توصیه متفاوت یک سردار سپاه به نوعروسان

اجتماعی،   3991214010 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار علی فدوی با توصیه به زوج های جوان بر فرزندآوری آنان تاکید کرد و افزود: شایسته است نوعروسان فرزندآوری را در برنامه قطعی خود قرار دهند زیرا در خطر قرار داریم.

توصیه متفاوت یک سردار سپاه به نوعروسان

به گزارش ایرنا، سردار علی فدوی روز چهارشنبه در پنجمین مرحله رزمایش کمک مومنانه سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توفیق ۴۲ سال خدمت و نوکری ملت بزرگ ایران را دارد که این اعتماد به سادگی به دست نیامده و ۴۰ هزار شهید پاسدار و یکصد هزار شهید بسیجی تقدیم انقلاب کرده است.
وی اظهار داشت: اعتماد مردم و خیران به سپاه پاسداران اعتمادی دلی است که این نهاد در سخت ترین شرایط و صحنه ها در خط مقدم دفاع از امنیت و انقلاب حاضر شده و جانفشانی کرده است.

این مسئول بابیان اینکه شیطان بزرگ و عوامل دست چندم آنها بدنبال ناامنی در کشور ما هستند، خاطرنشان کرد: دلداگان جمهوری اسلامی تا پای جان ایستاده‌اند تا امنیت مردم از بین نرود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با حمله نظامی بدنبال ایجاد ناامنی بودند که به برکت هشت سال دفاع مقدس و شهدا، در این ۳۰ ساله کسی جرات حمله نظامی به ایران را نداشته است.  

فدوی با بیان اینکه خباثت های شیطان بزرگ همواره ادامه داشته است، تاکید کرد: درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب باعث شده است تا توطئه و خباثت های دشمنان نظام جمهوری اسلامی و جبهه باطل نتیجه عکس بدهد.  

وی با توصیه به زوج های جوان بر فرزندآوری آنان تاکید کرد و افزود: شایسته است نوعروسان فرزندآوری را در برنامه قطعی خود قرار دهند زیرا در خطر قرار داریم.  

این مسئول گفت: هم اکنون در حال حاضر انقلاب اسلامی در روزهای اوج خود قرار دارد و امروز به‌واسطه اقدامات مهم و اثرگذار انجام شده در رزمایش پنجمین مرحله کمک مومنانه به همت خیرین و نیکوکاران ۲۲۰ سری جهیزیه برای زوج‌هایی که ازدواجشان به دلیل نداشتن جهیزیه به تعویق افتاده توزیع شد.

سردار فدوی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به ماه اعیاد مذهبی و عید نوروز مراسم عقد و ازدواج این زوج گرانقدر در جوار حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عمل پسندیده‌ای بود.

فدوی تأکید کرد: توزیع جهیزیه برای زوج‌های جوان و کم‌بضاعت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود ...

 پنجمین مرحله رزمایش کمک مومنانه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اهدای ۲۲۰ سری جهیزیه برای نوعروسان و ۴۱ هزار بسته معیشتی عیدانه برای افراد آسیب دیده از کرونا با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در کنار حرم مطهر امام راحل با برگزار شد.

دیدگاه کاربران

ایرانی۱۸۴۹۷۵۱۰۸:۱۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
شما وضع معیشت،مسکن،خدمات اجتماعی و.. را درست کنید،،
مهران۱۸۵۰۱۲۳۱۲:۱۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
باشه چشم اینا وضع اقتصاد و معیشت رو درست میکنند شما هم برای کنسرت و رفع حصر این دور دوباره برید به جهانگیری ظریف زنگنه یا آخوندی رای بدید
ناشناس۱۸۵۱۰۰۱۲۱:۱۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خیلی باحال گفتی.
ناشناس۱۸۵۰۱۲۹۱۲:۱۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اینها بهانه است تفکرات دنیا پرستی رشد کرده که ازدواج و فرزند آوری کم شده
ناشناس۱۸۴۹۸۰۷۰۹:۰۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
حتما چشم
محسن۱۸۴۹۸۲۰۰۹:۱۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آخه سردار با این شرایط اقتصادی؟؟ هزینه بیمارستان و شیر و پوشک و . . چی؟ هزینه ها رو کم کنید باروری زیاد میشه
ناشناس۱۸۵۰۰۶۹۱۱:۴۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
چرا خانواده های ثروتمندتر فرزند کمتری دارن!؟!؟
ناشناس۱۸۵۱۰۰۸۲۱:۲۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اونها دوست ندارند بچه زیاد داشته باشند اما اگر شرایط اقتصادی برای طبقه متوسط و پایین خوب باشه خیلی از خانواده ها تمایل دارند دو تا بچه داشته باشند اما الان با این وضعیت گرانی یک بچه هم واقعا سخته.
ناشناس۱۸۴۹۸۲۲۰۹:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خونه و کار با حقوق ثابت و بیمه بده اونوقت..
ناشناس۱۸۵۰۰۸۷۱۱:۵۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خونه کار حقوق ثابت بیمه .. حتما بعدش پرستار بچه و سیسمونی و .. ..
ناشناس۱۸۴۹۸۴۲۰۹:۲۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آیا وضعیت اسفبار اقتصادی مردم و تیره بودن چشم انداز آینده، اجازه چنین کاری رو میده؟ ..
ناشناس۱۸۴۹۹۰۵۰۹:۵۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
زنها را برگردانید به خانه خود به خود حل می شود وگرنه اوضاع خرابتر هم خواهد شد
ناشناس۱۸۵۰۲۰۰۱۲:۵۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
نه خیلی الان برای همه شغل ایجاد کردید که حالا برگردونن به خونه
ناشناس۱۸۵۰۵۰۱۱۵:۱۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
منظورت اینه که وظیفه زن بچه آوردنه و تحصیل و کار مانع انجام وظیفه است ؟؟؟؟؟؟ چند قرن از تمدن عقبی داداش !
ناشناس۱۸۴۹۹۳۹۱۰:۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
شما اقتصاد رو درست کنید تا ما بتونیم ازدواج بکنیم اگه عمری بود چشم فرزندم میاریم
ناشناس۱۸۵۰۰۷۸۱۱:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
بابا به نوعروسها گفته!!
ناشناس۱۸۴۹۹۴۷۱۰:۲۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
وسایل ارزان بشه
ناشناس۱۸۵۰۵۰۴۱۵:۱۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
فقط وسایل ؟ بچه تحصیل و کار و مسکن و آینده نمی خواد ؟ ما برای همین 80 میلیون آب کافی نداریم
ناشناس۱۸۴۹۹۷۲۱۰:۴۸:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
مگه كسي با اين وضعيت عروسي هم مي كنه
ناشناس۱۸۵۰۰۷۵۱۱:۴۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
امسال بخاطر کرونا و برگزار نشدن بعضی مراسمات 20درصد افزایش ازدواج داشتیم!
محمدی۱۸۴۹۹۹۳۱۱:۰۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
با این گرونی و مشکلات واقعا چطور
ناشناس۱۸۵۰۰۳۰۱۱:۲۳:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
شاید قدیم ها سیر کردن نصفه و نیمه شکم بچه ها کافی بود اما در دنیای امروز نیازها تغییر کرده است رفاه نسبی و امکانات آموزشی و بهداشتی حداقل های فرزند آوری است که مسیر ما چیز دیگری را نشان میدهد
اسماعیل۱۸۵۰۰۵۱۱۱:۳۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
زوج جوانی که با این وضعیت حقوق و مسکن و تورم صد در صدی مواجه می‌باشد. شاید در کل به فکر فرزند آوری نباشد چه برسد که تعداد فرزندان را زیاد کند.با کدام اشتغال.
محمد۱۸۵۰۰۹۱۱۱:۵۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
من خداروشکر 2 بچه دارم، اما واقعا اگر 5 سال پیش این شرایط رخ می داد حتی ازدواج نمی کردم درگیر کرایه خونه هستم، کمتر کسی به خانواده بچه دار خونه کرایه میده ..
خسرو۱۸۵۰۱۱۰۱۲:۰۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
..کار و اقتصاد مردم را درست کنید اطمینان داشته باشید مردم خود به فکر بچه دار شدن می افتند ..
ناشناس۱۸۵۰۱۲۲۱۲:۱۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سردار کجای کاری می دونی اوضاع اقتصادی چقدر اسفناک یک دونه مرغ می دونی چند شده بچه میاد دهن داره میخواد توبهترین موقعیت زندگی کنه بیاد تو این وضع به دست اونهایی نگاه کنه که دارند .حسرت بخوره. والدین از اینکه اونو به دنیا اوردن سر زنش کنه می دونی خونه چند شده بچه ای که بیاد همه عمرشو تو اجاره ها بگذرونه ..
رضایی۱۸۵۰۱۶۵۱۲:۳۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
برای رفع و دغدغه معیشت و زندگی مردم در عمل اقدام کنید، مهمتر از اینا کمتر کسی دیگه جرات ساخت مسکن و خرید ماشین برای خانواده خود دارد. خواسته مردم را برآورده کنید مشکلات فرزندآوری خودبخود حل می شود. سیاست تشویقی و دادن وام به جوانان کاری پیش نمی برد.
رضایی۱۸۵۰۱۶۹۱۲:۳۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خواسته مردم خیلی بالاتر از یارانه و و موادغذایی است.
فلانی۱۸۵۰۲۵۰۱۳:۱۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
من ۳۸ سالمه. خانمی که ۱۰ ساله میخوایم باهم ازدواج کنیم ۳۶ سالشه. توان ازدواج نداریم چه برسه به فرزند!
مسعود۱۸۵۰۲۶۵۱۳:۲۸:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آقای فدوی این فرزند آوری که شما میفرمایید زمینه سازی میخواهد مانند خرج لباس شیر خشک دوا و دکتر و..
ناشناس۱۸۵۰۳۰۹۱۳:۴۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
من خیلی دلم می خواست دو فرزند دیگر داشته باشم و فرزندم تک فرزند نباشد ولی اوضاع اقتصادی و آینده مبهم باعث شده برای همین یک بچه هم نگران باشم اغلب دوستان و همکاران و فامیل و هم کلاسی های دانشگاه و دبیرستان که همسن من هستند و در تلگرام و واتس اپ با هم گروه داریم و اغلب صحبت می کنیم و همه دهه پنجاهی و شصتی هستیم : یا تک فرزند دارند و به ندرت دو فرزند یا ازدواج کرده اند و زن و شوهر کار می کنند و هنوز گرفتار معیشت هستند و مطلقا قصد فرزند آوری ندارند هرچند آرزوی پدر و مادر شدن دارند تعدادی پدر و مادرشدن در این اوضاع را جنایت می دانند یا اصلا مجرد هستند و قصد ازدواج ندارند تعدادی هم مهاجرت کرده اند و در کشور دیگر بچه دار شده اند و قصد برگشت ندارند بیش از 90 درصد از جمله من در صورتی که امکانات فراهم شود قصد مهاجرت داریم تعدادی هم ازدواج سفید کرده اند و فعلا راضی هستند هر چند داشتن خانواده مستحکم را مفید می دانند خلاصه داشتن فرزند زیاد در برنامه هیچ کس نیست این هم یک تحقیق میدانی نه چندان دقیق از یک جامعه حدود صدو بیست نفری تحصیل کرده که تقدیم حضور شد سردار بهتر است قبل توصیه کردن به جوانان یک تحقیق دقیق انجام دهند اگر اوضاع جمعیت بحرانی است واقع بینی و صداقت در تحلیل دلایل عدم تمایل به فرزند آوری بسیار مهمه
داود۱۸۵۰۳۱۰۱۳:۴۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
مناسفانه نسل امروز فکر میکنند در زمان جنگ مردم کرور کرور حقوق داشتند و همه چیز بر وفق مراد بود ای کاش واقعیتهای زندگی اون دوران را بزرگترها برایشان میگفتند ارزوی خریدن یک کتانی وسط سال برای بچه ها توهم بود سالی یک دست لباس اونم فقط شب عید نمیگم باید مانند آن زمان زندگی کرد چون بالاخره پیشرفتهای جدید سبک زندگی را عوض کرده ولی همین الان هم بسیار هستند که با کم شروع میکنند و تلاش میکنند و زندگی خود را میسازند ولی قشر تحصیل کرده بخصوص که فقط به دنبال کار اداری و حقوق خوب هستند به جایی نخواهند رسید بسیار جوانان الان از کارگری شروع میکنند و به خیلی چیزها میرسند اگر حرکت صحیح و حلال وار انجام شود خدا هم کمک میکند . انتخاب دولت انقلابی و مومن هم بسیار تاثیر گذار است .
ناشناس۱۸۵۰۳۱۱۱۳:۴۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
تعجبي نيست كه وضع زندگي مردم اينه
ناشناس۱۸۵۰۳۱۵۱۳:۴۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سردار آخه چشه؟؟ اوضاه اقتصادی عالیه کشورم که زیر دستشون بچه هاشون رو هم که اگه بخوان سربازیش ن امریه و بعدش هم بچه هاشون سر کار کاری به این سردار ندارما روال کلی بچه های مسئولین ازدواجشون هم به موقع
ناشناس۱۸۵۰۳۱۶۱۳:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
فرزند آوری در این شرایط یعنی گرفتار کردن عزیز ترین موجودی که می توانی تصور کنی در گرفتاری ها و مشکلاتی که خودت هم از حل کردن و حتی بهتر کردنشان عاجزی
ناشناس۱۸۵۰۴۴۸۱۴:۵۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
به نظر سردار عزیز و دوست داشتنی از قیمت پوشک در دولت روحانی خبر ندارد..
ناشناس۱۸۵۰۴۵۲۱۴:۵۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سردار عزيز آندوره كه ميشد سر شش تا بچه ى قد ونيمقد رو با يك توپ پلاستيكى گرم كرد گذشته
ناشناس۱۸۵۰۴۶۱۱۵:۰۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سردار فقط دور و بر.. قیمت پوشاک و شیر خشک را می دانی؟
ناشناس۱۸۵۰۵۴۰۱۵:۳۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
شما برو علت رو بررسی ودرمان کن معلول خودبخود رفع میشود .
ناشناس۱۸۵۰۵۴۲۱۵:۳۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
باشه چشم
ناشناس۱۸۵۰۶۵۵۱۶:۴۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
چهارساله ازدواج کرده ام. هنوز اجاره نشین هستم. نه پس انداز میتونم کنم. نه خودرو دارم. توی خرج زندگی دو نفره مون موندم بچه دار شدن برامون کابوسه! اگه قیمتها ثبات داشت و پایین بود ..
ناشناس۱۸۵۰۷۱۸۱۷:۱۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سردار با پوشک بسته ای 120 هزارتومان شیر خشک 20 هزار تومان پوشاک بچه گرانتر از بزرگسال و وضعیت اقتصادی ومعیشت و مسکن نامناسب و نا امیدی در جامعه فرزند اوری ..؟؟..
ناشناس۱۸۵۰۷۳۶۱۷:۳۴:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
واقعا مسولین کجا سیر می کنند ؟ یعنی اینقدر از حال و روز جامعه و بدبختی های مردم بی خبر هستین ؟
ناشناس۱۸۵۰۸۴۲۱۹:۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
جناب جوانان جسارت ازدواج ندارند تا فرزند آوري ،متاسفانه همه.. توصيه به جوانان فقط در خصوص فرزند آوري هستند
ناشناس۱۸۵۰۸۷۹۱۹:۳۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سلام سردار
ناشناس۱۸۵۰۸۸۸۱۹:۴۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
همه که به اندازه جنابعالی حقوق ندارن
امیرعباس حسن پور۱۸۵۱۷۵۶۱۴:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
سردار با. این اوضاع اقتصادی میشه فرزند زیاد
تا شناس۱۸۵۱۷۶۵۱۴:۲۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
به اتباع. افغان شناسنامه ایرانی بدید اونا خودشون بلدند چکار کنن . تنها عیبش اینه که تا چند سال دیگه اسم ایران و نقشه ایران از کره جغرافیا محو و به قسمتی از افغانستان تبدیل میشه.
ناشناس۱۸۵۱۸۱۶۱۵:۲۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
سلام سردار عزیز بچه نون می خواهد
رضا۱۸۵۱۸۳۳۱۵:۴۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
شما کارتون درست انجام بدید مردم بهتر از شما بلدن کنترل جمعیت کنند
ناشناس۱۸۵۱۸۴۸۱۵:۵۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
میخواند چکار فرزند اوری را . یارانه ۴۵ تومنی باید بدین
ناشناس۱۸۵۱۸۵۵۱۵:۵۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
شما نسل جوان امروز را قربانی کردید ؛؛نسل بعد را دیگه بیخیال شید
محمد۱۸۵۱۸۶۰۱۶:۰۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
سلام، سردار با این وضع اقتصادی میخواهید مشکل جوانان را حل کنید، پول رایانه هم که نصف پول پوشک بچه هم نمیشه، وام ازدواج را هم به دهه شصتیها برای هر نفر مبلغ 30 میلیون پول کم می‌دهند.....
ناشناس۱۸۵۱۸۶۲۱۶:۰۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
به اندازه کافی فقیر، کارتون خواب بی سرپرست معتاد داریم. و دلیلش فلج بودن اقتصاده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین