نوبخت: حقوق کارمندان و بازنشستگان را ۵۰ درصد افزایش دادیم

اقتصادی،   4000102060 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات اداره کشور در سال ۹۹ گفت: البته از اینکه آنچه تقدیم کارمندان دولت کرده ایم ناکافی بوده شرمنده ایم اما همان مقدار ناکافی هم نسبت به سال گذشته پنجاه درصد افزایش داشته است حتی برای برخی از بازنشستگان عزیز بیش از پنجاه درصد افزایش را دریافت کرده اند.

نوبخت: حقوق کارمندان و بازنشستگان را ۵۰ درصد افزایش دادیم

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با رادیو اقتصاد درباره پرداخت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب در آخرین ساعات ۲۹ اسفند گفت: بر اساس قولی که به بازنشستگان در زمینه آغاز مرحله بعدی همسان سازی بازنشستگان در اسفندماه ۱۳۹۹ داده بودیم این پرداخت انجام شد. در مردادماه کاری را برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی و در مهرماه هم برای بازنشستگان کشوری و لشگری انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه صندوق تامین اجتماعی خارج از دولت و دو صندوق دیگر در داخل دولت هستند گفت: اما با توجه به تفاوتی که در پرداخت های این دو مجموعه صندوق رخ داد، بعد از اینکه متوجه شدیم به یک توافقی رسیدیم و به بازنشستگان تامین اجتماعی هم قول دادیم که در اسفندماه این مرحله دوم همسان سازی را آغاز می کنیم و به همین جهت این مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به حساب سه میلیون و ششصد هزار نفر از اعضای این صندوق واریز شد. در سال ۱۴۰۰ هم باز رقم هایی در جهت همسان سازی حقوق های این عزیزان اضافه خواهیم کرد.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات و تحولات مهم کشور و شعار کلیدی و مهم انتخاب شده برای این سال گفت: این صرفا یک نام و اسم نیست که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری بیان شده است بلکه یک راهبرد است. واقعیت این است که کشور برای اینکه کشور بتواند برپایه ظرفیت های خودش عمل کند و حتی اگر نفت را از اقتصاد ما جدا کند، برای اینکه کشور و اقتصادمان بتواند رشد داشته باشد، راهی جز تولید نداریم.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور ادامه داد: سال گذشته پس از آنکه مقام معظم رهبری شعار و نام سال را مطرح کردند، ما در روز دوم فروردین ما جلسه برنامه ریزی را برای جهش تولید را برگزار کردیم. در حال حاضر هر استان یک برنامه برای جهش تولید دارد و مشخص کرده ایم که در استان چه طرح های تولیدی وجود دارد و ظرفیت های خالی آنها چیست که اگر بتوانیم حرکتی به آنها بدهیم و با مبالغی سرمایه گذاری، بتوانند کار را شروع کنند؛ چرا که اگر بنا براین باشد که کاری از صفر شروع شود، اینقدر زمان خواهد برد که به جهش نمی رسند اما اگر بتوانیم با یک حرکت کوچک طرح های موجودی که در مراحل پایانی هستند را تکمیل کنیم و وارد چرخه تولید شوند، ناگهان مقدار زیادی از تولیدات وارد چرخه اقتصادمان می شود.

نوبخت افزود: به همین جهت مقام معظم رهبری به درستی بر این کار شروع شده تاکید کردند، کاری که نه از سال گذشته آغاز شده بلکه از سالهای پیش سند چشم انداز بیست ساله و اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی ما توجه به افزایش تولید بوده است. بنابراین آنچه که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد یک نیاز کشور است و تردید نداشته باشید اتفاقی که این رویکرد رقم می زند مبنی بر اینکه ما از یک سو پشتیبانی کنیم و از سوی دیگر موانع موجود تولید را رفع کنیم پول چندانی نیاز ندارد بلکه مدیریت نیاز دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با تکیه بر دستاوردهایمان در مقاومت و مدیریت در قبال سخت ترین جنگ اقتصادی و تحریمی که علیه ما رخ داد و مدیریت کرونا، می توانیم در در سال ۱۴۰۰ وضعیت بهتری را شاهد باشیم گفت: ما در سومین سالی است که نه در تحریم بلکه در محاصره اقتصادی به سر می بریم اگرچه باید بدانند که ما راه های دور زدن تحریم را بلدیم و بخشی از آن را هم انجام داده ایم. اما از نظر تحریم کنندگان، نه اجازه دادند نفت بفروشیم و فراتر از آن، در سیستم بانکداری دنیا اجازه جابجایی ارز را هم نداشتیم در حالی که کشوری هستیم که نیاز داریم در سال چند ده میلیارد دلار واردات و صادرات داشته باشیم و اگر سیستم بانکی را بر روی این کار بسته شود در واقع بخش غیر نفتی ما را هم بسته اند که از این کار هم مضایقه نکردند.

نوبخت ادامه داد: ما به رغم وجود همه این شرایط، با کمترین وابستگی به نفت که از نظر آنها اجباری بود و از نظر ما هم یک نوع اجبار خیرخواهانه برای کشور، توانستیم کشور را در سال گذشته اداره کنیم. ممکن است عده ای بپرسند که چطور اداره شد که در جواب باید به این نکته اشاره کنم که همین که در آخرین روز سال کارمندی نیست که ادعا کند به او گفته ایم به دلیل مشکلات اقتصادی پنجاه درصد حقوقش به او پرداخته شده است یعنی اداره شده است. در حالی که حتی در کشورهای اروپایی مانند یونان اتفاقاتی را در گذشته شاهد بوده ایم. البته از اینکه آنچه تقدیم کارمندان دولت کرده ایم ناکافی بوده شرمنده ایم اما همان مقدار ناکافی هم نسبت به سال گذشته پنجاه درصد افزایش داشته است حتی برای برخی از بازنشستگان عزیز بیش از پنجاه درصد افزایش را دریافت کرده اند و بدهی مان به جانبازان و ایثارگران هم پرداخت کرده ایم.

وی اضافه کرد: بدهیمان بابت گندم را به کشاورزان هم پرداخت کرده ایم و در همین شرایط تحریمی، بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی را مورد بهره برداری قرار دادیم.

محمدباقر نوبخت تاکید کرد: اگرچه تاکید می کنم که بابت مسائلی همچون تورم و افزایش قیمت ها و یا کمیاب شدن برخی از اقلام شرمده مردم هستیم. اما به هر حال دشمنی که فکر می کرد ما چهلمین سال انقلابمان را نتوانیم جشن بگیریم، شکست خورد و حتی رژیم جدید امریکا هم قبول کرده که این فشار حداکثری شکست خورده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۷۹۵۱۲۱۶:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۲
از جیب ملت حقوق کارمندان دولت را افزایش دادید ..
ناشناس۱۸۷۹۹۰۵۲۱:۳۰:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۲
یکی از سه حیف نون اقتصادی دولت
محمد۱۸۸۰۶۸۴۱۴:۱۹:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۳
سلام من کارمند با حقوق ماهی 7 میلیون تومان هر ماه حدود 400 هزار تومان مالیات می دم که می شه در سال حدود 5 میلیون تومان . کدوم کاسب در سال 5 میلیون مالیات میده
ناشناس۱۸۸۰۸۵۰۱۸:۱۶:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۳
دروغ میگه سال قبل به ما فقط ۱۵ درصد اضافه شد
ناشناس۱۸۷۹۵۳۰۱۶:۴۸:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۲
همه چیز 8 برابر شده این میگه 50 درصد حقوق ها را اضافه کرده گریه کنم یا بخندم
ناشناس۱۸۷۹۵۴۴۱۶:۵۵:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۲
سهم کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی چی بود؟ تقریبا هیچ زیرا دولتی ها وصل هستند به نفت کشور و خزانه بی انتهای دولت و بیت المال، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در گیر قانون کار و کارفرمایی که اجناسش را همپای دلار 5 برابر گران کرد و همچنان برای 1 درصد افزایش حقوق کارگر چانه زنی میکند.
ناشناس۱۸۷۹۵۶۴۱۷:۰۸:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۲
چرا کسی نمیتونه هیچکدام از این ها را جوابگو کند؟
ناشناس۱۸۸۰۱۱۹۰۰:۴۹:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۳
اطلاعاتی این آقایان از یکدیگر دارند برایشان حکم شیشه عمر را دارد
ناشناس۱۸۷۹۵۶۵۱۷:۰۹:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۲
دروغ است. حقوق اعضای هیات علمی یک ریال هم افزایش نداشت
حامد۱۸۷۹۵۷۲۱۷:۱۴:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۲
به جای این حرف های خنده دار و بازی با آمار و اعداد بگو قدرت خرید رو چقدر کاهش دادی. قدت خرید کارمندان و حقوق بگیران نسبت به سال قبل و چند سال قبل کاهش پیدا کرده. یعنی افزایش حقوق کمتر از تورم واقعی بوده
ناشناس۱۸۷۹۵۷۶۱۷:۱۶:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۲
فقط برو
ناشناس۱۸۷۹۹۰۸۲۱:۳۳:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۲
فکر می کنید بعدی بیاد بهتره نه بخدا هر سال بدتر از سال قبل می شود طوری که آرزو میکنیم خوش بحال پارسال .. بوده
ناشناس۱۸۷۹۶۶۱۱۸:۱۴:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۲
اگه صندوق تامین اجتماعی خارج از دولته دولتها خیلی بیجا میکنن که هر وقت با کسری بودجه مواجه میشن دست در این صندوق میکنند و بعد هم بدهی خودشون رو پس نمیدن.صندوق تامین اجتماعی حاصل دسترنج میلیونها کارگر و کارمند بخش خصوصیه و دست بردن از این صندوق هیچ توجیهی نداره.
ناشناس۱۸۷۹۶۶۵۱۸:۱۷:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۲
اگه راست گفته باشی ؛ دمش گرم‌ مجلس انقلابی _____ اینجوری وادار به تمکین میکنن
ناشناس۱۸۷۹۶۷۹۱۸:۲۸:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۲
دستت درد نکنه ولی خدا می دونه هنوز هم هشت مون گرو نه مون هست. سال نو شما مبارک.
ناصر۱۸۷۹۶۹۲۱۸:۳۶:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۲
همه کارکنان دولت جز کارکنان اداری قوه قضائیه بدبخت بیچاره !!!
علی۱۸۷۹۹۴۲۲۲:۰۷:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۲
بنده کارمند قراردادی آموزش و پرورش هستم هیچ گاه ۵۰% به حقوق بنده اضافه نشده حتی۲۰% هم اضافه نشده البته خود آقای نوبخت خبر دارن
م ف۱۸۷۹۹۷۳۲۲:۴۳:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۲
با بیش از بیست سال سابقه کار کارمند قوه قضاییه ام‌ و مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی حقوق دریافتی ماهانه با اضافه کار همه با هم حدود ۴ میلیون هستش
ناشناس۱۸۸۰۱۴۴۰۱:۱۲:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۳
کمتر خالی ببند عزیزم! نخوردیم نان گندم اما دیدیم دست مردم! برادرم کارمند دادگستری هست و با 10 سال سابقه و با مدرک لیسانس بیش از 6 میلیون حقوق میگیرد.
ناشناس۱۸۸۰۰۴۸۰۰:۰۰:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۳
شما که زمان احمدی نژاد این را گرفتید
ناشناس۱۸۷۹۷۱۳۱۸:۵۱:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۲
يك مليون و دويست براي برخي از بازنشستگان كشوري واريز نشده
ناشناس۱۸۷۹۷۵۶۱۹:۳۱:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۲
اگه از اول حرف گوش میکردی و از قانون تبعیت میکردی و افتضاحاتو تکذیب نمیکردی اینهمه فاجعه خلق نمیشد الآن دیگه مجبور نبودی زحمت مجلسو بنام خودت و روحانی مصادره و غصب کنی نوبخت فهمیدی؟
ناشناس۱۸۷۹۷۷۲۱۹:۴۵:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۲
جناب نوبخت لطفا بفرماييد احكام همسانسازي بازنشستگان غير هيات علمي كه در اسفند ماه با تاريج اجراي اول مهرماه صادر شد ( البته بصورت ناقص) چرا هيچگونه پرداختي بر مبناي اين احكام انجام نشده
ناشناس۱۸۷۹۷۷۸۱۹:۵۰:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۲
حقوق کارمندان و بازنشستگان را ۵۰ درصد افزایش دادیم ارزش پول را هزار برابر کم کردیم
abbas۱۸۷۹۷۸۳۱۹:۵۶:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲
چند نکته - افزایش حقوق به چه علتی؟ آیا بازار هم کارگرانش را افزایش حقوق داد؟ آنچه که اداره کار گفته و آنچه که اتفاق می افتد دوتا است . - چرا افزایش مطابق بازار آزاد نباشد . برای مثال مزد کارگر ساختمانی ، مزد پایه باشد . دیگر نیاز به شورای حقوق و دستمزد و بحث و جدل نیست و ضمن اینکه هر استان و حتی شهرستان ها نیز دستمزدها متفاوت باشد - اظهر من الشمس است که میزان کار واقعی کارمندان و کارگران بخش دولتی زیر یک ساعت است . به عبارت دیگر میزان کار موجود در بخش دولتی برای یک چهارم این تعداد کارمند و کارگر وجود دارد . بزرگتر از هر هزینه ای ، میزان حقوق تعداد افراد اضافه بخش دولتی است . هم مشکلات را بیشتر کردند ، هم جلوی توسعه کشور را گرفته اند
ناشناس۱۸۷۹۷۸۵۱۹:۵۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۲
این چیه این آقا هر به چند وقت میگه؟ من کارمندم، بالای ۲۵ درصد هر چه داده اید را به این آقای نوبخت میبخشم!
ناشناس۱۸۷۹۸۰۱۲۰:۱۱:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۲
دلار را ۸ برابر کردیدفاتحه ارزش پول ملی را خواندید حقوق بازنشستگان را پنجاه درصد..هنر کردید .‌
ناشناس۱۸۷۹۸۱۶۲۰:۲۷:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۲
منت چیو سرمون میزاری ۵۰ درصد رو حقوق ۲ تومنی گذاشتی از اونور تا ۳۰۰ درصد بعضی از اقلام اساسی رو افزایش دادی.خجالت نمیکشی .. از این همه سرپرست خانوار که شرمنده زنو بچشون کردی
عبدالله۱۸۷۹۸۴۴۲۰:۴۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۲
واقعا بيان مسئله تحريم و مشكلات ان، محاصره اقتصادي و غيره با افزايش ٥٠٪؜ حقوق و دستمزد با هم در تناقض هستند . اگر مملكتي اينطور كه شما عنوان كرديد دچار هجمه از طرف دنياي استكبار باشد و اقتصادش هم تحت تاثير كرونا و هم تحريم ها تحت فشار باشد و سرانه توليد كاهش يافته، پس درآمدي افزايش نيافته كه بتوانيد ٥٠٪؜ افزايش دستمزد داشته باشيد اما چون اين افزايش را واقعا داشته ايد و از طرفي تحريم و كرونا هم دروغ نيست يا از كشور ثالث قرض كرده ايد يا با چاپ پول بدون پشتوانه و پرداخت آن بعنوان افزايش دستمزد، بدون احساس مسئوليت، به اوضاع اقتصادي سال ١٤٠٠ ضربه مهلكي وارد كرده ايد.
ناشناس۱۸۷۹۸۴۵۲۰:۴۷:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۲
با وجود افزایش مثلا ۵۰درصد چرا باز ۸تمان گرو ۹مان شد
ناشناس۱۸۷۹۸۵۷۲۰:۵۴:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۲
پول پاشی نوبخت یکی از عوامل تورم لجام گسیخته در ایران
ناشناس۱۸۸۰۳۵۳۰۹:۵۱:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۳
عجب مردم.. داریم. چرا باور میکنید؟ 50 درصد یعنی حقوق 3م ت بشه 6ت ایشون نهایت 900ت اضافه کردند
ناشناس۱۸۸۱۱۳۶۲۲:۲۹:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۳
دوست عزیز! روی ریاضیاتتون بیشتر کار کنید.پنجاه درصد ۳میلیون میشه یک و نیم میلیون و جمعش با سه میلیون میشه چهار و نیم‌میلیون نه شش میلیون!!!
ناشناس۱۸۷۹۹۰۱۲۱:۲۱:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۲
بنده سال 96 با حقوقم بهترین گوشی پرچمدار هواوی خریدم ولی اکنون حقوقم فقط یک سوم قیمت همان نوع گوشی است. چرا این همه با مردم غیر صادقانه حرف می زنند تمام مقامات.
ناشناس۱۸۷۹۹۲۵۲۱:۵۴:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۲
طرف حقوق ده روز میده برای یک ماه و پدر کارمند جماعتو درآورده و بعد ادعا میکنه حقوقها را پرداخت کرده بنابر هزار دلیل زورمون این دنیا بهت نمیرسه ولی اون دنیا میبینیمت البته اگر اون دنیا رو قبول داشته باشی ..
ناشناس۱۸۷۹۹۲۶۲۱:۵۵:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۲
ظاهرا ریاضی آقای دکتر ضعیف است دلار ۳ تومنی ۲۵ تومن شد یعنی بیش از ۸ برابر حقوق هم باید به همین نسبت افزایش یابد تا مردم فقیرتر از گذشته نشوند
ناشناس۱۸۷۹۹۵۰۲۲:۱۴:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۲
چرا دروغ.. من بازنشسته هیات علمی علوم پزشکی هستم حتی یک ریال هم افزایش نداشته ام.
ناشناس۱۸۷۹۹۹۱۲۲:۵۹:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۲
و البته قدرت پول ملی را هم به یک دهم کاهش دادیم
ناشناس۱۸۸۰۰۱۵۲۳:۳۳:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۲
جناب نوبخت. وقتی دلار 3400 تومانی را به 26 هزار تومان رساندید یعنی قدرت خرید و ارزش حقوق ها را تا 800 درصد کاهش دادید و حالا منت می گذارید که از 800 درصد 50 درصد با یک شانزدهمش را جبران کردید؟؟ واقعاکه ...
ناشناس۱۸۸۰۱۴۰۰۱:۰۵:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۳
ملت ایران هرگز امکان بازخواست کردن از دولت مردان خود را نداشته اند ( امروز یا دیروز فرقی ندارد ) .
ناشناس۱۸۸۰۱۷۹۰۱:۵۸:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۳
ما که کارمند شیفتی بودیم ماده 32 کار معین اومدی ماده دهم قانون خدمات کشوری و اجرا کردی حقوقمون منفی شد
ناشناس۱۸۸۰۱۹۲۰۲:۱۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳
انشاءالله تو شادي هاتون جبران كنيم
ناشناس۱۸۸۰۲۱۳۰۳:۲۲:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۳
من یک جوان بیکارم, آنوقت حقوق کارمند و بازنشسته رو افزایش میدی؟!!!!
ناشناس۱۸۸۰۳۰۲۰۸:۴۲:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۳
سهم اکثریت که کارگر هستند رو خوردین و واسه خودتون نجومی زیاد کردین
ناشناس۱۸۸۰۴۰۳۱۰:۳۷:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۳
دروغه که به همه 50% اضافه شده.
ناشناس۱۸۸۰۷۴۱۱۵:۱۵:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۳
چه لبخند زیبایی داره این آقای نوبخت !
ناشناس۱۸۸۱۰۳۰۲۱:۰۳:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳
منم کلید بودجه و خزانه ایران 8 سال دستم بود لبخندم زیبا میشد! بوتاکس هم میکردم..
ناشناس۱۸۸۰۸۰۹۱۶:۴۴:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۳
چرا بعضیا اینقدر رو مخ اند
ناشناس۱۸۸۰۹۲۵۱۹:۲۸:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۳
در عوض اضافه کار و رفاهی ادارت رو قطع کردید .در واقع دریافتی قبل از افزایش 50 درصدی با بعدش هیچ فرقی پیدا نکرد
ناشناس۱۸۸۱۲۶۵۰۱:۳۱:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۴
تو نشستی از دو قرون افزایش حقوق دم میزنی فرزندانت تو فرنگ چقدر حقوقشونه این وبا یک کارمند ایرانی قیاس بکن
ناشناس۱۸۸۱۲۹۶۰۲:۵۰:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۴
ولاه آقای نوبخت ۵۰ درصد نمادین برای درصدی شاید بوده ولی در دو دوره دولت جنابعالی همیشه ۴ ماهه اول کارمندان بدی نیستن ۸ ماهه دوم اینقدر تبلیغ و حرف میزنی که کاسب ها بیش از شما گرونتر میکنند بالاخره ماشالاه سرعت تورم اصلا هیچ کارمندی نمیتونه مسابقه دو دولتی بده ضمنا آقای تو سخت ۵۰ درصد از کدوم جسبن در آوردی دایی به کارمند بدبخت جوان آمده حالا پیر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین