پرسش عباس عبدی درباره پرونده حسن رعیت/ وضعیت اصلاح‌طلبان پس از حسن خمینی/ تحلیل زیباکلام از نامزد نهایی اصولگرایان/ منتظر دادگاه علنی عنابستانی هستیم

گروه سیاسی الف،   4000124108 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پرسش عباس عبدی درباره پرونده حسن رعیت/ وضعیت اصلاح‌طلبان پس از حسن خمینی/ تحلیل زیباکلام از نامزد نهایی اصولگرایان/ منتظر دادگاه علنی عنابستانی هستیم

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز سه‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۱۳۲ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵ هزار و ۵۵ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

واردات ۴۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چین به کشور

اظهارات و تصمیمات کارشناسی آقای رئیس

***

پرسش عباس عبدی درباره پرونده حسن رعیت

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه امور پنهاني مردم عادي هم رصد مي‌شود و براي حكومت آشكار است. چگونه ممكن است كه اقدامات و امكانات حسن رعيت كه حتي با ماهواره هم براي افراد عادي قابل ديدن است، وضعيتي آشكار محسوب نشود؟ بخشي از زندگي او مثل يك صحنه تئاتر است كه همه مي‌توانستند آن را ببينند و كاملا روشن بود.

عادي شدن اين سبك از زندگي و قبح‌زدايي از آن و مهم‌تر از آن مطلوب و آرزو شدن آن مساله‌اي است فراتر از جرايم احتمالي «حسن رعيت». اينكه افراد نزديك و دور و مطلع از زندگي او به خود زحمت ندادند تا بپرسند چنين زندگي اشرافي را از كجا تامين كرده است پرسش كوچك ماجرا است. پرسش مهم‌تر اين است كه چرا چنين سبكي از زندگي توانسته لانه‌اي براي جذب صاحبان قدرت باشد؟ با محاكمه يا محكوم كردن رعيت هيچ مشكلي حل نخواهد شد...

 مساله تغيير مهم در ارزش‌هاي اجتماعي است كه نزد عده‌اي رخ داده است. اينكه كسي نمي‌پرسد اين همه ثروت از كسي كه هيچ نوع كارآفريني ندارد از كجا آمده؟ چگونه: «رعيت» به راحتي «ارباب» شده است؟ كسي نمي‌پرسد كه اين سبك زندگي براي كسي كه حداكثر هنرش نشستن بر ترك موتور و به نام انقلاب عليه معترضان برخورد مي‌كند از كجا آمده است؟

كسي نمي‌پرسد كه چرا اين همه افراد صاحب قدرت به آنجا رفت و آمد داشته‌اند و هيچ احتمالي از ضديت آن زندگي با قوانين و ارزش‌هاي رسمي نمي‌داده‌اند و خيلي هم از داشتن اين رابطه و رفت و آمد مشعوف بوده‌اند؟ »

***

واکنش ایران به حادثه نطنز؛ ترک میز مذاکره یا ادامه مذاکرات وین؟

پس از اقدام تروریستی در مجتمع غنی سازی نطنز و آسیب جدی به سانتریفیوژهای این مجتمع، دو دیدگاه درباره واکنش ایران مطرح شده است. دیدگاه نخست مدعی است ایران باید مذاکرات وین را ترک کند. اما دیدگاه دوم معتقد است هدف اسرائیل از این اقدام خرابکارانه دقیقا ترک مذاکره توسط ایران بوده است و نباید مطابق نقشه اسرائیل عمل کرد.

روزنامه کیهان دیدگاه اول ار اختیار کرده و نوشته است: «تجربه ثابت کرده است که اقتدار، ضامن امنیت و پیشرفت است. بنابراین با توجه به نقش آشکار آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های اروپایی در اقدامات خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای ایران، خروج از مذاکرات وین و مجازات اسرائیل، پاسخی قاطع و بازدارنده به نقشه شوم دشمن است.

ایران باید ضمن خروج از مذاکرات وین و تعلیق تمامی محدودیت‌های هسته‌ای، اسرائیل را تنبیه کرده و در کنار موارد مذکور، شبکه نفوذی که در اقدامات خرابکارانه به‌عنوان همکار داخلی آمریکا و اسرائیل مشغول به فعالیت است را شناسایی و منهدم کند.»

اما دیاکو حسینی از تحلیلگران مرکز استراتژیک ریاست جمهوری مدافع دیدگاه دوم است. حسینی در روزنامه ایران نوشت: «اعتقاد به دیپلماسی و گفت‌و‌گو از جانب دولت‌های ایران، روایت کلان رژیم صهیونیستی از ایران را مخدوش می‌کند و تبلیغات ایران هراسانه را کمتر باورپذیر نشان می‌دهد. همین روایت راه را برای ایجاد اجماع بین‌المللی دشوار کرده و با کاهش اشتیاق دیگر کشورها به مراودات سیاسی و اقتصادی با ایران، به انزوای بیشتر ایران و تقویت جایگاه رژیم صهیونیستی کمک می‌کند...

هرچند تلافی در زمان بموقع و مکانی متناسب می‌تواند هزینه‌های این قبیل اقدامات را برای رژیم صهیونیستی افزایش دهد، اما در کوتاه مدت هر نوع واکنش سیاسی که روند گفت‌و‌گوها را در چارچوب برجام مختل کند تنها به رژیم صهیونیستی کمک می‌کند که به هدف از پیش تعیین‌شده‌اش دست پیدا کند.»

***

وضعیت اصلاح‌طلبان پس از حسن خمینی

شب گذشته خبر انصراف حسن خمینی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد. یاسر خمینی در گفتگویی اعلام کرد رهبری به حسن خمینی توصیه کرده‌اند حضور ایشان در انتخابات به صلاح نیست و حسن خمینی هم به این توصیه گوش داده و تصمیم قطعی گرفته است کاندیدای ریاست جمهوری نشود. اما انصراف خمینی چه تاثیری بر وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات خواهد داشت؟

خبرآنلاین در این زمینه نوشت: «سیدحسن خمینی یکی از همان نام هایی بود که امیدِ طیف های مختلف اصلاح طلبان شده بود تا شاید با حضورش در عرصه رقابت شور و هیجانی دیگر به صحنه انتخابات بدهد...

این تصمیم سیدحسن آقا در شرایطی گرفته شده بود که زمزمه ها از گوشه و کنار جماران حکایت از آن داشت که در پی اصرار اصلاح طلبان به نوه امام راحل او درحال مجاب شدن برای این حضور بوده است.  گرچه در میان همان اصلاح طلبان هم برخی طیف ها بودند که هم شانسی برای تایید صلاحیت شدن سیدحسن خمینی از سوی شورای نگهبان نمی دیدید و هم او را یک گزینه حداکثری و کارآمد برای جایگاه ریاست جمهوری نمی دانستند اما دیگرانی هم بودند که او را چهره ای رأی آور در روزهایی که دست اصلاح طلبان برای معرفی کاندیدا چندان پر نبود می دانستند...

اصلاح‌طلبان این روزها با شمع در گوشه و کنار جریان اصلاحات به دنبال کاندیدایی هستند که هم این بدنه را به هیجان رأی دادن بیندازد هم از این فیلترها عبور کند. شاید با رفتن سیدحسن خمینی، محمدجواد ظریف گزینه دوم این جریان باشد هرچند او نیز تاکنون تن به این خواسته نداده است.»

انصراف حسن خمینی بر شرایط اصولگرایان هم موثر است. رویداد 24 نوشت: «در شرایطی که رقبای اصلی یکی یکی حذف می‌شوند، (سعید محمد، محمود احمدی نژاد، سیدحسن خمینی) عمده تحلیل‌ها این است که بهترین موقعیت برای سیدابراهیم رییسی ایجاد شده است.

بخش عمده اصولگرایان راغب به حضور او هستند و کسی چون او نمی‌تواند اجماع سراسری در اصولگرایان ایجاد کند. اگر رییسی به رقابت وارد نشود، تکثر کاندیداهای اصولگرا دردسر بزرگی برای آنها خواهد بود و نشان داده‌اند که رقیبانی جدی برای یکدیگر هستند؛ این یعنی افزایش احتمال شکست آنها در یکی از مهمترین انتخابات تاریخ ۴۲ ساله جمهوری اسلامی.

بنابراین بعید است اصولگرایان به سراغ گزینه حداقلی بروند؛ آنهم در شرایطی که چهره‌ای در اختیار دارند که حتی در فقدان آیت الله مهدوی کنی و آیت الله محمد یزدی و آیت الله مصباح یزدی توان اجماع سراسری دارد. با این وضعیت اگر چنین شرایطی ادامه پیدا کند، ظاهرا با حذف سناریوی «دوقطبی رییسی/خمینی»، ابراهیم رییسی را باید هشتمین رییس جمهور ایران خواند؛ مگر آنکه اتفاقی ناگهانی بیفتد و بازی تازه‌ای صورت بگیرد.»

***

توضیحات زاکانی در خصوص تحولات صورت گرفته در مرکز پژوهش های مجلس

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی نماینده مردم قم و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، با ارائه تذکر ماده 75 در واکنش به سخنان اخیر اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار درباره دایر کردن دفتر مرکز پژوهش‌های مجلس در قم گفت: این دفتر با رویکرد بهره‌گیری از معارف اسلامی در پژوهش‌ها به عنوان یکی از رویکردهای چهارده‌گانه مرکز پژوهش‌ها ایجاد شده و این امر به صورت قانونی بوده و رئیس مجلس نیز آن را افتتاح کرده است.

زاکانی افزود: آیت‌الله حسینی بوشهری نیز ایجاد این دفتر را یک انقلاب در این عرصه توصیف کرده اند و بر اساس تقسیم کار صورت گرفته و برای پرهیز از موازی‌کاری با مرکز پژوهش‌های اسلامی قم، تحقیقات کاربردی مبتنی بر معارف اسلامی در این دفتر انجام می‌شود.

زاکانی همچنین درباره نیروی انسانی به کارگیری شده در مرکز پژوهش‌ها نیز اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس 250 پست رسمی دارد که قبل از ما 223 نفر در این پست‌ها مشغول به کار بوده‌اند و در حال حاضر نیز 225 نفر در حال کار هستند و 25 پست همچنان خالی است.

***

اگر رئیسی نیاید، جلیلی نامزد می شود

سید حسین نقوی حسینی نماینده سابق اصولگرا در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: با توجه به اینکه جلیلی در انتخابات سال ۹۲ حضور داشت و رای خوبی هم بدست آورد، آمادگی نامزدی برای حضور در ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را هم دارد، اما تمامی گزینه‌ها در جریان اصولگرا منتظر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی هستند تا ببینند موضع انتخاباتی وی چه چیزی است.

او افزود: اگر سید ابراهیم رئیسی نامزد شود و به انتخابات بیاید، نامزد‌های اصولگرایان و سعید جلیلی از او حمایت خواهند کرد، در غیر این صورت فکر می‌کنم جلیلی وارد میدان خواهد شد.

نقوی حسینی در پایان گفت: اگر حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی به انتخابات ریاست جمهوری بیاید، مورد اجماع اصولگرایان است و با توجه به اینکه سعید جلیلی هم برنامه دارد و هم دولتش را آماده کرده و هم جزو با برنامه‌ترین گزینه هاست در صورت حضور سید ابراهیم رئیسی از او حمایت می‌کند. اگر حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی به انتخابات بیاید، جبهه پایداری نیز از او حمایت می‌کند و اجماع خوبی در اصولگرایان به وجود خواهد آمد.

***

تحلیل زیباکلام از نامزد نهایی اصولگرایان

صادق زیباکلام در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه ابراهیم رئیسی در حال حاضر به عنوان نامزد اصلی اصول‌گرایان مطرح است، یادآور شد: اگر او در صحنه حاضر شود بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد آرای اصول‌گرایان را به سبد رای خود خواهد ریخت و به احتمال زیاد رئیس‌جمهور خواهد شد، به نوعی می‌توان گفت اگر وی نامزد انتخابات شود کاندیدای قطعی اصولگرایان خواهد بود و به دلیل اینکه بسیاری از افراد تحصیل کرده و جوان و به نوعی بدنه اجتماعی اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نخواهد کرد، رئیسی می‌تواند با احتمال بالایی به ریاست جمهوری دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: اما اگر رئیسی نیایند، از بین نامزد‌های اصلی اصول‌گرایان شامل سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی و سعید محمد به نظر بنده، شانس رئیس فعلی مجلس بیش از سایرین خواهد بود، با توجه به سابقه‌ای که قالیباف دارد تا حدود زیادی مورد اقبال بسیاری از گروه‌های اصول‌گرا قرار خواهد گرفت، در غیاب ابراهیم رئیسی، از سویی وی هم از امکانات و قدرت بیشتری برای تبلیغات ریاست جمهوری برخوردار است، بنابراین به نظر می‌رسد اصول‌گرایان از بین رئیسی و قالیباف برای گرم کردن تنور انتخابات و حضور همه جانبه طرفداران اصول‌گرایان در انتخابات از بین رئیسی و قالیباف یکی را وارد عرصه کرده تا بتواند با رای بالای برنده انتخابات شود، همچنین هر دوی آن‌ها همزمان با هم حضور پیدا نخواهند کرد.

وی افزود: در مورد نامزد‌های دیگر رضایی به دلیل اینکه هیچگونه جایگاهی در بین مردم ندارد، عملاً از شانسی برخوردار نیست، در مورد سعید جلیلی هم به دلیل اینکه او از اقبال جبهه پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد برخوردار است، نمی‌تواند آراء سایر اصول‌گرایان به خصوص سنتی‌ها را کسب کند، بنابراین از رای لازم برخوردار نیست، در مورد سعید محمد نیز او نامزد گروهی از طیف تندرو است که می‌خواهند او را به عنوان یک نامزد جهادی و جوان انقلابی معرفی کنند، اما او نیز به نظر می‌رسد در رقابت با قالیباف از شانس کمتری برخوردار است.

***

منتظر دادگاه علنی عنابستانی هستیم

غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست خبری در سال جدید با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید و پشتیبانی  و مانع زدایی‌ها از سوی رهبر انقلاب  گفت: احیای بیش از دو هزار واحد تولیدی و صنعتی در دوسال شاهد و دلیل روشنی بر عملکرد قوه قضاییه است. برخی از توییت بازان و افراد شاغل در مناصب حکومتی به جای همراهی و تلاش در جهت حمایت از تولید و ارایه گزارش عملکرد نهاد متبوع خود عملکرد قوه قضاییه را زیر سوال بردند. ما در انجام این وظیفه از کسی تشکر نخواسته و نمی خواهیم اما فرافکنی را شایسته نمی دانیم. ما توصیه می کنیم شما هم بیایید و در این مسیر قدم بردارید. 

سخنگوی دستگاه قضا پیرامون آخرین وضعیت پرونده شکایت سرباز راهور از نماینده مجلس گفت: این پرونده منتهی به صدور کیفرخواست و به دادگاه ارسال شده است و به زودی جلسات دادگاه آن برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه قضاییه: برخی از توئیت‌بازان عملکرد دستگاه قضا را زیر سوال بردند/ پرونده آزاده نامداری جنایی نیست

به نظر می رسد موضوع عنابستانی برای مردم و رسانه ها تفاوت بسیاری با نمونه های قبلی دارد و این بار مردم نمی گذارند این ماجرا با ریش سفیدی فیصله پیدا کند. بهترین راه حل هم برگزاری علنی دادگاه عنابستانی است تا مردم هم در جریان کامل ماوقع قرار بگیرند و هم دفاعیات عنابستانی را بشنوند.

البته اگر بنا به قانون این دادگاه، علنی برگزار شود و شرایط دادگاه علنی هم در آن رعایت شود. برای قضاوت صحیح مردم این دادگاه را هرچه زودتر علنی برگزار کنید.

***

روایت ظریف از بحث انتخاباتی در جلسه کمیسیون امنیت ملی

به گزارش ایرنا محمد جواد ظریف در صفحه اینستاگرامی خود درباره جلسه روز گذشته خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت: سلام، دیروز جلسه‌ای طولانی، صریح و صمیمی—همراه با توهین و تهدید و اتهام از سوی یکی دو نفر—با نمایندگان محترم کمیسیون امنیت ملی داشتم. از یکی از نمایندگان نقل شده است که "برآوردم از جلسه امروز کمیسیون این است که ظریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود."

 وی اضافه کرد: پس از چندین بار تأکید بر عدم تمایل برای نامزدی، نمی‌خواستم دوباره وارد این موضوع شوم. اما این اظهار نظر ناگزیرم کرد که اصل ماجرا را عرض کنم: در جلسه چند نفر اظهار نگرانی کردند که گفت و گوهای وین برای رفع تحریم‌ها با اهداف انتخاباتی دنبال می‌شود و بنده برای جلب آرای مردم به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه هستم. عرض کردم دو قطبی را کسانی می‌سازند که با اتلاف میلیاردها برای تولید سریال، اعتماد عمومی به دیپلماسی کشور را هدف گرفته و معیشت مردم و عزت کشور را بازیچه اغراض سیاسی و انتخاباتی می‌نمایند. 

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما به لطف خدا و بزرگواری مردم نیازی به ایجاد دوقطبی در جامعه نداریم، گفت: هشت سال است علیه دستگاه دیپلماسی با هزینه‌های سنگین تبلیغ شده است؛ ۸ سال است بهترین دستاوردهای دیپلماسی را تخطئه‌ کرده‌اند؛ ۸ سال است به دلیل سکوت ما یک تنه به قاضی رفته‌اند؛ و ۸ سال است برای کوبیدن دستگاه دیپلماسی، عزت و اعتماد مردم را نشانه گرفته‌اند؛ اما به لطف خدا هنوز از نعمت محبت مردم دلاورمان برخورداریم.

 ظریف خاطرنشان کرد: یادآوری کردم که علت تصمیم بنده برای نامزد نشدن نگرانی از سبد رأی نیست که برای بهبود آن از سیاست خارجی و یا انسجام ملی هزینه کنم. نگرانی من از رأی آوردن است نه رأی نیاوردن. بر عزم خود برای نامزد نشدن استوارم؛ ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تأثیر معکوس دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۱۷۶۸۰۲۰:۴۳:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۲۴
آقای عبدی وقتی معلوم شد کسانی که از دیوار سفارت بالا رفتند وتنش آفریدند حالا جزو مدعیان این موضوع شده اند می توانی جواب این سوالات را هم دریابی چپ امریکایی کدخداپرست هم نوبر است
ناشناس۱۹۱۷۷۰۱۲۰:۵۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۲۴
این نظر آقای عباس عبدی را بی نهایت صادقانه و درست و صحیح میدانم و البته قابل تعمیم به بسیاری از دیگر آقایان است ، فساد را از سرچشمه باید
محمد۱۹۱۷۷۱۳۲۱:۰۲:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۲۴
درود بی پایان بر دکتر محمد جواد ظریف نابغه دیپلماسی ایران و خار چشم دشمنان.
ناشناس۱۹۱۷۸۴۹۲۲:۲۲:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۲۴
نگرانی ظریف رای آوردن است نه رای نیاوردن !!!!
ناشناس۱۹۱۷۸۵۳۲۲:۲۳:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۲۴
این که وگفتی یعنی چه
ناشناس۱۹۱۸۰۷۰۰۰:۵۶:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۲۵
بالاترین نبوغش اونجا بود که جوگیر شد گفت من اقتصاد را درست میکنم
ناشناس۱۹۱۸۰۹۶۰۱:۱۶:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۲۵
اگه ظریف نابغه بود این همه سال آب در هاون نمی کوبید
ناشناس۱۹۱۸۱۰۹۰۱:۳۲:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۲۵
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه که محمد بگوید .
رامین۱۹۱۸۱۳۹۰۲:۱۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۲۵
متاسفم لطفا بفرمایید ظریف تو این ۸ سال چکار کرده
as۱۹۱۸۴۰۲۰۸:۴۲:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۲۵
از افعال معکوس استفاده کردی دیگه
ناشناس۱۹۱۷۷۵۵۲۱:۲۳:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۲۴
چیزی که مشخص است هم این نماینده تخلف کرده و هم آن سرباز که بعد از آمدن این ماشین به خط ویژه انجام داده
ناشناس۱۹۱۷۹۳۶۲۳:۱۳:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۲۴
دوست عزیز، عنابستانی خلاف کرده است و سرباز کشور را زده است و هزاران بار دروغ گفته است. چرا خلط مبحث میکنید که سرباز تخلف کرده است؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۹۱۷۸۲۶۲۲:۱۱:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۲۴
ظریف پاسخگو باشد چرا در تیم مذاکره کننده چند جاسوس وجود داشت ؟!
محسن۱۹۱۸۰۵۵۰۰:۴۹:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۲۵
اقایی عبدی این کلمات که افاضه فرمودی اگر درست باشد همه اش از مدیریت لیبرالی و غیر انقلابی شما و دوستان شما در طول این چند دهه نشات گرفته و مسیر را اشتباه رفتهاید و فرافکنی می کنید
رامین۱۹۱۸۱۳۸۰۲:۱۳:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۲۵
کسی ک نون غرب را خورده نمیتواند کار مثبتی برای جامعه بکند ایشان دست پیش میگیره چون اکثر مردم قبولش ندارن تو این۸سال چه کار کرده... هیچ
ناشناس۱۹۱۸۱۴۱۰۲:۱۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۲۵
گرچه عنابستانی خیلی اشتباه کرده وباید معذرت خواهی میکردولی سرباز هم حسابی توهین کرده وبلافاصله مصاحبه وفیلم و....ه کاسه ایی زیر نیم کاسه اش بوده
سردار۱۹۱۸۱۹۲۰۴:۵۲:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۲۵
استاد زیبا کلام 4میلیارد زلزله زدگان چی شد
ناشناس۱۹۱۸۳۳۷۰۸:۰۷:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۲۵
پرسش درست عبدی را پاسخ دهید!!!
ناشناس۱۹۱۸۴۵۶۰۹:۰۹:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۲۵
امثال رعیت فراون هستن در کشور که با ریش و انگشتر کاخ ساختن برای خودشون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین