وزیر بهداشت: سفر، عامل اصلی انتقال کرونا است

اجتماعی،   3991224117

وزیر بهداشت سفرها را عامل اصلی انتقال ویروس عنوان کرده و گفت: نگرانیم که مردم با سفر، ویروس را از نقاط آلوده تر به نقاط کمتر آلوده ببرند و گرفتاری تازه ایجاد کنند.

وزیر بهداشت: سفر، عامل اصلی انتقال کرونا است

به گزارش الف بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر سعید نمکی، در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه های نوین بیمارستانی سیّار تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رویکرد مقابله با کرونا، اظهار کرد: همکاران ما در کنار بسیج، هلال احمر و سایر ارگان ها، سراسر کشور را از نظر بیماری در استمرار اجرای طرح بسیار موفق شهید قاسم سلیمانی، پایش می کنند که اگر نقاطی را از ویروس جدید، مشتعل دیدیم، بلافاصله به آن حمله کنیم.

وی ادامه داد: با وجود هجمه ویروس جهش یافته انگلیسی که توانست کشورهای اروپایی را با همه امکانات اقتصادی و زیرساخت هایی که داشت به زانو در بیاورد، بعد از یک ماه از ورود این ویروس به کشور و چرخش آن و با وجود شرایط سختی که در خوزستان پیدا کردیم، امروز خیلی از شهرهای قرمز این استان که تحت هجوم وحشتناک ویروس بود، با همت تمام دست اندرکاران و از جان گذشتگی ایثارگران نظام سلامت به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شده است.

توانسته ایم مرگ و میرها دو رقمی نگه داریم

نمکی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت کشور مناسب است و مرگ و میرهای دو رقمی را با لطف خداوند و همت همه عزیزان و ایثار همکارانمان در نظام سلامت نگه داشته ایم، درحالیکه در همین روزها ویروس کرونا توانسته در کشوری مانند انگلیس، تا دو هزار مرگ را رقم بزند، اما ما امروز توانسته ایم، مرگ و میرها را در حد دو رقمی نگه داریم و امیدوارم مردم گوش دهند. سفرها عامل اصلی انتقال ویروس است و از این بابت بسیار نگرانیم که مردم ویروس را از نقاط آلوده تر به نقاط کمتر آلوده ببرند و گرفتاری تازه ایجاد کنند.

ایام پرچالش نوروز در مواجهه با ویروس کرونا

وزیر بهداشت تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند و رییس جمهور نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا و سایر بزرگان و مسئولان نظام توصیه کردند، از مردم تقاضا داریم که سفر نروند. امسال هم علیرغم خستگی مردم و افسردگی مردم از یک سال در خانه ماندن، باز هم تقاضا داریم که در خانه بمانند، مسافرت نروند. اگر این توصیه ها رعایت شود، امیدواریم که روزهای بهتری داشته باشیم، اما من و همکارانم همواره این دلهره و اضطراب را داریم که اگر خدای ناکرده به توصیه ها توجه نشود، فاصله گذاری رعایت نشود و تجمعات و دید و بازدیدهای نوروزی بدون رعایت پروتکل ها ادامه پیدا کند و سفرها باعث جابجایی ویروس بسیار چموش جهش یافته شود، دچار گرفتاری می شویم.

نمکی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سردار خاکپور، همکاران وی و همه نیروهای مسلح در طول بیش از یکسال گذشته در کنار ما بوده اند، اما حماسه بزرگی که نیروی زمینی سپاه امروز خلق کرده و من به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت، افتخار کردم و به آن بالیدم، استفاده از بیمارستان و امکانات مجهز رسیدگی به بیماران اورژانسی به صورت صحرایی و سیّار است.

وی افزود: مجموعه امکانات درمانی و بیمارستان های سیار نیروی زمینی سپاه که امروز از آنها بازدید کردم، یکی از نفیس ترین و ارزشمندترین مجموعه های سیار و اورژانسی دنیا است که در دقایق بسیار کوتاه این امکانات برپا می شود، فقط حمل و نقل این مجموعه ها ممکن است کمی زمان بر باشد، اما برپایی این مجموعه ها که هیچ چیزی از بیمارستان های فوق تخصصی پیشرفته کم ندارد، کمتر از دو تا سه ساعت زمان نیاز دارد. این مجموعه ها شامل اتاق های عمل، خدمات تصویربرداری و بخش های درمانی است.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: تجربه بسیار گرانسنگی از دوران دفاع مقدس داریم. شیوه مدیریت مجروحان در دوران دفاع مقدس، در جهان منحصر بفرد بود. در همه جای دنیا معمولا مجروحان شدیدتر را به پشت خط مقدم می فرستند، اما در جمهوری اسلامی ایران، مدلی طراحی شد که پیچیده ترین عمل جراحی ها را در بیمارستان های خط مقدم مانند علی ابن ابیطالب(ع) و سایر بیمارستان های صحرایی انجام دادند و این مدل را امروز به شکل بسیار پیشرفته تر و با تجربه ای که در این سال ها اندوخته شده، به دست آوردیم تا در روزهای سخت که امیدواریم پیش نیاید، در خدمت مردم باشد؛ این امکانات می تواند به عنوان ذخیره استراتژیک برای خدمت رسانی به مردم عزیز فراهم باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین