گام بلند نمایندگان برای ایجاد عدالت در افزایش حقوق‌ها

اقتصادی،   3991214100 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، حقوق‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان در سال آینده ۲۵ درصد افزایش می‌یابد اما حقوق‌های بالاتر از این رقم ۲.۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به نشست نوبت عصر این کمیسیون برای اصلاح ارجاعیات لایحه بودجه از صحن علنی مجلس گفت: در این جلسه جزء (1) بند (الف) تبصره (12) بررسی و افزایش 25 درصدی حقوق‌ها در سال آینده مصوب شد اما برای این افزایش حقوق سقف مشخصی هم تعیین شد.

وی افزود: سقف 2 میلیون و پانصد هزار تومانی برای افزایش حقوق‌ها در سال 1400 در نظر گرفته شد که براساس آن حقوق‌های بالای 10 میلیون تومان بعد از افزایش 25 درصدی نباید بیشتر از 2.5 میلیون تومان به آنها اضافه شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس در پایان خاظرنشان کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، 25 درصد افزایش مشروط به این است که میزان افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال 1399 از 25 میلیون ریال بیشتر نشود.

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس پس از تصویب در صحن علنی و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۵۰۹۹۸۲۱:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
گام بلند خخخ بنده با یک سال حقوق سه سال قبل تندر 90 خرید الآن با 3 سال.
ناشناس۱۸۵۱۰۰۳۲۱:۲۰:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
این چندمین بار است که حقوقهای بالاتر افزایش متناسب با حقوق پایینتر پیدا نمیکنند.غیر از مدیران بی لیاقت واقعا کسانی هستند که میزان وارزش کارشان چند برابر یک کارمند است. این سیاستها که متناسب با ارزش کار حقوق پرداخت نشود سرانجام باعث دلسردی نیروهای توانا و صدمه به کشور خواهد شد.
باهر۱۸۵۱۰۱۹۲۱:۳۷:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
این قانون عادلانه نیست چون باعث فرار نیروهای باتجربه و با دانش از کشور میشود و انگیزه ای برای مردم نمیماند که دنبال تحصیلات عالیه با هزینه زیاد و تلف کردن عمر خود و نیز زحمت کشیدن شبانه روزی باشند. دوغ و دوشاب که نباید یک سان ارزیابی شوند. هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون و ایات دیگری که در این رابطه درقران مجید وجود دارد!! تفاوت باید باشد ولی تبعیض نباید باشد.برحسب سطح دانش و تجربه وکارایی و ... یک بار بیایند حقوق افرادی که متناسب باهزینه های زندگی نیست بصورت جداگانه افزایش دهندو به سطح مطلوب برسانند ولی از آن به بعد این طرح ظالمانه و انگیزه کش پلکانی را برای همیشه به باد نسیان بسپارند و هر سال عده ای انرا علم نکنند و زیر آن سینه نزنند و سر کارکنان منت نگذارند که دارند از حق و حقوق آنها دفاع می کنند!!! و از آن به بعد هر وقت خواستند حقوق کارکنان دولت را افزایش دهند بایک درصد معین افزایش دهند و وقت مجلس صرف این کار بیهوده پلکانی کردن نشود چون این فقط شایبه رای اوردن مجدد نمایندگان برای دوره های آتی مجلس زنده می کند نه انجام یک کار اصولی برای جامعه و مملکت!!
تبریزی۱۸۵۱۰۳۸۲۲:۰۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
عجب عدالتی. یعنی حقوق چهار میلیونی من می شه 5 میلیون و حقوق 30 میلیونی می شه 32.5 میلیون. یعنی افزایش حقوق حقوق نجومی از افزایش حقوق منی که زیر نصف خط فقرم بیشتره. عدالت می خوای؟ قیمت همه چی عرض 3 سال گذشته 10 برابر شده الان من ماهی 30 میلیون بگیرم تازه ارزشش با حقوق سه سال پیش برابر می شه.
ناشناس۱۸۵۱۰۴۴۲۲:۰۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
كلا كه ميزان افزايش ٢٥ درصدي كمه و خلاف قانون هست اما اين شيوه كاملا صحيح هست، ممنون از اين قانون
ناشناس۱۸۵۱۱۳۳۲۳:۴۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
متاسفانه برداشت کمونیستی از عدالت دارید
ناشناس۱۸۵۱۱۸۹۰۰:۴۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
بعد دوباره مثل هیات علمی ها میگن چند ساله به ما کم اضاف شده دوباره برامون قانون جدید بنپیسید
Ahmad۱۸۵۱۲۰۷۰۱:۰۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
با سلام. واقعا با چه منطقی این اقدام را موجه می دانید و گام بلند در ایجاد عدالت!؟ داریم به سمتی می ریم که که حقوق یک فرد بیسواد یا کم سواد، نسبت به یک متخصص که عمر و تفریح و اعصاب و روان و جوانی و کلی هزینه خود را صرف تحصیل کرده و چه بسا فرد خلاق تر و باهوش تر و موثرتری در جامعه هست؛ برابر بشه!! دولت از اقشار کم درآمد حمایت کنه ولی نه به هزینه افراد متخصص که دریافتی به نسبت بهتر دارند. مقصر وضعیت موجود متخصصین و مخصوصا زحمت کشان شبانه روزی کارهای سنگین و پیچیده ارگانهای مختلف نیستند که با این اقدام سر خورده و کم ارزش بشن. در هیچ کشوری چنین کاری نمیکنن. لطفا نظر بنده را منتشر کنین. تشکر
ناشناس۱۸۵۱۲۴۴۰۲:۲۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
این مصوبه، مجلس عملا قانون خدمات کشوری را دور میزند. زیرا این قانون صراحت دارد که افزایش سنواتی حقوقها باید متناسب با تورم باشد. البته این قانون از زمان دولت آقای احمدی نژاد تا کنون بجز یکی دو سال عملا توسط دولت و مجلس زیر پا نهاده شده است.
ناشناس۱۸۵۱۲۹۸۰۶:۵۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
این رای مخالف عدالت و رای دیوان عدالت مبنی بر افزایش حقوق بیشتر از نرخ تورم سالیانه است.
ناشناس۱۸۵۱۳۲۴۰۷:۲۶:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
این عالت نیست بلکه مساوات است. آنکه بیشتر زحمت کشیده تنبیه می‌شود. انگیزه برای افراد مدیر و قضات کمتر شده و دزدی از بیت‌المال بیشتر می‌شود.
ناشناس۱۸۵۱۳۶۴۰۸:۱۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
اگر نمایندگان دریافتی خود را باما بازنشستگان وکارمندان مطابقت دادند درست است وقابل تقدیر والا همانندهمیشه فقط حرف می گویندو ریا کاری می کنند
الف۱۸۵۱۳۹۸۰۸:۴۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
^...حقوق‌های بالای 10 میلیون تومان بعد از افزایش 25 درصدی نباید بیشتر از 2.5 میلیون تومان به آنها اضافه شود ^ اقتصاد که هیچ، حداقل از ریاضیات .. خب بگین حقوقهای بالای 10 میلیون، 2.5 میلیون افزایش پیدا می کنه.
ناشناس۱۸۵۱۴۱۷۰۹:۰۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
نماینده گان محترم با این تصویب فاصله حقوق های پایین و بالا را بیشتر کردند! این بی عدالتی است.
ناشناس۱۸۵۱۴۱۹۰۹:۰۳:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
گام بلند نمایندگان انقلابی .. چرا کسی که ۲۵ سال سابقه داره و سمت بالاتری داره باید زندگیش ۱۰ درصد تکون بخوره و اون یکی که تازه استخدامه ۲۵ درصد؟؟؟؟این حرکتهای زشت پوپولیستی رو دیگه رها کنید. واقعا زشت و بی منطقه. اینجوری بعد از چند سال کسی که ۵ ساله استخدام شده با اونی که ۲۵ سال سابقه داره حقوقشون یکی میشه که نهایت بی عدالتیه!
ناشناس۱۸۵۱۴۶۳۰۹:۵۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
به جای افزایش حقوق قیمتها رو پایین بیاورید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین