داریم ولی نمی توانیم دسترسی داشته باشیم! چه دلیلی دارد که وقتی به رادیو دار نیاز داریم و لازمه آن اورانیوم ۹۳ درصد است با وجود عدم تعهد آنها این کار را انجام ندهیم؟

او با اشاره به اینکه باید برای مصارف صلح آمیر کارهای خود را انجام دهیم، افزود: ما نمی خواهیم بمب اتم بسازیم و هیچ کس در کشور ما به دنبال آن نیست ولی در قالب مصارف صلح آمیز به دنبال آن هستیم.

در نظام آموزشی کشور بی عدالتی داریم 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: در نظام آموزشی کشور بی عدالتی داریم و مشکلات زیادی در بخش بازنشستگان، معلم ها و ... داریم که باید مسئله حل شود.‌با فرهنگیان جلسه داشتیم و از آنها کمک خواستیم تا این مشکلات حل شود. مدارس خصوصی و ....روز به روز درحال افزایش است و کیفیت آموزش در مدارس دولتی پایین است. باید منابعی اختصاص بدهیم تا این مشکلات حل شود.

محمد ادامه داد: حدودا در دنیا ۱۷ ماده تدریس می شود و در ایران ۲۷ ماده است. روی یک برنامه کار کردیم که ۳ سال پایانی دوره آخر را روی ماده های جدید درس بخوانند تا برای جامعه مفید باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شفاف سازی اموال خود گفت: من عضو کارکنان سپاه هستم که در آنجا هم یک پرداخت حقوقی هماهنگ وجود دارد و در همه جای سپاه مشخص است ،همچنین عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) هم هستم که حقوقم در کل ۱۲ میلیون است، اگر ماموریت بروم و یا اضافه کار داشته باشم به حقوقم اصافه می شود که البته زیاد نیست، اموال خاصی ندارم؛ یک مسکن و خودرو در حد نیازمندی اولیه که اعلام خواهم کرد.

محمد در باره برنامه های خود در زمینه کاهش وابستگی به اقتصاد دلاری گفت:یکی از معضلات کشور این است که همه چیز با دلار جلو میرود ،من یک برنامه جامعه اقتصادی دارم که همه چیز نظیر مسکن، سکه و خودرو را باهم نگاه کردیم که باید از حالت سرمایه گذاری خارج شوند و یک نگاه مصرفی به آنها داشته باشیم و بانکداری ماهم از اینکه انقدر سپرده ها زیاد است باید فاصله بگیرد تا تولید رونق یابد.

او گفت: البته همه اینها به مرور اتفاق خواهد افتاد تا اخلال در بازار پیدا نشود زمانی در دولت آینده اعتماد را به بازار بورس باز خواهیم برگرداند متاسفانه شاهد بودیم که در یک عملیات فریب، پول مردم را بردند در بورس و در روز روشن جیب مردم را زدند. در صدد هستیم که فرا بورس را رونق دهیم و سرمایه گذاری های خارجی را در تالار بین المللی بورس افزایش دهیم.الان مشکل این است که روزانه مقدر زیادی خلق پول اتفاق می افتد که یعنی تورم و یعنی کوچک شدن سفره های مردم ،در زمینه های gdp که کاهش نقدینگی برنامه های بسیاری داریم‌.

عمل جراحی بزرگ اقتصادی داریم که بسیاری دردشان خواهد آمد

محمد ادامه داد:یک برنامه جامع داریم که یک عمل جراحی بزرگ اقتصادی است؛ بسیاری هم دردشان خواهد آمد اما لازم است که اجرا شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود صحبت های شما همانند آقای احمدی نژاد است، گفت: این حرف بد خواهان است، وقتی دولت آقای احمدی نژاد به اتمام رسید رهبری که ارزیابی کردند، فرمودند هر دولتی کارهای بدی دارد و کارهای خوب، دولت جدید باید مشکلات کارهای بد را رفع کنند و کار خوب را ادامه دهند، نسبت به آقای احمدی نژاد هم باید همین دید باشد اگر کارهای مثبتی داشتند باشند باید ادامه پیدا کند و کارهای حاشیه ای که زمان ایشان رخ داده بود را باید کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: بنده در چارچوب ولایت فقیه حرکت می‌کنم و معتقد به ولایت فقیه مطلقه هستم، یکی از کارهای خوبی که در زمان آقای احمدی نژاد صورت گرفت، درخصوص مسکن مهر بود، مالیات بر ارزش افزوده در زمان ایشان ايجاد شد و اقدام خوبی بود اما حالا می‌بینیم که فشار این مالیات بر دوش تولید کننده افتاده است، اقداماتی خوبی انجام شد اما نواقصی داشت و به دنبال مشکلات آن هستیم همچنین در خصوص دولت آقای روحانی هم همینطور است اگر نقطه مثبتی داشته باشد حمایت می‌کنیم اگر نقطه ضعفی باشد آن را رفع میکنیم.

محمد درباره مواضعش در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی و مذاکره با آنها گفت: یک مرحله بعد از چهل سال جمهوری اسلامی حرکت به سمت مذاکره به آمریکا با اجازه رهبری انجام شد ولی الان این مذاکره دیگر موضوعیتی ندارد زیرا ۸ سال مذاکره کردیم و نتیجه ای نداشت. از برجام که خیلی یک طرفه تصویب شده راضی نیستیم ولی اگر همین اجرا شود بعدا به سمت مذاکرات بعدی می رویم.

او افزود: مردم ما از برجام آسیب زیادی دیدند و دیوار بی اعتمادی به آمریکا بلند تر شد‌. اگر مشکلات اقتصادی مردم رفع شود بعدا برای مذاکره تصمیم می گیریم. با تمام کشورهای دنیا علاقمند به مذاکره هستیم ولی نه با آمریکا و رژیم صهیونیستی.

محمد در ادامه در خصوص حضور پرتعداد داوطلبان در انتخابات بیان کرد: اگر افراد بیایند و برنامه هایشان را بدهند خوب است که فضا باز باشد  تا مردم تصمیم بگیرند. اگر ۲ قطبی شود خوب نیست و عواقب آن را دیده ایم. مشکلاتی را دیدیم مثل سال ۸۸. اگر احساس کنم فردی پاک دست بیاید و برنامه هم داشته باشد و اقبال دارد به نفع او کنار می روم.

وی درخصوص برنامه های خود برای برخورد با مافیای خودرو، گفت: خودروسازی یکی از مشکلات است البته سخت‌تر از ساخت موشک و تاسیسات اتمی و .... نبود، مشکل خودروسازی در تفکر مدیریتی حاکم است، این طور نیست که ما توان ساخت خودرو نداریم صنعت در کشور ما امروز بومی شده است اگر مدیریت اصلاح شود خودروسازی هم اصلاح خواهد شد و با تدابیری که داریم می توانیم مافیای خودروسازی را بشکنیم تا این صنعت نجات پیدا کند، در خصوصی سازی بخشی از سهام خودرو ساز به قطعه ساز واگذار شده است این ها معضل خودروسازی است و مراقب باشید کد غلط ندهند و نگویند که خودروسازی ما با مشکل تکنولوژی روبه رو است؛ این اشتباه است افرادی که می‌توانند در این حوزه حرکت موثری داشته باشند، به گوشه کنار زده می شوند و یا از ایران می روند، ان شاءالله فضای جدیدی در خودروسازی ایجاد خواهیم کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما  برای تامین آب آشامیدنی چیست؟ گفت:معضل آب ما جدی است متاسفانه هشتاد درصد از بارش کشور در بیست درصد از مساحت کشور اتفاق می افتد.برای مثال استانی داریم که با مقدار بسیاری ذخیره آب کمبود آب دارد زیرا مدیریت تامین آب در کشور ما ضعیف است ،متاسفانه سیستم آبیاری کشاورزی ما سنتی است و باید به سمت کشت گلخانه ای برویم که نیازمند توانمند سازی کشاوری است.

محمد تاکید کرد : با پیگیری استفاده از آب دریا بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد کشورهای حوزه خلیج فارس از این موضوع استفاده می کنند .انتقال آب از دریای عمان در دستور کار ما قرار دارد، ما با نیروگاه و آب شیرین کن ها میتوانیم هم برق و هم آب شیرین تولید کنیم. ما چنین طرحی را در سپاه هم داشتیم همچنین استفاده از آب ژرف یکی از منابع آبی کشور ماست که تا به حال از آن استفاده نشده است.با حفر چاه های عمیق آب شرب مناطقی مثل کرمان و سیستان بلوچستان را می توانیم تامین کنیم.

محمد درباره رمز ارز ها گفت: رمز ارزها میتواند در تحریم ها به جمهوری اسلامی کمک کند. در چارچوب مشخص رمز ارز داخلی تولید می کنیم و ریسک های آن کاهش پیدا خواهد کرد زیرا این رمز ارز ها ریسک زیادی دارد. رمز ارز ایرانی را تولید می کنیم و در عرصه جهانی عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای تامین آب آشامیدنی چیست؟ گفت:معضل آب ما جدی است؛ متاسفانه هشتاد درصد از بارش کشور در بیست درصد از مساحت کشور اتفاق می افتد.برای مثال استانی داریم که با مقدار بسیاری ذخیره آب، کمبود آب دارد زیرا مدیریت تامین آب در کشور ما ضعیف است،متاسفانه سیستم آبیاری کشاوری ما سنتی است و باید به سمت کشت گلخانه ای برویم که نیازمند توانمند سازی کشاوری است.


محمد تاکید کرد : با پیگیری استفاده از آب دریا بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد کشورهای حوزه خلیج فارس از این موضوع استفاده می کنند .انتقال آب از دریای عمان در دستور کار ما قرار دارد، ما با نیروگاه و آب شیرین کن ها میتوانیم هم برق و هم آب شیرین تولید کنیم که چنین طرحی را در سپاه هم داشتیم همچنین استفاده از آب ژرف یکی از منابع آبی کشور ماست که تا به حال از آن استفاده نشده است.با حفر چاه های عمیق می توانیم آب شرب مناطقی مثل کرمان و سبستان بلوچستان را تامین کنیم.

محمد درباره رمز ارز ها گفت: رمز ارزها میتواند در تحریم ها به به جمهوری اسلامی کمک کند. در چارچوب مشخص رمز ارز داخلی تولید می کنیم و ریسک های آن کاهش پیدا خواهد کرد زیرا این رمز ارز ها ریسک زیادی دارد. رمز ارز ایرانی را تولید می کنیم و در عرصه جهانی عرضه خواهد شد.

 محمد در خصوص پیری جمعیت بیان کرد: با توجه به آمار، جمعیت ایران در سال ۱۴۰۵ پیر می شود و پیری می تواند به تهدید تبدیل شود. رشد جمعیت کنترل شد اما مقام معظم رهبری هم اعلام کرده بودند که اشتباه بود. ما جمعیت و رفاه مردم را می خواهیم. جوانان دغدغه های شغل، مسکن و ..... دارند و باید آنها را برطرف کنند. برنامه هایی برای مسکن و.... زوج نابارور داریم تا این مشکل را حل کنیم. البته این موضوع به بهداشت و خوراک مردم مرتبط است.

وی در خصوص جنبش زنان بی حجاب در حمایت از او گفت: خیلی مطلع نیستم اما از همه اقشار حمایت کردند.‌ یک پیرمردی در سیستان بلوچستان صحبت کرد که ما نون نداریم اما به سعید محمد رای می دهیم. امیدوارم بتوانم پس از انتخابات کارها را انجام بدهم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شاید آنهایی که چند خانم بی حجاب را دیدند دلشان مریض بود. نباید جامعه را تکه تکه کنیم‌. ایران برای همه است و باید سعی کنیم همه مردم را یکی ببینیم. ۲۷ - ۲۶ امور فرهنگی در کشور داریم که کارخودشان را انجام نمی دهند و نظارتی ندارند. چرا رئیس جمهور که رئیس شورای انقلاب فرهنگی است در این باره سکوت کرده و صحبت نمی کند.

فیلترینگ تا به امروز جواب نداده است

وی درباره سختی زندگی مردم و موضوع ولنگاری در فضای مجازی بیان کرد: فیلترینگ آیا تا امروز جواب داده؟ آیا کسی دیگر از تلگرام و توییتر استفاده نمی کند؟ ما فقط به مردم یاد داده ایم که اگر میخواهند خلاف کنند صرفا یک فیلتر شکن نصب کنند، پس فیلترینگ راه حلش نیست ،مردم بسیاری از راه مجازی امرار معاش می کنند اما مشکلات هم دارند پس باید شبکه ملی اطلاعات راه انداری شود و خدمات بسیاری را هم ارائه کنند. با هزینه های پایین و مردم باید همه فعالیت های خود را در آن شبکه فعال کنند که البته این هم با زور نمی شود. شبکه ملی اطلاعات جزو دغدعه های اصلی مقام معظم رهبری است و جز اولویت های اصلی ماست تا بتوان آهسته از شبکه هایی که در دست آمریکا و اسراییل است دور شویم.در اروپا همه باید در داخل خاک اروپا باشند،ما دربسیاری از کشورها اینترنت کودک داریم این هم نه رهبری فرموده است درست است
چین تمام نرم افزارها را تعطیل کرده و فقط مبتوان با وی چت فعال کرد زیرا احساس خطر کرده است

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۵۸۷۷۰۱۴:۰۳:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۸
انگار ایشون هنوز باور نکرده جایی در لیست ندارد.
ناشناس۱۹۵۸۸۹۹۱۴:۴۴:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۱۸
مهم اینه که مردم اقبال خوبی بهش دارند...اکثر اطرافیان می گویند همانی هست که توانسته این همه کار خوب انجام بده ...ایشالله که بتونه رای بقیه مردم را هم بگیره ...دولتی باشه نه اصلاح طلب و نه اصولگرا
ناشناس۱۹۵۸۸۰۴۱۴:۱۱:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۱۸
هنوز نیامده شعار دادن شروع شد.
ناشناس۱۹۵۸۸۹۵۱۴:۴۲:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۱۸
چرا سنگ اندازی می کنید ...هرچی هست اونقدر جوان هست که بتواند بدود و کار راه بیندارد...ول کنیم تفکرات جناحی را،این همون مدیریه که می خواستین وارد کنید...
ناشناس۱۹۵۸۸۱۵۱۴:۱۳:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۱۸
همه فقط چند تا حرف خوب معلوم نیست از کجا یاد میگیرند وارد کار که میشوند کلاس اولند
ناشناس۱۹۵۸۸۲۳۱۴:۱۵:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱۸
طبق قانونگذاری جدید شورای محترم نگهبان ایشان اساسا نمیتواند نامزد شود چه برسد به اینکه صلاحیتشان بررسی شود .
ناشناس۱۹۵۸۸۹۰۱۴:۴۱:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۱۸
انشالله می آید و رای هم می آورد
ناشناس۱۹۵۸۹۵۹۱۵:۱۵:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۱۸
آن وقت بر چه مبنایی؟
ناشناس۱۹۵۸۸۳۱۱۴:۱۶:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۱۸
این هم از کشکول آرزوهای سردار محمد..... حالا این چیزهایی که گفتی رو چطوری درستش میکنی؟ یاد احمدی نژاد افتادم
ناشناس۱۹۵۸۸۴۶۱۴:۲۱:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۱۸
انتخابات و دلار و معیشت مردم را از عمد گرو گدایی از غرب و فروش کشور قرار دادن تا مردم را عصبانی کنند برای زدن نظام و این برنامه است ولی ماندم چرا راست راست راه می روند و جولان هنوز می دهند
ناشناس۱۹۵۸۸۶۶۱۴:۲۸:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱۸
چرا كانديداها نظر قاطعي در باره برجام ندارند مانند ترامپ كه در امريكا گفت من اگر رييس جمهور شوم از برجام خارج ميشوم وبايدن گفت من اگر رييس جمهور شوم به برجام بر مي گردم ولي در ايران هیچ كانديدايي جرات اعلام نظر قاطع در باره برجام ندارد
ناشناس۱۹۵۸۸۷۹۱۴:۳۵:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۱۸
انشاالله شاهد دولت ایشون باشیم ، حداقل سوادشون اجاره ای نیست و غربگدا نیستن
ناشناس۱۹۵۸۹۱۱۱۴:۴۹:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۱۸
کلا این کاندیداها حرفهای کلی میزنند و چپ و راست هم به دولت بدوبیره میگند. حالا برنامه پیش کش، نظراتشون را در زمینه های دیگر که اتفاقا چالش برانگیز هم هست ارائه بدهند تا مردم بتوانند انتخاب کنند. اینکه مردم از بی دولتی خسته شده اند یا نه را خود مردم میدونند. لزومی به یاداوری نیست. شما نظراتت را در زمینه های مختلف ( و نه فقط اقتصادی) بفرما تا مردم بتونند تصمیم گیری کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین