کدام بازار مالی برای سرمایه گذاری بهتر است؟

گزارش بازرگانی،   3991212041

تورم باعث می‌شود که قدرت خرید افراد کاهش یابد. پس لازم است که هر شخصی سرمایه‌گذاری صحیح را آموزش ببیند و آینده خودش را از نظر مالی بیمه کند و متکی به یک درآمد ثابت نباشد.

بازارهای مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که بعضی از آن‌ها مانند آموزش فارکس و آموزش بورس آموزش ارز دیجیتال نیازمند دانش تخصصی است و اگر شما بدون کسب دانش لازم وارد این بازارها شوید نمی‌توانید در آن‌ها موفق شوید.

مقاله امروز راهنمایی برای افرادی است که قصد آشنایی با معامله‌گری در بازارهای مالی را دارند. معامله‌گری در بازارهای مالی جزو سخت‌ترین مشاغل دنیا است اما برای هر کار سخت، یک روش آسان برای انجام آن وجود دارد.

بهتر است در ابتدای کار به بررسی مفهوم کلمه فارکس یا Forex بپردازیم. این کلمه مخفف عبارت Foreign Exchange بوده و اشاره به یک بازار مالی دارد که در آن معامله‌گران می‌توانند ارز‌های کشور‌های مختلف را نسبت به یکدیگر معامله کنند. به عبارتی تریدر‌ها در بازار فارکس ارز‌های مختلفی را با یکدیگر مبادله می‌کنند و از اختلاف قیمتی که از این مبادلات حاصل می‌شود کسب سود می‌کنند.

ساعت کار بازار:

ساعت کار بازار فارکس به صورت 24 ساعته از دوشنبه تا جمعه می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز که فرصت معامله‌گری را دارید شروع به ترید کرده و کسب درآمد کنید. اما به عنوان یک فرد علاقه‌مند که تازه آموزش فارکس را آغاز کرده و می‌خواهد وارد این بازار گسترده شوده بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که معمولا برخی ساعات از شبانه روز که بازار کشور‌های قدرتمند شروع به فعالیت می‌کنند برای معامله‌گری بسیار مناسب‌تر می‌باشد. چرا که حجم نقدینگی و معاملات در این ساعات به میزان چشم‌گیری بالا رفته و میزان نوسانات نیز فزایش پیدا می‌کند.

 

افرادی که به‌تازگی با بازارهای مالی آشنا می‌شوند، به فکر درآمد میلیاردی از بورس به کمک شغل معامله‌گری هستند و برای این هدف از هر راه و روشی که پیش پای آن‌ها قرار بگیرد استفاده می‌کنند که متأسفانه باعث ضرر آن‌ها می‌شود.

فارکس بستری است که به‌منظور تبدیل، خریدوفروش ارز کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بازار امکان معامله برابری ارزهای مختلف در برابر هم برای افراد وجود خواهد داشت. این بازار نیز اگر چه سوددهی بالایی را در برداشته اما برای موفقیت در آن نیاز است دانش بسیار خوبی داشته باشید.

فارکس بازاری دوجهته است؛ به این معنا که هر جفت ارزی در کنار قابلیت خرید از قابلیت فروش نیز برخوردار می‌باشد. اما بورس بازاری یک جهته بوده و از این رو تنها این امکان برای شما وجود داشته که به‌منظور فروش یک سهم ابتدا آن را خریداری کنید و سپس آن را بفروشید.

 

یکی از اصلی‌ترین موارد در انتخاب گزینه‌ای مناسب از بین آموزش بورس و آموزش فارکس این بوده که شما تا چه اندازه قادر به تحمل ریسک بوده و همچنین در معاملات چه سبکی دارید. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت بوده بورس برای شما انتخاب بهتری است و آن دسته از افراد که مایل بوده در کوتاه‌مدت نتیجه ببینند بایستی در بازارهایی با نوسان قیمت بیشتر، فعالیت داشته باشند.

فراموش نکنیم حتی بهترین بازیکنان دنیا نیز هنوز مربی خصوصی خودشان را دارند چون مربی از بیرون وضعیت آنان را بررسی می‌کند و آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان بیشتر یاری می‌کند. حال چطور انتظار داریم بدون داشتن یک مربی خوب در بازارهای مالی مثل بورس و فارکس بتوانیم نتیجه خوبی به دست آوریم و ضرر نکنیم. فراموش نکنید که در معاملات نکات زیادی وجود دارد که شما از آن بی‌اطلاع هستید.

باید قبول کنیم که در هر شغلی با سعی و تلاش می‌توان به موفقیت رسید، اما موفقیت در معامله‌گری، واقعاً حدومرز نمی‌شناسد و نمی‌توان سقف درآمدی برای تریدرها تعیین کرد.

مؤثرترین روش آموزش معاملهگری چیست؟

همیشه به این موضوع فکر می‌کنم که چطور یک نفر برای یادگیری زبان فرانسه به سراغ کلاس آموزش فرانسه می‌رود اما فکر می‌کنند معامله‌گری با گرفتن سیگنال از دیگران امکان‌پذیر است.

همانند هر شغل دیگری شما برای کسب موفقیت در معامله‌گری نیز نیاز به اختصاص زمان کافی و مناسب جهت یادگیری مقدمات، روش‌های تحلیل، استراتژی‌های معاملاتی، پلتفرم‌های معاملاتی، متدهای مدیریت سرمایه و … دارید.

این آموزش‌ها درصورتی‌که تا به حال حتی یک دوره تحلیل‌گری هم شرکت نکرده باشید و یا هیچ ویدئوی آموزشی در این زمینه مشاهده نکرده باشید، از شما به طور میانگین حدوداً ۱ الی ۳ ماه وقت خواهد گرفت.

 

پس از آموزش سریعاً معامله نکنید

مشکلی که خیلی از افراد در این حیطه معامله‌گری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، همین است که بلافاصله پس از یادگیری روش‌های تحلیلی و استراتژی‌های معاملاتی، سریعاً به سراغ افتتاح حساب در یک کارگزاری فارکس یا کارگزاری بورس می‌روند، تمام سرمایه خود را روی حساب معاملاتی خود شارژ می‌کنند و سپس در عرض یک چشم به‌هم زدن یک تصمیم معاملاتی اشتباه می‌گیرند و سرمایه خود را تباه می‌کنند.

خدا رو شکر به لطف فضای مجازی و افزایش سواد عمومی مردم در حیطه سرمایه‌گذاری، شاهد کاهش روزمره این قبیل افراد هستیم. اما این ریسک هیچ‌گاه به صفر نمی‌رسد، دلیل هم مشخص است، جذابیت بازارهای مالی و شغل معامله‌گری به اندازه‌ای بالا است که هر فردی به راحتی می‌تواند در این چاه بیافتند.

سرمایهگذاری در بازارهای مالی چهقدر برای من سودآوری دارد؟

قطعاً هرچقدر که تجربه شما در بازار بیشتر شود، درصد موفقیت موقعیت‌های معاملاتی شما نیز برطبق آمار افزایش می‌یابد. تریدرهای تازه‌کار از لحاظ آماری دارای درصد موفقیت معاملات ۵۰% هستند، به این معنا که نیمی از معاملاتشان به سود منجر می‌شود و نیمی دیگر به ضرر منتهی می‌گردد. اما بارها اثبات شده که با افزایش تجربه و مهارت افراد، این آمار بهبود پیدا می‌کند. حال هرچقدر نسبت ریسک به پاداش شما بیشتر باشد، زودتر به سود مستمر در بازارهای مالی دست پیدا می‌کنید.

کسب درآمد اینترنتی در عمل به‌سادگی آنچه از دور به نظر می‌رسد، نیست. اولین کار برای ورود به این دنیا یافتن یک بستر مناسب است. پس از آن باید آموزش‌های لازم در زمینه حضور در این بازار را فراگرفته و مدت‌زمان خاصی از روز خود را به کسب درآمد اینترنتی اختصاص دهید. در دنیای امروز که گسترش ویروس کرونا به تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها منجر شده است، اهمیت کسب درآمد از طریق اینترنت بیش از پیش بر همگان آشکار شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین