چرا این وسط، به حاج قاسم سنگ پرت می کنند!؟

حسین رجایی، کارشناس بین الملل،   4000207060 ۱۰۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا این وسط، به حاج قاسم سنگ پرت می کنند!؟

حاج قاسم نامزد انتخابات 1400 نیست. مانع هیچ نامزدی برای دستیابی به کرسی ریاست جمهوری نیست. او نامزد گلوله ها و ترکش ها بود. عاقبت هم، در آغوش همان ها از میان ما پرکشید و بر دستان سیل میلیونی از مردم ایران بدرقه شد. بسان یک قهرمان ملی و اسطوره تاریخی. پس چگونه می توانند تیرهای تهمت و تخریب شان را به سوی چنین مرد بزرگی روانه کنند!؟ جسمش را دشمن دون، ناجوانمردانه و بزدلانه ترور کرد، اکنون چرا به همین روش می خواهند شخصیت و نام او را هم ترور نمایند!؟

گفتمان دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته در سال های 92 و 96، کم و بیش حول دوگانه مذاکره و مقاومت شکل گرفت. کلاً دستورکار انتخابات، سیاست خارجی بود. گویی همه مشکلات این مملکت از بیرون مرزهایش نشات می گیرد. آخر سر هم، آنکس که بیشتر توانست مردم را قانع کند که استاد حل مسائل خارجی است و زبان دنیا را بهتر می فهمد، سکان هدایت کشور را در دست گرفت و دیدیم آن شد که شد! بهشت موعود پسابرجام به کابوسی ملی بدل شد و همگان فهمیدند که ریشه مشکلات از همین داخل کشور است. از خود کم بینی ها و ناامیدی هایمان. از بی فکری ها و بی تدبیری هایمان و از تبعیض ها و بی عدالتی هایمان. اینجا بود که کم کم گفتمان عوض شد. دیگر کسی معطل اینکه آمریکا می خواهد چه غلطی کند، نبود. بر کشور گفتمان کارآمدی و عدالت طلبی حاکم شد. اکنون نامزدهای انتخابات 1400 میدانستند دیگر با افسون روابط خارجی نمی توانند سرنوشت کشور را در دست بگیرند. اکنون باید کارآمدی و  عدالتخواهی خویش را برای ملت اثبات نمایند. لکن کیسه برخی شان از این متاع خالی بود و جز اینکه بگویند: آمریکا می آید مشکلاتمان را حل می کند، در چنته شان چیزی نبود. 

به نظر می رسد تلاش برای تخریب سردار سلیمانی، مقدمه ای برای تغییر دوباره گفتمان حاکم بر کشور است. عده ای فقط در غبار جدال های کاذب بر سر جنگ و صلح است که می توانند خود را قهرمان صلح جا بزنند و اگر سراب سایه جنگ شان عیان شود، حرفی برای گفتن ندارند. خواسته های مردم باید دوباره تغییر کند تا آن ها به قدرت برسند. مطالبه ملی برای کارآمدی و عدالت، نسخه مرگ سیاسی ایشان است. باید دوباره تقاضای کاذب مذاکره با آمریکا را در مردم ایجاد کنند. اینجاست که دوگانه قدیمی در لباسی جدید ظهور می کند و مذاکره-مقاومت جای خود را به دیپلماسی-میدان می دهد.

شهید سلیمانی اسوه کارآمدی و عدالتخواهی بود. کمتر مسئولی در این زمانه مه آلود می تواند اعتماد ملت را بدست آورد. حاج قاسم به همین جهت یگانه بود. مردی که بدون هیچ چشمداشتی بزرگترین دستاوردهای ملی تاریخ را برای ایرانیان به ارمغان آورده بود، چقدر با بسیاری از مسئولان و مدیرانی که می شناسیم فاصله داشت. مردی که بجای مسابقه ثروت و قدرت با آن ها، در مسابقه خدمت شرکت جسته بود. قلب های ملت خلوص نیتش را دریافته بود و همین، عشق به او را روز به روز بیشتر میساخت. 

اکنون چراغ امید یک ملت به آینده را سلیمانی ها روشن نگاه داشته اند. چراغ مطالبه کارآمدی و عدالتخواهی از مسئولان را. اکنون مردم ایران الگوی درخشانی دارند که سقف خواسته هایشان را بالا برده و امید آن ها را به ظهور دوباره چنین مردانی افزایش داده است. آنان که به این مجسمه کارآمدی و عدالتخواهی سنگ میزنند، می خواهند باورها و امیدهای ملی را دوباره خرد کنند. به گواه تاریخ، تنها ملت هایی که از خود و از قهرمانانش مأیوس باشند را می توان به دریوزگی قدرت ها و ابرقدرت ها برد.  

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۴۰۵۶۹۱۲:۲۴:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۷
سورنا بعد از پیروزی بر رومی ها توسط خودی ها کشته شد و سردار سلیمانی توسط حسودهای داخلی
ناشناس۱۹۴۰۶۷۹۱۲:۵۲:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۷
نباید سردار سلیمانی تنها یک انسان بود. در تاریخ این کشور انسانهای بزرگ زیادی همچون او وجود داشته اند. تعصب در مورد یک شخص، حساسیت برانگیز است. چیزی که خود سردار سلیمانی هم اگر الان بین ما بود نمی پسندید. کما این که وصیت کرده بوده که بر سنگ مزارش از او با لفظ سرباز نام برده شود.
ناشناس۱۹۴۰۷۹۲۱۳:۲۰:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۷
این دلیل نمیشه تا افرادی روشنفکری ؟!! از قبیل شما در حق این مرد بزرگ جفا کنید.
ناشناس۱۹۴۰۸۷۵۱۳:۴۰:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۷
این هم دلیل نمی شود که امثال شما از نام یک شخص بزرگ برای امیال سیاسی تان سوء استفاده کنید.
ناشناس۱۹۴۱۰۷۴۱۴:۵۱:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۷
حاج قاسم فراموش شدنی نیستتتتتتتتتتتت! والسلام. حالا برو ۵ هزار کامنت بذار و همفکرانت اونها را لایک کنند. چیزی عوض نخواهد شد!
ناشناس۱۹۴۱۱۳۴۱۵:۱۲:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۷
والا ما از سردار بت نساختیم اما شماها و جریان فکری شما آمریکا را کدخدای خودتون کردیید! حالا قضاوت با خود شما سردار قابل ستایشه یا کدخدا؟!
ناشناس۱۹۴۱۱۹۴۱۵:۳۶:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۷
ظریف به فکر کشور است و حل مشکلات مردم از راهی که بسته شده و تلاشش قابل اخترام است
ناشناس۱۹۴۰۸۹۵۱۳:۴۴:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۷
چه کسی جفا کرده است؟ جفا آنانی می کنند که پشت نام او قایم می شوند.
ناشناس۱۹۴۰۷۹۳۱۳:۲۰:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۷
به جان کری چه ارتباطی داره که تعیین کنه هما به سوریه پرواز داشته باشه یا نه؟! خودشون و متحدان شون به داعش کمک میکردند. چرا ظریف بهش نگفته تو امور داخلی ما دخالت نکن؟! چرا مثل لاوروف بهش نگفته به تو مربوط نیست؟!
ناشناس۱۹۴۰۸۷۴۱۳:۴۰:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۷
حالا جالبه که گاندو نشون میداد جاسوسها چقدر در دولت و مرکز تحقیقات استراتژیک و وزارت خارجه و ... نفوذ دارن ؛ بعد ظریف میگفت گاندو دروغه ؛ حالا دقیقا معلوم شده تو همون مرکزی که گاندو میگفت چقدر جاسوس وجود داره که به اسناد محرمانه دسترسی دارن
ناشناس۱۹۴۱۲۰۲۱۵:۳۹:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۷
گاندو فیلم مستنده؟
ناشناس۱۹۴۰۸۸۱۱۳:۴۲:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۷
هواپیمایی هما، هواپیمایی رسمی وابسته به دولت ایران است.
ناشناس۱۹۴۰۹۰۷۱۳:۴۷:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۷
جان کری به ظریف خبر رسانی کرده. خبری که ظریف از آن اطلاع نداشته، حتی دولت اطلاع نداشته. در حالیکه لاوروف در کار ظریف مداخله کرده و به او به نوعی امر و نهی کرده است.
ناشناس۱۹۴۱۰۴۸۱۴:۴۰:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۷
قابل توجه کسانی که منفی دادند کری گفت ظریف دروغ میگه
ناشناس۱۹۴۱۴۷۳۱۷:۵۲:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۷
سخنان جان کری را دقیق بخوان و دقیق ترجمه کن چنین چیزی نگفته
ناشناس۱۹۴۱۶۵۱۱۹:۳۸:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۷
عجب انگار نفهمیدی کری از تمام حمله های اسراییل به ایران با خبر بوده اما ظریف نه !!! حالا مثلا ظریف بهش می گفت به تو چه که اسراییل به ماحمله کرده چیزی عوض میشد ؟! بعدشم قطعا ظریف بهش نگفته اِوا ببخشید من نمیدونستم خوب شد گفتی !!.ظریف این برخورد حقیقی رو برا ثبت در تاریخ گفته
ناشناس۱۹۴۲۱۲۰۰۱:۲۱:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۸
این یعنی ظریف همه چیز فدای برجامی کرد که یدونه تحریم برنداشت
ناشناس۱۹۴۰۷۹۷۱۳:۲۰:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۷
انسانی فراتر از یک شخص معمولی که دوستان تو....
ناشناس۱۹۴۰۹۱۱۱۳:۴۸:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۷
همه انسانها گناه و خطا کرده و می کنند. به جز 14 معصوم.
ناشناس۱۹۴۰۸۴۴۱۳:۳۳:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۷
ولی قطعا سالهاست که ایران همچین سردار بزرگی به خودش ندیده
ناشناس۱۹۴۱۰۱۱۱۴:۲۵:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۷
یعنی جایگاه سردار سلیمانی با من و شما یکسانه!؟!؟ جایگاه سردار رو اونایی فهمیدن که وقتی داره سمت دشمن می‌ره که موقعیت دشمن رو بررسی کنه دورش جمع میشن که مبادا گلوله‌ای بهش بخوره! نه من و شما که بی‌تفاوت نشستیم که شخصیت‌ش گلوله باران بشه!!!!
ناشناس۱۹۴۰۷۰۶۱۲:۵۹:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۷
چرا همه اش در این فایل محرمانه از کاندیداتوری ظریف در انتخابات ریاست جمهوری صحبت میشد؟!
ناشناس۱۹۴۱۶۴۶۱۹:۳۶:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۷
زنده باد، مهمترین نکته این فایل همینه، بحث سردار سلیمانی هم که در این فایل اومده برا اینه که حساسیت بیشتر بشه نسبت به این فایل تا گیرایی بیشتری داشته باشه، فقط موندم اونایی که این فایل رو تهیه کردن در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری هیچ اعتقادی به غرور ملی و منش ملی ما ندارن و مهمترین چیز برای اونا دنیای خودشونه نه دنیای مردم ایران
ناشناس۱۹۴۰۷۰۷۱۲:۵۹:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۷
علتش اینه که سردار سلیمانی در قید حیات نیست تا از خودش دفاع کنه و اصلاح طلبا همیشه مونولوگ سخنرانی میکنند و از مناظره میترسند تو این شرایط بهتره که سریال گاندو پخش بشه تا صدای این طرف هم شنیده بشه
ناشناس۱۹۴۰۷۸۱۱۳:۱۶:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۷
این فایل محرمانه بوده متوجه هستین ؟
ناشناس۱۹۴۱۰۲۹۱۴:۳۱:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۷
به قول سعید لیلاز!!! دیگه بدتر!!! یعنی علاوه بر اینکه موقع زنده بودن طرف قدرت رودررو شدن رو ندارن بعد از شهادتش حتی جرأت ندارن علنی حرفشون رو بگن!!!
ناشناس۱۹۴۱۰۶۶۱۴:۴۸:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۷
محرمانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شبکه سعودی محرم اسرار بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهران۱۹۴۱۱۸۱۱۵:۳۲:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۷
جالبه محرمانه بوده دست ظریف و آشنا و لیلاز بعد کی منتشر کردن؟ راستی اینکه ظریف همش توش میگه این حرفا منتشر نشه قشنگ رد گم کنی این برای وقتی که منتشر شد بگن ما نمی خواستیم منتشر بشه ، اگر ظریف به صورت رسمی علیه سردار حرف میزد همه جلوش می ایستادن اما الان به اسم درد و دل تهمت هاش به سردار باورپذیر تر میشه اینجوری
ناشناس۱۹۴۱۴۵۱۱۷:۳۴:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۷
یه درصد احتمال بده عمدی پخش شده متوجه هستی
ناشناس۱۹۴۱۴۹۰۱۷:۵۸:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۷
محرمانه بوده و پخش شده دیگه بدتر
ناشناس۱۹۴۱۸۳۵۲۲:۱۲:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۷
برو سه ساعت گوش بده معلومه که صوت اماده شده هست
ناشناس۱۹۴۱۸۳۸۲۲:۱۴:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۷
کل صوت اشاره به رای داره معلومه که برای انتخابات این صوت نشر دادند
ناشناس۱۹۴۱۹۷۸۲۳:۲۵:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۷
دولتی که نمیتونه یه فایل صوتی نگه داره بهتره که کنار بره
حامد۱۹۴۱۰۷۲۱۴:۵۰:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۷
بیش از ۲۰ ساله که فضای سیساسی رو رصد می‌کنم. در اکثر اوقات اصلاح‌طلبان از مناظره طفره رفته‌اند!!! از حدود سال ۸۰ بگیر که سروش از مناظره با آقای مصباح طفره می‌رفت تا این دولت که حتی یک بار هم اعضای تیم مذاکره کننده تن به مناظره ندادند.
ناشناس۱۹۴۰۹۸۱۱۴:۱۴:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۷
چطور هست که می شود به ظریف و آنهاییکه زحمت زیادی برای کشور کشیدند به طرف آنها سنگ تهمت و بی اخلاقی ها را پرت کرد
ناشناس۱۹۴۱۲۶۰۱۶:۰۴:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۷
نیازی به تهمت نیست به نتیجه نگاه کن با خسارت های قرارداد های ننگین
ناشناس۱۹۴۱۳۳۸۱۶:۴۰:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۷
زحمت ده برابر کردن قیمت دلار و...؟؟
محسن۱۹۴۰۵۷۰۱۲:۲۴:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۷
مگه چی شده این همه سر و صدا کردند؟
ناشناس۱۹۴۰۶۷۱۱۲:۵۰:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۷
برخی واقعیت های پشت پرده که اروپاییها و آمریکاییها می دانستند و مردم بی خبر بودند گفته شده و عده ای برآشفتند.
ناشناس۱۹۴۰۷۱۲۱۳:۰۰:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۷
در این واقعیات پشت پرده چرا صحبتی از سنگ اندازی آمریکاییها و اروپاییها در برجام صحبت نشد؟! چرا از تحریم آیسا و ویزا در زمان اوباما و اینستکس بی خاصیت حرفی زده نشد؟!
ناشناس۱۹۴۰۸۱۳۱۳:۲۳:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۷
واقعیت این بود که ما غرب زده ها وقتی شکست می خوریم سنگ می اندازیم به دیگران تا با مظلوم نمایی خودمان را قهرمان َسازی کنیم ولی دیگر کارایی ندارید این ادبیات ها
ناشناس۱۹۴۰۸۵۲۱۳:۳۵:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۷
واقعیت این بود که جماعتی برای خوشحال کردن امریکا و انگلیس ، امیرکبیر دیگه ای رو به شهادت رسوندن و حالا دارن به اسم پاکش سنگ میزنن . تاریخ در این مملکت تکرار میشه . حیف از امیرکبیر ، حیف از سردار سلیمانی
ناشناس۱۹۴۰۶۹۸۱۲:۵۷:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۷
هیچی! واداده ها به قطار در حال حرکت سنگ پرتاب کرده اند!
ناشناس۱۹۴۱۰۳۳۱۴:۳۲:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۷
شما نگران نباش ما خودمون حلش میکنیم! برو تو اتاقت درم ببند!
ناشناس۱۹۴۰۵۸۸۱۲:۲۷:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۷
هنجار شکنی ، بداخلاقی ، دروغ و نیرنگ از شاخصه های عزیزان اصلاح طلب است .
ناشناس۱۹۴۰۶۷۳۱۲:۵۱:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۷
از نظر شما گفتن حقایق پشت پرده هنجار شکنی و بد اخلاق و دروغه!
ناشناس۱۹۴۰۸۰۳۱۳:۲۱:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۷
میدان واقعیات دیگری را نشان میدهند تا حرف آقایان صرفا حرف زننده!
ناشناس۱۹۴۰۸۰۷۱۳:۲۲:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۷
حقایق!!! هنوز نفهمیدی خیلی حرف ها دروغ بود و می خواهند فرار رو به جلو کنند؟
ناشناس۱۹۴۰۸۵۹۱۳:۳۶:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۷
حقیقت پشت پرده ، نوکری یک عده برای امریکا و جاسوسی اطرافیانشون برای انگلیسه
ناشناس۱۹۴۱۲۹۲۱۶:۲۲:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۷
حقیقت پشت پرده حضور جاسوسها و نفوذ یک عده خودفروخته با ظاهر انقلابی و موجه در بخش های حساس کشور و در حین انجام عملیات ترور و تخریب عملیات انحراف اذهان مردم را هم در دست دارند
ناشناس۱۹۴۱۴۹۶۱۸:۰۰:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۷
حالا بماند حقیقت بود یا دروغ ولی پمپیو که خیلی شاد شد
شهاب۱۹۴۱۶۹۲۲۰:۰۳:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۷
حقیقت غیر قابل انکار اینه که سرباز ایران به دست آمریکا کشته شده ،همان آمریکایی که فرزندان ظریف و سایر هم پیاله هاش درحال خوشگذرانی درآن هستند،اشاره برای عاقل کافی است .
ناشناس۱۹۴۰۵۹۸۱۲:۳۰:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۷
حلقه نیویورکی ها کی دست از سر ملت برمیدارن
ناشناس۱۹۴۰۸۶۱۱۳:۳۶:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۷
وقتی ایران رو نابود کنن
ناشناس۱۹۴۰۹۰۹۱۳:۴۷:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۷
فعلانکه مردم و کشور و مسئولینش در حلقه مسکو و پکن گرفتارند
ناشناس۱۹۴۰۶۲۲۱۲:۳۵:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۷
ایشان سالها مسوول خیلی از امور مهم مملکت بوده اند. طبیعی است در کنار خدمات فراوان ، نقدهایی هم به برخی از عملکرد ایشان وجود داشته باشد.
ناشناس۱۹۴۰۸۸۲۱۳:۴۲:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۷
حاج قاسم مسوول کدام امور مملکت بوده اند دقیقا؟ وزیر بودند یا رییس جمهور؟ ایشان از ابتدا تا انتها در حال مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی این ملت بودند و هیچگاه در مسایل اجرایی نقشی نداشتند
ناشناس۱۹۴۰۶۲۵۱۲:۳۶:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۷
سلام فقط خواستم بگم در اتمام کلیه دولت هایی که قدرت در اختیارشون بوده باید حافظه تاریخی صوتی ضبط بشه و در اختیار دولت بعد و حکومت به صورت فوق سری قرار بگیره ، باید در مورد وزارتخانه و کلیه مسائلش صحبت کنه و برای راهبرد استراتژی کل کشور با مراجعه بهش تعیین میشه ، این مشکل علتش رخنه های امنیتی سپاه هستش یعنی انقدر نفوذ توی بالاترین سطح امنیتی کشور ایجاد شده که از دست خودشون در رفته ، سرقت هسته ای، ترورها‌، و ....این موضوع اصلا به ظریف ربط نداره این موضوع همیشه انجام شده ، انقدر اوضاع ارگان های امنیتی بهم ریختس چاره ای ندارند که بندازند گردن اقای ظریف ، مهم این مسئله اینه که ظریف و قاسم سلیمانی هر کدوم لبه یک قیچی بودند و این که هر دو این ها رو از دست دادیم جای فکر داره که چرا؟ این سخنرانی ۳ ساعت هست باید همشو گوش کنید و این که این دو نفر با هم اختلاف سلیقه و نگاه داشته باشند اصلا موردی نداره
ناشناس۱۹۴۰۷۱۸۱۳:۰۲:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۷
نهاد ریاست جمهوری و آقای آشنا باید پاسخگو باشند.
ناشناس۱۹۴۰۷۶۰۱۳:۱۰:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۷
خلاف نگویید اولا در خود صوت چند بار گفته میشه که قراره این مصاحبه برای مردم منتشر بشه و اصلا صحبت از محرمانگی و انتقال به دولت بعد نیست ثانیا مصاحبه ای که در خود دولت و زیر نظر دولتی ها بوده چه ربطی به سپاه داره؟ مشکل اینجاست که یکی مثل دری اصفهانی جاسوسه ولی آقای ظریف میگه بیگناهه!
ناشناس۱۹۴۰۸۱۷۱۳:۲۶:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۷
می گوید سپاه و هنوز نمی داند نفوذ در خود مجموعه دولت است و بارها تذکر به آنها داده شد
ناشناس۱۹۴۰۸۲۰۱۳:۲۷:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۷
شما دوستداران غرب بروید جاسوسان را فراری دهید که دستها رو نشود
ناشناس۱۹۴۰۸۶۴۱۳:۳۷:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۷
جالبه . تمام این رخنه ها که گفتی به دلیل ضعف یا خیانت دولت به وجود اومده و اگر سپاه نبود معلوم نیست الان چه بلایی سر مملکت میومد
ناشناس۱۹۴۱۹۳۲۲۳:۰۰:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۷
تاریخ ایران فقط این ۴۲ سال نیست و همیشه مران بزرگی برای این آب و خاک فداکاریها کرده اند همانند رییس علی دلواری و میرزا کوچک خان و ... هر جا نیاز به دفاع باشد مردم هستند
ناشناس۱۹۴۰۹۰۲۱۳:۴۵:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۷
رخنه امنیتی سپاه یعنی چه؟ اینها تو نهاد ریاست جمهوری بوده چه ربطی به سپاه داره. یه کم تو اطلاعات نداشتتون تجدید نظر بفرمایید آقای تحلیلگر خبره
ناشناس۱۹۴۱۰۰۹۱۴:۲۵:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۷
حتی ترور شهید فخری را می گویند نفوذ در سپاه بوده در حالی ترور ربطی به نفوذ ندارد نفوذ یعنی خرابکاری در نطنز که دست وزارت اطلاعات است و فقط فضای بیرونی آن برای پدافند موشکی است دست سپاه است
ناشناس۱۹۴۱۹۴۳۲۳:۰۵:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۷
اگر نفوذ نبوده چگونه از تردد آقای فخری زاده اطلاع داشتند؟
ناشناس۱۹۴۰۹۱۹۱۳:۵۲:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۷
متاسفانه همینطور هست نفوذ در بالاترین سطوح امنیتی و نظامی رخ داده و اسراییل در داخل و خارج براحتی کار خود را می کند و ما سرگرم گاندو و ظریف هستیم چیزی که دقیقا اسراییل می خواهد که همین ثمر نرسیدن این مذاکرات هست
ناشناس۱۹۴۱۲۳۷۱۵:۵۵:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۷
حالا چرا سری ؟ مگه همین مردم انتخابشون نمیکنن یعنی مردم نباید بدونن چه خبره وقتی چیزی رو از مردم مخفی کنن مردم میشن نامحرم
ناشناس۱۹۴۱۳۴۶۱۶:۴۱:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۷
عسلم شما دوست داری به پیروی از انگلیس و اسراییل و... به سپاه فحش بدی، خب فحشتو بده چرا به خودت زحمت میدی اینقد آسمون ریسمون بهم میبافی ؟!!
ناشناس۱۹۴۰۶۶۵۱۲:۴۸:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۷
وزیر مملکت نتونه حرف بزنه پس کی میتونه؟یه مصاحبه با فردوسی پور کرد درباره دیپلماسی ورزشی که مصاحبه ش پخش نشد و فردوسی پور هم در بدر شد. بالاخره ظرفیت ظریف هم حدی داره و یه جا صداش درمیاد
شهاب۱۹۴۱۶۹۹۲۰:۱۱:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۷
وزیری که همه چیز رو دودستی تقدیم بیگانه کرده باید هم علیه سربازی که همه هستی و جان عزیزش فدای وطن شده حرف بزنه،طی ۸سال مملکت با برجام به تورم هزار درصدی رسید آنقدر بی حیا هستند که با وجود طرفداران متعصبی چون شما همه چیز را حاشاکنند و وارونه جلوه دهند.
ناشناس۱۹۴۰۶۷۰۱۲:۵۰:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۷
تحلیل درستی بنظر میرسه
ناشناس۱۹۴۰۷۱۰۱۳:۰۰:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۷
چیزی که ظریف گفته عین واقعیت و مردم خبر داشتند الان فقط تاییدش مشخص شده بی خود ظریف رو خراب نکنین مردم خوب می دونن چه خبره
ناشناس۱۹۴۰۸۳۵۱۳:۳۲:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۷
بعله منتهی نمی دونم کی می گفت با یک بمب آمریکا ما را نابود می کند کی بود که به خارجی ها می گفت اگر ما نیاییم توافقی در کار نیست تا به پشتوانه سازی که نظامیان برای این غرب زده ها کردن تا با دست پر در برابر دشمنان قرار بگیرند برسیم نمی‌توانید دیگر فرار رو به جلو کنید
ناشناس۱۹۴۰۸۶۷۱۳:۳۸:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۷
اون مردمی که تو میگی همونهان که با یک اسکناس یک دلاری تا صبح رقصیدن . از اینها انتظار ... و ... نمیره !!!
ناشناس۱۹۴۲۴۲۹۰۹:۱۰:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۸
مردم ایران همیشه امید واهی به کاندیداهای ریاست‌جمهوری داشته‌اند، دلیل این امید واهی هم دروغگویی است.
ناشناس۱۹۴۱۰۲۲۱۴:۲۹:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۷
الان یکی یکی از حرفای خلاف واقع او دارد رو می شود
حسین۱۹۴۰۷۵۱۱۳:۰۸:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۷
تو این کشور راست چپ رو میزنه. چپ راست رو. یه روز با نام سلیمانی. یه روزبا نام برجام .فقط این وسط ملت هستند که نابود شدند!تمام کنید این مسابقه قدرت رو. به مردم برسین تا دیر نشده!!!
ناشناس۱۹۴۰۸۷۰۱۳:۳۸:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۷
حیف از اسم سردار سلیمانی که بیفته دهن بچه ها
حسین۱۹۴۱۸۲۰۲۲:۰۲:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۷
خدا رحمتش کند ایشون یه نظامی بود و خودشم می دونست اخر داستانش چیه.اگه خوب بوده خدا بیامرزدش اگه نبوده ام باز خدا بیامرزدش اما این وسط نباید به خاطر منافع خودشون از اسمش سواستفاده بشه
ناشناس۱۹۴۱۰۶۴۱۴:۴۷:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۷
الآن اگر یک نفر بگه که تورم داره بیداد می‌کنه، سفره مردم خالی است و مردم در فقر و فلاکت به سر می‌برند، هیچکدوم از مسئولین براشون این موضوع اهمیتی نداره. حالا ببینید برای یکسری حرفهای ساده ظریف که اصلاً چیز عجیبی نبود و در واقع همه اون رو می‌دونستند، چه جنجالی درست کرده‌اند.
ناشناس۱۹۴۰۸۱۵۱۳:۲۴:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۷
سنگ بزرگ را باید به روسیه حسود و فریبکار بزنند که از قدیم غیر از بدی و جنایت چیزی از این کشور ندیدیم.شیطان شرقی
ناشناس۱۹۴۰۸۶۵۱۳:۳۸:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۷
چرا ازشهید سلیمانی برای انتخابات مایه میگذارید . او شهید شده و همکاری اطلاعاتی و امنیتی عراق خوب عمل نکرده چه ربطی به داخل ایران داره که دنبال قاتل بروسلی بگردند . انتخابات تبدیل به شجره ملعونه شده است که همه چیز را به مصادره میگیرد
ناشناس۱۹۴۰۹۳۹۱۳:۵۸:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۷
شما حاج قاسم را سیاسی میکنید.... در صورتی که حاج قاسم مال تمام اقشار جامعه است.
ناشناس۱۹۴۱۰۹۴۱۵:۰۰:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۷
اگر تو سیاست نبودند برای چی بجای وزیر امور خارجه ایشون با پوتین دیدار کردند و مذاکره کردن؟؟؟
ناشناس۱۹۴۱۲۳۶۱۵:۵۵:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۷
نیروی قدس یک نهاد اطلاعاتی _ عملیاتی خارجی است. مردی که در میدان مبارزه با داعش بوده بهترین گزینه برای مذاکره درباره مبارزه با داعش است.
ناشناس۱۹۴۱۲۳۹۱۵:۵۶:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۷
شما که فرق توی سیاست بودن و سیاسی کردن یه موضوع رو نمیدونی برای چی نظر میدی!؟!؟
ناشناس۱۹۴۱۲۶۶۱۶:۰۸:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۷
باید مسائل نظامی را خود نظامی ها توضیح بدهندحتی خیلی وقت ها از طرف دولت مامور می شوند برای بد و بستان ها
ناشناس۱۹۴۱۰۱۹۱۴:۲۸:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۷
خدا روح سردار دلها رو با سیدالشهدا محشور نماید ولی چقدر پست هستند افرادی که میخواهند با تحریک احساسات از این آب گل آلود به اسم حمایت از سردار برای خود ماهی بگیرند. سردار یک سرباز وطن بود ظریف هم در دیپلماسی سرباز است .
ناشناس۱۹۴۱۲۴۵۱۵:۵۸:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۷
و چقدر پست‌ترند افرادی که وقتی می‌بینند محبوبیت سردار از آنها بیشتر است سنگ می‌اندازند!!!!
طاهره صالح۱۹۴۱۲۰۷۱۵:۴۰:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۷
گِراداد ن دولت حسن روحانی، موجب ترورسردارسلیمانی وشهادت ایشان شده، به عنوان یک مادرو یک معلم، خواستار محاکمه حسن روحانی وجوادظریف هستم.
ناشناس۱۹۴۱۳۶۶۱۶:۴۸:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۷
درود بر سردار دل‌ها سردار شرف داشت وبه صد تا الی هزار تا آدم مثل ظریف می ارزید کسانی که پشت سر سردار سلیمانی حرف بزنند امیداوارم خون همه شهدای ایران از جمله خون شهید سلیمانی گردن همه مسولین خیانتکار را بگیرد ‌بزودی به حق امام حسین ع همه مکاران مملکت رسوا و نابود شوند امین یا رب العالمین
ناشناس۱۹۴۱۶۲۹۱۹:۲۶:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۷
کف و سوت پمپئو برای ظریف! حمله دقیق دولت ما به قاسم سلیمانی (ترور سردار شهید سلیمانی به دستور ترامپ) تأثیر گسترده ای بر ایران و خاورمیانه داشت. اگر حرف من را قبول ندارید از ظریف بپرسید. رئیس جمهور بایدن هنوز فکر می کند این یک اشتباه بوده است. خدا رحمت کنه امام خمینی رو که به ما یاد داد هرگاه کاری کردید که دشمن خوشش اومد و براتون کف زد، بدونید که گل به خودی زدید.
ناشناس۱۹۴۱۶۷۳۱۹:۵۱:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۷
سکه ها ومدال ها را آقای ظریف شما ودارو دسته گرفته اید آنوقت می گویید از سردار سلیمانی قهرمان ساخته اند؟؟؟ نه عزیزم از نحوه زندگی ومرگ آدما قهرمانی آنها معلوم می شود نه تعداد سکه هایی که به آنها اعطا شده
رضا۱۹۴۱۷۶۲۲۱:۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۷
ظاهرا ظریف در این فایل صوتی سه ساعته هی گفته سردار سلیمانی و چیز دیگه ای نگفته است ! جمعش کنید . چرا سر به زیر برف کرده اید ؟ اگر روسیه در این تحریم ها سود برده ، اگر کارشکنی کرده ، اگر واقعا ما را در جنگ سوریه وارد کرده و اگر های دیگر ، چرا پیگیری نشود؟
ناشناس۱۹۴۱۹۸۲۲۳:۲۷:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۷
همچی عیان هست تاریخ داند
تهامی۱۹۴۲۰۹۱۰۰:۵۵:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۸
ظریف یعنی مرد سیاست حالا واقعا خلاف مرتکب شده؟
ناشناس۱۹۴۲۲۵۷۰۵:۵۸:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۸
‌چرا عده ای پشت حاج قاسم سنگر گرفته اند و کاسه داغ‌تر از آش شده اند تا از پاسخگویی به موردهای مخالف منافع ملی فرار کنند ؟
سینا۱۹۴۲۳۴۸۰۸:۲۲:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۸
با احترام به سردار سلیمانی .... ظریف حرفی نزده که مردم قبلا ندانند !
ناشناس۱۹۴۲۴۳۴۰۹:۱۴:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۸
خواهشا از خودتان اگر سرمایه دارید هزینه کنید.از مقام والای سردار بزرگ دشمن ستیز "حاج قاسم " به نفع اهداف سیاسی انتخاباتی خود هزینه نکنید.حاج قاسم متعلق به تمام مردم ایران است.نه یک گروه خاص .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  5. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  8. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  9. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  10. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  11. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  14. فریب نخوریم! 

  15. دبی؛ چند روز پس از سیل

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  25. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

آخرین عناوین