وقتی مرغ بعضی از دولتی ها یک پا دارد !

گروه سیاسی الف،   3991223139 ۱۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
وقتی مرغ بعضی از دولتی ها یک پا دارد !

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در 18 اردیبهشت 1397 موجب اختلال در این توافق بین‌المللی شد. دونالد ترامپ بعد از خروج از توافق هسته‌ای، اقدام به تحریم گسترده ایران کرد و هم‌زمان سیاست فشار به اروپایی‌ها را نیز عملیاتی ساخت و آن‌ها علی‌رغم وعده‌های بسیار گامی در راستای عمل به تعهداتشان در زمینه عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران انجام ندادند.

بااین‌وجود جمهوری اسلامی ایران، یک سال منتظر ماند و بعدازآن مبادرت به کاهش گام‌به‌گام تعهدات خود بر اساس مواد 26 و 36 برجام طی 5 مرحله کرد. بر این اساس در مرحله اول در 18 اردیبهشت 1398 توقف فروش ذخایر اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب‌سنگین، در 16 تیرماه و بعد از گذشت مهلت 60 روزه، ایران دومین گام که عبور از غنی‌سازی 3.67 بود را برداشت و در تاریخ 13 شهریور 98 گام سوم برداشته شد و لغو محدودیت‌های تحقیق و توسعه صورت گرفت. در 14 آبان 98 چهارمین گام برداشته شد که گازدهی در فردو بود. مرحله پنجم در 15 دی‌ماه 1398 اجرایی شد که در آن توقف تمام محدودیت‌های عملیاتی در توافق هسته‌ای اعلام شد.

دولت آمریکا طی دوره ترامپ مبتنی بر سیاست فشار حداکثری قصد داشت تغییراتی در برجام انجام دهد اما ایران هرگز شرط و شروط واشنگتن را قبول نکرد؛ چراکه از دیدگاه ایران، این توافق چندجانبه بعد از مدت‌ها مذاکره و رایزنی به‌دست‌آمده بود که فارغ از آورده و ستانده برای هر دو طرف قابل‌تغییر نبود.

 اگرچه برخی در ایران با پیروزی جو بایدن و روی کار آمدن دموکرات‌ها انتظار داشتند بلافاصله واشنگتن به برجام بازگردد اما دولت آمریکا در عمل نشان داد تمایلی به این کار ندارد. در آخرین موضع‌گیری آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در تاریخ 21 اسفندماه بیان داشت، آمریکا قصد ندارد حتی با آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی موافقت کند مگر اینکه تهران به تعهداتش در توافق هسته‌ای برگردد! مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر دائماً از توافقی محکم‌تر و طولانی‌تر سخن گفته‌اند.

اما رهبر انقلاب، سیاست ایران در قبال برجام را در سخنرانی تلویزیونی 19 دی‌ماه در دیدار با فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش توضیح دادند که بر اساس آن حرف قطعی ایران رفع تحریم‌ها است. رهبری فرمودند: «ما هیچ اصراری نداریم، هیچ عجله‌ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد؛ اصلاً مسئله‌‌ی ما این نیست که آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد. آنچه مطالبه‌ی منطقی ما و مطالبه‌ی عقلانی ما است، رفع تحریم‌ها است؛ تحریم‌ها باید برداشته بشود... امّا اگر چنانچه تحریم‌ها برداشته نشد، برگشت آمریکا به برجام ممکن است حتّی به ضرر ما تمام بشود؛ به نفع ما که نیست، [بلکه] به ضرر ما هم ممکن است باشد».

اما علی‌رغم سخنان صریح و شفاف رهبر انقلاب اسلامی که می‌تواند به سیاست دولت در قبال زیاده‌خواهی‌های آمریکا کمک شایانی نماید این روزها مواضع و سخنانی از سوی برخی دولتی ها بیان می‌شود که آدم را یاد  آن غلامی می اندازد که بر یک پا داشتن مرغ شهرشان تاکید می کرد و کوتاه هم نمی آمد! این دست اظهار نظرها می تواند به نقطه‌ضعف بزرگی تبدیل شود ودوباره بحث مذاکره صرفا برای مذاکره را علی‌رغم واگذاری امتیاز در زمینه هسته‌ای به وجود آورد. راهی که یک بار طی شده و نتیجه اش را همه دیده اند. 

در این راستا اشاره به سخنان رئیس‌جمهور و مشاور ایشان حائز اهمیت است. به‌عنوان‌مثال حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه 20 اسفند هیئت دولت، اظهار داشت: بدانید با بازگشت شما به تعهدات ما هم بلافاصله به تعهدات برمی‌گردیم. شرایط برای اینکه ۷ کشور به تعهد قبل برگردند آماده است، جز اینکه آمریکا در بازگشت به تعهدی که آن را نقض کرده پیش‌قدم باشد.

رئیس‌جمهوری خطاب به آمریکایی‌ها گفت: برای اجرای کل تعهدات با کل تعهدات آماده‌ایم؛ برای اجرای جزء با جزء هم آماده‌ایم.

حسام‌الدین آشنا، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری نیز طی گفتگویی با روزنامه الاخبار لبنان روایت و موضع جدیدی اعلام می‌کند که «نهایتِ آن چیزی که ایران می‌تواند عرضه کند که بپذیرد بازگشت به تعهدات به‌صورت هم‌زمان باشد و راستی آزمایی توسط اتحادیه اروپا انجام شود».

 سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه 23 اسفندماه در اظهاراتی اعلام کرد «نظرات مطرح‌شده در این مصاحبه شخصی است و با وزارت خارجه و یا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هماهنگی نشده است».

خطیب زاده تأکید کرد: پس از رفع تحریم‌ها توسط آمریکا، ایران همان‌گونه که مقام معظم رهبری اعلام فرموده‌اند اقدامات جبرانی خود را متوقف می‌کند.

مشخص نیست بازگشت هم‌زمان به تعهدات بر اساس راستی آزمایی اروپایی‌ها بر مبنای چه منطق و محاسبه‌ای پیشنهادشده است و این‌که چنین برنامه‌ای توسط چه نهاد و ارگانی تهیه‌شده است. از سوی دیگر چندصدایی در سیاست خارجی حتماً می‌تواند به منافع ملی ایران ضربه بزند.

به همین دلیل است که در 4 اسفندماه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری درباره اختلاف‌نظر بین مجلس و دولت درباره اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصریح کردند: مجلس و دولت اختلاف‌نظر امروزشان را حل کنند که نشان‌دهنده دوصدایی نباشد.

با این حال به نظر می رسد در این روزها  این تشتت مواضع از دایره اختلافات دو قوه خارج شده و حالا در خود دولت هم صدای واحدی وجود ندارد!

بدون شک تشتت در اعلام مواضع جمهوری اسلامی و نبود یک سیاست واحد نه‌تنها نمی‌تواند منجر به هم‌افزایی شود بلکه با خود تالی فاسد نیز به همراه دارد و موضع‌گیری و جایگاه ایران را نیز تضعیف خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۶۷۳۰۲۰۹:۱۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی، گفتگو و تعامل است. شاخ و شانه کشیدن چیزی را درست نمی کند.
ناشناس۱۸۶۷۳۸۹۱۰:۳۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
شاخ وشونه!!!! بخدا گاهی فکر میکنم وضع موجود حقشونه....
ناشناس۱۸۶۷۵۰۱۱۱:۴۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
شفاف بفرمایید اگه ما خوبیم چرا روسیه و چین شش قطع نامه شورای امنیت بر علیه ایران تصویب کردن؟
ناشناس۱۸۶۷۵۹۲۱۲:۳۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریم ها ندارند زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای بر علیه اش تصویب نمی شود تحت تحریم است.
ناشناس۱۸۶۷۷۰۳۱۳:۵۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
محمود هم همین حرف ها را می زد!!!
ناشناس۱۸۶۷۷۱۹۱۴:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تو و دارو دسته ات با بدبینی و دشمنی با امریکا چه منفعتی بجز سختی معیشت برای مردم به ارمغان آورده اید ؟
ناشناس۱۸۶۷۷۲۰۱۴:۰۲:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
هر وقت پوشک و روغن و غذای مرغ و امثالهم رو توانستیم خودمان تولید کنیم آنوقت یعنی دنیا به ما نیاز داره یعنی می توانیم رقابت کنیم با ترساندن دنیا و مرگ بر این و آن و آتش زدن پرچم کشورها مشکلی حل نمی شود
ناشناس۱۸۶۷۷۲۳۱۴:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تا وقتی سیاست رسمی ایران ضدیت با آمریکاست انتظار چیز دیگری نداشته باشید.
ناشناس۱۸۶۷۷۳۰۱۴:۰۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اگر برجام فقط یک خاصیت خروج ایران از زیر بند ۷ منشور شورای امنیت سازمان ملل داشت ، همان کافی است تا کنون هر کشوری زیر این بند رفته توسط تمام کشورهای عضو شورا و برخی کشورهای دیگر مورد حمله قرار گرفته است تنها کشوری که بدون حمله اتلاف کشورهای قدرتمند از این بند خارج شده ایران بوده و آنهم بواسطه برجام
ناشناس۱۸۶۷۸۰۴۱۴:۵۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
امریکا دست از دشمنی بردارد تا مانند دیگران با او رفتار کنیم
ناشناس۱۸۶۷۸۲۶۱۵:۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مشکلات اقتصادی فعلی و سختی معیشت مردم نتیجه برجام و اعتماد بی جا به امریکا و غرب است.
ناشناس۱۸۶۷۸۳۱۱۵:۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
امریکا باید دست از تهدید و تحریم و ترور و جنگ افروزی بردارد و به یک کشور عادی در دنیا تبدیل بشود تا زمانیکه خوی قلدری و روحیه استکباری دارند تعامل با آنها ممکن نیست.
ناشناس۱۸۶۷۸۹۳۱۵:۵۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۱۸۶۷۸۹۹۱۶:۰۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
بر خلاف دروغ گویی ها ایران هیچ وقت زیر آن منشور که قسمت جنگی است نرفته بر فرض هم برویم حالا کی جرات داره حمله کند؟
ناشناس۱۸۶۷۹۰۱۱۶:۰۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کره شمالی سالهاست تحت ماده 41 فصل 7 منشور سازمان ملل است اما امریکا جرئت حمله نظامی به این کشور را ندارد امریکا به کشورهای ضعیف حمله می کند اگر قوی باشیم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ناشناس۱۸۶۷۹۰۵۱۶:۰۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان و مرغ 5 هزار تومان و برنج 4 هزار تومان و پراید 18 میلیون شد امید واهی به برجام باعث بدبختی و فلاکت بیشتر ملت شد.
ناشناس۱۸۶۷۵۹۶۱۲:۳۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اولا روسیه و چین درخواست قطعنامه نکردن دوم هم این که اگر ما بدیم چرا این 6 کشور بمب اتم دار آن را نابود نمی کنند!
ناشناس۱۸۶۷۷۲۵۱۴:۰۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
رفتن در جبهه روسیه برای هیچکس عاقبت نداشته. اگر امریکا یک بار پیمان شکنی کرده روسیه صدها بار چنین کرده.
ناشناس۱۸۶۷۸۳۴۱۵:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
امریکا تهدید و تحریم و ترور می کند و در امور داخلی ایران مداخله می کند روسیه در سالهای اخیر با ایران هیچ دشمنی نکرده است.
ناشناس۱۸۶۷۶۰۹۱۲:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
روسیه و دوستان سر گردنه هستند. همه کشورها دنبال منافع خودشان هستند.
ناشناس۱۸۶۷۸۴۱۱۵:۲۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ظلم و ستم و خباثت های امریکا در حق ملت ایران با مطرح کردن نام روسیه قابل ماله کشی نیست.
ناشناس۱۸۶۷۵۱۹۱۲:۰۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۱۸۶۷۵۸۳۱۲:۲۷:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
درس عبرت این است که تعداد دوستان را زیاد و تعداد دشمنان را کاهش دهیم. سیاست دشمن تراشی خطا اندر خطا است.
ناشناس۱۸۶۷۷۸۶۱۴:۴۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ما با امریکا هیچ دشمنی نداریم این امریکاست که تهدید و تحریم و ترور می کند و در امور داخلی ایران مداخله می کند.
ناشناس۱۸۶۷۵۹۴۱۲:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
به قول عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۸۶۷۶۱۰۱۲:۴۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
برجام بزرگترین دستاورد دیپلماسی بعد از انقلاب است.
ناشناس۱۸۶۷۷۱۵۱۴:۰۰:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
از کی تا حالا بتن ریزی در صنعت کشور دستاورد بزرگ محسوب شده؟!
ناشناس۱۸۶۷۷۸۷۱۴:۴۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
محمد123۱۸۶۷۳۹۸۱۰:۴۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
گفتگو سر چی گفتگو انجام شده توافق شده اونا باید به توافق برگردن فکر کنم نیاز به تحلیل نداشته باشه
ناشناس۱۸۶۷۴۹۳۱۱:۳۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
گفتگو باید پیوسته و مداوم باشد. وگرنه صحبت کردن فراموش می شود!
ناشناس۱۸۶۷۵۸۴۱۲:۲۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
برجام نشان داد که نتیجه مذاکره و گفتگو با امریکا تحریم بیشتر و تورم بیشتر است.
ناشناس۱۸۶۷۷۳۱۱۴:۰۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
خب راهکار واقعی تان که تهدید و تهدید و عدم مذاکره بود رو که در دوران هشت ساله مهرورزی و رایحه خوش خدمت دیدیم. نتیجه اونم که دیدیم پس راهکارتان چیه؟
ناشناس۱۸۶۷۸۰۶۱۵:۰۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
عامل آشوب هابود که باعث تحریم شد و لطفا آدرس غلط دیگر ندهید در ضمن آن موقع حداقل یک چیزهایی را نگه داشتیم و نه مانند الان که همه چیز را به فنا دادین
ناشناس۱۸۶۷۸۰۹۱۵:۰۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
راهکار مشخص است بعد از دو بار تجربه شکست خورده به داخل روی بیاورید و ساختار اقتصادی را اصلاح کنید خود به خود خیلی چیزها حل می شود
ناشناس۱۸۶۷۸۳۶۱۵:۱۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
در 8 سال دولت قبل به امریکا باج ندادیم و قیمت دلار 3 برابر شد اما حالا با امریکا مذاکره کردیم و اینهمه امتیاز دادیم و تحریم ها 100 برابر بیشتر شد و قیمت ارز هم 9 برابر شد !
ناشناس۱۸۶۷۵۹۹۱۲:۳۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مذاکره پیوسته شما همان راه لیبی و عراق است که زدن تو سرشان و هر وقت آمریکا جان حاضر شد بمب و موشک و هسته ای و دخالت هایش در جهان پایان دهد آن وقت پیوسته شما می شود توازن
ناشناس۱۸۶۷۷۳۳۱۴:۰۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
باید با آمریکا مذاکره رو در رو کرده و اختلافات را کاهش داد. از تنش و ادامه اختلافات چیزی جز ضرر بیشتر نصیب ایران نمی شود.
ناشناس۱۸۶۷۸۱۱۱۵:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
باشه می رویم رودرو مذاکره می کنیم که آمریکا برگرد به خانه ات و تمام ابزار قدرت را هم با هم کنار می گذاریم یا روال همینی هست که می بینی
ناشناس۱۸۶۷۶۴۰۱۳:۰۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
با دشمن بدعهد و پیمان شکن نباید دوباره گفتگو کرد.
ناشناس۱۸۶۷۷۲۲۱۴:۰۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ولی دوباره همین ها بعد سعادت آباد برجام را تکرار کردن و این بار ضررش چندین برابر
ناشناس۱۸۶۷۵۵۴۱۲:۱۷:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تئوری بازگشت همزمان به برجام به معنای تن دادن به تداوم تحریم هاست.
ناشناس۱۸۶۷۶۱۲۱۲:۴۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ایران نمی تواند برای قدرت های بزرگ تکلیف مشخص کند.
ناشناس۱۸۶۷۷۸۹۱۴:۴۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ایران زیربار زورگویی و باج خواهی امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی نخواهد رفت.
ناشناس۱۸۶۷۶۱۸۱۲:۵۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کاملا"درسته لغو تحریم ها باید ابتدا توسط ایران راستی آزمایی بشود در صورت صحت ایران به تعهدات خود برگردد.
بهروز۱۸۶۷۴۲۱۱۰:۵۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ایران قبل از دولت روحانی هم تحریم بود ولی همیشه میزبان فوتبال بودیم چی شد بعد برجام میزبانی را از ایران گرفتند؟
ناشناس۱۸۶۷۴۶۷۱۱:۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
چون دولت فشل فقط بلد است توافق یک طرفه بکند ولی برای گرفتن حق همان توافق چیزی بلد نیست یکی از آن هم فوتبال است که نمونه آن گرا دادن به فیفا برای فشار بر کشور که زنان را به ورزشگاه بیاوریم یا میزبانی که بدون دلیل چند سال قبل در باشگاه‌های آسیا گرفته شد و تکرار هم می کنند بلدیم بلدیم
ناشناس۱۸۶۷۴۹۶۱۱:۳۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تحریم های قدیم با تحریم های اکنون از زمین تا آسمان فرق می کنند. خودت را به ندانستن نزن!!
ناشناس۱۸۶۷۵۸۹۱۲:۳۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند چرا با برجام تحریم ها و ترورها و تهدیدات دشمن افزایش یافت ؟!
ناشناس۱۸۶۷۷۳۵۱۴:۱۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ظریف نمی خواهد ایران، کره شمالی و لیبی و عراق و افغانستان شود. می خواهد آلمان و کانادا و ژاپن و.... باشه. نمونه اش ماده 41 فصل هفتم شورای امنیت با رأی مثبت چین و روسیه
ناشناس۱۸۶۷۸۱۷۱۵:۰۷:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
عراق و لیبی هم سرنوشت شوروی نمی‌خواستند تکرار کنند ولی مانند آن مذاکره کردن و نوامیس شان را دادن رفت و الان این دو کشور در بحران خارجی ها گیر افتاده
ناشناس۱۸۶۷۸۲۱۱۵:۰۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
لیبی و عراق وقتی تاسیسات هسته ای و موشکی خود را بار کشتی کردند مورد حمله نظامی امریکا قرار گرفتن مسیری که ظریف طی می کند به ونزوئلا و لیبی و افغانستان شدن ایران منتهی می شود.
ناشناس۱۸۶۷۸۴۴۱۵:۲۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
قطعنامه 2231 که پیوست برجام است تحت فصل 7 و ماده 41 منشور سازمان ملل است مغلطه نکنید.
ناشناس۱۸۶۷۶۰۵۱۲:۳۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
به قول خودتان آن موقع تحریم بین المللی بودیم ولی الان مانند آن زمان در کنار مشکل اصلی تحریم که آمریکا وضع کرده فقط تحریم های جزئی بیشتر شده که آن هم فرقی نمی کند برای ما
ناشناس۱۸۶۷۶۴۶۱۳:۰۷:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
هیچ فرقی نداره تازه قرار نبود بعد برجام تحریم بشیم خوش تیپ!
ناشناس۱۸۶۷۷۳۶۱۴:۱۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اگر برجام و مذاکره نبود چی جایگزینش بود؟ تورم و افزایش قیمت ارز اتفاقا ناشی از نبود برجام بود که اگر همین برجام نیمه بند و نیمه جان هم نبود شرایط به 6 قطعنامه شورای امنیت و تحریم بین المللی برمیگشت.
ناشناس۱۸۶۷۸۱۶۱۵:۰۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۱۸۶۷۸۲۷۱۵:۱۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دو واحد اقتصاد خرد و کلان بخون خصوصا بخش تورم و نقدینگی و مالیات آن در ضمن هنر این نیست که در دوران برجام سرکوب دلاری بکنید در حالی که تورم بالا دارید ولی بعدش سر به فلک بکشانید
ناشناس۱۸۶۷۶۵۷۱۳:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
الان تحریم یکجانبه آمریکا هست قبلا تحریم سازمان ملل بودیم و با قطعنامه هم تحریم بودیم ولی الان با زور ، رسمیت تحریم ها قبل از برجام بیشتر بود و همه کشور های حتی چین و روسیه رعایت می کردن ولی الان بی لیاقتی مسئولین بیشتر از تحریم هاست در اوج تحریم خزانه را از ارز و طلا خالی کردند!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۸۶۷۶۵۵۱۳:۱۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دولت و کشوری که فشل باشد و توافقات یک طرفه بکند معلوم است می زنند تو سرش در چیزهای دیگر
ناشناس۱۸۶۷۴۳۰۱۰:۵۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ایران واقعیت‌های وجود خود را بر اساس آمریکا تنظیم نکرده است.
ناشناس۱۸۶۷۴۹۸۱۱:۳۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
پس بر اساس چه تنظیم کرده است؟
ناشناس۱۸۶۷۵۰۴۱۱:۵۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
سیاست داخلی و خارجی ایران بر پایه دشمنی با آمریکا و اسراییل بنا شده است. این یک واقعیت است.
ناشناس۱۸۶۷۵۸۶۱۲:۳۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خباثت و شیطنت امریکا را نشان می دهد چرا عبرت نمی گیریم ؟!
ناشناس۱۸۶۷۶۰۸۱۲:۴۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
سیاست آمریکا از قبل انقلاب بنا بر تجزیه ایران در جهت قوی تر کردن اسرائیل بنا نهاده شده که با آمدن انقلاب جلوی آن گرفته شد همین طور جلوی تجزیه در منطقه برای نیل تا فرات
ناشناس۱۸۶۷۴۳۵۱۱:۰۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
برخی تصور می‌کردند اگر تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران اعمال شود آشوب در اقتصاد ایران ایجاد می‌شود. در حالی که امروز با ثبات و آرامش بیشتری در زمینه سازندگی و اقتصادی پیش می رویم.
ناشناس۱۸۶۷۶۱۳۱۲:۴۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
طنز تلخی است!
ناشناس۱۸۶۷۶۲۹۱۲:۵۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ببخشید از کدام سازندگی و پیشرفت صحبت می کنید؟
ناشناس۱۸۶۷۴۴۱۱۱:۰۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ما ایستاده ایم و هر روز قدرتمندتر می‌شویم، آثار و زوایای نفوذ انقلاب تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا قدرت ساخته است و این قدرت ها امروز عمل می‌کنند.
ناشناس۱۸۶۷۴۴۳۱۱:۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
باشه کدخدای شما و البته همه آن دنیای شما! دست از فعالیت هسته ای بردارن ما هم بر می داریم
ناشناس۱۸۶۷۵۰۰۱۱:۴۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
باید به عرف و مقررات بین المللی احترام گذاشت. وگرنه در جهان سنگ بر روی سنگ بند نمی شود.
ناشناس۱۸۶۷۵۸۲۱۲:۲۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
در دنیای امروز قانون جنگل حاکم است و قویترها ؛ ضعیف ترها را می بلعند نمونه بارز آن یمن و فلسطین است.
ناشناس۱۸۶۷۷۴۰۱۴:۱۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اتفاقا همه جا نظم و قانون است به جز در ایران.
ناشناس۱۸۶۷۶۱۱۱۲:۴۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
عرف بین المللی که ان پی تی است و شما عضو آن هستید می گوید همه کشورها حق غنی سازی و فعالیت صلح آمیز هسته ای دارند ولی همان سازمان با سیاسی کاری علیه ایران...!
جوادی۱۸۶۷۶۴۴۱۳:۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دنیا امروزی عرفی نداره.چرا خود اسرائیل بمب اتم داره وخلاف معاهدات بین المللی عمل میکنه؟چرا عربستان با بمب باران چندساله یمن نقض حقوق بشر میکنه اما برخوردی باهاش نمیشه؟!و ده ها چرای دیگه
ناشناس۱۸۶۷۵۴۳۱۲:۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
چه شاخی چه شونه ای ...دیگه باید چکار کنیم؟؟/فقط مانده جنابعالی یک کاری کنی..
۱۱۸۶۷۷۲۷۱۴:۰۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اگر گفتگو باشد خوب است . شما التماس می کنید
ناشناس۱۸۶۷۳۰۶۰۹:۱۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ضرر را از هر کجا که بگیرید، منفعت کرده اید. ادامه این وضعیت به نفع کشور نیست. خسارات هنگفت اقتصادی و آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از تحریم ها وضعیت سختی را برای مردم رقم زده است.
ناشناس۱۸۶۷۴۴۵۱۱:۰۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مشکل 20 درصدی تحریم را به اندازه خودش ببینید و نه بیشتر
ناشناس۱۸۶۷۵۸۵۱۲:۳۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ما که مسئولان کارآمدی نداریم، پس اگر حرف تو هم درست باشه همان 20 درصد تحریم هم به اندازه 100 درصد بر حال و روز کشور اثر می گذارد.
ناشناس۱۸۶۷۸۱۴۱۵:۰۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
عمده مشکلات کشور بدلیل سوء مدیریت دولته و به تحریم ها مربوط نیست زیرا 25 سال قبل در دولت حجت الاسلام هاشمی هم که تحریم بانکی و نفتی و لیست سیاه FATF نبود قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد شکست.
ناشناس۱۸۶۷۵۳۵۱۲:۱۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض است و باید به آن پایان داد.
ناشناس۱۸۶۷۵۸۸۱۲:۳۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
برجام تنها برگ برنده ایران است. حتی تصور وضعیت بدون بر جام هم سخت است.
ناشناس۱۸۶۷۷۹۳۱۴:۵۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
برجام برگ بازنده ایران بود زیرا نه تنها باعث لغو تحریم ها نشد بلکه باعث افزایش تحریم ها شد.
ناشناس۱۸۶۷۶۸۶۱۳:۳۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دولت روحانی رکورددار تورم در 60 سال اخیر است و این ثمره برجام است.
ناشناس۱۸۶۷۳۰۹۰۹:۲۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تمام کشورها علیه ما بسیج شده اند. اگر یک زمانی تنها آمریکا و اسراییل آشکارا دشمن بودند، اکنون عربستان، امارات، بحرین و بقیه کشورهایی که پولهای ما را بلوکه کرده و در موضوع تحریم ها با آمریکا همکاری می کنند را باید دشمن تلقی کرد.
ناشناس۱۸۶۷۴۳۸۱۱:۰۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
واقعیت‌ها می‌گوید که دشمنان ما پوسیده‌اند، ناتوانی در عمل دشمن موج می‌زند اما در عملیات روانی همچنان خود را مهیب جلوه می‌دهد و مردم ایران به خوبی این فاصله را تشخیص داده اند.
ناشناس۱۸۶۷۵۴۰۱۲:۱۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
عربستان و امارات و بحرین تو باتلاق یمن گیر کردند و در مقابل ایران اصلا"عددی نیستن.
ناشناس۱۸۶۷۵۹۰۱۲:۳۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مطمئنی که در باتلاق گیر کرده اند؟ شواهد چیز دیگری را می گویند.
ناشناس۱۸۶۷۷۴۶۱۴:۱۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
نه دارند روزانه فتح می کنند!
ناشناس۱۸۶۷۷۹۵۱۴:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
بازنده اصلی جنگ یمن عربستان و امارات هستن.
ناشناس۱۸۶۷۶۴۹۱۳:۰۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
بعضی کشورها مثل چین و عراق را از قلم انداختی
ناشناس۱۸۶۷۳۱۳۰۹:۲۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ادامه هسته ای چه نفعی برای کشور دارد؟ چه به دست می آوریم و چه ها از دست داده ایم؟
ناشناس۱۸۶۷۴۱۰۱۰:۵۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
خداوند عقلم سلیم عطا فرماید.
ناشناس۱۸۶۷۴۱۳۱۰:۵۳:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دولت آلمان هفته قبل اعلام کرد در پی تصمیم به پایان دادن به استفاده از انرژی هسته‌ای در این کشور، ۲/۴ میلیارد یورو خسارت به چهار شرکت‌ بزرگ فعال در زمینه انرژی پرداخت خواهد کرد. آلمان پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت نیروگاه‌های اتمی‌اش را برچیند.
ناشناس۱۸۶۷۴۴۹۱۱:۱۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
انگلستان هم برای آزمایشات بیشتر هسته ای برنامه ریزی کرد در همین چند روز پیش در ضمن هسته ای فقط برای بمب و برق نیست و خیلی جاهای دیگر کاربرد دارد و حذف شدنی نیست
ناشناس۱۸۶۷۵۱۱۱۱:۵۹:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
انها گفتند و تو ساده لوح باور کردی
ناشناس۱۸۶۷۵۹۵۱۲:۳۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
پروفسور، از قدیم می گویند: ساده لوح آن کسی است که دیگران را ساده لوح خطاب می کند.
ناشناس۱۸۶۷۸۰۸۱۵:۰۱:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ساده لوح آنهایی هستن که شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و 500 تومانی توی خیابان ها رقص و پایکوبی می کردند و خیال می کردند با توافق هسته ای دلار مفت می شود و مملکت گلستان می شود !
ناشناس۱۸۶۷۸۳۳۱۵:۱۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
از قدیم گفتند ساده لوح کسی است که دیگران را ساده لوح فرض کند
ناشناس۱۸۶۷۵۲۳۱۲:۰۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
امانوئل مکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است.
ناشناس۱۸۶۷۵۹۸۱۲:۳۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
امانول مکرون: فرانسه تا سال 2035 همه راکتورهای هسته ای را تعطیل و انرژی های تجدید پذیر را جایگزین می کند.
ناشناس۱۸۶۷۷۳۷۱۴:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تجدید پذیر به جای فسیلی
ناشناس۱۸۶۷۷۹۶۱۴:۵۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
امریکا و فرانسه و اسرائیل چرا سلاحهای اتمی خود را جمع آوری و نابود نمی کنند ؟!
ناشناس۱۸۶۷۵۵۸۱۲:۱۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کشورهای آلمان و ایتالیا و ژاپن و فرانسه و کره جنوبی و چین و روسیه و امریکا و غیره 90 درصد از برق خود را از طریق انرژی اتمی تامین می کنند.
ناشناس۱۸۶۷۶۸۸۱۳:۳۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ایران هرگز از حق مسلم خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای کوتاه نخواهد آمد.
ناشناس۱۸۶۷۴۵۲۱۱:۱۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اینقدر پرتی که دنبال بهانه هستند این نشد چیز دیگری درضمن چرا کد خدای شما از این نمی گذرد و برای دیگران شاخ می شود؟
ناشناس۱۸۶۷۵۴۷۱۲:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
هزینه و فایده برجام چه بود؟! نتیجه 8 سال تعامل و مذاکره با امریکا تشدید تحریم ها و کوچکتر شدن سفره های مردم و زیاده خواهی دشمن در مورد مسائل موشکی و منطقه ای شد.
ناشناس۱۸۶۷۵۵۰۱۲:۱۶:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
انسان عاقل از یک سوراخ 10 بار گزیده نمیشه !
ناشناس۱۸۶۷۶۰۱۱۲:۳۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
آدم عاقل هم با مشت به دیوار نمی کوبد. چون دست خودش صدمه می بیند.
ناشناس۱۸۶۷۷۹۷۱۴:۵۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
برجام نشان داد که مذاکره با امریکا مصداق بارز آب در هاون کوفتن است و هیچ سودی ندارد و بلکه ضرر هم دارد.
ناشناس۱۸۶۷۸۳۵۱۵:۱۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
پس اینقدر به آمریکا آهن مشت نزنید که تحریم ها را بردارد چون فایده ندارد و هر بار دوباره تحریم مجدد می کند و ملت را له می کنید به خاطر این بالا و پایین شدن ها
ناشناس۱۸۶۷۳۱۶۰۹:۲۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
این وضعیت اگر پیدا کند، سال 1400 باید شاهد مشکلات افزونتری باشیم.
ناشناس۱۸۶۷۴۲۳۱۰:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوء مدیریت‌ها جمع شود، قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۸۶۷۴۵۴۱۱:۱۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
انقلابی های اصیل دارند می آیند تا این اقتصاد را هم درست کنند و دست غرب زده ها که ملت را له می کنند به خاطر مدینه فاضله برای مدت طولانی کوتاه خواهند کرد
ناشناس۱۸۶۷۶۰۲۱۲:۳۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
انقلابی های اصیل چه کسانی هستند؟
ناشناس۱۸۶۷۷۳۴۱۴:۱۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
همان هایی که در بخش های دیگر هستند و سر آمد هستیم و فقط نوع آن نگاه مدیریتی به اقتصاد بیاد تمام است و کارها غلطک می افتد و مشکلات تا حدودی زیادی کم می شود
ناشناس۱۸۶۷۵۶۴۱۲:۲۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ان شاءالله بر تحریم ها غلبه می کنیم و از وضعیت موجود رهایی می یابیم.
ناشناس۱۸۶۷۳۲۱۰۹:۳۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
محتمل است که پرونده هسته ای ایران دوباره به شورای امنیت فرستاده شود و اوضاع از این هم که هست خراب تر شود. با شعار دادن و مبارز طلبیدن کاری درست نمی شود. «عاقلانه» عمل باید کرد.
ناشناس۱۸۶۷۴۴۴۱۱:۰۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ما اقتصادمان را قوی می‌کنیم؛ زیرا قدرت خوداتکایی داشته و همه ظرفیت‌های بقا در اختیار ماست و می‌توانیم چند برابر ظرفیت کشورمان را همین امروز تغذیه کنیم.
ناشناس۱۸۶۷۴۷۰۱۱:۲۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
آن وقت چگونه خراب تر خواهد شد؟
ناشناس۱۸۶۷۵۶۹۱۲:۲۲:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
قطعنامه های شورای امنیت کاغذ پاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریم ها ندارند زیرا اکنون که قطعنامه ها با برجام تعلیق شدند تحریم ها 100 برابر بیشتر شده اند.
ناشناس۱۸۶۷۳۲۳۰۹:۳۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
برجام مرده است.
ناشناس۱۸۶۷۴۰۵۱۰:۴۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
با دَم مسیحا می توان مرده را زنده کرد!
ناشناس۱۸۶۷۴۲۸۱۰:۵۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ما بدون آمریکا زندگی می‌کنیم، اهمیتی ندارد اگر آن‌ها از برجام خارج شوند ما بیشتر پیشرفت می‌کنیم. اگرچه کافران نپسندند
ناشناس۱۸۶۷۳۲۴۰۹:۴۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
انرژی هسته ای را هم مقدس جلوه دادید و هم حیثیتی کردید . حالا همه توش موندید . دنیا برسر مسئله هسته ای ایران به توافق کامل رسیده
ناشناس۱۸۶۷۴۵۸۱۱:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دانش و صنعت در هر زمینه ای در کشور جز نوامیس آن کشور است و بتن ریزی در آن به خاطر دیگران خیانت است
ناشناس۱۸۶۷۴۶۱۱۱:۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دنیای چند کشور منظورت است نه؟کمتر شبکه های لندنی دشمن خودت ببین
ناشناس۱۸۶۷۵۲۹۱۲:۰۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کشورهای بزرگ دنیا بر سر توانمندی های استراتژیک هسته ای و موشکی خود هرگز مذاکره نمی کنند.
ناشناس۱۸۶۷۳۴۳۰۹:۵۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
شهدا شرمنده ایم که عده ای در راس کار هستند که دشمن را....!
ناشناس۱۸۶۷۴۳۲۱۱:۰۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
هرچه حجم توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران بیشتر می‌شود، تاثیرات آن کمتر می‌شود
ناشناس۱۸۶۷۳۴۵۱۰:۰۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
خواسته اینجانب از رئیس جمهور آینده این است که با تمام توان و با توکل بر خدا وارد عمل شود اختیارات خود را بشناسد و در زمینه رفع کامل تنش با کشورهای منطقه و امریکا اقدام نماید و تحریمها را کاملا رفع نماید بسیار به آقای سعید محمد امیدوارم که با قدرت وارد این عرصه شده و تغییرات اساسی ایجاد نماید درست نیست که ما رای دهیم و رئیس جمهور اعلام نماید اختیار ندارم میزان رای ملت است امام خمینی خواست ملت رفع کامل تحریمها و عادی سازی روابط با دنیا است ادامه این وضع به صلاح کشور و مردم نیست
ناشناس۱۸۶۷۳۴۹۱۰:۰۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
این همه از این دولت آن هم با مظلوم نمایی حمایت های بی نظیری دریافت کرد این در حالی است اگر در کشور دیگری می بود تا الان استیضاح و شخصیت های اول آن محاکمه شده بودن
ناشناس۱۸۶۷۳۶۵۱۰:۱۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
این چند صدایی یک استراتژی است... ساده لوحانه است اگر فکر کنیم چند صدایی محصول اختلاف نظر است
ناشناس۱۸۶۷۵۷۰۱۲:۲۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۸۶۷۳۶۶۱۰:۱۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
آمریکا یه طرف ؛ همه دنیا هم یه طرف . تازه بازم به آمریکا نمیرسن
ناشناس۱۸۶۷۴۷۲۱۱:۲۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اگر 20 سال پیش جلوی توافق فراقانونی ان پی تی در سعادت آباد گرفته می شد الان از این حرف ها نمی زدی و یا قبل برجام داشتیم همه تحریم ها را بدون محدودیت بر می داشتیم که آقایان امدن و دوباره روز از نو
ناشناس۱۸۶۷۵۳۳۱۲:۰۹:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مرگ بر امریکا / دشمن اصلی ما امریکاست.
ناشناس۱۸۶۷۳۶۹۱۰:۱۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ما داریم دنبال قاتل بروسلی میگردیم ! ما نیاز مبرم و فوری به مذاکره داریم ما تورم مون ۱۴۰ درصده ما داریم له میشیم زیر بار گرونی های ناشی از تورم .. ما باید برای مرغ و سیب و پرتغال و روغن صبح تا شب توی صف وایسیم . اقتصاد ما روی هواست . آمریکا و اروپا که دارن مثل آدم زندگی شون رو میکنن .
ناشناس۱۸۶۷۵۹۷۱۲:۳۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم هاست.
ناشناس۱۸۶۷۳۷۰۱۰:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مذاکره مستقیم با آمریکا به رفراندوم مردم گذاشته شود .
ناشناس۱۸۶۷۴۷۶۱۱:۲۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
آن وقت دشمنی آمریکا با شما تمام می شود؟
ناشناس۱۸۶۷۶۷۲۱۳:۲۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دشمنی روسها با ما کی تمام شده ؟ کی می خواست آذربایجان را جدا کنه ؟ کی صدام را تا روز آخر مسلح کرد؟
ناشناس۱۸۶۷۷۴۳۱۴:۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
چه طور است با یونان و رم و عراق و مغولستان و.. که از قدیم جنگ کردیم الان هم دشمن باشیم! عزیزم دشمنی الان صحبت می کنیم و نه گذشته
ناشناس۱۸۶۷۷۹۹۱۴:۵۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
روسیه همسایه شمالی و کشور دوست و متحد استراتژیک ایران در جنگ سوریه و مبارزه با داعش است امریکا دشمن اصلی ما است زیرا با تاسیس داعش بدنبال تجزیه ایران و عراق و سوریه و یمن بود.
ناشناس۱۸۶۷۴۷۸۱۱:۲۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
جهت اطلاع شما تا الان خیلی موارد مذاکره مستقیم شده ولی هر بار یا محور شرارت قرار گرفتین یا تروریست
ناشناس۱۸۶۷۵۳۱۱۲:۰۹:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ابتدا خسارات برجام بی فرجام را تسویه کنید بعدا"در مورد مذاکره مجدد بحث می کنیم !
ناشناس۱۸۶۷۵۴۸۱۲:۱۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اونوقت یکباره مذاکره کردیم اینجور شد بگذار لااقل جای سوختگی اش برتن ملت خوب شود بعد...
ناشناس۱۸۶۷۶۱۵۱۲:۵۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
امان از حافظه کوتاه مدت سیاسی یک عده ای که مدینه فاضله را برای آنها قشنگ می کنند
ناشناس۱۸۶۷۳۹۶۱۰:۴۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مرغ شما اصولگرایان که اصلا پا ندارد
ناشناس۱۸۶۷۶۲۵۱۲:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند.
ناشناس۱۸۶۷۴۱۱۱۰:۵۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
خوب آمریکا با خودش میگه چه سودی برام داره به توافق برگردم؟ ایران قراره با آزادسازی منابعش چه کار کنه؟ با امریکا تجارت نمی کنه،با رقبای امریکا تجارت میکنه ،به گروههای مسلح و غیرمسلح دشمن آمریکا هم کمک کنه.خب این بازگشت به برجام که برای آمریکا ضرر میشه!
ناشناس۱۸۶۷۸۰۵۱۴:۵۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
امریکا و اروپا حفظ تحریم ها و حفظ برجام را باهم می خواهند و این غیر ممکن است.
ناشناس۱۸۶۷۵۲۸۱۲:۰۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دنیا داره از انرژی هسته ای عبور می کنه ما داریم زور میزنیم به دست بیاریمش به قیمت ازبین رفتن زندگی مردم کشورمون
ناشناس۱۸۶۷۵۷۶۱۲:۲۵:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دنیای امروز دنیای بمب و موشک و هسته ای است اگر کشوری ضعیف باشد مورد حمله و تهاجم نظامی قرار می گیرد.
ناشناس۱۸۶۷۷۰۲۱۳:۴۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مشکل ما این است هر کس هر جاکم می اورد گریزی هم به برجام می زند و گرا به دشمن میدهد در حالی در مسله به این مهمی یک نفر باید فکر جمع را بیان کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین