تذکر روحانی به علوی/ واکنش ظریف به شایعه نامزدی در انتخابات/ رئیسی پیروز قطعی انتخابات است؟/ نظر رستم قاسمی درباره حضور نظامیان در اقتصاد

گروه سیاسی الف،   3991129125 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تذکر روحانی به علوی/ واکنش ظریف به شایعه نامزدی در انتخابات/ رئیسی پیروز قطعی انتخابات است؟/ نظر رستم قاسمی درباره حضور نظامیان در اقتصاد

آخرین آمار کرونا در ایران

 دکتر سیما سادات لاری امروز چهار‌‌‌‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۲۴ مبتلای کرونای انگلیسی در کشور/ جان‌باختن ۲ بیمار

صدور مجوز مصرف دو واکسن خارجی کرونا توسط وزارت بهداشت

محرز: هیچ واکسنی به‌اندازه «کوو ایران برکت» مقابل کرونای انگلیسی اثربخش نبوده است

***

روایت معین از تاخیر در کشف کرونا

مصطفی معین، سیاستمدار اصلاح طلب و رئیس شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی کشور درباره اشکالات مدیریت کروننا در کشور به همشهری گفت: «یکی نبود شفافیت است که نشانگر ضعف مدیریت و اخلاق حرفه‌ای است. آنطور که مطالعات نشان می‌دهد، کرونا از دی‌ سال گذشته وارد کشور شده بود اما اعلام رسمی آن از اسفند بود. ما نمی‌گوییم که حتما ماجرا را کتمان کرده‌اند، اما تشخیص ندادن به‌موقع آلودگی ویروس کووید-۱۹ کشور را با موجی فراگیر از این بیماری مواجه کرد. هر چند ما به‌طور کلی در کشور با ضعف مدیریت بحران مواجه هستیم که تنها مربوط به پاندمی کرونا هم نیست. در سایر بحران‌ها مثل تصادفات جاده‌ای، سیل، زلزله و... هم با این مسئله روبه‌رو هستیم و بهبودی هم طی چند دهه گذشته در این زمینه نداشته‌ایم. یعنی هر چند باری که زلزله بیاید، باز هم مانند گذشته با موازی‌کاری و ناهماهنگی مدیریت می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

مصطفی معین: مدیریت شیوع کرونا با رویکردی ضعیف شروع شد و همچنان ادامه دارد

***

رئیسی هنوز به نامزدی راضی نشده است

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز به آرمان ملی گفت: «آقاي رئيسي تاکنون هيچ تمايلي براي حضور در انتخابات از خود نشان نداده‌اند که بنا بر ارزيابي حضور يا عدم حضور ايشان در انتخابات باشد. تاکنون هرچه با ايشان صحبت شده است، تمايلي براي حضور در انتخابات نداشته‌اند. آقاي رئيسي گفته‌اند، بنا دارم برنامه تحول در قوه قضائيه را پيگيري کنم و تا اين لحظه متمايل به نامزدي در انتخابات رياست جمهوري نبوده‌اند. اگر ايشان در انتخابات حضور پيدا کنند، قطعا از حمايت اصولگرايان برخوردار خواهند بود و از سوي ديگر معتقديم که نيروهاي کارآمدي در کشور وجود دارند. اگر هم زماني مقرر شد که آقاي رئيسي براي نامزدي در انتخابات اقدام کنند، تدابير لازم در خصوص اداره قوه‌قضائيه انجام خواهد شد. ايشان کارهاي مهم و بي‌بديلي در قوه قضائيه انجام دادند و معتقدم با حضورشان در انتخابات رياست جمهوري به اين قوه آسيب وارد مي‌شود. بعيد مي‌دانم که آقاي رئيسي بناي نامزدي در انتخابات داشته باشند، مگر اينکه تکليفي بر ايشان وارد شود که بر اساس آن تکليف احساس کنند بايد در انتخابات وارد شوند.»

رئیسی پیروز قطعی انتخابات است؟

اعتماد درباره احتمال نامزدی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «نكته بسيار مهمي كه ظاهرا‌ اصولگرايان -چه حاميان رييسي و چه ديگر طيف‌هاي اين جريان سياسي- بالكل از ياد برده‌اند و به آن بي‌توجهند، آن است كه اگرچه احتمالا كانديداتوري رييسي، اصولگرايان را آسان‌تر در مسير وحدت و معرفي كانديداي واحد قرار دهد اما اين الزاما با پيروزي اين كانديداي واحد در انتخابات مترادف نيست و برخلاف تصور آنان هرگز نمي‌توان او را پيروز قطعي انتخابات پيش‌رو قلمداد كرد؛ چراكه اگرچه رييسي در مدت حضور راس قوه قضاييه تحولاتي را رقم زده اما در عين حال انتقادهايي اساسي نيز به او، حتي در همين بازه زماني وارد است كه طبيعتا در صورت كانديداتوري براي رياست‌جمهوري آينده مملكت، مسيرش را ناهموار مي‌سازند.

اصولگرايان فعلا توجهي به موضوع افكار عمومي نشان نمي‌دهند و سرگرم حل و فصل اختلافات دروني هستند. اختلافاتي كه با فعال شدن دو نهاد بالادستي و مشابه، يعني شوراهاي «وحدت» و «ائتلاف» بالا گرفته است. نهادهايي كه اگرچه تعابير پرطمطراق وحدت و ائتلاف را يدك مي‌كشند ولي عملا با نفي يكديگر بر طبل اختلاف مضاعف اصولگرايان مي‌كوبند.»

***

دوگانه غلط «کارآمدی»- «مشارکت»
 
 محمد علی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در ایران نوشت: این گزاره که «انتخاب مردم» زمینه‌ساز مشکلات کشور است خصوصاً بعد از سال 96 تبدیل به یک گزاره مورد وثوق از سوی برخی گرایش‌های سیاسی شد. در روزهای اخیر شاهد هستیم که در ادامه همین بحث و اینکه بخش اعظم مشکلات کشور ناشی از نوع انتخاب مردم پای صندوق رأی است، مسائلی مطرح شده و به نتیجه‌گیری‌های خاصی منتهی می‌شود. از جمله این سؤال مطرح شده که «اگر با مشارکت گسترده دوباره فردی مانند روحانی انتخاب شود، چه باید کرد؟» ...

اساساً اینکه یک جریان سیاسی از مشارکت بالا در انتخابات و کنش سیاسی شهروندان بیم داشته باشد نشان از عدم وجود اعتماد به نفس در این جریان و آگاهی از نداشتن پایگاه اجتماعی لازم توسط آنهاست. به‌همین شکل سر ریز کردن بار مشکلات کشور بر دوش نهادهای انتخابی هم ناشی از عدم مسئولیت‌پذیری مؤثر در ساختار کشور است. فارغ از تئوری‌های موجود سیاسی، تجربه جهان نیز بخوبی نشان داده که افزایش کارآمدی نسبتی کاملاً مستقیم و بشدت وابسته با افزایش امکان مشارکت عمومی شهروندان دارد....

کاهش مشارکت با توجیه رسیدن به یک انتخاب ایده‌آل یا پرهیز از انتخاب نامطلوب تنها یک رؤیای خام است که در عمل، صرفاً به اندک‌سالاری و در نهایت ایجاد رانت و قطبی‌سازی جامعه منجر می‌شود. مضاف بر این باید به این مهم هم توجه کرد که خصوصاً در دنیای امروز، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت و اقتدار یک نظام سیاسی میزان مشارکت و مشروعیت عمومی است که هم در قدرت نرم حکومت‌ها تأثیر به سزایی دارد و هم در قدرت سخت آنها.»

رجانیوز نوشت: «در هفته‌های اخیر تئوری انحرافی «مشارکت حداقلی مردم در انتخابات» برای رای آوری گزینه پدرخوانده‌های سیاسی نقل محافل خصوصی و سخنان در گوشی برخی از اصولگرایان شده است. این جریان‌ها که گویا از کاهش مشارکت مردم منتفع بوده‌اند در حالی از حضور حداکثری مردم هراس دارند که رهبرانقلاب بارها به مشارکت پرشور مردم تاکید کرده‌اند.
 
همزمان با افزایش این زمزمه‌ها، خبرهایی هم در خصوص نامه‌نویسی به رهبر انقلاب به گوش می‌رسید که به ایشان توصیه کرده بودند تا همچون سال‌های قبل به دعوت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نپردازند!
 
اما صحبت‌های امروز رهبرانقلاب در دیدار با مردم تبریز آب سردی بر تحلیل‌های محفلی افرادی بود که مفاهیم و مبانی انقلاب را به خوبی درک نکرده‌ و رسیدن به قدرت به هر قیمتی را در اذهان پرورش می‌دهند. ایشان در این خصوص فرمودند: «وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند و شور انقلابی خودشان را نشان بدهند، این موجب امنیت کشور می شود. این موجب پس زدن دشمنان می شود، طمع کشور را در دشمن کم می کند. انتخابات هر چه که پرشور تر هر چه که با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه باشد، اثرات و منافعش برای کشور، برای خود مردم بیشتر خواهد بود»

***

ساز ناکوک عارف با اصلاح طلبان

صبح نو نوشت: «اعلام آمادگی عارف برای نامزدی در انتخابات‌1400 و انتقادات صریح او نسبت به کارکرد خاتمی در انتخابات‌92 که موجبات کناره‌گیری او از عرصه انتخابات و پیروزی روحانی را فراهم کرد، می‌تواند نشانه‌ای مهم از بروز اختلال در روند کاری نهاد تازه‌تأسیس اجماع‌ساز اصلاحات باشد. بروز اختلال در روند همگرایی نهاد «ناسا» از این جهت جدی به نظر می‌رسد که کناره‌گیری به نفع روحانی در رقابت انتخابات یازدهم ریاست جمهوری - که خود عارف و یارانش از آن به فداکاری و از خودگذشتگی یاد‌می‌کنند - باعث گشته تا رییس بنیاد امید ایرانیان برای تسخیر عنوان نامزدی انتخابات‌1400 از سوی اصلاح‌طلبان، خود را بیش از هر چهره اصلاح‌طلب دیگری، ذی‌حق و ذی‌صلاحیت بداند؛ بنابراین، نهاد اجماع‌ساز اصلاحات که طبق مانیفستش، اجماع حول یک نامزد اصلاح‌طلب را در دستور کار قرار داده، می‌تواند با اعلام آمادگی عارف برای نامزدی، با چالش جدی در مسیر سیاست‌ورزی مواجه گردد. از طرفی، عدم حضور عارف و در اقلیت بودن افراد نزدیک به او در نهاد اجماع‌ساز اصلاحات نیز به خودی خود نشان می‌دهد که آقای سکوت، از همین حالا شمشیر را علیه روند همگرایی این جریان بسته و قصد ندارد این بار برخلاف سال‌92، خود را قربانی تحمیلات از بالا به پایینِ ژنرال‌های اصلاح‌طلب کند.»

***

واکنش ظریف به شایعه نامزدی در انتخابات

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوری وی و نیز انتشار لیست کابینه منسوب به وی در فضای مجازی گفت: از محبتی که دوستان به من دارند متشکرم ولی جدیت لیست کابینه منسوب به من همان اندازه است که یک کابینه از شخصیتهای کارتونی در همین فضای مجازی منتشر شده بود.

ظریف تاکید کرد: تصمیم من همان است که اعلام کرده بودم و نه جدال با خدا و نه مردم دارم اما هنوز تصمیم من همان است که اعلام کرده بودم.

وزیر خارجه در پاسخ به سوالی درباره معیار ایران برای لغو موثر تحریم‌ها و اینکه آیا تا پنجم اسفند تحول مهمی درباره برجام رخ می‌دهد، گفت: همانطور که رییس جمهوری گفتند دولت نظراتش را قبل از مصوبه مجلس با صراحت و شفافیت اعلام کرد. این مصوبه امروز به قانون کشور تبدیل شده است و دولت خود را موظف به اجرای قانون می‌داند.

وی یادآور شد: براساس این قانون در تاریخ پنجم اسفند کاهش نظارت آژانس و نه توقف نظارت اجرا می‌شود. تاکنون براساس قرارداد پادمان که در واقع استاندارد نظارت آژانس هست، عمل کردیم و به قرارداد پادمان متعهد هستیم و عضو پادمان هستیم و آن را ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

ظریف: برجام نیاز به مذاکره ندارد و باید اجرا شود/ بایدن سیاست فشار حداکثری ترامپ را ادامه می‌دهد

***

تذکر روحانی به علوی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد اظهارات محمود علوی وزیر اطلاعات پیرامون فتوای رهبر انقلاب گفت: "موضع نظام و دولت تغییر پیدا نکرده و فتوای رهبر انقلاب به قوت خود باقی است و این فتوا چیزی نیست که با یک حرف تغییر کند."

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا آقای روحانی در این زمینه به وزیر اطلاعات تذکری داده است یا خیر عنوان کرد: بله.

امروز هم حسن روحانی در جلسه هیات دولت تاکید کرد که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست. او گفت: «جمهور اسلامی ایران نمی خواهد دارنده و نگه دارنده سلاح هسته ای باشد و نمی خواهد از آن استفاده کند و از سال1370 بارها خدمت مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی و در شورای عالی امنیت ملی صحبت کردیم و همیشه نظر واحد بوده که دنبال سلاح هسته ای نخواهیم بود اما دنبال فناوری های صلح آمیز هسته ای خواهیم بود و این حق ما هست.»

***

مرعشی: دست‌مان را از حالا رو نمی‌کنیم

حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات حزب کارگزاران برای انتخابات۱۴۰۰ ، اظهار کرد: تصمیم ما این است که بعد از  بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان، گزینه خود را اعلام کرده و از حالا  دستمان را رو نمی کنیم.

وی ادامه داد: ما درباره گزینه حزب به جمع بندی رسیده ایم و پیشنهاد خود را به ائتلاف اصلاح طلبان اعلام خواهیم کرد  و از او دفاع می کنیم اما در نهایت براساس نظر ائتلاف عمل می کنیم چون عضوی از ائتلاف اصلاح طلبان هستیم.

***

چرا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به ماجرای عنابستانی رسیدگی نمی کند؟

«موسی غضنفرآبادی»، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، در گفت و گو با برنا در رابطه با اینکه "چرا تاکنون هیئت نظارت به موضوع عنابستانی ورود نکرده است، گفت: عنابستانی حق شکایت از آن سرباز را دارد، نیروی انتظامی موظف است مستندات را برای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کند. ما برای ورود به این موضوع منتظر ارائه مستندات از سوی نیروهای انتظامی می مانیم. 

او ادامه داد: اگر بنا باشد کاری در راستای نظارت بر رفتار نمایندگان انجام دهیم باید مستندات داشته باشیم، چه موضوع دادگاه چه موضوعی که خود دادگاه بخواهد نسبت به ان ورود کند نیاز به مستندات دارد. 

غضنفرآبادی گفت: اگر مدارک و مستندات برای ما ارسال نشود به منزله این است که هیچ دلیلی برای برخورد وجود ندارد و فقط در حد حرف است و ما به این موضوع ورود نمی کنیم. 

او در پاسخ به این سوال که  نیروی انتظامی مطرح کرده که مستندات لازم را برای مراجع قضایی ارسال کرده است، بیان کرد:  قوه قضائیه هم اگر بخواهد به این موضوع ورود کند باید از ما استعلام بگیرد.

***

لاریجانی در حال بررسی فضای انتخابات است

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با نامه نیوز درباره کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: او حتما تمایل دارد که وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شود اما مترصد فضا است تا ببیند اوضاع چه طور پیش می رود. علی لاریجانی وضعیت استثنایی دارد که درباره هیچ کدام از نامزدها شاید وجود نداشته باشد.

وی افزود: آقای لاریجانی پایگاه جناح خاصی را ندارد اما وضعیت کاندیداهای دیگر مشخص است یا از طرف اصولگرایان حمایت می شوند یا از طرف اصلاح طلبان. هم اکنون نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان حاضرند از آقای لاریجانی حمایت کنند بنابراین وضعیت پیچیده و دشواری دارد.

وی درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی افزود: صرف نظر موضوع آقای لاریجانی اصلاح طلبان به حمایت هر کسی تن خواهند داد تا در قدرت حضور پیدا کنند بنابراین حرف های آنها درباره اینکه نامزد اجاره ای نمی خواهیم و حتما از نامزد اصلاح طلب خالص حمایت می کنیم خیلی محل اعتنا نیست. آنها سال 92 به نامزد اجاره ای اکتفا کردند و باز هم این کار را خواهند کرد.

ایمانی با یادآوری حمایت اصلاح طلبان از حسن روحانی در سال 92 و 96، یادآور شد: اصلاح طلبان سر اصول نمی ایستند. آنها به شدت دنبال تنظیم شرایط خودشان با شرایط روز هستند بنابراین نامزد ایده آل اصلاح طلبان شاید محمد خاتمی باشد اما معتقدم آنها تا آقای میرسلیم هم تنازل خواهند کرد، یعنی اگر ببینند شرایط طوری است که آقای میرسلیم امکان دارد رأی بیاورد پشت سر او قرار می گیرند.

***

نظر رستم قاسمی درباره حضور نظامیان در اقتصاد

رستم قاسمی، وزیر سابق نفت و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم درباره حضور نظامیان در اقتصاد به انصاف نیوز گفت: «من جایی نشنیدم که امام بگوید نیروهای مسلح وارد اقتصاد نشود. این تجربه در دنیا هم وجود دارد. نیروهای مسلح بسیاری از کشورها مثل آمریکا و چین و حتی روسیه در زیرساخت‌ها فعال‌اند. بسیاری از آیین‌نامه‌های مهندسی در دنیا را ارتش آمریکا نوشته است. اینها کار کردند که آیین‌نامه ایجاد کردند.

اما سپاه پاسداران بعد از جنگ یک ابزار قوی در اختیار داشت. منظور ماشین‌آلات است. نیروی انسانی بسیار با تجربه و جهادی هم در اختیار داشتیم. کشور هم نیاز به بازسازی داشت از آن نیروها و ابزار برای بازسازی کشور استفاده شد...

حتماً این فعالیت‌ها حد دارد. زمانی من در قرارگاه خاتم بودم. من معتقدم کاری را که مردم می‌توانند انجام دهند، نیروهای مسلح باید از آن عبور کنند. ما وقتی سازندگی را بعد از جنگ شروع کردیم نه بخش خصوصی توانمندی داشتیم و نه بخش خصوصی حاضر به پذیرش ریسک کارهای سازندگی بود. ما به دنبال این بودیم که این ریسک را انجام دهیم و بعد از آن کار را به بخش خصوصی بسپاریم. مثلاً اگر سد در کشور ساخته شده است، بیش از نصف آن را فقط بخش خصوصی ساخته است.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۲۹۲۵۲۲۰:۴۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان چون نميخواهدعنابستاتي را محكوم كند نشستند ومنتظرند كه نيروي انتظامي مدارك برايشان ارسال كند واين بدترين نوع نظارت است كه ناظر در دفترخود بنشيند تا برايش گزارش بياورند
ناشناس۱۸۲۹۲۵۳۲۰:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
به هیچ وجه نباید اجازه داد از اعضا این دولت و از طیف و جناح و دوستان آنها به ریاست حمهوری برسند زیرا علاوه بر تکرار هشت سال گذشته تمامی فساد ها و تخلفات هن لاپوشانی میشود
ناشناس۱۸۲۹۲۶۱۲۰:۵۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
از مجلس می خواهیم طرح پیشنهادی گروهی از نمایندگان برای ممنوع الخروج کردن اعضا دولت و مدیرانش برای چند سال تا در صورت نیاز به آنها برای حضور در محاکم حاضر باشند
ناشناس۱۸۲۹۲۷۴۲۱:۰۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
حسین مرعشی بداند دست شون برای مردم رو شده است.
حسنی۱۸۲۹۳۱۰۲۱:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
موسی غضنفرآبادی : عنابستانی حق شکایت از آن سرباز را دارد !!!!!!!!
ناشناس۱۸۲۹۴۷۴۰۱:۱۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
لاریجانی یار غار و یار گرمابه و گلستان روحانی در تمام کارهای روحانی شریک است و باید به همراه دولت محاکمه شود
ناشناس۱۸۲۹۵۲۱۰۶:۵۵:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
آخه ظریف اگه کاندید بشه چطوری میخواد هم خرابکاری های خودش و هم خرابکاری های حسن را جمع کنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین